Over het restaurant Rantrée

Proef bourgondisch Maastricht

Haute cuisine, bijzondere wijnen en gezelligheid komen hier altijd samen. Elke maand bedenkt chef Ralph Hermans weer een nieuw menu en zorgt sommelier Jennifer Silvius dat de wijnen hier naadloos op aansluiten. Een echte avond uit in bourgondisch Maastricht!

Meer informatie over restaurant Rantrée

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag 18:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag
Zondag

9,2
Jerell D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Onlangs hier gaan eten met mijn vriendin en het was uitstekend. Vanaf binnenkomst een warm onthaal en uitermate vriendelijk. Meteen mogen genieten van de vele fingerfoods en amuses vooraf, om vervolgens over te stappen op het 5-gangen Rantree menu met begeleidende wijnen. Perfecte combinatie op het bord en perfecte combinatie van wijn! Zeker voor herhaling vatbaar!
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Onze eerste kennismaking met Rantrée. Een verfijnde keuken met mooie producten waaronder kreeft, langoustine, lever en duif. De amuses waren smaak bommetjes..Heerlijk gegeten. Enig minpuntje dat er niet na elke gang gevraagd werd of het gesmaakt had. En het dessert had van mij wat spannender gemogen. De chef nog bedankt voor de mooie avond. Ik heb bij menig sterrenzaak echt veel minder gegeten! Top!
m P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Zeer goed, uitstekende bediening. Keurig restaurant en verrassende gerechten. Zeker moeite waard om om te rijden. Heerlijke wijnen
Evi S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We zijn op een doordeweekse avond gaan eten bij Rantrée. De inrichting was modern maar wel warm (banken langs de wand). We kozen voor een verassingsmenu waarvan ik alleen maar kan zeggen dat het de ene na de andere verassing was. Gerechten zijn van hoog niveau, leuke combinaties en mooie bijpassende wijnen. De bediening was vriendelijk en professioneel. Al met al een top avond gehad, we komen zeker terug bij Rantrée, ga zo door!
Heleen K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Eten super, bediening niet allemaal even professioneel, wijnkaart eenzijdig en duur.
Jammer dat er een grote groep ( ca, 25- 30 ) Japanners aanwezig was met kleine kinderen.
zij bepaalden de sfeer en de aandacht van het personeel en het tempo van de service. 4 uur zitten is veel. Blijkbaar was dit al eerder voorgekomen. Jammer..! Op deze manier komen we niet terug.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Bib gourmand menu gekozen. Kikkerbillen toegevoegd. Als dessert een mooi kaassdessert en als afsluiter een heerlijke café macciato. Dit alles omsloten met super wijnen en een uitstekend advies. Een top avond!
Nadine G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een fantastische lunch gehad, heerlijke amuses, gerechten, wijn en zoetigheid. Ontzettend lekker gegeten, vlotte, vriendelijke bediening met kennis van zaken. We zijn verwend en alles was top! Ook een uitstekende prijs kwaliteit verhouding voor het Bib Gourmand menu. Ik kijk nu al weer uit naar ons volgende bezoek aan Maastricht en Rantree!
patr-fra .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Genoten in een ontspannen sfeer. We hadden net verrassingsmenu gekozen, en iedere gang was heerlijk. We waren de eerste die het nieuwe menu voorgeschoteld kregen, en er werd ook om feedback gevraagd. Top restaurant, met vriendelijk bediening.
toonenpatricia .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
hier afgelopen zondag met mijn vouw gegeten wij hadden er veel van verwacht en eigenlijk alles is uitgekomen. heerlijke gerechten met een hartelijke bediening. Elk gerecht was weer een klein feestje en het kan dan ook niet lang duren voordat de ster komt en ook de prijs van dit restaurant is nog prima te doen. Toen wij klaar waren regende het behoorlijk en wij kregen een paraplu van het restaurant aangeboden wat een mooie service. dit restaurant kunnen wij iedereen aanraden.
Rupert .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
wij hebben verrassingen voorgeschoteld gekregen bij Rantree die we niet verwacht hadden, oh zeker, we wisten dat er heel goed gekookt werd met de Franse keuken als basis en ingredienten uit de regio maar om eerlijk te zijn, we wisten eigenlijk te weinig van de originele signatuur van chef Ralph Hermans. Zijn handschrift verraadt inderdaad kennis en kunde van de Franse keuken maar de orientaalse en mediterrane 'touch' die hij aan gerechten geeft maken ze eclectisch en heel eigen. Zijn kookstijl is authentiek en vernieuwend, terecht bekroond met een Bib Gourmand maar de ster is niet ver. Naast een avond lang genieten is sfeer, entourage en bediening geweldig en weet niet alleen sommelier Jennifer Silvius onscte bekoren met haar wijnkeuze maar ook de overige personeelsleden vertellen de verhalen over de wijn alsof ze een paar zomers terug nog de druiven stonden te plukken.
John B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Samen met mijn zus heerlijk genoten van een drie gangen lunch, inclusief fingerfood vooraf, en 2 amuses. Witte huiswijn was ook prima. Mijn zus heeft gelijk gereserveerd voor Moederdag!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een belevenis! De gerechten waren smaakvol en verfijnd, de bediening was attent, en de ambiance was ontspannen en toch chic. Ieder gerecht was zorgvuldig bereid, met een speciale touch om het bijzonder te maken, zoals de risotto die bij de krokante zwezerik werd geserveerd, die door het gebruik van citrus net iets lichter van toon werd. Het lammetje was heerlijk, de kreeft ook, kortom: een aanrader!
John L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Aan een winkelmiddag samen met mijn vrouw heb ik de deal dat we dan wel altijd gaan lunchen :).
Via Iens gezocht naar een goed lunchadres in Maastricht, het werd het ons onbekende Rantree.
Helemaal geen verkeerde keuze achteraf. het was een smaakbeleving van begin tot einde . de chef gebruikte hier en daar smaken die uit het oosterse stammen en de gerechten net de kick geven om ze speciaal te maken.
Chapeau voor deze finesse
We hebben genoten van alle aspecten, goede kundige bediening , goede bijpassende wijnen, in een mooie ambiancce
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisteravond met vrienden een heerlijk bib-menu gegeten bij Rantree. De gangen waren zeer goed verzorgd, smakelijk en mooi geserveerd. De amuses tussendoor waren ook zeer smakelijk. De keuze van de de wijnen was goed uit en werd uitgebreid toegelicht. De bediening is attent, vriendelijk en correct, hoewel er ruimte is voor iets meer interactie en humor. De inrichting is weinig fantasievol en niet passend bij het hoge niveau van het eten en de bediening. Sympathiek restaurant, voor herhaling vatbaar.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Mooie zaak. Schitterend opgemaakte gerechten en goed op smaak. De bediening is onberispelijk en verstaat haar vak. Een van de betere adressen in Maastricht.
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een culinair feest! We hebben gekozen voor een 4 gangen menu (met wijnarrangement) bestaande uit King Crab, Snoekbaars, ossenhaas en 4 kazen. Stuk voor stuk waren het allemaal tongstrelingen en smaakexplosies. Kon er helemaal niks op aanmerken! Bediening was uitstekend, vooral de zeer kundige uitleg over de fantastische wijnen door de eigenaresse. Personeel hield elkaar goed in de gaten en het geheel verliep erg soepel. Niet te lang en niet te kort hoeven wachten, precies goed. Aankleding zaak is ook uiterst smaakvol! Normaal geef ik nooit 5 sterren maar deze topzaak in Maastricht verdient dit helemaal. We gaan zeker nog eens!
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij kwamen Rantrée per toeval op IENS tegen en hebben meteen een tafel geboekt voor het vaste menu op tweede kerstdag. Dat reserveren ging al keurig: in eerste instantie waren ze volgeboekt, maar binnen een week ontvingen we een telefoontje met de vraag of we nog interesse hadden, want er was een annulering.
De ontvangst was wat zakelijk en kortaf, maar dat kwam misschien door de drukte. En dat gold eigenlijk voor de hele avond: de bediening bleef nogal afstandelijk tot aan het dessert. Daarna leek er een last van hun schouders gevallen te zijn, en werd iedereen een stuk losser en hartelijker.
De inrichting van de zaak is schitterend. Een prachtige, rustige sfeer en mooie aankleding.
Over het eten niets dan lof. Wij namen het vijfgangen-menu dat met € 79,50 weliswaar niet goedkoop was, maar absoluut die prijs waard. Die Bib Gourmand lijkt ons dan ook volledig terecht.
Rantrée is echt zo'n restaurant dat "tegen een ster aan zit". In elk geval gaan wij er zeker nog eens terug.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Nieuwsgierig na tal van positieve berichten, treden we binnen bij Bib gourmand restaurant Rantrée in Maastricht. De ontvangst is hartelijk en de inrichting smaakvol. We nemen plaats en bij het aperitief krijgen we meteen 3 lekkere 'mondvermaakjes' zoals ze het hier noemen, gevolgd door nog 2 mooie en lekkere amuses. Boter en olie staat al op tafel, er zijn lekkere broodjes en een fles plat water komt er ook nog bij. De wijnen worden in goed overleg afgesproken dus we kunnen gaan beginnen! Wat volgt is een mooi voorgerecht: tartaar van rund met softshell krab. Lekker, mooi van opmaak, fris en licht. Daarna grietbot met aardpeer en beurre noisette saus. Een topgerecht! Heerlijke verse vis, lekkere garnituren en een licht zuurtje in de supersaus. Absolute sterrenkwaliteit!
Ook het hoofdgerecht van hertenbout met rode kool, appel en witlof kan bekoren. Prima hoeveelheden, mals wild en alles goed op smaak. We sluiten af met een dessert van yoghurt, mango en chili. In principe smaken die prima bij elkaar passen maar in de receptuur dient de hoeveelheid gelatine flink te worden verminderd. Geen koffie meer voor ons maar we krijgen wel nog 3 lekkere bonbons en dat is heel aardig.
Een extra compliment trouwens voor het feit dat bij het tussen- en hoofdgerecht de saus op tafel blijft staan. Hulde hiervoor!
Ondanks het dipje van het nagerecht hebben we lekker gegeten. Nog een paar van die gerechten zoals de grietbot en de Michelinster komt er aan.
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Samen met mijn vrouw een weekend naar Maastricht zonder de kids en dan gaan we graag lekker uit eten. Ruim vantevoren gezocht naar een mooi adres en enthousiast geworden van de recenties kozen we voor Rantree. Wat een fijne keuze !
De ontvangst is hartelijk en het restaurant is niet groot - volgens mij zo'n 35 couverts, wat de sfeer ten goede komt.
We kozen voor het vier gangen menu en elke gang was goed. Samen met het goed samengestelde wijnarrangement en heerlijke avond gehad. Ook sympathiek een stel wat samen hart en ziel legt in hun werk. Hij in de keuken en zij aan het hoofd van de zwarte brigade. We vonden vooral het wild zwijnfantastisch en de geselecteerde wijnen pasten perfect.
Geen minpunten ? Nou wat ons betreft mag je het water gewoon op tafel zetten, dan schenken we zelf bij. Nu werd dat per keer ingeschonken en was onrustig en net steeds te laat.

Maar dit is echt een detail - dus bent u in Maastricht of heeft u het geluk er te wonen, ga dan zeker naar Rantree voordat ze een michelin ster krijgen en het wellicht te druk wordt.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Wij hadden de 'Lekker 500'gekocht. Daar stond het restauarant Rantree in vermeld met een mooi lekkermakend verhaal. Omdat wij een weekend naar Maastricht gingen hebben we daar geboekt. En het kwam helemaal uit. De ontvangst was prima. De inrichting vond ik erg mooi. strak, prachtige verlichting, waardoor je een mooi beeld had van het gerecht op de tafel, hele goede akoestiek. een aangename atmosfeer. De bediening, wist waarover ze spraken en waren erg attent zonder opdringerig te zijn. We kregen 3 gangen met amuses die elk een pareltje op zicht waren. Daarna het menu, Wij hadden het Bib Gourmand menu, 3 gangen. Het was meer dan genoeg voor ons. Maar ook het eten was tot in de puntjes goed verzorgd en heerlijk. Voorgerechtje met patrijs. Het hoofdgerecht met wild zwijn. De wijnen waren stuk voor stuk er erg goed bij gekozen. De sommelier Jennifer, was sommelier van het jaar 2012 in Belgie. Zij is een vakvrouw en vertelt op een prettige manier over de wijnen die zij ons schenkt. We begonnen met de huiswijs, die meteen al erg positief op ons overkwam. Daarna een wijnarrangement, heerlijk. We hebben genoten. De prijs versus kwaliteit is goed in balans. Wij komen graag weer terug.