Renato's Pizzeria

31-206732300

Meer informatie over restaurant Renato's Pizzeria

Rudivandongen .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Gisteravond weer top gegeten. Eenvoud, verse producten en oog voor kwaliteit is wat hier eten zo fijn maakt. Dat gemengd met een goede bediening die je in alle rust laat genieten zorgt er voor dat wij er steeds weer terug komen. En dat terwijl in de Pijp zo veel keuze en kwaliteit te vinden is. Bedankt weer !
HeleneW .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Na het lezen van positieve reviews, besloten om twee vegetarische pizza's bij Renato's te bestellen (om mee te nemen). Tegen alle verwachtigen in waren deze karig belegd en daardoor weinig smaakvol: niet pizza waardig en erg teleurstellend. Te veel geld voor te weinig ingredienten, helaas.
B B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Voor de 3e keer wezen eten. Wij kwamen aan 5 minuten voor openingstijd en op het terras was het al gezellig druk. Wij hebben ons gemeld in het restaurant en gevraagd of er nog een tafel voor 2 was. Dit moeten wij buiten vragen aan de medewerkster met een zwarte broek. Achteraf bleek dat de gasten de medewerkers van het restaurant waren. Er werdt gevraagd of wij gereserveerd hadden het antwoord was nee, Wij mochten een plaatsje uitzoeken maar op iedere tafel stond gereserveerd. Dit was express neergezet zodat niet iedereen maar ging zitten waar men wilde. Wij bestelde 1 bier en 1 bitter lemon en 2 pizza's. Het tapbiertje was veranderd in een flesje de reden medewerkers hadden moeite met het aansluiten van het vat. Inplaats van te vragen of een flesje ook goed is werd dit al open gebracht. De pizza's waren rijkelijk belegd met ham deze was niet meegenomen tijdens het bakproces maar achteraf toegevoegd. Dit kwam de temperatuur van de pizza's niet ten goede zij waren koud. Mijn tafelgenoot vroeg om een karaf water deze weer gebracht zonder problemen met 2 glazen waarvan er 1 zo smerig was en waarschijnlijk geen afwasmachine had gezien. Wij waren zeer tevreden over dit restaurant maar denken nu 2x na voordat wij hier weer aanschuiven
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Eindelijk!! Een pizzeria waar ze het wel begrijpen!!
Een knapperige bodem en lekkere toppings, een goede wijnkaart en super sympathieke bediening.

Hier ga ik zeker snel nog een keer heen.
Tiness .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Dit is absoluut mijn favoriete pizzeria. Ik heb nog nooit een betere pizza gegeten! Mijn favoriete pizza is met truffelolie, rucola en parmeham- zoo lekker! reserveren vaak noodzakelijk!
DennisZ .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
De rijkgevulde plank met diverse antipasti doet je direct in Italiaanse sferen komen.
De daaropvolgende pizza maakt het feest compleet. De "Della Nonna" is een aanrader.
De bediening is vriendelijk en de prijzen schappelijk.
Een van de betere zo niet de beste pizzeria van Amsterdam
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wat opvalt aan deze pizzeria (naast de smaakvolle pizza, Sicciolino is een aanrader voor de liefhebber van echte pit) is de goede selectie wijnen, waarvan een fors deel per glas verkrijgbaar is. De bediening is vriendelijk, de prijzen zijn schappelijk en het interieur is fris. Wel is de zaak wat klein en zeer populair (twee zittingen), waardoor het wat rumoerig kan zijn. Al met al; niet uitmuntend, maar wel gewoon goed en gezellig.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Een van de betere pizza's van Amsterdam met goede en enthousiaste bediening. Er staat een lekkere en betaalbare verdicchio op de kaart. Akoestiek is alleen een drama, ook zonder gehoorbeperking kun bij een volle bak nauwelijks je tafelgenoten verstaan.
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Pizza zoals pizza hoort te zijn! Alle ingrediënten zijn super vers en van hoge kwaliteit.
Lekkere wijn er bij en een goede tiramisu achteraf. De inrichting is niet bijzonder, de bediening vriendelijk en er komt ongevraagd een gratis karaf kraanwater op tafel.
Het is vaak druk, zonder reserveren moet je een beetje geluk of geduld hebben.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Jaaaaaa! Een pizza zo als een pizza hoort te zijn. Ook leuke en lekkere voor- en na-gerechtjes, fijne bedieningen en een goede sfeer. Meerdere pizzeria's in de pijp getest maar dit is mijn favoriet!
Dank je wel voor je ontzettend leuke recensie. Hopelijk tot heel snel weer.
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Renato's is een heerlijke pizzeria. Van student tot gezin tot hardwerkende stellen, iedereen komt hier. En het mooie is, als je geen gluten en lactose mag ben je hier ook van harte welkom. Je kunt je eigen bodem meenemen en die kunnen ze dan heerlijk voor je beleggen met ingrediënten van de kaart. Ik voelde me enorm welkom. Overigens kan ik me wel voorstellen dat ze dit liever niet op grote schaal doen. Want hun eigen pizza's zijn natuurlijk de visitekaartjes. Ik moet wel zeggen dat de staff van de avond bepaalt hoe soepel alles loopt. De laatste keer kregen we te maken met een aardige dame, maar die wist niet goed het verschil tussen pancetta en pecorino... En de eerste keer was de gewone pizza toch wel wat aan de dunne kant. P.s. de exacte twee data weet ik niet meer.... Maar in januari 2 keer. Hoe dan ook, voor pizzalovers een mooi adres!
Valentine V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Nooit op locatie gegeten, vanavond wel voor de tweede keer laten thuisbezorgen via Deliveroo. In 1 woord: fantastisch! We deelden een aantal gerechten en alles was even lekker, liefdevol klaargemaakt en topkwaliteit producten.

De verse burrata was echt vers en van heel goede kwaliteit. Pizza met buffelmozzarella en parmaham was geweldig: smaakvolle dunne bodem, fluweelzachte parmaham met nauwelijks vet, en heerlijke buffelmozzarella (en rucola). Bressaola was goed en smaakvol, en dan ook nog een pasta van de dag, huisgemaakte ravioli gevuld met parmezaan en daarover geschaafde verse truffel (slechts € 8!). Kregen er omdat het tweede kerstdag was ook nog zelfgemaakte chocoladesoesjes bij. Ik ga hier veel vaker bestellen!
Bedankt voor jullie lieve recensie. Fijn dat alles bevallen is en hopelijk tot snel in ons restaurant. groetjes team Renato's
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij aten hier rond de feestdagen. We waren een tijd niet geweest maar werden warm onthaald. Zalige ham als voorgerecht en 2 voortreffelijke pizza's. Wijn is nog steeds heerlijk en door de aandacht van het personeel voelde het bezoek als een warm bad. Heerlijke koffie en limoncello aangeboden gekregen van het huis. We gaan snel weer een keer.
Fakir61 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Aangezien wij regelmatig uit eten gaan en best al veel verwend zijn waren de verwachtingen hoog gespannen (mede gezien de hoge notering in de metro). Het maakte ons erg nieuwsgierig. Een sfeervolle restaurant, kleinschalig. Wat een heerlijke Italiaanse gerechten, uitstekende bereiding en erg smaakvol. Als voorgerecht antipasti vervolgens, been-ham pizza, en scroppino als afsluiter. We namen een goede files wijn erbij omdat het kan:). Het eten was echt top. Ook de bediening verdient lof, vakkundig en vriendelijk. We komen zeker terug!
Hartelijk dank voor jullie mooi recensie. Wat leuk dat jullie ons in de Metro gezien hebben en dat alles is bevallen. Hopelijk tot snel. Groetjes team Renato's
Nedron .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Weer bij Renato's een pizza gegeten, met vooraf de Tagliere natuurlijk, voor mij een vaste keuze. De pizza van de maand, porchetta bianca met diverse porcini en peterselie was overheerlijk, ongelofelijk hoe ze dat telkens weer doen. De wijnkaart is aangepast, er staan nu ook iets duurdere op, maar deze zijn dan ook echt voortreffelijk, zeker een aanrader. De bediening wederom heel goed, en dat allemaal in een huiselijk sfeer. Het voelt alsof je thuiskomt.
Alle lof voor de eigenaren, ze weten het al hoge niveau telkens weer iets op te schroeven.
Kortom een must voor iedere pizza liefhebber.
Dank je wel voor de lovende recensie. Hier zijn we erg blij mee. Hopelijk tot heel snel weer. Liefs team Renato's
Nicky V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heerlijke pizza en geweldige sfeer. Wij kwamen hier jaren geleden ook al met Renato zelf en aan de kwaliteit is niets veranderd!
We kwamen binnen in een behoorlijk vol restaurant en kregen gelukkig nog een mooie tafel toegewezen. We zijn op aanraden van de bediening gestart met een plateau met allemaal italiaanse hammen en kaas, super lekker.
We twijfelden over de pizza dus hebben we er twee gedeeld. De parmaham met truffel was ontzettend goed maar ook de 4kazen heerlijk. Bijzonder vinden wij de mooie wijnen die ze hier hebben die ook buiten de lekkere pizza niet zouden misstaan in een luxe restaurant. De vernieuwde inrichting is super. Eigentijds maar zonder dat het renato's gevoel verloren gaat.
Wij komen terug!
TP94 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Laatst weer bij Renato's pizzeria in de pijp gegeten - fantastisch! Vooraf de tagliere (plank met diverse antipasti) genomen en ik kan je vertellen alleen die is al reden genoeg om langs te gaan. Daarna een heerlijke dunne en rijkelijk belegde pizza gehad. Ik had de pizza van de maand gekozen en ik weet niet wie die bedacht heeft maar geniaal! (gerookte ham van wild zwijn, rucola, truffelmascarpone). Mijn tafelgenoot had de lekker pittige cicciolina en ook deze pizza was zoals altijd top.

De service was ook goed, we voelden ons erg welkom en werden op vakkundige wijze bediend. Wat het decor betreft geloof ik dat de zaak wat opgefrist wordt en het zag er tot nu toe leuk uit.

Al met al een aanrader! (reserveren wel handig)
Kim L.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Al jaren mijn favoriet in Amsterdam. Bijna alles wordt geïmporteerd uit Italië en dat proef je. Voorheen was het interieur wat gedateerd maar de zaak wordt nu volledig gerenoveerd en het ziet er nu al super uit. Aanrader is de anti pasti en pizza cicciolina (lekker pikant). Bediening is zeer vriendelijk en al jaren hetzelfde. Daardoor bediening met veel aandacht en kennis van het vak. Wel aan te raden om te reserveren want het is vaak erg druk. Wel kan je vaak aan de bar terecht, ook leuk om te eten!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Heerlijk gegeten! De kaart is misschien niet heel uitgebreid, maar er is ruime keus aan goeie pizza's, antipasti ook erg lekker. Bediening is vriendelijk en behulpzaam.
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Restaurant beetje gedateerd maar zeker niet muf. Niet erg gezellig, geen muziek, personeel werkend op een laptop aan de bar. Erg lekkere anti pasti met goede producten (proef je er aan af!) Bediening beginnend, steeds moeten vragen om een drankje. Pizza's zijn top. Al met al een prima pizzatentje om je pizza af te halen, niet echt voor een gezellige tafelsessie.
Dank je wel voor jullie recensie. Misschien leuk om te vermelden dat we momenteel aan het verbouwen zijn. 23 december is alles klaar dus wellicht vinden jullie het leuk om tegen die tijd een keer terug te komen. Groetjes team Renato's