Rayleigh & Ramsay Overtoom

Zocherstraat 2 1054 LX Amsterdam Nederland Kaart
31-202619415

Over het restaurant Rayleigh & Ramsay Overtoom

Een nieuw horeca-concept dat de term ‘wijnbar’ te hoogdrempelig vindt maar wel meer dan 100 wijnen per glas schenkt via wijndispensers van By the Glass. Huh? Say what? Een bar die veel kwaliteitswijnen verkoopt hoeft niet persé pretentieus te zijn. Het hoeft niet hand in hand te gaan met een sommelier die met vaktermen smijt waar het je van gaat duizelen. Rayleigh & Ramsay is een speeltuin voor de liefhebber die veel van wijnen weet, maar ook voor de leek die net begint met het ontdekken van het druivennat. Ga proeven, kijk wat bij je past door middel van onze informatie kaarten en ontdek wat jij lekker vindt. De kenner waant zich in een heus wijnparadijs. Er is voor elk wat wils, dus ook voor de ervaren drinker die op zoek is naar een wat complexere uitdaging. Bij Rayleigh & Ramsay is ook ruimte gemaakt voor verdomd goede koffie, een lekker tapbiertje en verschillende cocktails. Het bestellen hiervan gaat gewoon via die leuke bar-man/vrouw.

Halve fles mineraalwater

Zondag 12.00 - 01.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Rayleigh & Ramsay Overtoom

Pim W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Uitstekend eten, bijzonder origineel wijnconcept. Kom zeker terug.
lambert K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
Bijzonder leuk concept, enorme keuze aan mooie of bijzondere wijnen en bediening die daar veel van weet & je graag van advies dient. Je bent eigenlijk een hele avond aan het wijnproeven. Aanrader.
Sven F.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Met zn tweeen Maar het wijn concept is te complex en voegt weinig toe. Credits op een kaart, wijn tappen, fles leeg, bediening roepen, wijn wisselen en dat dan 3 keer. Schenk minder verschillende wijnen. Of richt je op groepen daar leent dit concept zich perfect voor. Top inrichting en goede sfeer!
Francesca F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Dit was mijn tweede bezoek. Ik vond het concept zeer interessant en ik wilde het aan mijn vrienden laten zien. Heel tevreden.
Mihai P.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
R&R is een ontzettend leuke tent waar jezelf opzoek mag gaan naar lekkere wijntjes. Het concept voelt alsof je op een wijnproeverij bent. Een aanrader voor elke soort van een date.
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Mooi restaurant en leuk concept. Door het systeem kun je veel verschillende wijnen proeven en hoef je niet direct een heel glas te bestellen. De bediening was prima, soms wat onoplettend. Het eten viel een klein beetje tegen. De porties waren in mijn ogen erg klein in vergelijking met de prijs. Prima qua smaak, maar ik zou er niet snel terug gaan om te eten. Wel om te borrelen.
Vincent N.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Fantastische wijnen, fijn personeel. Vooral de Simison Amarone della Valpolicella was fenomenaal. De steaks en groenten waren ook top.
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Wat een top tent is dit!
Het concept om zelf je wijn te tappen, de optie om veel mooie wijnen te kunnen drinken (want optie slok, half glas en vol glas) vind ik echt fantasisch.
Het eten is ook ontzettend lekker.
Kortom; aanrader!
Eddy J.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Aangeraden door vrienden. Leuke plek in een rustige buurt. Het concept is leuk, de bediening aardig.

Helaas zijn de wijnen enorm overprijst en de kwaliteit erg laag. Duurdere wijnen helaas te koud (voor een glas van 12 euro verwacht je minstens een wijn op temperatuur).

We bestelden wat charcuterie en kaas. Ook dit was helaas geen succes. Twee stukjes brood en aan elkaar geplakte vijgen. Eerste en laatste keer dus.
joke K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Heerlijk eten en fijne bediening.
Terrence D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Voordeur ging de hele tijd open, dat was hinderlijk. Eten en vooral ook de wijnen waren top en bediening ook. Gezellige avond gehad!
Mariëtte K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Leuk concept, heerlijk eten en natuurlijk goede wijnen. Wij waren hier gister voor de tweede keer en de kwaliteit van het eten was 2 keer heel goed. We komen zeker nog eens terug.
romy.steenmeijer .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Leuke avond gehad! Wijnen aan de dure kant, wel een leuk concept en gezellige sfeer. Goede bediening die je kunnen adviseren.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Ambiance is leuk, concept met de wijnen ook. Eten was veel minder goed dan onze verwachtingen vooraf. Garnalen moesten helaas terug naar de keuken omdat deze nog niet gaar waren, ravioli was ietwat saai, en de porties erg klein.

Ondanks de vriendelijkheid van het personeel, kan de service echt een stuk beter.. Contact maken met het personeel ging moeizaam en moesten telkens zelf vragen of we iets konden bestellen ipv dat ons die vraag werd voorgelegd.

Komen zeker terug, maar enkel voor een wijntje, eten laten we voortaan links liggen.
Laila K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Lekker gegeten en het feit dat je je eigen wijn kan tappen is een leuk concept! Nadeel was dat de bediening niet heel goed op de hoogte van de verschillende soorten wijnen en kon niet echt iets aanraden op basis van jouw smaak. Dat mocht de pret echter niet drukken.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Fantastische plek voor wijnliefhebbers, maar ook voor iedereen die gewoon van gezelligheid en heel goed eten houdt. De menukaart is kort en dat is ideaal voor mensen met keuzestress, die vervolgens heel lang mogen nadenken over alle 100 wijnen en uiteindelijk van een heleboel kunnen proeven.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Je gaat hier heen voor de wijnen niet in de eerste plaats voor het eten. De wijnen zijn mooi en het concept spreekt zeer aan.
Floor W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Wat een top tent! Ontzettend aardig en behulpzaam personeel en een fantastisch concept! Het eten was ook top en leuk om te delen. Ik ga snel weer!