REM Eiland

6,9
Voordelig
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Een half jaar verkerings werd gevierd op het REM eiland. Druilende regen vertroebelde iets het prachtige uitzicht, De bediening (TOP) en het heerlijke eten maakte de avond bijzonder. Toen we meldden dat wij (ouwetjes) elkaar hadden leren kennen op twitter vonden ze dat zo leuk dat we een heerlijke italiaanse citroenlikeur van het huis kregen.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Mijn vriendinnetje wilde het half jarig verkeringsjubileum vieren op REM eiland. Het prachtige uitzicht werd jammer genoeg iets vertroebeld door druilerige regendruppels. Het heerlijke eten en de fantastische bediening maakte alles perfect. Toen ze hoorden dat wij (ouwetjes) elkaar hadden ontmoet op Tinder vonden ze dat zo leuk dat we een zalig Italiaanse likeur van het huis kregen. Toplocatie.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Op een mooie zaterdagmiddag in het laatste weekend van oktober geluncht in het REM eiland. Wij komen (helaas) niet uit de buurt maar wat een leuke plek met een leuk verhaal voor een restaurant. Echt een goed gevulde, lekkere salade en club sandwich. En natuurlijk frietjes zoals frietjes horen te zijn. Als afsluiter nog een goed glas wijn op het dakterras met prachtig uitzicht. Zeker tot ziens.
Daan E.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Werkelijk uitstekend geluncht op het unieke Rem eiland in het REM restaurant.
En wat een fantastische locatie met perfect uitzicht over de haven van Amsterdam!
Een prima lunch, buiten de overigens uitstekende kaart om, gegeten. Met een prima prijs/kwaliteit-verhouding. Fraai opgemaakte gerechten, alles op de juiste temperatuur, wat vers hoort te zijn is vers en alles zeer smakelijk. En een mooie keuze uit prima wijnen. Milou, die de bediening voor haar rekening nam is een professional van het eerste uur: gastvrij, vriendelijk, alert en deskundig.
En de ambiance is uniek: Nederland kent maar één REM-eiland, en dat is dit dus, met een unieke inrichting die knipoogt naar de tijden waarin vanaf dit eiland de 'piraten' van TV en Radio Noordzee hun commerciële uitzendingen verzorgden.
Kortom: een uitstekende culinaire ervaring in een unieke ambiance, die zonder meer voor herhaling vatbaar is. Een aanrader!
M. J.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heerlijk gegeten op het Rem eiland in het REM restaurant.
Mooie locatie! Als je even de moeite neemt om met de trap naar boven te gaan, kan je onderweg al van een prachtig uitzicht genieten. Maar ook binnen is het uitzicht over Amsterdam schitterend.
Het diner was heerlijk. Het dagmenu heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. De bediening is vriendelijk en alert.
Kortom voor herhaling vatbaar. Zeker op een mooie zomeravond op het bovenste terras.
Rtimman .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gisteravond (31/08) bij (beter: op) het REM eiland gegeten. Het was in 1 woord fantastisch. Locatie is geweldig; het platform en het restaurant zelf, maar ook het uitzicht over A'dam. Uren kan je op het 'upper deck' staan kijken... Het weer was ons overigens erg goed gezind (en dat maakt op deze locatie wel uit): windstil en tot laat in de avond hoge temperaturen. Maar ook de service is erg goed. Vriendelijk en attent, niet te opdringerig, precies goed. Het eten was boven verwachting: mooi opgemaakt, goed van temperatuur, erg lekker. Inrichting is goed gedaan: industrieel, zoals je dat bij een dergelijk platform verwacht, maar ook een kleine link naar het oude radio/TV station Noordzee. Kortom: hoge cijfers.
Froukje C.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Met enige twijfel naar REM-eiland om verjaardag te vieren van mijn bijna 20-jarige dochter. Geen twijfel over de locatie want die is perfect.
Een prachtige zomeravond en parkeren voor de deur. Het begint al goed. Wij gaan met de trap naar boven maar er is ook een lift. Het uitzicht over westelijk havengebied en skyline van Amsterdam is spectaculair. We worden hartelijk ontvangen en mogen een tafel voor 2 uitzoeken. Allereerst een glas bubbels, die
mijn dochter van het huis krijgt vanwege haar verjaardag.
Lekkere knapperige broodjes en olijfolie erbij. De kaart staat vol heerlijks en
er is ook een 3 gangen menu voor 29 euro. We besluiten om alleen voor- en
hoofdgerecht te kiezen. Kalfstartaar en terrine van kalfsvlees met
ganzenlever. Allebei heerlijk, mooi opgemaakt en goede portionering.
Daarna volgen een romige risotto met gepocheerd ei en royaal parmezan die aan tafel wordt geraspt. Zelf krijg ik gebakken griet in saffraansaus met
aardappelmouseline en groenten. Echt heerlijk! Fles droge Italiaanse wijn
erbij die lekker fruitig is.
Als ik bezig ben met foto's biedt serveerster spontaan aan om er een paar
van ons samen te maken.
Met twee capucinno's sluiten we dit diner af.
3 x 10 omdat je niet moet afdingen als iets gewoon heel goed is. Prachtige locatie, heerlijk eten en goede, ontspannen bediening. Aanrader dus.
Pieter J. B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Waar zullen we gaan eten? “Ken je het REM Eiland?” Vaag belletje. O ja, dat offshore-eiland waar lang geleden rebelse commerciële radio of tv vandaan kwam? Even de website opgezocht en het verhaal me weer eigen gemaakt. Het REM-eiland bevond zich net buiten de territoriale wateren en zond daarvandaan TV-Noordzee uit. In 1964, toen het allemaal begon, begon ik net te praten, dus ik heb daar bar weinig van meegekregen. Maar ... het REM-eiland bestaat nog steeds, zij het aan wal in Amsterdam, maar wel nog steeds hoog op palen en op een mooie dag als vandaag heb je een fantastisch uitzicht op Amsterdam en havenactiviteiten in Noord.
Het rood-witgeblokte restaurant staat aan het einde van een soort pier die het IJ insteekt vanuit het Houthaven-gebied dat nog volop in ontwikkeling is. Parkeren kan probleemloos voor de deur (wel de meter aanzetten). Het gebouw imponeert meteen en ik adviseer iedereen niet de lift, maar de trappen te nemen, zeker bij goed weer. Het uitzicht is er geweldig! Op de onderste verdieping van het bouwwerk bevindt zich kantoorruimte, dus nog even doorklimmen. Het restaurant bevindt zich op de drie lagen daarboven.
De ontvangst is vriendelijk en er wordt voorgesteld om de borrel op het dak te drinken. Daar imponeert het uitzicht nog meer. Als het wat kil wordt, gaan we naar binnen.
Het restaurantinterieur is stoer en robuust, een beetje industrieel; ongepolijst en pretentieloos. Bediening is heel gastvrij hoewel we aan het begin van de avond heel even de indruk hadden vergeten te zijn om iets te bestellen van de menukaart terwijl het niet echt druk is.
Die kaart toont zeven voorgerechten, acht hoofd- en vier nagerechten en er is een driegangenmenu voor € 29,-. Tafelgenote maakt een goede keuze voor de terrine van kalfsvlees en ganzenlever, een marbrée is adequater beschreven want het zijn hele dunne laagjes vlees en foie gras op elkaar. Erg goed gemaakt en lekker. Later vertelde de chef dat in deze terrine ook eigen kalfsfond verwerkt wordt en dat geeft natuurlijk extra diepte.
Ik kies de soufflé van gruyère met krokante stukjes kaaswafel, niet nagevraagd, maar misschien uit de magnetron (want dat is een mooi trucje om kaas van al z’n vocht te ontdoen en knapperig te maken) en lekkere truffelmayonaise. De garnituur van zoetzure paddenstoelen is gelukkig mild in beide opzichten en past mooi bij de soufflé.
Hoofdgerechten: aan de overkant van de tafel een maaltijdsalade met vitello tonnato als basis. Prima. Mijn vis van de dag is de nobele tarbot die ik voor twee tientjes niet wil laten liggen. Perfecte garing en lekker gebakken met een prachtige romige saffraansaus. Heel plezierig allemaal.
We delen een dessert: karamel-panna cotta met rode vruchtjes. Goddelijk lekker!
Al met al is het REM-eiland een prettige belevenis en aanbevelenswaardig: we aten er met veel plezier, de bediening is erg vriendelijk. Het uitzicht op deze is een geweldige bonus.
Michiel1505 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Mooie plek, prachtig uitzicht ! Mooi restaurant, niks mis mee. Het was gezellig druk, en niet te lawaaierig.
In tegenstelling tot wat andere mensen hier schrijven hebben wij heerlijk gegeten. Prima bediening. Enige klein kritiekpuntje : de steak was een beetje lauw, niet echt heel warm, maar prima van smaak en goed gebakken. De anderen hadden eendeborst en zeebaars (ook goed). Het eten was goed zonder uitmuntend te zijn. Voor ons wel voor herhaling vatbaar. Als je een bijzondere ambiance wilt is deze plek aan te raden.
Moverst .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Deze bijzondere plek gedeeld met vrienden.
Pracht uitzicht. Zeer correcte vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten vooral genoten van de Soufflé van Gruyère met truffel mayo!
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Voor de theatervoorstelling Anne hier gegeten.
De locatie is prachtig, mooi uitzicht en een prima bediening. We hadden weinig tijd en hier werd goed rekening mee gehouden.
Het eten, prima. Geen culinaire hoogstandjes maar goed bereid eten.
Voor ons een herhaling waard. We trekken er dan meer tijd voor uit.
Lydeke .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Mooi uitzicht, lunch erbarmelijk.
Als het er al was tenminste, geen enkele soort salade want de groenteboer was niet geweest (!?), geen gerechten met zalm, dus maar gekozen voor een soort van kale drielaags tosti's met horecakaas à 9,50 euro. De soep was matig maar redelijk, eerlijk is eerlijk. Voor herhaling vatbaar ? Nou nee, wij waren er met een zakenrelatie en hebben geen goede sier gemaakt.
Keeskanbier .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gisteravond weer eens bij Rem eiland gegeten en positief verrast. Er is een nieuwe eigenaar begrepen we en sinds kort ook een nieuwe chef. Leuke nieuwe kaart met genoeg diversiteit. De boerderij hoender met jus van eekhoorntjesbrood was erg smaakvol en frietjes waren ooknerg lekker. De dames die serveerde stonden er duidelijk om het ons naar de zin te maken dus de service was super. Al met al een hele mooie avond op een bijzondere plek.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij vonden de locatie fantastisch, zowel het pand van buiten als van binnen. Er is altijd reuring op het water wat het voor ons een heerlijke plek maakt om te zitten en te kijken. Het eten was prima in orde. Het broodje vooraf was heerlijk, ik had er nog wel 3 gelusten. De carpaccio en het brioche brood met champignons waren erg lekker. De pavet de Parijs smaakte ook prima, evenals het aardappel gratin. De huisgemaakte patat met mayonaise was om je vingers bij op te eten. Cheesecake met bitterkoekjes likeur waren ook zeker voor herhaling vatbaar. De bediening was hartelijk en vriendelijk. Wij komen zeker terug op deze fantastische plek.
Janwillemblom .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Prachtige plek. Prima bediening.
Maar helaas, eten slecht. Kan er niet een andere kok komen?
Wij lunchten er. Broodje Rem-eiland, te veel zoute smaken. Chick broodje slecht,
lunchmenu, tomatensoep redelijk, zeewolf redelijk, maar een smakeloze witte wijnsaus.
Te vlakke smaak, waarom niet dille etc. toegevoegd?
Erg jammer van het eten.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
De kaart is vrij karig, de gerechten zijn nauwelijks in het menu toegelicht. Het voorgerecht dat we namen (ceasar salad met kippendij) stond bol van de mayo en grote hompen harde sla. 11 Zowel het visgerecht als het vleesgerecht dropen van het vet, en dat gold zelfs voor het rondje aardappelgratin dat standaard werd meegeleverd. Gebakken rasterchips bij ELK gerecht kan echt niet meer in deze tijd. De patat was slordig gesneden, heel veel kleine stukjes en veel te hard gebakken.
De bediening was traag (na 15 minuten kwam iemand vragen of we misschien iets wilde drinken), en ongeïnteresseerd. Decor is okee, maar vooral het uitzicht is super. We konden niet vooraf reserveren aan het raam, maar toen we aankwamen konden we zogenaamd niet meer aan het raam zitten omdat dat al was toegezegd aan iemand anders!
Anouk2708 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Prachtige plek, werd hartelijk ontvangen en hebben eerst een drankje bovenop het terras gedaan. We kregen een seintje als het voorgerecht klaarstond zodat we beneden, binnen konden eten. Dat heeft ons alle drie goed gesmaakt met prima porties. De bediening was erg attent en dacht met ons mee, daardoor voelden we ons erg welkom. Komen zeker terug!
WilMar2 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk gegeten, leuke attente bediening. Hielden goed rekening met het feit dat we op tijd weg moetsten voor een voorstelling in het msterdam Theater. Echt een aanrader.
Lwboland .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prachtig uitzicht, mooie plek in het havengebied.
Bijzondere geschiedenis van het (herbouwde) Rem eiland uit de jaren '60.
Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten.
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk verrassingsmenu gegeten bij t REM eiland waar net een nieuwe chefkok aan het werk is! Super vriendelijke bediening! Heerlijke wijnen!