Red Pepper

Groenendaal 45F 3011 SM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Red Pepper

Authentieke Chinese smaken

Een uniek restaurant met als specialisatie de pittige Chinese Sichuan-keuken. Hier geen aanpassingen aan het Nederlandse palet, maar authentieke smaken in elk gerecht. Maak indruk op je tafelgenoten tijdens een uitgebreide lunch of diner. Benieuwd naar echt Chinees eten? Dan zit je bij Red Pepper helemaal goed!

Meer informatie over restaurant Red Pepper

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag
Donderdag Gesloten
Vrijdag t/m Zondag

Kees J.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Mooi interieur. Aparte beleving; eten in een pannetje zelf koken. De aanwijzingen zijn wat rommelig en verwarrend, maar met deze ervaringen gewoon lekker mee laten gaan. Het was voor ons op zich een nieuwe leuke ervaring. Het vlees, garnalen en dergelijke die uiteindelijk in een kommetje kwamen halen het qua smaak niet met supermarkt-kwaliteit. De bediening was erg vriendelijk, maar met het duidelijk aankruisen van bv. het aantal loempia's kwamen ze enkele keren met meer kleinere loempia's: door de voorraad heen? Op zich een fijne avond gehad, maar qua prijs/prestatie verhouding en zeker de smaak kan dit veel beter.
Sofie T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Erg lekker gegeten en hele vriendelijke bediening! We komen zelf niet uit de buurt en waren nog niet bekend met dit restaurant, dankzij de ah actie nu wel!
irenehb .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Mooie zaak, verrassend strak en mooi ingericht. Min punt voor de toilet een deur kon niet op slot van de dames toilet.
Hoofd gerecht was super lekker , rundvlees gevraagd minder hot . was prima. ook het dessert was heerlijk bijzondere smaak van het ijs. Voorgerecht erg pittig Hoofd en nagerecht een 10 voorgerecht een 7
Het was de laatste dag van het AH actie.
MarleenWillemijn .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Er werd eten gebracht wat we niet hadden besteld. Meteen de opmerking dat het niet kon worden teruggenomen. Heet eten is goed voor je huid, zei de serveerster. Wat overbleef was een gepeperde rekening met nog meer zaken die niet waren besteld.
Kwaliteit van de keuken is op zich goed. De bediening maakt er echter een zooitje van.
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Eerste ervaring met Sichuanese keuken. Goede uitleg over gerechten. Alle drie gangen prima van smaak. Vriendelijke bediening en gezellige sfeer! Komen nog een keer terug om andere gerechten te proberen!
a-kes .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Fijn gegeten in dit gezellige restaurant ..
Voor ons (matig gewend met pittig eten) was het net aan te doen, gelukkig '!!' kun je vragen de gerechten iets milder te krijgen, zodat je niet wegbrandt, er zijn categorien, van 1 ster tot 3 oplopend in pikantheid.
Bij het hoofdgerecht is groente niet inclusief. Voor 7,50 kun je een bakje met broccoli of sperziebonen erbij krijgen, dat is toch wel erg prijzig, de smaak is wel in orde, maar ... wat Duur!!
We hebben dat gedaan, wij hadden het AH-Iens-menu (2=1), en kwamen toch uit op 58 Euro.
29,95 Euro kostte een 3-gangenmenu, nu voor twee dus, maar de prijs loopt dus snel op.
Een fles Spa, die al op tafel staat, dus kamertemperatuur, kost 5,95 als je deze opent, leerde ik na navragen.
We kregen wat 'korting?', .. bij het hoofdmenu is rijst gratis, maar is er een meerprijs van 1,50 voor nasi ..
Omdat dit ons niet was verteld, was deze upgrade dus nu gratis ..
Ook ons toetje, dat prima smaakte, 2 bolletjes ijs, was incl., bij het menu dus, maar als je cheese-cake wilde, kostte dit een extra 3, 00 Euro.
Er is heel veel goed, absoluut, het eten, de service, de locatie, de aankleding, de gezelligheid, van alles, maar .... waarom moet dit alles voor zulke prijzen?? Verder verdient het toilet een upgrade, de deuren, en hang- en sluitwerk rammelen wat. Een vrouw zat opgesloten, dus een slot weigerde dienst .. Ik heb een medewerkster gewaarschuwd, Toen was de deur snel open ..
We hebben absoluut een leuke tijd gehad, de bediening is absoluut dik in orde, vriendelijk o.a., snel met service, maar vanwege de pikantheid en de prijzen, en nog zoveel andere restaurants die er te ontdekken zijn, zal het even duren, voor ik weer eens hier van de smakelijke Oosterse keuken kom proeven.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Na alle prima recensies was ik heel erg benieuwd naar dit restaurant. De bediening is uitermate vriendelijk en gastvrij. Voor wat betreft het AH-keuzemenu: een subliem voorgerecht van gevulde varkensvleesrolletjes met pittige sausjes. Voor wat betreft het hoofdrecht koos mijn tafelgenote voor rundvlees en ik voor de vegetarische schotel. Kwalitatief prima in orde, al hadden de schaaltjes toch wel iets groter mogen zijn; het was allemaal wat karig. De bediening gaf dit ook aan en adviseerde ons om een extra groenteschotel in de vorm van sperziebonen (a raison van 7,50 euro) bij te bestellen. Hiervoor kregen wij een klein schaaltje met boontjes. Voor 7,50 euro mag dit toch wel iets uitgebreider zijn. Voor het toetje kozen wij voor de cheesecake (Koekela). Hiervoor moesten wij 3 euro extra betalen.
Hoewel de kwaliteit van het eten dik in orde is, vind ik het de 10,50 euro per persoon die wij extra moesten betalen toch wel wat aan de forse kant. Ik wil het nog wel een tweede kans geven maar raad het restaurant aan toch op een andere manier met het AH-menu om te gaan.
Cees O.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Er bleek een apart AH- menu te zijn (los van de normale kaart). Dat gaf weinig keus. Een vleesgerecht zonder groente. Voor een bakje broccoli moest 7,50 Euro bijbetaald worden. Voor gebakken rijst i.p.v. witte rijst moest 1,50 bijbetaald worden. Te weinig personeel voor zo'n grote zaak. Daarom vergaten ze wel eens wat. Sfeer goed, vriendelijk personeel, alles heel netjes (toiletten!) Wel een ontspannen avond gehad. Voor herhaling vatbaar, maar dan van de gewone kaart!
Tereda .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Ik ken alleen Chinees Kantonees gerechten en geen Seshouan. De gerechten vind ik vlak van smaak en pittig.
Op verzoek kan het ook minder pittig. Het restaurant is strak van inrichting en heeft een afdeling waar men kan loungen en afdeling voor de hot pot. Hiervoor wil ik graag nog een keer terug komen.
De bediening zeer vriendelijk en legde ons uit betreft de gerechten.
bertieroos .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Dit was de laatste keer dat ik met een dergelijke actie meedoe. Er was alleen een mogelijkheid voor een speciaal menu met veel toeslagen voor supplementen (7,50 euro voor een klein schaaltje broccoli) 3 euro voor een stukje taart. Kortom een actie van niks!
Ming W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Hot pot menu was zeer uitgebreid. Daarnaast was er redelijk veel keuze om extra dingen te kiezen. De bouillion was goed op smaak. Verder was het een zeer rustige avond wat niet bevordelijk was voor de sfeer.
marco-boonstra .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Vandaag heb ik gegeten bij Red Pepper een restaurant met veel keuze Als warm voorgerecht nam ik pekingeend. Het was een van de lekkerste pekingeend die ik tot nu gegeten heb. Het personeel wist precies alle gerechten uitteleggen en te vertellen wat er allemaal in zit. Als hoofdgerecht nam ik Krokant rundvlees met zoetzure saus. Ik hoefde niet lang te wachten op mijn eten en alles was heerlijk vers. Als nagerecht nam ik een cheese cake ook die was erg lekker. Ik kom hier zeker nog eens terug.
Theo R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
1 menu voor ah gasten. Ik heb de indruk dat men met supplementen á 7 en 3 euro de prijs probeert op te schroeven. Geschonken wijn ver onder de maat na klacht kregen we en glas van het huis om te compenseren. De zaak kaal en groot. Vieze stoffige en uitgebloeide planten in de vensterbank
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Uiterst nare ervaring bij dit restaurant met AH menu. Nauwelijks keuze en de keuze die er was bevatte zeer allergene bestanddelen die niet tevoren waren gemeld, zoals in dit geval pinda's. Na melding dat dit gerecht voor mij niet te consumeren was, duurde het 15 minuten eer een vervangend gerecht werd aangeboden. In de tussentijd was de rijst koud geworden. Nieuw bakje rijst duurde weer 15 minuten : hoofdgerecht weer koud.
Verzoek om iemand te mogen spreken werd genegeerd. Na meer dan 10 minuten zelf maar initiatief genomen. Leidinggevende begon met aan te geven dat er wel gewaarschuwd was voor allergenen. Pas nadat menu er bij was gepakt, bleek dit niet zo te zijn. Vervolgens werd er door de leidinggevende veel op en neer gelopen zonder dat er iets van een oplossing werd geboden. Uiteindelijk heb ik zelf maar een voorstel gedaan en ben weggegaan nadat dit was geaccepteerd. Een ernstige afrader.
Jack W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Voor een maandagavond een restaurant vinden in Rotterdam viel nog best tegen. Mijn keuze viel op Red Pepper vanwege mijn voorkeuren voor zowel (authentiek) Chinees als pikant eten. Het eten zelf was niet bijzonder, mijn eigen voorgerecht (Sichuanese wantan in rode peper olie) zelfs ronduit onsmakelijk. Goede bediening, extra puntjes omdat de ober de eigenaar van een auto met felle koplampen voor het raam ging aanspreken, en vooral voor het zeer gewaardeerde verjaardagextraatje bij het dessert.
Aivie S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Vandaag na hele lange tijd in een zeer goed restaurant gegeten❤ in de mooie stad Rotterdam????

Alles klopte???? Mooi restaurant in een moderne ambiance, ruim opgezet. Het restaurant heeft een hotpot gedeelte en het Szechuan gedeelte.

Het wemelt er van de Chinezen consumenten. Dat is een goed teken ????
Bediening is prettig en de gerechten waren stuk voor stuk overheerlijk.
De prijzen liggen wat hoger dan de gemiddelde chinese restaurants, maar het eten is voortreffelijk????????????
Een ware aanrader als je van de pittige Chinese keuken houdt. En de pittigheid in deze keuken is een hele andere dan o.a. de Indiase, Surinaamse, Thaise keuken. ????
Aivie S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Vandaag na hele lange tijd in een zeer goed restaurant gegeten❤

Het wemelt er van de Chinezen consumenten. Dat is een goed teken ????
Bediening is prettig en de gerechten waren stuk voor stuk overheerlijk.
Jacques C.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ging wat "te" snel in een goed uurtje weer binnen en buiten voor 3 gangen. Maar kwaliteit goed, service uitstekend. Zeer scherpe prijsstelling. Wel een grap met AH restaurant actie! Normaal 3-gangen diner a 19,95 (bijna identiek aan AH menu dat ineens 29,95 kost! Maw 2* 19,95 = 40 ero versus de 29,95! Geen 19,95 voordeel maar, helaas maar 10 euro.
Kenny R.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Hier gegeten met de AH actie. Weinig keuze in het menu met twee opties, waarbij er toch een sterke voorkeur naar een keuze ging bij iedere gang. Ook was er een bijgerecht beschikbaar dat erg aangeraden werd, omdat er anders bijna geen groente bij zou zitten. En €7,50 is best wat geld voor 15 á 20 bonen.

Service was wat vrij, maar wel vriendelijk en goed. Jammer genoeg zat er op deze dag ook een hele grote groep een verjaardag(?) te vieren met allerlei spellen, waardoor je tafelpartner verstaan bijna onmogelijk werd. Hier werd in onze zitting geen actie op ondernomen door de staf.

Het eten was niet spannend of vol verassingen, maar wel erg smakelijk en goed gegaard. Ook waren de gerechten niet te pittig, waar we nog ietwat bang voor waren. De wat ongebruikelijke cheesecake als desert was goed van textuur en smaak.

Wel zin om terug te komen, de hotpot die aangeboden wordt rook goed. Hopelijk dan ook meer geluk met de andere gasten.
Marieke F.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten, van de bediening genoten en onze ogen uitgekeken. Er staan veel gerechten op de kaart die wij nog niet kenden en dat maakte het nog specialer. Niets was een extra moeite en de gerechten waren om te smullen. Leuk om met vrienden te eten (aan een ronde tafel). We komen terug voor de hot pot. Daar zijn we benieuwd naar.