Over het restaurant Restaurant 15a

Zien, proeven, horen, ruiken en voelen

Bij Restaurant 15a dragen de gerechten altijd dezelfde signatuur: mooi, puur en een tikkeltje eigenwijs. Daarbij worden altijd alle zintuigen aan het werk gezet, wat van uit eten gaan echt een totaalbeleving maakt. Echt een leuk restaurant op een al even leuke plek in Bussum.

Glas champagne

Eric V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
NettieH .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
15a is een maand of 5 geleden overgenomen door de daar werkende chef en zijn partner. Gisteren was zij er niet, maar liep er een (jonge) gastheer die het vak in zijn vingers had. Goed ontvangen, jassen aangenomen etc. Een charmante en gastvrije bediening daarna. Aangezien de kok nog steeds dezelfde is was ik niet bang voor al te grote veranderingen. Mooie gerechten met een goede smaakbalans. Perfecte wijn erbij. Je proeft dat alles vers is. Geen zeer uitgebreide kaart, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat ook nooit zo ;-) De werkruimte in de keuken is klein dus dit is een goede aanpak. Heerlijke koffie met limoncello toe en gezellig napraten toen de andere gasten weg waren. Leroy (chef) weet hoe hij zijn gasten moet verwennen. In het verleden heb ik weleens moeite gehad met een wat ongeinteresseerd personeelslid, maar nu loopt het allemaal weer gesmeerd :-) tip voor de chef: zet op de kaart of de gerechten warm of koud zijn. Dat is zeker als je graag 2 voorgerechten neemt wel handig.
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten!
Al het eten is met aandacht gemaakt! Mooi opgediend Wijnen goed geadviseerd!
Klein pareltje in Bussum!
hanneke.meijer .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eten heerlijk, verse produkten en je proeft de liefde waarmee elk gerecht is bereid. Zowel goede uitleg over eten alsmede de wijn die er bij hoort. Fijne bediening en een goede sfeer. Voor een vrijdagavond echter, veel te rustig!
richardvlaar71 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Lekkere kaart met niet te veel keuze deze maand. Vlees ook precies zo gebakken als gevraagd, dat maak je nog wel eens anders mee. Heerlijk gegeten, kan niks anders zeggen.
Complimenten.
Iens54godertvanassen .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Uitstekende vriendelijke bediening, pure smaakvolle gerechten in detail afgewerkt, wijn ook uitstekend, met aandacht en liefde gekookt
Man D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Wisselende kaart, altijd weer een genot om hier te eten! Zeer vriendelijke medewerkers, ongedwongen sfeer. Wel wat duurder dan gemiddeld restaurant.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het eten is echt geweldig. Ik ben vegetarier en de kok heeft voor mij een heerlijke proeverij gemaakt. Zag er heel mooi uit en smaakte heerlijk. Mijn gezelschap had vis en was daar ook lovend over. De bediening was prima, snel en aardig. Restaurant heeft gezellige sfeer en is netjes. 1 minpuntje ( alleen voor kleinere mensen) de handdoekjes op toilet liggen op hoge plank. Kon er met moeite bij
helenvlietman .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Behalve smakelijk, waren de gerechten ook allemaal erg mooi opgemaakt. Huiswijn prima kwaliteit. Leuke entourage.
ROELOF L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We hebben daar gegeten in het kader van de Shell actie. Je kunt à la carte kiezen. Dat is al een pluspunt.
Vooraf gerookte runderlachs met een salade van zoete aardappel, gepocheerd uitloopeitje en paprikamayonaise. Zacht en een verrukkelijk.
Het hoofdgerecht namen we op de huis gebakken kabeljauwhaas, met dungesneden coquilles, aardappelcréme. Overheerlijk dit gerecht.
We werden fantastisch bediend door gastheer Rick, die met passie en enthousiasme zijn vak verstaat.
Deskundig en met veel kennis over wijnen heeft hij ons een geweldige avond bezorgd.
Het nagerecht was een Bavarois van advocaat met boerenjongens en gember en mijn partner nam Pavlova met vers fruit en lobbige vanilleroom en ook dat was weer heerlijk.
Ondanks de lichte ambiance is het decor modern, warm en sfeervol.
Complimenten en we komen hier zeker terug.
CeJo .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
We waren met een groep van 9 personen waarvan 2 geen tarwe en smaakversterkers eten. Jammer was dat we niet van de kaart konden kiezen omdat de groep te groot was. We kregen een 3-gangen menu met 2 keuzes, het was fijn geweest als dit eerder gecommuniceerd was. We hadden niet het idee nog te kunnen kiezen. Tevens werd de prijs hierbij ook niet genoemd dus het was een verrassing. Menu zelf en het eten wel smakelijk en goed verzorgd. Kok had wel beter in kunnen spelen op de wens geen tarwe. We hebben dit duidelijk van tevoren genoemd maar het dessert bleek lastig (er was keus uit 2 en er kon wel iets anders, maar als het restaurant het goed op had willen pakken hadden ze hierbij ook een speciaal tarwe vrij dessert kunnen serveren) en ook het brood vooraf had ipv tarwe makkelijk vervangen kunnen worden door bv spelt.
Verder ambiance en service prima.
Dreufysio D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Iens meu was een culinaire verrassing,alles top,terwijl we best veel vergelijkingsmateriaal hebben.
Zeer verzorgd,verrassende smaak combinaties,kunstacademie van de restaurants!
Verdienen een ster.
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
We hebben hier gegeten met de Shell spaaractie bonnen. Geen speciaal menu, maar van de kaart. Bediening was vriendelijk en het eten was goed, speciaal, onvoorspelbaar, grote hoeveelheid maar vooral apart. Niet goedkoop maar zeker een aanrader.
bergastrid .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Ik vond het voor- en hoofgerecht erg lekker (eendelever en daarna lamshaas), maar mijn man vond het wat smaakloos (eerst de tonijn en daarna kabeljauwhaas). De tonijn had wat meer op smaak gebracht moeten worden en bij de kabeljauw had een smaakvolle saus goed gepast. De bediening deed wel erg goed zijn best, vooral het wijnadvies was heel goed. Top!

Alleen jammer dat ze bij 15A niet het verschil weten tussen vanillesaus en Zwitserse room. Bij mijn dessert zat toch echt vanillesaus en géén Zwitserse room, terwijl dit vooraf aan tafel gezegd was dat dit erbij zou zitten (daarom had ik dat dessert gekozen, want ik ben dol op Zwitserse room). Jammer dat de bediening dit, ook bij navraag in de keuken, niet gewoon toegaf, dat het vanillesaus was en géén Zwitserse room. Dat had ik fijner gevonden.

Arlou S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijk eten met een viertal met nogal verschillende eters. Een persoon is bijna veganistisch en een ander eet geen vis. Kortom het restaurant past zich goed aan aan de wensen van alle gasten. Dus we gingen alle vier tevreden naar huis.
Anne Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Wij hadden het 4 gangen menu van de Iens dinnerdeal en dat was niet alleen heel goed maar ook een geweldige prijs kwaliteit verhouding
linda452 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Het 4 gangen IENS dinner deal was uitstekend. Nadeel vonden wij wel de prijs van een los glas wijn. We waren vergeten om er bij te zeggen dat we huiswijn wilden. Wat ons als witte of rode wijn werd aangeboden per glas was een dure wijn. Wij verkeerden in de veronderstelling dat we een huiswijn namen. We hadden nu een duur glas wijn. In verhouding tot de prijs van de deal was de drank dus erg / te duur.
Fiona V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Zeer vriendelijke en kundige bediening. We hebben lekker gegeten al was het hoofdgerecht iets te zout. Dat werd door de bediening gelijk vergoed met een extra glas wijn!
Komen zeker een x terug!
Bob-h L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Eten was redelijk, service was zeer matig tot slecht. 2 man bediening voor het hele restaurant is echt te weinig. Moesten zelf om eerste drankje vragen. Veel dingen werden vergeten en moesten we meerder keren vragen. Verder weinig aandacht. Een andere ergernis zijn de halve glaasjes wijn die ingeschonken worden. De buiten deur blijft ook steeds open staan, dranger werkt niet. Dit was de vorige keer ook al zo. Voorlopig laten we dit restaurant links liggen.
liesbethdirks .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Eten was heerlijk, kwalitatief hoogstaand! Het is ook fijn dat ze zeer regelmatig hun menukaart wisselen......niet die "eeuwige ode aan Toos van der Valk"' Dame Blanche dessert....