Bergse Rechter Rottekade 1 3051 AB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rebelz aan de Rotte

De invloed van de zon

Rebelz aan de Rotte is meer dan een restaurant. Het is een levend kunstwerk. Een instituut om de schoonheid van de tweede kans te vieren -zo gaan ex-gedetineerde vrouwen hier aan de slag via de leer/werkplekken. Dat je hier lekker kunt eten bewijst de Syrische chef Maher Al Sabbagh die herkenbare Mediterrane gerechten met Levantijnse accenten aan je presenteert.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rebelz aan de Rotte

Op 2 minuten wandelen van station Rotterdam Noord en tramlijn 4
  • : Gratis parkeren in de buurt. Navigatie: Ceintuurbaan of Minstreelstraat, Rotterdam

Maandag: Gesloten
Dinsdag t/m donderdag:
Vrijdag t/m Zondag:

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
maarten.van.gelderen .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het is een oud gebouw, maar mooi gelegen aan het water met een zeer vriendelijke bediening die steeds leuk reageerde. We mochten zelfs drie wijnen proeven voor we de keuze maakten. Het eten werd keurig opgediend, smaakte prima en was voldoende. Als ik iets negatiefs moet noemen: één ding van de kaart was niet aanwezig. Met de beperkte kaart van de AH actie was de keus enigszins beperkt, maar we hebben heerlijk gegeten.
m.erades E.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
uitstekend eten, bijzondere gerechten, de aanbevolen wijn was heerlijke,, vriendelijke bediening en een mooi uitzicht op de rotte
Jacques C.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Goed eten, niet verrassend of zo, maar goed. Een beetje simpele kaart, waarbij bv 3 voorgerechten waarvan er 1 al niet is! Sfeer is okay, bediening is goed erg voorkomend.
Christa P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Echt fantastisch gegeten! Het was erg rustig, maar het restaurant heeft een hele leuke sfeer. Leuke bediening. Wij hadden een 3 gangen menu. Vooraf hadden we een etagere met wat kleine hapjes. Echt heerlijk! Hoofd stoofschotel en maiskip. Beiden erg goed met veel entourages erbij. Toe zomerijs en citroentaart met aardbeiensaus. Klinkt standaard maar er was een echt feestje van gemaakt op het bord. Zeker een aanrader om hier te gaan eten!
Ienstester234 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Hartelijke, oprecht gezellig ontvangst en bediening. Heerlijke wijnen tegen een nette prijs. Onderscheidende gerechten, heerlijke olijven en prettige plek. Bovendien gratis parkeren om de hoek en lekker met open ramen op een zomerse avond. Terras wordt zeker niet gemist! Een topplek, wij waren er voor diner. Lunch is ook mogelijk, vast een goed idee tijdens een rondje Rotte fietsen.
wies M.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten aardige en vlotte bediening
Een aanrader
Amanda N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Originele kaart, gerechten waren goed bereid. Vond het hoofdgerecht persoonlijk wel wat weinig.
Serveerster was vlot, vriendelijk en behulpzaam. Had naar mijn idee plezier in haar werk.
Leuke sfeer, goed concept!
Simone R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Het eten was geweldig maar dat we voor een fles water € 6,00 moesten betalen daar schrokken we van.
Dat vonden we erg duur !!!!!!!!
Beste Simone,

Dank voor je recensie. Earth Water is niet zomaar water maar de prijs is inderdaad wel hoog. We gaan ermee aan de slag om te zien of we iets aan de prijs kunnen doen of dat we over moeten gaan op een ander water...

Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Hier voor de 2e keer gegeten. Dit keer stukken minder dan 3 weken terug. Niet alle tentakels van de octopus waren zacht en mals. De sla die bij de voorgerechten en het hoofdgerecht gesreveerd werd was niet helemaal fris. Lams en spiering als vooraf was prima in orde. De citroencake was te machtig. Er zat ook geen cake/koek bodem onder om de smaak even te neutralieseren. Tot slot nog 3,10 voor een klein flesje plat water zag ik op de rekening en dat is echt te duur......Bediening prima in orde.
Beste Gerda,

Dank voor je recensie! Hier help je ons enorm mee. Sla hoort altijd fris te zijn. Octopustentakels zijn niet allemaal hetzelfde maar moeten altijd stevig maar mals zijn. We hebben de keuken inmiddels instructies gegeven hier nog meer op te letten. We hopen jullie binnenkort terug te zien om het resultaat hiervan te kunnen beleven...
Dank en vriendelijke groet,

• Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Kaart is beperkt, maar verrassend. Bediening uitermate vrolijk en vriendelijk, servicegericht maar hier en daar wel voor verbetering vatbaar (wijn even laten proeven, bijvoorbeeld).
Voorgerecht heel erg lekker, kwaliteit van het hoofdgerecht verschilde wel wat (maar de octopus is zeker aan te raden!) en keuze nagerecht is uitermate beperkt en veel van het zelfde. Laatste had spannender gemogen.
Dit restaurant verdient het om vaker bezocht te worden, ook al ligt het een beetje 'uit de loop'.
Geachte mevrouw/meneer,

Dank voor uw recensie! Hier worden we enorm mee geholpen. We gaan ervoor zorgen dat de keuze aan toetjes 'spannender' wordt voor de volgende kaart die binnenkort verschijnt... We hopen jullie dan weer te mogen ontvangen en horen dan graag of we dit onderdeel ook nog hebben kunnen verbeteren.

Silvia A.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Heerlijk gegeten in een leuk restaurant. De gerechten waren heerlijk. De gastvrouw dacht mee over de samenstelling van het voorgerecht, waardoor we van alles hebben kunnen proeven. Top!
Beste Silvia,

Dank voor je recensie! We blozen ervan... Toch is er altijd ruimte voor verbetering. Daar werken we continu aan. Met zulke goede medewerkers is dat dan ook een plezier... We hopen jullie dus snel terug te zien om je te laten beleven dat het altijd beter kan...

Robin V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk gegeten en goed geholpen! Bij Rebelz hebben ze best wel bijzondere gerechten voor de Libanese keuken (geen wraps dus) en ze weten het goed klaar te maken. De bediening is vriendelijk en vlot. De inrichting is wel wat kaal / modern, verwacht dus geen romantisch intieme sfeer bij kaarslicht, daar moet je dus van houden. Wel mooi is het uitzicht over de Rotte heel mooi.
Een aanrader dus! En gezien het er niet heel druk is, denk ik dat deze zaak nog onterecht onbekend is.
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Leuke plek. Lekker eten. Ietswat gehorig, fantastische bediening: personeel dat het horecavak begrijpt
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Voor de eerste keer in Rebelz. We waren eigenlijk verrast. Leuke locatie met uitzicht op de Rotte. De kwaliteit van het eten was goed. De bediening deed, ondanks de drukte en het lange wachten, erg zijn best om het ons naar de zin te maken. Al en met een prettige ervaring!
Michèle H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Vol verwachting gingen we eten bij rebelz. Vooral de bijzondere menukaart sprak ons aan. De gerechten die op tafel kwamen voldeden qua smaak helaas niet aan de verwachting. Het was allemaal wat eenvoudig.
De bediening was enorm vriendelijk en maakte veel goed. En het concept is heel leuk.
fijneter .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Tegenvaller! Je wordt vriendelijk ontvangen, de hond krijgt eerder drinken dan wij, maar daarna is de kwaliteit helaas ver te zoeken. Het concept is dat zij mensen die in hun leven de fout in gegaan zijn een tweede kans willen geven. Hierbij hoop je als gast ook je steentje te kunnen bijdragen door dit restaurant te bezoeken.
De gastheer praat te veel. De jongedame die volgens hun concept een kans moet krijgen, geeft hij geen kans, hij probeert zo veel mogelijk zelf te doen.
Als voorgerecht namen wij Plateau Levant om te delen dat een "Prachtige combinatie van de lekkerste Levantijnse smaken" zou moeten zijn. Hier was geen creativiteit of liefde in te vinden: soepje van watermeloen met de pitten er nog in zonder enige smaaktoevoeging, 4 parten watermeloen met pitten en wat feta, 2 vijgen met blauwe kaas en lamsworst (volgens de gastheer) maar dat pastrami bleek te zijn. Leuk opgediend op een etagiere, maar absoluut geen prachtige combinatie van de lekkerste smaken...
Hierna vroeg ik een glas rosé. De gastheer vroeg waar ik van hield: lichte rosé graag. Hij liet mij deze proeven maar smaakte bitter. Toen liet hij mij een andere proeven, wederom met zijn hand op het etiket. Het bleek een rosé uit 2013 te zijn met een donkere bijna sherry-achtige kleur en smaak, niet goed dus. Daarna heeft hij mij nog zijn laatste rosé laten proeven die ik voor de beleefdheid maar heb genomen maar euro 6,50 bleek te kosten.
Het hoofdgerecht van mijn disgenoot was een stoofschotel van lamsvlees. Wat op tafel kwam was een bord met een schaaltje minimaal gevuld met stoofvlees, daarnaast een rauw blaadje sla en welgeteld 1 partje gedroogde tomaat en minimaal crème van pompoen. Kosten euro 23,50.
Mijn hoofdgerecht bestond uit 3 filetjes van rode mul, met een blaadje rauwe sla (zonder dressing), crème van zoete aardappel en een sausje. Zeer minimaal maar wel euro 23,50.
Wij zijn geen grote eters, maar de porties waren beneden peil.
Bij het uithalen vroeg de gastheer of het genoeg was. Dat was het zeker niet maar dat de gastheer dit expliciet vroeg maakte het voor ons nog gênanter. We zijn dan ook met een naar gevoel weggegaan zonder een nagerecht of koffie te gebruiken.
Kortom, de prijs die je betaalt voor het eten dat je krijgt staat niet in verhouding en het concept mist zijn uitwerking.
Geachte Fijneter,

Dank voor uw recensie! Het spijt ons bijzonder dat uw ervaring niet goed was. Uw duidelijke commentaar nemen wij ter harte en vindt absoluut een plaats in het proces van constante verbetering dat bij ons concept past. We hopen u binnenkort nog eens te kunnen ontvangen om aan te tonen dat dit inderdaad heeft gewerkt.

Rudi V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Wij vonden het eten heerlijk, de bediening vriendelijk ,en de inrichting en sfeer prettig en mooi (grote ramen met uitzicht op de Rotte, grote ruimte). Wel is de drank aan de dure kant (prijs / kwaliteit verhouding) en is de informatie hierover ook niet aanwezig (bijvoorbeeld geen wijnkaart).
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Gister hier gegeten samen met mijn man. We waren iets voor 18:00 aanwezig maar dat was geen probleem. Een glas heerlijke rose en een goed getapt biertje zorgden er voor dat we op ons gemak van het uitzicht konden genieten. We kregen een schaaltje brood van het huis met wat smeersels en olijven. Heerlijk!
Rond 18:45 hebben we besteld. Vooraf een plateau Levant voor 2, als hoofdgerecht verrukkelijk octopus en zalige lamsstoofschotel. 3 kleine schaaltjes met couscous, gefrituurde aardappelblokjes en salade erbij. Het was ruim voldoende! De octopus had ik nooit zo mals en smaakvol gegeten en de chef heeft me ook uitgelegd hoe hij het bereid. Toe zelfgemaakt vruchtenijs en de cheesecake. De bediening was vrolijk en attent.
Een heerlijke smaakervaring met een perfecte bediening!
Katinka B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Mooi uitzicht over de Rotte en heel vriendelijk personeel. Het voorgerecht, plateau levant, vond ik niet geweldig, beetje vreemde combinatie van smaken. Hoofdgerecht, octopus, was heerlijk. Toetje was prima. Met AH-actie niet duur, maar zonder vind ik de prijs-kwaliteit verhouding niet helemaal in balans, dan verwacht je net wat meer.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Leuke avond met verrassende gerechten die vooral ook lekker zijn. Prima prijs/kwaliteitsverhouding in een mooie omgeving met prachtig uitzicht op Rotte