Raku

Boerlagelaan 41 1421 TX Uithoorn Nederland Kaart

Over restaurant Raku

Aziatisch geörienteerd

De chef en bediening bij Raku weten meer van de Japanse keuken dan menig Japanse liefhebber in Nederland. Voor iedereen die ook maar een klein beetje Aziatisch geörienteerd is, kan hier de lekkerste Japanse gerechten proeven en onder de indruk zijn. Laat staan als je een groentje bent van de Japanse keuken. Geniet van hun Japanse gastvrijheid en geniet van een simpel noedel soepje tot aan de meest uitgebreide gerechten.

Meer informatie over restaurant Raku

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Lang
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
de kwaliteit van het eten was zeer goed; gelukkig niet de standaard sushi-tent. Echt Japans met echte Japnners in de zaak. De 5 gangen duurden el wat lang. Verder zeker een aanrader!
Gdollen .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Leuk restaurant! Komen hier regelmatig als we uit eten gaan! Apart japans drankje, was voor ons de eerste keer maar zeker een leuke ervaring.
J T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij komen zo nu en dan bij Raku. Het zit verstopt achter het busstation van Uithoorn.
Je zou niet verwachten dat daar een authentiek Japans restaurant gevestigd is.

Afgelopen keer heerlijk geluncht, Sutanima Ramen geproefd, een soepbasis van miso met stukjes malse cha su (varken). Je krijgt een grote kom, is meeer dan genoeg voor de lunch.

We slaan liever het diner voor een tijd over, prijs kwaliteit klopt niet. Afgelopen tijd erg teleurgesteld weggegaan. Erg taaie beef voorgeschoteld, in de tocht zitten en afwezige bediening. Als het weer verbetert is komen wij graag nog een keer dineren.

A-Kit W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Voor de tweede keer hier geluncht. Ook weer de Iberico Cha Shu genomen. Was even lekker als vorige keer, wat aantoont dat ze hier van continue kwaliteit leveren!
Happymouse .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
al vele keren wezen lunchen, nog steeds geniet ik van hun ramen. gyoza is zeer goed gebakken. Met een lekkere calpis erbij maakt mijn lunch compleet !
Formula29 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Eerste indruk die wij hadden was dat het een klein restaurant was in een woonwijk en druk voor een zondagmiddag. We namen plaats aan de bar en bestelden twee Ramen noodle lunchmenu’s.
Het menu bestond uit Ramen noodle soup, drie Gyoza’s, kommetje rijst en Japanse groente.
Op zich was het kommetje rijst overbodig en kon men beter iets anders erbij geven zoals extra Gyoza’s. Rijst en ramen gaan niet samen.
Mijn vriendin had Shoyu – Cha Shu Men menu genomen, de soup was gebaseerd op soja saus en smaakte heel erg zoutig. Ik had de normale Ramen Miso gekozen en die smaakte goed. Het restaurant heeft een open keuken waardoor ik kon zien hoe de kok de ramen ging voorbereiden, dat maakt het wel speciaal. Dit restaurant doet mij denken aan een kleine fastfood bar voor als je snel iets wilt eten maar niet geschikt voor een romantisch uitje of lang tafelen met een groep aangezien de ruimte zeer beperkt is.
We hadden speciaal 45 min gereden om hier te komen eten. Maar achteraf gezien was dat het niet waard. Maar als je in de buurt bent en zin hebt in Japanse noodles is het wel een bezoekje waard.

Liliane K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Ramen set-menu lunch genomen (mogelijk 12.00-14.00uur). Ramen met heerlijke shoyu-bouillon.
Extra portie chasiu genomen. Wat vettiger dan de chinese rode chasiu (varkenshaas).
Lekkere Gyoza hoort bij de set-menu of anders een toeslag bij de andere opties van de ramen.
Blijkbaar een geliefd lunchplek, sommige stoelen/tafels tweemaal gebruikt tijdens de lunchtijd.
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
De nieuwe kaart van Raku uitgeprobeert:
Gezouten komkommmer met Chili olie. Verrassend! Haast alleen aan de beet te herkennen. Pittig!
Enrigi, paddestoelen 'van de dag' - tempura, gefrituurd in deeg met groenten en kruiden. Lekker, hartig, herfstig.
Chinese kool met bacon en romige saus. Stevig, winters, smeuïg.
Sashimi mix (sint-jakobsschelpen, zeebaars, ama-ebi garnalen, hashira(?) schelp-sluitspier, rode stukjes maguro tonijn, heel verse makreel) Zeer goede kwaliteit, mooi assortiment, erg vers, volle rijke smaak.
Groene matcha thee. Niet aan de sake? Matcha thee!
Aojiru (supergezond boerenkool/gerst drankje met groene thee smaak. Niet bitter, toch een te stevig drankje voor bij het eten, misschien beter ervoor.
Tussengerechtje van het huis: gerookte daikon radijs met zachte kaas. Een verrassende beet!
Rijstnoedels met ei, varkensgehakt en nori zeewier. Stevige kost, maar lekker.
€60,– zonder alcoholische drank
Raku lijkt niet goedkoop als je uit de specialiteiten op de kaart kiest, maar de kwaliteit en smaak zijn het helemaal waard!
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Traditionele Japanse ramen! Erg lekker, smaakvol, bereid door echte Japanners. Leuk, klein, gezellig restaurantje met vriendelijke bediening. Niet veel keuze, maar ze zijn zeker gespecialiseerd in Ramen, diverse soorten. We komen zeker terug.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Wel eens in een toeristenloze buitenwijk van Tokio gegeten? Hoeft niet, ga maar naar Uithoorn. Helemaal Japans. Inrichting, sfeer, personeel & bediening en de habitués (allemaal Japans). Wij waren de enige Europeanen.
Geen namaak of op Europese smaak gebrachte gerechten. Alles is authentiek. Let op, de snelheid is ook echt Japans. Hele families komen binnen, eten soms zelfs met hun jas aan en zijn na een kwartier, twintig minuten weer weg. Een uur, anderhalf uur dat wij aan tafel zaten is echt max. Alle andere plaatsen waren in die tijd al meermalen bezet geweest.
Het klinkt een beetje haastig en dat is het ook, maar als je het weet is het absoluut niet storend. Wij verkiezen dit boven de (vaak veel duurdere) minder authentieke gelegenheden.
Kikiboe .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Heerlijke ramen gegeten met een lekker Japans drankje. De bediening was vriendelijk en de inrichting netjes.
Wij komen zeker terug om de rest van de kaart eens te proberen!
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Zeer leuk restaurant met een goede sfeer. De service is goed maar ondanks dat het niet zo druk was duurde het erg lang voor we werden geholpen en eveneens voor het eten op tafel stond. Complimenten voor het eten, alles was heerlijk en super vers. Wij hadden o.a. verschillende soorten sushi, miso soep, mix tempura en de Japanse steak. De prijs is naar mijn mening wel aan de hoge kant vergeleken met andere Japanse restaurants. Al met al een leuk authentiek Japans restaurant.
Cors K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Zojuist sushi en ramen gegeten bij dit gezellige restaurantje. Heerlijk eten, echt Japanse kwaliteit. Leuke Japanse bediening en gezellige sfeer.
Hier ga ik zeker nog een keer eten.
J W.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Dit is wel een restaurant die iedere dag vol zit met Japanners zelf. De gerechten zijn erg mooi bereidt en goed van smaak. De ramen (soep met een soort slierten) is een van de beste ramen die ik geproefd heb. De restaurant is erg klein, en je zit erg dicht op elkaar. Maar het is wel leuk om bij anderen te zien wat ze krijgen.
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Ik was al fan van Raku, maar het nieuwe menu (herfst 2012) is een nieuwe recensie waard.
Het eenvoudigste complete menu is voor 29,50 nog steeds de voordeligste eerste kennismaking.
De losse voorgerechten en hoofdgerechten zijn duurder, maar erg origineel. De voorgerechtjes zijn allemaal erg lekker. Met meer aan tafel? Alle zeven bestellen en delen! Bijzondere combinaties van ingredienten maken de 'vreemde' dingen als Daikon radijs erg lekker!
Van de hoofdgerechten moet je de pompoen kroket en de spareribs zeker een keer proberen. Die spareribs zijn nergens zo! Zwarte sesam ijs toe. Digestief: Ume-shu, zoete Japanse pruimenwijn.
Kami .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Een van de weinige ramen restaurants in Nederland. Door het interieur en de mensen heb je echt het gevoel dat je in een authentiek ramen restaurant bent in Tokyo. De zaak wordt gerund door Japanners en dat te merken doordat je iedere keer begroet wordt met "irrashaimase!" zoals dat ook in Japan het geval is. De ramen, die elke dag tussen 12 en 14 uur, wordt geserveerd is heerlijk. Vooral de soepbasis voor de ramen wordt zorgvuldig bereid. Kortom, als je van ramen houdt moet je hier zijn! (Tip: slurpen mag!)