Raku

Boerlagelaan 41 1421 TX Uithoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Raku

Aziatisch geörienteerd

De chef en bediening bij Raku weten meer van de Japanse keuken dan menig Japanse liefhebber in Nederland. Voor iedereen die ook maar een klein beetje Aziatisch geörienteerd is, kan hier de lekkerste Japanse gerechten proeven en onder de indruk zijn. Laat staan als je een groentje bent van de Japanse keuken. Geniet van hun Japanse gastvrijheid en geniet van een simpel noedel soepje tot aan de meest uitgebreide gerechten.

Meer informatie over restaurant Raku

9,5

Jouw recensie over het restaurant Raku

Kees V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Lekker afwisselend gegeten,vriendelijk personeel.
Roland Ferdinant D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
We komen hier vaak eten is heel lekker en de bediening is ook zeer goed,kortom een zeer goede restaurant.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
We komen hier al jaren. Altijd vol Japanners die lekker zitten te eten, dus het MOET goed zijn. En dat is het ook.
Roland Ferdinant D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Wij komen er vaak eten is erg goed.
Willeke B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Uitstekend eten voor een goede prijs. Lieve en vakbekwame bediening.
Elianne M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Voor de 4de keer hier geluncht. Het is iedere keer een authentieke ervaring. En de Ramen zijn heerlijk. Wij hebben de voorkeur voor Shoyu Cha su men, maar die met iberico en spicy leek zijn ook heerlijk. De spicy leek is trouwens totaal niet pittig. Kan niet wachten om weer te gaan.
Jenny W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Het is een heel klein restaurant die al gauw vol zit. Maar het is wel een hele gezellige sfeer. Het interieur is heel simpel. Het eten daarentegen is heel verrassend goed en lekker. Alle gerechten hebben een hele speciale smaak. De ramen is heerlijk. We hebben van alles genoten.
Angelique W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een klein maar super restaurant
Eylard V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk eten, vriendelijke bediening. Heel authentiek heel goede verse vis en alles a la minute bereid.
Jean A.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Dit is een klein restaurant met zeer vriendelijke bediening en waanzinnig goed authentiek Japans eten. Ook als je niet van rauw vis houdt, is er genoeg keuze. Wij hebben steeds met elkaar gedeeld dankzij de extra kleine bordjes op tafel. De gerechten die wij deze keer hebben genomen waren; komkommer in een smaakvol en pittig sausje, gebakken kabeljauw (ook in een smaakvol en pittig sausje), tempura van groente en vis, selectie van rauwe vis met rijst, 5 verschillende teriyaki stokjes, heerlijke miso soep, afgerond met zwarte sesamzaad en groene thee ijs wat ook verrassend lekker was.
jaffens K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Erg simpele maar doeltreffende Japans restaurant met heerlijk, verse eten. De inrichting is netjes, mooie kleine restaurant, we kregen een knusse gevoel erbij. Het eten was heerlijk en mooi op smaak.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Bijzonder goed gegeten, zeer authentiek. Ook meerdere tafels met Japanners bezit, een goed teken. Wij komen hier zeker terug.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
We zijn vrij kort na ons laatste bezoek weer teruggegaan naar dit ongelooflijk prettige restaurant. Het is iedere keer weer een feestje.
chris L.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
very nice food !
Michael C.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Het personeel was zeer klantvriendelijk. Het eten smaakte zeer goed. We hadden kaisen-don(sashimi over rijst) en ramen char siu. De sashimi smaakte zeer vers en had een heerlijke smaak. De noodles van de ramen hadden nog een bite, maar waren niet te hard, precies goed. Ook de bouillon van de ramen had een lekkere smaak en was niet te zout. Dit restaurant is zeker een aanrader voor een meer authentieke Japanse eetervaring, dan je typische all you can eat sushi restaurant.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Al in 2014 schreef ik over Raku:
"Wel eens in een toeristenloze buitenwijk van Tokio gegeten? Hoeft niet, ga maar naar Uithoorn. Helemaal Japans. Inrichting, sfeer, personeel & bediening en de habitués (allemaal Japans). Wij waren de enige Europeanen.
Geen namaak of op Europese smaak gebrachte gerechten. Alles is authentiek. Let op, de snelheid is ook echt Japans. Hele families komen binnen, eten soms zelfs met hun jas aan en zijn na een kwartier, twintig minuten weer weg. Een uur, anderhalf uur dat wij aan tafel zaten is echt max. Alle andere plaatsen waren in die tijd al meermalen bezet geweest.
Het klinkt een beetje haastig en dat is het ook, maar als je het weet is het absoluut niet storend. Wij verkiezen dit boven de (vaak veel duurdere) minder authentieke gelegenheden".

En anno 2017 is het alleen maar nog beter geworden. Zeer verfijnd en gelukkig nog steeds geen enkele concessie aan de Europese smaak. Puur Japans.
Het is allemaal goed, van hand-roll tot yakitori, you name it.
Geweldig.
Er is nu ook een zeer ruime keus in Sake. Ook hier niets dan positiefs. Meerdere koude sake in diverse prijsklassen. Ik ken uiteraard niet alle Japanse restaurants in de omgeving, maar dit zie je eigenlijk niet.
We blijven terugkomen.
SS K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Authentiek Japans keuken. Heel vers en goede kwaliteit.
Menu mag iets uitgebreider,
porties mogen ook iets groter zijn.
Zeer vriendelijk personeel.
Diny F.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben er heerlijk gegeten, verfijnde smaakjes, heerlijke gerechtjes.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
de kwaliteit van het eten was zeer goed; gelukkig niet de standaard sushi-tent. Echt Japans met echte Japnners in de zaak. De 5 gangen duurden el wat lang. Verder zeker een aanrader!
gdollen .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Leuk restaurant! Komen hier regelmatig als we uit eten gaan! Apart japans drankje, was voor ons de eerste keer maar zeker een leuke ervaring.