Remise47

Bellamyplein 47 1053 AT Amsterdam Nederland Kaart
31-208208675

Over het restaurant Remise47

Een rustpunt in Amsterdam

Op steenworp afstand van de upcoming buurt De Baarsjes in Amsterdam, vind je dit mooie rustpunt voor lunch, brunch en diner. Een authentieke tramremise met een lekker terras voor de zonnige dagen. De basis in de keuken is Frans-internationaal en dit levert creatieve kunstwerkjes op. Kunst om op te eten welteverstaan, want wow wat is het lekker!

Meer informatie over restaurant Remise47

Maandag t/m zondag
- Ontbijt 07:00 - 10:30
- Bar 12:00 - 01:00

Jan H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Leuk restaurant aan de buitenkant van het prachtige Hallen-complex. Prettige bediening en prima eten voor een redelijke prijs. Mijn disgenoot had een kleine salade als voorgerecht die echt al flink groot was. Daarop was het geen probleem om haar keuze voor het hoofdgerecht alsnog aan te passen naar iets kleins. Prettige, service-minded bediening. Aanrader!
Rick R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Echt heerlijk gegeten, het eten is van goede kwaliteit en de service was ook erg aangenaam. Ik raad Remise47 zeker aan bij vrienden.
Bianca R.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Leuke plek om zakelijk te lunchen, leuke gerechten op de lunchkaart en zeer vriendelijke bediening, ga er zeker nog een keer lunchen
Beste mevrouw Rijkers,

Dank voor uw rencensie over Remise47.

Goed om te horen dat wij een plek zijn waar u weer terug zal komen.

Tot snel!

Kristian Saelman restaurantmanager
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Donderdag 8 december na een bezoek aan de Hallen heerlijk gegeten bij Remise 47. Hele mooie rustige locatie met vriendelijk en vakbekwaam personeel. Gevarieerde kaart en heerlijke open wijnen. Hebben gekozen voor de vis van de dag (Dorade) en Eendenborst, beide een lust voor het oog en de maag. Kaasplank is een aanrader en één portie ruim voldoende voor twee personen. Uitstekende port bij gedronken. Totaal inclusief koffie € 88,50.
Beste meneer Korver,

Dank voor uw super leuke recensie.

Leuk om terug te lezen dat alle onderdelen voor u klopte.

Graag tot snel.

Kristian Saelman
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
wij hadden een high tea besteld maar die bleek alleen voor groepen van meer dan 8 personen en van tevoren te bestellen. teleurstelling dus. maar vervolgens heeft de chef ons een vervangende high tea geserveerd die boven alle lof verheven was. wat ons betreft: een dikke 10!
Beste meneer Boer,

Wat een leuke recensie!

Gelukkig hebben we evengoed aan uw verwachtingen kunnen voldoen. Wij hebben hier weer van geleerd en u komt hopelijk spoedig weer een keer terug bij Remise47.

Nogmaals dank.

MarioV .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Gisteravond was het tijd om bij Remise47 de temperatuur op te nemen. Een goede ervaring aan het begin van dit jaar werd aan het einde van de zomer helaas gevolgd door een minder goede. Daarom nu een bezoek om vast te stellen of de brigade onder leiding van restaurantmanager Kristian Saelman de lijn naar boven weer heeft weten te vinden. Tot mijn plezier kan ik melden dat dat het geval is.
Wij openden onze maaltijd met een prachtig opgemaakte en uiterst smaakvolle vitello tonnato. Als hoofdgerecht kwamen een mooie rode runderentrecote met garnituur resp. een op de huid gebakken snoekbaarsfilet met een groenterisotto door. De runderentrecote was goed gerijpt en daardoor mals en vol van smaak. Ook de snoekbaars was mals en sappig. Een eenvoudige Chianti begeleidde het geheel. De 5 mooie kaasjes van Abraham Kef als dessert verdienen echter een betere en mooiere, lees oude port, dan de basic kwaliteit van Kopke. Al met al kijken we terug op een geslaagde, gezellige avond met een goede service. We wensen het huis een grotere aanloop toe, want die viel wat tegen. De bouwput voor de deur zal daar debet aan zijn. Wat ons betreft heeft het team zich gerevancheerd en komen we zeker terug bij Remise47.
Beste meneer van Ent,

We zijn erg blij om te horen dat het u deze keer wel weer is bevallen. De adviezen die u ons geeft zijn erg nuttig en nemen we zeker weer mee voor in de toekomst.

We zien u graag snel weer terug bij Remise47.

Miranda M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Remise47 vind je bij de Hallen in West, een populaire en zeer centrale locatie. Het bevind zich in Hotel de Hallen, gelegen aan de achterzijde, dus in alle rust en ruimte kan je genieten van het heerlijke eten en de industriële en kleurrijke internationale sfeer. De bediening is erg service gericht en aardig, glazen worden royaal bijgevuld en de gerechten worden duidelijk aan tafel uitgelegd. Wij hadden het verrassingsmenu van de chef besteld van de net nieuwe kaart. Spannende en mooie gerechten die goed passen bij de herfst. Onze favo's: de pompoen- oerwortel soep (heel leuk geserveerd!) en de tamme eendenborst (speculaaskruiden in verwerkt!). Echt een aanrader voor een avondje uit.
Beste Miranda,

Dank voor uw super uitgebreide en leuke recensie.

We hopen u snel weer een keer te verwelkomen bij Remise47.

Huib V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Huib v.I.
Op donderdag 3 november hebben wij gereserveerd voor 7 mensen omdat wij onze gasten wilden bedanken voor de hulp van afgelopen zomer. De ambiance hadden we al eerder bezocht tijdens de lunch , maar nog nooit s'avonds. Er was net gestart met een nieuwe kaart die er goed uitziet. De ober stelde voor om te kiezen voor het verrassingsmenu. Wij hebben hier geen spijt van gehad. Alles zag er zeer verzorgt uit. De kwaliteit en de verzorging was uitstekend. Ook werden de gerechten aan tafel goed uitgelegd door de bediening. In de komende tijd is het verrassingsmenu een aanrader.
Wij gingen zeer tevreden naar huis met onze gasten. We hebben genoten van de ambiance, het heerlijke eten , en de prima bediening.
Tot de volgende keer!
Beste meneer van Iwaarden,

Dank voor uw lovende woorden over Remise47.

We hopen u snel weer te verwelkomen in de toekomst.

Frits H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Prachtige inrichting in deze oude tramremise met prima dinergerechten die mooi werden opgediend. Zowel de polenta als de kip zagen er prachtig uit en smaakten heerlijk, idem voor het chocolade desert en sorbet met champagne. Alleen de perziksoep vond ik wat minder. Minder punt vond ik de bediening deze avond, het was helemaal niet druk, maar toch moesten we van begin bij entree tot eind steeds onszelf onder de aandacht brengen, daarna was de bediening functioneel, niet onvriendelijk maar leek ook wat onervaren. Jammer op zo'n mooie locatie met heerlijk eten. Muziekkeuze was opmerkelijk, meer vlotte onsamenhangende deuntjes voor in een lobby dan passend bij het restaurant.
Beste meneer Hammans,

Dank u wel voor uw recensie over Remise47. Wat vervelend om te horen dat de bediening u is tegengevallen. Echter zijn we met een nieuw team aan het werk om Remise47 naar een hoger niveau te brengen, maar dit heeft even tijd nodig. Wij hopen u daarom in de toekomst weer een keer te verwelkomen en u wel de juiste service te verlenen.
Uiteraard zijn we erg blij dat de gerechten van de kaart wel naar wens zijn geweest, op de perziksoep na.

Graag tot ziens bij Remise47.

Kristian Saelman Restaurantmanager
Edmund G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Place to be! Zeker als de zon schijnt met het voortreffelijk terras waar je op vrij veel plekken beschut zit en uit de wind. Visgerechten die op de kaart staan, zijn om te smullen! De vissoep is echt een must! Momenteel oesters voor een euro, ook een goede actie. Daarnaast is het interieur een combi tussen hip, strak, warm en verfijnd. Dit is een pareltje in Amsterdam, wat nog niet is uitgemolken. Zeker een go!
Beste Edmund,

Hartelijk dank voor uw mooie woorden.

Ik ben erg blij om te horen dat u lekker heeft gegeten en van ons prachtige terras heeft kunnen genieten. Wij zien er dan ook naar uit om u binnenkort wederom als gast te mogen verwelkomen!

Management Remise47
dotty .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Remise 47 is een oude tramremise, omgebouwd naar hotel en restaurant. Wat een leuk terras en wat een verrassend interieur. Op het terras eerst een heerlijk voorgerechtje gegeten en omdat het zonnetje weg was, kregen we een tafel binnen bij het raam (= de oude grote deuren van de tramremise), waar de oude rails nog zichtbaar is. Omdat wij van verrassingen houden heeft de kok voor ons een vijfgangenmenu samengesteld. Elke gang was een "kunstwerkje op een bord" en was geweldig van smaak. We hebben genoten van de uitleg over de gerechten en de wijn die ons geadviseerd werd, was heerlijk. De bediening was vriendelijk en bekwaam, maar helaas was een van de dames er niet altijd met haar hoofd bij. Dat was jammer.
Eten bij Remise 47 is een aanrader voor iedereen die eens wat anders wil eten dan watje in een doorsnee restaurant voorgeschoteld krijgt.
Beste dotty,

Hartelijk voor de leuke recensie.

Fijn om te horen dat u een leuke ervaring heeft gehad; wij zullen deze feedback dan ook delen met het team.

Hopelijk zien wij u snel weer en kunnen wij u wederom een leuke avond bezorgen.

Management Remise47
Maisey C.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
We kwamen hier op een maandagavond op een zonnige terras zitten. We hebben gebruik gemaakt van de oester actie €1 per stuk, wat echt superlekker was! Vervolgens hebben we een hoofdgerecht (maiskip) en nagerecht (coupe de Hallen) genomen. Beiden waren erg lekker en de service was ook goed. 1 van mijn tafelgenoten eet glutenvrij en daar houden ze ook rekening mee. Voor de bierliefhebbers: ze hebben ook aparte biertjes!
Beste Birdy,

Hartelijk dank voor de leuke review.

Wij proberen altijd zo goed mogelijk rekening te houden met de wensen van onze gasten. Fijn om te horen dat wij ook met jullie wensen rekening konden houden. Ik zal alle complimenten doorgeven aan ons team!

De oester actie loopt nog de hele maand augustus, dus wij zien jullie dan ook graag nog een keertje terug.

Ajetoo .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Enorm genoten van het heerlijke menu van de chef. Verrassende smaakcombinaties met goede begeleidende wijnen. Oog voor detail, het ziet er allemaal prachtig uit. De bediening was heel attent en vriendelijk.
Mooie ambiance, overal kunst, je kijkt je ogen uit!
Zeer aan te raden!
Beste Ajetoo,

Dank voor de lovende woorden over ons restaurant! Het team stelt deze feedback zeer op prijs.

Hopelijk zien wij u snel weer, en kunnen wij u wederom verrassen met de wijnen en gerechten die wij in ons restaurant serveren.

Pim S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Afgelopen dinsdag hier heerlijk op het terras gezeten. Leuke vriendelijke bediening. Zelden zulke lekkere oesters gegeten. Vrolijke bediening en een mooie zaak. Ook het hotel zet er top ui!
Beste Pim,

Hartelijk dank voor uw lovende woorden over ons restaurant. Goed om te horen dat jullie de oesters zo lekker vonden. Wij zullen deze complimenten doorgeven aan ons team!

Wij hopen jullie in de toekomst nog een keer te mogen verwelkomen!

Remise47 Management
Boudewijn D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
We hebben een super avond gehad bij Remise47. Heerlijke en verassende gerechten gekregen. Vooral de maissoep en vanillerisotto is een echte aanrader. Ook goed advies voor bijpassende wijnen gekregen. De timing tussen de gerechten was prima, waardoor we een relaxte avond hadden. Prachtig restaurant waarin je na afloop nog een goede cocktail kan drinken aan de bar of mooi ingerichte lounge.
Beste Boudewijn31,

Hartelijk dank voor de positive review!

Wij vinden het fijn om te horen dat u lekker heeft gegeten en dat wij daar deel van uit mochten maken. Uiteraard zien wij er naar uit om u binnenkort weer als gast te mogen verwelkomen.

Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Na een middag bij de Foodhallen liepen we langs dit restaurant wat in een hotel gevestigd is. Het zag er knus uit met een heel mooi terras. We zijn hier neergestreken en werden enorm verrast door het uitstekende eten en de goede service. Vrolijke mensen die net als wij zin hadden in een leuke avond. Mooie oesters en een zeer goede steak. Echt een leuke zaak waar ik zeker nog eens naar toe ga!!
Beste Culifreak23,

Hartelijk dank voor de mooie complimenten! Wij zijn blij om te horen dat jullie een leuke ervaring hebben gehad en ons restaurant in de smaak is gevallen. Deze ervaring zal dan ook gedeeld worden met het team van Remise47.

Hopelijk mogen wij jullie snel weer verwelkomen!

Met vriendelijk groet,

Remise47 management
Nibboramsterdam .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Lekker op het terras gezeten en het Chef's kreeften menu gegeten. Daarbij kregen wij heerlijke wijnen. De gerechten waren heerlijk. Omdat we zo lekker zaten tussendoor nog een extra kaasplankje gedeeld. Een leuke avond en prima service.
Beste Nibboramsteram,

Ontzettend bedankt voor uw bezoek en het plaatsen van deze leuke review! We zijn erg blij om te horen dat jullie een leuke avond hebben gehad bij ons. Dat delen we natuurlijk ook graag met het hele team van Hotel de Hallen. We kijken er naar uit om jullie opnieuw te mogen verwelkomen.

Suzanna V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vandaag voor het eerst bij Remise47 gegeten, bij binnenkomst was het stil, en het bleef stil.
We waren de enige in het restaurant.
Maar we waren er om 14.00 uur, dus de lunch drukte was al voorbij.
Maar het eten was in 1 woord, voortreffelijk, goede service, zalig eten.
Ik had een salade met zalm, frietjes en wat brood, heerlijkkkk.
Hier ga ik zeker 100% nog een keer eten, maar dan in de avond.
Er is ook een groot terras, dus straks als het lekker weer is, is het super gezellig.
Het decor is ook erg leuk.
Echt een aanrader,
Beste Suzanna,

Bedankt voor deze mooie recensie. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van de lunch. Het was inderdaad rustig, maar jullie hebben hierdoor onze volledige aandacht kunnen krijgen. Ik zal deze positieve feedback dus direct delen met het team!
Wij hopen jullie snel weer te mogen ontvangen in ons restaurant!

Restaurant Manager - Remise 47
Mouritz V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gisteren bij Remise 47 gedineerd met mijn vrouw.
We hadden een 3 gangen Kreeftenmenu wat een aanrader is.
Eerst een aperitief op het prachtige terras gedronken en daarna in het restaurant gegeten.Chef kok Robin krijgt van ons een dikke 10 met zijn kookkunst .
Beste Witte410,
Bedankt voor de leuke recensie! Fijn dat zo jullie zo een mooie avond hebben gehad bij ons. De kreeft is inderdaad heerlijk!! Ik zal uw mooie woorden over de gerechten doorgeven aan ons keukenteam. Hopelijk mogen we jullie weer snel verwelkomen!

WW-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
2 weken geleden nog een keertje naar Remise47 gegaan voor het kreeftenmenu. En weer super gegeten! Het was heerlijk weer dus we hebben een top avond gehad op het terras.
Beste WW-Amsterdam,

Bedankt voor deze mooie recensie! Fijn dat zo jullie zo'n top avond hebben gehad op ons terras. De kreeft is inderdaad heerlijk!! We hebben nu ook de hele maand juli heerlijke Oester specials met een glaasje Cava!
Ik zal uw mooie woorden natuurlijk ook delen met het hele team van Hotel de Hallen. We kijken er naar uit om jullie opnieuw te mogen verwelkomen.