Denk je aan surf & turf, dan denk je aan restaurant Red. Dit restaurant blinkt namelijk uit in sappige kreeften met een heerlijk stukje vlees zoals een tournedos op tafel te toveren. Niet zo gek dus dat ze wat dat betreft al 11 jaar een begrip zijn in Amsterdam. Je krijgt er van chef Machie Nuri ook een lekkere zak frietjes, mayonaise en een salade bij. Als dat niet genieten is. Terwijl je van je bordje aan het snoepen ben kun je even je ogen goed de kost geven, want het interieur van Red is er eentje om naar te blijven kijken. Mooie groene muren, een prachtig kunstwerk op het plafond, een kleurrijk tapijt en pompeuze vazen met planten. En extra fijn zijn de zachte banken en stoelen waar je jezelf in kunt installeren. Wedden dat je voorlopig even wilt blijven hangen!

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Wil je overdag genieten van de ambiance en het eten van Red? Je kunt hier ook lunchen.

Over het restaurant Red

Bij Restaurant RED in Amsterdam voel je je helemaal verwend. Je gaat hier voor óf kreeft, óf tournedos. Ideaal voor mensen met keuzestress! Zo’n luxe gerecht maak je natuurlijk helemaal compleet met een mooie wijn of een goed glas champagne. Het restaurant ligt bij de kruising van de Keizersgracht en de nieuwe Spiegelstraat en staat daarom bekend als een prachtig grachtenpand. Dit leuke uitzicht geeft het restaurant nóg meer sfeer.

Culinaire liefhebbers móeten dit restaurant bezocht hebben. De gastvrije bediening, informele ambiance, vriendelijke prijzen en hoogstaande kwaliteit maken dit restaurant echt een pareltje. Al nieuwsgierig geworden naar Restaurant RED te Amsterdam? Reserveer dan direct.

Meer informatie over restaurant Red

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)

Maandag t/m Woensdag 18:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:30

Em V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Voor die prijs verwacht je echt betere service. Complete onderdelen van het gerecht werden vergeten. Eten is goed maar kan beter. Dure wijn die niet fantastisch is.
Edwin R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
De binnenkomst is door het kleine restaurant soms wat ongemakkelijk voor zowel de gasten die aan het eten zijn nabij de deur als ook de mensen die binnenkomen. Warme sfeer, informele en correcte bediening. Meeste tafeltjes wel dicht op elkaar maar goed, dit is Amsterdam en dan zijn de ruimtes soms beperkt. Goed systeem met dat tafelwater!, voor een schappelijk bedrag onbeperkt. Goede keuze uit wijnen. Wat ons betreft hadden er ook wel oesters bij de voorgerechten mogen staan. Het eten is dik in orde.
Robert T.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Dit soort concepten is booming. Lekker makkelijk. Kreeft en tournedos, en lust je dat niet dan vooral niet komen. Heerlijk! Mooie kreeften en heeeeerlijk malse tournedos. Een genot. Tip; prachtige en zuivere Luxemburgse bubbels op de wijnkaart, die mag je niet missen!! Ik heb al veel vrienden kennis laten maken met dit mooie restaurant.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Fijn restaurant, simpel. Kreeft en steak van top kwaliteit. Bediening is snel en kundig maar mag wel wat attenter. Decor is mooi luxe ingericht.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Fantastische entourage. Het zicht naar buiten lijkt wel een schilderij, grote aandachttrekker is het plafond en de grote spiegels maken het restaurant ruimtelijker dan het is. Een klassieke uitstraling in combinatie met stijlvolle strakke, moderne inrichting. Wij konden geen verbeterpunten ontdekken.

De binnenkomst was wat onwennig. In eerste instantie een rij, toen door de drukte op een onhandige plek nog lang om ons heen staan kijken in afwachting van bediening en vervolgens tien minuten gewacht tot onze order werd opgenomen. Vanaf dat moment waren de problemen gelukkig verholpen; onze ober was de gehele avond zeer vriendelijk en attent.

Als vleesliefhebbers gingen we beide voor de tournedos. Perfect naar wens bereid en een heerlijk stuk mals vlees. Zoals al eerder gesuggereerd zou iets als huisgemaakte frites of mayonaise het concept wel afmaken en het eten naar een nog wat hoger niveau tillen.

Als dessert kozen we de tijdelijk verkrijgbare sgroppino (heerlijk) en thee met frivolités (in orde, maar misschien verwachtten wij iets meer iets klassiek bonbon-achtigs). Jammer dat er geen echt voorgerecht te bestellen is - zo is het moeilijker er een avondje uit van te maken. Toch komen wij zeker terug.

Stella H.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Eindelijk een plekje bemachtigd in dit altijd volle restaurant.
We hadden het al een aantal keer eerder geprobeerd, maar dan kon het alleen heel vroeg of laat, en dan binnen zoveel tijd weer weg zijn...dan zit je niet echt lekker.
Maar nu dus wel :)
We werden zeer vriendelijk ontvangen,
de kaart zag er goed uit, volgens het concept Kreeft, Tournedos, of Surf & Turf
Makkelijk kiezen dus.
Wel jammer dat ze geen voorgerechten hebben....behalve kaviaar als hapje.
Zowel kreeft als Tournedos waren perfect uitgevoerd.
Minpuntje was de fabrieksmayo bij de frieten.
Er was keuze uit een paar desserts waarvan we de koffie met friandises kozen, erg lekker.
Leuk!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Kleine kaart met heerlijke gerechten. De kreeft was erg lekker met goede saus. De friet zou wel wat spannender (of eigen gemaakt) mogen zijn. Als dessert het grand dessert bestaande uit een aantal kleine verschillende hapjes die ieder een feest waren om te proeven. Ook het kaasplateau zag er prachtig uit en bestond uit bijzondere kaasjes. Als je lekker kreeft wil eten is dit een goed restaurant om heen te gaan. Bediening is vlot en attent.
De spiegelwand moet je van houden, want je zit de hele avond naar jezelf te kijken.
Wiebe L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Heerlijk gegeten, super ambiance. Perfecte bediening en een zeer goede attente gastheer.
Als je van kreeft hout de place to be.
Wat betreft de tournedos mag deze "bloederiger" als je saignant besteld war mij betreft.
Echt een aanrader. Door de spiegels aan de wand is het ook nog heerlijk " mensen kijken"
Linsday B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Omg! Vlees was boterzacht mmmmm leuk concept met kreeft, lekkere friet en salade erbij. Desserts zijn verfijnd en lekker. Zeker een aanrader dit restaurant!
Rebecca P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Simpel en lekker concept, maar vooral goede prijs-kwaliteit verhouding! Leuk om voor een voorstelling even snel, maar goed te eten. We namen vooraf de kreeft en het vlees als hoofd. Lekkere frieten met mayo en salade. Goede wijnselectie.
Niets meer aan doen :-)
Flore E.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Mooie locatie en mooi restaurant met 3 keuzes: kreef, tournedos of combinatie. Wij gingen voor de combinatie. Erg lekkere kreeft en lekkere biefstuk die perfect (rare as requested) was gebakken. De frietjes erbij waren niet van de beste kwaliteit en droogde snel uit waardoor ze taai werden. Toe namen we een chocolade taartje met vanille ijs...in het chocolade taartje was blauw aderkaas verwerkt, dit was helaas niet aangegeven en je moet er van houden in combinatie met chocola. Wij vonden het erg machtig en iets te uitgesproken smaak. Wijn die werd aangeraden bij zowel kreeft als tournedos, smaakte ook naar meer.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Aangeraden door de kapster van mijn vrouw en was een terechte. Gelukkig hadden we gereserveerd, want reeds rond 18.30 moesten niet gereserveerd hebbende gasten elders hun heil zoeken. En dat op een regenachtige maandagavond! Unieke formule met of kreeft of tournedos of van elk de helft. Was verrukkelijk en de huiswijnen niet minder. Voeg dit bij een smaakvol interieur en een fantastisch uitzicht door een zeer groot raam op de Keizersgracht en de prettige ambiance was helemaal verklaard. Als wij vanuit Breda weer een keer in A'dam dineren komen wij hier zeer beslist weer.
ilovefood20 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Leuk concept, prachtig pand aan de gracht en goed eten. De bediening doet het goed, jammer dat het water wordt aangevuld zonder het te vragen (en dat als je al klaar bent met dineren...).
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Afgelopen zondag 1 februari met 6 personen voor het eerst hier gegeten. Het is een mooie moderne zaak met een gezellige uitstraling. We kozen voor de kreeft en tournedos. Bij de kreeft een Mirambeau Réserve Blanc die er heerlijk bij paste. De kreeft was uitstekend met de prima zachte mayonaise en Beurre du Chef. De tournedos was meer dan voortreffelijk, boter zacht met een lekkere bearnaise saus. De La Vieille Ferme Côtes du Ventoux Rouge is een prima allemansvriend die goed bij het vlees paste. Het grand dessert bestond uit 3 kleine gerechtjes die lekker waren maar te kleine en de weing diversiteit om een grand dessert te noemen.
De bediening was vriendelijk en vlot. Al met al een aanrader en we zullen beslist weer eens terug komen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Over het eten niets dan lof, de tournedos is mals en goed gebakken, kreeft lekker sappig, niks aan de hand dus. De bediening laat wel te wensen over. Misschien waren de dames moe na een lange dienst (we kwamen om 23.00 uur binnen) en was de motivatie niet optimaal. De serveerster kwam tweemaal terug omdat 'ze vergeten was wat ze bij de bestelling had opgenomen'. Na het hoofdgerecht bestelden we een espresso waarna bij het serveren ons dringend werd gevraagd of we daarna van plan waren nogmaals koffie te bestellen want 'dan kon het apparaat nu worden schoongemaakt!'
Na het afrekenen werden onze jassen nog net niet op straat gegooid, (in onze handen gedrukt). Jammer, op deze manier voel je je niet echt welkom...
isabella B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Na alle lovende kritieken, toch een wat minder enthousiast geluid. Wij vonden de kreeft niet geweldig klaar gemaakt, sommige stukjes leken wel niet helemaal gaar. Daarbij vonden we de manier waarop we 2 flessen water á € 2,50 aangesmeerd kregen niet helemaal netjes. De ambiance en decor zijn geweldig.
Peter En Simone D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Wanneer je van tournedos en kreeft houdt heb je geluk, want iets anders serveren ze gewoon niet. En we kunnen niet anders zeggen, dat de keuken bovengenoemde gerechten goed op tafel weet te krijgen. Helaas waren we over de nagerechten minder te spreken...erg saai en een beetje weinig smaak. Maar, de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat ze ook erg redelijk geprijsd zijn.
In vergelijking met voorgaande bezoeken bij Red viel ons op, dat er erg veel Amerikaanse gasten aanwezig waren. Dit werd wel sfeerbepalend, Amerikanen praten nou eenmaal een beetje hard, lijkt het wel. Misschien heeft Red een afspraak met hotel-conciërges, want hoe kan het anders dat een gewone Nederlandse gast eigenlijk altijd een aantal dagen van te voren moet reserveren, iets wat een toerist doorgaans niet zal doen? Houdt men een blok tafels vrij voor de bevriende hotels? of was het dit keer gewoon toeval? De iets mindere waardering voor decor komt dus door het enigszins overheersende contingent Amerikanen. Verder waren wij tevreden en we komen zeker weer eens terug.
Virginia V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Eén woord.... GEWELDIG!!! ik kan op 4 handen niet meer tellen hoe veel ik hier wel niet gegeten heb. En elke keer ga ik weer met een glimlach de deur uit. Heerlijk rustig tentje met een knus aangekleed decor en zeer comfortabele stoelen. De 'wat voor over gebogen' spiegels aan de wanden maken het wat spannender, zo kun je iedereen vanaf een bepaalde hoek bekijken... Dus ook je partner haha! Voor de wijn liefhebbers hebben ze ook genoeg keuze. De Tournedo's worden met liefde en zorg bereid, de kreeft vast ook wel, maar ik eet geen schelp een weekdieren... Dus de keuze is voor mij snel gemaakt. Wel zorgen dat je reserveert anders ben ik bang dat je helaas zonder eten weer de deur uit moet!!
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Kreeft en tournedos, that's all... lekker eenvoudige formule, houd ik wel van. Zoiets als vroeger l'Entrecôte (Fagel) in de PC Hooft. We kozen voor een halve kreeft vooraf en een tournedos als hoofdgerecht, met mayo. Frieten, sla en wijn... klaar! Super allemaal en betaalbaar, gezien de hotspot-locatie aan de Keizersgracht. Adres kan in het favorietenlaadje.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Onlangs hier voor het eerst gegeten. Heerlijk bereid allemaal zowel kreeft als tournedos. Heerlijke wijn condrieu. Uitgeroepen voor kreeftwijn van het jaar. Zal wel een soort marketing actie zijn, nooit over gehoord.
Ik Miste een beetje beleving in de zaak