Raoul

5,4
5,6
Bauke V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Lunch op deze lokatie naast de Bijenkorf. Groot terras de bediening was in het begin wat ongeïnteresseerd maar trok bij bezorgen van de lunch bij Het gebodene saté en uitsmijter smaakten prima Ruim voldoende
Twan66 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Een zeer klantonvriendelijk zaak.
Als je voor 42 euro er gaat eten moet je gewoon 50 cent bevallen voor toilet bezoek.
Terwijl de prijzen behoorlijk hoog liggen .
Frisdrank 3.10 en cappuccino 3.25.
Als je fatsoenlijk aan de bazin vraagt (die heerlijk in het zonnetje zat terwijl teras vol zal) waarom je als klant 0.50 moet betalen krijg je nog een grote mond ook.
Oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Raoul zit op een mooie locatie in het centrum van de stad, maar daar is de laatste positieve noot dan ook wel mee geschreven.
Forse prijzen, halfzachte afbakbroodjes, geen verse ingredienten, typisch een zaak waar er hoge marges gedraaid worden maar er geen 'liefde voor het vak is'.
Wc's zijn smerig, bediening was slecht, hier kom ik niet meer terug.
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Veel personeel maar niemand let op de gasten. Wat lunch gerechten besteld maar smakeloze hap. Soep niet bestellen want smaak naar niks. Broodjes prima belegt alleen jammer dat het brood 3 dagen oud is. Keihard.

Je zou toch wat meer kwaliteit verwachten met dit soort extreme prijzen. Te duur en naar de toiletten durf ik ook niet meer. Vreselijk gedateerd.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Onlangs even een gehaktbal gegeten op het terras, wat een misser de bal was niet te eten en de bediening had het alleen druk met zichzelf. Ik begrijp het niet omdat de eigenaar misschien wel ruim 40 jaar ervaring heeft binnen de Rotterdamsche horeca. Dit is hoe het zeker niet moet.
Nadine V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Slechte service! Moest eerst een halfuur wachten voordat de serveerster eindelijk naar ons toe kwam. Was ze er eindelijk was zij geïrriteerd met ons. Ik ben daar maar niet op in gegaan en heb gewoon mn eten besteld. Duurde het nog een drie kwartier voordat ons eten er was. Als het nou een culinair hoogstandje zou zijn kon ik het begrijpen een beetje begrijpen. Maar drie kwartier voor 2 broodjes kan echt niet. Ik kom zeker niet terug.
MDTilstra .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Vorige week zondag tijdens een druk evenement een hapje gegeten bij Raoul. Met name het terras was echt overvol, (onderbezet) personeel liep rond als een kip zonder kop. Wellicht niet zoals het normaal gesproken gaat, al twijfel ik daar ten zeerste over als ik de rest van de recensies lees op deze website. Op deze dag hanteerde zij het systeem met 'lopers' en 'opnemers'. Een systeem wat op grote terrassen best kan werken, mits de organisatie een beetje klopt..

Opmerkingen als 'dat is mijn wijk niet' bestaan dus blijkbaar nog in deze horecabranche. Na 20 minuten proberen bediening te bereiken (ook de 'opnemers' kijken dwars door je heen) een drankje en 2 Ceasar salades besteld. Bij het uiteindelijke uitserveren van de drankjes moesten wij wel direct afrekenen 'want er waren al veel gasten weggelopen'. Joh. Bezoek van het toilet ook al een aantal keren in de recensies terug zien komen, opmerkelijk dus ook dat hier niets aan gedaan wordt. De toiletten zijn oud en vies, bij de wastafel schimmel aan alle kanten. Ook kan het eventueel gebeuren dat de handdroger het niet doet, maar hang dan even een handdoekje op voor je gasten. Niet het geval. Voor dit onaangename bezoekje dienen de gasten, ook welke een vermogen uitgeven op het terras, wel even €0,50 te betalen. De dame met het schoteltje bij de toiletten was net even een broodje naar binnen aan het werken. Ze was zo druk met malen, ik kon meegenieten, dat er geen woord uit haar mond kon komen. Charmant.
Na een goeie 30 minuten werd de Ceasar salade geserveerd. Wij hadden al een aantal gasten voorbij zien komen met koude gerechten, dus we waren voorbereid op het ergste. Het viel ons wat dat aangaat alles mee; de kip was lauwwarm en de salade zag er fris en lekker uit. Toch meen ik dat een Ceaser salade uit meer bestaat dan alleen sla met kip, geraspte kaas en croutons. Bijvoorbeeld krokante bacon, ansjovis en avocado? Maar goed, de salade was geserveerd, daar waren we allang al blij mee en ondanks dat de kip gortdroog was, was hij prima.
Dan komt het meest gênante gedeelte van ons bezoek aan Raoul: de oudere dame in de bediening. Wij zaten met zijn tweetjes in de bocht van het terras, en nadat er nog 2 mensen bij waren gekomen vond zij dat wij 'in het looppad' zaten. Volgens haar was dat al meerdere malen tegen ons gezegd, met dus de vraag of wij even normaal wilden gaan zitten. Bijzonder genoeg ging dat op een dusdanige asociale manier dat wij ons nog steeds afvragen wat deze vrouw in de gastvrijheidssector doet. Zij greep onze tafel en trok deze een meter naar haar toe. We konden nog net onze drankjes opvangen, maar de rest van het servies ging alle kanten op. Stampvoetend liep ze weg. Toen zij 5 minuten later bijna alle borden uit haar handen liet kletteren was dit volgens ons terecht. Daar was deze vrouw het natuurlijk niet mee eens en ging als een schaamteloze huisvrouw tegen ons te keer. 'Het is maar goed dat ik niet bij jou thuis op visite kom' (mee eens). Alle gasten om ons heen waren met stomheid geslagen. Wat was dit voor gênante vertoning? Tip: slecht voor je gasten, slecht voor je bedrijf. Werkelijk zelden zo'n chagrijnige en onvriendelijke vrouw meegemaakt, die nota bene gastvrij hoort te zijn. De overige jonge bediening, vooral het jongste meisje, deden nog hun best het een beetje recht te trekken, vandaar een score van 2 bij service in plaats van een 1.
Wij werken beide op hoog niveau in de gastvrijheidssector, zijn heel veel bezig met onze gasten en hostmanship. Dit is een voorbeeld, ook voor onze collega's, van hoe het absoluut niet moet. Wij komen echt nooit meer terug.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Ik val met de deur in huis: ik snap dat Raoul op een toplocatie naast de Bijenkorf zit, maar 3,10 euro voor een frisdrank, 4,25 euro voor een rosébiertje en 7,50 euro voor wat kleffe, platgedrukte stukjes stokbrood met 3 kleine bakjes pesto/aioli/tapenade is flink betaald.
Service was netjes: we kregen als smeersels iets anders wat op de (Engelstalige) kaart stond, iets wat de bediening zag, waarna keurig flesje olijfolie op tafel werd gezet.
Wc is een absolute blamage voor zo'n tent waar je zoveel betaalt voor een drankje/hapje. WC-papier op de grond, wasbak bijna weggerot, handendroger die het niet doet en geen handdoekjes om dan je handen af te drogen. Inrichting is op zich wel warm en knus, wij kozen ervoor (ondanks de zon) binnen te gaan zitten, omdat je buiten behoorlijk werd uitgerookt door rokers. Al met al voor ons een eenmalig iets, volgende keer wandelen we verder voor een hapje en drankje.
Rluur .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Jaren geleden, dat ik hier was geweest. Als je binnen zit lijkt het wel een stationsrestauratie, met die tafeltjes met gezellige lampjes erop. Het heeft een hele gezellige sfeer, met aan de linkerzijde de Bijenkorf en aan de rechterzijde het oude historische ABN AMRO pand. De bediening was vriendelijk en het Korenwolf Witbiertje werd snel bezorgt in origineel glas met stampertje en citroentje. De panne(n)koek met rozijnen en kaneel was ook erg lekker. Tja de prijs van, 4 euro voor het Witbiertje is dan ietsje duurder dan normaal, maar ze hebben tenminste echt witbier ipv weizen en sfeer en locatie maken dat meer dan goed :-)
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
het is al weer een tijdje geleden dat ik hier geluncht heb en ik kan de reacties van mensen die zeggen hier niet meer terug te komen van harte onderschrijven. ik heb ze echt een aantal kansen gegeven maar ook ik kom hier niet meer. ik herken de verhalen van lang moeten wachten, onvriendelijke bediening en ja ze zijn schandalig duur! een anekdote wil ik de lezers van iens niet onthouden: er lag een flinke plas vocht onder onze tafel en stoel. met een beetje moeite konden we zo zitten dat onze voeten schoon bleven. bij het weggaan de serveerster geattendeerd op de vloeistof onder de tafel en stoel. haar reactie: o ja dat weet ik. mijn mond viel open van verbazing. als je dat weet dan dweil je het toch even op voor de volgende gasten (wij dus) komen?
Sissie V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Afg vrijdag hier geluncht nou na besteld te hebben duurde het bijna een uur voor dat alles kwam ik had een tosti hawai en een cola deze was bijna koud ook was er geen ketup bij en ook geen garnituurtje mijn man een br kaas en koffie niks byzonders 20 euro vind ik veel te duur betaald voor wat we kregen ik werk zelf in de horeca , dus weet waar ik over praat , ik kom hier niet meer
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Afgelopen donderdag 2 oktober bij Raoul gegeten. Het begon prima, 2 kopjes koffie besteld. Binnen 5 minuten op tafel. Het duurde daarna 20 minuten voordat er iemand langskwam om eten op te nemen. We moesten zelf aangeven dat we nog iets wilden drinken, terwijl de koffie al zeker 10 minuten op was. Toen een melk en een biertje besteld. Die was blijkbaar vergeten, aangezien die 20 minuten later pas op tafel stonden. Maar aangezien er niemand in de buurt was om ernaar te vragen, hebben wij het niet aan kunnen geven. Uiteindelijk kwam het eten na ruim 30 minuten, op het moment dat een van ons naar de entree liep om te vragen waar het bleef. Het eten werd uitgeserveerd, maar werd weer niet gevraagd of wij iets wilden drinken. Er werd later niet gevraagd of alles naar wens was. Tussentijds was er niemand aanwezig, behalve soms iemand die duidelijk van punt A naar punt B aan het bewegen was en verder niet om zich heen keek. Er waren meerdere mensen die naar aandacht zochten. Meneer naast ons zat toen wij onze eerste koffie ophadden met een leeg bord voor zich, en zat nog steeds met een leeg bord voor zich toen wij weg gingen. Ook met het afrekenen moesten wij naar de entree lopen en werd er niet gevraagd of het naar wens is geweest. Het eten was op zich oke, maar voor de prijs hadden we wel iets meer speciaal, of meer verwacht.
Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
We zaten net, toen er al iemand kwam: "wat mag het zijn!". Geen "goedemiddag" of "hallo". We gaven aan dat we nog keken en mevrouw liep meteen weg. Geen "prima, ik kom zo bij u terug" of "wilt u alvast iets drinken?".
Bestelling doorgegeven en deze werd redelijk snel uitgeserveerd. Prijzen zijn absurd: € 13,50 voor een boerenomelet, € 9,50 voor een pannenkoek, € 3,10 voor een glaasje Spa Blauw. Het eten was lekker, maar deze hoge prijzen niet waard.
Wij zaten op het terras: kleine tafels, simpele kuipstoeltjes. Niets bijzonders dus.
Bij het afrekenen moesten we naar binnen om te pinnen. Smalle ruimte waar het personeel ook langs moet met het uitserveren. Dit gebeurde al zuchtend en steunend. Kreeg de indruk dat men niet veel zin in het werk had. Ook het uitserveren op het terras verliep rommelig: er werd geroepen wat men op het dienblad had staan in de hoop dat de tafel reageerde. Het bedienend personeel behoort te weten welke bestelling voor welke tafel is.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Een uur na het bestellen werd ons eten gebracht. Het zou een half uur duren. Biefstuk was lauw en taai. Bediening was moeilijk te bereiken. Prijs kwaliteit verhouding was ver te zoeken.
Xandora .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
vanochtend wilde we hier een hapje eten,niemand groette ons,er werd alleen maar geroepen:over 10 min zijn we open(1 min voor 11) en mevrouw ging zitten roken.
Bestelling werd opgenomen,2 ijskoffie,caesar salade en een uitsmijter,ijskoffie werd gebracht met de reactie:nou stel je hier maar niets van voor,dit is niets bijzonders,huh???Het eten was wel aardig,tussendoor werd de bon op de tafel gegooid,maar er werd niet gevraagd of we nog wat wilde drinken toen de glazen leeg waren,dames gingen in het zicht van de gasten zitten roken of erg amicaal met vaste gasten doen.
hebben het geld op tafel gelegd en zijn weggegaan,geen reactie,hadden dus zelfs zonder betalen weg kunnen gaan daar.
Heb meelij met de kok die zijn best doet.
Anneke Z.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Wij kwamen hier om te lunchen en de pannenkoek was redelijk.
Het duurde alleen wel een uur voor wij deze geserveerd kregen. Ik vond de bediening niet professioneel. Mensen die klaagden over het lange wachten op de bestelling werden niet al te vriendelijk te woord gestaan. Er was veel te weinig bediening voor zo'n vol terras.
Henkie13 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Lunch genoten op aanraden van een collega, helaas viel het eten tegen. De tosti is een aanfluiting, en de prijs kwaliteit is niet in orde. De bediening was rommelig en kwam vrij nors over. I.v.m. ons tijdsbestek niet op ons gemak kunnen lunchen. De locatie is top.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Afgelopen week hier geluncht. Ze zijn zeker erg duur eigenlijk te belachelijk voor woorden. Chocolade melk had de zelfde prijs als een cola? Broodje was ok, maar zoiets vergelijkbaars vind je ergens anders goedkoper. Service was snel en vriendelijk. Niets op aan te merken.
Rvdm .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Vandaag was ik hier met mijn man, baby, schoonzus en schoonmoeder. Wat een gezellig hapje eten zou worden is op een verschrikkelijke teleurstelling uitgelopen. Toen ik aan de dame achter de bar vroeg waar ik mijn baby kon verschonen werd mij zeer onvriendelijk medegedeeld dat ik maar met mijn baby (door de kou) naar de Bijenkorf moest lopen omdat zij geen gelegenheid waren waar je kinderen kon verschonen. Toen ik vervolgens bij de manager mijn verhaal deed (die de vader was van de dame die mij zo onvriendelijk en bot te woord had gestaan) liet hij mij niet eens uitpraten en kreeg ik het verwijt dat het schandalig was dat ik hier met een baby kwam, alsof het een of andere ordinaire kroeg was ipv een gelegenheid waar de thee en een broodje kon nuttigen! Ons werd van alles verweten. Wij konden geen hap meer eten en zijn opgestaan. Vervolgens durfde ze ook nog te zeggen dat wij het niet moesten wagen zonder te betalen te vertrekken (alsof ik mij ooit zou verlagen dat te doen!!). Ik ben nog nooit zo onrechtvaardig behandeld. Wij komen hier nooit meer terug en ik wil andere behoeden voor dezelfde teleurstelling.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Vandaag hier geweest met vriendinnen na een dagje trouwjurken passen voor mijn beste vriendin. Ten eerste:zelden een eetgelegenheid meegemaakt waar ze zo kindonvriendelijk zijn! Kon amper binnen met de buggy,kinderstoeltjes hebben ze niet en verschonen werden we doorverwezen naar de bijenkorf aan de overkant. Daarnaast schrok me de rambam van de prijzen..maar goed,we hadden honger. Na drie kwartier wachten kregen we eindelijk ons eten. Ik vroeg aan de serveerster of het mogelijk was een boterhammetje met kaas te krijgen voor mijn zoontje. Dat kon. Dat val dan niet tegen zou je denken! Ja...tot je de rekening krijgt. €4,25 voor een lullige witte boterham,zonder boter en één plakje kaas! €4,25!!! Ik ging naar de kassa om te vragen of ze wel goed bij hun hoofd waren! Leidinggevende werd geroepen en toen ik zei dat ik voor 4,25 behoorlijk wat kaas en minstens twee broden kan kopen kreeg ik de vraag of ik dan voor de oorlog van huis was gegaan...pardon?? Bij Gods gratie werd er 1,25 van de prijs gehaald want ze ging de discussie niet aan met me. Zelden zo onbeschoft behandeld!! Ik ga ook zeer zeker niet terug!