Rasa Sayang

Springersdiep 3 2904 ET Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart

Over het restaurant Rasa Sayang

Indonesische specialiteiten in Capelle aan de IJssel

Welkom bij Rasa Sayang, een Indonesisch specialiteitenrestaurant met voor ieder wat wils! Je kunt er genieten van het uitgebreide lopend buffet maar er is ook de mogelijkheid om à la carte te dineren. De vriendelijke en klantgerichte bediening zorgt er voor dat het je aan niets ontbreekt. Rasa Sayang is niet voor niets een begrip in Capelle aan den IJssel!

Meer informatie over restaurant Rasa Sayang

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m donderdag 16:00 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag 15:00 - 23:00

7,1

Jouw recensie over het restaurant Rasa Sayang

Jopie B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Zoals gewoonlijk weer genoten. Wij komen al ongeveer 15 jaar een paar keer per jaar hier eten. We hebben de trip vanuit Gouda er graag voor over.
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Was lang wachten op de drankjes ondanks dat het niet zo druk was. Maar het eten was zoals altijd goed en lekker. Keus genoeg. Het is zijn geen culinaire hoogstandjes maar gewoon goed en lekker. Bediening is vriendelijk maar niet erg snel. Dat is wel beter geweest. Tegenwoordig is er ook een chocolade fontein maar daarbij miste ik het verse fruit. Ook een minpuntje is het bijvullen, dat werd niet of nauwelijks gedaan. Jammer maar desondanks goed gegeten.
Corrie W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
ik had om 17.00 uur gereseveerd maar er was nog niets pas 10 voor half 6 was er pas iets van het lopend buffet
Corrie W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
jammer dat het lopend buffet niet op tijd er was hadden om 17.00 uur besproken en het was pas om half 6 gereed vond ik niet zo leuk
Judy S.
het eten staat te lang
en het vlees koud
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijk gegeten op een vrijdagavond. We hebben gekozen voor a la carte ipv het buffet. Twee personen hebben een rijsttafel gekozen en twee anderen het combinatiegerecht. Het eten was allemaal heerlijk en meer dan voldoende. De bediening was ook attent, soms verliep het wat rommelig, maar iedereen was in ieder geval erg vriendelijk.
M.A. D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Deze keer was het heel druk, te druk voor de hoeveelheid personeel op dat moment , zaten we kennelijk tijdens een spitstijd (18.00 op vrijdagavond) en daardoor liep het niet zo goed als de vorige keer: er werd drinken aangeboden waar we uiteindelijk zelf nog maar eens om gevraagd hebben anders kwam er niets, vuile vaat werd niet meteen weggehaald , ze konden 2 gangen in 1x weghalen, hadden niet door dat we niet weg waren maar nieuwe borden stonden te vullen zodat ook een nog niet leeg glas verdween.........dat is overigens heel netjes opgelost door een gratis rondje van de zaak! Het personeel is heel vriendelijk en bereidwillig daar ligt het echt niet aan maar we hadden het idee dat er geen overzicht meer was waardoor er dingen mis gingen en dat geeft toch een heel andere beleving voor de klant. Dat is jammer! en doet de zaak geen goed.
Lia S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Top eten
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Goed Indisch restaurant. Veel keus uit verschillende gerechten aan het buffet en vers fruit,ijs en voor de kids(en volwassenen:-) een chocoladefontein. Vriendelijk personeel. Wij komen terug.
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Bij Rasa Sayang kozen we voor de 'all you can eat' mogelijkheid. Een werkelijk enorme keus uit vleesgerechten, groentes, verschillende soorten rijst, nasi en bami. En de bar met allerlei nagerechten is vooral voor kinderen een feestje. Alles wordt dankzij de hoge doorzet voortdurend aangevuld en is dus kraakvers. De bediening is razendsnel, maar uiterst attent en vriendelijk. Toen wij er waren, zat de tent stampvol. dat schijnt op de weekendavonden altijd zo te zijn. We begrijpen nu waarom: heerlijk gegeten voor een heel redelijke prijs.
Davey C.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
vandaag naar dit restaurant geweest, het eten is er echt lekker!

personeel was erg vriendelijk en het was er best rustig
mag wel een beetje meer versierd worden.
m-i .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Zomaar even uit eten. Liefst een beetje in de buurt. En hier waren we al een tijd niet meer geweest. Viel helemaal niet tegen. Vriendelijke ontvangst. We mochten zelf een tafel uitzoeken.
Direct aandacht en een drankje besteld. Wij kozen voor het buffet. Een fraaie verzameling gerechten van Indonesische oorsprong maar met een flinke scheut Hollandse/Chinees er overheen. Vooral de rundvlees gerechten [Rendang en Smoor] scoorden goed. Niet alle gerechten haalden het minimum niveau. Ook niet als je rekening houdt met het zeer schappelijke prijsniveau. De garnalen in een dik vettig beslag waren ver onder de maat. Maar bv bij het dessert buffet een chocoladefontein, ijs, vers fruit en veel meer. Toppertje daar was een klein schaaltje crème brûlée dat op verzoek door een zeer aardige serveerster voor ons werd klaargemaakt. En daarna nog één om het af te leren. Een prima avond. Goed gegeten voor een zeer schappelijke prijs.
En de hoofdprijs is voor de vriendelijke, vrolijke, goedlachse bediening.
bakker F.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
hebben we hier gegeten met familie om de verjaardag te vieren, heerlijk gegeten van lopend buffet , zeer goed kwaliteit voor weinig geld , vriendelijk bediening.
PeterCoby D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
's-avonds hier gegeten en we bestelden met z'n vieren meerdere (combinatie)gerechten. Het èchte Indonesische eten is inmiddels wat opgeschoven richting het Westerse eten. Toch smaakte alles heerlijk en we hebben ervan genoten. De inrichting doet wat gedateerd aan, er passen veel mensen in de zaak en het is er altijd druk, (goed teken!) maar daardoor ook vrij rumoerig. Prijs / kwaliteit is dik in orde.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Vandaag voor vaderdag met mijn 2 dochters en vrouw hier wezen eten. Dit was niet mijn (onze) eerste keus. Dit was bij de buren maar hier was de stroom uitgevallen maar dat ter zijde. Samen met het gezin belandde ik dus bij Rasa Sayang. Bij binnenkomst zijn wij vriendelijk verwelkomt, en kregen we de vraag of we buffet of ala carte wilden eten, voor ons was het de eerste keer, de kaart die we kregen was zo uitgebreid en daardoor onduidelijk/ teveel zijdig dat we besloten voor het buffet te gaan. Het buffet was redelijk opgesteld. Eenmaal onze bordjes gevuld liepen we terug naar onze tafel. Even ter info ik ervaar deze keuken al 20 jaar lang, begonnen we aan onze maaltijd kwamen de smaakverstekerd, de sambal Oelek en zout mijn smaakpupillen tegemoet. Dit is niet wat ik verwachtte, aangezien k al bij veel Indonesische mensen thuis heb gegeten weet ik dat dit niet zo hoort te zijn. Na enkele happen waren we er al snel klaar mee en vroegen om de rekening. De dame wierp een blik op onze tafel en vroeg of het allemaal naar wens. Daarop gaf ik te kennen dat dit niet het geval was, ik was teleur gesteld, de kwaliteit van het eten was echt heeeel slecht, de manager werd erbij gehaald. Deze bood ons van ijs tot lollies voor de kinderen bij vertrek aan, hier hebben we geen gebruik van gemaakt. Toen de manager vanuit de keuken aankwam bleef de deur openstaan.ik keek de keuken in en vond het er niet hygienisch uitzien. Toen ik hier wat van zei gaf zij aan dat het erg druk was. Uiteindelijk kon ik afreken, en ging de rekening fors naar beneden. Voor lekker Indonesisch eten moet je niet hier zijn. De service was leuk, maar voor 'leuke' bediening met slecht eten hoef je het niet te doen.
Robert A.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Rasa Sayang, het Indonesisch Restaurant op de Terp in Capelle aan den IJssel is voor ons een gezellig Restaurant met heel goed en smaakvol eten. Het begint al bij het binnenkomen, dan worden de jassen door heel vriendelijke dames in ontvangst genomen en in de garderobe opgehangen. Hierna worden we naar een beschikbare tafel gebracht waar de knapperige kroepoek al klaar staat. Er wordt gevraagd, of dat wij van de menukaart willen eten of dat wij van het lopend buffet gebruik willen maken. We namen dze keer het lopend buffet. Dit lopend buffet is heel uitgebreid en heeft voldoende keus aan nasi goreng, bami en mihoen en de overheerlijke loempia's en saté. Dan is er heel veel keus uit verschillende soorten vlees, kip en groenten. Alle gerechten zijn prima gekruid, zodat je er eigenlijk niets meer aan toe hoeft te voegen. Sinds kort is de keus bij het lopend buffet uitgebreid met nieuwe gerechten welke door de directie zelf zijn gemaakt, en zeker aan te bevelen zijn. Met al deze gerechten kun je een fantastische maaltijd samenstellen. Wil je eten van de munukaart dan heb je een heel uitgebreide keus. Je kunt kiezen uit verschillende soorten vlees, vis en groentegerechten. Bij ieder gerecht heeft men de keus om te kiezen uit drie soorten saus. Heeft men speciale wensen, en laat men dit van te voren weten, dan wordt daar voor gezorgd, niets is teveel. Heeft men gegeten, dan kan men gebruik maken van het ijsbuffet met verschillende soorten heerlijk ijs met vruchten en slagroom. Wij komen ook vaak op de eerste vrijdag van de maand m te eten, dan is er levende muziek en kun je een dansje maken. Er wordt dan door de aanwezige gasten gezongen, ontzettend leuk en gezellig.
Snurkerburger .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
vanavond bij rasa sayang gegeten na 3 jaar weer eens geprobeerd. Viel erg tegen!
Kipgerechten waren taai. Rendang en smoor gerechten veel stukken vet en geen mals vlees.
Eigerecht was waarschijnlijk al een dag oud, niet te eten.
Wat ook heel onplezierig is dat afhalers in de weg ,staan als je met je bord vanuit een bepaalde richting naar het buffet loopt.
Nee, wij gaan hier niet meer eten.
Fam . Nolen
Hans19542 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Voortreffelijk javaans buffet. Zeer ruime keuze in warm, koud en ijs/fruit buffet. Alle gerechten waren heerlijk! We zijn met z'n tweeen geweest op zondag zo tegen 17.00 uur. Nog niet echt druk dus. Bediening is zeer vriendelijk. Entourage van het restaurant is iets gedateerd. Zou een opknapbeurt niet misstaan. Ook muziek asli op de achtergrond zou het restaurant goed vwb. de indonesische sfeer bv. Gamelanmuziek of bahasa djawa muziek. Al met al een restaurant om aan te bevelen!
LinK123 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen week voor de verandering een keer afgehaald ipv in het restaurant gegeten omdat we een klein feestje thuis hadden.

Eten was zoals altijd heerlijk (gelukkig waren onze gasten ook zeer tevreden), porties heel goed.
Vooral de sate Kambing (lamssate) en rendang (gestoofde rundvlees) waren zeer lekker.

Het was er weer zeer druk maar we hoefden niet lang op onze bestelling te wachten.