Over het restaurant Red Chilli

Maak kennis met het verfijnde Azië

Een reis terug in de tijd, even lijkt het alsof je in het oude, verre Azië zit. Chef Tso Min Cheng staat bekend als een van de beste Aziatische chefs in Nederland en maakt delicate kunstwerkjes van de gerechten. Wees niet bang, de smaak wordt niet vergeten, daar draait het immers allemaal om. De gebalanceerde smaken die de oosterse keuken te bieden heeft komen hier perfect tot zijn recht.

Meer informatie over restaurant Red Chilli

Maandag 18:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Red Chilli

Ronald F.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Een gezellige avond gehad zojuist met broer, zus en partners. Red Chili stond al even op mijn verlanglijstje dus ik was vol verwachting.
Bediening was erg vriendelijk en de gerechten werden in een prima tempo geserveerd. Neemt niet weg dat ik dit restaurant toch slechts een 6 score geef. Als ik puur op kwaliteit van het eten en service een score had moeten toekennen (zoals Iens is opgezet) was ik op een 8 uitgekomen. Maar ik heb ook mee laten wegen dat de stoelen te laag zijn, hard zitten en een beroerde rugleuning hebben maar ook dat de prijs voor de matig gevulde wijnglazen uit het wijnarrangement gemiddeld 8 euro per glas bedraagt en de porties van het verrassingsmenu (5 gangen) ondanks dat ze prachtig zijn opgemaakt, erg klein zijn.
Ook het drankje bij binnenkomst aangekondigd als “van het huis”; een soort appelig prosecco sapje schijnbaar op Sake basis stond voor 8,50 euro op de rekening. Op de website staan de prijzen voor wijnen (bewust?) niet vermeld. Dan valt dat tegen. Twee geserveerde gewone wijnen en de desertwijn waren niet bijzonder. Daar waren mijn tafelgenoten het allen mee eens. Twee andere wijnen waren uitstekend maar zo karig uitgeserveerd dat ik om een scheutje extra moest vragen. De gerechten smaakten verder prima maar waren ook niet uitgesproken gewaagd en allen niet pikant, ook niet een beetje (Red Chili?)
Mede door de dure wijnen en kleine porties eten is de prijs kwaliteit verhouding wat mij betreft uit balans en reden voor ons om niet meer terug te komen. Jammer ...

Koop knappe stoelen en wees duidelijk dat de wijn van het huis gewoon voor 8,50 euro op de rekening wordt gezet, schenk grotere porties wijn op verlaag de prijs per glas en maak de gerchtjes iets groter en ik kom graag weer terug.
Lisa L.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Super genoten van een vaste gangen menu. Het eten was heerlijk en vooral de verschillende soorten thee was heel bijzonder. Een mooie ervaring.
Anja L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Het eten was echt goed, bediening helaas rommelig, zich steeds verontschuldigend en het duurde allemaal veel te lang. 1 u konden we ons diner afsluiten( 5 gangen) Prijs kwaliteit niet in verhouding. Ook jammer dat de stoel bij de tafel te laag is .
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Je verwacht het niet, maar het meest heerlijkste stukje kip hier gegeten! Heerlijke gerechten, dit restaurant is je bezoek waard!
Michel R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Wij hebben met zijn 5-en uitstekend gegeten en genoten van het 5-gangen verrassingsmenu
Alles is qua smaak zo gevarieerd en zo puur en aards
Je proeft dingen die je normaal nooit eet
Het bijpassende wijnarrangement is perfect
Een avond vullend programma dat zijn geld zeker waard is! Bedankt Arno voor de goede zorg en gezellige avond
loek-houtenbos .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Aten met 4 gasten in dit uitstekende restaurant. Een prima welkomstdrankje en daarna een 4-gangenmenu met wijnarrangement. Een van de gasten nam het zeer aparte thee-arrangement. Vooraf een barberie eendenborst, tussengerecht met iberico ham, hoofdgerecht zeebaars en daarna een heerlijk toetje. Het tempo was iets te laat, temeer daar een deel van de gasten al om 1 uur 's nachts was opgestaan voor de vliegreis. De wijnen pasten uitstekend bij de gerechten en de rustige service was heel goed.
Onderwater .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Wij kozen alle vier het 7 gangen menu en het daarbij behorende wijarrangement. Hoewel de kwaliteit en smaak van zowel het eten als de wijn zeer goed was, liet de bediening te wensen over. Het kwam traag op gang, de wachttijd tussen de gangen duurde te lang waardoor glazen lang leeg bleven. Bediening was vriendelijk maar rommelig en soms slecht verstaanbaar. De 'sommelier' maakte veel goed, die draagt de avond maar dat is niet genoeg. Interieur is sleets, toiletten zeer laag (...). Prijs kwaliteit is uit balans waardoor je niet met het juiste gevoel het pand verlaat. Al met al een gezellige avond gehad.
Luc V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Vandaag voor de 3e keer te gast bij Red Chilli, wat is hier aan de hand ? Hier voor twee keer top gegeten met daarbij mooie wijnen begeleid door iemand met passie en kennis voor zijn vak..
Wij arriveerde om 19:00 uur buiten op het terras, na een cava en de menukaart kozen wij 5 gangen met bijpassende wijnen het duurde een uur voor ons eerste glas wijn en gerechtje geserveerd werd,
Na gerechtje twee zijn wij naar binnen gegaan daar het wat frisser werd, een uur later kwam gerechtje 3 wat compleet doorgestoomd was, vis was droog en rode curry geschrift.
De gerechtjes werden vervangen door ravioli van kinggamba en gele curry super lekker deze hebben wij die keer ervoor ook gegeten alleen mijn wijn van het stoomgerechtje viel hier compleet weg.
Een uur later kwam ons 5e gerechtje onze trek was volledig voorbij om 23:00 uur.
Weet niet waarom het allemaal zo lang moest duren er zat een partijtje van +_ 16 en 15 a la carte met 4 gastheer/ vrouw, is de chef op vakantie?
Wij moeten uiteindelijk wel 196,€ afrekenen wat het totaal niet waard was!!
Het cijfer decor zal ik toelichten, binnen knus en vezorrgd buiten verwaarloosd, spots stuk, onverzorgd , spinnen webben, het mag wel een keer geschilderd mogen worden als je 120 pp vraagd voor 5 gangen met passend wijntje.
Hoop dat jullie er wat mee gaan doen het zou zonde zijn als deze zaak ....
Smulflower .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
4 gangen menu met bijpassend wijnarr. De aperitiefwijn was niet sprankelend, alsof hij al wat dagen open stond, hetzelfde geldt voor de daaropvolgende eerste twee wijnen van het arrangement. Een wat doffe smaak, dit hebben we ook gezegd, daarna werden voor de laatste twee gangen nieuwe flessen aangebroken. De gerechten waren helaas niet meer wat ze zijn geweest, ze smaken 'nagemaakt'. Ook het hoofdgerecht, zeebaars met XO saus, en een curry saus, en Japanse noedels kon ons niet meer bekoren, te veel smaken in één gang. De sommelier is helaas al enige maanden weg. Jammer, we komen hier niet meer terug.
P H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Teleurstelling! Wij hebben al vele malen gegeten in Red Chilli. Deze keer was het voor ons een negatieve ervaring. De creativiteit van de gerechten was aanmerkelijk gedaald,meer van het "gewone". De bediening was slecht, niet attent. We hebben heel erg lang op de gerechten moeten wachten. Het leek erop of we vergeten waren, glazen werden niet bijgevuld of kwamen te vroeg/te laat. Zelfs de rekening liet een half uur op zich wachten. De prijs/kwaliteit verhouding klopt niet meer. Jammer!!!
John P.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Onlangs weer eens bij Red Chilli geweest. Zoals gewoonlijk zeer vriendelijk ontvangen. Deze keer een 5 gangen menu genuttigd met met successievelijk Wild zwijn, Zeebaars, Iberico rib, Hert en een Chefs dessert. Het was weer een feest van aparte smaken, waarvan de opbouw in de opeenvolgende gerechten zeer mooi was gekozen. De borden waren ook fraai opgemaakt. Mede door de zeer attente bediening is het altijd een genoegen om hier te dineren.
chris R.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wat mij betreft het beste restaurant in het Noordelijke Noord Holland. Zo bijzondere smaken. Geweldig gastvrij en kundig personeel. Probeer t!!!
adnila83 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Lekker gegeten, bijzondere gerechtjes wat ik nog nooit had gehad en aparte smaken. de gerechtjes waren mooi opgemaakt al konden sommige wel iets meer kleur gebruiken.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Als je uit de randstad komt is het wel even een stukje om. Aan de "Oude Provincialeweg" is dit voormalig wegrestaurant omgetoverd tot een Aziatisch fijnproevers plekje in "the middle of nowhere".
Zeer vriendelijk ontvangst van de verder zeer correcte en hartverwarmende zwarte brigade. Niet vies van een grapje, en daar houden wij wel van.
Het "dining with the stars" menu van 6 gangen was in 1 woord fantastisch; Asian fusion toegepast op zalm en kreeft, coquille, gamba, lamsrack, wagyu en eend.
Heerlijke smaken en zeer mooi opgemaakte borden.
Een paar mooie flessen Riesling bij dit culinaire geweld waren mooi op zijn plaats.
Hulde!
D L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Chef's menu. 7 gangen, via Dining with the stars gereserveerd.
Tongstrelend lekker. Ware smaaksensaties. Goed in balans.
Prachtige opmaak. Vriendelijke bediening. Echt avondje uit eten!
Shetland zalm & Oosterschelde kreeft, vintage soda/gember olie
Coquille met witte asperges, kokosroom/miso/X.O. Saus
Ravioli van Kinggamba, kokosroom/pepers/ curry TOP gerecht!!!
Nieuw-Zeelandse lamsrack, Fujian Sacha/ 5 spices/ rode biet etc etc etc
Ook de Wagyu beef niet vergeten.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Donderdag 23 juni bij red Chili gegeten. Wat een smaak sensatie het was werkelijk waar een feest om hier te eten. Uiterst correcte bediening, duidelijke uitleg over de gerechten. We hebben erg genoten
robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een tafel besproken voor 8 uur. We moesten 15 minuten wachten omdat alle tafels bezet waren. Tijdens het wachten drankje besteld en daarbij een amuse gekregen. Nadat er een tafel voor ons vrij was moesten wij nog 45 minuten wachten voordat ons eerste gerecht geserveerd werd, daarna duurde het weer erg lang voordat het tweede gerecht kwam. Hierna ging het beter en waren de tussenpozen korter. Wij hadden een 4 gangen diner met wijnarrangement. Het eten was prima goede smaken en mooi opgemaakt. Alleen het gerecht trio van zalm was wat ons betreft minder, dit had beter qua smaak en opmaak gekund. De amuses tussen door waren erg lekker en leuk opgemaakt. De wijnen waren redelijk. De uitleg bij de gerechten en wijnen was goed. De sfeer prettig. De bediening was vriendelijk en vlot. Het decor gezellig. Voor ons ondanks de lange zit en het wachten toch wel een zaak waar je zeer lekker kan eten. Wij gingen pas n 12 uur weer richting huis.
M.J. H.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Verrukkelijk verrassend Aziatisch eten .
We kwamen onverwacht. De hele zaak zat vol maar we werden ergens om een hoekje aan een klein tafeltje gezet om even te wachten met een heerlijk glaasje Chardonnay van de zaak en wat lekker Aziatische borrelhapjes. Een goed begin. Daarna aan tafel en heerlijk gegeten.
Aardige vlotte bediening . Het blijft bijzonder daar .. zo'n toprestaurant op zo'n plek waar je het echt niet zou verwachten. Gelukkig weten wij al sinds lang beter.Echte aanrader.
henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Dit restaurant stond al een tijdje op ons lijstje: to do. De afstand hield ons tegen, dat is na zaterdagavond geen drempel meer: men zal ons vaker zien. Na een wat vreemd begin (maar 1 stoel bij een tafel voor 2, de menukaarten waren 'op', de wijnkaart een tijdje onvindbaar) keerde alles zich ten goede. Na discussie over het menu of eten van de kaart gekozen voor het laatste. Fantastische koolrabi voorgerechtje als koude vooraf, zeer verrassend van smaak en opmaak, partner een, naar haar smaak, iets te zoete beef salade. Vervolgens als warm voorgerecht een prachtig gerechtje met jacobsmosselen, merg en gekonfijte zwarte knoflook: top! Als hoofd gekozen voor Nieuw Zeelands Lamsrack en Boerderijkippetje. Waarom? Om eens te kijken of de keuken hier ook iets spannends mee zou doen. Dat viel een beetje tegen, prachtige ingredienten en mooi en goed klaargemaakt. Maar dat verrassende van de voorgerechten ontbrak een beetje. Tot slot: een mooi toetje met rijst en vruchten. Ambiance wat donker maar op zich niets mis mee. We gaan hier zeker nog eens komen en zullen vrienden de reis zeker aanraden.
neckeveen4 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ben er als ik Nieuwe Niedorp passeerde, altijd van uitgegaan dat hier het "weekend portie Chinees" werd opgehaald. Zo oogt het restaurant ook van buiten en, tot op zekere hoogte, van binnen. Maar in de keuken gebeurt iets dat je op zo'n afgelegen plek niet verwacht. Daar wordt getoverd met smaaksamenstellingen en met perfecte, zeer verse, producten. Elk gerechtje oogt als een kunstwerk, maar heeft, belangrijker, een perfecte, soms delicaat subtiele, soms een verrassend uitbundige smaak. De menu's bieden de kans om een groot deel van het palet aan smaken uit te proberen.
In een bekende eetgids staat heel soms als aanbeveling "vaut le détour". Die aanbeveling zal de nuchtere Noord-Hollander in deze streek niet gauw gebruiken. Een Nederlandse fijnproever moet echter eens een reisje naar Nieuwe Niedorp plannen, met maar één doel, een lunch of diner in Red Chili. De verrassend uitgebreide wijnkaart biedt vele mogelijkheden.
Slechts één maal kwam het beeld van de afhaalchinees toch naar boven: bij het verfijnde hoofdgerecht kregen wij een kommetje mie geserveerd. Dit had wat ons betreft achterwege kunnen blijven. De bediening was vriendelijk, maar een indeling in te bedienen tafels per personeelslid zou efficiënter werken. Kleine mensen moeten echt om een kussen vragen om het zicht boven tafel te kunnen houden. Maar al bij al, wat is het genieten bij Red Chili!