Denk je aan surf & turf, dan denk je aan restaurant Red. Dit restaurant blinkt namelijk uit in sappige kreeften met een heerlijk stukje vlees zoals een tournedos op tafel te toveren. Niet zo gek dus dat ze wat dat betreft al 11 jaar een begrip zijn in Amsterdam. Je krijgt er van chef Machie Nuri ook een lekkere zak frietjes, mayonaise en een salade bij. Als dat niet genieten is. Terwijl je van je bordje aan het snoepen ben kun je even je ogen goed de kost geven, want het interieur van Red is er eentje om naar te blijven kijken. Mooie groene muren, een prachtig kunstwerk op het plafond, een kleurrijk tapijt en pompeuze vazen met planten. En extra fijn zijn de zachte banken en stoelen waar je jezelf in kunt installeren. Wedden dat je voorlopig even wilt blijven hangen!

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Wil je overdag genieten van de ambiance en het eten van Red? Je kunt hier ook lunchen.

Over het restaurant Red

Bij Restaurant RED in Amsterdam voel je je helemaal verwend. Je gaat hier voor óf kreeft, óf tournedos. Ideaal voor mensen met keuzestress! Zo’n luxe gerecht maak je natuurlijk helemaal compleet met een mooie wijn of een goed glas champagne. Het restaurant ligt bij de kruising van de Keizersgracht en de nieuwe Spiegelstraat en staat daarom bekend als een prachtig grachtenpand. Dit leuke uitzicht geeft het restaurant nóg meer sfeer.

Culinaire liefhebbers móeten dit restaurant bezocht hebben. De gastvrije bediening, informele ambiance, vriendelijke prijzen en hoogstaande kwaliteit maken dit restaurant echt een pareltje. Al nieuwsgierig geworden naar Restaurant RED te Amsterdam? Reserveer dan direct.

Meer informatie over restaurant Red

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)

Maandag t/m Woensdag 18:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:30

Theo D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Onlangs hier voor het eerst gegeten. Heerlijk bereid allemaal zowel kreeft als tournedos. Heerlijke wijn condrieu. Uitgeroepen voor kreeftwijn van het jaar. Zal wel een soort marketing actie zijn, nooit over gehoord.
Ik Miste een beetje beleving in de zaak
Dennis R.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Warm en persoonlijk ontvangst. Fijne gastvrouw en dito bediening. Mooie plek gekregen aan het raam, werkelijk top. Heerlijke stoelen by the way.

Eten was absoluut goed, serveertijd perfect voor een rustig avondje uit eten (je wordt niet weggekeken of te snel geserveerd).

Prachtige locatie om van te voren of nadien nog even lekker te wandelen door Amsterdam.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Top locatie op de hoek van de Keizersgracht. Reserveren is wel een must. Surf & Turf combinatie is aan te raden, een halve kreeft vooraf en tournedos als hoofdgerecht. De kreeft in combinatie met de zachte mayonaise is erg smakelijk, maar de tournedos is wat mij betreft de uitblinker. Heerlijk stukje vlees. Simpele formule, leuke sfeer, prettige bediening, een aanrader.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Een favoriet, weinig keus maar daarom juist zo sterk. We gingen voor de surf en turf. Kreeft voor en tournedos als hoofdgerecht. Kreeft in mayonaise om je vingers bij af te lippen. De tournedos heerlijk smeuig zoals het hoort. De bediening erg attent en oplettend. Enige verbeterpunt wat mij betreft zijn de desserts. Ook hierin weinig keus, de chocolade-kaas was niet heel lekker. Leek wel uit de vriezer te komen. Maar bediening, surf en turf, wij houden ervan!!
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Als grote liefhebbers van kreeft zijn wij bij Red terecht gekomen. Wij hebben ons hier heerlijk laten verwennen. Fantastische kreeft, goede wijn, heerlijk kaasplankje met port na. Wij hebben gereserveerd via de site van red, deze is zeer overzichtelijk. Wees wel op tijd, want bij red zijn de tafels snel vergeven.
Eén tip voor de bediening. Het gebeurde regelmatig dat jullie of in de opening van de keuken bleven staan of niet goed rondkeken wanneer jullie je ronde door het restaurant deden, hierdoor werd onze opgestoken hand gemist. Dit terwijl er voldoende bedienend personeel rond liep. Eenmaal aan tafel waren jullie wel zeer correct en behulpzaam.
Nikita S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Wij hebben hier al erg vaak gegeten en komen er dan ook erg graag. Altijd heerlijk eten! En fijne bediening. Tot nu toe is het maar 1 keer voor gekomen dat onze beleving wat minder was. Dit kwam doordat er geen smaak aan de kreeft zat, helaas er kan een keer een minder goede kreeft tussen zitten. Dat is aan de buitenkant niet te zien en hij was ook gewoon goed bereid. Aan de kok lag het dus niet. Helaas ging er die avond, toevallig gaat natuurlijk altijd bij 1 tafel alles fout, nog meer niet helemaal goed. Er was een miscommunicatie over onze tournedos tussen de keuken en bediening, hij was te ver door. En de sla was anders dan normaal. Helaas niet onze smaak. Toen wij hier wat van zeiden, werd er gelijk een nieuwe tournedos gemaakt en dit keer was hij overheerlijk. De sla, ach ja dat was gewoon niet onze smaak, onze gastvrouw legde ons uit dat zei aan het expirimenteren waren met nieuwe bakjes sla. Al met al herkende zij ons gelukkig, waardoor ze wist dat onze klacht niet naar bedoeld was. Ze vond het erg vervelend dat dit keer niet alles liep zoals normaal en bood haar excuus aan en haalde de kreeft van de rekening. Goed opgelost dus!
Helaas zijn wij al weer een hele tijd niet geweest (ik kan me zosnel de datum ook even niet herrineren waneer wij er voor het laatst waren, een paar maanden geleden), maar ik bedacht mij ineens dat ik nog steeds geen recentie had geschreven. Wij komen absoluut weer terug! Het kan nou eenmaal een keer gebeuren dat er dingen fout gaat, het gaat er dan uiteindelijk om hoe dit opgelost word.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Al een tijd niet geweest omdat het hier altijd lastig reserveren is; je moet er op tijd bij zijn wil je op een redelijke tijd aan tafel kunnen. En de tournedos was een tijdje wat minder (soort van waterig). Mijn tafelgenoot vond de tournedos deze keer overigens prima.
De kreeft blijft mijn absolute favoriet, heerlijk met die zachte mayonaise erbij. Simpele formule, leuke sfeer, en het stikt van het bedienend personeel waardoor je niets tekort komt.
RJ S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
We hadden elkaar meer dan zes maanden niet meer gesproken, dus we wilden wat bijpraten. daar is dit restaurant reuze geschikt voor. Onze plaatsen bij het raam waren prettig en leverden voldoende ruimte. Prima stoelen, goede akoestiek en een menukaart zonder complexe dilemma's (kreeft en/of tournedos) zorgden voor een ontspannen sfeer.
Voor het gemak gingen we meteen maar voor de tournedos, die was best smakelijk, maar toch niet zo smaakvol als je verwacht van een goed stuk sappig biologisch vlees. Bovendien was een van de stukken vlees te doorbakken. Onze opmerking daarover werd door de bediening heel soepel opgelost, met een minimum aan ongemak of vertraging. De wijn was passend en pittig genoeg om te blijven boeien. Frietjes waren goed, maar het slagarnituur wat matiger. Om onze eetlust te temmen was een nagerecht met supplement nog wel nodig (misschien toch beter om met kreeft te starten?) De toetjes waren goed verzorgd en evenwichtig van smaak. De bediening was heel attent en reageerde flexibel en alert op al onze wensen om aanvullingen.
Conclusie: geen haute cuisine, wel een gelegenheid met een goed service-niveau, die een comfortabele ambiance levert om eens ontspannen bij te praten.
Erjee
Stephan N.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Mooi restaurant en heerlijk eten. Simpel menu, maar zeer smaakvol. De wijnen op de kaart paste ook goed bij de gerechten. Echt een aanrader voor een romantisch en stijlvol avondje uit.
Klues .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Leuke, hippe tent. Hoewel het druk was en de tafeltjes dicht op elkaar stonden, is er een rustige atmosfeer door de prettige akoestiek. Je hoeft geen moeilijke keuzes te maken: kreeft of tournedos of de surf 'n turf. Of, voor de iets kleinere eter, vraag je gewoon of je de tournedos en de kreeft mag delen. Dat regelt de keuken dan voor je. Prachtige tournedos, kreeft boterzacht en heerlijk. Niets op aan te merken. Frites en salade erbij, je hebt er een heerlijke maaltijd aan. Lekkere wijnen. Aardige bediening, maar je moet vragen om een kreeften tang, wat ik raar vind als je kreeft eet. Ook moesten we vragen om de natte doekjes, die je met kreeft ook echt nodig hebt. En dat water voor 2,50 pp...... Een beetje overdreven. Maar al met al: toptent, ga er zeker nog eens eten!
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Op zondag avond konden we last-minute nog aanschuiven in restaurant. Wij kozen de surf en turf: een halve kreeft (vooraf) en steak met bernaise als hoofd. Beide zeer goed van kwaliteit, voldoende kwantiteit en leuk opgediend. Het eten is dus vrij 'eetcafe', maar je zit echt in een restaurant. Helaas staan de tafeltjes wel iets te dicht bij elkaar. Jammer dat de bediening te vrijblijvend vroegen of we brood en water wilde en later ook nog een keer de fles water bijvulde toen we het dessert al hadden. Al deze extra's zijn namelijk betaald en dat was niet geheel duidelijk op te maken uit de wijze van aanbieden. Op zich geen probleem maar de reactie: 'zo doen we dat altijd' is natuurlijk een beetje jammer. Gelukkig was het dessert; een scroppino en een heerlijk chocoladetaartje met gesmolten chocoladekern met blauwaderkaas in het midden heel goed. Deze stonden nog in ons geheugen bij het afrekenen.
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Geen moeilijke keuzes, erg prettig voor een vrouw. Tournedos was smakelijk en verfijnd.
Het interieur geeft een rustige sfeer. De service is goed, ondanks dat het restaurant vol was. Toplocatie!
Pelle H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2013
Hier lasts samen met mijn broer gegeten. Het vlees is van prima kwaliteit alleen de halve kreeft bij de surf en turf is wel heel erg klein en er is nauwelijks vlees uit te halen. Zoals al op de foto's te zien is zit je erg dicht op elkaar en persoonlijk vind ik wat meer ruimte om me heen erg prettig. Ze zouden natuurlijk een paar voorgerechten kunnen serveren maar dan blijven mensen langer zitten en in deze zaak zijn tafeltjes soms meerdere keren bezet dus willen ze je liever wat minder lang aan tafel houden. Bediening waren leuke meiden maar nier erg attent. Onze lege borden hebben minimaal een minuut of 20 voor onze neus gestaan. Wel de waterfles bijvullen maar toch weer die lege borden laten staan. De wc bril hangt er een beetje zielig bij, dat moet toch snel op te lossen zijn. Maakt een slechte indruk om zulke, makkelijk te repareren, dingen niet aan te pakken.
TimmyF .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
In de bekende discussie over waar je 'het lekkerste biefstukje van Amsterdam' kunt krijgen, komen er een aantal tenten naar voren -niet nader te benoemen, maar bij de gemiddelde Amsterdammer wel bekend-, waaronder Red.

Als 'fan' van zo'n ander restaurant, ben ik sindsdien erg vaak teleurgesteld, dus mijn verwachtingen voor Red waren bijzonder hoog. En gelukkig, de aanbevelingen waren terecht. Red is inderdaad een prima restaurant.

De service is bijzonder attent, vriendelijk, leuke dames. Niets op aan te merken, een 8,3 (maar moet ik helaas afronden naar een 8).

Ik vind het een mooi restaurant, met die spiegels, en zo op de hoek van de straat (dus veel ramen). Bijkomend voordeel van het interieur bleek, later op de avond zat iedereen gezellig te tafelen, en werd er veel gepraat. Maar dankzij de vloerbedekking, de gordijnen, en misschien zelfs het behang (niet gevoeld), is het verre van storend, eerder een prettige drukte/geroezemoes. Heerlijk, vergeleken bij die verschrikkelijk schelle geluiden in een hoop restaurants.

Het eten dan, wij hebben de surf & turf gedaan. De kreeft was lekker, misschien wel de lekkerste kreeft wat ik ooit heb gehad, maar dat kan ik op twee handen tellen, dus ben geen expert. Maar lekker was het zeker.

Het vlees, de tournedos, meer mijn ding, vandaar de hoge verwachtingen, was heerlijk. Super mals (medium/rare), in dat laagje boter, en de saus erbij. Heerlijk. Wijnen waren prima.

Dus op de vraag, "Wat is nu het lekkerste biefstukje van Amsterdam?" Red zit absoluut in de top, zeker de moeite van het bezoeken waard.
Monsieurtje .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Hoe je met een simpele formule een goed restaurant kunt krijgen, Red is daar het voorbeeld van. Twee opties heb je hier, tournedos of kreeft. En deze weten ze uitstekend te bereiden. Daarnaast kan je kiezen voor de surf-en-turf, namelijk een halve kreeft als voorgerecht en een tournedos als hoofdgerecht. Ook de desserts en wijnen zijn hier erg goed. Ook het personeel is vriendelijk en behulpzaam (iets wat ik niet vaak tegen kom in Amsterdam). Kortom een leuk en lekker avondje uit. Wel even reserveren van te voren, want anders zijn er wellicht geen tafels meer vrij.
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
We bestelden gedrieën de 'off the menu' Surf 'n Turf: een hele tournedos en een halve kreeft p.p. De tournedos was bijzonder mals en vergezeld van prima friet en sausje (los geserveerd, gelukkig). De kreeft was lekker, zoals kreeft gewoon lekker is. De magen waren eigenlijk al gevuld, maar we konden het niet laten om de kaasplank met (net iets te prijzige) 10 y.o.-port te bestellen. De juiste keuze: hartstikke lekker! We betaalden voor 3 personen uitgebreid tafelen en twee boven gemiddelde flessen wijn (Simonsig, jammie!) 240,- Een aanrader!
Freek_2013 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
stijlvol uitgerust restaurant met een dinerkaart die slechts 2 soorten gerechten biedt. waarom een grote diversiteit aan gerechten bieden als je ook alleen datgene kunt aanbieden wat echt goed is. menukaart is dus beperkt, maar kwaliteit is prima. service kan iets vriendelijker, maar verder valt hier weinig op aan te merken. overall prima tent.
Romy U.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Alleen maar tournedos en kreeft op het menu. Dat is makkelijk kiezen dus. Voor mij de kreeft. Je zou zeggen, dan kan ook echt alle aandacht uit naar de kreeft. Maar helaas, de kreeft was tever doorgekookt, richting rubber, en dus niet meer top. Ook vermoed ik dat de kreeft gewoon uit de viezer komt, in tegenstelling tot wat de menukaart zegt. De salade was prima, maar erg weinig. Het decor is erg leuk, het concept ook. Als het concept goed zou worden uitgevoerd zou dit een top tent kunnen zijn.

Didier H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
als je van vlees en schaaldieren houdt dan is dit Walhalla! heerlijk gegeten, een echte Amsteramse zaak met Amsterdams publiek. Een top avond gehad.
thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Afgelopen week hier heerlijk gegeten en gedronken. Waarbij de bediening alles duidelijk uitlegde wat mogelijk is. Hierbij hebben wij gekozen voor een tournedos gedeeld vooraf en alle twee een hele kreeft als hoofd. Ook de scropino en het verrassingsmenu waren een lust voor de mond en het oog.

Wel erg prijzig.