Over het restaurant Red

Zin in kreeft of tournedos? Naast deze specialiteiten staat er ook kaviaar, champagne en zalm op de kaart. Dit is een plek om je koning en koningin te voelen! De inrichting, in brasserie-stijl en in varianten van groen, veel rozen (op de kussens), spiegels in zwarte houten lijsten, doet Parijsachtig aan. Met theaters om de hoek maak je de avond compleet. Fijn detail: de keuken is tot laat open.

Meer informatie over restaurant Red

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)

Maandag t/m Woensdag 18:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:30

Kan beter
Angela J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Leuk concept, heerlijke tournedos. Vriendelijke bediening en een mooie zaak. Prijs kwaliteitsverhouding kan beter. Klein maar sfeervol
Didier H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
als je van vlees en schaaldieren houdt dan is dit Walhalla! heerlijk gegeten, een echte Amsteramse zaak met Amsterdams publiek. Een top avond gehad.
thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Afgelopen week hier heerlijk gegeten en gedronken. Waarbij de bediening alles duidelijk uitlegde wat mogelijk is. Hierbij hebben wij gekozen voor een tournedos gedeeld vooraf en alle twee een hele kreeft als hoofd. Ook de scropino en het verrassingsmenu waren een lust voor de mond en het oog.

Wel erg prijzig.
Malou .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Erg teleurstellend. Na 40 minuten hadden we gegeten en gedronken en konden we weer vertrekken. Bediening deed alles op de automatische piloot. Totaal geen sfeer. Kreeft was prima, frietjes lekker knapperig, salade minimaal. Al met al geen aanrader.
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2013
Met twee personen hier gegeten.
We kozen voor de tournedos, die ons prima smaakte.
De huisgemaakte friet en salade waren ook goed.
De wijn was mooi op het vlees afgestemd.Tot slot een grand dessert die zeer smaakvol was.
De bediening was vriendelijk.
En de ambiance gezellig.
Als we weer in Amsterdam zijn komen we graag terug.
roel D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Je moet van dit concept houden:
1. Twee hoofdgerechten: Tournedos of kreeft
2. Eten in shifts van circa 2 uur.
Wij hebben de tournedos gegeten en die was voortreffelijk.
Een redelijke keuze in nagerechten was redelijk. Echter 1 van de warme chocolade taartjes werd lauw geserveerd.
Heerlijke huiswijn.
We hadden nog net tijd voor een snelle kop koffie en toen stond de bediening klaar met onze jassen. Onze tijd was om.
MsParis .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
Wij hebben een combi kreeft en tournedos genomen. De kreeft viel erg tegen, de tournedos daarentegen was heerlijk mals. Frietjes en salade worden onbeperkt bijgevuld en zijn lekker. Jammer genoeg is het best lastig de attentie van de bediening te trekken, terwijl het halfvol zat. De 'goedkoopste' rode wijn is een aanrader! Ontzettend lekker en we zijn kritische wijndrinkers. In z'n geheel een fijne avond hier gehad. Leuk voor een groep of met z'n twee.
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2013
Heel beperkt menu, maar als starter een half kreeftje perfect gekookt en de tournedos ook perfect gebraden.
Hier heerst een beetje de watermaffia, we kregen wel water in een karaf maar wel voor 2.50 per persoon!! De wijn was goed en niet TE duur.
De van der Valk familie weet wel hoe je een kleine tent moet inrichten, en 2.50 voor water vragen.
Overigens nergens RED gezien...hopelijk vas het rundervlees
Jakob T.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2013
Beste Surf en Turf in Amsterdam, geweldige kreeft, botermals tournedos, knapperige friet, uitgebreide selectie wijn, alles bij elkaar altijd een leuke ervaring.
Yibin C.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Heb hier al 2x gegeten en zeker niet de laatste keer. Atmosfeer is geweldig. Prachtige decor, mooie licht interval (romantisch) en de spiegels aan de muur die schuin opgehangen zijn, maakt het decor af.
Ik heb de kreeft op beide manieren voorbereiding geprobeerd en ze smaakte hartstikke goed.
Zelden heb ik zo'n malse Tourdenos gegeten in dit restaurant (let op, ik eet de tournedos medium-doorbakken en nog steeds was het mals). Onbeperkt tafel water voor 2.50 euro per persoon zeker niet verkeerd.
Wel een tip voor hun is wellicht hun brood assortiment uitbreiden, dus meer en wat extra variëteit. Daarnaast beide bij mijn beide bezoek vulde ze de brood niet bij. Ik zal ze ook boter bij de brood kunnen adviseren en niet alleen zout/olijfolie.
Patat bij de hoofdgerecht smaakte goed en de salade was lekker op smaak. (mocht ook hier een grotere portie).
Een en al, vind ik dit restaurant hartstikke top en kan het zeker aanbevelen aan iedereen.

P.S. hun wijnkaart is gelukkig wel uitgebreid en bestaat wel meer uit 2 producten ;)

peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Wij hebben speciaal de kreeft als hoofdgerecht gekozen door het feit dat dit een Canadese kreeft is die wij niet lang geleden in Canada (Peggy's Cove Nova Scotia) ook hebben gegeten. Aankomst in een vol restaurant. Uitermate gezellige ambiance zonder vulgair geluidoverlast. Bediening is vlot en goed, de dames spreken ook verschillende talen. Vers gebakken broodjes met zeezout en virgin olie. Smaakte uitstekend. De kreeft (gekozen voor kreeft met beurre du chef) werd redelijk snel opgedient. Kreeft is reeds uit elkaar gehaald, echter voor de poten kan extra gereedschap besteld worden. De smaak was meer dan uitstekend. Bijgerecht was een puntzak friet met mayo en salade. Minpuntje is de friet met mayo. Deze past niet goed samen met kreeft en de beurre du chef. Nadat je een hapje mayo hebt genomen is de smaak van de kreeft sterk verminderd. Misschien dat de beurre 'on the side' kan worden gepresenteerd zodat je een wat sterkere smaaksensatie kan krijgen. Ook de tijdsduur voordat de kreeft volledig geconsumeerd is speelt ten nadele voor de bijgerechten. Al met al ga ik de combinatie met tournedos zeer zeker proberen!
Jenny Q.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Bij Red de Surf'N Turf genomen. Heerlijke Tournedos, boter mals en mooi medium-rare zoals gewenst. De kreeft was goed gaar, maar de Bearnaise saus maakte het helemaal af.
Ook de frieten waren mooi goud-geel gebakken en niet te vettig. Bediening kwam redelijk professioneel over, maar zag er ordinair uit met de veel te korte zwarte rokjes die ver boven de knieën kwamen.
Al met al toch een leuk avondje gehad!
eter123 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Romantisch dineren voor een zeer schappelijke prijs. twee glaasjes bubbels vooraf, daarna tournedos en kreeft. tournedos waren goed bereid. kreeft was niet echt groot en wat flauw van smaak. brood en patat waren smakelijk. bediening vonden we wat studentikoos overkomen.
jmeveldman .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Geweldige avond gehad. In het begin had ik zo mij twijfels, een restaurant waar slecht kreeft en steak op de kaart staan... Maar beide waren perfect bereid. Leuke gezellige inrichting, bediening mag naar mijn mening iets attenter zijn maar al stukken beter dan op andere plaatsen in Amsterdam
littlehoneybee777 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
heb hier met mijn vriend gegeten. Erg leuk concept, superlekker eten voor een redelijke prijs! Erg vriendelijke bediening. Het is ook erg romantisch ingericht, alleen mogen de tafels wel iets meer uit elkaar voor privacy. We komen hier zeker terug!
Stegerman .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Zoals eerder in de recensies genoemd, je moet van het concept houden.
Opzich is dit concept ons goed bevallen. Alle twee de kreeft en deze smaakte erg goed. Het verbaasde mij dat het restaurant niet erg groot is, maar het is wel leuk ingericht.
Voor mensen die van kreeft of tournedos houden is het een leuk restaurant. Wil je echter verfijning in de smaak moet je naar duurdere restaurants toe.
Jorik S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Erg leuk gegeten met een paar vrienden. We arriveerden pas laat op de avond (22:00) maar konden rustig tafelen tot 1:00. De service, het eten en de sfeer waren top.
prinse .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Wauw wat een ambiance! Een totaal beleving als je binnenkomt. Hier gegeten met mijn vrouw. Prachtige uitstraling en lekker eten. Hier komen we zeker terug. Wel even aan denken om te reserveren!
Benno19 B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2012
Wat een leuk concept met een goede prijs. Wel altijd erg druk. Ze hebben hier alleen surf en turf, dus erg kleine kaart. De kreeft was voortreffelijk en de steak met frietjes en sla ook. Het decor is erg romantisch met uitzicht op de keizergracht. De service ook niks op aan te merken, attent maar niet te aanwezig. Tja wat kan je zeggen. Als je van kreeft en steak houd in een gezellige ambiance dan hebben ze hier wat je zoekt. Wil je uitgebreid dineren met veel gerechten dan zit je hier niet goed.
venue .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Goed restaurant met een leuk concept. Je kunt hier ook prima terecht als je laat (22:00u +) wilt eten (er zijn dan nog steeds gasten). Vriendelijke bediening. Zowel de tournedos als de kreeft smaakten prima. Wat mij erg opviel is een goede prijs/kwaliteit verhouding. En een echte aanrader is de champagne (Laurent Perrier Brut) die voor onder de 50 euro op de wijnkaart staat! Die konden we dus uiteraard niet laten staan...