Restaraunt Ida

Grote Markt 157 1315 JD Almere Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaraunt Ida

Elise K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
lekkerste sushi restaurant van Almere! Vaak druk dus reserveren is aan te raden. Jammer dat het alleen "all you can eat" concept is en je niet bv alleen een grote schaal sushi kan bestellen.
Sjuf .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Ik kom af en toe in Almere, omdat daar een oud studievriend van mij woont. Van de horecagelegenheden in het centrum van Almere, heeft Ida mijn voorkeur. Toen ik mijn studievriend in september weer na lange tijd bezocht, onthulde hij (na mijn voorstel om bij Ida te eten) niet kapot te zijn van vis. Er ging een streep door Ida en we besloten naar de Chinees te gaan. Omdat ik vroeg thuis wilde zijn, besloten we wat vroeg te dineren. De Chinees bleek echter op maandag gesloten en we hadden geen plan C. Omdat Ida behalve vis, ook vlees serveert en mijn studievriend welwillend wilde zijn tegen mij, werd het uiteindelijk toch Ida. Zo schoven mijn tafelheer en ik rond kwart over 3 in de middag aan tafel bij een haast uitgestorven Ida. Toen wij in de namiddag kwamen was het dus helemaal niet druk en dat zou het ook niet worden in de vroege avond toen wij vertrokken. Ondanks dat het niet druk was op het tijdstip van onze bezoek, werden mijn tafelheer en ik niet vlot bediend. Mijn tafelheer en ik hadden namelijk de nodige moeite moeten doen om de aandacht van de bediening te trekken om onze bestellingen door te kunnen geven. Nou hadden wij geen haast op die rustige dag en mochten wij (na vragen naar de maximale duur van de shift) langer blijven zitten dan de gebruikelijke 2,5 uur, dus vonden wij het op die dag niet heel erg dat de bediening er relatief lang overdeed om het bestelformuliertje van onze tafel op te halen. Voor een "all-you-can-eat" vond k de prijs-kwaliteitsverhouding van de bestelde gerechten goed. Zelfs mijn niet-vis-minnende studievriend kon de vis waarderen. Bij hem ging zelfs nigiri met zalm erin, dus sushi met rauwe vis waar ik bepaald geen fan van ben.
Drop V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Blijft één van de lekkerste sushi restaurants in almere ! Alle sushi's super vers bereid en smaakvol. Minpuntje vind ik dat de gyu teppanyaki (wat ossenhaas hoort te zijn) erg taai was, bijna niet weg te krijgen. Dit was niet de eerste keer dus hebben ze jammer genoeg niets gedaan met mijn aan/opmerking. Verbeterpuntje toch nog wel is de bediening : vrij lang moeten wachten op de sushi en het drinken; ze mogen echt sneller de kaart ophalen en vragen of we nog iets willen drinken. We kwamen in 2 1/2 uur maar tot 4 rondes. En bovenin graag airco en betere zonwering , dit was echt niet fijn. Maar desondanks blijven ze de lekkerste sushi hebben dus dat houdt mij als klant maar graag de verbeter punten serieus nemen : dan gaan de cijfers ook weer omhoog!
Jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijke sushi, een van de beste. Prachtig opgediend aardig personeel. Drankjes wel relatief prijzig. Personeel zeer vriendelijk.
WillemT88 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vrijdag 1 juli bij Ida gegeten met een paar vrienden. Ontvangst was door het personeel was goed. Het personeel is vriendelijk, maar doordat het wel druk was duurde het soms wel lang voordat het drinken en het eten gebracht werd. Voor ons geen probleem daar wij meestal aan 2 uur ruim voldoende hebben en daarna gewoon ergens anders wat gaan drinken.

De sushi in Ida is goed, de warme gerechten zoals de garnalen en rundvlees zijn lekker, de eend (niet rose) en de mosselen waren iets te doorbakken voor mijn smaak. De verhouding hoeveelheid vis/rijst is hier veel beter dan bij de overige (AYCE) sushi restaurants in Almere Centrum. De kaart ziet er leuk uit en bied ook enkele leuke aanvullingen zoals creme brulee wat bij ons ook goed in de smaak viel.

Het interieur van Ida vind ik wel leuk en passen bij een Japans restaurant in deze categorie. Enigste wat ik kan opmerken is dat de toiletten te klein zijn en dat het wel glad kan zijn voor de toiletten en bij de bar (hiervoor toch wat aftrek aan de score hiervoor).

Amber G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vanavond voor het eerst bij IDA gegeten! Dit is ook zeker niet de laatste keer! Wat een mooi interieur, echt een sfeervol restaurant! Vanaf het moment van binnenkomst werden wij gelijk goed geholpen! Vriendelijk personeel! Uitgebreid uitleg gekregen! Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was, de kaart werd iedere keer na een aantal minuten meegenomen, gerechten werden snel en vers geserveerd!
De maki's zijn echt fantastisch! Heerlijk vers, dat proef je ook! Voor iedere maki wordt ook een ander sausje gebruikt, wat iets toevoegt aan de sushi! De warme gerechten zijn ook hartstikke prima; gefrituurde kip, gebakken banaan, champignons en de garnalen op spies!
Wij snappen echt niet dat er mensen zijn, die wat te klagen hebben over dit restaurant.. Snel weer eten bij IDA!
Teun D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Ida is in 1 woord geweldig, vers, goede kwaliteit, prijs in orde, vriendelijk, Altijd gezellig druk. Vooral de tonijnsushi, zeebaarssushi en de beef kaas rolletjes zijn een aanrader.
Begin licht met eten en pas bij 3e ronde grill of frituur.. anders zit je snel vol

Wij komen hier al een tijdje, onze favo restaurant
Caprese .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gisteren bij Ida gegeten. Bij binnenkomst gevraagd of we voorin mochten zitten, dit mocht niet. Reden hiervoor was 'de tafels moeten nog schoongemaakt worden.' De plaats in het restaurant is natuurlijk bijzaak, maar had het niet allang schoon moeten zijn?

Het eten is prima, je krijgt mooie verse stukken sushi. Mooi opgemaakt. De bediening is daarentegen een verschrikking. Niet vriendelijk, en maken ontzettend veel fouten met het afleveren van de bestelling. Daarnaast gebeurde het regelmatig dat er een aantal bestellingen niet werden gebracht, of dat er bestellingen uit de vorige ronde dubbel werden geleverd.
Het wachten op de gerechten en het drinken neemt zo'n 25 minuten in beslag. Veel te lang dus.

De sfeer in het restaurant is matig. Bij binnenkomst ziet het er niet verkeerd uit, maar het is een vrij donkere zaak. Dit gaat na een tijdje behoorlijk irriteren.

De komende tijd is het dus weer even klaar met Ida, en zullen wij eerder naar de concurrent gaan. Hopelijk zal het met de tijd weer wat verbeteren, want in het verleden hebben wij hier prima gegeten.
VeraHenkes .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Normaal ga ik nooit buiten Amsterdam uit eten, maar een vriendin van mij woont in Almere. Wij gingen dit weekend een hapje eten bij het sushi all you can eat restaurant Ida en dat beviel mij prima. Ik denk dat tegenwoordig iedereen wel bekend is met het all you can eat concept. Dit was voor ons in ieder geval niet nieuw. Het restaurant zat goed vol en het was er gezellig. We zaten beneden en hadden een prima tafel. We hebben lekker zitten kletsen en genoten van het eten. De sushi stukken zijn wat groter dan in andere restaurants en dat beviel mij wel. We werden goed geholpen door een aardige meid. De drankjes en het eten kwamen steeds op tijd en we hadden geen foute bestellingen. Voor ons was het een zeer gezellige avond en we hebben erg lekker gegeten.
Klariska S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gisteren Bij Ida wezen eten, ga hier niet meer heen. Heel lang wachten op het eten. En dan ook nog eten vergeten. Was niet schoon er zat lipstick op het drinkglas van mijn dochter. En op de vloer kon je schaatsen. Van de vijg gangen kwamen we door het lange wachten maar aan drie rondes toe. Mijn klacht werd wel goed opgelost heb 50% korting op de rekening gekregen. Maar niet meer voor herhaling vatbaar.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Al verschillende keren in een 'all you can eat' sushi-resaurant gegeten. Maar in Restaurant Ida komen wij nooit meer.

- Je kan schaatsen over de vloer, deze was zo vet. Mocht je slecht te been zijn, kom dan niet naar dit restaurant.
- De sushi was niet lekker, allemaal dezelfde smaak (waars. omdat er op bijna alle sushi mayonaise zit).
- Bestel je wat te drinken? Dan kan je 20-25 minuten wachten totdat het er is.
- Was een storing in het systeem, waardoor alleen maar 'grill' gerechten doorkwamen.
- Zat een haar in een sushi stukje
- Personeel liep als een kip zonder kop rond. Was geen duidelijk sturing. Zagen er allemaal heel moe uit. Viel de hele tijd drinken bij de bar (boven). Keken erg boos en chagerijnig.
- Algemeen: lang wachten op het eten en drinken!
- Boven zat het vol met uitgaanspubliek, erg luidruchtig.
- Muziekgenre past ook totaal niet bij het concept. R&B etc.

Uiteindelijk kregen we een gratis drankje aangeboden, maar onze avond was al verpest aangezien er zo veel mis was gegaan.
Yammie1 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Meerdere malen hier gegeten. Inprincipe een all you can eat concept, maar dan wat meer gekruid en wat andere gerechten. Kwaliteit van eten is goed tot zeer goed, vooral bijvoorbeeld de sashimi salade is echt heerlijk.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Er werd netjes gevraagd of we bekend waren met het concept en of we iets te drinken wilde. Sushi en hun grill aanbod prima in smaak en aanbod. Zoals bij al deze concepten is er qua bedienend personeel weinig tot geen belangstelling voor de gasten, maar wij hebben er prima gegeten en gezellig gezeten.
Stoet01 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heerlijke vers gemaakte sushi. Alleen jammer dat je voor 0,5 liter water €5 moet betalen( zag prijs pas later op de kaart) In toilet lagen gebruikte papieren handdoekjes op de grond aangezien afvalbak propvol zat. Moet toch kleine moeite zijn dit tussendoor even te legen.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Dit restaurant wil ik even proberen, we gaan vaker naar een andere all you can eat keten. Maar nu ben ik met mijn dochter op stap in de stad en willen we dit restaurant eens proberen.

De sfeer is goed, de inrichting mooi. De eetstokjes zijn ook sierlijk, niet van die breek/wegwerp stokjes. Helaas is de muziek wel aan de luide kant.

De vergelijking met andere restaurants is niet te vermijden:
- De eerste sushi's zijn wat heet, door pittige saus,
- verder zijn er veel lekkere hapjes, vleesrolletjes met kaas, inktvis terriyaki.
- De tempura gefituurde garnalen zijn ook lekker en de gegrilde champignons zijn hemels.
- De gefrituurde kip vind ik minder, en de eend is een aanfluiting werkelijk alsook de creme brulee

Het eten is best ok, smakelijk maar soms iets te machtig. Hier kom ik nog een keer terug met het hele gezin om een eindoordeel te vellen.
Dar
Bonnie En Michel K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
2e keer bij restaurant Ida, de eerste keer was met een groep waarbij er allerlei bestellingen vergeten werden. Nu samen ter ere van ons 2 jarig huwelijk en om Ida nog eens een kans te geven.
Ik moet eerlijk zeggen dat het eten echt super lekker is, en er werd nu maar een keer een bestelling vergeten. Mijn favoriet was toch wel de nigiri met st. jacobsschelp. alle sushi zag er mooi uit. De sushi was een beetje te groot om makkelijk te kunnen kauwen en de verhouding rijst tegenover vulling was niet helemaal okee (veel rijst, weinig vulling)
De bediening was vlot maar niet heel vriendelijk, een glimlach kon er maar zelden af. een van de meiden vond het ook belangrijker dat haar nagels mooi waren dan door te werken.
Het restaurant zelf is sfeervol, al vond ik dat we bizar weinig ruimte hadden aan onze tafel. ik kon niet gewoon opstaan maar moest echt mijn bankje uitschuiven........ De muziek staat overigens veel te hard en is niet sfeervol. Ook een enorm minpunt is dat het lijkt alsof ze in de spoelkeuken gewoon smijten met het serviesgoed waardoor je toch elke keer schrikt van al het lawaai.
Enorm minpunt zijn de enorm smerige toilletten, was me vorige keer ook al opgevallen.
Al met al is het eindoordeel dat het eten lekker is, de prijs is aan de hoge kant in vergelijking met soortgelijke restaurants maar door de bediening en de hygiene komen wij niet meer terug.
Mesceden .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Voor het eerst bij dit restaurant gegeten op aanraden van vrienden, vanwege de sushi die zo lekker is. En ik moet zeggen: de sushi heb ik nergens anders zo lekker gegeten als bij Ida.
Helaas is dat het enige positieve wat wij hebben beleefd. Ben zelf bekend met het all you can eat-concept, maar omdat wij voor het eerst bij Ida aanschoven, vroeg ik aan de ober of het concept en de werkwijze hetzelfde is als bij een ander restaurant in Almere. Waar je een vriendelijke en open houding verwacht bij zo een vraag, kreeg ik een onbehulpzame en haast geërgerde "ja" als antwoord. Zonder te vragen of mijn tafelgenoot ook weet wat het concept inhoudt, liep hij weg. Ik at er voor het eerst, maar werd wel de aangewezen persoon om aan mijn gezelschap uit te leggen wat de bedoeling was. Wij zijn geen mensen die hoge verwachtingen hebben van de bediening in dit soort restaurants, maar om bediend te worden door zeer ongeïnteresseerde obers is niet prettig. Het restaurant heeft een leuke inrichting. De muziek stond wel te hard, waardoor alle gasten massaal luid aan het praten waren in een poging elkaar te verstaan. Lastig om dan optimaal te kunnen genieten. De prijs m.i. aan de dure kant. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Queest sushi restaurant kan je hier prima terecht. Goede sushi middels een all you can eat concept met enkele supplementen. Prijs kwaliteit goed op orde, jonge vlotte bediening. Het interieur mag nog wel een tikje leuker maar meer dan oke.
Rachel H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Een van de beste sushi 'all you can eat' van Almere, personeel is snel en vriendelijk. Ze hebben nu een nieuwe sushi roll, tegen extra betaling maar het is zeker de moeite en geld waard! wij zijn vaste klant!
Dana K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Heerlijke sushi en grill, ook de salades zijn echt heel erg lekker.
De bediening is erg goed en betrokken. Eten werd snel gebracht.
Hier komen we zeker vaker!