Meer informatie over restaurant Ratu Raja

9,4

Jouw recensie over het restaurant Ratu Raja

Merel B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Super gegeten!!!! onwijs leuke mensen. vertellen met veel liefde en passie over het eten en de wijnen. Bas, de chef, komt de gerechten soms ook zelf serveren en er uitleg over geven. Ontzettend genoten bij deze lieve mensen! Wijn arrangement is overigens zeker een aanrader.
Gijs-Bas .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Hier klopt alles; van A tot Z was ons bezoek een groot feest! Een uiterst vriendelijke ontvangst en heel originele, verrassende gerechten. Alles met veel zorg bereid, prachtig geserveerd en zeer smaakvol. De wijnen waren mooi en gingen uitstekend samen met de gerechten. De gastvrouw vertelde als een heuse sommelier en vol passie "het verhaal" bij elke wijn. De chef zelf kwam de kaas en de zoetigheden waarmee werd afgesloten toelichten. Keurig, heel attent en erg leuk om ook hem met zoveel passie te horen vertellen. De tafel vol met whiskey's, Grappa's en ander gedestilleerd is zonder meer indrukwekkend (spontaan werd mij een klein glas van de oudste whiskey aangeboden!). Bij het vertrek ontvingen wij een zoet aandenken voor onderweg maar dat was niet nodig; Ratu Raja zullen wij niet snel vergeten.
Irene J.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Fantastische avond gehad in dit kleine, sfeervolle restaurant. Eten origineel (hele mooie combinaties van frans en Indonesisch) en sterwaardig, service uitstekend met hele verrassende wijn-spijs combinaties (oa glas sake bij een vd gerechten) en uitgebreide, enthousiaste uitleg. Hier wordt met veel liefde en passie gewerkt. Wij hadden obv de recensies hoge verwachtingen die meer dan werden waargemaakt. Voor deze kwaliteit is de prijs (we waren na 5 gangen en bijpassende wijnen + aperitief 175,- kwijt voor 2 pers) zeer schappelijk.
Mart H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Donderdagavond 26-12 hebben mijn gast en ik een geweldige avond gehad bij Ratu Raja. De ontvangst, de sfeer en dan ook nog al die versnaperingen (zo moet je welhaast noemen, het is niet zomaar eten) met heel bijzondere accenten die smaakpapillen echt verwennen. Ook het oog werd verwend, prachtig opgemaakt werden de amuses maar ook voor en hoofdgerechten gracieus geserveerd met goede uitleg van ingrediënten en het waarom van deze combinatie. Tip: maak een klein kaartje waarin het beschreven staat. Bij het recapituleren van de avond heb je als gast daar veel plezier van.
Wat ons vooral opviel was ook de rust waarmee alles verzorgd werd, we hebben ons op een heel prettige wijze GAST gevoeld.
VdHoeven .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Een klein restaurant in het centrum van den haag. Een geweldige service met hele vriendelijke mensen die het restaurant runnen. Het eten is ronduit geweldig en de smaakbalans is fantastisch. De gekozen wijnen door de gastvrouw passen super bij de gerechten en de desserts zijn ook fantastisch. Het is tot nu toe onze beste beleving in een restaurant geweest. Iedereen zou er eens langs moeten gaan, wat bijzonder is dit kleine restaurant toch.
Vrolijk R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Geduld wordt op de PROEF gesteld. Onthaasten op hoog niveau met een Aziatische twist. Nieuwsgierigheid werd gewekt door deze ietwat oubollige stoffen winkel. Dit proeflokaal wordt bestierd door koningin en koning waar hun koninkrijk bestaat uit heerlijke gerechten en verrassende wijnen. Je geduld wordt letterlijk op de PROEF gesteld maar het is het wachten meer dan waard. Niets anders dan een heerlijke hoffelijke ervaring. Hulde aan het koningspaar X2.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Voortreffelijk gegeten, weer, bij Ratu Raja
Frans eten met een Indonesische twist.
Het restaurant is eigenlijk meer een grote gezellige, Indonesisch-achtige, huiskamer dan een doorsnee restaurant. Kijk dan ook niet op dat je de enige gast bent. Voor zover ik kon zien is er maar één kok en één gastvrouw. Beide zijn zeer deskundig. De kok kookt voortreffelijk en de gastvrouw is hartelijke en kent haar wijnen. Over de wijnen. Wij kozen bij onze gerechten de bijpassende wijnen, en werden zeer verrast. Met name bij de gerechten die ik gekozen had kwamen er zeer gedurfde wijnen op tafel. Wijnen die ik niet snel zelf zou kopen, en die eerlijk gezegd, zo los, mij niet heel erg konden bekoren, maar in combinatie met de gerechten echt helemaal TOP combineerden. Je moet maar durven. Dat zie je niet snel in een sterrenrestaurant. Wat ze precies waren zal ik hier niet vermelden, dat neemt de fun van het blind-proeven weg. Helaas stonden op de kaart een aantal gerechten die niet voorradig waren. Ze hadden wel volwaardige vervangers, en we werden hierop direct attent gemaakt door de gastvrouw. Alleen jammer van die King-krab, een favoriet van mij. Maar goed, de vervangers waren top. De kreeftenbisque was geweldig, heel erg intens van smaak. Ook de coquilles waren top. Het lam en de longhaas waren geweldig. Alles prachtig opgemaakt in kleine porties, met zalige zalfjes, wat groentjes en gelukkig zonder overbodige bijgerechten. En natuurlijk de jaloersmakende drankentafel met allerlei mooie exotische, veel Japanse, dranken en diverse schier onbekende whisky’s. Het tempo is niet hoog, je zit een hele avond enorm te genieten.
paulcornelissen .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Het enige dat me weerhield om deze waanzinnige cijfers te geven was de angst dat door deze waardering het aantal klanten zodanig toe zou nemen dat "de schoonheid aan succes ten onder zou gaan".
Het klinkt haast té theatraal, maar wij vonden het vorige week een bijzondere ervaring en voorrecht om hier te mogen eten.
Qua eten: zeer speciaal. Fusion tussen de Franse en de Indische keuken. De Franse keuken met "Ton sur Ton": het smaakpalet waarbij de verschillende smaken bijpassende nuanceringen zijn maar met een Indische uitvoering.
Qua drank: prachtige bijpassende wijnen met een verrassende specialiteit die we hier niet willen verklappen
Qua gastvrijheid: bij binnenkomst drukt de vrouwelijke mede-eigenaar ons de hand en bij het vertrek komt haar partner (de kok) uit de keuken om ook de hand te drukken. Tijdens het eten blijkt dat de kleinschaligheid (de ruimte kan makkelijk met het dubbele aantal tafels worden gevuld maar er worden maximaal 14 gasten per avond toegelaten).
Qua prijs: eind van de avond rekenden we € 75,- p.p. af (inclusief bijpassende wijnen). Gezien de kwaliteit en gastvrijheid hadden we het dubbele bedrag passender gevonden.
Kortom: een absolute aanrader! Wij komen terug.
francoisjosph .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Na lange tijd weer eens gegeten. Maar ik kwam er al snel achter dat te lang soms echt te lang kan zijn. Het voorgerecht van zalm is fenomenaal. Ik heb nog nooit een mooier gegaard stukje zalm gegeten. Complimenten chef. Zeer mooi gerecht. Het hoofdgerecht, zeebaars met polenta, was zacht en rustiek. Mooi smaken en eiwitten heel mooi intact. Het nagerecht van gecarameliseerde asperges was erg bijzonder. Leuk om een asperge op deze wijze, als toetje, op je bord te krijgen. Geweldig. Deze keuken is duidelijk anders dan anders! Misschien zelfs wel een beetje experimenteel. Maar daardoor zeer aantrekkelijk. Erg leuk. Leuke bijkomstigheid is ook dat ze een geweldige sake-kaart hebben! Dat is niet gebruikelijk voor een Franse keuken, maar heerlijk met veel gerechten. Daar kan menig Japanse zaak een voorbeeld aan nemen. Verder respect voor de wijnkaart. We dronken een Chateauneuf du Pape van tophuis Beaucastel uit 1997 voor 80 euro. Huhhhh dat is bijna onmogelijk! Geweldig hoor! En dan tot slot respect voor de dranktafel. Wat daar op staat is niet te beschrijven, de meest idiote whisky's, grappa's, armagnacs etc. Complimenten. Klein puntje van kritiek, het tempo mag wat omhoog. Maar goed je bent hier wel echt een avondje uit.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het lam was fantastisch. De bediening was zeer correct en de Japanse Whiskey top. De cahors ging uitstekend samen met ons hoofdgerecht.
paulstass .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Mijn vaste adres als ik terug ben in Den Haag. Spannende gerechten waar de Indonesische smaken prachtig geintegreerd zijn in de Franse keuken. Heerlijk voorgerecht van griet met aardpeer en een kokossaus. De eigenaren zijn altijd hartelijk, en nemen alle tijd. Prettige warme huiselijke ambiance.
Paul_Jolanda .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Op 12 februari gegeten na een cursus mindfulness. Dat was de perfecte combinatie. De gehele avond op zeer gastvrije wijze verwend met mooi gemaakte, heerlijk geurende en voortreffelijk smakende gerechten. Met veel aandacht en beleving werd de perfect bijpassende wijn geschonken. Gastheer/chef de cuisine en gastvrouw straalden veel passie uit voor hun werk. Een nieuw begrip was geboren: mindfulness based culinary experience
Boefje27 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Zeker de moeite waard hier eens te gaan eten, is weer eens iets anders. Dit alles tegen een schappelijke prijs, het duurde voordat het eten kwam maar dit was wel het wachten waard. Aparte combinatie van frans-indische keuken, de uitblinker was de sate!.
Let op!
De authenticiteit van deze recensie kan niet worden gegarandeerd.
Deze persoon heeft aantoonbaar het restaurant toen niet bezocht.

Warning!
The authenticity of this review cannot be guaranteed.
Provably this person has not visited the restaurant at this time.

Reactie van proever:

Ratu raja ik heb genoten van mijn diner bij u, ik snap niet dat u mijn betrouwbaarheid en tevreden bericht over jullie in twijfel brengt. Dit vindt ik zeer klantonvriendelijk !! Dus u vindt dat mensen niet tevreden over jullie kunnen zijn?

Ratu raja ik enjoyed my dinner, i dont understand why you dont believe my satisfaction about the food. I find this very guest unfriendly! So you dont find it trustwurthy that people can be satisfied about you?

anf 2e reactie van restaurant:

Geachte,

Graag willen wij onze reactie op uw review uitleggen en reageren derhalve via deze onsympathieke manier op uw reactie, daar wij geen andere manier hebben om contact met u op te nemen.
De platformen "Iens" en "Tripadvisor" (nu het moederbedrijf van "Iens") zijn op zo'n manier vormgegeven, dat het helaas zeer eenvoudig en lucratief is om te frauderen.
Feedback van gasten waarderen wij zeer.
Wel proberen wij te achterhalen of de reviewer daadwerkelijk geweest is, ongeacht de cijfers en de content van de review.

Dit doen wij om drie redenen.:
Ten eerste willen wij, dat het beeld op internet over ons overeenkomt met de ervaringen van gasten, die daadwerkelijk bij ons geweest zijn, of die ervaringen nu positief of negatief zijn.

Ten tweede kan "Tripadvisor" het profiel van een restaurant "red flaggen", wanneer dit restaurant door hun als verdacht aangemerkte reviews heeft.
Dit kan een verdachte review zijn bijvoorbeeld van de restaurateur zelf, een collega-restaurateur of een rancuneuze reviewer.
Zij omlijnen het profiel van het desbetreffende restaurant voor een bepaalde periode rood en waarschuwen, dat er verdachte reviews op het profiel staan.

Ten derde kunnen wij "gebruikt" worden, zelf door middel van een positieve review, om het account van een reviewer meer gewicht te geven.
Deze fraudeur zal veel ogenschijnlijke onschuldige reviews schrijven om de status van meesterproever te bereiken.
Door deze status heeft de uiteindelijke review voor het "omhoog te schrijven" favoriete restaurant veel meer invloed.

Door het gemak een account aan te kunnen maken door een reviewer, de anonimiteit van een reviewer en de afwezigheid van enige bewijslast of een de reviewer daadwerkelijk geweest is, is de bezoekdatum de enige mogelijkheid om te kunnen achterhalen of de review klopt.
Wij hebben een zeer klein restaurant en wij houden alle verkopen nauw bij in ons kassa-systeem, een vereiste van de fiscus.
Vandaar, dat wij precies kunnen zien of een review van een bepaalde datum overeen kan stemmen met de restaurant-bezoeken, zoals aangegeven in ons kassa-systeem.
Zo konden wij achterhalen, dat u ons onmogelijk op de door u opgegeven datum heeft bezocht.

Door reviews te beoordelen op authenticiteit door middel van het controleren van de datum, verklaart waarom wij de reactie, zoals die op uw review, hebben geplaatst.
Wij doen dit ongeacht of het een positieve of negatieve review betreft.

Het is nooit de bedoeling geweest om onvriendelijk over te komen, maar wij hopen, dat u begrip heeft voor ons standpunt en dat u begrijpt, dat dit onze enige mogelijkheid is om iets te doen tegen fraude.

Bas Winkler & Kai Wah HO
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Voor de eerste keer in dit restaurant. Het vijfgangen diner is zeer uitgebalanceerd. Mijn favorieten: de kreeftenbisque en de langoustine en biet gevuld met zeekrab. Heerlijke bijpassende wijnen met een goed verhaal erbij. Je hebt veel privacy hier, ook belangrijk. Goeie muziek en zeer gastvrije avond. Echt een aanrader!
Jorrit D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wij hebben bij Ratu Raja een heerlijke vrijdagavond gehad. Het eten is verfijnd, licht, verrassend en - wel zo belangrijk - erg smakelijk. De gastvrouw en gastheer hebben veel verstand van hun product en staan hier voor 100% achter, zonder dat het opdringerig wordt. De sfeer is juist heel gemoedelijk en gastvrij. Zeker voor herhaling vatbaar.
myrasander .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Het restaurant is als een huiskamer, echter zoals je je huiskamer zou willen. Knus, warme kleuren, net zo warm als het ontvangst. Het echtpaar nam gedurende gehele avond ruim de tijd voor je, en voor uitleg. Het eten was erg lekker, en heel spannend. Mooie balans van intense smaken. De aparte heerlijke combinatie van het appeldessert met bladerdeeg en zeekraalijs! sprong er helemaal uit. Een chef die durft, maar waar het eten vooral lekker is.
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
De tip om hier te eten kwam van een collega restaurant dat vol zat. Een gouden tip! Het was een waar feest vol met nieuwe smaaksensaties! De combinatie van Frans met Indonesisch is echt voortreffelijk; combinaties die je niet zou verwachten en je smaakpapillen strelen. Er kwam uitgebreid uitleg bij elk gerecht en de (bijpassende) wijn. Ook met mijn tafelgenote met lactose intolerantie werd rekening gehouden waarbij de kwaliteit en creativiteit in tact bleef of zelfs overtroffen werd. Dat is zeker niet altijd geval. De gastvrouw en chefkok hebben passie voor hun vak; dat stralen ze uit en merk je in alles. De entourage en sfeer is ontspannen en relaxed, héérlijk. Na afloop kregen we nog een 'cadeautje' om mee te nemen, voor mij een macaron en een aangepaste versie voor mijn tafelgenote. We voelden ons hier echt welkom! En de service hield niet op; in ons enthousiasme voor het restaurant vergat ik mijn aankopen van die dag. En zelfs die werden afgeleverd in het hotel waar we verbleven. Top service! Wij geven geen sterren uit, maar anders had dit restaurant er zeker van ons gehad!
Nancy P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het was weer eens wat anders.
Het eten was absoluut goed, maar de prijzen ook.
Wat we ook vonden was dat, ondanks dat het een klein restaurant is, het lang duurde voordat de gerechten kwamen.
De inrichting is wat oubollig.
Maar wie weet probeer ik het later nog eens een andere keer.
Let op!
De authenticiteit van deze recensie kan niet worden gegarandeerd.
Deze persoon heeft aantoonbaar het restaurant toen niet bezocht.

Warning!
The authenticity of this review cannot be guaranteed.
Provably this person has not visited the restaurant at this time.
gerardbrennink .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
De Prinsenstraat blijkt wel de restaurant-straat in Den Haag te zijn. Divers en kwaliteit! Zeker zo bij Ratu Raja. Het interieur is warm en comfortabel. Het ontvangst nog mogelijk warmer. Het kleine team is persoonlijk en men neemt de tijd voor je. Ook hier komt de chef regelmatig aan tafel. Het eten is zoals je nergens krijgt. Verfijnd, zeer spannend, maar toch echt eten. De chef laat de producten in zijn waarde. Misschien niet voor eenieder, maar een parel dit huiskamerzaakje. Goede wijnkaart, de beste macarons die ik heb mogen proeven.
frederiklaan .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Andermaal een restaurant in deze straat die fusion in optima forma op het bord brengt. Het ontvangst was al heel hartelijk en persoonlijk. Dit bleef de hele avond. Het echtpaar dat deze zaak runt komt veel aan tafel en geven veel aandacht. Het eten is heerlijk, eigen en intens. Een Franse basis, maar altijd zijn de Aziatische smaken goed geintegreerd. Natuurlijk namen wij de langoustine met krab. De creme van biet hierbij is onovertroffen. Prachtig hoe die smaken van biet, citroengras en limoenblad samen komen. Goed gebalanseerde wijnkaart, met ook veel oudere jaargangen. Het interieur ontworpen door de eigenaresse (ze is eigenlijk interieurontwerpster) is warm en intiem.