Rainarai

Polonceaukade 40 1014 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-204867109

Over het restaurant Rainarai

De keuken van Raïnaraï Westergasfabriek heeft een Algerijns-Nomadische oorsprong. De gasten genieten in een modern nomadische omgeving van traditioneel Algerijnse gerechten. De nomadische keuken is een dagverse keuken waar enkel gekookt wordt met pure, ecologische en biologische ingrediënten van de hoogste kwaliteit. Er wordt veel tijd en energie gestoken in de voorbereiding van de gerechten. De keuken wordt behandeld met respect en gebracht met liefde. De wijnen worden speciaal aan de gerechten aangepast.

In 2003 heb ik (Laurent Mohammed Khellout) Raïnaraï – de Nomadische keuken van Algerije, opgericht. Raïnaraï is gestart als cateraar voor feesten, partijen, bedrijven en particulieren. Dergelijke cateringwerkzaamheden verrichten wij nog steeds, maar inmiddels is hier een traiteur bijgekomen aan de Prinsengracht en een restaurant aan de Polonceaukade in het Westerpark.

Onze specialiteit is het mezze menu. Uw tafel zal rijkelijk worden gevuld met verschillende gerechten die u samen kunt delen. Borden met zalm, kabeljauw in filodeeg, kip of kalkoen bereid in Algerijnse kruiden op onze eigen houtoven, couscous met vijgen, abrikozen en pruimen, en verschillende bijzondere groenten zullen de tafel vullen. Op deze manier kan iedereen de verschillende smaken van de Algerijnse keuken proeven. Als u vegetarisch, veganistisch of allergisch bent houden wij hier natuurlijk rekening mee.

Raïnaraï Westergasfabriek huist in een monumentaal pand aan de kade, pal tegenover parkeergarage Westerpark. Het pand is ingericht in nomadische stijl die geïntegreerd is in de Westerse cultuur. Er hangt een intieme sfeer en door de kaarsen en de traditionele kussen en tapijten voelt Raïnaraï aan als uw favoriete huiskamer. Aan het einde van de avond heeft u ook nog eens de mogelijkheid om het kookboek van de chefkok, Laurent Med Khellout, mee naar huis te nemen.

Meer informatie over restaurant Rainarai

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Rainarai

Natascha D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heerlijk gegeten, super vriendelijk personeel!
Juul A.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Prachtige setting met heerlijk gevarieerd eten en vriendelijk personeel
Karen P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Een heerlijke plek. We zaten gezellig aan de rand van het water. Hele aardige bediening. En heerlijk eten.
Zeker de moeite waard!
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Eerder twee goede beoordelingen op Iens geplaatst. Helaas gisteren een slechte ervaring. Net als meerdere beoordelingen van andere gasten hebben deze vooral betrekking op het vriendelijke maar verder niet competente personeel. Achter elkaar: in plaats van 1 wijn en 1 bier krijgen we 2 wijn (keurig opgelost). We bestellen twee keer nomadisch menu waarbij uitdrukkelijk gevraagd of daar geen vis bij zit. Na 55 ! minuten wachten toch maar gevraagd of we ons voorgerecht kunnen krijgen. Vijf minuten later arriveert de soep. Met coquille.... Op een gegeven moment staat een gestresste kok (?) naast ons tafeltje . Of we brood hebben besteld? Nee, maar we lusten wel wat. Hup, gesneden (lekker) brood uit de hand wordt zo voor ons op tafel gekieperd (niet op servet of in schaaltje). Om ons heen zien we dat ook bij andere tafels van alles fout gaat en mensen die (te) lang moeten wachten. Personeel loopt getweeën met schalen met broeden dwalend door ruimte om zoek naar juiste tafel om eten te brengen. Na bijna twee uur maar afgerekend en - met oprechte excuses van de eigenaar - zonder hoofdgerecht vertrokken. Jammer, jammer. Het eten in dit restaurant is heel goed en bijzonder. De twee eerdere avonden dat ik hier was fantastisch gegeten. Dat was op doordeweekse dagen, veel minder druk. Maar (momenteel?) heeft deze leuke, relaxed ingerichte zaak de bediening niet op orde. Nog een tip die al vaker in de onderstaande recensies is genoemd: in de ruimte is het met meer gasten al vrij snel rumoerig. De muziek staat dan ook nog een keer veel te hard.
Maria C.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Heerlijke smaken en gezellige ambiance, Gelukkig draaide de chef de muziek zachter.
Bediening kan attenter, Hoewel uiterst vriendelijk, werd tot tweemaal toe het beloofde niet gebracht.
Jhakira S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Leuk personeel en er hangt een leuke sfeer.
Julie V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Afgelopen zaterdag gegeten bij Raïnaraï. Enthousiast en leuk personeel. Eten was heerlijk en werd geserveerd op prachtig opgemaakte borden. Ik geloof dat ik een nieuwe vaste stek in Amsterdam heb gevonden!
cezar P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
lekker en ruim voldoende
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Mijn eerste, eerdere bezoek aan dit restaurant was met collega's van het werk. Zo goed bevallen, dit moesten mijn vrienden ook zien en proeven! Gekozen voor het drie-gangenmenu met verschillende gerechten. Net als vorige keer: allemaal weer verrassend maar bovenal erg lekker. Deze smaken kennen wij niet als kaaskoppen. De inrichting van het restaurant is prettig relaxed, en dat geldt ook voor de bediening. Iedereen aan tafel tevreden na afloop.
Tanno U.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Twee simpele pilsjes gedronken, niet gegeten. Kosten 7 euro. Personeel was vooral met werk of zichzelf bezig niet met klanten. Honden mochten met Gods gratie mee naar binnen maar een kom met water voor ze was niet mogelijk. Ons ziens ze niet meer terug
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Leuke bediening, passie voor hun eten en restaurant. Geen kaart, je moet gewoon een optie kiezen die ze noemen en hebt keuze uit vlees, vega en/of vis.
Erg goed eten, heel smaakvol. Was de 2e keer hier, verschillende gerechten tov vorige keer. Wel beide keren echt te grote porties.
Wel een beetje gek dat ze nederlands zijn maar engels met je gaan praten, terwijl ze weten dat je nederlands bent.
Tim P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Heerlijke kruidige gerechten in een sfeervolle omgeving.
Elsoo O.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Eten was lekker en vriendelijke bediening, maar slechte akoestiek , dus al veel lawaai van de gasten en ook nog zwaar zoemende basgeluid.
Verder wel erg matig verlicht. Gelukkig konden we met de zaklantaarn van onze smartphone het menu lezen. En de banken ook niet erg comfortabel. Maar ja, we zijn zeventigers, dus waarschijnlijk voor jonger publiek al deze nadelen geen probleem.
jos M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
vriendelijke en accurate bediening. prima maaltijd. keuzemenu vd chef uitstekend verzorgd. pittige vissoep met gamba s. leuke smakelijke groentetoren met vis/ kip hoofdgerecht. nagerecht verrassend ; prijs / kwaliteit kan nog wel iets beter.
helma B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Erg lekker gegeten! Heerlijk gekruid! Goede, vriendelijke bediening. beetje te harde muziek. Verder alles in orde.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Hier dinsdag lekker gegeten. De smaak van de gerechten die je hier krijgt (met veel kruiden) vergelijken met restaurants die een lekkere kip-saté of een malse biefstuk presenteren is niet mogelijk. De smaak van de gerechten in dit restaurant is verrassend ánders! Ook de presentatie van het eten is mooi. Het restaurant zit wat verstopt op het Westergasterrein. Maar zeer de moeite waard om naar te zoeken! Kom hier zeker terug om meer te ‘ontdekken’.
Pim H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Enkele jaren hier lekkerder gegeten in een veel leukere setting. De grote zwarte tentluifel en het kampvuur die een Nomadische sfeer opriepen, hebben plaatsgemaakt voor 'gewoon' terrasmeubilair. Jammer.
Het broodplankje was prima, de schelpdierensalade was onder de maat, er zat zegge en schrijve één gamba en een visje (in plaats van de cocquilles) in. De Merguez-worst was niet echt gekruid, geen verse koriander, en aan de droge kant. Het Grand Dessert maakte wel iets goed, dat was een 9,5.
Mina V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Eerlijk eten, sfeervolle locatie, vriendelijke staf. Extra fijn (voor mij): op de verhogingen binnen en buiten kun je aan een laag tafeltje eten, zonder schoenen.
Lenneke B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Voor een internationaal diner voor het bedrijf hier gegeten met 100 mensen. Het was absoluut een feestje! Wat een heerlijke (vegetarische en veganistische) gerechten en wat een vriendelijke bediening! We gaan hier zeker terugkomen.
Suna V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Geweldige avond gehad. Al veel zeer positieve verhalen over gehoord en die bleken terecht. Een restaurant waar zowel de sfeer, het eten en de bediening fantastisch is.