Rangoli South Indian Restaurant

• Airconditioning , Catering
Anwar A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
lekker Eten .
we waren met een groep van 10 man en zeer attent bediening .
Butter chicken is een van de lekkerste :::

Richard S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Op een vrijdag avond komen eten bij dit restaurant met wat vrienden. Het eten was erg lekker, we zijn al indiaas eten gewend, maar dit restaurant komt zeker in de top 3 te staan voor. Service was uitstekend, er werd goed geanticipeerd op onze behoeftes door de manager Mr. Kumar
Ons zie je zeker terug!!
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Fantastisch lekker en goed verzorgd eten, net zo lekker als bij mijn moeder. Ook de thuisbezorgingen zijn altijd goed en je krijgt ontzettend veel voor een goede prijs. Onze favorieten gerechten zijn Chicken Saag, Chicken Madras en Lam Roghan josh.
FesterH .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Rangoli is een aan de buitenkant niet al te opvallend restaurant in de Haarlemmerstraat. Bediening is bescheiden en aangenaam. We werden op onze wensen bediend. Het eten is goed bereid en op (persoonlijke) maat gekruid. Zeer smaakvol en een Indiaas culinaire traktatie. Butter Chichen en Tikka Chicken Masala zijn aan te bevelen, het Pishawari Naambread een must!
Huub K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Tja, hoe authentiek kun je zijn? Het was alsof je in Zuid-India stevige boerenkool stampot at; stevig, niet verfijnd enkel de dosa en de naan waren, hoewel erg vet, op niveau van een restaurant. De lamscurry van de tali was goed van vlees maar brimzout.
Ik verlang naar meer vers en vooral meer verfijning...Het Zuid-Indiase is echter een aanwinst voor de stad maar (nog?) niet op het culinair niveau dat ik in Zuid-India ken en waardeer.
Shirley50 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Op een zaterdagavond bij Rangoli gegeten met een groupon voucher. 3-gangenmenu met een lassi. We hadden gereserveerd om 6 uur en het restaurant was nog vrijwel leeg. Er werkte 3 obers in de bediening. De 2 jonge heren waren vriendelijk, maar de wat oudere ober ronduit onbeschoft. De ober kwam om de paar minuten langs om te vragen wat we wilden eten. We gaven aan dat we er nog niet uit waren, waarop de ober vertelde dat we snel een beslissing moesten maken omdat hij de tafel weer om 8 uur nodig had. Ik vond dat vreemd want ik heb nog nooit meegemaakt dat er bij een a la carte restaurant een tijdsbeperking is. Ik vroeg aan de ober of hij ons anders behandelde omdat we een voucher hadden. Dit was volgens hem niet het geval. Hij vertelde dat het restaurant was volgeboekt waardoor we vóór 8 uur weg moesten. Ik voelde de druk om iets snel van de kaart te kiezen. De lassi konden we btw pas bij het hoofdgerecht krijgen en we moesten verder wat anders te drinken bestellen. Gedurende de avond kwamen er ook klanten binnen zonder reserveringen. Ze kregen allemaal een tafel. Volgens mij klopt er niks van het verhaal dat ze volgeboekt zijn en wilde hij ons gewoon snel weg hebben. Het eten was prima, niet speciaal. Als dessert konden we alleen kiezen uit ijs. Al met al zou ik hier niet terug komen. Genoeg betere Indiase restaurants in amsterdam!
JohanSmit19 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Met vrienden langsgeweest bij Rangoli. We hadden een lamgerecht, 1 kipgerecht en een groente.
Het eten was wel lekker van smaak maar kon iets meer kruiden hebben.

Verder hadden we salt lassi en indiase bier.
De service is goed.
Cynthia Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Ik ben ondertussen drie keer geweest bij Rangoli (één keer voor en twee keer na de verbouwing) en ik heb twee keer via hun website besteld, omdat ik mijn plotselinge trek in een masala dosa niet langer kon onderdrukken...

De verbouwing heeft dit restaurant naar mijn mening veel goed gedaan! Voorheen was het een beetje een troosteloze boel, waar je na het eten snel maakte dat je wegkwam. Nu maakt het een gezellige en frisse indruk.

De service vind ik wisselend; de ene keer verloopt de communicatie erg moeizaam en moet je bijv. vragen waar het drankje dat je een tijdje geleden had besteld blijft, de andere keer is de bediening erg hartelijk en behulpzaam. Zo vroegen we toen we een keer met een GroupOn kwamen eten of het ook mogelijk was in plaats van een (vanille)ijsje, kulfi te krijgen. Er werd aangegeven dat dat eigenlijk niet kon, maar toen ons toetje werd geserveerd kregen we een proeverij aan kulfi van zowel de kulfi met pistache als de kulfi met mango. Vooral die laatste is erg lekker!

Hier een keer met een GroupOn gaan eten is trouwens sowieso een aanrader, want in plaats van dat je een beperkte keuze of een beperkt menu krijgt, kan je hier gewoon van de kaart kiezen waar je zin in hebt voor € 12,50 p.p. incl. een sweet lassi, geen geld! Slechts voor drie dure gerechten op de kaart, geldt er een kleine toelage (bijv. voor de Fish Sizzler).

Dat daargelaten, gaat het natuurlijk uiteindelijk om het eten :) ik moet eerlijk toegeven dat wij hier vooral komen om Zuid-Indiaas te eten. Mijn favoriet is en blijft de Masoor Special Paneer Dosa. Die is elke keer ongekend lekker! De sambar is voor sommigen misschien aan de pittige kant naast dat de vulling van de dosa ook goed spicy is, maar ik hou daar persoonlijk wel van. Ik heb ook wel eens de Paneer Uttapam besteld, die was ook lekker. De verschillende voorgerechten die ik heb geproefd waren okay. De dal (soep) was lekker, de paneer pakora vond ik iets minder, maar absoluut niet vies.

Laatst hebben we een keer thuis laten bezorgen. Het heeft ons allen goed gesmaakt. Enig minpunt was dat mijn gerecht niet heel warm meer was bij aankomst en dat ik de verkeerde bestelling kreeg. Dit werd prima afgehandeld toen ik erover belde en er werd snel een warme, vegetarische maaltijd afgeleverd dus ik was weer helemaal happy!
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Ik heb hier afgelopen vrijdag met een vriendin gegeten.
Wij hadden een drie-gangen Groupon menu met lassi.
Je mag gewoon kiezen van de kaart alleen moet voor sommige gerechten 5 euro worden bijbetaald.
Ik denk dat het restaurant pas helemaal is opgeknapt want het interieur ziet er top uit, erg strak en fris.
Bediening is ook erg vriendelijk.
Het eten is werkelijk verrukkelijk!
Ik heb vaker Indiaas gegeten en best wel goed maar hier is het echt helemaal super.
Zeker voor herhaling vatbaar dus.
Gelukkig heb ik nog een Groupon gekocht en ga dus binnenkort weer bij Rangoli eten.
Kareltje87 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Met mijn vriend hier South Indiaas menu gegeten met lamsvlees.
De gerechten op zich waren best wel lekker gekruid,alleen bevatte het toch iets veel zout.
We hadden nog een indiaas wijn besteld,wisten niet dat India ook wijn produceert.Lekker van smaak.
De service was zeer goed,men was erg attent.

Njonja .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Afgelopen dinsdag hier gegeten met mijn dochter na een dagje shoppen.

We hadden met een Groupon gereserveerd om 17.30. We waren wat vroeg maar dat was geen enkel probleem. De eigenaar (Kumar?) ontving ons van harte.

Wij zaten bij het raam en op gegeven moment zat daar een wesp. Omdat ik erg allergisch ben voor wespensteken hebben wij de hulp van de jonge ober ingeroepen. Hij heeft de wesp voor ons naar buiten gezet. Voor mij persoonlijk was hij daarmee de held van de dag.

De inrichting is anders dan bij het doorsnee Indiase restaurant. Het is wel wat kaal maar niet ongezellig en je kan zien dat er aandacht aan besteed is.

Wij kozen als voorgerecht Seekh kebab en Samosa met vlees. Allebei erg lekker, wel wat veel voor ons.
Als hoofdgerecht kozen wij voor Butter Chicken en Lams Korma. De Korma was heerlijk zacht van smaak en het lamsvlees was heel mals. De Butter Chicken was als boter om weg te zuigen.
We hebben zowel de voor- als de hoofdgerechten gedeeld, zo konden we allebei van alles proeven.

Eerlijk is eerlijk, wij eten met enige regelmaat Indiaas maar zo lekker hebben we het nog niet gehad. Het was voor ons alleen wel erg veel. We mochten het restant mee nemen, daar hebben we de volgende dag nog van gegeten.
Als dessert hadden we de rijstvla. Niet heel bijzonder maar wel lekker.

Al met al hebben wij erg lekker gegeten.
Als we weer in Amsterdam zijn gaan we daar zeker weer eten. We zagen dat ze ook lekkere en heel voordelige dag (week?) schotels hebben.

Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Eigenlijk wilden we naar het andere beter beoordeeld Indiaas restaurant op de Haarlemmerdijk maar deze bleek gesloten vanwege een verbouwing. Jammer!
De zin in Indiaas was gezet en zodoende kwamen we bij Rangoli South Indian Restaurant terecht. De aankleding is klinisch en sober, niet wat je bij Indiaas verwacht. Heeft daardoor wel wat chiques. De bediening was heel vriendelijk en het dekken van de tafel gebeurde met grote zorg.
Dat belooft wat.
We kozen voor de twee menu’s één met lamsvlees (South Indian Style) de ander met kip (North Indian Style). De dahl die bij beide varianten hoorde was prima. Wel wat vullend voor wat er allemaal nog na zou komen. De soep had wel wat minder gemogen en de koriander eroverheen mocht van mij wel wat meer. Ik hou erg van koriander.
Het menu en nagerecht werden samen op een ronde metalen schaal geserveerd in 5 kleine ronde metalen schaaltjes. In het midden een bordje basmatirijst.Het geheel zag er beknopt en overzichtelijk uit en niet alsof het veel te veel zou zijn. Het zuid Indiase eten werd met een flinterdunne opgerold kaasflensje-achtige geserveerd en de Noord Indiase met naanbrood. Het zuid Indiase eten zou iets pittiger zijn en daarom had ik voor deze variant gekozen.
In één schaaltje zat kokossaus, wel fris maar niet indrukwekkend, Een ander schaaltje bevatte een gefrituurde tofuringetje leek (of iets wat er op leek) in een sausje. Dit vond ik erg zout en niet zo lekker, het lamsvlees was lekker van smaak en goed gaar, alleen te zout. Het schaaltje met groenten smaakte als groenten uit blik. Té doorgekookt en ook hier: té zout. De rijst vond ik lekker. Het nagerechwas een dunne rijstepap. Wel aardig maar niet bijzonder.
Qua pittigheid zat er weinig verschil tussen de noord en de zuid variant maar met de zoutpot waren ze in beide varianten flink uitgeschoten. Erg jammer, want hoewel ik erg van zout hou (volgens mijn huisgenoten ‘ongezond veel’) vond ik het hier ook echt té zout.
Bij het bestellen van kraanwater werd gevraagd of we een flesje wilden. Ik vroeg om 2 glaasjes kraanwater. Dat kregen we, zonder deze later op de rekening terug te zien. Dat vind ik een pluspunt.
Al met al hebben we wel méér dan genoeg gegeten. Met een opgeblazen gevoel verlieten we de zaak.
Masti .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Redelijk gegeten bij dit sober aangeklede restaurantje. Gebruik gemaakt van een 3-gangenmenu ala carte aanbieding van Groupon. Volgens de voorwaarden zou er bij lamsvleesgerechten een meerprijs berekend worden, dit was gelukkig niet het geval. We hebben beiden gekozen voor een tandoori mixed grill. Met name het stuk lamsvlees was erg lekker gekruid. De sheekh kebab (gehakt) viel jammergenoeg erg tegen, droog en flauw van smaak. De kip was wel weer prima.
Ruime porties. Jammer dat we voor het dessert alleen mochten kiezen tussen een balletje ijs of rijstpudding, niet helemaal a la carte dus! Bediening is vlot en vriendelijk.
CMNF N.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Lekker gegeten met een groupon aanbieding. Heel vriendelijk personeel, die de hele tijd erg hartelijk naar ons lachte. Dat was erg fijn, en compenseert ook wel voor het ietwat kale en eenvoudige interieur. Het is niet ongezellig, maar het kan opgeleukt worden!
Het eten was voortreffelijk. We hadden een heerlijke naan brood en papadum vooraf waar ik altijd erg gelukkig van wordt. De voorgerechten waren goed: we hadden de linzenbroodbal geserveerd met zuid indiase linzen en groenten (voor mij wel iets te pittig). En ook de hoofdgerechten vond ik erg lekker: het beroemde kip masala en een heerlijke VEGETABLE KURMA, wat ik echt een aanrader vind. Al met een leuk adresje om te onthouden!
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Gisteren lekker gegeten met 3 personen voor een schappelijke prijs. Een drie-gangenmenu, te kiezen uit een duizelingwekkend uitgebreide kaart; dat duurde dus even want we hadden de tijd aan onszelf.
Smakelijk klaargemaakte Garlic Chicken Tikka, Idli Sambar en Royal Tandoori Mixed Grill. Zeer ruime porties.
Aardige gastvrije bediening; een goede sfeer.
Het decor: netjes en schoon. Onnodige luxe of opsmuk vinden we niet echt belangrijk.
Kortom: een tentje om te onthouden.
Concertbezoeker .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
De buitenkant ziet er niet uitnodigend uit. Binnen gaat het wel. Schoon, fris en toch wel gezellig met bruine tafeltjes en goede leren stoelen. De sfeer is goed, niet te fel licht, kaarsje op tafel en muziek niet te hard. En het eten dat is echt buitengewoon lekker. Had zelf Tandoori mixed grill. Partner chicken tikka jalfrazi (medium hot). Ook de rijst en bonen erbij waren abnormaal lekker. Personeel niet opdringerig.
Toska K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Wij halen hier vaak af. Ik vind de Saag Paneer wél lekker! Ik kan van geen ander gerecht zo genieten (maar zou niet verbaasd zijn als het uit een pakje kwam..). Butter chicken is een andere favoriet.
Hanegraaff .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Met vriendin gaan eten bij Rangoli. We hebben beiden een vegetarisch gerecht besteld: ik spinazie met kaas, vriendin linzen.
We kregen beiden een klein bakje met prut en een schaaltje rijst. Dat was het. De 'spinazie met kaas' zag er niet uit: het leek wel een opgewarmd potje babyvoeding. Toen ik hier later met de ober over sprak omdat hij vroeg of het gesmaakt had, gaf hij toe dat het uit een pakje kwam! En dat voor 14,50 euro! Het potje linzen voor 12,50 euro was ook niet om over naar huis te schrijven. De zaak toont ook niet gezellig: een likje verf is geen overbodige luxe. Deze zaak is geen aanrader; wij gaan er in ieder geval niet nog eens naar toe.
Pingubollie .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
gisteravond met collega's heerlijk gegeten. ik vergeet all\tijd de naam van de gerechten maar kip lekker gekruid, mango lassi erbij zo lekker dat wil ik wel elke dag. bediening erg gezellig kwam ook lekker mee kletsen.
als je een heerlijke maaltijd wilt hebben dan moet je hier zijn.
heel erg bedankt voor alles
00Maxime00 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Heerlijk gegeten met twee collega's! We hadden vooraf een aardappel samosa en chicken tikka samen met wat papadum en wat salade.
Daarna hebben we nog wat naanbrood gekregen, rijst en nog een saus met verschillende groeten en een spinaziesaus?(de namen ben ik even kwijt) en we hebben een paar mango lassi's gedronken (héérlijk!!)
De bediening was super vriendelijk en gastvrij, het eten heerlijk! Ik kom hier zeker nog een keer terug