Renato's Osteria

Maandag t/m Zondag vanaf 17:30

Duur
Maxamize .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Leuke hipster pastazaak, met prima bediening, een leuke kaart en goede kok. Helaas zijn de porties te klein, waardoor wij na 3-gangen (a 85) hongerig de zaak verlieten. De prijzen zijn fors en ik zou de kok aanraden om wat meer pasta op de borden te doen.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
net gegeten i.v.m. de aangeprezen costata Fiorentina op Facebook. Vooraf een prima truffel risotto, de T-bone steak (800 gram met bot) voor 2 personen was lekker, maar toch niet zoals we die in Toscane meerdere malen gegeten hebben. Zeer vriendelijke service, eenvoudig, maar wel gezellig interieur.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
op maandagavond zochten wij een restaurant om "even" iets te eten, uitstekende keuze! De smaken van de pasta's was uitstekend, het had alleen net een iets grotere portie mogen zijn. Het is geen eerste gang zoals in Italië waarna nog een proteïne gerecht wordt gegeten. En ook voor deze prijs mag je net iets meer kwantiteit verwachten, de kwaliteit is uitstekend. De salade is lekker en prima, maar je verwacht iets meer brood. Niet een plakje per persoon.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Gisteren gegeten en het is oprecht een aanrader. Heel aardig personeel, gezellige sfeer en eten was erg lekker. Een leuke afwisseling op de pizzeria.
Romy R.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijk gegeten, bijzondere pasta's met variatie in de ingrediënten. Heerlijke wijn, we hebben genoten van de entourage! Zeker om aan te raden!
Wieger M.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Vanavond gegeten bij Renato's osteria, normaal gesproken nogal lastig om een plekje te bemachtigen maar met dit hondenweer was het niet zo erg druk. Vooraf de Melanze PArmigiano en de antipasto al tartufo besteld. De Melanzane was de zuidelijke versie (de aubergine wordt gepaneerd in ei en een beetje broodkruim), vrij machtig voor een voorgerecht maar wel erg lekker. De antipasto de tartufo bestond uit twee bruschetta's met (gekookte) ham en truffel olie, een truffel salami en (mijn favoriet) een pecorino met truffel. Mijn tafelgenote koos voor een carpaccio als hoofdgerecht, lekker maar niet super bijzonder. Dat kon niet gezegd worden van de pasta a la scoglia (zeevruchten) een prachtig bord waarop de pasta werd opgediend in de schaal van een vers gekookte krab, krabben poten, mosselen en gamba's. Zelden heb ik een smaakvollere pasta gegeten. Vraag wel om wat extra servetten bij dit gerecht echt een pasta om (deels) met je handen te eten. Heerlijk! Als dessert een goede tiramisu en een glaasje limoncello. Zeer goed gegeten voor een buitengewoon schappelijke prijs.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We wilde eigenlijk thuis eten, maar een vriendin van ons heeft ons overgehaald daarvoor toch ook even een hapje te gaan eten bij wat volgens haar de beste Osteria van Amsterdam is, voor ons ongeveer om de hoek dus het was eigenlijk een no brainer. We kwamen aan, hadden laat gereserveerd, maar max verstappen was kampioen aan het worden dus er was zowaar nog plek (dat schijnt een unicum te zijn). We zijn begonnen met een paar proeverijen, vergezelt met een meer dan prima fles huiswijn, waarna we naar het hoofdgerecht zijn overgegaan, waar ik de klassieke fout maakte om een risotto met zeevruchten te bestellen, daarnaast zat er wat weinig zeefruit op. Gelukkig hadden mijn vriendin en de andere vriendin wel heel erg lekker eten dus daar heb ik van mee gesnoept, en dat zorgde er voor dat ik toch nog een zeven voor het eten kan geven.
Al met al een heel gezellig echt Italiaans tentje met de idem bijbehorende chaos. We gaan er zeker nog eens heen, maar dan zonder de risotto ;)
David1975s .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Leuke pastatentje in de Pijp. Vooraf een karige antipasto al tartufo, wel aardig maar echt te duur voor wat je krijgt. Niet voldoende om te delen met twee personen. Als hoofdgerecht pasta met parmezaan en verse truffel, prima maar niet heel bijzonder. Het duurde ook vrij lang voordat de pasta klaar was en er verder weinig gasten waren. De rode huiswijn was heel lekker. Tiramisu was ook prima maar wederom aan de dure kant.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Renato's kom ik al geruime tijd, nu het pasta broertje maar eens bezocht.
Ook hier is de bediening enthousiast.
De Vongole was niets bijzonders, de pasta met champignons ragout en wild zwijn was wel echt lekker.
Interieur best gezellig, de haakjes om je jas op te hangen, zijn van ijzerdraad (te scherp en niet sterk).
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Druk restaurant in de pijp. Betaalbaar en eenvoudig. Service is wat rommelig maar dat heeft ook wel z'n charme. Mijn pasta met truffel was erg lekker. De pasta met vongole viel mijn tafelgenoot een beetje tegen. Niet echt goed op smaak gebracht en veel stukjes schelp in de pasta. Daar kan nog op verbeterd worden. Maar verder een heerlijke rode huiswijn en een zeer schappelijke rekening. Kom op tijd, want het zit binnen no time vol
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De osteria van Renato bestaat een maandje. En boem! Vol en succesvol. Wat zou t zijn? Inrichting, service of gewoon de kwaliteit van t eten?
Osteria zelf is uiterst eenvoudig. Klein zaakje, relatief veel tafels maakt dat t wat krap is. Postertje aan de muur van italianen uit de jaren 50, open keuken, jassen in de wc gang. Chique is anders, tstooet allerminst. Formule klopt wel. En de bediening is fijn. Makkelijke jongens die ook wel begrijpen wat ze maken en serveren. En t eten? Dat is in orde. Vier pastaatjes als hoofdgerechten. Zalm, zwijn, vongole. Dat werk. Eenvoud in pastas is altijd het geheim. De zwijn was op smaak, zout met room, de vongole wat vlak, weinig schelp en niet goed gepeperd. Misschien aangepast aan Amsterdamse smaak, maar die mocht wel wat Italiaanser. De sgroppino was prima - kan ook moeilijk fout gaan - de tiramisu uit de kunst. En ja, Nostra op tap! Dat vind ik fijn. Al met al een prettige, maar niet heel opvallende tent. Goed voor het Vd Helstplein zoon tentje.
TP94 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Bekend van de pizzeria op de hoek heeft team Renato's sinds kort deze Osteria op het van der Helstplein in de Pijp. Bij binnenkomst werd meteen het idee duidelijk: men kan gezellig aanschuiven voor een goed glas wijn met heerlijke antipasti en verse huisgemaakte pasta's.

Vooraf namen we de selectie aan bruschette en vitello tonnato. Bij de spaghetti vongole werd ons een glas grechetto propizio geadviseerd en dit was een schot in de roos. Omdat alle wijnen open staan en dus per glas te bestellen zijn namen we als desser nog een paar glazen van de Brunello di Montalcino, super!

De attente en vriendelijke bediening maakte de avond compleet.

Tot snel!

(Tip: kom wat eerder op de avond om zeker te zijn van een plekje!)
Rutger L.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Een heerlijke en gezellige avond bij de Osteria gehad! Mijn vriendin en ik begonnen met een biertje aan de bar, met enkele antipasti. De romige Burrata met zelfgemaakte pesto was mijn favoriet. Daarna naar een tafeltje doorgeschroven voor het hoofdgerecht. Ik nam De Saccottino al Prosciutto (verse pasta met Parmaham), een aanrader! Als afsluiter namen we een esspresso met een bolletje ijs erin (Affogato). Genoten van het eten en heel vriendelijke service, fijne plek om snel weer terug te komen.
Kim L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Een nieuw zaakje op het van der Helstplein. Overheerlijke huisgemaakte pasta. We begonnen met het truffelplankje vooraf, pasta uit de Parmezaan als hoofd en cafe affogato als dessert. De wijnen waren super. Zelfs een Brunello per glas voor 8 euro. Vriendelijke bediening die kennis had van zaken. Aanrader. Is niet te reserveren dus je moet gewoon langs gaan. Hoe vroeger hoe beter om een plekje te bemachtigen.
Fakir61 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Osteria heeft een uitstekende keuken en bediening die attent en vriendelijk zijn. Het voorgerecht truffelplankje en hoofdgerecht spaghetti vongole zagen er goed uit en hadden een voortreffelijke smaak, met mijn favoriete wijn Brunello :). Osteria is stijlvol ingericht en een aanrader op van der Helstplein in Amsterdam!
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Naast de fantastische pizzeria, is er nu ook Renato's Osteria! Een klein huiskamer restaurant met een kleine kaart en gezellige sfeer. Als voorgerechtje de Vitello Tonato (de vitello was iets droog maar de tonijn mayonaise heerlijk) en de fantastische burrata! Als hoofdgerecht serveert de Osteria enkel pasta's, en deze waren voortreffelijk! Heerlijke verse pasta met perfecte sauzen! De sfeer is goed en de bediening erg aardig, een aanwinst voor de pijp en wij komen zeker snel terug!
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Als groot fan van de pizzeria heb ik de eerste beste gelegenheid om bij de Osteria te eten meteen aangegrepen. En wat was het lekker en gezellig. Sfeervol tentje met oog voor detail: pasta die letterlijk in de parmezaan wordt gemaakt aan de rand van de keuken zodat je het kan zien, karafjes wijn naast flessen en glazen (fijn als je alleen een bord pasta eet en niet voornemens bent een hele fles daarbij weg te zetten), de bruschetta die heel attent exact door midden is gesneden zodat je met z’n tweeën niet hoeft te kiezen tussen de drie overigens heerlijke hapjes, etc. Wij genoten na de bruschetta van de pasta vongole en sloten af met goede koffie en huisgemaakte tiramisu, hmmm. Hoop snel weer terug te gaan, kan niet wachten om ook de andere pasta’s uit te proberen!
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Super pasta restaurant! We begonnen met een voortreffelijk truffel plateautje en hebben echt genoten van onze pasta's. Ontspannen sfeer, goede producten. No nonsens, goede pasta's. Echt een aanrader!
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Goed concept in deze nieuwe zijtak van Renato's Pizzeria op het steeds leuker wordende van der Helstplein. Er is keuze uit 5 verschillende antipasti, 5 verse pasta's en 3 toetjes. Allemaal beproefde klassiekers uit de Italiaanse keuken, goed uitgevoerd. Slim, precies wat je meestal eet bij de Italiaan, die hoofdgerechten sla je toch vaak over. Er zijn zo'n twintig plaatsen aan kleine tafeltjes. Aan eetbarren langs de kant, voor de keuken en aan het raam kan je vast een drankje drinken en voorgerecht eten en wachten tot er een tafeltje vrij komt. Reserveren kan dus niet.
Leuke wijnkaart met een tiental goede wijnen die allemaal per glas, per karaf en per fles te bestellen zijn. De Brunello di Montalcino 2011 à 8 euro per glas was voortreffelijk, net als de Morellino di Scansano. De kleine ruimte was propvol maar dankzij het aardige vijftal in de bediening zaten we toch snel aan een tafeltje een heerlijk bord pasta te eten. Zowel de Pappardelle al Staufato di Manzo, met goed runderstoofvlees, als de Casarecce al Ragù di Funghi e Cinghiale, met wild zwijn en paddenstoelen, waren zeer smaakvol en authentiek. Bij de pasta werd als bonus ook nog eens heerlijk brood, om de laatste saus op je bord op te deppen en een hele lekkere salade met gegrilde groenten geserveerd. Om het geheel af te ronden was een gedeelde huisgemaakte Tiramisu, geserveerd in een glas, voldoende.
Perfect als je even niet te uitgebreid en te lang maar wel lekker wilt eten met een goed glas wijn erbij.
Isabelle283 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Een super gezellig restaurant met echte Italianen in de keuken. Overheerlijke wijnen, antipasti en pasta's. De pappardelle al stufato di manzo was de favoriet aan tafel! Vergeet ook zeker de scroppino niet als afsluiter. Kortom, het eerste van der Helstplein in Amsterdam wordt er steeds leuker op!