Over het restaurant Red

Zin in kreeft of tournedos? Naast deze specialiteiten staat er ook kaviaar, champagne en zalm op de kaart. Dit is een plek om je koning en koningin te voelen! De inrichting, in brasserie-stijl en in varianten van groen, veel rozen (op de kussens), spiegels in zwarte houten lijsten, doet Parijsachtig aan. Met theaters om de hoek maak je de avond compleet. Fijn detail: de keuken is tot laat open.

Meer informatie over restaurant Red

Tram 16 - Halte Keizersgracht (Vijzelstraat)

Maandag t/m Woensdag 18:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant Red

Josine R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Mooi restaurant, doch ietwat kille ambiance, maar dat kon ook komen doordat het deze avond heel licht was.
Heerlijke kreeft, helaas wel vergezeld door te vettige sauzen. De biefstuk was van de binnenkant mooi medium-rare, maar had van de buitenkant wat meer een bite mogen hebben.
De bediening was vriendelijk, maar veel te snel, er waren geen pauzes ingelast tussen de gangen door.
M&V ..
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Was afgelopen zaterdagavond in dit restaurant geweest met mijn vrouw en 2 vriendinnen. Het restaurant zit op een mooi hoekje op de Keizersgracht. We kregen een tafel aan het raam. Omdat het erg mooi weer was, kwam het zonlicht de zaak in schijnen. Op zich een heel mooi gezicht. Echter omdat er geen airconditioning aanwezig was in het restaurant, was het bloedheet zo aan het raam.
De bediening was zeer vriendelijk en attent, absoluut geen minpunt aan de bediening.
Als voorgerecht hadden we alle vier een kreeftensoep genomen. De smaak was goed. We hadden de kreeftensoep alleen iets meer creamy verwacht. Het was naar ons mening te waterig.
Als hoofdgerecht hadden de drie dames Canadese kreeft uit de oven met als saus "Beurre du Chef" genomen. Ik had "SURF & TURF" genomen. Dat is een 1/2 CANADESE kreeft met een tournedos van 200 gram. Ook ik had "Beurre du Chef" als saus op de kreeft genomen.
De tournedos was perfect, lekker vers en mals. De kreeft vonden we allen ok, maar het gaf ons niet het "wauw" effect. De kreeft was mooi vers. Dat kon je proeven omdat het vlees mooi stevig was en niet een slappe drap. Daar lag het dus niet aan. Waarschijnlijk was het de "Beurre du Chef" dat ons niet helemaal had overtuigd.
Als tip wil ik dan ook aan het restaurant geven: Probeer nog meer keuze van smaak voor de kreeft in het menu te brengen. Bijvoorbeeld gegratineerde kaas op de kreeft.
Heel veel succes!
steven E.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Mooi restaurant, goede bediening, lekker eten. Jas wordt keurig aangenomen. Water en broodjes vooraf zijn goed geprijsd. Wijn past goed bij de gerechten. Desserts mogen wat uitgebreider.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Ijs- en ijskoud, iets te vroeg kwamen we bij RED, Red leek ons warmte uitstralen. Dus niet. We wilden vast een drankje. De ober moest nog een paar knoopjes vast maken van zijn outfit. Het was problematisch. Zo kon hij ons niet ontvangen!!! Verder bij de Kreeft was er geen tang, geen tissue en even geen bord om het afval op te leggen.
Clemens S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vrijdagavond gegeten bij Red Amsterdam. Super mooi restaurant met als concept "kreeft & tournedos".

Het ontvangst was hartelijk en we werden vlot geplaceerd. We namen als aperitief een glaasje Champagne; Laurent Perrier (€ 10,- is een erg nette prijs). Daarbij deelden we een bordje kaviaar met blinis (helaas geen foto van). Je kan slechter beginnen ????. Onbeperkt Original-water voor € 2,50 p.p. en brood met olijfolie voor € 1,50 p.p. is naar mijn mening erg toegankijk, super netjes dus.

Ik nam als entree een 1/2 Canadese kreeft uit de oven met "Beurre du Chef" (€ 14,-) en mijn tafelgenote at de Ambachtelijk gerookte zalm met blinis (€ 8,-). Beide waren heerlijk en mooi gepresenteerd.
We dronken hier een glas Sancerre (€ 7,50) bij. Mooi glas wijn en goed betaalbaar.

Als piece nam ik Tournedos Rossini; ja, de echte originele met een heerlijke plak gebakken lever, truffel en madeirasaus en mijn tafelgenote at Surf en Turf (kreeft en tournedos).
De portionering is ruim voldoende, heerlijke frites en salade erbij, kortom een feestje voor de smaakpapillen. En € 32,- voor dergelijke gerechten is zeker niet teveel geld.
Bij de hoofdgerechten dronken we een glas Bourgogne Pinot Noir (€ 8,-). Stond eigenlijk al iets te lang open, maar het kon nog wel.

We zaten behoorlijk vol, maar konden het toch niet weerstaan om een kaasplankje (€ 10,-) te delen. Heerlijk geaffineerde kazen van L'amuse.

Na de kazen besloten we de koffie over te slaan en af te rekenen. We gingen nog even aan de cocktails in de Pulitzerbar .

Al met al een heerlijk diner met hartelijke en gastgerichte bediening en zeer betaalbaar.
Voor herhaling vatbaar en een tip voor alle genieters van kreeft en tournedos.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ooooh, wat heb ik hier genoten. Van het eten, van de ambiance, van de bediening die precies het goede evenwicht vond tussen afwachtend en informeel... echt top.
De kreeft was perfect, de tournedos heel erg lekker. De wijnsuggestie die ons gegeven werd paste als een handschoen, en zelfs de afsluitende koffie was op smaak. Echt alles was met aandacht en oog voor detail bereid en geserveerd.
Het was vol in het restaurant, maar toch was het prettig toeven. De grote ramen gaven zicht op het winkelend publiek zonder dat je het idee had in een etalage te zitten. Alles was stijlvol zonder stijf of te formeel te zijn. Echt, mijn complimenten!
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk gegeten (was tenslotte mijn verjaardag) ik nam de Canadese halve kreeft en mijn man de Tournedos. Zalige grote frieten met salade en zachte mayonaise ernaast. Het enige minpunt en afgang vond ik toch wel het fria fresh doekje in verpakking! Normaal (je eet toch ook met je handen) krijg je een schaaltje met water/citroen erbij om je handen zo nu en dan te reinigen.. Dan pak je ook je glas wijn beter op! Heb er hierom gevraagt en ook gekregen (de serveerster was het overigens met mij eens, dat het niet kon) . En eigenlijk ook een speciale slab, oke is niet chique maar daar kan je zelf voor kiezen, toch! Verder is het een heerlijke avond geweest.
mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een restaurant waar je óf kreeft eet, óf biefstuk, dus dat moet je vooraf wel beseffen. De kaart is qua voorgerechten wel wat beperkt, dus veel gasten gaan direct door naar het hoofdgerecht. Vlees en kreeft zijn prima qua cuisson, en daarbij dus frietjes en sla. De inrichting is in de brasserie-stijl, met tafeltjes dicht op elkaar, dus niet geschikt voor vertrouwelijke gesprekken. Al met al een prima plek om in het centrum van Amsterdam gezellig wat te eten, maar niet om een hele lange avond door te brengen. Let op: niet heel goedkoop, dus geen eetcafé-prijzen.
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Hier gegeten om 23:00 uur na een voorstelling in de schouwburg - hoera, eindelijk een restaurant dat later open is en niet de openingstijden van de jaren '50 hanteert! Enorm relaxte en prettig intieme sfeer, vriendelijke en professionele bediening en lekker eten. De keuze is vrij beperkt, maar de gedachte is duidelijk om een paar gerechten heel goed te doen, en die opzet slaagt. Drie van ons namen de vegetarische optie (ravioli met o.a. pompoen) en waren daar zeer over te spreken; ik had de tournedos, die uitstekend was. En dan het dessert: perfecte chocolate fondant. Moge dit restaurant nog decennia op deze manier voortbestaan!
H H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Hier gedineerd met mijn broer. De sfeer in dit etablissement is ontspannen en kan worden ervaren als druk. Hoewel ik mij hier deze avond niet aan heb gestoord. Gekozen voor de SURF & TURF 1/2 CANADESE KREEFT MET EEN EUROPESE TOURNEDOS VAN 200 gram. Kreeft was zeer smaakvol en de tournedos goed sappig en van behoorlijk formaat. ORIGINAL WATER kost €2,50 wat prima is. Mirambeau Réserve Rouge is een aanrader voor bij de surf en turf. Bediening was correct en goed op elkaar ingespeeld. Aanrader voor de kreeft en tournedos liefhebber.
frank1711 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
heerlijk gegeten, ben door vrienden hier terecht gekomen, en het is erg goed en simpel, kreeg en tournedos, bubbels en wijn, wat wil je nog meer, echt om terug te komen
Jeannet B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Spontaan besloten om naar Amsterdam te gaan met mijn dochter voor de tentoonstelling van Amy Winehouse. Op het terras op het Rembrandtplein een via google gekeken waar het goed eten is. We konden om half 6 nog terecht bij RED. Het zat verder al helemaal vol. De kaart was beperkter dan ik had voorzien, maar hetgeen dat erop stond was verrukkelijk. De zalm vooraf was uit de kunst. Ik koos voor kreeft en mijn dochter voor tournedos. Beide goed klaargemaakt en met goddelijke sauzen erbij. Goede frieten erbij. De sla was wat gewoontjes. Als dessert nog een spoom. Heerlijk. Een mooie locatie aan de gracht en heel bijzonder ingericht. Aan de voordeur hangt een staande lamp. En de inrichting is appelgroen (en het heet RED). De foto aan het plafond maakt het af. Een goede keuze.
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
De formule voor het hoofdgerecht is simpel: kreeft en/of tournedos. Het smaakt heerlijk. De bediening is tiptop in orde, de entourage is mooi. Alle ingrediënten voor een succesvol dinertje... je vindt ze volop aanwezig bij Red.
Roger M.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Hier op een vrijdag avond gegeten, de befaamde surf and turf (kreeft en tournedos) gegeten welke beiden uitzonderlijk goed van smaak waren, de meegeleverde sauzen maakten het feest compleet. Tafels stonden inderdaad wat dicht op elkaar maar in Amsterdam is dit niet ongebruikelijk. Dessert-kaart had wel iets uitgebreider gemogen, ijs in wat voor vorm dan ook ontbrak hier namelijk. Bediening was uitermate vriendelijk, al met al een zeer geslaagd bezoek.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Prettig geprijsde wel iets te donkere tent.
Als oudere man, 50 en dan krijg je dat gedonder met alle letters die te klein zijn., is het geen probleem want de menukaart is klein.
Punten van aandacht; boter in plaats van olie is lekkerder op je brood en het zout is te grof om dat later op je overigens riante tournedos te doen. Leuk de peper service maar als je daarna nog wilt heb je pech.

Tournedos perfect gebakken maar een schaaltje jus zou fantastisch zijn.
De koffie wordt mooi gepresenteerd.
hansje-m .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op 1 januari 2016 hebben wij erg genoten. Zowel het eten, de bediening en het interieur zeer goed en smaakvol. Komen graag terug.
lars J.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Al meerdere keren hier gegeten en elke keer een succes. De sfeer in het restaurant is erg gezellig en het geheel heeft een warme uitstraling. 2x gekozen voor een Surf en turf. Halve kreeft vooraf en tournedos als hoofdgerecht. Kreeft in zijn eigen garing zeer smaakvol en de tournedos heerlijk sappig en van prima formaat. Klein minpuntje vind ik de wat doorgebakken frieten. Absolute aanrader verder.
Em V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Voor die prijs verwacht je echt betere service. Complete onderdelen van het gerecht werden vergeten. Eten is goed maar kan beter. Dure wijn die niet fantastisch is.
Edwin R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
De binnenkomst is door het kleine restaurant soms wat ongemakkelijk voor zowel de gasten die aan het eten zijn nabij de deur als ook de mensen die binnenkomen. Warme sfeer, informele en correcte bediening. Meeste tafeltjes wel dicht op elkaar maar goed, dit is Amsterdam en dan zijn de ruimtes soms beperkt. Goed systeem met dat tafelwater!, voor een schappelijk bedrag onbeperkt. Goede keuze uit wijnen. Wat ons betreft hadden er ook wel oesters bij de voorgerechten mogen staan. Het eten is dik in orde.
Robert T.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Dit soort concepten is booming. Lekker makkelijk. Kreeft en tournedos, en lust je dat niet dan vooral niet komen. Heerlijk! Mooie kreeften en heeeeerlijk malse tournedos. Een genot. Tip; prachtige en zuivere Luxemburgse bubbels op de wijnkaart, die mag je niet missen!! Ik heb al veel vrienden kennis laten maken met dit mooie restaurant.