Raimondi's Villa Rozenrust

Meer informatie over restaurant Raimondi's Villa Rozenrust

• Af te huren , Catering , Terras
Guus S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zwaar teleurgesteld naar aankomst in dit restaurant , afspraak 1 week van te voren gemaakt . Zelfs nog gebeld dat we een half uur later zouden komen, was voor hun geen probleem . Bij aankomst bleek probleem tafel indeling . ( alle tafels waren bezet ) . Begrijpelijk maar houding van " bediening " was niet in verhouding met dit " Restaurant " . Bedankt Fam. Raimomdi's dat jullie ons zaterdagavond flink heb verpest .
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wij hebben op Moederdag de brunch gedaan op het sfeervolle terras van Raimondi's Villa Rozenrust... Prachtige heerlijke omgeving... heerlijke wijn en super gerechtjes... Diner ook paar keer gedaan daar en ik vind het een echte aanrader... Voor mij hoort dit authentieke Italiaanse restaurant in mijn top 5...
Great-gatsby .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Een echte Italiaanse sfeer hangt er in dit restaurant. Het eten was zeer lekker. Het restaurant kent geen a la carte menu, maar biedt nog genoeg mogelijkheden om te kiezen. Zo werd er begonnen met antipasti met o.a. vitello tonato en mozzarella met tomaat. Daarna werden er twee soorten pasta geserveerd. Tot slot kon je bij het hoofdgerecht kiezen tussen verschillende soorten vlees en vis. Er was ook nog een mogelijk voor het toetje, maar het geserveerde eten was ruim voldoende en paste helaas bij ons er niet meer in.
MissEva .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Een echt Italiaans restaurant, vol met passie en gezelligheid. Verwacht geen strakke organisatie, maar hier staat je wel vriendelijke bediening te wachten op Italiaanse wijze. Het menu is een verassing, uiteraard rekening houdende met voorkeuren. De voorgerechten zijn heerlijk en behoorlijk veel, met oa asperges in kaas saus. Gevolgd door verse pasta en keuze uit vlees of vis. De gastheren laten je graag mee proeven met de nieuwste wijnen en knopen graag een gesprek met de gasten aan.
Kikiy .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het viel tegen. Jammer. Eten en wijn goed maar nog steeds hetzelfde niks verrassend als een half jaar geleden. Het personeel zeker de eigenaren in de zaak aan een tafel druk met laptops en vrienden, niet erg gepast. We waren met nog een stel en bij het afrekenen ook geen limoncello of iets anders aangeboden. Vond het erg jammer betaald een hoop geld maar we voelde ons niet op ons gemak. Toilet niet erg schoon.
Jeremy01 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Eten bij de Raimondi's is altijd een feestje. Al de gerechten zijn met Italiaanse passie bereid. De sfeer is zowel chique als warm Italiaans. Goede stoelen, een ruime opzet in een mooie ambiance. Het eten is altijd top. Door de Italiaanse opzet van Anti pasta, pasta, primo en dessert heb je een veelzijdige maaltijd met voldoende groente. De wijnkaart is met zorg samengesteld.
.. FATCAT ..
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Na een aantal lovende verhalen onlangs voor het eerst gegeten in Villa Rozenrust (6 pers.) De villa ziet er om te beginnen al uitnodigend uit. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen. Het interieur is klassiek met een voor mij lichtelijk kitschgehalte, maar desondanks klopt het decor wel en ziet het er leuk uit. Zelf weet ik namelijk niet zo goed wat ik graag zou willen zien bij een klassieke italiaan in het hogere prijssegment. Gelijk viel op dat de akoestiek niet optimaal was. Het had zelfs iets luidruchtigs, waardoor ook gesprekken aan de eigen tafel moeilijk verstaanbaar waren.
Het vaststaande 4-gangenmenu was smakelijk (à la carte is niet mogelijk).
Eerste gang: Bruschetta
Tweede gang: Diverse antipasti (voor zover ik juist herinner plakjes gegaarde zalm, groene asperges in roomsaus, stukjes gebakken paddestoel, gegratineerde aubergine met tomatensaus, gevulde courgettebloem, vitello tonnato, gemarineerde courgette, tomaat met buffelmozzarella, plakjes salami, brood)
Derde gang: Verse gnocchi met garnalen-roomsaus en verse pasta (vermoedelijk strozzapreti) met ragù alla bolognese.
Vierde gang: Keuze uit 3 verschillende soorten gegrilde vis (zeebars, sliptong, derde weet ik niet meer) of keuze uit 3 verschillende soorten vlees (entrecôte, rib eye,ossenhaas)

Bijna alle gerechten waren heerlijk en goed op smaak. Ingrediënten van hoge kwaliteit, bereid op mediterrane wijze zonder te veel poespas, maar wel rijkelijk olijfolie; zo zou ik het willen omschrijven. De antipasti en gnocchi/pasta werden op grote borden geserveerd, zodat iedereen zelf op kon scheppen. De saus bij de gnocchi trof mijn smaak niet helemaal en ik vond dat er meer kleine garnalen in hadden mogen zitten. De rest was juist iets minder te spreken over de ragù, waar ik juist m'n vingers bij opat, omdat ik blij was dat het een "echte" bolognese was, zonder te veel tomaat en juist wel de subtiele smaak van eekhoorntjesbrood. Als hoofdgerecht had ik de zeebaars met gebakken aardappel en sperziebonen. Mooi gerecht, hoewel de boontjes naar mijn smaak iets te lang gegaard waren.
Aangezien de antipasti al vrij heftig en vullend waren, heb ik van het derde en vierde gerecht nauwelijks meer gegeten. Dit is jammer. Had dit graag beter in willen delen van tevoren.
Nagerechten maken geen onderdeel uit van het menu, maar zijn tegen een meerprijs wel te bestellen. om voornoemde reden heb ik geen dessert genomen en kan ik ook niets berichten over de dessertmogelijkheden.

Een witte huiswijn (chardonnay) die wij bestelden was lekker en sloot goed aan bij het eten. Naam hiervan weet ik echter niet.

Aangezien wij bij reservering om een rustige tafel hadden gevraagd en deze helaas niet tegemoet kwam aan onze verwachting, kregen wij ter compensatie een fles huiswijn mee naar huis. Dit hebben ze attent opgelost.

Conclusie:
Mooie locatie, heerlijk en deugdelijk, maar vullend en weinig creatief menu (beperkte keuzemogelijkheid) en vriendelijke bediening. Of de prijs (€42,50 p.p.) in verhouding staat tot het menu moet iedereen voor zich bepalen. Goedkoop vind ik het niet, maar de gerechten wel heel erg lekker! Ik ga er weer eten en zou het ook aanbevelen.
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Eindelijk hier eens gegeten en we vonden het lekker! Zowel eten als wijn. Even wat uitleg van te voren was fijn geweest, we hadden geen idee hoeveel gangen er zouden komen en wat er geserveerd werd, de anti pasti stond ineens gewoon op tafel. Voor ons ziet zo'n probleem, maar mijn moedertje die niet zoveel (meer) eet wel handig om te weten hoeveel plek ze over moet houden voor de volgende rondes ;)
De dame in de bediening was verder supervriendelijk en was lekker gezellig. De man in de bediening daarentegen (ze waren slechts met z'n tweeën blijkbaar) liep rond met een gezicht en houding alsof hij er totaal geen zin had, er kwam weinig vriendelijkheid uit. De credits omtrent de service zijn dan ook volledig voor de leuke gezellige vrouw (die gelukkig het meeste aan ons tafel kwam).
Wellicht voor herhaling vatbaar, ook al is het "verrassingseffect" wel weg na de eerste keer als ik zo de rest van de recensies lees.
Dbes .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wij eten er al jaren, en dat doe je niet zomaar. Heerlijke verse gerechten. Vriendelijk personeel.
De Antipasta is voortreffelijk. De pasta's ook. Hoofdgerechten komen we vaak niet aan toe. Dan zitten we al vol. @5 sept een feest gehouden in de tuinzaal. 75 man. incl Surinaamse muziekband. De hele ploeg heeft smakelijk gegeten. Geen wachttijden.Personeel danste een nummertje mee. Een avond om nooit te vergeten. Dankjewel Familie Raimondi.

Gastronoom23 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Prachtig en chic ingericht restaurant. Bediening iets minder en routineus. We werden niet ontvangen en moesten zelf onze jassen ophangen. De antipasti waren overvloedig maar exact hetzelfde als een jaar geleden! Het geheel is weinig verrassend en wat ook opvalt is dat de smaken minder puur en echt zijn. De sauzen zijn niet elegant, kruidig en licht, maar zwaar, kazig en vet. Geen frisse, krachtige smaken, maar alles vrij vlak.
De spanning is er duidelijk uit in de keuken,alles lijkt op routine te draaien.
De volgende 2 pasta s waren echt ver beneden de maat. Lasagne met bolognesesaus is minder lekker dan die van AH kant-en--klaar, de tagliatelle met funghi porcini smaakten daar totaal niet naar. Hoofdgerecht bestond uit 3 stukjes verschillende vis zonder enige samenhang met elkaar, geen mooie smaak.
Kaasplateau bleek geen kaasplateau te zijn, maar 3 soorten harde kaas, die er toevallig nog in de keuken te vinden waren. Geen zachtere kaas, geen blauwe.
Hier moet echt wat vernieuwends gaan gebeuren!!
Ga hier niet met echte Italianen naar toe, want die vinden dit niets.

Conny G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Onlangs hier gegeten met kennissen van ons. De ontvangst was vriendelijk. Omdat het weer wat aan de frisse kant was helaas niet buiten kunnen eten!
De antipasti was verukkelijk. De pasta daarintegen was wat minder smaakvol ,maar het visgerecht was weer heerlijk. Ook het dessert was heerlijk. Goede wijn.
Op verzoek van ons wat meer ruimte tussen de gangen gevraagd, want het ging allemaal in een rap tempo!
Als we weer eens Italiaans willen eten komen we zeker nog eens terug.
Hadsekidee .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
In zomerse sferen, buiten onder de pergola, sloot ons gezelschap van 11 leraren het schooljaar 2014-2015 af met een voortreffelijk diner. Ontvangst allerhartelijkst, bediening professioneel en vriendelijk. Prima huiswijn, roos en wit. Voor de vegetarische medemens waren er gegratineerde, gevulde aubergines en andere vleesloze lekkernijen. De champignons bij de ossenhaas hadden kunnen worden aangekondigd (je kunt daar maar niet tegen kunnen). Degenen die na al het goeds van de Italiaanse keuken nog een dessert op konden, genoten daarvan.
We komen terug!
Mulder1981 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Kan kort zijn: wil je heerlijke italiaanse sfeer en goed italiaans eten proeven? Dan is dit de lokatie.
Prachtig decor, super vriendelijke mensen en voortreffelijk eten: Super!
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Onlangs met vrienden eindelijk een keer - als geboren en getogen Leidschendammer - Villa Rozenrust betreden en bij Raimondi's gegeten. Een prima avond gehad, maar helaas ook wat kleine irritaties. Zo is de bediening afstandelijk en weinig alert. De ene helft van de ovalen tafel (leuk als je met z'n zevenen bent) wordt gevraagd of ze nog iets willen drinken, maar voor de andere zijde geen aandacht! Het eten is goed, maar ook daar wat kleine missertjes. De twee pastavarianten na de bruscetta en de overvloedige, gevarieerde en geweldige antipasti, zijn een beetje van dertien in een dozijn. Smaakvol, maar niet meer dan dat. Vervolgens is er voor het hoofdgerecht de keuze voor vlees of vis. De door meerderen gekozen scaloppine is deels mals en deels taai. Jammer, maar het heeft onze avond niet bedorven. Bij de koffie kregen we van het huis nog een lekkere Limoncello, je zit gewoon goed, makkelijke stoelen, geen haast (want, geen tweede zit), kortom een relaxed avondje al verloopt het afrekenen dan weer wat kil. Als dit alles wat warmer zou zijn heb je werkelijk een topavond.
Walter Z.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
schitterend pand, heerlijk gegeten.

alle ingrediënten super vers en alles was ruim voldoende aanwezig. Ze hadden speciale aanbieding voor 28,50, prima prijs prima eten
Janwillemwits .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
De negatieve recensies over Villa Rozenrust moeten wel zijn ingegeven door een slecht humeur, vervelend gezelschap of misplaatst snobisme want de villa beantwoordt aan alle verwachtingen die je van een goed, authentiek en klassiek Italiaans restaurant mag verwachten. Eerlijk, goed en overvloedig eten (geen pizza's op de kaart natuurlijk maar wel twee soorten pasta), warme gastvrijheid, fantastische wijnen en een lekker oubollige ambiance. Het is alsof je even in Italië bent en dat is een groot compliment. Wie de villa toch teleurgesteld verlaat, kan Italië net zo goed als reisbestemming schrappen want beter dan in Rozenrust zal je het daar niet krijgen...
Fgmsab2222 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Al enige tijd wilden we hier graag eten.. Met hoge verwachtingen naar de villa.. Wat viel het tegen.. Bij binnenkomst zelf je jas ophangen en vervolgens na een gordijn je " melden " .. Toen we net aan tafel zaten werd zonder er iets bij te vertellen de anti pasti op tafel gezet. Vrij snel er na de pasta ( echt niets bijzonders) en daarna konden we kiezen tussen vlees en vis. Vis leek wel een stuk taart en het vlees leek in de verste verte niet op wat het moest zijn. Dit alles vergezeld door 2 halve krieltjes... Uiteindelijk nog een grand desert genomen ( alles volgens mij rechtstreeks vanuit de groothandel behalve de tiramisu) en vervolgens een rekening betaald van 320 euro!!!! Eens maar
Nooit weer!!!
Benniehoekstra .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Al tien jaar trouwe gasten bij de raimondi's
Eerst bij sapori di italia in den haag aan de Java straat en nu ook in villa rozenrust Leidschendam geweldig eten met de dagverse producten alles veroorzaakt een ware smaak explosie in je mond de gastvrouwen en gastheren zijn super vriendelijk gezellig en hebben duidelijk plezier in hun werk de ambiance klopt exact bij wat je verwacht in een Italiaans restaurant heerlijke Italiaanse achtergrond muziek een heerlijke wijnkaart in een woord te omschrijven als geweldig een echte aanrader voor iedereen die de Italiaanse keuken een warm hart toedraagt!
Daniëlle V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Voor het eerst hier gegeten en alles was heerlijk. De antipasti echt geweldig, heb je eigenlijk al voldoende aan. Wij kregen pasta met truffelsaus, goddelijk gewoon! De pasta met vlees of bolognese, wat het ook was, vonden wij iets minder. Daarna de ossenhaas was voortreffelijk, wordt alleen niet gevraagd hoe je em wilt. Zonde was dat we die niet meer helemaal op konden en dat we echt zo vol zaten dat er zelfs geen dessert meer bij kon. Die had ik graag nog willen proeven. De limoncello hebben wij niet gezien maar kregen wel een lekker glaasje prosecco van 't huis. Gezellige entourage en prima bediening.
EJMB .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Anti pasti waren erg goed. Echter wat daarna kwam, zoals de pasta en de tonijn waren echt onder de maat. Tonijn droog en pasta leek niet vers. Bovendien zouden we de keus krijgen uit vlees of vis, maar toen het zover was, konden we kiezen tussen zwaardvis of tonijn.
Bediening ongeïnteresseerd. Niet de moeite waard om er nog een keer heen te gaan, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.