Rebelz aan de Rotte

Bergse Rechter Rottekade 1 3051 AB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rebelz aan de Rotte

De invloed van de zon

Rebelz aan de Rotte is meer dan een restaurant. Het is een levend kunstwerk. Een instituut om de schoonheid van de tweede kans te vieren -zo gaan ex-gedetineerde vrouwen hier aan de slag via de leer/werkplekken. Dat je hier lekker kunt eten bewijst de Syrische chef Maher Al Sabbagh die herkenbare Mediterrane gerechten met Levantijnse accenten aan je presenteert.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rebelz aan de Rotte

Op 2 minuten wandelen van station Rotterdam Noord en tramlijn 4
  • : Gratis parkeren in de buurt. Navigatie: Ceintuurbaan of Minstreelstraat, Rotterdam

Dinsdag 17:30 - 22:00
Woensdag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
m-i .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Lex K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Samen met een vriendin ben ik afgelopen zaterdag hier wezen eten. We werden hartelijk ontvangen door de charmante gastheer. Hij heeft ons meegenomen in het concept van "Rebelz aan de Rotte". Het personeel bestaande uit voornamelijke ex-gedetineerden, krijgen in dit restaurant een kans om te re-integreren in de samenleving. Dit is natuurlijk een mooi idealistische concept maar is het eten dan ook goed? Ja! Dat is het zeker! We hebben voor een 2 gangen menu gekozen en dit was werkelijk om te smullen. De gerechten werden afzonderlijk gepresenteerd door onze gastheer. In de meeste restaurants zie je dat nauwelijks meer, met veel passie werden onze gerechten geserveerd.
Aanvankelijk wilden wij geen dessert, uiteindelijk zijn wij toch overstag gegaan voor de chocolade verassing en die was verrukkelijk! Achteraf kwam de chef aan ons tafel nog langs om te vragen of alles na wens was geweest. Hij nam onze complimenten bescheiden en een beetje verlegen in ontvangst.
De interieur is fris en speels ingericht met een prachtige uitkijk over de Rotte, dit geeft "Rebelz aan de Rotte" een vrolijke romantische sfeer. Kortom een perfect avondje uit! Aanrader!
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Fantastische service van bediening en kok. Prachtig uitzicht op de rotte. We waren met z'n tweeën om de verjaardag te vieren. Door Rebelz hebben we heerlijk kunnen genieten van al het lekkers waar ze ons mee verrasten.
Christine L.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in dit toprestaurant met prachtig uitzicht op De Rotte, We kozen voor een verrassingsmenu en dat bleek een uitstekende keuze. De bediening en de uitleg bij de gerechten was uitstekend. De smaak van de gerechten paste goed bij elkaar en zorgde voor een prima verzadiging. Het was gezellig druk en gelukkig kon er desondanks een goed gesprek gevoerd worden. We hadden een topavond. Bedankt daarvoor. We komen zeker nog eens terug.
Lekkerbek1971 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Samen met vrienden hier gegeten. Vriendelijke ontvangst, mooie kaart.
Gerechten hebben ook allemaal iets aparts, geen standaard eetcafe voer zeg maar. Goed gegeten.
Ad S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De eerste ervaring met Rebelz smaakt naar meer. Het eten is goed, maar de wijze waarop je wordt bediend maakt het bezoek af! Vriendelijk en aandacht op de juiste momenten.
liesbuningh .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We aten het 3 gangenmenu van de AHrestaurantactie. De gerechten waren smaakvol en mooi opgediend. De bediening heel vriendelijk en goed. De hoeveelheden precies goed. Heel klein minpuntje: we vonden het af en toe wat rumoerig. Misschien kan er wat aan de akoustiek verbeterd worden.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Er werd middels AH actie een vast menu voorgesteld mbt voor- en nagerecht een keuze voor het hoofdgerecht vis/vlees of vega. Het voor en nagerecht waren prima - het vega hoofdgerecht viel wat tegen. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht is het wel erg lang wachten. De bediening is informatief en zeer voorkomend zonder stijf over te komen. Zonder vragen een kan water en de rode huiswijn was heerlijk en zeer betaalbaar.
Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Leuk initiatief, ik was er om 18 .30 ur en mijn hoofdgerecht 2 uur later... dat kan echt niet.. eten erg lekker bediening wat weinig.. het was behoorlijk vol die avond kon de keuken het niet aan..? Ik geef jullie nog een kans want eten was lekker en mooi opgemaakt
Caroline H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Geweldige avond gehad. Heel aardig ontvangen door het personeel en heerlijk gegeten, ik vierde hier mijn verjaardag en kreeg een fles wijn cadeau.
mstevenaart .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Na onze teleurstellende ervaring bij Kostas de Griek is er dan ineens weer een "pareltje". Gelet op andere recensies over dit restaurant is e.e.a. mogelijk afhankelijk van de kok die er staat, maar wij sluiten ons geheel bij de vorige recensent aan. Een ware proeverij. Buitengewoon creatief met opmaak en smaken. Dat zie en proef je niet vaak. Drie gangen voor € 32,50. Zo kan het dus ook. Prima en vriendelijke bediening die ook nog eens precies kunnen vertellen wat voor creatiefs er allemaal op je (grote) bord ligt. Elke zichzelf respecterende recensent moet hier toch eens gaan eten. Er kan ook geluncht worden en dat gaan we zeker uitproberen/ervaren. Een echte aanrader met uitzicht op de Rotte.
Eefke S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Zojuist heerlijk gegeten in Rebelz. Een geweldige proeverij als voorgerecht, zeer divers. Daarna een heerlijk hoofdgerecht en grand dessert (hangop, creme brulee en bijzonder gemarineerde vijg). De bediening was uiterst vriendelijk. De rode wijn was heerlijk. En de inrichting erg leuk en modern. Geweldig pand (oude fabriek). Hier kom ik zeker terug.
Trix V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben hier gegeten via de AH actie. We werden zeer vriendelijk ontvangen. Voorgerecht was een verrassing: platbrood met smeersels, salade, linzensoepje, geitenkaasloempiaatje. Eenvoudig maar lekker. Hoofdgerecht, keuze uit: rog, kip, vega. De kip was goed. Van de rog kwam er wel een heel klein stukje op het bord, waar ook nog eens weinig smaak aan zat. Het toetje was weer een verrassing en was lekker. We vonden het geheel aan de prijzige kant. Verder was het temperatuur wat laag in het restaurant.
KenJB .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer gastvrij ontvangen, persoonlijke aandacht door gastvrouw aan de tafel. Toelichting bij alle gerechten en hulp bij keuze van de wijn. Lekker gegeten en zeker met AH restaurant actie (maar ook zonder) goede prijs kwaliteit verhouding.
Parkeren was in de wijk een probleem omdat we niet op de hoogte waren van de eigen parkeerplaatsen in een zijstraat. Dit schijnt wel op de website te staan maar dat hebben we niet gezien.
Als enig nadeel hebben we de tocht benoemd omdat de buitendeur en de tussendeur beneden niet sloten / niet dicht werden gedaan door andere bezoekers. Dit is een bekend probleem en er komt een nieuwe deur volgens de eigenaar.
carlaW .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Jammer! Of er is een nieuwe kok of een feest van 100 man wat ook een buffet kreeg was de oorzaak dat dit tweede bezoek zeer teleurstellend was! Absoluut mijn smaak niet, voor humus, linzensoepje en ander smeersel, hoofd was klein stukje vis met 2 coquilles en wat beetgare groenten en dessert was ok.
Bediening en service goed, vorige keer gaf ik ze een 9 nu een 4, ga er niet meer naar toe,
Festen .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Over de avond zou ik willen zeggen dat het, qua restaurant dan, allemaal wel okee was, maar dat het eigenlijk nergens opvallend goed (of slecht) was. Daarmee heb je wel een genoeglijke avond, maar is de indruk die ik van het restaurant heb niet dusdanig dat ik verwacht er nog een keer terug te komen. En dat is jammer, want ik zou Rebelz zeker niet afraden.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Verrassend menu met goede combinatie van smaken. Relaxte sfeer, vriendelijke bediening.
Annabel J.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Mooi initiatief. Sfeervol restaurant, erg goede bediening. Mooi gepresenteerd en lekker eten. Hopelijk krijgen ze wat meer naamsbekendheid, want het ligt niet erg centraal.
fam.luijendijk L.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Het restaurant was gezellig versierd met kerstverlichting. De bediening was prettig, wel bij elk gerecht een ander, steeds dezelfde vinden wij prettiger. Het eten was goed maar de gerechten waren niet heel speciaal.
Merel W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Met ex-gedetineerden wordt nog niet gewerkt vertelde de serveerster. Het is 'de bedoeling' dat dit gaat gebeuren. Dan vind ik de website wel een beetje misleidend...
Er werd alleen een 'verrassingsmenu' geserveerd. Ook een tegenvaller, de site wekt de indruk dat je kunt kiezen.
Het eten was lekker, maar erg weinig. Ook moesten we erg lang wachten tussendoor terwijl de zaak bijna leeg was.
Al met al een wat teleurstellende ervaring dus, zonde!