Rakang

• : Parkeerplaats

7,1
Sharon H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Bediening was snel en het was keurig schoon ! Maar je zit toch in een veredelde snackbar op plastics stoelen. Je hebt totaal geen Thaise beleving . Eten is ok maar de porties zijn wat klein er zijn in Amsterdam veel betere Thaise restaurants! De prijs kwaliteit verhouding is echt bizar met z' n drietjes 1 voorgerechtje gedeeld en alle drie 1 hoofdgerecht geen toetje geen alchohol en 100,- afrekenen!!!!! Dan mag je toch een andere beleving / inrichting / qualiteit eten verwachten !
San7910 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Werkelijk een van de slechtste restaurants die ik heb bezocht. Eten is echt abominabel! Zo rechtreeks uit de magnetron vol met magi. Fantasieloos totaal niet authentiek thais en veel veel te duur in vergelijking met andere thaise restaurants in de stad. Bediening kortaf, afruimen zonder te vragen en extra drank op de rekening zetten. Totale afrader!
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Klein tentje, qua decor mwah... maar dat stoort niet. Het was vrijdag en druk, maar dat maakt het juist gezellig. De bediening is vriendelijk, snel en heeft humor.

Het hoofdgerecht stond super snel op tafel. We had geen voor- dus eigenlijk best prima. De Panaeng curry smaakte goed, en ook de eend van een tafelgenoot was knapperig in een smaakvolle saus. De prijzen zijn ook goed. Gewoon een goed Thais restaurant. Zou ik nog wel een keer heen gaan, ik ben benieuwd naar de borrel/voorgerechten.
Maarecht .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Ik liep een week geleden langs dit restaurant. Er kwamen mij heerlijke geuren tegemoet, waardoor ik besloot snel eens een bezoekje te brengen. Vanavond heb ik het bezoekje gebracht. Ik heb een groene curry met kip besteld en mijn tafelgenoot koos voor een rode curry met rundvlees en kouseband. Beide curry's waren erg lekker alleen qua scherpte helaas erg op de Nederlandse smaak afgesteld. Ook nadat ik eigenlijk bij het bestellen aangaf dat ik mijn gerecht wel pittig wenste. Het wordt zelfs op de kaart aangegeven dat je de pittigheid naar wens kunt aangeven. Jammer, maar de smaak van de curry's was opzich goed. De bamboescheuten was ik in eerste instantie een beetje bang voor, omat deze vaak hard en/of taai zijn. Deze waren echter heerlijk zacht. De witte rijst die standaard bij de gerechten geserveerd werd en kosteloos nogmaals besteld kon worden, was naar mijn idee iets te papperig. Een iets drogere korrel heeft mijn voorkeur.
Wat betreft de service, kan ik zeggen dat ze correct zijn, behalve het feit dat alles zo ontzettend snel achter elkaar volgt dat wij binnen 45 minuten een hoofdgerecht op hadden, de handdoekjes om onze handen mee schoon te maken al gebruikt hadden (overigens een leuk detail) en de desert kaart al voor ons hadden gehad. Je krijgt een opgejaagd gevoel, waardoor het idee van rustig en gezellig tafelen niet opgaat. Het decor is opmerkelijk voor een Thais restaurant, of eigenlijk opmerkelijk op zich. Blouses met stropdassen liggend onder een glazen plaat op de tafels en personeel dat de volgende tekst op z'n rug draagt: 'I want my food dead. Not sick, not dying, DEAD....'. Ik had toch wel wat wenkbrauwfronsende momenten, maar ach. Creatief is het wel. Mijn smaak? Nee. Het wekken van de indruk dat de tafels zo vaak mogelijk gevuld moeten zijn per avond, haalt naar mijn idee de verdere correctheid van de bediening onderuit en dat is jammer. Ik ben dan ook bang dat ik op basis hiervan niet meer terug ga komen. Mijn tip voor het restaurant: wees minder gejaagd en denk op lange termijn!
Bonny B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Jaren geleden heb ik voor het eerst Thais gegeten bij Rakang. Ik vond het heerlijk en was meteen verslaafd aan de Thaise keuken. Toen een vriendin mij voorstelde om bij Rakang te gaan eten was ik dan ook direct enthousiast.
Mijn indruk deze keer verschilde erg met die van voorheen. Het is wat mij betreft een beetje vergane glorie. De inrichting die toen zo'n indruk op mij maakte vond ik nu eerder shabby. De keuze uit vegetarische gerechten was minimaal. Ik heb een soepje besteld. Deze was ok. Niet heel bijzonder. Als hoofdgerecht heb ik de tempura besteld. Deze was zo vet dat ik het niet op kon eten. De beleving die nog wel hetzelfde is, is dat gevoel hebt dat je snel weer moet vertrekken omdat er tafels te weinig zijn.
Kortom, wat een mooi weerzien moest zijn werd een teleurstelling. Gelukkig had ik heel fijn gezelschap, daardoor had ik toch een mooie avond.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Snelle bediening in deze pijpenla, gemoedelijke atmosfeer. Verdwaalde toeristen naast locals. Snelle service, heerlijk Thais eten. De laatste keer groene curry wat een aanrader is. De zoete kip cashew ook heerlijk. Altijd redelijk vol dus reserveren is wenselijk
Bi3 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Super Thai ! Ik kom hier al jaren en elke keer word ik weer blij verrast. Nog steeds koken op hoog niveau. Producten zijn altijd vers en personeel is zeer vriendelijk.
Vorige week heerlijk gegeten. We bestelden de gestoomde zeebaars filet gemarineerd in zuur & spicy saus van verse limoen en chillie met basilicum en koriander. Wat een genot. Zelfs in Thailand vind je dit niet zo snel.
En de eend in rode curry was ook heerlijk.
We komen snel weer terug !
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Twee in korte tijd hier gegeten en beide keren worden we in een drukke zaak correct en snel behandeld.
De kaart is ruim genoeg en de maaltijden van vlees en vis uitstekend en smaakvol bereid.
Zonder meer een aanrader.
Mariaconzales74 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Klein huiskamer restaurant waar je je snel thuisvoelt door de hartelijke bediening. Het eten is vers, kleurrijk en smaakvol! Ontzettend veel keus ook in verschillende pittige gradaties. Daarnaast ook een aanbod voor Thais bier. Wij komen zeker terug!
Rebecca H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Gewoon simpel, maar goede thai. De gerechten zijn erg smaakvol. Snelle en nette service. Niet echt geschikt voor een uitgebreid romantisch diner.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Ook hier wat teleurstelling op basis van eerdere scores, maar ook na hoge verwachtingen als gevolg van de uitstekende afhaalmogelijkheid (één deur verder).

Prima gerechten, maar erg basis en relatief ben je gewoon veel geld kwijt. Salade bij mijn voorgerecht was identiek aan die bij het hoofdgerecht. Mijn eend werd ingeschat als zeer pittig, maar was dat absoluut niet. Serviceniveau liep sterk uiteen tussen de steeds wisselende medewerkers: van zeer vriendelijk tot ronduit bot.

Inrichting: er is tijd en werk in gestoken, maar onze smaak was het niet. Al met al teleurstellend.
Sissy88 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Dit restaurant viel erg tegen gezien het hoge cijfer. Dat maakten ze echt niet waar.
Snel snel, we kregen het gevoel dat ze snel weer een tafel vrij wilden hebben
Eten was matig, geen krokant eend en slechte rijst.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Heel vaak langs gelopen, nu maar eens gaan eten.. Het was heerlijk! Fijne aardige bediening, waren oplettend, geen lege glazen, hou ik van!
We hadden vijf verschillende voorafjes gedeeld met z'n tweeën, van alles wat: een aanrader. Daarna 2 curry.s die ook erg smaakvol en niet té pittig waren..
Toetje was eigenlijk een beetje to much, maar we komen zeker terug!
Andressegovia88 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Echt een aanrader. Midden in de Jordaan op de Elandsgracht. Leuke moderne inrichting. Een combi menu genomen en een vegetarisch menu, beiden waren zeer goed van kwaliteit en betaalbaar.
Ester P.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij Rakang: de gefrituurde groentenhapjes vooraf waren lekker knapperig met verse groenten erin. Ook de hoofgerechten en de salades zien er fris uit en je proeft echt dat hier sprake is van zeer vers bereid voedsel. De ambiance zou wel beter kunnen, het is een kleine ruimte met glitter en glamour en de glasplaten op de tafels geven een wat kletterend rumour als er veel mensen zitten te eten. Bediening is snel en correct.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Heel Amsterdam ging uit eten denk ik. Want het was overal druk. We kwamen onverwacht bij Rakang terecht. Aanvankelijk bij een tafeltje bij de deur (enige nog vrije tafeltje), wat niet prettig zat, maar de bediening kwam uit zichzelf vragen of we een vrij gekomen tafel wilden. Jaaa, graag. Alle drie een ander gerecht. De een spicy met kip, de ander milder met rund en ik eend, niet spicy maar wel lekker op smaak, mooi gesneden en gepresenteerd. Grote kommen basmati rijst. Lekkere fles Touraine wijn en een paar glazen kraanwater. Wij komen terug, want heerlijk. Maar dan neem ik een curry en iets spicier...
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
De beste Thai van Amsterdam! Heel warm en gezellig interieur met een gekke twist. Zeer vriendelijke en attente bediening! De Phai Thai noodles en de kipsate zijn favoriet. Alles wordt hier met veel liefde en zorgvuldigheid geserveerd. De opmaak van de gerechten is heel goed. Het eten is vers en de porties zijn goed. Hou nog wel ruimte over voor een toetje want de gebakken banaan is heerlijk!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Eerste kennismaking met deze Thai is prima bevallen. Vriendin en ik hadden beiden menu 1, zodat we een brede waaier aan gerechten konden proeven.
Allemaal even lekker, goed van smaak en wisselende pittigheid. Prima, correct snelle bediening.
Wél reserveren!!!
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Reserveren is bij deze Thai een must. Ook nu weer stonden mensen buiten te wachten, smachtend op een plekje in dit kleine restaurant waar ik al jaren kom. Het eten is me nooit tegengevallen. Dit keer hadden we noedels met garnalen en een schotel van geroosterde eend. Fantastisch! En tja, ik neem trouw altijd het zalige voorgerecht "5 buddies". De bediening is prima en alert. De inrichting vind ik nogal semi-romantisch popperig, maar smaken verschillen nu eenmaal.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Fantastische Thai waar ik al jaren kom. Eten is altijd verrukkelijk, bediening altijd vriendelijk. Binnen is het niet super gezellig (beetje donker), zelf zit ik liever buiten als het weer dit toelaat. Naast het restaurant kan je enkele gerechten afhalen, ook een aanrader. Helaas niet goedkoop, maar het is het waard!