Renzo's Delicatessen

31-206731673

Meer informatie over restaurant Renzo's Delicatessen

Pepino .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Kom er vaak voor een broodje, altijd een beetje rommelig maar wel heerlijk eten. Vandaag spande de kroon.. 10 minuten wachten voor het plaatsen van een bestelling van 2 broodjes meenemen. Duurde 35 min voordat de broodjes klaar waren. Een broodje bij thuiskomst direct weggegooid door dat er een lange haar in mn eten zat. Jammer, iets meer aandacht voor de lunch bij Renzo zou het verschil kunnen maken.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Renzo's (door mijn vrienden ook wel de "pastajuwelier" genoemd) zit echt om de hoek bij mij, en ik kom er vrijwel wekelijks. Dan weer om een pasta'tje af te halen, wat hapjes voor bij de borrel of om gewoon in het zonnetje een broodje te eten op het terras.

Kwaliteit eigenlijk altijd dik in orde, en leuk dat er iedere keer weer wat anders lekkers in de vitrine ligt. Prijzen zijn niet laag maar eigenlijk redelijk normaal voor Amsterdam Oud Zuid. Het enige wat nogal eens verschilt is de service, vorige week voor het eerst weggelopen en ergens anders iets gehaald omdat er na 10 minuten nog niemand tijd had gevonden om even naar de balie te lopen.. Jammer!
Bassocontinuo .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Renzo is precies het buurtrestaurantje dat iedereen in zijn buurt zou willen hebben. Klein, knus, volgestouwd met de heerlijkste dingen en bediening die de tijd heeft en neemt. Vanaf de vide kijk je uit over het winkeltje waar in de vitrine de heerlijkste verse gerechten staan waaruit je naar believen een bord kan samenstellen. Ook desserts en koffie zijn subliem! Jeetje, wat word je blij van zo'n zaakje! Gracie!!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Gisteren, zondag 16 augustus 2015 gegeten bij Renzo's delicatessen.
Lekker gegeten in een jaren 70 decor.
Heel leuk dat je uit de "vitrine" een zelf samengesteld bord met pasta kunt samenstellen, zowel helemaal vegetarisch als met vlees of vis.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Renzo... Mijn redder in tijdnood als ik geen zin heb om te koken, en zin heb in LEKKER eten. Fijne pasta's, mijn favoriet is de witte truffelravioli. Hoewel de spaghetti met rivierkreeftjes is ook altijd lekker. Heb alleen het idee dat er tegenwoordig iemand anders de couscous maakt, die was tot een half jaar geleden of zo veel lekkerder.

En dan zijn er nog de broodjes en de koffie, heerlijk!! De (overwegend) meiden in de bediening werken werkelijk waar hard en zijn (dat is mijn ervaring) altijd vriendelijk.

ALs de zon weer gaat schijnen dan is het altijd fijn daar lekker ongedwongen op de witte bankjes te zitten en mensen te kijken terwijl je doet alsof je de krant leest.
Binnen is het erg vol, en daardoor oogt het voor mij een beetje groezelig soms., vandaar dat het decor een puntje minder krijgt.

En hulde aan Meneer Spaghetti, de gangster van de buurt! Wat een gave kat is dat.
Dank je wel voor je recensie! Leuk om te horen. Ik ga jou opmerking over de couscous doorgeven aan de keuken, zodat ze daar mee aan de slag kunnen! Thanks! Hartelijke groet, Karlijn van Renzo's
QuincyJ .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Wow, echt wow! Zo blij dat ik dit leuke tentje ontdekt heb! Tijdje geleden gingen we even een broodje eten na de tentamens, dus eerst kiezen van de uitgebreide kaart.. Het zat niet mee, want het broodje wat ik wilde was helaas uitverkocht, zeer vriendelijk meisje heeft geholpen een nieuw broodje uit te kiezen, en absoluut geweldig geadviseerd! Vitello Tonato, op een heerlijke ciabatta. Flesje wijn erbij, lekkere chardonnay van de kaart uitgezocht, helaas was deze ook niet op voorraad :( Maar wederom zeer goed door de bediening opgelost, andere (duurdere) fles uitgezocht, verschil hoefde we zelfs niet te betalen omdat we zoveel pech hadden met onze keuzes haha! Toe een kopje koffie met een ge-wel-dige taart, en de koffie was ook top! Als je in de buurt bent kun je Renzo's niet overslaan, ik ben verkocht :)
WOW! Wat een mega leuke reactie! Dank je wel!

Reactie van proever:

Hoi Renzo's, ben ik weer! Afgelopen week met een paar internationale vrienden bij jullie geweest! Omdat er zoveel te zien is duurde het even voor we een keuze konden maken, waarop een van jullie meisjes zeer, echt heel erg onvriendelijk reageerde! Iedereen sprak engels waaronder ik, maar omdat ik wel nederlands versta kon ik horen hoe ze over ons sprak tegen haar collega's! Echt schandalig, de broodjes waren weer fantastisch maar helaas de service niet deze keer!

anf 2e reactie van restaurant:

Echt? Wat erg! Dat kan natuurlijk echt niet de bedoeling zijn! Wanneer ben je precies bij ons geweest? Ik ga hier meteen werk van maken! je kan me mailen op info@renzos.nl
Hartelijke groet, Karlijn
Woisvdmolen .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Wat een verassing! Er vaak langs fietsend zag ik 'Renzo's als een traiteur: ophalen en weer weggaan. Vanavond ontdekte ik dat je verschillende pasta gerechten kan kiezen (de tortellini met truffel was voortreffelijk) om te combineren op 1 bord, kan kiezen uit salades en gegrilde groentes.. om deze vervolgens door de heel leuke en behulpzame bediening laat serveren tot knus boven in de zaak. Met een goed glas witte huiswijn beleefde ik een smaakvolle Italiaanse maaltijd. Italie, waar ik doorgaans woon... tsss Ik wou dat ze in Umbrie zulke leuke eettentjes hadden! Graag zou ik het het Italiaanse huis ijs geproefd hebben, maar mijn buikje had ik te rond gegeten, dus dat doe ik de volgende keer.
Dank voor je leuke recensie! Het ijs is op dit moment in de aanbieding :-)
Laurens78 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
Na een tip van goede vrienden gegeten bij Renzo's. Het was zeker de moeite waard.
Het eten was heerlijk en een zeer goede prijs kwaliteit verhouding, zeker wat betreft de wijn. We hebben een bord samengesteld met verschillende gevulde pasta's en groenten en vlees, zodat we van alles wat konden proeven. De bediening was erg aangenaam en vlot, we hoefden nauwelijks op onze bestelling te wachten.
Goed om te horen dat het allemaal lekker heeft gesmaakt! Dank je! Super leuk
Abel33 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Ik ben al jaren een vaste klant bij Renzo's en raak er niet uitgegeten. Kan er nu ook 's ochtends koffie halen, top. Bijzonder plekje in Amsterdam, ravioli met pompoen is mijn favoriet, veel opties voor vegetariërs, heel tof. Vind het wel jammer dat ze geen ijs verkopen. Zou mijn kids er erg blij mee maken. Ik word er altijd fijn en snel geholpen ondanks de drukte.
Hi Abel! We hebben inmiddels ijsjes!! Kom je ze snel proeven?
Groetjes de crew van Renzo's

Reactie van proever:

Oh te gek! Kom ik zeker doen.
Babi .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Ik heb hier een paar keer pasta, lasagna en gehakt gehaald, was prima lekker. Daarbij hebben ze lekkere rode wijn en hapjes. Ik ga zeker de broodjes proberen gezien de overige recensies.

Groot minpunt is de totaal ongeïnteresseerde bediening....ze zijn soort van geïrriteerd als je vraagt wat er in de lasagna zit of in een bepaald pasta gerecht. Je zou verwachten dat ze het een beetje proberen te verkopen maar daarvan is absoluut geen sprake.

Hoi Babi, dank voor je recensie! Enorm vervelend om te horen dat je niet goed geholpen bent. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Misschien kun je ons een mailtje sturen met contactgegevens, we horen er graag meer over en willen het graag goed maken: info@renzos.nl. Graag tot ziens!

Groetjes Renzos
Farid B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
De warm belegde broodjes van Renzo's zijn briljant te noemen. Met name het kalfsgehakt met noten en rundergehakt Dino zijn simpelweg kunstwerken voor je smaakpapillen. Inrichting is krap, maar dat maakt de kwaliteit meer dan goed. Plus leuke wisselende kunstwerken aan de muur!
Hoi Farid, wat leuk dat je een bericht hebt geplaatst over ons. Dank voor de complimenten! Als de zon schijnt hebben we buiten heel veel plek :-)

Groetjes Renzo's
Diederik80 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Hier komen we vaker. Het eten is altijd lekker en de service goed. Ze hebben ook een ruim assortiment aan producten die je kan afhalen. Lekkere pasta's en bijvoorbeeld de huisgemaakte pesto. Echte aanraders. De broodjes zijn altijd lekker en vers bereid. Mijn favorieten zijn het broodje met gegrilde groenten, de rund Dino en ook de rivierkreeftjes salade. Echte aanraders!
Hoi Diederik, dank voor je lovende tekst! Dat vinden we leuk. Heb je al een keer een broodje Carpaccio geprobeerd? Die heeft ook veel fans. Tot snel!

Ruit .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Op aanraden van vrienden hier terecht gekomen. Geweldige ervaring! Dit was onze eerste keer bij Renzo’s en zeker niet de laatste. Van de borrelhapjes en wijn tot de verse pasta’s en desserts, alles was top. Zeer vriendelijke en behulpzame bediening, zonder opdringerig te zijn. Absoluut een aanrader!
Hoi Ruit, dank voor je recensie! Kom gauw weer eens :-)

Freek Z.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Ik neem vaak een potje Renzo's pesto mee om thuis ook de broodjes mee op te leuken maar helaas smaakt het niet zo lekker als daar. Kip dino, gegrilde groente en truffelpasta zijn daarnaast mijn favorieten. En als de zon schijnt lekker met een Italiaans biertje ontspannen op een van de bankjes voor de deur, dat is pas genieten.
Hoi Freek! Bedankt voor je bericht, erg leuk om te horen. Tot gauw!

Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Al jaren favoriet! Authentieke sfeer, uniek plekje in de stad. Uitstekend eten, mooi Italiaanse producten en in de zomer flesje wijn in de zon. Het personeel is tegen mij altijd hartelijk en gezellig. Leuke lui, fijne muziek, een beetje op vakantie, zo vaak als je wilt.
Hoi Leinisfein, fijn dat je zo geniet bij Renzo's! Wij genieten van zo'n bericht :-)

Marleen1975 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
De ontdekking van het jaar! Na een bezoek aan het Rijksmuseum zijn we hier gestrand voor een heerlijk broodje caprese en rivierkreeftjessalade, echte Italiaanse koffie. Smullen! Het was lekker weer dus we zijn buiten verder gegaan met een heerlijk wijntje. Wat een mooi plekje, kan het echt aanraden.
Hoi Marleen, bedankt voor je positieve bericht! Het is weer lente dus de bankjes buiten zijn weer de place to be :-)

David1975s .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Super lekker eten en super onvriendelijke bediening.

Ik kom hier al jaren en de kwaliteit is erg goed, broodjes zijn super lekker. Probeer het lamsgehakt op een bol, met een schoteltje gegrilde groenten en je hebt een top lunch voor een redelijke prijs. Auberginemousse is ook heerlijk.

Maar die bediening is echt om te huilen, ronduit onbeschoft.

Als je je hier over heen kan zetten is het uitstekend.
Hoi David,we kunnen eindelijk reageren dus bij deze na een jaar:wat ontzettend vervelend dat je slecht bent geholpen.Dat is uiteraard niet de bedoeling.We hopen dat je het nog een keertje komt proberen,stuur als je wil een mailtje dan kunnen we je uitnodigen voor een lunch: info@renzos.nl Groetjes!
Omnomnom .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2013
Broodje gegrilde groenten (rond de 5 euro) is erg lekker. Bevat auberginemoes, rucola, gegrilde paprika en meer. Er is een grote selectie aan soorten broodjes, er is vlees/vis, salades, vegatarisch, kaas etc. Bijvoorbeeld een broodje mascarpone en gorgonzola.

Beneden staan enkele tafeltjes. Boven zijn er ook nog zitplaatsen, Je kunt daar niet rechtopstaan, maar het is er wel knus en je zit er prima. Maar met een grote groep is het niet handig zitten. De meeste mensen waren er in tweetallen.

Leuke tent in buurt van museumplein met goede ingredienten. Zou hier zeker nogmaals terugkomen.
Hoi Omnomnom, dank je wel voor je recensie! We hebben tegenwoordig ook een ontbijt en een borrelkaart :-)

Graag tot ziens!

Jelle J.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Ik woon nu zo'n drie jaar in Amsterdam en heb eindelijk een favoriete tent voor lunch én avond eten. Voor mij als vleesliefhebber is het broodje rund dino een genot, al eet ik er ook graag een broodje gegrilde groente! Het personeel is vriendelijk en hulpvaardig, mijn ervaringen zijn dan ook volledig verschillend van de vorige recensie schrijver...
Hoi Zoeky, dank voor je positieve recensie! Heb je als vleesliefhebber de Carpaccio al eens geprobeerd? En nieuwtje: tegenwoordig hebben we ook een ontbijt- en een borrelkaart!

Graag tot ziens,

Lekkerbek1980 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2013
Het eten hier is lekker. De broodjes zijn echt comfort food. Als het lekker weer is kun je leuk buiten zitten. Je zult bij Renzo's echter één ding op de koop toe moeten nemen. Mijn hemel, wat is het personeel hier chagrijnig en ongeïnteresseerd! Het lokt bijna agressie uit. Als je dat niet deert kun je hier uitstekend lunchen. Probeer een broodje met gehaktballen in tomatensaus.