Over het restaurant Restaurant 15a

Zien, proeven, horen, ruiken en voelen

Bij Restaurant 15a dragen de gerechten altijd dezelfde signatuur: mooi, puur en een tikkeltje eigenwijs. Daarbij worden altijd alle zintuigen aan het werk gezet, wat van uit eten gaan echt een totaalbeleving maakt. Echt een leuk restaurant op een al even leuke plek in Bussum.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant 15a

• : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m Zondag vanaf 18:00

fjerro74 B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Wij waren de enige klanten. De prijs/kwaliteit is met de Iens bon te doen normaal veel te hoog. Hoofdgerecht nog nooit zo karig opgediend gehad op het kleinste bord uit de keuken. W.c. onverzorgd.
Geen aanrader.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
We kwamen hier vroeger regelmatig en we waren altijd heel tevreden. Vanavond hebben we gereserveerd via de AH-actie en we hebben zo slecht gegeten dat we niet van plan zijn ooit nog terug te komen. Toen we aangaven dat we niet tevreden waren, was de reactie: daar kan ik niets aan doen, er staat vanavond alleen maar een leerling in de keuken. Op deze manier werkt meedoen aan deze actie alleen maar als antireclame!
smitsvanoyen .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
wat een lekkere portugese wijn was dat die ons door Myra werd aanbevolen, bedankt voor de goede service, we hebben genoten, helaas weinig publiek, jammer, Komen zeker terug
sandravanheumen .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten. We kwamen met de AH actie en mochten gewoon een voor- en hoofdgerecht van de kaart kiezen. Het terras was dicht toen we kwamen, maar het was geen probleem om deze voor ons open te stellen. Jammer dat er zo weinig klanten waren, dit restaurant is zeker de moeite waard!
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Voor het eerst in lange tijd weer geweest. Was erg beroerd. Eten was futloos en zonder smaak. Bediening was heel vriendelijk maar vergeetachtig.
R.C. K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Kwaliteit en bereiding rundvlees slecht, terugestuurd. Tweede poging iets beter. Verlepte plantjes op tafels. Ongebruikte glazen niet weggehaald. Dweilmop met emmer in zicht in de keuken evenals een paar schoenen op de vloer. Tafel tegenover met kleren, tas en gebruikte kopjes van personeel. Gesprekken uit de keuken onnodig hoorbaar. Kok haalt boven de pannen telkens hand door te lang haar. Serveerster rook naar sgaretten.
Gerben Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Wat een ellende! Om Bussum maar een te gaan ondekken spontaan naar 15a gegaan! Na binnenkomst was enkele minuten niemand te bekennen, geen ontvangst. En er waren slecht 4 andere gasten. En op het moment van overlopen naar een andere tent opeens een dame. Vriendelijk wen plekje gekregen.
Voor het eten even de handen wassen, geen zeep meer en het handdoekje was nat en vies.
We kregen een simpel broodje vooraf met nog een vies lepeltje.
Het menu op de website die we snel vooraf hadden bekeken kwam niet overwen met de menukaart in het restaurant.
Het voorgerecht: soep en een soort carpaccio.
De soep kwam in het kom waar een stukje van was afgebroken en was ook lauw. Over de smaak en structuur kon er ook niet echt wat vanaf.
Het vlees was aardig maar zeker niet spannend
Nadat 2 andere gasten klachten bij vertrek over de hygyene in de keuken, ging de gastvrouw dat uitvoerig bespreken in de keuken. De kok was het er zeker niet mee eens en het was allemaal onzin.
Daarna was de kok en de dame van de bediening 20 minuten buiten roken. En kwam daarna met een sigaretten lucht afruimen. Op de klcht dat we honger hadden en inniddels al 45 minuten verder waren reageerde ze wat lauw.
Mn boosheid over het totale gebrek aan gastvrijheid nam de overheid en we zijn vertrokken.

Dit restaurant of deze brigade snappen er niks van. Ik ga veel uit eten, hev veel gezien maar dit is zonde en je maakt zo de tent kapot.
Misschien ook wel logisch dat er dus bijna niemand zat om 19.30
Charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Een stille zaterdagavond. Bediening ontvangt ons leuk en gezellig. Broodje met kruidenboter is verzorgd. Kaart bevat leuke gerechten. Wij nemen trio van vis als voorgerecht, maar dat valt ontzettend tegen. Paar plakjes Gerookte zalm met wat bieslook snippers, 5 rivierkreeftjes zonder enige bereiding en een stukje makreel uit het zuur (rolmopsachtig) erbij een bodempje aspergebouillon met weinig smaak. Meer dan dat is het niet voor 11,50!!! Geen sla, niets. Als hoofdgerecht de ossenhaas, een dik stuk met gestoofde groenten die er erg doorgekookt bijliggen. Bremzout. Proef alleen Soyasaus. Ossenhaas taai en niet medium gebakken, eerder raw. Dit kon niet anders dan Terug naar de keuken, vanuit daar een keuze aan ons voor een nieuw gerecht: zalm met risotto. Ook hier geen groenten erbij, zalm en saus is wel goed. fantasieloze risotto, opnieuw bremzout. Goed opgelost door bediening. Maar prijs/kwaliteit is ver te zoeken. Jammer want de plek en entourage (bistro) hebben potentie.
b.vanzon .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Erg jonge crew. Leuk maar ook soms nadelig ivm kennis van wijkaart etc. En jammer dat er geen prijzen per glas vermeld staan op de wijnkaart. Verder uitstekend gegeten!
Viola V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Wat is er gebeurd met 15a? De bediening was beneden alle peil: alles werd van een briefje af gelezen en toen we naar de wijn vroegen kregen we als antwoord: daar heb ik geen verstand van! De gerechten waren inspiratieloos en niet lekker. Echt een enorme tegenvaller. Wij komen hier niet meer!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
De dag na Kerst met de hele familie gegeten bij 15a en eerlijk is eerlijk, het was gewoon erg goed. De ontvangst was hartelijk en over de verdere bediening niets dan lof. Het eten was uitstekend, de wijnen idem. De kok moest het vlak na Kerst doen met wat hij nog had en dat deed het met veel creativiteit. Ook de inrichting is gezellig met oog voor detail. Nu had ik nog geen recensie geschreven want dat doe ik niet snel, maar nadat ik een paar keer in de straat was, zag ik dat er vrijwel geen mens in de zaak zat. Dus waarom is het hier zo rustig? 15a verdient beter! Ja er zijn nieuwe en misschien hippere restaurants in de straat gekomen, maar die zijn zeker qua kookkwaliteiten niet de meerdere (behalve Soigné maar dat is dan ook een sterrenrestaurant). Dus wij blijven komen en hopen andere IENS-ers ook enthousiast te krijgen!
NettieH .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
15a is een maand of 5 geleden overgenomen door de daar werkende chef en zijn partner. Gisteren was zij er niet, maar liep er een (jonge) gastheer die het vak in zijn vingers had. Goed ontvangen, jassen aangenomen etc. Een charmante en gastvrije bediening daarna. Aangezien de kok nog steeds dezelfde is was ik niet bang voor al te grote veranderingen. Mooie gerechten met een goede smaakbalans. Perfecte wijn erbij. Je proeft dat alles vers is. Geen zeer uitgebreide kaart, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat ook nooit zo ;-) De werkruimte in de keuken is klein dus dit is een goede aanpak. Heerlijke koffie met limoncello toe en gezellig napraten toen de andere gasten weg waren. Leroy (chef) weet hoe hij zijn gasten moet verwennen. In het verleden heb ik weleens moeite gehad met een wat ongeinteresseerd personeelslid, maar nu loopt het allemaal weer gesmeerd :-) tip voor de chef: zet op de kaart of de gerechten warm of koud zijn. Dat is zeker als je graag 2 voorgerechten neemt wel handig.
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten!
Al het eten is met aandacht gemaakt! Mooi opgediend Wijnen goed geadviseerd!
Klein pareltje in Bussum!
hanneke.meijer .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eten heerlijk, verse produkten en je proeft de liefde waarmee elk gerecht is bereid. Zowel goede uitleg over eten alsmede de wijn die er bij hoort. Fijne bediening en een goede sfeer. Voor een vrijdagavond echter, veel te rustig!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Lekkere kaart met niet te veel keuze deze maand. Vlees ook precies zo gebakken als gevraagd, dat maak je nog wel eens anders mee. Heerlijk gegeten, kan niks anders zeggen.
Complimenten.
Iens54godertvanassen .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Uitstekende vriendelijke bediening, pure smaakvolle gerechten in detail afgewerkt, wijn ook uitstekend, met aandacht en liefde gekookt
Man D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Wisselende kaart, altijd weer een genot om hier te eten! Zeer vriendelijke medewerkers, ongedwongen sfeer. Wel wat duurder dan gemiddeld restaurant.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het eten is echt geweldig. Ik ben vegetarier en de kok heeft voor mij een heerlijke proeverij gemaakt. Zag er heel mooi uit en smaakte heerlijk. Mijn gezelschap had vis en was daar ook lovend over. De bediening was prima, snel en aardig. Restaurant heeft gezellige sfeer en is netjes. 1 minpuntje ( alleen voor kleinere mensen) de handdoekjes op toilet liggen op hoge plank. Kon er met moeite bij
helen vlietman V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Behalve smakelijk, waren de gerechten ook allemaal erg mooi opgemaakt. Huiswijn prima kwaliteit. Leuke entourage.
ROELOF L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We hebben daar gegeten in het kader van de Shell actie. Je kunt à la carte kiezen. Dat is al een pluspunt.
Vooraf gerookte runderlachs met een salade van zoete aardappel, gepocheerd uitloopeitje en paprikamayonaise. Zacht en een verrukkelijk.
Het hoofdgerecht namen we op de huis gebakken kabeljauwhaas, met dungesneden coquilles, aardappelcréme. Overheerlijk dit gerecht.
We werden fantastisch bediend door gastheer Rick, die met passie en enthousiasme zijn vak verstaat.
Deskundig en met veel kennis over wijnen heeft hij ons een geweldige avond bezorgd.
Het nagerecht was een Bavarois van advocaat met boerenjongens en gember en mijn partner nam Pavlova met vers fruit en lobbige vanilleroom en ook dat was weer heerlijk.
Ondanks de lichte ambiance is het decor modern, warm en sfeervol.
Complimenten en we komen hier zeker terug.