Rasa Sayang

Springersdiep 3 2904 ET Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart

Over restaurant Rasa Sayang

Indonesische specialiteiten in Capelle aan de IJssel

Welkom bij Rasa Sayang, een Indonesisch specialiteitenrestaurant met voor ieder wat wils! Je kunt er genieten van het uitgebreide lopend buffet maar er is ook de mogelijkheid om à la carte te dineren. De vriendelijke en klantgerichte bediening zorgt er voor dat het je aan niets ontbreekt. Rasa Sayang is niet voor niets een begrip in Capelle aan den IJssel!

Meer informatie over restaurant Rasa Sayang

Erg rustig
Erg kort
Bakker F.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
hebben we hier gegeten met familie om de verjaardag te vieren, heerlijk gegeten van lopend buffet , zeer goed kwaliteit voor weinig geld , vriendelijk bediening.
PeterCoby .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
's-avonds hier gegeten en we bestelden met z'n vieren meerdere (combinatie)gerechten. Het èchte Indonesische eten is inmiddels wat opgeschoven richting het Westerse eten. Toch smaakte alles heerlijk en we hebben ervan genoten. De inrichting doet wat gedateerd aan, er passen veel mensen in de zaak en het is er altijd druk, (goed teken!) maar daardoor ook vrij rumoerig. Prijs / kwaliteit is dik in orde.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Vandaag voor vaderdag met mijn 2 dochters en vrouw hier wezen eten. Dit was niet mijn (onze) eerste keus. Dit was bij de buren maar hier was de stroom uitgevallen maar dat ter zijde. Samen met het gezin belandde ik dus bij Rasa Sayang. Bij binnenkomst zijn wij vriendelijk verwelkomt, en kregen we de vraag of we buffet of ala carte wilden eten, voor ons was het de eerste keer, de kaart die we kregen was zo uitgebreid en daardoor onduidelijk/ teveel zijdig dat we besloten voor het buffet te gaan. Het buffet was redelijk opgesteld. Eenmaal onze bordjes gevuld liepen we terug naar onze tafel. Even ter info ik ervaar deze keuken al 20 jaar lang, begonnen we aan onze maaltijd kwamen de smaakverstekerd, de sambal Oelek en zout mijn smaakpupillen tegemoet. Dit is niet wat ik verwachtte, aangezien k al bij veel Indonesische mensen thuis heb gegeten weet ik dat dit niet zo hoort te zijn. Na enkele happen waren we er al snel klaar mee en vroegen om de rekening. De dame wierp een blik op onze tafel en vroeg of het allemaal naar wens. Daarop gaf ik te kennen dat dit niet het geval was, ik was teleur gesteld, de kwaliteit van het eten was echt heeeel slecht, de manager werd erbij gehaald. Deze bood ons van ijs tot lollies voor de kinderen bij vertrek aan, hier hebben we geen gebruik van gemaakt. Toen de manager vanuit de keuken aankwam bleef de deur openstaan.ik keek de keuken in en vond het er niet hygienisch uitzien. Toen ik hier wat van zei gaf zij aan dat het erg druk was. Uiteindelijk kon ik afreken, en ging de rekening fors naar beneden. Voor lekker Indonesisch eten moet je niet hier zijn. De service was leuk, maar voor 'leuke' bediening met slecht eten hoef je het niet te doen.
Robert A.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Rasa Sayang, het Indonesisch Restaurant op de Terp in Capelle aan den IJssel is voor ons een gezellig Restaurant met heel goed en smaakvol eten. Het begint al bij het binnenkomen, dan worden de jassen door heel vriendelijke dames in ontvangst genomen en in de garderobe opgehangen. Hierna worden we naar een beschikbare tafel gebracht waar de knapperige kroepoek al klaar staat. Er wordt gevraagd, of dat wij van de menukaart willen eten of dat wij van het lopend buffet gebruik willen maken. We namen dze keer het lopend buffet. Dit lopend buffet is heel uitgebreid en heeft voldoende keus aan nasi goreng, bami en mihoen en de overheerlijke loempia's en saté. Dan is er heel veel keus uit verschillende soorten vlees, kip en groenten. Alle gerechten zijn prima gekruid, zodat je er eigenlijk niets meer aan toe hoeft te voegen. Sinds kort is de keus bij het lopend buffet uitgebreid met nieuwe gerechten welke door de directie zelf zijn gemaakt, en zeker aan te bevelen zijn. Met al deze gerechten kun je een fantastische maaltijd samenstellen. Wil je eten van de munukaart dan heb je een heel uitgebreide keus. Je kunt kiezen uit verschillende soorten vlees, vis en groentegerechten. Bij ieder gerecht heeft men de keus om te kiezen uit drie soorten saus. Heeft men speciale wensen, en laat men dit van te voren weten, dan wordt daar voor gezorgd, niets is teveel. Heeft men gegeten, dan kan men gebruik maken van het ijsbuffet met verschillende soorten heerlijk ijs met vruchten en slagroom. Wij komen ook vaak op de eerste vrijdag van de maand m te eten, dan is er levende muziek en kun je een dansje maken. Er wordt dan door de aanwezige gasten gezongen, ontzettend leuk en gezellig.
Snurkerburger .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
vanavond bij rasa sayang gegeten na 3 jaar weer eens geprobeerd. Viel erg tegen!
Kipgerechten waren taai. Rendang en smoor gerechten veel stukken vet en geen mals vlees.
Eigerecht was waarschijnlijk al een dag oud, niet te eten.
Wat ook heel onplezierig is dat afhalers in de weg ,staan als je met je bord vanuit een bepaalde richting naar het buffet loopt.
Nee, wij gaan hier niet meer eten.
Fam . Nolen
Hans19542 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Voortreffelijk javaans buffet. Zeer ruime keuze in warm, koud en ijs/fruit buffet. Alle gerechten waren heerlijk! We zijn met z'n tweeen geweest op zondag zo tegen 17.00 uur. Nog niet echt druk dus. Bediening is zeer vriendelijk. Entourage van het restaurant is iets gedateerd. Zou een opknapbeurt niet misstaan. Ook muziek asli op de achtergrond zou het restaurant goed vwb. de indonesische sfeer bv. Gamelanmuziek of bahasa djawa muziek. Al met al een restaurant om aan te bevelen!
LinK123 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen week voor de verandering een keer afgehaald ipv in het restaurant gegeten omdat we een klein feestje thuis hadden.

Eten was zoals altijd heerlijk (gelukkig waren onze gasten ook zeer tevreden), porties heel goed.
Vooral de sate Kambing (lamssate) en rendang (gestoofde rundvlees) waren zeer lekker.

Het was er weer zeer druk maar we hoefden niet lang op onze bestelling te wachten.
KarelM .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Uitstekend gegeten afgelopen weekend met mijn vrouw en kindere. De bediening was erg vlot en vriendelijk. Ze zouden zich wat weer wat meer moeten specialiseren in Indonesisch eten ipv van alles erbij.
Mardlg .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Hartelijke ontvangst. Met de AH-bon konden we kiezen uit 3 menu mogelijkheden met verschillende prijs (voor 1 persoon). Gekozen voor het buffet. Brede keuze aan heerlijke Indonesische gerechten. Vriendelijke, snelle bediening. Ondanks doordeweekse avond was het restaurant bijna vol. Dit komt ook door het 65+ tarief wat zeer aantrekkelijk is. Het decor is gewoon, netjes, maar voor ons staat de kwaliteit van de gerechten en service voorop. Er werd hard gewerkt. We moeten er een stukje voor rijden maar we komen zeker weer terug.
Stavros T.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
In capelle beland met wat vrienden en we zijn gaan eten bij rasa sayang. Iedereen ging voor het buffet. Het eten opzicht is wel lekker, maar waar het neergezet wordt ziet er niet erg schoon uit en dat was voornamelijk het punt wat bij mij tegenviel. Vieze glazen, niet echt schone tafelkleed. Het zou goed voor de zaak zijn als het opnieuw geverfd zou worden zodat het er in ieder geval schoon uit ziet.
Davids.imro .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Leuke verwelkom. en mooi gereserveerde tafel , en het eten bediening was voortreffelijk.
Ik zou een ieder aanraden een bezoek te brengen. top kwaliteit en heerlijke sfeer en achtergrond muziek
Codam .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het eten is voortreffelijk, wij hebben a la carte gegeten en sjonge smullen hoor. we hebben nog wel even getwijfeld voor lopend buffet maar nee vond de aanloop hiervoor te druk en ongetwijfeld zullen de gerechten ook prima zijn maar het was een klein vierkant zoals een kookeiland en aan de zijkanten andere gerechten zoals soep/ijs. De service is zeer vriendelijk zonder TE te zijn, maakte een praatje ja alles is daar goed geregeld.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Het was 1 grote deceptie. Het leek coronation street wel. Hele kleine ruimte waar je rond een vierkante tafel rondschuifelt met iedereen die of linksom of rechtsom loopt. Garnalencoctail in een Indonesisch restaurant! Borden te heet. Kunt zw nirt vasthouden om op te scheppen. Giga rij voor de toetjes dus overgeslagen. Eens maae nooit weer.
Robert A.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Als wij eens gezellig willen gaan eten, dan gaan we naar het Indonesisch restaurant Rasa Sayang Capelle aan den IJssel. Ze hebben daar een hele uitgebreide keus van menu's, we slagen altijd om iets lekkers voor ons te vinden. Als we iets te vieren hebben, gaan we met het hele gezelschap naar dit Restaurant, dan weten we zeker dat onze gasten het allemaal naar hun zin hebben. Iedereen wordt bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en de jassen worden aangepakt en in de garderobe gehangen. Hierna wordt je naar je tafel gebracht waar verse kroepoek klaar staat voor bij het drankje vooraf. Daarna kun je gaan kiezen of de menukaart of het lopend buffet. Dit lopend buffet is heel uitgebreid en er is voldoende keus uit nasi goreng, bami en mihoen en dan ook nog verschillende soorten vlees, kip en groenten en niet te vergeten de overheerlijke loempia's en saté. Sinds kort is het lopend buffet nog groter geworden met enkele nieuwe gerechten die door de directie zijn gemaakt en zeer aan te bevelen zijn. Je kunt met de gerechten van het lopend buffet bijna een complete rijsttafel samenstellen. Maar ook de menukaart is heel uitgebreid en er is voldoende keus voor iedereen. Men kan kiezen ui verschillende soorten vlees, kip en groenten. Bij ieder gerecht is de mogelijkheid om te kiezen uit drie verschillende soorten saus. De gerechten zijn fantastisch goed gekruid, zodat men aan het gekozen gerecht niets meer hoeft bij te voegen aan kruiden. Heb je speciale wensen, dan is er altijd de mogelijkheid om dit te bestellen, en wordt er meteen voor gezorgd, niets is teveel. Is er iemand jarig en laat men dit aan het personeel weten dan wordt de jarige verrast met een grote coupe ijs met vuurwerk, en wordt er voor de jarige gezongen. Na afloop van het heerlijke eten, is er de mogelijkheid om te genieten van een uitgebreid ijsbuffet met verschillende soorten heerlijk is met vruchten en slagroom.
Willen wij ghoed en gezellig gaan eten, dan gaan we naar dit Restaurant, dan is succes verzekerd.
Kris G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Onlangs weer heerlijk gegeten zeer vriendelijk personeel de saté kambing is echt een favoriet van mij, ik kom hier al jaren. Het is hier altijd onwijs druk en dat is wat mij betreft een goed teken.
Björn V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Het eten is redelijk, maar de meeste is veeeeel te zout, en echt niet javanse/indonesische smaakt, mix met sushi en garnalen salade ?????, service is ook niet goed, duurt heel lang om allen maar karaf water te vragen, echt teleurstellende...verkeerd restaurant gekozen.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Het was heerlijk goed samengesteld menu en voor 4 personen genoeg en omdat ik jarig was kreeg ik een verrassings dessert
We hadden echte indoneschie saté rundvlees .gado gado kip met jetjap alles zeer mals met nasi en zeer fijne bami
Pietdeknegt .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heel vriendelijke en gezellige bediening. Het eten was werkelijk super. Aankleding van de zaak is op z'n zachtst gezegd gedateerd. Maar alles bij elkaar een absolute aanrader.
M.tak .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Ik was er al een aantal jaren niet meer geweest maar sindsdien is er niets veranderd. Het eten was ok hoewel wat aan de zoute kant. Opvallend was dat er behalve indonesische gerechten ook een aantal andere gerechten waren. Van sushi tot gevulde eieren en ook wat chinese gerechten zoals babi pangang. De bediening was overigens vriendelijk en behulpzaam.
Buurtcentrum D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
de keuze was beperkt ,als je met het buffet wilde mee eten kreeg je 5 euro korting
de soep werd opgediend zonder scholtel en brood. We konden kiezen uit een drie keuzes
de keuze met drie gangen was soep, hoofdgerecht en koffie , Niet bepaald drie gangen.
we moesten hiervoor nog 20 euro betalen.