Red Pepper

Groenendaal 45F 3011 SM Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Red Pepper

Authentieke Chinese smaken

Een uniek restaurant met als specialisatie de pittige Chinese Sichuan-keuken. Hier geen aanpassingen aan het Nederlandse palet, maar authentieke smaken in elk gerecht. Maak indruk op je tafelgenoten tijdens een uitgebreide lunch of diner. Benieuwd naar echt Chinees eten? Dan zit je bij Red Pepper helemaal goed!

Meer informatie over restaurant Red Pepper

René R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Bernice V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het eten was goed, voor een aantal gerechten (bijv. Groenten bij het eten) moest je alleen wel bijbetalen. Leuke sfeer, prima bediening.
Hannie B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten, voor de AH restaurant actie is er keuze uit 2 voor- en 2 hoofdgerechten, wij hebben ze alle 2 geprobeerd. Het voorgerecht van zwarte zwammensalade met diverse pepers waren 3 schaaltjes met verschillende marinades: verse, geroosterde en met koriander, de rolletjes dun gesneden varkensvlees met knoflook in soja saus werd ook geserveerd in 3 kommetjes waarin 2 rolletjes. Het hoofdgerecht drooggebakken rundvleesblokjes en de Ma Po tafoe hebben we nog aangevuld met een extra gerecht van sichuanese drooggebakken sperzieboontjes. De tafoe zou extra pittig zijn, er werd ook nog gevraagd of we liever iets milder wilden, we hebben voor de pittige versie gekozen en wij vonden dat erg lekker, maar niet heel heet. Daar de cheese cake niet voorradig was konden we voor een granddessert kiezen, wat bestaat uit citroenijs met (zwarte)kroepoek en diverse proeverijen van Koekela. Waarvoor wel bijbetaald moest worden. Wedeom weer lekker gegeten hier.
Isabel G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Goed restaurant, lekker gegeten. Vers ook.. Wel heel pittig, je moet dat wel kunnen verdragen..
Personeel was heel vriendelijk, dacht ook echt met ons mee qua alternatieven qua eten..
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het AH Iens menu is niet geschikt voor meer dan 2 personen. Dan is er er te weinig te kiezen, terwijl het in dit restaurant juist zo leuk is om van elkaars gerechten mee te eten. De kwaliteit van het eten is echt goed, voor een prima prijs. De keuken lijkt overbelast, want dit is nu de tweede keer op zaterdag dat het heel lang duurt voordat je iets krijgt. Daarbij gaan dan ook nog allerlei dingen mis. Het bedienend personeel mist de ervaring om daarmee om te gaan (hebben bijv. niet in de gaten dat je na anderhalf uur wachten wel wat kroepoek zou lusten...). Met een efficiënte crew zou dit een top restaurant zijn.
Nicokruiswijk .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zeer beperkte menukaart, keuze uit 2, geldt voor voorgerecht en hoofdgerecht, nagerecht keuze uit één of bijbetaling, vriendelijk personeel maar wel erg laks, regelmatig drankjes besteld maar regelmatig in de vergetelheid
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Tijdens een eerder bezoek viel vooral de afwijkende pittigheid van de gerechten op. Hoewel er deze keer ook niet op de kruiden was bezuinigd, waren de smaken die we kregen voorgeschoteld, in het kader van de AH restaurant actie, deze keer bekender.
Zowel het vegetarische- als het vleeshoofdgerecht was pikant. Wat ons betreft had dat wel iets pikanter gemogen. Ruime keus uit ijs-smaken (ook de wat minder bekende zoals sesam) bij het nagerecht, helaas moet er voor een cheesecake worden bijbetaald.
Dankzij de actie was de prijs kwaliteit verhouding redelijk, de groenten bijgerechten van 7.50 euro per persoon. om de maaltijd compleet te maken, kwamen, net zoals 3 euro voor de cheesecake. bovenop de menu prijs.
Alfred L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vanavond een verrassende HotPot gegeten (via Groupon). Heerlijke mild pittige bouillon waar je een verrassende keur aan vlees, vis en vega kan koken. Sausjes naar keuze. Lekker zelf kokkerellen in een gezellige omgeving. Fijne vriendelijke bediening, niet opdringerig. Goeie prijs kwaliteit verhouding.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Voor het eerst bij Red Pepper gegeten met een Albert Heijn bon. Lekker gegeten met name het voorgerecht met varkensvlees en het hoofdgerecht met rund was heerlijk. Toetje: sesamijs en groene thee -ijs en cheesecake van de Koekela waren ook goed.
Bediening was erg vriendelijk, maar een deel wel erg jong en onervaren.
Het enige dat de pret enigszins bedorven heeft was een familie met zo'n 8 kinderen tussen de 1-6 jaar, die al gillend rondrenden rond de tafel en ook door de rest van het restaurant. ( het restaurant galmt sowieso erg, door gebrek aan gordijnen etc)
Naar mijn idee had de bediening die mensen wel strenger mogen toespreken. Alleen kan me ook voorstellen dat dat lastig ie als je nog zo jong bent.
Ze hadden aangegeven ons een andere tafel te kunnen geven, maar naar mijn idee is dat de omgekeerde wereld en hadden die mensen apart moeten worden gezet.

Al met al zou ik voor het eten terugkomen, alleen dan misschien liever doordeweeks als het niet zo rumoerig is.
Maud H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Erg lekker gegeten, de gerechten werden duidelijk uitgelegd zodat je wist wat je zou bestellen (pittig of niet). Gerechten kwamen vlot achter elkaar. Bij de reservering had ik aangegeven dat er iets te vieren was en na het eten kregen we dan ook een spectaculair toetje!! Zeker een aanrader!
Werner S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het eten was intens van smaak. Wij vonden het driegangendiner, met een extra portie nasi goreng, qua hoeveelheid meer dan voldoende. De bediening was gastvrij en ze hebben ons goed geadviseerd bij het maken van de juiste keuze.
Margreetkuipers .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten, wel pittig maar anders dan het doorsnee chinese restaurant. Het eten is mooi opgediend. Goede uitleg. De prijs is wel wat pittiger.
Coenvanzwol .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Ah-actie. Sfeer Aziatisch modern. Attent personeel. Zeer goed bezet op n vrijdagavond, en begrijpelijk. Sichuan-keuken, dus spicey - geen verrassing als de naam Red Pepper is. 3 soorten zwarte zwammen voor, van zoetzuur tot heet - erg goed. Zelf voor de droogebakken bief. Niet erg goedkoop, maar zeer redelijk voor de op alle niveaus consitente kwaliteit.
Tom U.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Onze IENS reservering was verdwenen, maar we kregen toch een tafeltje. Na onze bestelling hebben we ongeveer een uur moeten wachten op ons eten, de à la carte gerechten kwamen als eerste. We hadden om extra pittig gevraagd, maar dat was denk ik vergeten. Het AH menu kwam als laatste, ongeveer anderhalf uur na binnenkomst. Dat was wel erg laat. De bediening was erg vriendelijk, maar de wachttijd is erg lang. Omdat we een andere afspraak hadden, konden we het dessert niet nuttigen en bij nacontrole van de rekening bleek dat er per ongeluk twee flessen Spa rood waren afgerekend. Dit had ik niet in de gaten bij het afrekenen.
Kortom, het eten was goed, niets over te klagen, maar de wachttijd was niet OK.
Phantagora ..
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Met zijn vieren hier wezen eten met de groupon voor hotpot. We hebben de pittige bouillon gekozen omdat we van pittig houden maar dit was net te pittig. Verder was opvallend dat we erg lang moesten wachten op de drankjes omdat de barman blijkbaar steeds weg is. Het eten was genoeg en variërend vis vlees en groenten.
J-W_ .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Wij hebben gisteren om 19.00 een tafel gereserveerd. Wij kwamen om 19.10 en moesten even wachten. OK, prima. Het was druk in het restaurant. Na half uur wachten mochten we eindelijk aan tafel zitten. Vervolgens moesten we weer 20 min wachten op onze potjes. De bediening heeft z'n bestellijst op tafel gezet en ging eens niet uitleggen hoe het werkt. Jullie hebben druk, ik snap het wel, maar de service viel al meteen tegen. Na een uur wachten mochten we eindelijk eten, we hebben verschillende vlees besteld, weer half uur wachtten. In de tussentijd zagen we nauwelijks iemand langskomen om de bestellijst mee te nemen, soms moesten we aanwijzen dat het lijstje mee mag nemen. Als laatst gerecht wouden we een bolletje ijs, we wachtten al kwartiertje, kwam niemand, moest ik zelf het lijstje aan iemand geven. Want iedereen was bezig met het opruimen, en ze vergeten waarschijnlijk dat er nog gasten waren aan de hotspot kant.... Alles was zo vertraagd en bediening was niet vrolijk. Ik klaagde tegen iemand, waarschijnlijk een manager? Ik zei dat het eten was erg traag, hij keek me aan en vervolgens draaide hij om en liep hij weg zonder een woord. Sorry hoor, als je geen enkele respect hebt voor je gasten, hoef je de gasten ook nooit meer zien. Wij reden bijna een uur om bij jullie komen te eten, en we waren erg teleurgesteld . Dit was onze eerste keer, ook onze laatste keer!
Gijs N.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
We besloten om hier te gaan lunchen, Sichuan keuken verschilt behoorlijk van de "normale" Chinese keuken. We bestelden -omdat de andere varianten niet beschikbaar waren- ieder een kleine hennensoep. Inderdaad het potje soep was klein, de soep zelf liet zich het beste vergelijken met afwaswater, volstrekt smakeloos en nauwelijks vulling, een klein beetje kip en wat kippenvelletjes, een heel klein beetje paddestoelen. Dit gerecht heb ik laten staan. Daarna hadden we vier coquilles, deze waren prima, smakelijk, zonder meer. De twee hoofdgerechten, gewokte garnalen in Gongbao saus, prima, prima. Het andere hoofdgerecht dubbelgewokt varkensvlees, uitermate teleurstellend; dun gesneden ontbuitspekt en jongens wat was dit gerecht verschrikkelijk zout. Beide gerechten werden opgesierd door grof gesneden paprika, ui en prei (wat origineel).
En een potje thee a raison van 4,50 Euro. De kippensoep werd zonder commentaar gecrediteerd. Wat ons betreft een lunch van gemiste kansen, jammer, jammer. Dit restaurant onderscheidt zich niet t.o.v. een "normaal" Chinees restaurant, in tegendeel.
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We wilde graag een keer de Sichuan keuken uitproberen omdat we van pittig eten houden en de keuze viel op Red Pepper.
Verrassend mooi ingericht restaurant met verschillende gedeeltes, oa voor Hot Pot.
In het a la carte menu staan achter de gerechten de gradatie in pittigheid (1P - 3P).
Gekozen voorgerechten lieten bijna 1 uur op zich wachten, waarschijnlijk omdat het volledig vol zat op de zaterdagavond, maar variërend van peking eend rolletjes, dim sum tot sichuan wantan in peper olie vielen ze goed in de smaak.
Hoofdgerechten lieten daarna minder lang op zich wachten en waren voor de tafelgenoten de mildere gewokte ossenhaas en varkensvlees die erg lekker werden bevonden.
Zelf op avontuur met de sichuan surf & turf bouillon, Ma La Tang (3 P). Een gigakom met stokjes vis en vlees in een behoorlijk pittige en heerlijk smakende bouillon met ook nog oesterzwammen, rundsvlees en jawel zelfs hele malse reepjes rund pens. Voor dit gerecht kom terug!
Cheesecake en Dame Blanche waren een goede afsluiter.
Marcella V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Gisteren bij Red Pepper gegeten met de AH actie. De keuze was vrij beperkt, maar smaakvol. Je kon als voorgerecht kiezen tussen een oesterzwamsalade of dun gesneden varkensvlees, en als hoofd tussen tofoe en rundvlees. We hadden ook gekozen voor de tussengerechten (de kosten 7.50 per gerecht), broccoli en sperziebonen, wat goed van smaak was! Voor nasi betaalde je één euro extra. Dit werd van te voren ook meteen aangegeven. Met de tussengerechten was het voor goede eters genoeg. Een aanrader is om een fles water op tafel te hebben, mocht er was te blussen vallen.
Leideke V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Heerlijk pittig
Aangepast 3 gangen menu, waarvan keuze uit twee verschillende
Heel duur was de extra groente, een soep kommetje broccoli en een kommetje boontjes € 15,-