Over restaurant Restaurant 139

Culinaire hoogstandjes

Een restaurant om heel goed in de gaten te houden. Chef-kok Alvaro Santiago Caro kookt de sterren van de hemel in deze chique, moderne zaak. Hij weet altijd te verrassen met zijn Frans-mediterrane gerechten en schitterend opgemaakte borden. Perfect voor een romantisch diner, een gezellig etentje met vrienden of een speciale gelegenheid.

Meer informatie over restaurant Restaurant 139

Maandag 17:00 - 23:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Mooie kaart met creatieve tapas, die ver uitstijgen boven wat er doorgaans wordt opgediend als tapas, goede wijn en een perfecte, adequate en vooral zeer vriendelijke bediening. De aankleding oogt wel wat koel, maar dat is een minor detail. Aanrader!
Tineke G.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Lydia P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke service. Mis iets van "knowledge" in de wijnen. Maar alles hadden veel smaak, zonder toeters en bellen. Aanrader!
Sergej K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten, het tapas verrassingsmenu is een aanrader. Verder is de bediening heel vriendelijk en behulpzaam. Het enige smetje op de avond was de tijd tussen de amuse en het eerste gerecht. Dit was iets te lang. Na een opmerking hierover kwamen de gerechten hierna vlot achter elkaar. Al met al prima avond gehad en heerlijk gegeten en gedronken.
A E.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De overheersende smaak was knoflook
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Bij het woord ‘tapas’ moet je in Nederland op je hoede zijn, want dat wordt nogal eens gebruikt door restaurants die in plaats van een behoorlijk menu een onsamenhangende verzameling kant-en-klaar hapjes serveren en daarmee denken je in Spaanse sferen te brengen. Nu, daar hoef je bij Restaurant 139 niet bang voor te zijn. Sterker nog: dit ís gewoon Spanje! Dat begon al bij de amuse van gazpacho. Voor een feestelijke gelegenheid die we hadden te vieren kozen we allemaal voor het tapas-verrassingsmenu van chef-kok Alvaro Santiago Caro. Een feest was deze proeverij van tapas! Speciale vermelding verdienen de wijnen: Lagar da Xestosa (100% godello), Nebla (100% verdejo) en de fluweel-kruidige Brezo Tinto (100% mencia); genieten. Ja, en na een prachtig kaasplankje wilden we bij de koffie nog een pacharan, een likeur op basis van anijs en sleedoornbessen, ons favoriete drankje als we in Spanje zijn. Nou, dat was even zoeken in de drankenkast, benauwde momenten zelfs, want de eigenares van de zaak was op vakantie. Tot de attente jonge serveerster en de vervangende bedrijfsleidster, een charmante Amerikaanse, op het idee kwamen in de koelkast te kijken. Jawel! Zo werd onze avond in deze Spaanse enclave bij het station Heemstede-Aerdenhout in een beste stemming besloten. Ik weet wel zeker dat ik hier ga terugkomen voor een (vooraf te bestellen) paella-feestje of iets anders van die bloedmooie kaart. Grote complimenten voor 139!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij 139. We namen het tapas verrassingsmenu. Echt een aanrader. We komen terug!
Gon Z.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Na een zeer gastvrij onthaal hebben wij genoten van het tapas verrassingsmenu, heerlijke en bijzondere gerechtjes, super lekkere wijn erbij (Mencia)!
De zeer vriendelijke en professionele bediening maakte het compleet.

Peter M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Meteen bij binnenkomst was de sfeer goed. Onze gastvrouw was hartelijk en professioneel. De wijnkaart is een aangename verrassing met allerlei niet alledaagse wijnen. We hebben het verrassingsmenu genomen met een keur aan tapas. Vooraf werd er een leuke amuse van tortilla met Iberico ham geserveerd. Een mooie smaakcombinatie. Verder bleef het niveau van de gerechtjes op een zeer goed niveau. Alles was stuk voor stuk creatief bereid en met veel zorg opgemaakt met heerlijke verse en herkenbare ingrediënten en verrassende smaken. Ook de afsluiter, een kopje café cortado, zag er heel verzorgd uit en werd vergezeld door zelfgemaakte kleine koekjes en een soort vanilleroommelk met Cointreau. Jammer dat ik niet dichter in de buurt woon van Heemstede, anders zouden ze me heel vaak zien om al het andere lekkers van de kaart te proberen.
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij hebben gekozen voor het tapas verrassingsmenu voor 27,50 p.p. en we zijn aangenaam verrast!
We konden buiten in de serre zitten, dus nog van het mooie weer genieten. Mijn partner koos voor de huiswijn en ik verse jus d'orange. We kregen brood en een amuse, daarna de verrassingstapas, allemaal op een prettig tempo gebracht, met zeer vriendelijke en gezellige bediening en goede uitleg over de gerechten. Spoiler alert voor de tapas: Zalm, tonijn, garnalen, patatas bravas, hamkroket, zoete aardappel, linzen op 2 manieren, aardappel puree in bladerdeeg.
Toch vroegen we na de tapas, welk gerecht we eigenlijk niet hadden mogen missen en hebben we de gestoomde wang met bechamel cappuccino gedeeld.
Bijzondere toetjes maakte onze smakelijke avond compleet.
Hilde S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Echt heerlijk gegeten van het verrassingsmenu tapas
Vriendelijke bediening en en hele creatieve chef.Hij kan overal sponzen van maken
Bibi F.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben gisteren hier gegeten. Bij binnenkomst kregen we meteen een mandje brood. We kozen het verrassingsmenu waarbij we zelf konden aangeven wat we liever niet zouden krijgen.
We kregen vooraf een heerlijke amuse. Daarna een leuk soepje en vervolgens de tapashapjes. We hebben echt enorm lekker en zelfs vernieuwd gegeten.
De bediening was erg alert en vriendelijk.
We hebben een zeer geslaagde avond gehad en ik heb zelfs al gereserveerd voor een volgende keer!
Olivier R.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Tijdje geleden hier gegeten en een heerlijke avond gehad. Lekker eten, goeie ambiance en lekkere wijnen. Bediening is zeer vriendelijke en geduldig! Gaan hier zeker terugkomen.
Christian J.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Al vaker waren we langs geweest bij 139. Ook dit keer, maar dan met onze dochter erbij, konden we onverwachts langs komen. We kozen alle 3 voor het tapas menu. Er liep die dag ook een jonge dame als serveerster die nieuw was, wat je wel kon merken. Maar goed, iedereen moet ervaring op doen, en dat gaat met vallen en op staan. Mijn docher is allergisch voor veel zaken, dus vantevoren aangegeven dat ze o.a. glutenvrij en geen vis wilde hebben. De gerechtjes die zoals geseserveerd werden, waren zoals altijd mooi opgemaakt en smaakten heerlijk. Wel bemerkte we dat de alternatieve gerechtjes voor mijn dochter, telkens wat later kwamen of zelfs 2 tegelijkertijd om een inhaal manouvre te doen. Ook waren er gerechtjes bij waarvan we afvroegen of het daadwerkelijk glutenvrij was. De eigenaresse had het trouwens goed door, dat de logistiek af en toe wat minder was en corrigeerde zelf zoveel mogelijk, ook met de uitleg om wat voor gerechtjes het ging.
Al met al is 139 nog steeds een restaurant om van te genieten. De prijzen zijn zeer schappelijk in relatie tot de kwaliteit en smaak. De bediening had in dit geval wat beter gekund, maar zoals gezegd, ook nieuwelingen moeten het leren.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben al een keer of 5 bij dit restaurant gegeten en dat is niet voor niets.
Deze keer het Tapas menu gekozen en weer werden we niet teleurgesteld.
In één woord heerlijk!
Het is gezellig en de bediening is heel vriendelijk.
Beste Iris Kleinman,

Hartelijk bedankt voor uw positieve recensie. We zijn heel blij te horen dat jullie weer genoten hebben!

Graag tot ziens,
Mathijs B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Voor de tweede keer gegeten in dit sfeervolle restaurant. Dit keer het jubileum-menu genomen,1 vegetarisch/vis en 1 vlees; beide ontzettend lekker en origineel! Heerlijke bijpassende wijnen. En ongelooflijk goede prijs/kwaliteit verhouding. Erg vriendelijk personeel.
Zeker een aanrader!
Beste mdblik,

Wat fijn te horen dat ons jubileum-menu jullie goed bevallen is. Ontzettend leuk dat jullie er weer waren en graag tot ziens!

Hartelijke groet,
Henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag min of meer per ongeluk binnengelopen om te kijken of er een tafel voor 2 vrij was, bij alle restaurants in de buurt zat het vol. We waren zeer welkom in dit mooie, strak ingerichte restaurant. We hadden nog nooit van dit restaurant gehoord dus blanco. Beiden 3 'hoofdgerechten' gekozen (groot uitgevallen tapas) en zo kwamen we samen tot 6 verschillende gerechten. Zeer verrassende gerechten, top klaar gemaakt en prachtig geserveerd. Verrassende combinaties ook die ik niet vaak ben tegenkomen. Onze 2 toppers: Hefstbieten en paddestoelen: heerlijk aards, Taartje van Haas, erg lekker en prachtig / functioneel geserveerd. Daarbij wijnarrangement wat uitstekend paste. Enthousiast bediend door 25-jarige horecatopper.Tot slot prima nagerecht en lekkere koffie. Voor ons een nieuw favoriet adres, ze zullen ons regelmatig terug zien.
Anouk C.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Opnieuw heerlijk gegeten bij 139. Zeer vriendelijke en persoonlijke bediening. Uitgebreide kennis van de gerechten en ingredienten die fantastisch smaken. Zowel de rode als de witte, uiteraard Spaanse, huiswijn is uitstekend.
De inrichting is prima, maar zou voor mij iets lichter en minder turquoise mogen.
139 is voor mij een absolute aanrader in Heemstede.
Beste Anouk,

Hartelijk bedankt voor uw recensie. Blij te horen dat de gerechten en de wijn weer lekker hebben gesmaakt.
Ik snap dat de turquoise kleur wat heftig is.

Heel graag tot ziens,
C.ijfs .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Uitstekende bediening en een zeer uitgebalanceerde keuken.zeer de moeite waard , kom beslist nog een keer terug, Charly en Wil.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015

Afgelopen donderdag waren we met 3 vriendinnen te gast bij restaurant 139 in Heemstede.
Het regende flink, maar we wachtten een warm en vriendelijk onthaal toen we binnen traden. Onze jassen en plu’s werden aangenomen en we liepen een gezellige en mooie ruimte binnen. Er was een tafel voor ons gereserveerd, maar indien we ergens anders wilden plaatsnemen was dat ook geen probleem. We kozen de gereserveerde tafel.

We starten met een Cava, want we hadden iets te vieren. De kaart werd ons niet lang daarna aangeboden. Een keuze maken was best moeilijk. Een keur aan mooie gerechten, maar ook een tapas menu. En daar gingen we voor.
Alle gerechtjes werden opgediend in mooie glazen bakjes en schaaltjes. De tapas waren prachtig opgemaakt. We startten met een carpaccio van gerookte kabeljauw met sinaasappel en vijg. Een niet voor de hand liggende combinatie, maar erg lekker.
De patates Bravas waren perfect en voorzien van een heerlijke saus. De paté de polo was een streling voor de tong. Het soepje met stukjes inktvis erin vond ik wat minder, omdat de inktvis wat taai was, maar de bouillon was lekker. Als begeleidende wijn kozen we een soepele Franse, de Spaanse was wat zwaarder.
Eén van ons was jarig; voor haar een prachtig chocoladetaartje met een kaarsje als dessert.
Jammer genoeg had men geen ijs op de menukaart. Maar, geen probleem, men toverde een heerlijk bolletje vanille ijs voorzien van een lekker likeurtje tevoorschijn.

De tijd tussen het opdienen van de gerechtjes was goed getimed.

“Onze” gastvrouw was attent en oplettend.

Parkeren is na 18.00 uur gratis.

We komen hier vast nog een keer terug.