Denk je aan surf & turf, dan denk je aan restaurant Red. Dit restaurant blinkt namelijk uit in sappige kreeften met een heerlijk stukje vlees zoals een tournedos op tafel te toveren. Niet zo gek dus dat ze wat dat betreft al 11 jaar een begrip zijn in Amsterdam. Je krijgt er van chef Machie Nuri ook een lekkere zak frietjes, mayonaise en een salade bij. Als dat niet genieten is. Terwijl je van je bordje aan het snoepen ben kun je even je ogen goed de kost geven, want het interieur van Red is er eentje om naar te blijven kijken. Mooie groene muren, een prachtig kunstwerk op het plafond, een kleurrijk tapijt en pompeuze vazen met planten. En extra fijn zijn de zachte banken en stoelen waar je jezelf in kunt installeren. Wedden dat je voorlopig even wilt blijven hangen!

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Wil je overdag genieten van de ambiance en het eten van Red? Je kunt hier ook lunchen.

Over het restaurant Red

Bij Restaurant RED in Amsterdam voel je je helemaal verwend. Je gaat hier voor óf kreeft, óf tournedos. Ideaal voor mensen met keuzestress! Zo’n luxe gerecht maak je natuurlijk helemaal compleet met een mooie wijn of een goed glas champagne. Het restaurant ligt bij de kruising van de Keizersgracht en de nieuwe Spiegelstraat en staat daarom bekend als een prachtig grachtenpand. Dit leuke uitzicht geeft het restaurant nóg meer sfeer.

Culinaire liefhebbers móeten dit restaurant bezocht hebben. De gastvrije bediening, informele ambiance, vriendelijke prijzen en hoogstaande kwaliteit maken dit restaurant echt een pareltje. Al nieuwsgierig geworden naar Restaurant RED te Amsterdam? Reserveer dan direct.

Meer informatie over restaurant Red

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)

Maandag t/m Woensdag 18:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:30

Yibin C.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Heb hier al 2x gegeten en zeker niet de laatste keer. Atmosfeer is geweldig. Prachtige decor, mooie licht interval (romantisch) en de spiegels aan de muur die schuin opgehangen zijn, maakt het decor af.
Ik heb de kreeft op beide manieren voorbereiding geprobeerd en ze smaakte hartstikke goed.
Zelden heb ik zo'n malse Tourdenos gegeten in dit restaurant (let op, ik eet de tournedos medium-doorbakken en nog steeds was het mals). Onbeperkt tafel water voor 2.50 euro per persoon zeker niet verkeerd.
Wel een tip voor hun is wellicht hun brood assortiment uitbreiden, dus meer en wat extra variëteit. Daarnaast beide bij mijn beide bezoek vulde ze de brood niet bij. Ik zal ze ook boter bij de brood kunnen adviseren en niet alleen zout/olijfolie.
Patat bij de hoofdgerecht smaakte goed en de salade was lekker op smaak. (mocht ook hier een grotere portie).
Een en al, vind ik dit restaurant hartstikke top en kan het zeker aanbevelen aan iedereen.

P.S. hun wijnkaart is gelukkig wel uitgebreid en bestaat wel meer uit 2 producten ;)

peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Wij hebben speciaal de kreeft als hoofdgerecht gekozen door het feit dat dit een Canadese kreeft is die wij niet lang geleden in Canada (Peggy's Cove Nova Scotia) ook hebben gegeten. Aankomst in een vol restaurant. Uitermate gezellige ambiance zonder vulgair geluidoverlast. Bediening is vlot en goed, de dames spreken ook verschillende talen. Vers gebakken broodjes met zeezout en virgin olie. Smaakte uitstekend. De kreeft (gekozen voor kreeft met beurre du chef) werd redelijk snel opgedient. Kreeft is reeds uit elkaar gehaald, echter voor de poten kan extra gereedschap besteld worden. De smaak was meer dan uitstekend. Bijgerecht was een puntzak friet met mayo en salade. Minpuntje is de friet met mayo. Deze past niet goed samen met kreeft en de beurre du chef. Nadat je een hapje mayo hebt genomen is de smaak van de kreeft sterk verminderd. Misschien dat de beurre 'on the side' kan worden gepresenteerd zodat je een wat sterkere smaaksensatie kan krijgen. Ook de tijdsduur voordat de kreeft volledig geconsumeerd is speelt ten nadele voor de bijgerechten. Al met al ga ik de combinatie met tournedos zeer zeker proberen!
Jenny Q.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Bij Red de Surf'N Turf genomen. Heerlijke Tournedos, boter mals en mooi medium-rare zoals gewenst. De kreeft was goed gaar, maar de Bearnaise saus maakte het helemaal af.
Ook de frieten waren mooi goud-geel gebakken en niet te vettig. Bediening kwam redelijk professioneel over, maar zag er ordinair uit met de veel te korte zwarte rokjes die ver boven de knieën kwamen.
Al met al toch een leuk avondje gehad!
eter123 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Romantisch dineren voor een zeer schappelijke prijs. twee glaasjes bubbels vooraf, daarna tournedos en kreeft. tournedos waren goed bereid. kreeft was niet echt groot en wat flauw van smaak. brood en patat waren smakelijk. bediening vonden we wat studentikoos overkomen.
Vionna T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
heb hier met mijn vriend gegeten. Erg leuk concept, superlekker eten voor een redelijke prijs! Erg vriendelijke bediening. Het is ook erg romantisch ingericht, alleen mogen de tafels wel iets meer uit elkaar voor privacy. We komen hier zeker terug!
Jorik S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Erg leuk gegeten met een paar vrienden. We arriveerden pas laat op de avond (22:00) maar konden rustig tafelen tot 1:00. De service, het eten en de sfeer waren top.
Yvette B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Super lekker gegeten, aardige bediening, lekkere wijntjes! Hier komen we graag terug. We hadden om 18.30 uur gereserveerd tot 20.00 uur maar konden nog iets langer een toetje blijven eten. Ik vraag me alleen af hoe je via internet iets langer kan reserveren? Vorige keer had ik alleen de kreeft, volgende keer ga ik voor de surf en turf!
BetteEmilie .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Ik kom al een aantal jaar bij Red en ik ben nog geen een keer teleurgesteld. Het vlees is echt heerlijk en ook zeer betaalbaar, vooral vergeleken met standaard cafés die nog meer vragen voor een stuk vlees van mindere kwaliteit. De wijnen zijn ook lekker en de sfeer is altijd fijn. Het enige wat ik jammer vind, aangezien ik al een lange tijd om de week kom eten, is dat mij nog steeds elke keer wordt gevraagd: "Bent u bekend met de kaart?". Nou mevrouw, deze kan ik inmiddels wel dromen. Dit is overigens niet moeilijk door de eenvoud, maar jammer dat ik nog steeds niet herkend word als vaste gast.. Vanavond nog eens proberen!