Raku

Boerlagelaan 41 1421 TX Uithoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Raku

Aziatisch geörienteerd

De chef en bediening bij Raku weten meer van de Japanse keuken dan menig Japanse liefhebber in Nederland. Voor iedereen die ook maar een klein beetje Aziatisch geörienteerd is, kan hier de lekkerste Japanse gerechten proeven en onder de indruk zijn. Laat staan als je een groentje bent van de Japanse keuken. Geniet van hun Japanse gastvrijheid en geniet van een simpel noedel soepje tot aan de meest uitgebreide gerechten.

Meer informatie over restaurant Raku

9,4

Jouw recensie over het restaurant Raku

Angelique W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een klein maar super restaurant
Eylard V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk eten, vriendelijke bediening. Heel authentiek heel goede verse vis en alles a la minute bereid.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Dit is een klein restaurant met zeer vriendelijke bediening en waanzinnig goed authentiek Japans eten. Ook als je niet van rauw vis houdt, is er genoeg keuze. Wij hebben steeds met elkaar gedeeld dankzij de extra kleine bordjes op tafel. De gerechten die wij deze keer hebben genomen waren; komkommer in een smaakvol en pittig sausje, gebakken kabeljauw (ook in een smaakvol en pittig sausje), tempura van groente en vis, selectie van rauwe vis met rijst, 5 verschillende teriyaki stokjes, heerlijke miso soep, afgerond met zwarte sesamzaad en groene thee ijs wat ook verrassend lekker was.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Bijzonder goed gegeten, zeer authentiek. Ook meerdere tafels met Japanners bezit, een goed teken. Wij komen hier zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
We zijn vrij kort na ons laatste bezoek weer teruggegaan naar dit ongelooflijk prettige restaurant. Het is iedere keer weer een feestje.
chris L.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
very nice food !
Michael C.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Het personeel was zeer klantvriendelijk. Het eten smaakte zeer goed. We hadden kaisen-don(sashimi over rijst) en ramen char siu. De sashimi smaakte zeer vers en had een heerlijke smaak. De noodles van de ramen hadden nog een bite, maar waren niet te hard, precies goed. Ook de bouillon van de ramen had een lekkere smaak en was niet te zout. Dit restaurant is zeker een aanrader voor een meer authentieke Japanse eetervaring, dan je typische all you can eat sushi restaurant.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Al in 2014 schreef ik over Raku:
"Wel eens in een toeristenloze buitenwijk van Tokio gegeten? Hoeft niet, ga maar naar Uithoorn. Helemaal Japans. Inrichting, sfeer, personeel & bediening en de habitués (allemaal Japans). Wij waren de enige Europeanen.
Geen namaak of op Europese smaak gebrachte gerechten. Alles is authentiek. Let op, de snelheid is ook echt Japans. Hele families komen binnen, eten soms zelfs met hun jas aan en zijn na een kwartier, twintig minuten weer weg. Een uur, anderhalf uur dat wij aan tafel zaten is echt max. Alle andere plaatsen waren in die tijd al meermalen bezet geweest.
Het klinkt een beetje haastig en dat is het ook, maar als je het weet is het absoluut niet storend. Wij verkiezen dit boven de (vaak veel duurdere) minder authentieke gelegenheden".

En anno 2017 is het alleen maar nog beter geworden. Zeer verfijnd en gelukkig nog steeds geen enkele concessie aan de Europese smaak. Puur Japans.
Het is allemaal goed, van hand-roll tot yakitori, you name it.
Geweldig.
Er is nu ook een zeer ruime keus in Sake. Ook hier niets dan positiefs. Meerdere koude sake in diverse prijsklassen. Ik ken uiteraard niet alle Japanse restaurants in de omgeving, maar dit zie je eigenlijk niet.
We blijven terugkomen.
SS K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Authentiek Japans keuken. Heel vers en goede kwaliteit.
Menu mag iets uitgebreider,
porties mogen ook iets groter zijn.
Zeer vriendelijk personeel.
Diny F.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben er heerlijk gegeten, verfijnde smaakjes, heerlijke gerechtjes.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
de kwaliteit van het eten was zeer goed; gelukkig niet de standaard sushi-tent. Echt Japans met echte Japnners in de zaak. De 5 gangen duurden el wat lang. Verder zeker een aanrader!
gdollen .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Leuk restaurant! Komen hier regelmatig als we uit eten gaan! Apart japans drankje, was voor ons de eerste keer maar zeker een leuke ervaring.
Mimi T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij komen zo nu en dan bij Raku. Het zit verstopt achter het busstation van Uithoorn.
Je zou niet verwachten dat daar een authentiek Japans restaurant gevestigd is.

Afgelopen keer heerlijk geluncht, Sutanima Ramen geproefd, een soepbasis van miso met stukjes malse cha su (varken). Je krijgt een grote kom, is meeer dan genoeg voor de lunch.

We slaan liever het diner voor een tijd over, prijs kwaliteit klopt niet. Afgelopen tijd erg teleurgesteld weggegaan. Erg taaie beef voorgeschoteld, in de tocht zitten en afwezige bediening. Als het weer verbetert is komen wij graag nog een keer dineren.

A-Kit W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Voor de tweede keer hier geluncht. Ook weer de Iberico Cha Shu genomen. Was even lekker als vorige keer, wat aantoont dat ze hier van continue kwaliteit leveren!
happymouse .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
al vele keren wezen lunchen, nog steeds geniet ik van hun ramen. gyoza is zeer goed gebakken. Met een lekkere calpis erbij maakt mijn lunch compleet !
Formula29 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Eerste indruk die wij hadden was dat het een klein restaurant was in een woonwijk en druk voor een zondagmiddag. We namen plaats aan de bar en bestelden twee Ramen noodle lunchmenu’s.
Het menu bestond uit Ramen noodle soup, drie Gyoza’s, kommetje rijst en Japanse groente.
Op zich was het kommetje rijst overbodig en kon men beter iets anders erbij geven zoals extra Gyoza’s. Rijst en ramen gaan niet samen.
Mijn vriendin had Shoyu – Cha Shu Men menu genomen, de soup was gebaseerd op soja saus en smaakte heel erg zoutig. Ik had de normale Ramen Miso gekozen en die smaakte goed. Het restaurant heeft een open keuken waardoor ik kon zien hoe de kok de ramen ging voorbereiden, dat maakt het wel speciaal. Dit restaurant doet mij denken aan een kleine fastfood bar voor als je snel iets wilt eten maar niet geschikt voor een romantisch uitje of lang tafelen met een groep aangezien de ruimte zeer beperkt is.
We hadden speciaal 45 min gereden om hier te komen eten. Maar achteraf gezien was dat het niet waard. Maar als je in de buurt bent en zin hebt in Japanse noodles is het wel een bezoekje waard.

Liliane K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Ramen set-menu lunch genomen (mogelijk 12.00-14.00uur). Ramen met heerlijke shoyu-bouillon.
Extra portie chasiu genomen. Wat vettiger dan de chinese rode chasiu (varkenshaas).
Lekkere Gyoza hoort bij de set-menu of anders een toeslag bij de andere opties van de ramen.
Blijkbaar een geliefd lunchplek, sommige stoelen/tafels tweemaal gebruikt tijdens de lunchtijd.
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
De nieuwe kaart van Raku uitgeprobeert:
Gezouten komkommmer met Chili olie. Verrassend! Haast alleen aan de beet te herkennen. Pittig!
Enrigi, paddestoelen 'van de dag' - tempura, gefrituurd in deeg met groenten en kruiden. Lekker, hartig, herfstig.
Chinese kool met bacon en romige saus. Stevig, winters, smeuïg.
Sashimi mix (sint-jakobsschelpen, zeebaars, ama-ebi garnalen, hashira(?) schelp-sluitspier, rode stukjes maguro tonijn, heel verse makreel) Zeer goede kwaliteit, mooi assortiment, erg vers, volle rijke smaak.
Groene matcha thee. Niet aan de sake? Matcha thee!
Aojiru (supergezond boerenkool/gerst drankje met groene thee smaak. Niet bitter, toch een te stevig drankje voor bij het eten, misschien beter ervoor.
Tussengerechtje van het huis: gerookte daikon radijs met zachte kaas. Een verrassende beet!
Rijstnoedels met ei, varkensgehakt en nori zeewier. Stevige kost, maar lekker.
€60,– zonder alcoholische drank
Raku lijkt niet goedkoop als je uit de specialiteiten op de kaart kiest, maar de kwaliteit en smaak zijn het helemaal waard!
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Traditionele Japanse ramen! Erg lekker, smaakvol, bereid door echte Japanners. Leuk, klein, gezellig restaurantje met vriendelijke bediening. Niet veel keuze, maar ze zijn zeker gespecialiseerd in Ramen, diverse soorten. We komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Het klinkt een beetje haastig en dat is het ook, maar als je het weet is het absoluut niet storend. Wij verkiezen dit boven de (vaak veel duurdere) minder authentieke gelegenheden.