Rebelz aan de Rotte

Bergse Rechter Rottekade 1 3051 AB Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Rebelz aan de Rotte

De invloed van de zon

Rebelz aan de Rotte is meer dan een restaurant. Het is een levend kunstwerk. Een instituut om de schoonheid van de tweede kans te vieren -zo gaan ex-gedetineerde vrouwen hier aan de slag via de leer/werkplekken. Dat je hier lekker kunt eten bewijst de Syrische chef Maher Al Sabbagh die herkenbare Mediterrane gerechten met Levantijnse accenten aan je presenteert.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rebelz aan de Rotte

Op 2 minuten wandelen van station Rotterdam Noord en tramlijn 4
  • : Gratis parkeren in de buurt. Navigatie: Ceintuurbaan of Minstreelstraat, Rotterdam

Dinsdag 17:30 - 22:00
Woensdag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Valkster .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Lekker eten, goed wijnarrangement. De opmaak van der gerechten zijn wel met heel veel verschillende dingen. Ik heb het liever iets rustiger.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Afgelopen week met twee personen gegeten in dit restaurant aan het riviertje de Rotte. We werden gastvrij ontvangen door allervriendelijkst personeel. Met later een persoonlijke toelichting door de eigenaresse van het restaurant op de missie van het restaurant: Lekker eten voor een goede zaak!. Na een amuse en een authentiek Syrisch biertje voortreffelijk gegeten. Drie gangen menu met uiteenlopende gerechten uit de mediterrane keuken; verrassende combinaties vergezeld van de juiste wijn.
Rebelz bewijst dat maatschappelijk verantwoord ondernemen heel goed samen kan gaan met het runnen van een kwaliteitsrestaurant waar je je helemaal gast voelt en in een artistieke ambiance heerlijk kunt eten. We hebben een topavond gehad. Een echte aanrader!
Guus Hulspas .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
PaulStruijlaart .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Yvettelammers .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten, heel vriendelijke ontvangst en goede sfeer. Mooie combinaties, elke hap is lekker en alles past goed bij elkaar. Goed passende wijn en bijzonder Syrisch bier. Een aanrader!
J. B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vriendelijk personeel. Leuk opgemaakte gerechten. Op tijd werd gevraagd of alles naar wens was. Het pluspunt van de locatie (aan de Rotte) hebben we niet kunnen ervaren, daar het donker was. Inrichting is eenvoudig, evenals de houten stoelen. De wijn mag best iets minder duur worden aangeboden.
Rook N.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Erg goede ontvangst door een zeer vriendelijke dame ,netje gedekte tafels .Zeer goed uitleg over hoe er in dit restaurant wordt gewerkt, zeer goede bediening en geweldig eten wat ook door het bedienend personeel werd uitgelegd wat er ons bord lag. De meisjes die bedienen alleen maar lof daar kan menig restaurant en puntje aan zuigen je kunt zien dat ze er plezier inhebben .Wij komen hier zeer zeker terug ook zonder AH kaart
Stephanie S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Wij hebben hier afgelopen week heerlijk gegeten! Wat een leuk verrassingsmenu. Wij hadden het vis ( Mulfilet met scampi, rozenval aardappel, rode bieten crème en nog meer) en een vlees menu ( Eend met puree, tomaatjes en vijgen) Wat hebben wij genoten. De vrolijke gastvrouwen en heer hebben ons goed verzorgd. Wij komen hier zeker snel terug.
Renr91 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Een restaurant waar de klant op de eerdste plaats wordt gezet. Vriendelijk geholpen en het verrassindsmenu was heerlijk. Ondanks dat we met de AH bonnen kwamen was alles tot in de puntjes geregeld. Wij komen zeker ook zonder AH bonnen terug. Mooi bedrijf
Christa G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Eten is lekker, bediening erg goed, bijzondere ambiance. Jammer dat ze geen kaart hebben en alleen verrassingsmenu.
VJ W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten, amuse vooraf en daarna drie gangen verrassingsmenu. Alle drie de gangen bestonden uit een mooi opgemaakt bord waarbij verschillende hapjes werden geserveerd die samen een mooi gerecht vormden. Enige opmerking dat de eend wat aan de taaie kant was, de gans was heerlijk. Ook het biertje van het huis viel zeer goed in de smaak. Daarnaast een mooie locatie, er was voldoende ruimte tussen de tafels waardoor het diner een intieme sfeer had. Ook op de service was niks aan te merken. Door de locatie en de bijzondere gerechten hebben we een uniek diner gehad, ik kan me geen vergelijkbaar restaurant bedenken en zou het zeker aanraden.
Mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wat een heerlijke avond hebben we gehad bij Rebelz aan de Maas!
Wij hadden een 3-gangen verrassingsmenu via de AH (tweede gratis) en betaalden uiteindelijk met twee drankjes maar €40,-! We kregen vooraf een amuse, daarna een voorgerecht met hummus en nog iets en kleine platte broodjes, met een klein soepje, en kleine hapjes. Erg verrassend en het was ook erg leuk geserveerd!
Hoofdgerecht was heerlijk met verschillende soorten vis, kleine hapjes groente erbij en klein beetje rijst, niet te veel maar precies genoeg!
Echt een hele beleving om hier te gaan eten, ik heb zoveel verschillende nieuwe dingen geproefd en het werd allemaal duidelijk en netjes uitgelegd, zeker een aanrader als je iets vernieuwends zoekt! Wij komen zeker een keer terug!
Enige minpunt wat ik kan bedenken is dat de inrichting een beetje kaal is, weinig sfeer/ambiance, erg veel wit, maar misschien omdat het restaurant nog erg nieuw is? Ik miste wat kleur en kunst/schilderijen/bloemen etc.
Verder; top!!
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Vorige week geweest ihkv de AH restaurantactie. Men heeft daarvoor een speciaal menuutje met beperkte keuzemogelijkheden. Wel wat veel verschillende ingrediënten op het bord, maar alles goed klaargemaakt en gepresenteerd. Aardig wijntje er bij, zeer enthousiaste en spraakzame bediening, De ruimte oogt wat il, is ook een lastige om een warme uitstraling te geven. De rotte met langsvarende kanootjes is een prettig uitzicht
MBuR .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Vanavond mijn vriend getrakteerd voor zijn verjaardag. Wat is Rebelz een aangename verrassing! Leuke ambiance, vriendelijke en oplettende serveerster. Heel mooi opgediende gerechten, veel verschillende smaken, er gebeurde veel op het bord. Lekkere wijn, bijzonder bier. Wat ons betreft een goede Bib Gourmand-kandidaat.
Chef bracht ons het hoofdgerecht, vroeg later nog hoe wij het vonden, Syrische vluchteling deed werkervaring op in de keuken. Van alle kanten top! Dit restaurant is een absolute aanwinst in de wijk en wij komen hier zeer zeker terug.
Mijn vriend kreeg een fles wijn voor zijn verjaardag, heel attent!
Dank voor een topavond!!!
Joke M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Locatie is superleuk, maar gehorig en soms wat tocht over de vloer als buitendeur open gaat. Hoort bij oud pand, maar toch wat hinderlijk. De vriendelijke bediening en en lekkere eten maakt dat een beetje goed.....
Dit was al onze 3e keer, maar komen zeker nog eens terug!!
Roggydouglas .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Eten was van goede kwaliteit. Verassend en goed verzorgd! Bediening was goed en de gastvrouw bij binnenkomst was vriendelijk en gaf ons informatie over de opzet van het restaurant.
Marco F.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Professioneel en een maatschappelijk doel gecombineerd met lekker eten.
Arjan U.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Prima gegeten bij Rebelz, en zeker met de AH actie met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Gastvrij ontvangen met uitgebreide toelichting op de filosofie van het restaurant. Verlichting was aan erg fel, maar sfeer werd gezelliger toen dat halverwege de avond werd gedimd.
Achtuur D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Via AH spaaractie kwamen we hier terecht. Heerlijk gegeten. Leuke plek, moderne frisse inrichting. Het eten (verrassingsmenu) was heerlijk en visueel ook top. Kwaliteit tot in de kleine dingen; heerlijk glaasje soep, subtiele saus bij de vis, lekker bier van de huisbrouwer. Al met al zonder meer een aanrader.
Ilse2015 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Echt een aanrader! Het verrassingsmenu werd gemaakt door verschillende mensen. De nieuwe chefkok (sinds twee weken) zet smaakvolle en mooie gerechten neer. In ons gezelschap was iemand aanwezig met een bijzonder dieet en daar werd zorgvuldig en creatief mee omgegaan. Echt top. Attentive bedrijfsleider ook. We komen zeker nog eens terug!