Rebelz aan de Rotte

Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant Rebelz aan de Rotte

De invloed van de zon

Rebelz aan de Rotte is meer dan een restaurant. Het is een levend kunstwerk. Een instituut om de schoonheid van de tweede kans te vieren -zo gaan ex-gedetineerde vrouwen hier aan de slag via de leer/werkplekken. Dat je hier lekker kunt eten bewijst de Syrische chef Maher Al Sabbagh die herkenbare Mediterrane gerechten met Levantijnse accenten aan je presenteert.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rebelz aan de Rotte

Op 2 minuten wandelen van station Rotterdam Noord en tramlijn 4
  • : Gratis parkeren in de buurt. Navigatie: Ceintuurbaan of Minstreelstraat, Rotterdam

Maandag: Gesloten

Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Zeer vriendelijk personeel waarbij niets teveel is,enorm smaakvol gegeten,tafels niet te dicht op elkaar.
Muziek vrij luid,is een vrij holle ruimte waarbij dit gaat overheersen.
Verder is het een prettige ruimte om te vertoeven met uitzicht is op de Rotte,parkeermogelijkheden zijn prima in de buurt.
Gaan we zeker nog eens heen.
Jurgen G.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
De aangeboden gerechten kwamen totaal niet overeen met die op de website van AH Restaurantactie. Op basis daarvan had ik mijn keuze gemaakt voor dit restaurant. Dan maar de Levantijnse schotel genomen. Niet erg van onder de indruk daarvan. Bij het voorgerecht lag er een droge pizza tussen als bordvulling. En bij het hoofdgerecht lag er geen lamsvlees bij, hoewel ik daar wel om gevraagd had of dat zo was. Het glaasje port bij het dessert was ook erg duur. De AH actie kwam neer op een korting van 29 euro, wat overeenkwam met de prijs van de fles wijn.
wilma V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Leuk restaurant met een goede sfeer. Heel vriendelijke bediening. We zaten aan het raam met mooi uitzicht op de Rotte. Het eten was lekker, maar voor mijn dochter en mij waren de porties veel te groot. De serveerster stelde voor dat we het eten dat over was mee naar huis namen. Dat pakte ze goed in en wij aten de volgende dag weer Syrisch.
Bernadette S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Lekker eten, goede service, mooi uitzicht en belangrijke sociale basis! Eigenlijk top.
Joke L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
We kwamen hier na een jaar weer terug wegens enorm goede ervaring met Libische kok, maar die was er helaas niet meer. Aardige bediening, slecht eten
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Ons hele gezelschap koos het menu. De gerechten waren prima. De prijs voor extra brood p.p. vond ik erg hoog. De tijd tussen de gangen had voor ons iets korter gekund. Inrichting en uitzicht over de Rotte zijn top.
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Rebelz pretendeert Levant te zijn, is qua inrichting en eten dus niet.
Wij waren met vier personen, totaal aantal gasten 14. Lange wachttijden tussen de gangen door. Kaart is zeer beperkt, slechts 3 hoofdgerechten.
Wij hadden tweemaal vis en tweemaal vlees. Alle gerechten werden koud opgediend. Visgerecht was slecht. Als compensatie werdt er 1 visgerecht van de rekening afgeschreven. Bediening was zeer goed en attent. Kaart zou moeten worden uitgebreid en de keuken beter op elkaar afgestemd moeten worden
Ad M.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Een hele fijne avond gehad bij Rebelz. Zeer vriendelijke ontvangst en fijne bediening. Wij waren wat vroeg waardoor alle tijd voor een praatje en uitleg over het gebouw en het project. Op ons kaasplankje moesten we iets langer wachten maar gezien de leuke locatie met uitzicht op de Rotte geen enkel probleem. Groot compliment voor de wijze waarop de BOB bediend werd. Van de verschillende wijnen bij het voortreffelijke eten kreeg de BOB een heel klein beetje en dit werd niet op de rekening vermeld. Zo hoefde deze geen alcoholvrije biertjes of cola te nuttigen die de smaak van eten teniet zouden doen. Ook het feit dat mijn vrouw jarig was werd heel leuk opgepikt. We komen hier zeker terug. En het eten ..... zeer smakelijk. Wij komen hier zeker terug.
KJ G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Was heel erg vriendelijk personeel en lekker eten. Ondanks dat het erg rustig was op woensdagavond moesten we erg lang wachten op eten en drinken.
Voorgerecht was heel goede prijs-kwaliteitverhouding maar de hoofdgerechten (met name het lamsvlees) was in verhouding weinig vlees voor het geld. Wel een goede kwaliteit!
hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Hoofdzakelijk papperige schotels die erg flauw smaakten. De mezzes zijn karig, vier stuks, waarvan een met olie en een met kruidenboter . De bij geserveerde sla schotel was overheerlijk. De Italiaanse wijn deed het goed. Een karaf kraanwater kon er niet af.
Stephanie B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Heerlijk gegeten, hele lekkere wijnen en hartelijk personeel!

Met de AH actie konden we het 2-gangen plateau aanvullen met een dessert om zo tot 3 gangen te komen. Die 3e gang hebben we uiteindelijk toch maar afgeslagen, want het plateau was ruim voldoende voor ons. (Beiden zijn grote eters). Personeel
De gerechtjes waren heerlijk in al hun eenvoud. De bediening vrolijk en hartelijk. De inrichting is warm met een mooi verwijzing naar het concept wat Rebelz zo bijzonder maakt; soms maak je ongelukkige keuzes in het leven. En minder vaak loopt dat extreem uit de hand. Bij Rebelz werken dus (ex) gedetineerden die een tweede kans aangrijpen en wat mij betreft dik verdienen.

Kleine tip voor het restaurant; de anjovis in een apart schaaltje leggen. Bij ons lag het namelijk los op het bord bij de watermeloen en de schapenham, waardoor alles naar anjovis smaakte.
Lydia G.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Wat een leuke plek. Snap niet dat et niet afgeladen vol zat gisteren maar wellicht was het het mooie weer en zat iedereen elders op een terras. Ontzettend leuke en vakkundige bediening.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Was hier al vaak langsgefietst. Eindelijk binnen geweest en dat had achteraf te lang geduurd. Wat een fijne zaak, met fijne mensen op een fijne plek!
gj_utr .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Top! Perfecte smaakbeleving en zeer betrokken medewerkers. Voor herhaling vatbaar! En leuk uitzicht! 120 tekens volmaken is lastig...
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
leuke locatie met uitzicht op de rotte, super bediening.
Eten was niet heel verrassend ook al waren het vele kleine en verschillende hapjes (koud als voorgerecht, warm als hoofdgerecht). Vooral bij de warme hapjes was alles wel heel doorgegaard. ook verwacht je iets meer gekruide gerechten uit de levant (Midden-Oosten), waar deze keuken zijn roots heeft.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Goede ontvangst, inrichting strak, maar sfeervol. Het eten was minder, niet echt Syrisch/Libanees, er zat namelijk een Syrier in ons gezelschap. De tabouleh was niet orgineel, maar een samenraapsel van couscous en wat eikenbladsla. Het lamsvlees was goed mals en smakelijk. Op een haar na, dit werd echter direct door de gastvrouw vervangen.Voorgerecht was divers, maar ook niet orgineel Syrish/Libanees,smaakte overigens goed. Nagerecht goed en lekker. Minpunt is ook het lange wachten tussen de gangen door. Kortom plus en minpunten, m.n.de prijsverhouding en de gerechten (karig) kan ook beter. Maak het origineler/traditioneel. Ik kan er over mee praten, Syrisch traditioneel voedsel streelt de tong.
Marjolijn B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Rebelz is gevestigd in een oude limonadefabriek en heeft een industriele uitstraling. Het restaurant is op de 1e verdieping en je kijkt leuk uit over de rotte. Het eten was heerlijk. We hadden soort noord afrikaanse tapas. Heel veel verschillende hapjes dus, vlees en vis en garnalen, veel lekkere groenten en cous cous. Hele aparte smaken. De kok had er rekening mee gehouden dat ik paprika niet zo lekker vindt.
Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Lekker gegeten, charmante bediening. Duurde wel vrij lang voor we de hoofdgerechten kregen. Wijnen waren prima. Bij het afreken waren ze vergeten om 1 fles op de rekening te zetten. Werd erg snel gecorrigeerd, op die charmante wijze.
Eten was bijzonder smakelijk, mooie combi's bij de mezzes.
maarten.van.gelderen .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het is een oud gebouw, maar mooi gelegen aan het water met een zeer vriendelijke bediening die steeds leuk reageerde. We mochten zelfs drie wijnen proeven voor we de keuze maakten. Het eten werd keurig opgediend, smaakte prima en was voldoende. Als ik iets negatiefs moet noemen: één ding van de kaart was niet aanwezig. Met de beperkte kaart van de AH actie was de keus enigszins beperkt, maar we hebben heerlijk gegeten.