Rare Jongens

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 20:30
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wat een heerlijke lunchplek. De gerechten zijn net even anders en prima betaalbaar.

Genietend van het zonnetje zaten we buiten op het terras. Voor mij de wrap met kipfilet en avocado. 2 forse wraps met een prima smaakcombinatie. Mijn man genoot van zijn zuurdesembrood met krokant buikspek.
De bediening was vrolijk, attent en geïnteresseerd.
We komen zeker nog eens terug.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Getriggerd door de naam van deze tent en door invloeden van buitenaf (ouders een nieuwe auto en er een stukje mee willen rijden), kwamen wij vanuit Utrecht naar De Meern gereden om neer te strijken voor lunch bij Rare Jongens. En daar hebben we zeker geen spijt van! We waren weliswaar de enigen (waarschijnlijk is het er 's avonds een stuk drukker), maar ondanks dat wist het personeel een goede vibe af te geven waardoor het toch erg gezellig was. Onze broodjes (o.a. een club sandwich, maar ook een uitsmijter en een tosti) smaakten heerlijk. Ikzelf was verbaasd over de tosti, dit is zeker geen lullig stukje boterham maar een goede lunch voor een hele schappelijke prijs! Ook de rest van ons gezelschap heeft gesmikkeld. Mochten we ooit nog een goed excuus zoeken om de nieuwe auto van mijn ouders te lenen, dan weet ik waar we heen karren. ;)
RobbieRichie .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Oei! Die steak tartaar is heerlijk!
Catch of the day was ook zalig. Was druk, maar bediening bleef vriendelijk. Fijn dat ze ook maandag open zijn. Kom zeker terug.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Afgelopen maandag ben ik met mijn vriendin bij dit fijne restaurant gaan eten. Wij beide hebben een Hollandse biefstuk gegeten die erg mals was en precies bereid zoals wij hem lekker vinden, medium rare.
De bediening was erg gastvrij en hielp ons snel.
We hebben een erg leuke avond gehad en komen hier zeker nog terug.
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
De twee heren weten een heerlijke sfeer neer te zetten. Ze zijn spontaan en goedlachs en maken een persoonlijk praatje. Daarnaast en hebben passie voor hun vak, dit blijkt uit het lekkere hoofdgerecht (Zalmfilet met zeekraal en wasabi salade) wat we hebben gegeven. Ze hebben een kaart die ze regelmatig wisselen, maar daarnaast ook altijd enkele voor-, hoofd- en nagerechten naast de kaart speciaal uitgedacht voor dat moment. Zeker in het zonnetje op het terras is een aanrader. Ze hebben heerlijke wijnen (o.a. Nederlands: Hof van Twente). Binnen is het minder ruim, maar ook prima toeven.
Annabelle Z.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Blij verrast. Je proeft de liefde van de chef in de gerechten terug. Vlees is heerlijk mals en de gastvrouw wist overal een passende wijn bij te serveren. Absolute aanrader!
Anneliesnieuwland .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Gisteren samen met mijn man heerlijk gegeten bij Rare Jongens!
Een sfeervolle locatie, alles klopt; het eten, de bediening en de prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed! Een ongedwongen sfeer en de bediening maakt graag een praatje met de gasten.
Voor herhaling vatbaar!
Een aanwinst voor Leidsche Rijn!
SVANDESANDE .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Leuk restaurant. Aardige bediening. Maarrrrr

Bediening verliep moeizaam. Hele aardige dame maar wist niets en niet bij een aantal vraagjes 3x terug maar de keuken. Niet omdat we zo moeilijk zijn maar 2 kids bij hadden waar dit restaurant totaal niet op gericht is. We verwachten geen frikandellen enzo maar een van de lekkere kroketjes of kip in een kindersmaenstelling was fijn geweest. Voor hetgeen je krijgt redelijk aan de prijs. Bij het brengen moesten we kang wachten tussen de 3 man welke reeds hun eten krijgen en de 4e. En geen kans om een wijntje te bestellen bij het brengen van het hoofdgerecht.

Al met al ben ik niet erg enthousiast en zijn we het nagerecht elders gaan nuttigen.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wauw!!!! Een heerlijke avond gehad bij deze Rare Jongens. Een beetje achteraf gelegen in De Meern, maar wat een leuke zaak. Vaste kaart aangevuld met daggerechten. Heerlijk driegangen gegeten. Hoofdgerechten zwaardvissteak en lasagne met spinazie/ricotta. Leuke opmaak, goede smaken, verse producten! Wat een feestje. Naast de gerechten ook diverse streek/speciaalbieren waar men duidelijk over kon adviseren. Als dessert een creme brullee en kaasplankje. Fantastisch! Een mooie variatie van kazen uit de regio en prettige toelichting.

Het decor is prima. Degelijk, niet te hip en fris. De bediening is mensgericht, niet opdringerig en oprecht geinteresseerd. Ik kan niet anders zeggen dan "GA HIER HEEN!"
Markhenricus .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wat een gastvrijheid en deze jongens ( en meisje) doen hun naam op een hele positieve manier eer aan. Gezellig! En dan net ff anders door vriendelijke gekkigheid van beide enthousiaste eigenaren. Eten is goed klaargemaakt. Vis die we eten ( zeebaars en zalm) zoals ie moet smaken, zonder poespas en precies goed gaar. De Lasagne wordt door de andere twee tafelgenoten gewaardeerd. Wij komen terug.
Bloempje H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Lekker gegeten bij de rare jongens. Leuke is dat ze een open keuken hebben. Het is een klein restaurantje wat een huiskamer gevoel geeft. Leuke toevoeging in Leidserijn
Love2Eat2 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Eenvoudige kaart en heerlijk gegeten. Erg vriendelijke bediening. Leuk dat er een grote keuze is uit verschillende biersoorten. Dit was de eerste keer dat wij er zijn geweest maar zeker van plan vaker te gaan.
Harrewar .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Al meerdere keren lekker gelunched bij Rare Jongens. Prima bediening. Lekkere appeltaart met appels uit de boomgaard van de buren.
Djflb .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Eten is lekker en vooral de carpaccio met pesto, parmezaanse kaas en pijnboompitten. Het interieur is wat gewoontjes en nodigd zich niet uit om gezellig te eten. Personeel is wel heel erg aardig!
RoAn15 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wederom heerlijk gegeten op het geweldige terras bij de Rare Jongens. Rare Jongens zijn trouwens ook geweldige jongens. Service tot aan huis! Dank je wel voor het thuisbrengen van onze moeder. Rob&Anly
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Rare jongen is een aardige plek om doordeweeks wat te gaan eten. geen culinaire hoogstandjes. Gewoon een keurig boord eten voor een fatsoenlijke prijs.
P &.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Beperkt aantal hoofdgerechten. Saté smaakte goed en was een prima portie. We waren er op een rustige avond. Bediening had dan ook alle tijd voor ons en was supervriendelijk. Ze schenken o.a. lokale bieren
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Vandaag ,de eerste keer rare jongens.
Supper leuke frisse trendy zaak,met mooie open keuken en leuke inrichting,
Mooi terras op het zuiden,,aleen beetje jammer dat het weer het niet toe liet, om daar onze lunch te nutiigen.
Ik had een heerlijke huisgemaakte hamburger met een lekkere pittige chilly mayonaise en friet.
Mijn vriend had garnalen kroketen met echt supper knaperig brood, echt supper,met daarbij een lekkere limoen mayonaise, heerlijk.
En als klap op de vuurpijl een kopje thee, met de aller lekkerste brouwnie die ik ooit gegeten heb.
Hier komen we snel nog eens treug, alles klopte.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Waren voor het eerst bij Rare Jongens. Hadden dit totaal niet verwacht aan het einde van wat vroeger een landelijke weggetje was in de Meern, de Groenedijk. Mooi en heel gezellig restaurant met een mooi terras. Leuk ingericht met o.a. mooie moderne kerkbanken uit een kerk in de Achterhoek. De kaart is niet groot, weinig kleine voorgerechten maar met een overheerlijke schaal brood met kruidenboter en olie dip. Dit brood moet wel zelfgebakken zijn. Hoofdgerechten goede keuze voor een mooie prijs. Wat ik miste was een visgerecht! Wel stoofpotje vlees en kip PiriPiri, Sate, Hamburger, vegetarisch e.d. Allemaal zelfgemaakt! € 14,50. Mooie prijs. Ook de toetjes waren zelfgemaakt, zoals de Brownies. Liever een wat beperktere keus met een heerlijke smaak dan een hele uitgebreide kaart waardoor de kwaliteit in het gedrang komt. Maak wat je aan kan. Voor deze VINEX wijk een aanwinst en voor bijvoorbeeld de Woerd op loopafstand. Ook vanuit Utrecht over de mooie Groenedijk heerlijk op de fiets goed te bereiken. Heerlijk toch. O ja, fijne bediening.
Tennyvanelst .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Gisteren voor het eerst gegeten bij Rare Jongens. Het eten was heerlijk en de bediening was zeer vriendelijk! Wij komen zeker weer terug!