Red Orchids

• Af te huren
Voordelig
Liesbeth N.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Fantastisch eten, chinees met een knipoog naar de buurlanden. Oogstrelend opgemaakte gerechten. Het dessert gewoon europees , maar nog nooit zo n heerlijke creme brulee geproefd. de akoestiek is helaas afgrijselijk
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Meestal vol, dit sympathieke restaurant, en wij begrijpen wel waarom. Wij eten het driegangenmenu en zien achtereenvolgens langskomen crispy Peking duck (bouwpakketje, zelf rolletjes van maken), gestoomde oesters en angus beef in een scherpe zwartebonensaus. Op basis van hoogwaardige ingrediënten maakt de keuken deze gerechten tot intensieve en soms zelfs overweldigende smaakexplosies. Zeer attente bediening, verzorgde ambiance. Niet goedkoop, wel goed!
H V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
heerlijk avondje uit Je wordt super opgevangen door het personeel. Eerst gezellig wat aan de bar gedronken toen naar het restaurant. Heerlijk gegeten.
W V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Een sfeervolle ambiance, goede bediening en plaatjes van maaltijden die ook zeer smakelijk zijn. Het is echt genieten.
Sophia V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Lekker gegeten in een leuk ingericht restaurant. Helaas was de wachttijd voor ons eten erg lang. Dit hebben we ook teruggekoppeld en het restaurant zou er op letten. De prijs kwaliteit verhouding tov het eten is zeer goed.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk en smaakvol gegeten, prima bediening, top avond! Zeker aan te bevelen!
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Aardige bediening die veel informatie geeft over het eten en de wijn.
Het eten is mooi opgemaakte met verfijnde ingrediënten en smaakt daardoor heerlijk.
Jreijnvaan .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Zeer goed gegeten, amuse geweldig, zoetje zuurtje pepertje, alles was te proeven! Daarna verrassingen menu, goed gebalanceerd, vlees en vis, goede dimsum, geweldige oester, warm, met wederom een remoulade waarbij je verschillende smaak sensaties proefde! Goede enthousiaste service, maar zo door! Dit is nu de 3e keer het afgelopen jaar en genoten van het eten!
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Van vrienden hebben wij een diner voor 2 cadeau gekregen om eens bij Red Orchids te gaan eten, weliswaar geboekt via Social Deal. De ontvangst was wat stroef omdat bleek dat onze reservering via Social deal (waarvan wij wel de bevestiging hadden) niet bij het restaurant was aangekomen. Nadat deze strubbelingen opgelost waren hebben wij ons alleen maar met de maaltijd bezig gehouden. Nou dat bleek een hoop goed te maken. De bediening heel vriendelijk. De gerechten, op het (verrassend lekkere) soepje na bekend maar zeer smaakvol. De borden waren mooi opgemaakt. Wij hebben een prima avond gehad en komen zeker terug om eens, zonder de koude start via social deal, van de kunsten van de kok te gaan genieten.
Ingeborg T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Was via social deal, eten was echt lekker, mooie combinaties. Ziet er verzorgd en netjes uit, ook goed rekening gehouden met glutenvrij. Vriendelijke bediening
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Middels 'social deal' hier redelijk voordelig gegeten. Het restaurant bevind zich vlak bij het station Heemstede. Qua decor niet geweldig. De inrichting is echter prima. en het eten ook.
Wij namen vooraf een sushi met tonijn, mierikswortel en zeewier.
Daarna twee velletjes filodeeg die je zelf kon vullen met stukjes varkensvlees, lente-ui wortel en saus. De soep van sinaasappel, wortel en granny Smith was verrassend. Hoofdgerecht oesters in de schelp met kippendij en pittige groenten. Tot slot een bavarois van Mango met laagjes koek ijs en slagroom. Juist het dessert viel als enige wat tegen. Een erg zoete mangosmaak. De bediening was goed. Ooit maar weer eens terug komen.
Simone P.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met z'n 4en heerlijk gegeten! Uitgebreide kaart, lekkere gerechten, heerlijke wijn, vriendelijke bediening, karaf water geen probleem! Gewoon goed!!
Hancarmella .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
fles water kost 5 euro, dus zelf fles meenemen, eten is prima maar te weinig en te duur voor het gebodene.
Ook het hoofdgerecht doet erg lang op zich wachten.
Voor ons een teleurstelling.
Beste van der Aar,

Erg jammer dat uw avond teleurstellend is verlopen, wij rekenen inderdaad €5,- voor een Sourcy fles van 0.75l, echter heeft u bij ons altijd de mogelijkheid om voor een karaf te kiezen.

Al onze gerechten worden à la minute voor u bereid met veel aandacht om onze kwaliteiten te waarborgen.

Wij vinden een 3 gangen menu voor €28,50 bij de tijd... Dit zou dus voor u een betere keuze kunnen zijn.

Het Red Orchids team

Ed B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Afgelopen woensdag bij "Red Orchids" gegeten. Heerlijke fusion gerechtjes en een leuke wijnkaart. Het 3- gangen menu was voor ons allemaal meer dan genoeg. De zaak zat helemaal vol en was erg sfeervol. De bediening duurde wat langer omdat ze 2 zieken hadden, maar de 2 heren liepen de poten uit hun lijf en bleven toch zeer voorkomend en vriendelijk; hiervoor alle complimenten.
Wij komen hier snel weer terug.
Bedankt voor uw geweldige recensie! Tot ziens!

Het Red Orchids team
Doemijmaaritalie .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Red Orchids bestaat nog niet zo heel lang maar heeft al een zeer goede reputatie opgebouwd. Nieuwsgierig geworden naar dit aziatische restaurant zijn we het gaan proberen en wij vonden het geweldig. Het vriendelijke onthaal, de prettige bediening waren een goede binnenkomer. Het gaat wat ver om de verschillende gerechten van ons gezelschap in detail te beschrijven, maar alles was van topkwaliteit en zeer smaakvol bereid. De sashimi vooraf is een echte aanrader, de tonijntartaar is ook bijzonder lekker en voor de liefhebber, dismum is ook dik in orde.
Enkelen kozen voor een tussengerecht en dat waren vooral de loempia'tjes, heerlijk waren ze.
Een greep uit de hoofdgerechten die ons prima smaakten waren de Zeebaars, Truffel runderhaas en Kung Pao kip, daarbij de lotusrijst en de mie, beiden heerlijke gerechten.
Een driegangenmenu, ligt niet zwaar op de maag, een viergangenmenu is ook goed te doen qua porties. De uitleg die je bij de uitgeserveerde gerechten krijgt is leuk.
Het enige minpuntje vonden wij de ligging en de lawaaiige ruimte waar een groter gezelschap zat. Het zou prettig zijn als als de geluiden wat gedempt konden worden.
Zeker reserveren als je hier in het weekend naartoe wilt gaan.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gisteren getafeld bij Red Orchids in Heemstede, met 4 personen. Mijn schoonvader werd 80 jaar, en houdt erg van Aziatisch eten. Wij gaven hem een etentje cadeau. Ik twijfelde tussen restaurant ZEN in Bennebroek, en Red Orchids in Heemstede, maar koos voor de laatste.
Het werd helaas niet de avond die ik eigenlijk in gedachten had voor de jarige. Jammer.

De ontvangst was vriendelijk. Eenmaal aan tafel, werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Wij kozen eerst voor een flesje feestelijke bubbels (prosecco). De gastvrouw schonk de glazen in, maar met een onzekere hand, waardoor ze op tafel morste. Ik had even oogcontact met haar, en verwachtte dat ze de tafel zou afnemen. Ze kwam nooit meer terug.

De bestelling werd opgenomen door een aardige gastheer. Drie personen kozen als voorgerecht crispy pancake duck, en mijn schoonvader verheugde zich op de tempura garnalen.

De pekingeend werd aan tafel gebracht op een langwerpige schaal. De flensjes in een bamboe stoommand. Er was slechts een heel klein schaaltje met hosin saus, dat verbaasde me. Echt niet voldoende voor 3 personen met ieder 3 flensjes. Ook de hoeveelheid pekingeend was niet afgestemd op 3 personen. Vergissing?? Een tafeltje verderop had een gast dezelfde hoeveelheid voor 1 persoon...We haalden de gastheer erbij. Die maakten zijn excuus en verdween richting keuken om wat extra pekingeend te halen.
Maar ook de hosinsaus was niet toereikend, .ik vond het een gênante situatie worden, omdat men het zelf niet zag , en ik hen er steeds op moest wijzen. Daarnaast was de pekingeend niet crispy, maar erg droog. Gelukkig waren de tempura garnalen van mijn schoonvader lekker.

We hoopten dat het hoofdgerecht ons in positieve zin zou verrassen.
Helaas moesten we meer dan 3 kwartier op de hoofdgerechten wachten. Niet goed getimed, wanneer je al wel de fles wijn op tafel hebt staan. Ook vergat men ons de bestelde fles water te brengen.

Toen eindelijk de hoofdgerechten arriveerden, moest het visgerecht van mijn eega weer retour richting keuken, omdat men iets vergeten was toe te voegen aan het gerecht. Mijn schoonvader werd verrast met mijn hoofdgerecht en mij werd zijn curry gerecht gepresenteerd.

Gelukkig waren de hoofdgerechten overheerlijk. Mijn gerecht, ovengegaarde buikspek was goed op smaak, ook al ontbrak de beloofde jus van sojasaus. Hetstukje zwoerd was lekker knapperig.

Ook de pepesan dorade en de zeebaars vielen goed in de smaak. De porties (bijgerechten), wokgroenten, rijst en mie, vond ik aan de karige kant.

We sloten af met een dessert waarbij het dessert van mijn schoonvader weer meegenomen werd naar de keuken omdat het verjaardagkaarsje ontbrak.
Verder waren de bordjes mooi opgemaakt en leverden tevreden gezichten op.

De hoofdgerechten hebben mijn oordeel over Red Orchids iets bij kunnen stellen, maar ik vind dat er slordig gewerkt wordt vanuit de keuken. Dat kan veel beter! De prijs kwaliteit verhouding vind ik niet in balans, en 6 euro voor een gewoon glas huiswijn is aan de hoge kant.

Beste Ginav,

Jammer dat u en uw gezelschap deze avond zo heeft ervaren.

De jongedame die de prosecco heeft ingeschonken had inderdaad de tafel moeten afnemen nadat er per ongeluk gemorst was.

We hebben aangegeven dat er een miscommunicatie is geweest tussen de bediening en de keuken betreft de Peking eend. Dit hebben wij opgelost door een extra portie Peking eend te serveren.
Wij hebben de hoisin saus op uw verzoek drie maal nageserveerd. Om verspilling tegen te gaan serveren wij standaard één schaaltje met hoisin saus. Er is altijd de mogelijkheid om extra saus te bij te vragen.

Helaas was het dessert van uw schoonvader onderweg zonder kaarsje maar nog voordat het dessert op tafel stond is dit gecorrigeerd met een kaarsje.

Wij geven de mogelijkheid om een wijnarrangement te kiezen voor €6,00 per glas, echter staat er op uw nota een fles huiswijn à €22,00 genoteerd.

Aan het einde van uw bezoek hebben wij gevraagd of de avond alsnog naar wens was geweest en u gaf aan toch uiteindelijk een fijne avond te hebben gehad. Daarmee gaf u de indruk dat het opgelost was. Wij vinden het daarom erg jammer dat er alsnog een vrij negatieve recensie online is verschenen.

Wij betreuren nogmaals dat deze avond zo is gelopen, hopelijk hebben onze gerechten en de ambiance u wel overtuigd om nog eens een bezoek te brengen aan ons.

Het Red orchids team
TedjeSteH .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Knap om een pand met zoveel onderhoudsachterstand zo te verbouwen. Echt fris geworden. Het jonge team van de bediening is vriendelijk en doen hun best om je een prettig verblijf te laten hebben. De gerechten zijn mooi opgemaakt en zijn prima op smaak. Na ons driegangen menu, nagerechten en koffie kregen zes tevreden gasten een passende rekening. We komen graag terug. Bedankt voor de leuke avond.
Foodieheemstede .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten afgelopen vrijdag bij Red Orchids. De kaart is aantrekkelijk en eten goed op smaak. Bediening is zeer vriendelijk. Een aanrader!
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Weer genoten van dit uitstekende restaurant. Eten is prima, prijs/kwaliteit verhouding goed en de wijn kaart niet overdreven!

Service is ook zeer attentvol.

Een restaurant dat verrassend veel te bieden heeft
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vorige week gegeten bij dit restaurant. Goede ontvangst, jassen werden keurig aangenomen en we werden keurig aan tafel geplaceerd. Ik vond de kaart een beetje standaard, wel lekkere gerechten maar wel voorspelbaar. Als voorgerecht Peking eend, erg lekker maar heel erg weinig. Drie pannenkoekjes, groenten en misschien 10 gram vlees. Onmogelijk om 3 pannenkoekjes te vullen. Hoofdgerecht een curry gekozen. Wel lekker maar niet spannend. Als dessert choco fondant die was top! Bediening is erg vriendelijk. De zaak is simpel aangekleed, fris en schoon. Best nog wel Eem keer eten als ik in de buurt ben.