Rauwdouwer

Westzeedijk 381J 3024 EK Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rauwdouwer

Van zoet tot hartig

Restaurant Rauwdouwer in Rotterdam is gloednieuw, vers van de pers! Ze hebben er dan ook nog mega veel zin in met zijn allen en dat is aan alles te merken. Enthousiaste bediening zorgt dat het jou aan niets ontbreekt. Of het nou hartig is of zoet, alles is hier even lekker! En ook niet onbelangrijk, het wordt allemaal met liefde en passie bereid. Een absolute aanrader in Rotterdam West!

Meer informatie over restaurant Rauwdouwer

Zaterdag - 10:00 - 22:00
Zondag - 10:00 -20:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Rauwdouwer

Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijke lunch van verse ingredienten. Vlotte leuke bediening! Locatie recht tegenover Maastheater.
Floor van rijn V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten. Gezond en niet te veel. Ook een boel lekkere snacks op het menu. De inrichting vond ik super! Leuke gezellige plek met een prettige ambiance.

De staf was iets onderbezet waardoor we een aantal keer om de bestellingen moesten vragen. Maar dat is just work in progress.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Het eten deed absoluut niet aan onze verwachting. Wijn uit Pinard glazen is echt niet meer van deze tijd!
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Broodjes van de lunch zijn lekker. Goede porties en verse ingrediënten. Vooral het broodje met piccalilly en kip is een aanrader. Niet heel erg veel keus van het menu
Dana T.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Een leuk restaurant, met erg lekker eten van goede kwaliteit. Ik vond het personeel ook erg vriendelijk. Ik zal zeker terugkomen!
tengo .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
kom hier graag. De pannenkoekjes zijn echt super en heerlijke koffie. Vriendin had sandwich met avocado, spek en gepocheerde ei. Alles vers en erg lekker. Relaxte spot..
M H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Alles op ons bord bij de lunch kwam uit een potje, behalve de kropsla. De boter bij het brood was keihard. Wijn wordt in waterglazen geschonken. Het duurde lang voordat er iemand aan tafel kwam. Bediening was afstandelijk, gaf geen toelichting en we kregen twee keer het verkeerde drankje. Best leuke plek en leuk ingericht, maar eten zonder verse ingredienten kan echt niet.
Denise H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Aanrader! Goede keuken, leuke bediening! Lekker gegeten.
Rekening viel hoger uit dan verwacht, Prijzen van t eten wellicht duidelijker vermelden.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
De Thaise spareribs van het hoofdgericht was heerlijk mals, en de tortellini als hoofdgericht was ook erg lekker. Zowel de gerechten als de inrichting zijn erg smaakvol, en de bediening professioneel en vriendelijk. Gewoon een hippe, stijlvolle tent met goede gerechten en lekkere speciaalbiertjes. Het is echt een aanwinst voor deze buurt, en vooralsnog een goedbewaard geheim. Er is ook een terras en een speelhoek voor kinderen, en een flinke verzameling gezelsschapspelen.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Leuke plek om te eten in urban style. Alle gerechten vers bereid en het smaakte heerlijk. Als voorgerecht kozen wij spareribs en zalm, zalig en ruime porties. Hoofdgerecht bestelden wij de entrecote en de mul; mooi bereid en goed van smaak. Uiteraard een taartje als toetje gegeten om de maaltijd feestelijk af te sluiten. Aardige bediening en locatie is hip en helemaal van deze tijd.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Hele leuke nieuwkomer in Rotterdam. Ik heb heel erg genoten van het eten (caponata, mosterdsoep, ravioli, melanzane), een kookstijl die mij erg aanspreekt en het proefde allemaal erg vers. Vlotte, gezellige en persoonlijke bediening die meezingt en een praatje maakt. Ons werd verteld dat ze binnenkort gaan verhuizen naar een paar deuren verder en de tekeningen zagen er veelbelovend uit! Dan komen we weer eten!
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gisteren op uitnodiging bij Ruawdouwer gegeten en dat was een groot feest. Inrichting met vintage meubilair is geweldig (en ook nog te koop), sfeer is er prettig.
Vooraf bloedworst met appel en druiven gegeten, mijn tafelgenoten hadden een heerlijke tomaten basilicum soep en de ander rillette van makreel. Opmaak van de makreel rillette was een plaatje. Vervolgens als hoofdgerecht een hamburger van rundergehakt met pulled pork erop. Burger was lekker, maar de combi met de pulled pork vond ik zeer geslaagd. Lekker met frisse salade en frieten van koolrabi. Andere hoofgerecht was gevulde kippendij. Die was heerlijk mals en goed van smaak volgens mijn tafelgenoot.
Als na gerecht wentelteefje van suikerbrood met ijs...... WOW!!!!! Ik ben totaal niet van de nagerechten maar hier kom ik voor terug. Cheesecake was ook zeer goed. Kortom: Eten bij Rauwdouwer was één groot feest. Het is duidelijk dat de chef weet waar hij mee bezig is, hij weet aan ieder gerecht iets speciaals mee te geven.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Rauwdouwer is echt een hipsterhoofdkwartier. Met super lekker eten, verantwoord kinderspeelgoed, rietsuiker en tweedehandsmeubelen. Het is een semi industriële inrichting met een onafgewerkt plafond met gaten er in. Bloemen op tafel staan in lege drankflessen en er zijn veel hangplantjes. Het eten, pannenkoekjes en een broodje makreel, was heerlijk en de bediening hartelijk, gastvrij en snel. Decafé hebben ze niet want veel te ongezond, maar wel bier.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Een feestje, dat was eten bij de Rauwdouwer. Alles zeer smakelijk en vers , door een vakman bereid in de open keuken. We kwamen met zes volwassenen en vier kinderen en er stond voor elk wat wils op de schoolborden met menu's. De kinderen roepen gewoonlijk om patat zodra we ergens gaan eten en het was prima om dat eens te vervangen door lekkere pancakes.Wij genoten van de runderstoofpot met een heerlijk makreel-voorafje en cheesecake toe. Goede wijn erbij en om de rekening bleven we nog lang lachen ( hoe is het mogelijk?).
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
De zaak heeft een leuke sfeer en het eten was oké maar niet bijzonder. Bediening miste wat kennis van de gerechten en was een beetje nonchalant. Wil men hier echt slagen zullen ze iets meer moeite moeten doen.
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Jumm.. Nu een paar keer genoten van een verrassende lunch bij Rauwdouwer (oa dikbelegde boterhammen met de combinatie van rode biet, roomkaas en honing is aan te raden OF de boterhammen met buikspek en hoisinsaus), maar vandaag ook geweest voor wat zoetigs: het warme bananenbrood met vanille-ijs is werkelijk hartverwarmend.

De sfeer bij Rauwdouwer is ongedwongen en huiselijk; je zou er zo een hele middag spelletjes kunnen spelen (ze hebben oa Risk in de kast) met taart en een Dead Pony biertje erbij. Heeft wat weg van een modern buurtrestaurant, met origineel menu, betaalbare prijzen en een vintage look-and-feel. Uitproberen is terugkomen ;)
Janine K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Op zaterdagmiddag lunch bij dit sympathieke semi-pop-up restaurant op verrassende locatie. Hippe retro-inrichting, opvallend vriendelijke bediening en heerlijke broodjes, creatief belegd met pastrami/zuurkool/jonge kaas en roomkaas/biet/rucola. We komen zeker terug om ook de taart te proeven, die kwam net uit de oven en zag er erg goed uit. Erg blij dat ik dichtbij woon!
rob W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Nu twee keer geluncht bij Rauwdouwer en beide keren leuk.
Eerste keer met mijn zoontje, broodje beenham voor mij, tosti voor mijn zoontje. Het brood voor de tosti's snijden ze zelf en dat snijden ze lekker dik. Dat is leuk en lekker, maar voor de kleine man wat moeilijk te behappen. Geen probleem, er werd een nieuwe gemaakt, deze keer met dunnere sneetjes brood.

Tweede keer was een zondagochtend met zijn allen, pancake brunch. En met afstand de beste pancakes ooit. De kleine amerikaanse pancake. Heel erg luchtig en meer dan genoeg. Feestje.
Enige nadeel was dat het redelijk lang duurde voordat we de pancakes kregen (het restaurant zat vol) en ook op de koffie moesten we even wachten. Qua planning/voorbereiding valt er nog wat winst te halen dus.

De locatie zelf is er leuk. Voormalig kantoorpand, allegaartje aan meubelen die je ook kunt kopen, veel ramen en veel licht. Industrieel en huiselijk. Knap gedaan. Er is een hoek met wat kinderspeelgoed, dus ook daar is aan gedacht.

We komen binnenkort het diner proberen.
René M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Dit jaar kregen we op 1e kerstdag familie over de vloer en hadden we geen zin om de keuken in te gaan, dus op naar onze nieuwe overbuurman Rauwdouwer. Kort ervoor onze wensen doorgenomen en Loran de vrije hand gegeven om een brunch te verzorgen. Een mix van hartig en zoet waaronder taarten, broodjes, beleg en kaasjes stonden op ons te wachten de avond voor kerst. Catering in optima forma! Alles homemade, superlekker en vol enthousiasme gemaakt. Onze kerst was meer dan geslaagd. Binnenkort komen wij zeker terug om ook ’s avonds van de kaart te komen proeven. Aanrader!
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
In het voormalige reclasseringsgebouw aan de Westzeedijk zit de komende twee jaar de Rauwdouwer. Daarna wordt de ruimte herontwikkeld tot appartementen. Gevestigd in de westelijke vleugel van het pand, op de begane grond bevindt zich een ruime, transparante ruimte met veel formica en jaren '60 en '70 design (en kitch). Alles waar je op zit en gebruikt wordt kan ook gekocht worden.

We kwamen voor de lunch en kozen beiden voor de soep van de dag. Heerlijk bereid van zoete aardappel. Daarnaast bestelden we een sandwich van zuurdesembrood met pastrami en buikspek. Smakelijk en ruim belegd.

De chef diende ook op en nam ruim de tijd om 't restaurant toe te lichten. Een mooie nieuwe stek in Delfshaven. Waarbij we binnenkort zeker 's avonds ook komen proeven.