Red Chilli

Oude Provincialeweg 2 1733 NG Nieuwe Niedorp Nederland Kaart

Over restaurant Red Chilli

Maak kennis met het verfijnde Azië

Een reis terug in de tijd, even lijkt het alsof je in het oude, verre Azië zit. Chef Tso Min Cheng staat bekend als een van de beste Aziatische chefs in Nederland en maakt delicate kunstwerkjes van de gerechten. Wees niet bang, de smaak wordt niet vergeten, daar draait het immers allemaal om. De gebalanceerde smaken die de oosterse keuken te bieden heeft komen hier perfect tot zijn recht.

Meer informatie over restaurant Red Chilli

Maandag 18:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Adnila83 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Lekker gegeten, bijzondere gerechtjes wat ik nog nooit had gehad en aparte smaken. de gerechtjes waren mooi opgemaakt al konden sommige wel iets meer kleur gebruiken.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Als je uit de randstad komt is het wel even een stukje om. Aan de "Oude Provincialeweg" is dit voormalig wegrestaurant omgetoverd tot een Aziatisch fijnproevers plekje in "the middle of nowhere".
Zeer vriendelijk ontvangst van de verder zeer correcte en hartverwarmende zwarte brigade. Niet vies van een grapje, en daar houden wij wel van.
Het "dining with the stars" menu van 6 gangen was in 1 woord fantastisch; Asian fusion toegepast op zalm en kreeft, coquille, gamba, lamsrack, wagyu en eend.
Heerlijke smaken en zeer mooi opgemaakte borden.
Een paar mooie flessen Riesling bij dit culinaire geweld waren mooi op zijn plaats.
Hulde!
D L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Chef's menu. 7 gangen, via Dining with the stars gereserveerd.
Tongstrelend lekker. Ware smaaksensaties. Goed in balans.
Prachtige opmaak. Vriendelijke bediening. Echt avondje uit eten!
Shetland zalm & Oosterschelde kreeft, vintage soda/gember olie
Coquille met witte asperges, kokosroom/miso/X.O. Saus
Ravioli van Kinggamba, kokosroom/pepers/ curry TOP gerecht!!!
Nieuw-Zeelandse lamsrack, Fujian Sacha/ 5 spices/ rode biet etc etc etc
Ook de Wagyu beef niet vergeten.
Didadel .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Donderdag 23 juni bij red Chili gegeten. Wat een smaak sensatie het was werkelijk waar een feest om hier te eten. Uiterst correcte bediening, duidelijke uitleg over de gerechten. We hebben erg genoten
Robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een tafel besproken voor 8 uur. We moesten 15 minuten wachten omdat alle tafels bezet waren. Tijdens het wachten drankje besteld en daarbij een amuse gekregen. Nadat er een tafel voor ons vrij was moesten wij nog 45 minuten wachten voordat ons eerste gerecht geserveerd werd, daarna duurde het weer erg lang voordat het tweede gerecht kwam. Hierna ging het beter en waren de tussenpozen korter. Wij hadden een 4 gangen diner met wijnarrangement. Het eten was prima goede smaken en mooi opgemaakt. Alleen het gerecht trio van zalm was wat ons betreft minder, dit had beter qua smaak en opmaak gekund. De amuses tussen door waren erg lekker en leuk opgemaakt. De wijnen waren redelijk. De uitleg bij de gerechten en wijnen was goed. De sfeer prettig. De bediening was vriendelijk en vlot. Het decor gezellig. Voor ons ondanks de lange zit en het wachten toch wel een zaak waar je zeer lekker kan eten. Wij gingen pas n 12 uur weer richting huis.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Verrukkelijk verrassend Aziatisch eten .
We kwamen onverwacht. De hele zaak zat vol maar we werden ergens om een hoekje aan een klein tafeltje gezet om even te wachten met een heerlijk glaasje Chardonnay van de zaak en wat lekker Aziatische borrelhapjes. Een goed begin. Daarna aan tafel en heerlijk gegeten.
Aardige vlotte bediening . Het blijft bijzonder daar .. zo'n toprestaurant op zo'n plek waar je het echt niet zou verwachten. Gelukkig weten wij al sinds lang beter.Echte aanrader.
Henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Dit restaurant stond al een tijdje op ons lijstje: to do. De afstand hield ons tegen, dat is na zaterdagavond geen drempel meer: men zal ons vaker zien. Na een wat vreemd begin (maar 1 stoel bij een tafel voor 2, de menukaarten waren 'op', de wijnkaart een tijdje onvindbaar) keerde alles zich ten goede. Na discussie over het menu of eten van de kaart gekozen voor het laatste. Fantastische koolrabi voorgerechtje als koude vooraf, zeer verrassend van smaak en opmaak, partner een, naar haar smaak, iets te zoete beef salade. Vervolgens als warm voorgerecht een prachtig gerechtje met jacobsmosselen, merg en gekonfijte zwarte knoflook: top! Als hoofd gekozen voor Nieuw Zeelands Lamsrack en Boerderijkippetje. Waarom? Om eens te kijken of de keuken hier ook iets spannends mee zou doen. Dat viel een beetje tegen, prachtige ingredienten en mooi en goed klaargemaakt. Maar dat verrassende van de voorgerechten ontbrak een beetje. Tot slot: een mooi toetje met rijst en vruchten. Ambiance wat donker maar op zich niets mis mee. We gaan hier zeker nog eens komen en zullen vrienden de reis zeker aanraden.
Neckeveen4 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ben er als ik Nieuwe Niedorp passeerde, altijd van uitgegaan dat hier het "weekend portie Chinees" werd opgehaald. Zo oogt het restaurant ook van buiten en, tot op zekere hoogte, van binnen. Maar in de keuken gebeurt iets dat je op zo'n afgelegen plek niet verwacht. Daar wordt getoverd met smaaksamenstellingen en met perfecte, zeer verse, producten. Elk gerechtje oogt als een kunstwerk, maar heeft, belangrijker, een perfecte, soms delicaat subtiele, soms een verrassend uitbundige smaak. De menu's bieden de kans om een groot deel van het palet aan smaken uit te proberen.
In een bekende eetgids staat heel soms als aanbeveling "vaut le détour". Die aanbeveling zal de nuchtere Noord-Hollander in deze streek niet gauw gebruiken. Een Nederlandse fijnproever moet echter eens een reisje naar Nieuwe Niedorp plannen, met maar één doel, een lunch of diner in Red Chili. De verrassend uitgebreide wijnkaart biedt vele mogelijkheden.
Slechts één maal kwam het beeld van de afhaalchinees toch naar boven: bij het verfijnde hoofdgerecht kregen wij een kommetje mie geserveerd. Dit had wat ons betreft achterwege kunnen blijven. De bediening was vriendelijk, maar een indeling in te bedienen tafels per personeelslid zou efficiënter werken. Kleine mensen moeten echt om een kussen vragen om het zicht boven tafel te kunnen houden. Maar al bij al, wat is het genieten bij Red Chili!
Bollenstreek .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Zondag 27 december naar het kleine zusje van Hanting getogen met toch wel hoge verwachtingen, wij hadden gekozen voor een zes gangen diner met wijn arrangement. Het verschil is toch wel duidelijk waar de moeder Hanting fancy mooie borden veel gelletjes hoge kwaliteit, kom je bij red chili uit bij mooie borden met een ontdekkingsreis door heel Azie waarbij je steeds weer van het bord wil blijven eten. Werkelijk elke gang was uitgebalanceerd en de keuze voor de wijn was gewoonweg goed tot uitstekend te noemen. Een absolute aanrader.
Paulusdebk .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Eerste kerstdag bij Red Chilli. Een deceptie!
Bij de vorige eigenaar hebben we regelmatig en met zeer veel plezier gedineerd. We waren dan ook zeer benieuwd naar hoe de nieuwe eigenaar e.e.a. heeft opgepakt.
Ik had vooraf nog even gebeld om te vragen hoe laat we werden verwacht. Ze boden een 5, 6 en 7 gangen menu en gezien de complexiteit daarvan kon ik mij levendig voorstellen dat het stimuleren van shifts een goed idee zou zijn op zo'n avond. Er werd ons aangegeven dat we konden binnenlopen wanneer we wilden.
Om 18:20u arriveerden we met zijn drieën. (Ik, mijn vriendin en mijn 16-jarige zoon).
We kregen een plek midden in het restaurant. Niet ideaal, maar we hadden geen voorkeur voor situering aangegeven. De inrichting is nog steeds smetteloos schoon en erg stijlvol. De stoelen zijn echter te laag en hard. Zeer hard! Door de laagte van de stoelen heb je tijdens het eten je schouders hoog opgetrokken en dat vermoeit snel. (En dan ben ik zelf 1.89m. Mijn vriendin is 1.59m!)
Tot mijn verbazing had men naast de kerstmenu's ook een uitgebreid en complex decembermenu en kon men ook nog kiezen uit de reguliere kaart. De keuken moet dan wel een zeer geoliede machine zijn wil je dat aankunnen. Dat bleek dan ook niet het geval.
Na de tweede gang stagneerde het tempo volledig en zat er telkens minstens 30 minuten wachttijd tot de volgende gang.
We hebben er 5 uren over gedaan, ondanks dat ik heb verzocht of het tempo omhoog mocht. Het effect van zo lang tafelen is ook dat je eetlust wegzakt en ik en mijn vriendin het dessert hebben overgeslagen.

Het eten:
De looks van de gerechtjes is prima. Alles wordt ook netjes uitgeserveerd en toegelicht. De smaken zijn vrij vlak en minder uitgesproken dan we gewend waren van Red Chilli. Ik weet dat vlakke naturel smaken een trend is, maar het gebruik van kruiden was nu wel heel erg beperkt. (Wij reizen veel naar Azië en zijn juist verzot op de zeer uitgesproken smaakcombinaties.)
Ook misten we een opbouw naar het hoofdgerecht. Het wild zwijn was zeer smakelijk en uitstekend bereid, maar deze gang onderscheidde zich slechts van de andere gangen door het bakje noodles dat erbij werd geserveerd. (Onze eetlust was op dat moment echt verdwenen).
Een absolute verbetering is de wijnkaart. De wat snobistische 'over the top' wijnkaart is vervangen door en kaart met originele en betaalbare uitstekende wijnen.

De service:
Red Chilli onderscheidde zich altijd door de rust en onberispelijke bediening, waarbij de tafeltoewijzing (vaste serveerder/ster) veel rust gaf. Met uitzondering van de koks, hebben we het voltallige personeel aan onze tafel gehad, waarbij bij de helft de paniek zichtbaar was. Op mijn verzoek of de volgende gang ajb geserveerd kon worden werd paniekerig geantwoord dat de keuken overliep. Vervolgens kreeg onze 'lastige' tafel de oogklep-treatment. Gewoon negeren dus. Het was ook overduidelijk dat de chemie tussen het personeel onderling op deze avond zijn kritische massa had bereikt. Zichtbare irritaties en paniek.
Mooi voorbeeld: Alleen mijn zoon heeft het dessert genuttigd. Wij hadden dit gecanceld. Een meisje kwam echter met drie desserts aan toen wij reeds ruim en breed aan de koffie zaten. Ik schudde 'nee' en toen droop zij in vertwijfeling af. Ongeveer 5 minuten later kwam zij weer terug om ons vol overtuiging te vertellen dat dat echt ons dessert was. Hier hebben we nog wel smakelijk om gelachen.
Bij het afrekenen had ik het gevoel dat ik in een restaurant stond dat net een week open was. Men kijkt je niet aan en het bedrag werd niet genoemd, waardoor ik ook niet kon aangeven of ik een fooi wilde geven. (Dat had ik bij hoge uitzondering dit keer ook niet gedaan).
De man vroeg ons of alles naar wens was geweest, waarop ik alleen wat heb gemompeld. Hij keek mij ook niet aan bij de vraag. Sowieso vind ik dat niet het moment om een gesprek aan te gaan over de kwaliteit. (Gezin achter mij, iedereen moe en graag naar huis willend).

Conclusie:
Slecht besteedde 5 uur!! en € 412,- voor 3 personen.
Ik had hoge verwachtingen en die ook geuit naar mijn familie, maar moest mij helaas verontschuldigen.
(De zit van 5 uur in te harde stoelen deed mij denken aan de Transavia-vluchten naar Egypte van vroeger)
Deze crew heeft zijn kaart overspeeld op eerste kerstdag. Ik vermoed dat er die avond nog stevig is geëvalueerd.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Red Chilli ziet er uit als een Chinees restaurant en ruikt ook zelfs zo. Ik kan mij voorstellen dat menig onwetende gast hier aanschoof om een portie Babi pangang of Tjaptjoi te bestellen. Volgens mij kan je er ook afhalen wat ik niet helemaal begreep toen de gerechten bij ons aan tafel werden geserveerd, die lenen zich daar absoluut niet voor. Red Chilli presenteert zich als “Modern Asian Cuisine” en dat wordt helemaal duidelijk als de borden voor je snufferd worden gezet. Prachtig opgemaakt met mooie smaken en structuren, helemaal top! Een fusion tussen Chinees, Vietnamees en Indisch dus meer dan zij op de website beloven. Wij kozen voor een 6 gangen menu a € 66.00, geen geld voor wat we voorgeschoteld kregen.
De bediening is uiteraard vriendelijk en voornaam, je mag ook eigenlijk niet anders verwachten, maar buiten dat waren ze ook zeer informatief zoals je dat in de sterrenzaken meemaakt. Het was rustig en het tempo was conform de bezetting net zoals de oplettendheid van de heren. Het was soms een beetje te laid back. Lege glazen zijn toch wel een duidelijke indicatie dat de gasten misschien iets meer zouden willen nuttigen. Verder heb ik niets te zeuren.
De ambiance is erg donker. Gelukkig maar zou ik bijna zeggen want het interieur doet niet onder voor elk gemiddeld Chinees restaurant. Het is mijn smaak niet dat geef ik toe maar het glazuur sprong nog net niet van mijn tanden. Het lijkt ook net alsof een aantal gebouwtjes zijn die tegen elkaar zijn aangezet. Ook is er iets met het fundament niet in de haak, de verende en bijzonder lawaaiige vloer onderschrijft dit.
Maar ach, ik heb heerlijk gegeten en mijn disgenoten ook want het was af en toe erg stil tafel op het gekletter van het bestek na. Nu nog alleen “Eigen huis en tuin” uitnodigen voor een make over en een klein beetje van de naam van het etablissement in het achterwerk van de bediening en het is helemaal af. Ik weet alleen niet of ik daar op kan wachten want ik wil hier graag snel weer eens aanschuiven.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De entree was al veelbelovend, nootjes en een spiesje met gebakken zeebaars. Aansluitend werd de amuse gepresenteerd, 4 soorten vlees en vis prachtig gepresenteerd. Het 4 gangen verrassingsmenu moest toen nog beginnen…. 3 voorgerechten, een paar soorten vis, groenten, soepje allemaal prachtig gepresenteerd. Ook het hoofdgerecht met 2 soorten Zwitsers rund zag er kleurrijk uit en was geweldig op smaak en lekker mals. Al met al een culinair avondje met vele heerlijke smaken, de opmaak van de gerechten verdient een eervolle vermelding! Op naar een Michelin ster?
Ronald E.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Noem het een goed bewaard geheim. We reden al jaren langs dit restaurant waarvan de buitenkant doet vermoeden dat het een 'gewoon' Chinees restaurant is. Uiteindelijk zijn we na een strandwandeling een keer binnengelopen. Bij de ontvangst werden we direct verrast. Aan de binnenkant blijkt dit een stijlvol restaurant te zijn waar een team van koks uit verschillende landen in Zuid-Oost Azië een werkelijk prachtige beleving neerzetten voor alle zintuigen.
Wij hebben gekozen voor een surprise menu's van 4 gangen (3-5 en 6 gangen zijn ook mogelijk). De bediening was uitermate vriendelijk en gemotiveerd. Vroegen of er nog rekening gehouden kon worden met eventuele allergieën of bepaalde ingrediënten of producten die we liever niet aten.
Bij 4 gangen hadden we het idee dat we evengoed in de 5 of 6 gangen zaten. Los van de 'officiële' gangen werden vooraf en tussendoor ook tal van kleine hapjes opgediend.
Ieder gerechten was een waar kunstwerkje. Zowel qua de wijze waarop het wordt opgediend als in de smaakbeleving. Fascineren was het gerecht waarbij flinterdun gesneden plakje vlees boven een lauwwarme salade dansten. Ieder land leek vertegenwoordigd, Korea, Japan, China, Vietnamees. Een werkelijk Aziatische fusion keuken waar op zeer geraffineerde wijze met smaken, texturen en geuren gespeeld wordt. Dit is werkelijk een beleving die niets, maar dan ook niets wegheeft van de afhaal chinees.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Na de overname van Red Chilli door Han Ting erg benieuwd of Red chilli nog steeds zo goed is al voorgaande keren. Op maandag avond dus met hoge verwachtingen naar Red Chilli.

Deze verwachtingen werden meer dan waargemaakt! Vriendelijk ontvangen en voorgegaan aan tafel hier werden we meteen verwend met een 4 tal heerlijke amuses, hiermee werden we meteen wakker geschut en de avond kon beginnen.

vervolgens in een mooi tempo werden de 6 gangen geserveerd met een rondreis door azië. mooie producten, perfecte garing van vlees en vis,uitstekende smaak combinaties en alles was mooi in balans. Hierbij worden door de nieuwe maitre/sommelier de mooiste wijnen geschonken die mooi op het gerecht aansluiten en harmonieus samen gaan.

De hoge verwachtingen zijn wederom waargemaakt en we hebben genoten van een mooie avond bij Red Chilli
Mirjam E.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
In red Chilli kom je in een andere wereld en waan je je in China of Vietnam
De sfeer is geruisloos ( geen harde muziek en alle bediening verloopt geruisloos goed)
De smaak van elke gang is verfijnd en zeer verscheiden. Je proeft elke keer een andere smaak sensatie en de combinatie van gerechten is zeer verrassend
De bijpassende wijnkaart is feilloos afgestemd en de informatie voorziening over de wijn is heel informatief. Iedereen is bij Red Chilli op hoog niveau met z'n vak bezig
Het is geen etentje maar een avondje uit in een andere wereld !
Grote complimenten en een echte aanrader
Zalig gegeten en zeer genoten van eten, sfeer en bediening
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Het was de tweede keer dat ik hier at. Dit keer met een 'dinner deal' en ik weet niet of dat scheelt? Gevoelsmatig wel, alles was net even minder.
We hebben we 4 verschillende mensen aan tafel gehad, onrustig. De bediening is verder van onbesproken gedrag. Maar de bevlogenheid zoals de vorige keer misten we.
De voorgerechten waren zalig, dat wat Red Chilli maakt. Het hoofdgerecht was matig en vooral vet. Is dat vanwege de dinner deal, goedkoper en eenvoudiger? Onze darmen gingen in ieder geval behoorlijk tekeer achteraf.
Jammer, juist bij zo'n deal verwacht je dat je je gasten wil aantrekken dat ze terugkomen....
Loesgemser .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
een sfeervol restaurant waar warm wordt ontvangen. voortreffelijk eten!!! en leuke bediening
super avond gehad! met mijn man en mijn zusjes
Mexie .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
al meerdere keren gegeten in restaurant. ook deze keer weer heerlijk. alleen de tijd tussen de gangen was veel te lang. kregen als goedmaker ongevraagd een drankje voor de hele tafel en een upgrade van hoofdgerecht. 5 gangen duurde in totaal 5 uur. Eten was erg lekker en inventief en prachtig gepresenteerd. We komen weer terug.
Fverweel .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Heerlijk gegeten. Kwartelgerecht verrukkelijk.
Duurde wel wat lang, omdat de chef het gerecht van zwarte kip opnieuw had klaargemaakt, omdat hij met de eerste versie niet tevreden was.
Jacquelinebrouwer01 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Een hele fijne avond gehad, eten en bediening waren bijzonder goed, het is een sfeer vol restaurant, een echte aanrader.