Over het restaurant Red

Zin in kreeft of tournedos? Naast deze specialiteiten staat er ook kaviaar, champagne en zalm op de kaart. Dit is een plek om je koning en koningin te voelen! De inrichting, in brasserie-stijl en in varianten van groen, veel rozen (op de kussens), spiegels in zwarte houten lijsten, doet Parijsachtig aan. Met theaters om de hoek maak je de avond compleet. Fijn detail: de keuken is tot laat open.

Meer informatie over restaurant Red

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)

Maandag t/m Woensdag 18:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:30

Timo H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Fijn restaurant, simpel. Kreeft en steak van top kwaliteit. Bediening is snel en kundig maar mag wel wat attenter. Decor is mooi luxe ingericht.
RvD1967 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Met een groep gegeten bij Red. Begonnen met kaviaar, voorgerecht een halve kreeft en vervolgens een heerlijke tournedos (red). Mooie wijnen er bij geschonken. Mooie plek aan de gracht. Bediening vrolijk en vlot. Een aanrader!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Fantastische entourage. Het zicht naar buiten lijkt wel een schilderij, grote aandachttrekker is het plafond en de grote spiegels maken het restaurant ruimtelijker dan het is. Een klassieke uitstraling in combinatie met stijlvolle strakke, moderne inrichting. Wij konden geen verbeterpunten ontdekken.

De binnenkomst was wat onwennig. In eerste instantie een rij, toen door de drukte op een onhandige plek nog lang om ons heen staan kijken in afwachting van bediening en vervolgens tien minuten gewacht tot onze order werd opgenomen. Vanaf dat moment waren de problemen gelukkig verholpen; onze ober was de gehele avond zeer vriendelijk en attent.

Als vleesliefhebbers gingen we beide voor de tournedos. Perfect naar wens bereid en een heerlijk stuk mals vlees. Zoals al eerder gesuggereerd zou iets als huisgemaakte frites of mayonaise het concept wel afmaken en het eten naar een nog wat hoger niveau tillen.

Als dessert kozen we de tijdelijk verkrijgbare sgroppino (heerlijk) en thee met frivolités (in orde, maar misschien verwachtten wij iets meer iets klassiek bonbon-achtigs). Jammer dat er geen echt voorgerecht te bestellen is - zo is het moeilijker er een avondje uit van te maken. Toch komen wij zeker terug.

Stella H.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Eindelijk een plekje bemachtigd in dit altijd volle restaurant.
We hadden het al een aantal keer eerder geprobeerd, maar dan kon het alleen heel vroeg of laat, en dan binnen zoveel tijd weer weg zijn...dan zit je niet echt lekker.
Maar nu dus wel :)
We werden zeer vriendelijk ontvangen,
de kaart zag er goed uit, volgens het concept Kreeft, Tournedos, of Surf & Turf
Makkelijk kiezen dus.
Wel jammer dat ze geen voorgerechten hebben....behalve kaviaar als hapje.
Zowel kreeft als Tournedos waren perfect uitgevoerd.
Minpuntje was de fabrieksmayo bij de frieten.
Er was keuze uit een paar desserts waarvan we de koffie met friandises kozen, erg lekker.
Leuk!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Kleine kaart met heerlijke gerechten. De kreeft was erg lekker met goede saus. De friet zou wel wat spannender (of eigen gemaakt) mogen zijn. Als dessert het grand dessert bestaande uit een aantal kleine verschillende hapjes die ieder een feest waren om te proeven. Ook het kaasplateau zag er prachtig uit en bestond uit bijzondere kaasjes. Als je lekker kreeft wil eten is dit een goed restaurant om heen te gaan. Bediening is vlot en attent.
De spiegelwand moet je van houden, want je zit de hele avond naar jezelf te kijken.
Wiebe L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Heerlijk gegeten, super ambiance. Perfecte bediening en een zeer goede attente gastheer.
Als je van kreeft hout de place to be.
Wat betreft de tournedos mag deze "bloederiger" als je saignant besteld war mij betreft.
Echt een aanrader. Door de spiegels aan de wand is het ook nog heerlijk " mensen kijken"
Linsday W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Omg! Vlees was boterzacht mmmmm leuk concept met kreeft, lekkere friet en salade erbij. Desserts zijn verfijnd en lekker. Zeker een aanrader dit restaurant!
Rebecca P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Simpel en lekker concept, maar vooral goede prijs-kwaliteit verhouding! Leuk om voor een voorstelling even snel, maar goed te eten. We namen vooraf de kreeft en het vlees als hoofd. Lekkere frieten met mayo en salade. Goede wijnselectie.
Niets meer aan doen :-)
Flore E.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Mooie locatie en mooi restaurant met 3 keuzes: kreef, tournedos of combinatie. Wij gingen voor de combinatie. Erg lekkere kreeft en lekkere biefstuk die perfect (rare as requested) was gebakken. De frietjes erbij waren niet van de beste kwaliteit en droogde snel uit waardoor ze taai werden. Toe namen we een chocolade taartje met vanille ijs...in het chocolade taartje was blauw aderkaas verwerkt, dit was helaas niet aangegeven en je moet er van houden in combinatie met chocola. Wij vonden het erg machtig en iets te uitgesproken smaak. Wijn die werd aangeraden bij zowel kreeft als tournedos, smaakte ook naar meer.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Aangeraden door de kapster van mijn vrouw en was een terechte. Gelukkig hadden we gereserveerd, want reeds rond 18.30 moesten niet gereserveerd hebbende gasten elders hun heil zoeken. En dat op een regenachtige maandagavond! Unieke formule met of kreeft of tournedos of van elk de helft. Was verrukkelijk en de huiswijnen niet minder. Voeg dit bij een smaakvol interieur en een fantastisch uitzicht door een zeer groot raam op de Keizersgracht en de prettige ambiance was helemaal verklaard. Als wij vanuit Breda weer een keer in A'dam dineren komen wij hier zeer beslist weer.
ilovefood20 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Leuk concept, prachtig pand aan de gracht en goed eten. De bediening doet het goed, jammer dat het water wordt aangevuld zonder het te vragen (en dat als je al klaar bent met dineren...).
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Afgelopen zondag 1 februari met 6 personen voor het eerst hier gegeten. Het is een mooie moderne zaak met een gezellige uitstraling. We kozen voor de kreeft en tournedos. Bij de kreeft een Mirambeau Réserve Blanc die er heerlijk bij paste. De kreeft was uitstekend met de prima zachte mayonaise en Beurre du Chef. De tournedos was meer dan voortreffelijk, boter zacht met een lekkere bearnaise saus. De La Vieille Ferme Côtes du Ventoux Rouge is een prima allemansvriend die goed bij het vlees paste. Het grand dessert bestond uit 3 kleine gerechtjes die lekker waren maar te kleine en de weing diversiteit om een grand dessert te noemen.
De bediening was vriendelijk en vlot. Al met al een aanrader en we zullen beslist weer eens terug komen.
JonahKahn .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Leuk concept: alleen de keus uit kreeft of tournedos. In de beperking toont zich de meester, en dat gold zeker voor de tournedos. Die oogde wat aan de kleine kant, maar was heerlijk mals en vulde uiteindelijk toch behoorlijk. Enig minpuntje was het vriendelijk aangeboden water. De karaf die daarop volgde was geopend (kraanwater?) en bleek achteraf 5 euro te kosten. Dat voelt toch niet lekker als je de rekening ziet. Dus wees gewaarschuwd!
Verder een prima restaurant; smaakvolle inrichting (voelt een beetje als een huiskamer) en vriendelijke bediening.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Over het eten niets dan lof, de tournedos is mals en goed gebakken, kreeft lekker sappig, niks aan de hand dus. De bediening laat wel te wensen over. Misschien waren de dames moe na een lange dienst (we kwamen om 23.00 uur binnen) en was de motivatie niet optimaal. De serveerster kwam tweemaal terug omdat 'ze vergeten was wat ze bij de bestelling had opgenomen'. Na het hoofdgerecht bestelden we een espresso waarna bij het serveren ons dringend werd gevraagd of we daarna van plan waren nogmaals koffie te bestellen want 'dan kon het apparaat nu worden schoongemaakt!'
Na het afrekenen werden onze jassen nog net niet op straat gegooid, (in onze handen gedrukt). Jammer, op deze manier voel je je niet echt welkom...
isabella B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Na alle lovende kritieken, toch een wat minder enthousiast geluid. Wij vonden de kreeft niet geweldig klaar gemaakt, sommige stukjes leken wel niet helemaal gaar. Daarbij vonden we de manier waarop we 2 flessen water á € 2,50 aangesmeerd kregen niet helemaal netjes. De ambiance en decor zijn geweldig.
PetrusR .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Voor de tweede keer bij Red gegeten, het eten was goed, de bediening was erg goed bezig.
Mijn partner had voor dit restaurant gekozen, i.v.m. de kreeft en de verwachtingen hebben ze bij Red overtroffen.
Zelf ben ik geen vis liefhebber, dus heb ik de keuze gemaakt voor vlees, deze was ook heerlijk. het was een heerlijk avond ook omdat de locatie makkelijk bereikbaar is.
we hebben echt genoten en zeker voor herhaling vatbaar.

Voor herhaling vatbaar.
PeterSimone .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Wanneer je van tournedos en kreeft houdt heb je geluk, want iets anders serveren ze gewoon niet. En we kunnen niet anders zeggen, dat de keuken bovengenoemde gerechten goed op tafel weet te krijgen. Helaas waren we over de nagerechten minder te spreken...erg saai en een beetje weinig smaak. Maar, de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat ze ook erg redelijk geprijsd zijn.
In vergelijking met voorgaande bezoeken bij Red viel ons op, dat er erg veel Amerikaanse gasten aanwezig waren. Dit werd wel sfeerbepalend, Amerikanen praten nou eenmaal een beetje hard, lijkt het wel. Misschien heeft Red een afspraak met hotel-conciërges, want hoe kan het anders dat een gewone Nederlandse gast eigenlijk altijd een aantal dagen van te voren moet reserveren, iets wat een toerist doorgaans niet zal doen? Houdt men een blok tafels vrij voor de bevriende hotels? of was het dit keer gewoon toeval? De iets mindere waardering voor decor komt dus door het enigszins overheersende contingent Amerikanen. Verder waren wij tevreden en we komen zeker weer eens terug.
Tesse W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Red is voor mij één van de leukste en beste restaurants in Amsterdam. Ik kom hier al een aantal jaar en iedere keer geniet ik weer met volle teugen. Het eten is altijd goed en de service ook!
Virginia V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Eén woord.... GEWELDIG!!! ik kan op 4 handen niet meer tellen hoe veel ik hier wel niet gegeten heb. En elke keer ga ik weer met een glimlach de deur uit. Heerlijk rustig tentje met een knus aangekleed decor en zeer comfortabele stoelen. De 'wat voor over gebogen' spiegels aan de wanden maken het wat spannender, zo kun je iedereen vanaf een bepaalde hoek bekijken... Dus ook je partner haha! Voor de wijn liefhebbers hebben ze ook genoeg keuze. De Tournedo's worden met liefde en zorg bereid, de kreeft vast ook wel, maar ik eet geen schelp een weekdieren... Dus de keuze is voor mij snel gemaakt. Wel zorgen dat je reserveert anders ben ik bang dat je helaas zonder eten weer de deur uit moet!!
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Kreeft en tournedos, that's all... lekker eenvoudige formule, houd ik wel van. Zoiets als vroeger l'Entrecôte (Fagel) in de PC Hooft. We kozen voor een halve kreeft vooraf en een tournedos als hoofdgerecht, met mayo. Frieten, sla en wijn... klaar! Super allemaal en betaalbaar, gezien de hotspot-locatie aan de Keizersgracht. Adres kan in het favorietenlaadje.