Ramen-Ya

Oudezijds Voorburgwal 236 1012 GK Amsterdam Nederland Kaart
31-202103033

Over het restaurant Ramen-Ya

Japanse sensatie

Restaurant Ramen-Ya is het adres in Amsterdam voor Japanse noodlesoep. De noodles worden hier dagelijks vers gemaakt zonder kunstmatige toevoegingen. Ontdek ook de veelzijdigheid van Hakata noodles. Stevig en slank tegelijk, geserveerd in een voedzame bouillon gecombineerd met vlees, groenten of fruit. Ramen-Ya bevindt zich in een kelder, dus ga voorbereid op pad zodat je deze oosterse parel niet mist.

Meer informatie over restaurant Ramen-Ya

Jouw recensie over het restaurant Ramen-Ya

Daria G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
personale stupendo e preparato grazie
Àlex L.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Buenísimo
Jasmine B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Lekkere ramen
Thirsa N.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Hier geluncht voor mijn verjaardag. Het eten was prima (Hakata shoya, prima!). Forse porties. De inrichting van het restaurant ziet er leuk uit. De service was echter niet heel best. Het personeel oogde ongeinteresseerd en het voelde allemaal geforceerd aan. Vrij kort af aan tafel ook. Zonde, het eten is prima maar de service is de key en dat mist hier.
john D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Tijdje terug hier gegeten, echter denk ik er nu pas aan om een recensie te schrijven. Om te beginnen had ik veel vertrouwen in gezien er weinig ramen restaurants in Nederland zijn. De restaurant leeg gesloten gezien er een klein donkere trap naar beneden was gelukkig waren ze open. Bij binnenkomst werd ik in het Engels aangesproken terwijl ik Nederlands sprak. Personeel was vriendelijk maar wisten inhoudelijk bijna niks te vertellen over de bereidingswijze. De noodles zijn niet zelf gemaakt maar komen uit een instant noodle zak zonder de bouillon (misschien hadden ze dat beter niet kunnen doen). Smaak was vreselijk, zwaar overdreven zout met smaakversterkens. Erg ongezond maar dit is normaal voor een Aziatische restaurant. Weinig vlees en te duur voor wat je krijgt. Daarnaast kon je een speciaal drankje bestellen. Man man man, alsof ik in een hentai film was. Ongekend slecht.
Romy D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Was goei
Iris P.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Prima specialistisch noodle restaurant met mogelijkheid tot diverse toppings en bijgerechtjes. Alles vers en smaakvol.
Wael N.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Sans intérêt
Mireille W.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We komen hier vaker en het eten is heerlijk, we verlaten het restaurant tevreden. Er hangt een goede sfeer, service is vriendelijk en je hoeft niet lang te wachten op je eten. Wij blijven komen.
Cynthia W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
De zoute soepbasis was erg flauw en beetje smaakloos.
Koen B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Super lekkere Ramen! Zelfs de japanse thee is super lekker. Aanraden is de Gyoza, echt proberen.
Voelt alsof je in Japan bent.
Isa D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijke ramen en super goede en vriendelijke service! Na 5 min stond het eten al op tafel. Ook de malse chicken kara-age is een echte aanrader!
Ik ga hier zeker nog een keer eten!
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Heerlijke ramen gegeten bij Ramen-Ya. Je krijgt heel erg grote porties en we besloten een kom ramen te delen met een bakje edamame. Dit was geen probleem en we kregen een kommetje erbij met een extra lepel zodat we samen konden eten. Fijne service! De ramen was vol van smaak en goed gevuld met smakelijke noodles, heel erg mals vlees en knapperige groenten.
Sam Z.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, vooral de gyoza. Onze vrienden waren niet komen opdagen, deden ze gelukkig erg begripvol over. Blijf hier graag terug komen
Maartje S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten hier voor een goede prijs. Gezellige sfeer.
We hadden ongeveer een uurtje om wat te eten, dit kwam perfect uit want het staat snel op tafel.
M. F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Zonder reservering hier gegeten. Redelijk druk op een zaterdag avond. De ramen werd geserveerd in een grote bowl. Bouillon was erg dik, wat ervoor zorgde dat we al snel vol raakten door de smaak explosie van de vele ingrediënten, die erin verwerkt waren. Er zaten behalve de ramen weinig vulling in. Bediening was vriendelijk.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Kort hiervoor heerlijk gegeten bij het beste Ramen restaurant in Londen (Kanada-Ya). Gezien de recensies van dit restaurant gegeten tijdens de lunch. het is rustig.

Gekozen voor hun standaard Ramen: Hakata Shio.

Bediening is snel en erg vriendelijk.

Eten: Porties zijn groot, misschien te groot. Het uiterlijk is matig. Ingrediënten zijn grotendeels verstopt in het bouillon. Dit zou aantrekkelijker gepresenteerd kunnen worden. De bouillon is dik en erg machtig. Smaak lijkt goed, maar al snel misselijkmakend, waarschijnlijk door het hoge vetgehalte. Ingrediënten zijn soms van matige kwaliteit. Een bos zeer taaie fenegriek-achtig groen ligt op het oppervlak, niet lekker. Het vlees smaakt aardig, ook erg vet. Een half ei, goed klaargemaakt, maar ik miste de andere helft. Voor de rest ook een matige vulling. Noodles zijn goed.

Inrichting: in een kelder, maar wel gezellig. Weet niet hoe de gehorigheid is als het vol zit.

Na mijn ervaring in Londen nu toch een koude douche. Het kan zoveel beter, vooral ook in de presentatie en keuze van vulling.
Ikik87 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
De Kim-chi ramen vond ik heerlijk, de 'standaard' ramen (Hakata tonkotsu ramen met charsiu en miso) was ons iets te machtig. Omdat het onze eerste ramen-ervaring was weet ik niet of de smaak precies zo hoort te zijn en wij misschien geen ramen-types zijn. Wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar om dat te toetsen.
Karen H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heel lekkere ramen, in een smaakvolle bouillon. Goed en goedkoop! Bediening was vriendelijk en heel vlot. Het was een beetje te warm in het restaurant, blijkbaar was er iets mis met de airco, maar dat heeft ons etentje zeker niet bedorven.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voor het eerst bij Ramen-Ya! heerlijk gegeten, vriendelijk ontvangen en bediend. De Sesame Chicken is zeer aan te raden! Wij komen zeker weer een keer terug.