Restaurant 1910

Willemstraat 43A 5611 HC Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant 1910

Kunstwerkjes van gerechten met échte smaak

Bij dit restaurant in het gezellige Eindhoven wordt geen gebruik gemaakt van smaakversterkers. Dat betekent dat je hier voor een eerlijke lunch of diner aan het juiste adres bent. De producten worden bij voorkeur uit de regio gehaald en worden op een pure wijze bereid. En dat proef je. In een sfeervol decor geniet je hier van culinaire perfectie!

Meer informatie over restaurant Restaurant 1910

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Stef K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Al vaak gaan eten bij 1910 en inmiddels mijn favoriete restaurant in Eindhoven. Het eten is erg goed en wordt leuk gepresenteerd, gezellige sfeer en top bediening.
Th S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We zitten nu nog op terras, zeer charmante bediening met kennis van zaken. Voorgerecht van lam had iets meer volume mogen hebben, maar qua smaak top! ( net als de wijn trouwens) hfd heerlijk, na vraag of er salade bij mocht, geen enkel probleem!
Kaasplank ook heerlijk.
Jammer dat doutzen niet goed valt, (maar dat be grijpt de bediening wel)
Al met al, bedankt team 1910! Mocht ik weer komen vanuit Groningen....jullue 1e keus!

TY 5.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Stijlvol en eigentijds ingericht restaurant met vriendelijke bediening. Vanwege het warme weer kozen we voor een tafeltje buiten op het terras, waar we de hele avond hebben gezeten.
Op de kaart was een ruime keuze aan gerechten te zien. Zowel het voor- als het hoofdgerecht waren bereid met mooie ingrediënten en een prima bordopmaak. Daarbij hebben we een goed glas chardonnay en viognier gedronken.
We hebben een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. De prijs kwaliteitverhouding was goed; reden om zeker nog een keer terug te komen.
Rinat67 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het was een fijne avond. We hebben heerlijk gegeten en we werden heel enthousiast geholpen met veel kennis van zaken. Het is zeker voor herhalings vatbaar.
Errol D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Met mijn twee dochters van 18 en 15 een 4-gangen verrassingsmenu gegeten. Kortom, geweldig. Fijne bediening, deze jonge mensen kennen de menu's en wijnen. Compliment aan de gezellige eigenaar. Echt een aanrader ! Ik kom hier met mijn partner zeker terug vanuit Alkmaar !
Edjo-H ..
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Eerste keer bij 1910, daar het 5-gangen menu gekozen. Vanwege het goede weer buiten op het terras gegeten. Het buiten zitten was heerlijk, het (straat-)omgevingsgeluid en de weinige plek op het terras deed geen recht aan het eten. De gerechten hadden alle een eigen smaakbeleving, waarbij de 2 vis voorgerechten weinig van de vis lieten proeven helaas. Omdat de afwerking met smaakjes wel goed was toch een ´9´ voor het eten gegeven. Het lamsvlees van het tussengerecht was zo mals dat de karakteristieke ´hardere´ smaak hier niet aan zat. De heel smaakvolle muntsaus was daardoor overheersend (daarom apart van elkaar gegeten).

Bediening was netjes, ok voor dit niveau op een terras maar had wat vriendelijker gemogen. Entourage binnen zag er netjes uit, dat zal echt meer recht doen aan het eten dan op het terras dicht bij het verkeer. Vandaag echter te heet daarvoor. De moeite waard om daarvoor nog eens terug te komen.
Believe B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op een zaterdagavond hier heerlijk gegeten, buiten op het terras. Het was een van de mooie avonden deze zomer. Wat hebben wij genoten, van het heerlijke eten en de geweldige wijn! Het was voor ons de eerste kennismaking hier bij 1910 maar wij zullen hier vanaf nu vaker komen. Wat een ontzettend leuke plek in Eindhoven!
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Smakelijk gegeten, prettige service met goede adviezen. Redelijk wat groentes die lekker knapperig
bereid waren. Bediening was vriendelijk.
ProefKoning040 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wat een geweldig resteaurant! De service is geweldig, toen ik mijn vlees iets te taai vond kreeg ik gewoon een nieuw lekker stukje diamanhaas voorgeschoteld! Het verrassings menu is zeer aan te raden, zo probeer je altijd wat nieuws. Als je een keer in Eindhoven bent is dit resteaurant zeker een bezoekje waard.
ProefKoning040
HWP .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
fantastische service, gastvrije ontvangst, goede bediening, er werd tijdens voor- en gerecht meermaals vers brood geserveerd, moderne aankleding, fijne ambiance, heerlijk eten, diner fraai opgemaakt, lekker aardappeltaartje en mals vlees bij hoofdgerecht, frambozen toetje met chocolademousse en citroen/munt gelei heerlijk, leuk ingespeeld op concert Guus Meeuwis
Veronique J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vooraf aan het Guus Meeuwis concert gegeten bij restaurant 1910 met een speciaal samengesteld guus menu. Bij dit Guus menu was dezelfde aandacht besteed aan smaak en opmaak als bij de a la carte gerechten. Presentatie zag er echt uitstekend uit!
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Ze hielden goed rekening qua tijd met het concert.
Zeker een plek om naar terug te gaan.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Een zakelijk diner werd een prettige bijeenkomst door goed afgestemde gerechten, de mogelijkheid alles vegetarisch te nemen en de flexibiliteit om bij het menu ook te gaan voor twee voorgerechten en een hoofdgerecht in plaats van de gebruikelijke combi met dessert.
Een heel voorkomelijke bediening, vers brood, een kleine maar fijne amuse en een kopje koffie met een paar zelfgemaakte friandises maakten het af. Dit voor een schappelijke prijs!
Nicoline H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Een high tea met vriendinnen werd een waar feestje bij 1910! We hebben al wat vaker high teas gedaan, maar dit is werkelijk top. Geweldige gerechtjes, allemaal even verfijnd en superlekker! Service met een meer dan grote glimlach, echt een enorme aanrader!
Aroldschers .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Druk, daarmee wat rumoerig, maar zeer ontspannen sfeer. Gemakkelijke benaming van de gerechten. Je weet wat je krijgt en eet bij het voorgerecht Paling en hoofdgerecht Rund. Erg lekker eten! Heel erg fijne, rustige en correcte bediening. Niet voor niets zo druk. Een aanrader!
HHMG H.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Alles was goed bereid en smakelijk;de mosterdsoep was minder van smaak. Jammer dat er op gas gekookt wordt want die geur ruik je in het eten (hoofdgerecht)
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Leuk restaurant en de bediening is erg vriendelijk. Het eten vonden we goed. Het komt allemaal in een mooi tempo en het heeft ons aan niks ontbroken. De akoestiek is ook goed waardoor je niet letterlijk de gesprekken van de tafel naast je kan volgen. Hierdoor krijgt het een persoonlijke intieme sfeer.
Claudia H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Zoals altijd weer een heerlijke lunch voorgeschoteld gekregen. Had de salade Perigord besteld en deze was heerlijk van smaak en ook prima qua hoeveelheid. De eendenlever maakt het helemaal af. Zeker een aanrader!
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Voor het eerst dit restaurant uitgeprobeerd. Het is een gezellig restaurant met een prettige sfeer en vriendelijke bediening. We waren met z'n zessen en ieder had verschillende dingen besteld; het verrassingsmenu en a la carte. De borden waren allemaal mooi opgemaakt en het smaakte goed. Ik had zelf de coquille als voorgerecht, de gamba's als tussengerecht en grietfilet als hoofdgerecht. De gerechten zijn aan de prijzige kant, maar de menu's zijn redelijk goedkoop.

Wat mindere punten: De bediening gaf aan dat er bij alle hoofdgerechten friet geserveerd wordt. Wat ik dan wel echt vervelend vind is dat als je één bakje friet erbij bestelt, dat meteen op de rekening verschijnt. Als eerste hoort het toch bij het hoofdgerecht en bestel je het niet apart van de menukaart, want daar staat überhaupt geen friet op. Daarnaast is de portie zo klein dat je daar geen geld voor mag vragen en bovendien kregen we in eerste instantie twee van die kleine bakjes. Als je met z'n zessen bent klopt dat al niet.

Ik vind het gek dat als je een wijnarrangement bestelt er geen wijn bij het dessert geserveerd wordt, maar ik weet niet of dat een fout was of dat dit standaard is.

Als laatste wordt er op de website verwezen naar een parkeergelegenheid speciaal voor de 1910 gasten. Dit is echter niet duidelijk. Als je de Lichtstraat inrijdt kom je namelijk drie verschillende slagbomen tegen. De slagboom die helemaal rechtdoor gelegen is, daar kon je niet in als auto (in ieder geval zat er gisteren een grote blokkade voor). Uiteindelijk hebben we gekozen om gebruik te maken van een overdekte parkeergarage. Dit hebben we echter aangegeven aan het restaurant en zij zullen hun website bekijken en verduidelijken.

Conclusie: We hebben goed gegeten, maar wel een aantal aandachtspuntjes.
LynnS .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met een collega, we wilden allebei in principe alleen hoofdgerecht besteld. Maar waren aangenaam verrast over de kwaliteit. Hierdoor namen we toch nog een nagerecht. Deze waren ook heerlijk.
Prijs was wel aan de hoge kant, maar zo af en toe moet dat kunnen.
Sfeer in het restaurant is als een klassiek restaurant, dus geen schreeuwende groepen naast je.
Hier komen we zeker nog een keertje terug!
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Lunch bij 1910, na al een aantal maal een heerlijk diner hier genoten te hebben. Fijne bediening met kennis van zaken, ruime wijnkeuze, fraaie moderne inrichting met klassieke basis. Ruime opzetting van de tafels.
De keuze was zeer ruim en na wat twijfelen gekozen voor de makreel salade voor mijn tafelgenoot en het best van vis voor mij. Ik hoefde geen soep, wat hier eigenlijk bij in zit, de oplossing van de keuken was er een tonijn carpaccio bij te doen die eigenlijk het lekkerst van de drie gerechten was!
Allebei genoten van de heerlijkheden, thee na en wij konden voldaan naar huis.
Stelt nooit teleur!