REM Eiland

Service6,6/10
Decor8,6/10
Rtimman . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gisteravond (31/08) bij (beter: op) het REM eiland gegeten. Het was in 1 woord fantastisch. Locatie is geweldig; het platform en het restaurant zelf, maar ook het uitzicht over A'dam. Uren kan je op het 'upper deck' staan kijken... Het weer was ons overigens erg goed gezind (en dat maakt op deze locatie wel uit): windstil en tot laat in de avond hoge temperaturen. Maar ook de service is erg goed. Vriendelijk en attent, niet te opdringerig, precies goed. Het eten was boven verwachting: mooi opgemaakt, goed van temperatuur, erg lekker. Inrichting is goed gedaan: industrieel, zoals je dat bij een dergelijk platform verwacht, maar ook een kleine link naar het oude radio/TV station Noordzee. Kortom: hoge cijfers.
Pieter J. B. Fijnproever (6 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Waar zullen we gaan eten? “Ken je het REM Eiland?” Vaag belletje. O ja, dat offshore-eiland waar lang geleden rebelse commerciële radio of tv vandaan kwam? Even de website opgezocht en het verhaal me weer eigen gemaakt. Het REM-eiland bevond zich net buiten de territoriale wateren en zond daarvandaan TV-Noordzee uit. In 1964, toen het allemaal begon, begon ik net te praten, dus ik heb daar bar weinig van meegekregen. Maar ... het REM-eiland bestaat nog steeds, zij het aan wal in Amsterdam, maar wel nog steeds hoog op palen en op een mooie dag als vandaag heb je een fantastisch uitzicht op Amsterdam en havenactiviteiten in Noord.
Het rood-witgeblokte restaurant staat aan het einde van een soort pier die het IJ insteekt vanuit het Houthaven-gebied dat nog volop in ontwikkeling is. Parkeren kan probleemloos voor de deur (wel de meter aanzetten). Het gebouw imponeert meteen en ik adviseer iedereen niet de lift, maar de trappen te nemen, zeker bij goed weer. Het uitzicht is er geweldig! Op de onderste verdieping van het bouwwerk bevindt zich kantoorruimte, dus nog even doorklimmen. Het restaurant bevindt zich op de drie lagen daarboven.
De ontvangst is vriendelijk en er wordt voorgesteld om de borrel op het dak te drinken. Daar imponeert het uitzicht nog meer. Als het wat kil wordt, gaan we naar binnen.
Het restaurantinterieur is stoer en robuust, een beetje industrieel; ongepolijst en pretentieloos. Bediening is heel gastvrij hoewel we aan het begin van de avond heel even de indruk hadden vergeten te zijn om iets te bestellen van de menukaart terwijl het niet echt druk is.
Die kaart toont zeven voorgerechten, acht hoofd- en vier nagerechten en er is een driegangenmenu voor € 29,-. Tafelgenote maakt een goede keuze voor de terrine van kalfsvlees en ganzenlever, een marbrée is adequater beschreven want het zijn hele dunne laagjes vlees en foie gras op elkaar. Erg goed gemaakt en lekker. Later vertelde de chef dat in deze terrine ook eigen kalfsfond verwerkt wordt en dat geeft natuurlijk extra diepte.
Ik kies de soufflé van gruyère met krokante stukjes kaaswafel, niet nagevraagd, maar misschien uit de magnetron (want dat is een mooi trucje om kaas van al z’n vocht te ontdoen en knapperig te maken) en lekkere truffelmayonaise. De garnituur van zoetzure paddenstoelen is gelukkig mild in beide opzichten en past mooi bij de soufflé.
Hoofdgerechten: aan de overkant van de tafel een maaltijdsalade met vitello tonnato als basis. Prima. Mijn vis van de dag is de nobele tarbot die ik voor twee tientjes niet wil laten liggen. Perfecte garing en lekker gebakken met een prachtige romige saffraansaus. Heel plezierig allemaal.
We delen een dessert: karamel-panna cotta met rode vruchtjes. Goddelijk lekker!
Al met al is het REM-eiland een prettige belevenis en aanbevelenswaardig: we aten er met veel plezier, de bediening is erg vriendelijk. Het uitzicht op deze is een geweldige bonus.
Michiel1505 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Mooie plek, prachtig uitzicht ! Mooi restaurant, niks mis mee. Het was gezellig druk, en niet te lawaaierig.
In tegenstelling tot wat andere mensen hier schrijven hebben wij heerlijk gegeten. Prima bediening. Enige klein kritiekpuntje : de steak was een beetje lauw, niet echt heel warm, maar prima van smaak en goed gebakken. De anderen hadden eendeborst en zeebaars (ook goed). Het eten was goed zonder uitmuntend te zijn. Voor ons wel voor herhaling vatbaar. Als je een bijzondere ambiance wilt is deze plek aan te raden.
Moverst . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Deze bijzondere plek gedeeld met vrienden.
Pracht uitzicht. Zeer correcte vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten vooral genoten van de Soufflé van Gruyère met truffel mayo!
Ferry K. Gastronoom (31 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Voor de theatervoorstelling Anne hier gegeten.
De locatie is prachtig, mooi uitzicht en een prima bediening. We hadden weinig tijd en hier werd goed rekening mee gehouden.
Het eten, prima. Geen culinaire hoogstandjes maar goed bereid eten.
Voor ons een herhaling waard. We trekken er dan meer tijd voor uit.
Lydeke . Bourgondiër (3 recensies) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Mooi uitzicht, lunch erbarmelijk.
Als het er al was tenminste, geen enkele soort salade want de groenteboer was niet geweest (!?), geen gerechten met zalm, dus maar gekozen voor een soort van kale drielaags tosti's met horecakaas à 9,50 euro. De soep was matig maar redelijk, eerlijk is eerlijk. Voor herhaling vatbaar ? Nou nee, wij waren er met een zakenrelatie en hebben geen goede sier gemaakt.
Keeskanbier . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gisteravond weer eens bij Rem eiland gegeten en positief verrast. Er is een nieuwe eigenaar begrepen we en sinds kort ook een nieuwe chef. Leuke nieuwe kaart met genoeg diversiteit. De boerderij hoender met jus van eekhoorntjesbrood was erg smaakvol en frietjes waren ooknerg lekker. De dames die serveerde stonden er duidelijk om het ons naar de zin te maken dus de service was super. Al met al een hele mooie avond op een bijzondere plek.
Mirjam V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij vonden de locatie fantastisch, zowel het pand van buiten als van binnen. Er is altijd reuring op het water wat het voor ons een heerlijke plek maakt om te zitten en te kijken. Het eten was prima in orde. Het broodje vooraf was heerlijk, ik had er nog wel 3 gelusten. De carpaccio en het brioche brood met champignons waren erg lekker. De pavet de Parijs smaakte ook prima, evenals het aardappel gratin. De huisgemaakte patat met mayonaise was om je vingers bij op te eten. Cheesecake met bitterkoekjes likeur waren ook zeker voor herhaling vatbaar. De bediening was hartelijk en vriendelijk. Wij komen zeker terug op deze fantastische plek.
Janwillemblom . Bourgondiër (3 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Prachtige plek. Prima bediening.
Maar helaas, eten slecht. Kan er niet een andere kok komen?
Wij lunchten er. Broodje Rem-eiland, te veel zoute smaken. Chick broodje slecht,
lunchmenu, tomatensoep redelijk, zeewolf redelijk, maar een smakeloze witte wijnsaus.
Te vlakke smaak, waarom niet dille etc. toegevoegd?
Erg jammer van het eten.
Ruud V. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
De kaart is vrij karig, de gerechten zijn nauwelijks in het menu toegelicht. Het voorgerecht dat we namen (ceasar salad met kippendij) stond bol van de mayo en grote hompen harde sla. 11 Zowel het visgerecht als het vleesgerecht dropen van het vet, en dat gold zelfs voor het rondje aardappelgratin dat standaard werd meegeleverd. Gebakken rasterchips bij ELK gerecht kan echt niet meer in deze tijd. De patat was slordig gesneden, heel veel kleine stukjes en veel te hard gebakken.
De bediening was traag (na 15 minuten kwam iemand vragen of we misschien iets wilde drinken), en ongeïnteresseerd. Decor is okee, maar vooral het uitzicht is super. We konden niet vooraf reserveren aan het raam, maar toen we aankwamen konden we zogenaamd niet meer aan het raam zitten omdat dat al was toegezegd aan iemand anders!
Anouk2708 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Prachtige plek, werd hartelijk ontvangen en hebben eerst een drankje bovenop het terras gedaan. We kregen een seintje als het voorgerecht klaarstond zodat we beneden, binnen konden eten. Dat heeft ons alle drie goed gesmaakt met prima porties. De bediening was erg attent en dacht met ons mee, daardoor voelden we ons erg welkom. Komen zeker terug!
WilMar2 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk gegeten, leuke attente bediening. Hielden goed rekening met het feit dat we op tijd weg moetsten voor een voorstelling in het msterdam Theater. Echt een aanrader.
Lwboland . Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prachtig uitzicht, mooie plek in het havengebied.
Bijzondere geschiedenis van het (herbouwde) Rem eiland uit de jaren '60.
Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten.
Corine V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk verrassingsmenu gegeten bij t REM eiland waar net een nieuwe chefkok aan het werk is! Super vriendelijke bediening! Heerlijke wijnen!
Selma S. Bourgondiër (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Super mooie locatie en mooi uitzicht, zeker een aanrader om een keer heen te gaan. Wat wel echt jammer was is dat de bediening niet goed opgeleid is. We moesten lang wachten op de kaart en onze eerste drankjes. Het menu werd niet uitgelegd bij het geven van de kaart. Karaf water werd vergeten. We moesten lang wachten op het eten. Bitterballen kwamen na ons hoofdgerecht. De keuzes op de kaart waren ook niet heel aantrekkelijk maar het eten was wel echt lekker en het was ook een ruime portie. Wijn was ook echt lekker. De bediening was vriendelijk en hebben geprobeerd het goed te maken.
Juto . 1e beoordeling (1 recensie) 3,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
De locatie is prachtig, geweldig uitzicht over het IJ, de inrichting wat sobertjes. De bediening leek veelbelovend bij binnenkomst, helaas bereikte niet alle bestellingen onze tafel. Het eten was ruim beneden peil. Vooral de enorme klodder aardappel puree bij elk gerecht was weinig culinair. Ook het bakje sla met was slasaus voor maar liefst €4,00 kan echt niet.
Het gratis kopje koffie vanwege alle missers was aardig, maar kon de slechte na smaak niet verhelpen.
Saskia V. Fijnproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
REM Eiland staat al een tijd op onze wish list vanwege de locatie. We waren wat terughoudend door de slechte recensies. Maar wat een verrassing! We werden super gastvrij ontvangen, kregen een prachtig tafeltje met fabuleus uitzicht en de service was heel goed. Ook het menu was prima (geen culinaire hoogstandjes, maar daar kwamen we ook niet voor). Warme broodjes, kreeftensoep, ribeye, zeewolf, cheesecake, alles heel smakelijk. De crew (zwart & wit) van REM Eiland is recent geleden geheel vervangen, dus nieuwe kansen op deze toplocatie!
Lois L. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vorige week gegeten bij Rem. Bij binnenkomst is t even zoeken, maar aangekomen, in het dinergedeelte, waren we blij verrast. Wat een mooie locatie!
We werden vriendelijk ontvangen en geholpen bij het menu. Al is het menu niet heel bijzonder. Dat is geen reden tot klagen, mits de kwaliteit er is. En die was er.
Vooraf een rundercarpaccio en mijn tafelgenoot een Caprese Salade. Erg basic, maar goede producten. De olijfolie, waarschijnlijk van goede oorsprong, was erg smakelijk bij het rode vlees. Niets meer en niets minder eigenlijk.
Als hoofdgerecht nam ik de barette. Niet geheel warm, maar alsnog smakelijk. De frietjes, waar de bediening vriendelijk naar vroeg of wij die erbij wilde bestellen, waren heerlijk.
Al met al een bijzondere ervaring, met hier en daar een verbetering nodig, maar de potentie is er zeker!
Ik kom nog een keer terug.
Romse . 1e beoordeling (1 recensie) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
eindelijk is de kans gehad om op het rem eiland te eten. Wat gelijk opviel was de drukte, aan tafel maakte wij ons toch een beetje zorgen en vroegen wij aan een dame of het eten niet te lang zou duren vanwege de drukte, waarop wij als antwoord krijgen dat het eten gewoon tijdig en snel geserveerd zou worden. Had meer verwacht van de kaart, beetje inspiratie loos ( zo moeilijk kan het toch niet zijn om een originele kaart te maken.Vervolgens wachten wij zeker 40 min op ons eten. het leek of de bediening ons helemaal was vergeten. er was een grote groep aanwezig die avond en het leek alsof alle aandacht die kant op ging. had het idee dat er veels te weinig personeel stond op zo een avond. dacht even een rondje ter gaan lopen op het eiland, loop langs de keuken om naar de wc te gaan om iemand tegen te komen die het keuken personeel keihard aan het kleinmaken was. zoiets doe je toch niet voor klanten. is gewoon not done. beetje jammer dus. eten kwam eindelijk aan, 1 persoon zijn eten was koud.
beetje jammer, voor zo een geweldige locatie zou je toch meer verwachten.
deze tent kan zeker beter management gebruiken.
locatie zelf is geweldig, one of a kind. alleen voor het uitzicht zou ik weer langskomen, maar dan ook alleen voor dat
M-Lin . 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Dit was echt een eet-ervaring van uitersten: REM Eiland ligt op een prachtige plek in A'dam-west en bij mooi weer (zoals gisteren) is het vanaf het terras genieten van het uitzicht over de stad en de omgeving. Parkeren is geen probleem (voldoende plek, wel betaald). Maar wat een domper qua eten en bediening: we waren weliswaar met een groep van 16 personen, dus dan kan het bestellen en uitserveren wat langer duren, maar als er dan ook een paar treurige gerechten voor je komen te staan is de teleurstelling wel erg groot. Vooraf een salade caprese: een bord gehalveerde cherry-tomaten met een paar 'kwakjes' mozarella, zonder enige fantasie/inspiratie opgemaakt en te zuur. Hoofdgerecht: een bordje 'knoflook gamba's' (zo werd het althans gebracht toen het werd opgediend, volgens mij waren het gewoon grote garnalen), 8 garnalen op een zielig hoopje lauwe sla (?), met daarbij (tegen extra betaling) een klein bakje friet voor 2 personen en een bakje puree (waarom niet friet en groenten, of puree en groenten). Het nagerecht durfde ik niet meer aan....de koffie was goed (genoeg). Ruim voor het hoofdgerecht hadden we nog een 2e fles wijn besteld, die aan het eind van het hoofdgerecht aankwam, en na lang wachten (terwijl het restaurant bijna leeg was) kwam ook de rekening. In totaal 4 uur zitten voor een karig diner a 53 euro p.p. Gelukkig maakte het gezelschap veel goed......