Rainarai

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

Anna B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Super vers en zeer smakelijk. Aanrader! We kregen een verrassingsmenu en het een was nog lekkerder dan het andere!
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Chaotische bediening. Konden niet kiezen van de kaart, buren kregen andere keuzes voorgelegd dan wij. Voorgerecht zou makreel worden, blijkt een handvol garnalen met inktvis te zijn. Gerechten zijn te duur voor de kwaliteit die geleverd wordt. Voorgerecht kwam binnen 2 minuten na bestelling, waarschijnlijk niet echt vers. Borden worden al weggehaald terwijl tafelgenoten nog eten. Chef loopt hele tijd door restaurant, zou beter energie in het koken kunnen stoppen.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Leuke locatie met Noord Afrikaanse sfeer, praktische keuze uit 3 menu's, heel smakelijk.
marielouise P.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
het was druk in het restaurant en dat was te merken, kiezen van de kaart bleek onmogelijk we kregen een bord met verschillende gerechten bijna door elkaar heen geserveerd, eten was slecht bediening goed en sfeer ook.
els D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Extreem slechte, nalatige, chaotische en botte bediening. Drankjes werden herhaaldelijk vergeten en hoofdgerechten bezorgd terwijl we ons voorgerecht zateten te eten. Er was geen menukaart, maar alleen de keuze tussen kip, vegetarisch en zeebaars. Chef van de zaak dronk en werd steeds luidruchtiger, joviaal tegen klanten en boos op zijn personeel. In de salade zat zand en het eten was overkookt en niet vers. Nadat onze borden werden afgeruimd, schreeuwde de baas 'checken' naar zijn personeel en iemand vroeg of we al hadden gegeten.. Er werd niet gevraagd of het smaakte of dat we nog een nagerecht bliefden. We werden gesommeerd bij de kassa te betalen. Echt een zeer slechte ervaring.
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Lekker gegeten met 4 vrienden. Het was een verzameling van hapjes. Voldeed echter prima als een volledige maaltijd. Het bestond uit kip, vis salade en het smaakte goed.
Thijs P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Geweldig betrokken eigenaar die trots is op zijn heerlijke en prachtig opgemaakte gerechten. Komt bij iedereen even een praatje maken en doet samen met de bediening echt zijn best om er een topavond van te maken. Die hebben wij dan ook gehad. Komen zeker snel terug!
1970-martijn .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
lekker wijntje, lam Tajine was super mals en smaakvol! de Alibaba artisjok was ook heerlijk!
goede porties, grand dessert verse vijg met chocolade en een heerlijke stevige baklava met fruit erbij en alles in een gezellige aankleding en ontspannen sfeer.
personeel is hartelijk en werkt hard.
Mark1213 B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gisteravond 02 x een drie-gangen menu.
Het eerste gerecht met groeten en vis was zeer smakelijk maar te veel als een voorgerecht.
Hoofdgerecht liet drie kwartier op zich wachten en op zich goed maar ook teveel.
Drie schalen met vlees,kip en mosselen en mijn tafelgenote werd niet goed door een verkeerde mossel. Dat kan gebeuren en is goed opgelost door de serveerster die het nagerecht,dat niet is afgenomen,niet in rekening heft gebracht.
De schotels voor het hoofgerecht waren zeer goed van smaak maar door het voorgerecht bleef en veel staan wat wij hebben meegenomen in een " doggybag "
De bediening doet erg zijn best maar het ontbreekt aan 1 a 2 mensen extra,zeker als het
terras vol is.Daar mag de eigenaar rekening mee houden.
gina-eet-uit .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We zijn spontaan aangewaaid en hebben waanzinnig lekker gegeten! We hebben gekozen voor een hoofdgerecht voor twee personen (25 euro pp). Je kan zelf aangeven wat je graag eet (of wat je niet mag eten ivm allergie bijv.) Wij hebben het aan de kok overgelaten en werden verrast met heerlijke groente-, vis- en vleesgerechten, meer dan genoeg voor twee personen. Kok (eigenaar) en bediening waren bijzonder vriendelijk en attent. Een aanrader!
Joëlle S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Ik kan heel kort zijn over het eten. Het was zo ontzettend lekker dat ik in een extase raakte en bijna moest huilen.

Dat laatste had ook kunnen komen doordat we zo belachelijk lang op ons eten moesten wachten dat mijn emotionele afweer verdwenen was.
Vandaar dus de zes voor service, maar verder was het personeel wel heel vriendelijk, en kwam de chef uiteindelijk persoonlijk het eten brengen.

Het decor was gezellig, jammer dat honden niet binnen toegestaan zijn, waardoor we buiten moesten blijven zitten en we het uiteindelijk koud hadden. Maar gelukkig hadden ze dekentjes tegen de kou!

Ik wil hier zeker nog eens eten!
Faatima .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Rainarai is een ultiem restaurant om eens wat anders te proberen. Wil jij je culinair laten verassen door de koks, dan ben je aan het juiste adres. De lams en kip tajine waren heerlijk op smaak bereid met duidelijk verse kruiden en specerijen. In 1 woord, heerlijk! Je kunt er ookbprima een drankje doen of thee leuten, met mooi weer is het bijna magisch om buiten te zitten. Prijsklasse tegenover de kwaliteit is het zeker waard! Super! Zeker het proberen waard!
JudithvdB .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk eten in een geweldige setting. We hebben het Mezze Menu besteld en echt superlekker gegeten. Heerlijke vissoep vooraf en daarna lekkere (en veel verschillende) gerechtjes die het hoofdgerecht vormden. Samen met de vrolijke en correcte bediening en met een gedreven en grappige kok een echt fijne plek om de avond door te brengen.
Sabine G.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Top service, vriendelijk en multiculturele sfeer. Het is echt gezellig! Gezond en lekker eten. Onze favoriete plek in het Westerpark!
Suusnasi .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ik heb me door de chef laten verassen, heerlijk gegeten gluten en lactose vrij!!
Eerste kennismaking met de Algerijnse keuken ik kom terug!! Mooie zaak prachtige inrichting en longe plekjes. Eten werd vers klaargemaakt door de koks je kunt in de keuken kijken,was een relaxte sfeer en heerlijk eten . Veel variatie aan gerechten op tafel echt super!!
Roos B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Zelden zo lekker gegeten in Amsterdam. Wij waren met een groot gezelschap en er was een overvloed aan heerlijk eten met verschillende smaken. Absolute aanrader.

De eigenaar mag iets hartelijker overkomen naar zijn personeel. Ik begrijp dat hij z'n obers goed wil opleiden maar daar hoeven wij als gasten niets van te merken. Overigens ben ik erg te spreken over de bediening door de obers - heel correct, vriendelijk en snel. De eigenaar kan erop vertrouwen dat de bediening in goede handen is.

Dus wederom: een absolute aanrader!
Dimitri J.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Zojuist heerlijk gegeten! Mijn partner en ik kwamen hier onze 6 jaar anniversary vieren. We vonden de sfeer top en hebben heerlijk zittend op de vloer gegeten. Het eten was super lekker echt heerlijke smaken. Zeker niet te weinig eerder teveel. Bij het afrekenen vertelde ik de eigenaar dat we iets te vieren hadden en kregen wij een nog een gratis toetje. Heel fijn om te merken dat de eigenaar echt hart voor de zaak heeft en met klanten praatjes maakt en er echt voor elke klant een mooie avond van probeert te maken. Zeker een aanrader. Hier komen wij nog eens terug.
janetdeibert .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
We werden welkom onthaald met ons bootje, dat we recht voor de deur konden aanleggen. Een aanrader voor een boottochtje: varen en dineren in Nomadische stijl aan de kade. Onze reservering voor 25 mensen was goed geregeld door medewerkster Zonna Stokkink (we hadden wat speciale wensen, kon allemaal).

Het decor krijgt echt een tien: overal de pracht en kleur van stapels verse groenten, tapijten, houtsnijwerk, hoekjes met lange lounge banken met kussens - je waant je in het sprookje van 1001 nacht.

Het vaste 2-gangen menu omvatte alles: diverse creatieve groentegerechten, vlees, vis, cous-cous en heerlijk brood met allerlei dips en was eerder te veel dan te weinig. Weldadige smaken uit de tagine. We werden na het diner verrast met watermeloen/ olijven en chocoladevijgen.

Dit was een fantastische avond, inderdaad kan de eigenaar op afstand wat druk of brommerig (of juist heel jolig want dat hebben we ook wel eens meegemaakt hier) overkomen maar dat is hem totaal vergeven gezien de kwaliteit van het eten en de prachtige entourage. Een goed bewaard geheim, een echte oase die verstopt ligt helemaal aan het einde van de Westergasfabriek.
JeroenEebs .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Rainarai. Echt een aanrader. De orginele gerechten zijn met liefde bereid en staan in no time op tafel. De service is vriendelijk en persoonlijk. Je krijgt het gevoel alsof je op bezoek bent bij vrienden. Wij hebben een top avond gehad. Fijne sfeer, goede muziek, heerlijk eten.
stephanl .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Superlekker buiten gegeten bij Rainarai, Leuke bediening, mooi opgediend eten en alles erg lekker tot aan de Espresso met een fijne dadel erbij. Top! Interieur van het restaurant ook erg mooi en het ruikt er erg lekker.