Rebelz aan de Rotte

Bergse Rechter Rottekade 1 3051 AB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rebelz aan de Rotte

De invloed van de zon

Rebelz aan de Rotte is meer dan een restaurant. Het is een levend kunstwerk. Een instituut om de schoonheid van de tweede kans te vieren -zo gaan ex-gedetineerde vrouwen hier aan de slag via de leer/werkplekken. Dat je hier lekker kunt eten bewijst de Syrische chef Maher Al Sabbagh die herkenbare Mediterrane gerechten met Levantijnse accenten aan je presenteert.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rebelz aan de Rotte

Op 2 minuten wandelen van station Rotterdam Noord en tramlijn 4
  • : Gratis parkeren in de buurt. Navigatie: Ceintuurbaan of Minstreelstraat, Rotterdam

Dinsdag 17:30 - 22:00
Woensdag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Trix V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben hier gegeten via de AH actie. We werden zeer vriendelijk ontvangen. Voorgerecht was een verrassing: platbrood met smeersels, salade, linzensoepje, geitenkaasloempiaatje. Eenvoudig maar lekker. Hoofdgerecht, keuze uit: rog, kip, vega. De kip was goed. Van de rog kwam er wel een heel klein stukje op het bord, waar ook nog eens weinig smaak aan zat. Het toetje was weer een verrassing en was lekker. We vonden het geheel aan de prijzige kant. Verder was het temperatuur wat laag in het restaurant.
KenJB .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer gastvrij ontvangen, persoonlijke aandacht door gastvrouw aan de tafel. Toelichting bij alle gerechten en hulp bij keuze van de wijn. Lekker gegeten en zeker met AH restaurant actie (maar ook zonder) goede prijs kwaliteit verhouding.
Parkeren was in de wijk een probleem omdat we niet op de hoogte waren van de eigen parkeerplaatsen in een zijstraat. Dit schijnt wel op de website te staan maar dat hebben we niet gezien.
Als enig nadeel hebben we de tocht benoemd omdat de buitendeur en de tussendeur beneden niet sloten / niet dicht werden gedaan door andere bezoekers. Dit is een bekend probleem en er komt een nieuwe deur volgens de eigenaar.
carlaW .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Jammer! Of er is een nieuwe kok of een feest van 100 man wat ook een buffet kreeg was de oorzaak dat dit tweede bezoek zeer teleurstellend was! Absoluut mijn smaak niet, voor humus, linzensoepje en ander smeersel, hoofd was klein stukje vis met 2 coquilles en wat beetgare groenten en dessert was ok.
Bediening en service goed, vorige keer gaf ik ze een 9 nu een 4, ga er niet meer naar toe,
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Verrassend menu met goede combinatie van smaken. Relaxte sfeer, vriendelijke bediening.
Annabel J.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Mooi initiatief. Sfeervol restaurant, erg goede bediening. Mooi gepresenteerd en lekker eten. Hopelijk krijgen ze wat meer naamsbekendheid, want het ligt niet erg centraal.
fam.luijendijk .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Het restaurant was gezellig versierd met kerstverlichting. De bediening was prettig, wel bij elk gerecht een ander, steeds dezelfde vinden wij prettiger. Het eten was goed maar de gerechten waren niet heel speciaal.
Merel W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Met ex-gedetineerden wordt nog niet gewerkt vertelde de serveerster. Het is 'de bedoeling' dat dit gaat gebeuren. Dan vind ik de website wel een beetje misleidend...
Er werd alleen een 'verrassingsmenu' geserveerd. Ook een tegenvaller, de site wekt de indruk dat je kunt kiezen.
Het eten was lekker, maar erg weinig. Ook moesten we erg lang wachten tussendoor terwijl de zaak bijna leeg was.
Al met al een wat teleurstellende ervaring dus, zonde!
Alex W.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Het oorspronkelijke concept lijkt te zijn losgelaten! In de zomer geweest en daarom terug gekomen maar dat hadden we beter niet kunnen doen. Libanese keuken komt niet meer voor in de gerechten. Jammer!
R C.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Met AH actie gegeten. Zag je naar mijn idee toch terug. Kwaliteit van de ingredienten was wat minder allemaal. Misschien hier eens a-la-carte eten. Dat het dan beter is.

Ontvangst was helemaal goed. Bediening zeer gedreven. Leuke lokatie. Rustig dineren doordat tafels ver van elkaar staan.
valkster .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Lekker eten, goed wijnarrangement. De opmaak van der gerechten zijn wel met heel veel verschillende dingen. Ik heb het liever iets rustiger.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Afgelopen week met twee personen gegeten in dit restaurant aan het riviertje de Rotte. We werden gastvrij ontvangen door allervriendelijkst personeel. Met later een persoonlijke toelichting door de eigenaresse van het restaurant op de missie van het restaurant: Lekker eten voor een goede zaak!. Na een amuse en een authentiek Syrisch biertje voortreffelijk gegeten. Drie gangen menu met uiteenlopende gerechten uit de mediterrane keuken; verrassende combinaties vergezeld van de juiste wijn.
Rebelz bewijst dat maatschappelijk verantwoord ondernemen heel goed samen kan gaan met het runnen van een kwaliteitsrestaurant waar je je helemaal gast voelt en in een artistieke ambiance heerlijk kunt eten. We hebben een topavond gehad. Een echte aanrader!
Guus Hulspas .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Met AH spaaractie 3 gangendiner genomen. Hadden liever ergens anders wat meer uitgegeven en dan lekker gegeten. Waren nu 200 euro kwijt met zn zessen. Op zich een prima prijs ware t niet dat het eten niet lekker was. Twee van de vijf hertenbiefstukken waren goed en 3 waren helemaal grijs doorbakken. De vis was overigens heerlijk op de bijgerechtjes na dan. Droog en smakeloos. Het nagerecht was erg. Wat chocolademousse had moeten zijn was een waterige substantie die we geen van allen hebben opgegeten. Het was een surprise 3 gangen diner, dat was het zeker.
PaulStruijlaart .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gegeten met AH-restaurantactie. Voorgerecht was redelijk (platbrood, houmous, baba ganoush, linzensoepje), maar niet erg spannend. Hoofdgerecht (kabeljauw) was wel goed qua garing, maar niet erg warm en het bord ook niet. Nagerecht was iets met yoghurt/chocolademousse, stukje brownie, stukje cake en op zich lekker glaasje met laagjes erin. Helaas wel afgemaakt met ontdooit fruit (althans daar leek het op).
Wijnen waren prima en de bediening ook.
yvettelammers .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten, heel vriendelijke ontvangst en goede sfeer. Mooie combinaties, elke hap is lekker en alles past goed bij elkaar. Goed passende wijn en bijzonder Syrisch bier. Een aanrader!
J. B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vriendelijk personeel. Leuk opgemaakte gerechten. Op tijd werd gevraagd of alles naar wens was. Het pluspunt van de locatie (aan de Rotte) hebben we niet kunnen ervaren, daar het donker was. Inrichting is eenvoudig, evenals de houten stoelen. De wijn mag best iets minder duur worden aangeboden.
Rook N.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Erg goede ontvangst door een zeer vriendelijke dame ,netje gedekte tafels .Zeer goed uitleg over hoe er in dit restaurant wordt gewerkt, zeer goede bediening en geweldig eten wat ook door het bedienend personeel werd uitgelegd wat er ons bord lag. De meisjes die bedienen alleen maar lof daar kan menig restaurant en puntje aan zuigen je kunt zien dat ze er plezier inhebben .Wij komen hier zeer zeker terug ook zonder AH kaart
Stephanie S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Wij hebben hier afgelopen week heerlijk gegeten! Wat een leuk verrassingsmenu. Wij hadden het vis ( Mulfilet met scampi, rozenval aardappel, rode bieten crème en nog meer) en een vlees menu ( Eend met puree, tomaatjes en vijgen) Wat hebben wij genoten. De vrolijke gastvrouwen en heer hebben ons goed verzorgd. Wij komen hier zeker snel terug.
renr91 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Een restaurant waar de klant op de eerdste plaats wordt gezet. Vriendelijk geholpen en het verrassindsmenu was heerlijk. Ondanks dat we met de AH bonnen kwamen was alles tot in de puntjes geregeld. Wij komen zeker ook zonder AH bonnen terug. Mooi bedrijf
Christa G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Eten is lekker, bediening erg goed, bijzondere ambiance. Jammer dat ze geen kaart hebben en alleen verrassingsmenu.
VJ W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten, amuse vooraf en daarna drie gangen verrassingsmenu. Alle drie de gangen bestonden uit een mooi opgemaakt bord waarbij verschillende hapjes werden geserveerd die samen een mooi gerecht vormden. Enige opmerking dat de eend wat aan de taaie kant was, de gans was heerlijk. Ook het biertje van het huis viel zeer goed in de smaak. Daarnaast een mooie locatie, er was voldoende ruimte tussen de tafels waardoor het diner een intieme sfeer had. Ook op de service was niks aan te merken. Door de locatie en de bijzondere gerechten hebben we een uniek diner gehad, ik kan me geen vergelijkbaar restaurant bedenken en zou het zeker aanraden.