Razmataz

Hugo de Grootplein 7HS 1052 KV Amsterdam Nederland Kaart
31-204868408

Meer informatie over restaurant Razmataz

Jouw recensie over het restaurant Razmataz

Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Restaurant is sfeervol, zeer vriendelijke en goede bediening en ruime keus op de kaart, zowel uitgebreid menu van de chef als a la carte.
Lisa S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Superslecht; het is een bruine kroeg waar ze eten van zeer slechte kwaliteit serveren tegen belachelijke prijzen. Kaasplankje 12,50 drie vieze harde stukken kaas met een tros rauwe druiven. Voor een glas wijn durven ze 7,50 per glas te vragen. Eens maar nooit meer.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Omdat ik in de buurt moest zijn, nu maar eens gaan eten in het restaurantgedeelte van Razmataz in plaats van een biertje in de bar.

Direct al valt op dat alles er piekfijn uitziet (behalve de (zettings?)scheuren die overal in de draagmuren en plafonds zichtbaar zijn). Een net restaurant, met nette bediening en een strakke Franse look.
We worden hartelijk ontvangen en in het drukke restaurant aan een mooie tafel gezet, en direct krijgen we goed brood met goede olijfolie.

Het valt ook al snel op dat de bediening zeer professioneel is en enorm veel lol heeft in zijn vak, maar vooral ook vakkundig is en weet wat ze doet en serveert. Zo blijkt later dat het hier gaat om wijnexperts en kaasexperts, wat duidelijk wordt uit nuttige interessante conversaties over de gerechten en wijnen.
De dames zijn stuk voor stuk zeer vriendelijk en gastvrij, maar ook enorm professioneel, maar zo dat die twee elkaar niet schaden. Zeer prettig, en eigenlijk op zich al een reden om hier absoluut terug te komen. Razmataz is wat mij betreft op dit vlak hét voorbeeld voor alle horeca in Nederland.

Belangrijk is natuurlijk het eten, en de dranken. Gelukkig is er op dat vlak nog meer zeer goed nieuws, want het eten is werkelijk geweldig, net als de wijnen.
Ik ben normaliter geen fan van beperkte kaarten of verplichte menu's, maar ga akkoord met het strikte enkelvoudige menu dat de zaak hanteert in verband met duurzaamheid en seizoen etc.
Gelukkig excelleren ze blijkbaar in de keuzes die ze voor mij maken, want het voorgerecht is schitterend. Een eendenborst-witlofgerechtje met sinaasappel, gepofte rijst en ciderappeltjes etc. Een smaakexplosie met daarnaast heerlijke verschillende textuurtjes.
Ook het hoofdgerecht, een konijnenboutje, is fantastisch. Het vlees valt van het bot, en is rijk van smaak, net als de rest van het bord.
Tot slot (men kan kiezen voor een 3-, 4-, of 5-gangendiner) een kaasplateau, met bijzondere en zeer smaakvolle kaasjes (en vijgenbrood etc.). Een zeer uitgebreide en vakkundige uitleg, en we gaan van start. Wauw.
En dat alles met steeds een overweldigende rode (of witte) wijn. Alles op aanraden van de chef, maar na een ietwat tegenvallende Italiaanse rode, wordt er steeds beter op onze smaak ingespeeld door de allervriendelijkste dame met overduidelijk verstand van zaken.
Bovendien komt ze zeer netjes afscheid nemen van ons en onze tafel, wanneer ze vertrekt en de tafel overdraagt aan haar collega.

Razmataz is aan de ene kant (letterlijk) een jonge hippe snelle bar, met te weinig service, en te veel jongeren, maar aan de andere kant (het restaurantgedeelte) een ge-wel-dig restaurant, dat met zijn bediening, spijzen en wijnen, mijn hart (en een plek in mijn top 3) heeft veroverd!
Helaas zijn de prijzen uitzonderlijk hoog (vooral de wijnen), maar het is iedere euro waard.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Gisteren gegeten bij Razmataz. We namen het “lean back and enjoy” menu waarbij we 5 gangen verassingsmenu van de chef kregen met hierbij bijpassende wijnen. Heerlijk! Verassende gerechten, en een pluspunt dat je zelf mag kiezen of je hoofdgerecht vlees of vis is. De bedrijfsleidster is enorm vriendelijk en weet alles te vertellen over de wijnen, het eten en ook het restaurant zelf. Ik kom zeker nog eens terug! Bedankt voor de geweldige avond!
Pascal H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
met grote groep hier gegeten. Hoop dat het aan de grootte van de groep ligt, maar ik was niet onder de indruk van het eten. Bediening attent en vriendelijk, stijvol interieur. Voorgerecht Canneloni leek op een uitgedroogde loempia op een bedje van wat rauwkost. Soep ook niet heel wearm. Hoofdgerecht met spitskool was half lauw en "gewoon" Toetje was lekker. Jammer had er veel van verwacht.
Bobeldijk G.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Op een door de weekse dag naar binnen gelopen. Loop hier regelmatig voorbij, maar vanwege een zakelijke afspraak hier afgesproken. Vriendelijk ontvangst en op deze gure dag een gemoedelijke sfeer.
Mijn zakenpartner en ik uiteindelijk maar hetzelfde gekozen: een niçoise salade, heerlijk van smaak met een goede dressing. heerlijk kopje koffie en thee.

Blij verrast dat er linnen werd opgedekt voor de avond, geeft toch een bijzondere sfeer. Een leuk bedrijf waar ik zeker graag een keer kom dineren.

Tot snel..
Flor D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Razmataz is een heerlijk buurtcafé met kwaliteitseten en -drinken, een warme sfeer en dito ontvangst.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een prettig restaurant met Franse keuken. Onze keus was het driegangenmenu. Uitstekende keuze, gebaseerd op wild en als dessert heerlijke kazen. Er werd een goede wijn bij geserveerd. De bediening is attent en toegankelijk.
Rikie S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gisteren lekker gegeten bij Razmataz. Chefs menu was gebaseerd op wild ; hazenrug als hoofdgerecht smaakte goed. Goed geadviseerd over bijpassende wijn (en ook een biertje) bij de gerechten en attente vriendelijke bediening.
Thijs M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met twee vrienden wezen eten. Ontvangst was prima! Bediening is ook vriendelijk! Wat mij alleen tegenviel was het feit dat ze een drie gangen menu aanbieden voor 34 euro, maar dat dit niet mogelijk is voor een vegetarier. Je bent dan verplicht a la carte te bestellen waardoor je duurder uit bent. Het eten smaakt prima, maar is zeker niet uitzonderlijk. Dan vind ik 39 euro voor een voorgerecht, hoofdgerecht en kaasplank echt te duur.
V. L.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij kwamen hier voor de gin tonic. Grote kaart en een barman die er veel over weet te vertellen. We hadden ook gereserveerd voor het diner. .Dit was prima. Maar volgende keer blijven we aan de bar voor de hapjes en drankjes!
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het eten is hier altijd goed en verzorgd en genoeg keus. Heerlijk om dat zeker te weten waardoor je altijd goed zit! Het was vrijdagavond en erg druk waardoor het wel allemaal wat langer duurde, in ons geval geen ramp, aangezien de drankjes aan de bar wel lekker snel doorkwamen en we dus gewoon goed konden borrelen. Porties zijn te kiezen dus zowel voor de grote als kleine eters is er wat wils, super fijn.
Eddy B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Nadat we ons genesteld hadden op een bijna leeg terras voor de lunch gebeurde er niets. We wachten. er gebeurt niets. op straat wel auto's razen voorbij maar de bediening niet. ik naar binnen." mogen we de menu kaart. ja ik breng hem zo". Je raad het al, wachten, verkeer raast voorbij maar geen kaart. en zo gaat het de hele tijd. Naar binnen voor een extra drankje weer naar binnen voor de rekening enz. De croque madam was zompig, het truffelei zonder truffel en de wijn niets bijzonders. Veel te grote plek voor een dame, later kwam er nog een chagrijn bij.ongekend slechte tent, in ieder geval vandaag, de dag van het begin van de zomer. Ik schrijf dit niet graag maar dit was me een slecht avontuur
Alice T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteren met zijn vieren gegeten, ik kan me niet vinden in de voorgaande recenties, integendeel! Gastvrouw kwam aan tafel zitten om toelichting te geven op het extra menu. Wijn werd persoonlijk doorgenomen met ons. Ik heb het dus juist als een warm onthaal ervaren. Eten was erg goed, borden nog goed warm.wijn ook prima. Tijd tussen de gerechten oke. Inderdaad ontbreekt de groente grotendeels, en dat is jammer. Het toetje was ook lekker. Al met al het terugkomen waard.
SanneAmsterdam1994 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Top plek! Eerste zomerdag van het jaar. Drukte was te verwachten op het terras. Het duurde een half uur voordat wij de menukaart kregen. Het was net alsof ons tafeltje onzichtbaar was voor de obers. Zodra je vroeg of je mocht bestellen, kreeg je als antwoord:"Ja, ik kom er zo aan". Waarop de serveerster vervolgens iets anders ging doen en na 10/15 minuten terug kwam met "oja". We werden continue vergeten leek het wel. Er was ook niet één serveerster/ober die ons bediende, er zijn wel 6 verschillende langs geweest. Wij waren met zijn tweeen en bestelden 2 glazen wijn en 2 broodjes zalm. Dit duurde ook weer erg lang. De wijn werd vergeten. Na excuses toch gehad. Later werd het erg druk op het terras. Wij bestelden nog 2 glazen wijn en brood met olijfolie. Dit laatste werd weer vergeten, zelfs na 2 keer erom vragen. Het duurde ook heel erg lang voordat de lege borden werden afgeruimd. Verder was het eten erg lekker. De bediening is ook erg vriendelijk. Alleen erg langzaam en onpersoonlijk.
Winelovers .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Op maandag met 7 personen hier gegeten. Begonnen met gin tonics welke erg lekker waren maar voor de prijs zit er erg veel ijs in het glas in plaats van gin/tonic. Eten over het algemeen prima alleen weinig of geen groenten bij de hoofdgerechten en het wild zwijn hoofdgerecht had weinig smaak en de presentatie was niet naar behoren. Wat worstjes en losse stukjes vlees met wat bonen op je bord ziet er niet erg smakelijk uit. Verder hadden ze de wijnkaart niet op orde. Een rode wijn hadden ze niet en de andere bleek nadat we de eerste gedronken hadden ook de enige te zijn. Kregen een andere en later bleek deze op de rekening duurder te zijn. Niet netjes want het is hun fout hier niets over te zeggen. Desserts waren lekker. Bediening erg vriendelijk. Al met al fijne avond maar verhouding prijs kwaliteit niet in orde!
Hamers E.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Hier al een aantal keer geweest vanwege hun brede en goede assortiment aan gin-tonics. Deze keer ook gegeten. Mijn vriendin en ik hebben beide gekozen voor een gerecht dat als voor- of hoofdgerecht kon worden besteld. Het was lekker, maar naar onze mening te eentonig. De mosselen van mijn vriendin bestond uit alleen mosselen, geen enkel bijgerecht. Het personeel was wel zo flexibel om friet erbij te maken.
Cecilia S.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Wat een heerlijke ervaring! Met een groep van acht mensen hebben we een erg fijne avond gehad, met alleen tevreden eters aan tafel, van jong tot oud(er).
De ingredienten zijn vers, alles smaakt heerlijk, de bediening is zeer bekwaam. Wat een parel, hier in onze eigen buurt.
E. D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Onlangs een lunch gegeten in dit gezellige restaurant: het zuurdesembrood met de gemarineerde zalm met de avocadomousse gegeten. Een absolute aanrader, een van de lekkerste die ik op heb. Voor een prima prijs, ook.
Bediening was zeer vriendelijk, en het restaurant is sfeervol. Je kunt zowel op banken zitten als op gewone tafels. Mooie bloemen, ook.
We komen zeker een keer terug om de andere gerechten van de kaart te proberen; het zag er veelbelovend uit.
Kirsty T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Razmataz ! Super leuke bediening !
Wij hadden vooraf oesters en coquilles "sharing" dat zou ik niet perse aanraden aangezien het maar twee coquilles zijn (eigen keus), al was het gerecht wel heel erg smaakvol.
En als hoofd hadden wij de ribeye en de rode poon ( zeker een aanrader).
Mocht je nog trek hebben in een dessert ? Ga voor de Peer !!! Heerlijk !