Over het restaurant Rantrée

Proef bourgondisch Maastricht

Haute cuisine, bijzondere wijnen en gezelligheid komen hier altijd samen. Elke maand bedenkt chef Ralph Hermans weer een nieuw menu en zorgt sommelier Jennifer Silvius dat de wijnen hier naadloos op aansluiten. Een echte avond uit in bourgondisch Maastricht!

Meer informatie over restaurant Rantrée

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag 18:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag
Zondag

Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Rantrée

Roger V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We hebben een fantastische avond gehad. De sfeer en bediening zijn goed. Het eten is een ware smaakbeleving. Ieder gerecht bevat een diversiteit aan smaken en de combinatie met de wijn is de finishing touch.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Heerlijk gegeten bij Rantrée afgelopen zondag. De avond werd gestart met een aperitief met hierbij een 3-tal amuses. Vervolgens nog 2 rondes heerlijke amuses van het huis en daarna hebben wij het 3-gangen Bib Gourmand menu gegeten. Al het eten was heerlijk, leuk van alle extra hapjes en na het kaasplankje ook nog een aantal bonbons. De bediening was erg vriendelijk. Minpuntje was dat de wijn van het wijnarrangement vaak zeer lang voor het bijpassende gerecht kwam, dit had beter getimed morgen worden. Voor een arrangement waar je 8 euro per glas betaalt zou het ook wel redelijk zijn als de glazen niet halfvol geschonken werden. Ook werd er tijdens de amuses, behalve ons aperitief, geen drinken geschonken of gevraagd of wij nog wat wilden: het wijnarrangement begon echter pas bij de eerste gang waardoor wij vrij lang zonder drinken zaten. En bij het kaasplankje had ik persoonlijk liever de optie voor een glaasje port gehad i.p.v. dessertwijn maar dat is een kwestie van smaak. Tot slot vind ik het zelf altijd wel netjes als in restaurants van dit kaliber standaard kraanwater bij elke tafel geschonken wordt. Als met al een heerlijke avond met heerlijk eten voor een zeer redelijke prijs met ietwat minpuntjes rondom het drinken.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Door een tip van een goede vriend terecht gekomen in het voor ons nog onbekende restaurant Rantrée in Maastricht! En wat een verrassing! Als lid lid van de Jeunes Restaurateurs (JRE) en in het bezit van een Bib Gourmand schep je wel verwachtingen en die komen ook helemaal uit! Allereerst even een opmerking over de geweldige maar vooral zeer professionele bediening. Alles was tot in de puntjes verzorgd. We namen het 5 gangen menu Rantrée met bijpassend wijn arrangement. Wat een mooi menu en je zag en proefde de liefde waarmee het was bereid. Paar hoogtepuntjes, De Noordzeekrab met appel, aardappel, sesam en groene curry, de roerei met Oscietra Imperial kaviaar, de gebakken eendenlever peer, kruidkoek, saus van amandel en de langoustine met buikspek, soja, wortel, dadel. Fantastisch en nogmaals geserveerd met mooie wijnen. Kortom we hebben genoten en komen terug! zou ons overigens niet verbazen als ze dan een Michelinster hebben. grote dank aan heel de brigade van Rantrée
Jerell D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Onlangs hier gaan eten met mijn vriendin en het was uitstekend. Vanaf binnenkomst een warm onthaal en uitermate vriendelijk. Meteen mogen genieten van de vele fingerfoods en amuses vooraf, om vervolgens over te stappen op het 5-gangen Rantree menu met begeleidende wijnen. Perfecte combinatie op het bord en perfecte combinatie van wijn! Zeker voor herhaling vatbaar!
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Onze eerste kennismaking met Rantrée. Een verfijnde keuken met mooie producten waaronder kreeft, langoustine, lever en duif. De amuses waren smaak bommetjes..Heerlijk gegeten. Enig minpuntje dat er niet na elke gang gevraagd werd of het gesmaakt had. En het dessert had van mij wat spannender gemogen. De chef nog bedankt voor de mooie avond. Ik heb bij menig sterrenzaak echt veel minder gegeten! Top!
m P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Zeer goed, uitstekende bediening. Keurig restaurant en verrassende gerechten. Zeker moeite waard om om te rijden. Heerlijke wijnen
Evi S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We zijn op een doordeweekse avond gaan eten bij Rantrée. De inrichting was modern maar wel warm (banken langs de wand). We kozen voor een verassingsmenu waarvan ik alleen maar kan zeggen dat het de ene na de andere verassing was. Gerechten zijn van hoog niveau, leuke combinaties en mooie bijpassende wijnen. De bediening was vriendelijk en professioneel. Al met al een top avond gehad, we komen zeker terug bij Rantrée, ga zo door!
Heleen K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Eten super, bediening niet allemaal even professioneel, wijnkaart eenzijdig en duur.
Jammer dat er een grote groep ( ca, 25- 30 ) Japanners aanwezig was met kleine kinderen.
zij bepaalden de sfeer en de aandacht van het personeel en het tempo van de service. 4 uur zitten is veel. Blijkbaar was dit al eerder voorgekomen. Jammer..! Op deze manier komen we niet terug.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Bib gourmand menu gekozen. Kikkerbillen toegevoegd. Als dessert een mooi kaassdessert en als afsluiter een heerlijke café macciato. Dit alles omsloten met super wijnen en een uitstekend advies. Een top avond!
Nadine R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een fantastische lunch gehad, heerlijke amuses, gerechten, wijn en zoetigheid. Ontzettend lekker gegeten, vlotte, vriendelijke bediening met kennis van zaken. We zijn verwend en alles was top! Ook een uitstekende prijs kwaliteit verhouding voor het Bib Gourmand menu. Ik kijk nu al weer uit naar ons volgende bezoek aan Maastricht en Rantree!
patr-fra .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Genoten in een ontspannen sfeer. We hadden net verrassingsmenu gekozen, en iedere gang was heerlijk. We waren de eerste die het nieuwe menu voorgeschoteld kregen, en er werd ook om feedback gevraagd. Top restaurant, met vriendelijk bediening.
toonenpatricia .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
hier afgelopen zondag met mijn vouw gegeten wij hadden er veel van verwacht en eigenlijk alles is uitgekomen. heerlijke gerechten met een hartelijke bediening. Elk gerecht was weer een klein feestje en het kan dan ook niet lang duren voordat de ster komt en ook de prijs van dit restaurant is nog prima te doen. Toen wij klaar waren regende het behoorlijk en wij kregen een paraplu van het restaurant aangeboden wat een mooie service. dit restaurant kunnen wij iedereen aanraden.
Rupert .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
wij hebben verrassingen voorgeschoteld gekregen bij Rantree die we niet verwacht hadden, oh zeker, we wisten dat er heel goed gekookt werd met de Franse keuken als basis en ingredienten uit de regio maar om eerlijk te zijn, we wisten eigenlijk te weinig van de originele signatuur van chef Ralph Hermans. Zijn handschrift verraadt inderdaad kennis en kunde van de Franse keuken maar de orientaalse en mediterrane 'touch' die hij aan gerechten geeft maken ze eclectisch en heel eigen. Zijn kookstijl is authentiek en vernieuwend, terecht bekroond met een Bib Gourmand maar de ster is niet ver. Naast een avond lang genieten is sfeer, entourage en bediening geweldig en weet niet alleen sommelier Jennifer Silvius onscte bekoren met haar wijnkeuze maar ook de overige personeelsleden vertellen de verhalen over de wijn alsof ze een paar zomers terug nog de druiven stonden te plukken.
John B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Samen met mijn zus heerlijk genoten van een drie gangen lunch, inclusief fingerfood vooraf, en 2 amuses. Witte huiswijn was ook prima. Mijn zus heeft gelijk gereserveerd voor Moederdag!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een belevenis! De gerechten waren smaakvol en verfijnd, de bediening was attent, en de ambiance was ontspannen en toch chic. Ieder gerecht was zorgvuldig bereid, met een speciale touch om het bijzonder te maken, zoals de risotto die bij de krokante zwezerik werd geserveerd, die door het gebruik van citrus net iets lichter van toon werd. Het lammetje was heerlijk, de kreeft ook, kortom: een aanrader!
John L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Aan een winkelmiddag samen met mijn vrouw heb ik de deal dat we dan wel altijd gaan lunchen :).
Via Iens gezocht naar een goed lunchadres in Maastricht, het werd het ons onbekende Rantree.
Helemaal geen verkeerde keuze achteraf. het was een smaakbeleving van begin tot einde . de chef gebruikte hier en daar smaken die uit het oosterse stammen en de gerechten net de kick geven om ze speciaal te maken.
Chapeau voor deze finesse
We hebben genoten van alle aspecten, goede kundige bediening , goede bijpassende wijnen, in een mooie ambiancce
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisteravond met vrienden een heerlijk bib-menu gegeten bij Rantree. De gangen waren zeer goed verzorgd, smakelijk en mooi geserveerd. De amuses tussendoor waren ook zeer smakelijk. De keuze van de de wijnen was goed uit en werd uitgebreid toegelicht. De bediening is attent, vriendelijk en correct, hoewel er ruimte is voor iets meer interactie en humor. De inrichting is weinig fantasievol en niet passend bij het hoge niveau van het eten en de bediening. Sympathiek restaurant, voor herhaling vatbaar.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Mooie zaak. Schitterend opgemaakte gerechten en goed op smaak. De bediening is onberispelijk en verstaat haar vak. Een van de betere adressen in Maastricht.
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een culinair feest! We hebben gekozen voor een 4 gangen menu (met wijnarrangement) bestaande uit King Crab, Snoekbaars, ossenhaas en 4 kazen. Stuk voor stuk waren het allemaal tongstrelingen en smaakexplosies. Kon er helemaal niks op aanmerken! Bediening was uitstekend, vooral de zeer kundige uitleg over de fantastische wijnen door de eigenaresse. Personeel hield elkaar goed in de gaten en het geheel verliep erg soepel. Niet te lang en niet te kort hoeven wachten, precies goed. Aankleding zaak is ook uiterst smaakvol! Normaal geef ik nooit 5 sterren maar deze topzaak in Maastricht verdient dit helemaal. We gaan zeker nog eens!
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij kwamen Rantrée per toeval op IENS tegen en hebben meteen een tafel geboekt voor het vaste menu op tweede kerstdag. Dat reserveren ging al keurig: in eerste instantie waren ze volgeboekt, maar binnen een week ontvingen we een telefoontje met de vraag of we nog interesse hadden, want er was een annulering.
De ontvangst was wat zakelijk en kortaf, maar dat kwam misschien door de drukte. En dat gold eigenlijk voor de hele avond: de bediening bleef nogal afstandelijk tot aan het dessert. Daarna leek er een last van hun schouders gevallen te zijn, en werd iedereen een stuk losser en hartelijker.
De inrichting van de zaak is schitterend. Een prachtige, rustige sfeer en mooie aankleding.
Over het eten niets dan lof. Wij namen het vijfgangen-menu dat met € 79,50 weliswaar niet goedkoop was, maar absoluut die prijs waard. Die Bib Gourmand lijkt ons dan ook volledig terecht.
Rantrée is echt zo'n restaurant dat "tegen een ster aan zit". In elk geval gaan wij er zeker nog eens terug.