Raimondi's Villa Rozenrust

Veursestraatweg 104 2265 CG Leidschendam Nederland Kaart
31-702207581

Over het restaurant Raimondi's Villa Rozenrust

In dit romantische restaurant met ruime serre lijkt alles om de liefde te draaien. Er is geen menukaart, je geeft simpel door wat je graag wilt eten en je laat je verrassen door de kok. De gerechten hier zijn dan ook wisselend en altijd weer anders al kun je gewoon duidelijk maken wat je wel en niet lust. Beetje Italiaanse ambiance waar eten en drinken belangrijke onderdelen zijn van het dagelijkse leven. Genieten van de traditionele Italiaanse keuken.

Meer informatie over restaurant Raimondi's Villa Rozenrust

7,1

Jouw recensie over het restaurant Raimondi's Villa Rozenrust

jsm G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Hele mooie avond gehad met uitstekend goed verzorgd diner. Voor ons was alles naar wens. lekker ontspannend in de serre doorgebracht. Buiten was het helaas te koud en regen was opkomst. De omgeving zowel binnen als buiten gauw voor ons een hele ontspannen sfeer aan. Temeer met lekkere verrassingen van de keuken.
Nogmaals, voor ons was deze avond meer dan geslaagd.
Saskia W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Bij aankomst vonden ze onze reservering niet terug ondanks de bevestiging die we hiervan hadden ontvangen.
We kregen weinig uitleg over het menu ondanks eerste bezoek aan dit restaurant. Aardige bediening, maar niet erg ervaren. Miste de Italiaanse gezelligheid en gastvrijheid. We vonden het vreemd dat binnen het vaste menu geen dessert was inbegrepen. Tot de antipasta vonden we het eten goed en gevarieerd, maar de twee gangen die daarna volgden waren niet goed en weinig variatie. Overal een oudbollig en duur restaurant die zijn naam al laat vermoeden 'Villa Rozenrust'. Jammer van zo'n mooie locatie
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Het was weer heerlijk eten echt top!
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Vorige week voor de vierde keer bij Raimondi’s Villa Rozenrust gegeten, en we gingen aan het eind van de avond wederom heel voldaan huiswaarts. Het is net of je een avondje op vakantie in Italië bent, met een echte authentieke Italiaanse sfeer en heerlijk eten. Dit alles onder regie van de famiglia Raimondi. Het was prachtig weer waardoor we buiten onder de druivenranken konden eten, heel sfeervol. De antipasti waren zalig, het ene gerechtje nog lekkerder dan het andere. Vitello tonnato, gevulde aubergines uit de oven, asperges, carpaccio, caprese, te veel om op te noemen. Na de antipasti kozen we voor pasta geflambeerd in een parmezaanse kaas, heel bijzonder. Vervolgens konden we kiezen voor een lekker stukje vlees of vis. Voor het grand dessert hadden we helaas geen plek meer, maar het zag er bij onze “buren” heerlijk uit. Het glaasje limoncello van het huis was een perfecte afsluiter. Chef-kok Antonio Raimondi kwam bij onze tafel informeren of alles naar wens was en vertelde enthousiast over de moestuin die hij op het terrein van het restaurant heeft aangelegd, waardoor hij nog beter kan werken met verse, pure ingrediënten.
Het fijne van dit restaurant is dat er maar 1 zitting per avond is, waardoor je alle tijd kunt nemen om te genieten van alle lekkere gerechten en de heerlijke wijn. Dit maakt het echt een avondje uit.
Omdat we volgend jaar een groot feest willen geven, hebben we ook nog even een kijkje genomen in de tuinzaal, die afgehuurd kan worden. Die ziet er heel sfeervol uit met een grote kroonluchter, een vleugel, open haard en de afbeelding van een Italiaanse stad over de volle breedte van één van de muren, zodat het net lijkt of je je in Italië bevindt.
hans B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
zeer beneden verwachting : erg slecht geworden ; oude gerechten opnieuw opgewarmd in de magnetron ?! kok/eigenaar heeft zich bij ons niet laten zien , zelfs niet na onze klachten.
Terras erg rommelig met een scooter in het midden ? muziek van een lokaal erg luid en storend.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Simpele inrichting van het restaurant zoals het ook echt in Italië kan zijn, veel prullaria. De ontvangst is hartelijk ook zoals in Italië, een gezellig welkom. We waren met 12 mensen. De op tafel gereserveerde antipasti zijn allemaal eenvoudig maar goed van smaak. Het hoofdgerecht, keuze uit vis of vlees, heerlijk en goed van cuisson. Het nagerecht, diverse soorten, werd leuk op grote schalen geserveerd.
Guus S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zwaar teleurgesteld naar aankomst in dit restaurant , afspraak 1 week van te voren gemaakt . Zelfs nog gebeld dat we een half uur later zouden komen, was voor hun geen probleem . Bij aankomst bleek probleem tafel indeling . ( alle tafels waren bezet ) . Begrijpelijk maar houding van " bediening " was niet in verhouding met dit " Restaurant " . Bedankt Fam. Raimomdi's dat jullie ons zaterdagavond flink heb verpest .
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wij hebben op Moederdag de brunch gedaan op het sfeervolle terras van Raimondi's Villa Rozenrust... Prachtige heerlijke omgeving... heerlijke wijn en super gerechtjes... Diner ook paar keer gedaan daar en ik vind het een echte aanrader... Voor mij hoort dit authentieke Italiaanse restaurant in mijn top 5...
Great-gatsby .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Een echte Italiaanse sfeer hangt er in dit restaurant. Het eten was zeer lekker. Het restaurant kent geen a la carte menu, maar biedt nog genoeg mogelijkheden om te kiezen. Zo werd er begonnen met antipasti met o.a. vitello tonato en mozzarella met tomaat. Daarna werden er twee soorten pasta geserveerd. Tot slot kon je bij het hoofdgerecht kiezen tussen verschillende soorten vlees en vis. Er was ook nog een mogelijk voor het toetje, maar het geserveerde eten was ruim voldoende en paste helaas bij ons er niet meer in.
MissEva .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Een echt Italiaans restaurant, vol met passie en gezelligheid. Verwacht geen strakke organisatie, maar hier staat je wel vriendelijke bediening te wachten op Italiaanse wijze. Het menu is een verassing, uiteraard rekening houdende met voorkeuren. De voorgerechten zijn heerlijk en behoorlijk veel, met oa asperges in kaas saus. Gevolgd door verse pasta en keuze uit vlees of vis. De gastheren laten je graag mee proeven met de nieuwste wijnen en knopen graag een gesprek met de gasten aan.
kikiy .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het viel tegen. Jammer. Eten en wijn goed maar nog steeds hetzelfde niks verrassend als een half jaar geleden. Het personeel zeker de eigenaren in de zaak aan een tafel druk met laptops en vrienden, niet erg gepast. We waren met nog een stel en bij het afrekenen ook geen limoncello of iets anders aangeboden. Vond het erg jammer betaald een hoop geld maar we voelde ons niet op ons gemak. Toilet niet erg schoon.
Jeremy01 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Eten bij de Raimondi's is altijd een feestje. Al de gerechten zijn met Italiaanse passie bereid. De sfeer is zowel chique als warm Italiaans. Goede stoelen, een ruime opzet in een mooie ambiance. Het eten is altijd top. Door de Italiaanse opzet van Anti pasta, pasta, primo en dessert heb je een veelzijdige maaltijd met voldoende groente. De wijnkaart is met zorg samengesteld.
.. FATCAT ..
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Na een aantal lovende verhalen onlangs voor het eerst gegeten in Villa Rozenrust (6 pers.) De villa ziet er om te beginnen al uitnodigend uit. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen. Het interieur is klassiek met een voor mij lichtelijk kitschgehalte, maar desondanks klopt het decor wel en ziet het er leuk uit. Zelf weet ik namelijk niet zo goed wat ik graag zou willen zien bij een klassieke italiaan in het hogere prijssegment. Gelijk viel op dat de akoestiek niet optimaal was. Het had zelfs iets luidruchtigs, waardoor ook gesprekken aan de eigen tafel moeilijk verstaanbaar waren.
Het vaststaande 4-gangenmenu was smakelijk (à la carte is niet mogelijk).
Eerste gang: Bruschetta
Tweede gang: Diverse antipasti (voor zover ik juist herinner plakjes gegaarde zalm, groene asperges in roomsaus, stukjes gebakken paddestoel, gegratineerde aubergine met tomatensaus, gevulde courgettebloem, vitello tonnato, gemarineerde courgette, tomaat met buffelmozzarella, plakjes salami, brood)
Derde gang: Verse gnocchi met garnalen-roomsaus en verse pasta (vermoedelijk strozzapreti) met ragù alla bolognese.
Vierde gang: Keuze uit 3 verschillende soorten gegrilde vis (zeebars, sliptong, derde weet ik niet meer) of keuze uit 3 verschillende soorten vlees (entrecôte, rib eye,ossenhaas)

Bijna alle gerechten waren heerlijk en goed op smaak. Ingrediënten van hoge kwaliteit, bereid op mediterrane wijze zonder te veel poespas, maar wel rijkelijk olijfolie; zo zou ik het willen omschrijven. De antipasti en gnocchi/pasta werden op grote borden geserveerd, zodat iedereen zelf op kon scheppen. De saus bij de gnocchi trof mijn smaak niet helemaal en ik vond dat er meer kleine garnalen in hadden mogen zitten. De rest was juist iets minder te spreken over de ragù, waar ik juist m'n vingers bij opat, omdat ik blij was dat het een "echte" bolognese was, zonder te veel tomaat en juist wel de subtiele smaak van eekhoorntjesbrood. Als hoofdgerecht had ik de zeebaars met gebakken aardappel en sperziebonen. Mooi gerecht, hoewel de boontjes naar mijn smaak iets te lang gegaard waren.
Aangezien de antipasti al vrij heftig en vullend waren, heb ik van het derde en vierde gerecht nauwelijks meer gegeten. Dit is jammer. Had dit graag beter in willen delen van tevoren.
Nagerechten maken geen onderdeel uit van het menu, maar zijn tegen een meerprijs wel te bestellen. om voornoemde reden heb ik geen dessert genomen en kan ik ook niets berichten over de dessertmogelijkheden.

Een witte huiswijn (chardonnay) die wij bestelden was lekker en sloot goed aan bij het eten. Naam hiervan weet ik echter niet.

Aangezien wij bij reservering om een rustige tafel hadden gevraagd en deze helaas niet tegemoet kwam aan onze verwachting, kregen wij ter compensatie een fles huiswijn mee naar huis. Dit hebben ze attent opgelost.

Conclusie:
Mooie locatie, heerlijk en deugdelijk, maar vullend en weinig creatief menu (beperkte keuzemogelijkheid) en vriendelijke bediening. Of de prijs (€42,50 p.p.) in verhouding staat tot het menu moet iedereen voor zich bepalen. Goedkoop vind ik het niet, maar de gerechten wel heel erg lekker! Ik ga er weer eten en zou het ook aanbevelen.
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Eindelijk hier eens gegeten en we vonden het lekker! Zowel eten als wijn. Even wat uitleg van te voren was fijn geweest, we hadden geen idee hoeveel gangen er zouden komen en wat er geserveerd werd, de anti pasti stond ineens gewoon op tafel. Voor ons ziet zo'n probleem, maar mijn moedertje die niet zoveel (meer) eet wel handig om te weten hoeveel plek ze over moet houden voor de volgende rondes ;)
De dame in de bediening was verder supervriendelijk en was lekker gezellig. De man in de bediening daarentegen (ze waren slechts met z'n tweeën blijkbaar) liep rond met een gezicht en houding alsof hij er totaal geen zin had, er kwam weinig vriendelijkheid uit. De credits omtrent de service zijn dan ook volledig voor de leuke gezellige vrouw (die gelukkig het meeste aan ons tafel kwam).
Wellicht voor herhaling vatbaar, ook al is het "verrassingseffect" wel weg na de eerste keer als ik zo de rest van de recensies lees.
dbes .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wij eten er al jaren, en dat doe je niet zomaar. Heerlijke verse gerechten. Vriendelijk personeel.
De Antipasta is voortreffelijk. De pasta's ook. Hoofdgerechten komen we vaak niet aan toe. Dan zitten we al vol. @5 sept een feest gehouden in de tuinzaal. 75 man. incl Surinaamse muziekband. De hele ploeg heeft smakelijk gegeten. Geen wachttijden.Personeel danste een nummertje mee. Een avond om nooit te vergeten. Dankjewel Familie Raimondi.

gastronoom23 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Prachtig en chic ingericht restaurant. Bediening iets minder en routineus. We werden niet ontvangen en moesten zelf onze jassen ophangen. De antipasti waren overvloedig maar exact hetzelfde als een jaar geleden! Het geheel is weinig verrassend en wat ook opvalt is dat de smaken minder puur en echt zijn. De sauzen zijn niet elegant, kruidig en licht, maar zwaar, kazig en vet. Geen frisse, krachtige smaken, maar alles vrij vlak.
De spanning is er duidelijk uit in de keuken,alles lijkt op routine te draaien.
De volgende 2 pasta s waren echt ver beneden de maat. Lasagne met bolognesesaus is minder lekker dan die van AH kant-en--klaar, de tagliatelle met funghi porcini smaakten daar totaal niet naar. Hoofdgerecht bestond uit 3 stukjes verschillende vis zonder enige samenhang met elkaar, geen mooie smaak.
Kaasplateau bleek geen kaasplateau te zijn, maar 3 soorten harde kaas, die er toevallig nog in de keuken te vinden waren. Geen zachtere kaas, geen blauwe.
Hier moet echt wat vernieuwends gaan gebeuren!!
Ga hier niet met echte Italianen naar toe, want die vinden dit niets.

Conny G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Onlangs hier gegeten met kennissen van ons. De ontvangst was vriendelijk. Omdat het weer wat aan de frisse kant was helaas niet buiten kunnen eten!
De antipasti was verukkelijk. De pasta daarintegen was wat minder smaakvol ,maar het visgerecht was weer heerlijk. Ook het dessert was heerlijk. Goede wijn.
Op verzoek van ons wat meer ruimte tussen de gangen gevraagd, want het ging allemaal in een rap tempo!
Als we weer eens Italiaans willen eten komen we zeker nog eens terug.
Hadsekidee .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
In zomerse sferen, buiten onder de pergola, sloot ons gezelschap van 11 leraren het schooljaar 2014-2015 af met een voortreffelijk diner. Ontvangst allerhartelijkst, bediening professioneel en vriendelijk. Prima huiswijn, roos en wit. Voor de vegetarische medemens waren er gegratineerde, gevulde aubergines en andere vleesloze lekkernijen. De champignons bij de ossenhaas hadden kunnen worden aangekondigd (je kunt daar maar niet tegen kunnen). Degenen die na al het goeds van de Italiaanse keuken nog een dessert op konden, genoten daarvan.
We komen terug!
Guido M.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Kan kort zijn: wil je heerlijke italiaanse sfeer en goed italiaans eten proeven? Dan is dit de lokatie.
Prachtig decor, super vriendelijke mensen en voortreffelijk eten: Super!
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Onlangs met vrienden eindelijk een keer - als geboren en getogen Leidschendammer - Villa Rozenrust betreden en bij Raimondi's gegeten. Een prima avond gehad, maar helaas ook wat kleine irritaties. Zo is de bediening afstandelijk en weinig alert. De ene helft van de ovalen tafel (leuk als je met z'n zevenen bent) wordt gevraagd of ze nog iets willen drinken, maar voor de andere zijde geen aandacht! Het eten is goed, maar ook daar wat kleine missertjes. De twee pastavarianten na de bruscetta en de overvloedige, gevarieerde en geweldige antipasti, zijn een beetje van dertien in een dozijn. Smaakvol, maar niet meer dan dat. Vervolgens is er voor het hoofdgerecht de keuze voor vlees of vis. De door meerderen gekozen scaloppine is deels mals en deels taai. Jammer, maar het heeft onze avond niet bedorven. Bij de koffie kregen we van het huis nog een lekkere Limoncello, je zit gewoon goed, makkelijke stoelen, geen haast (want, geen tweede zit), kortom een relaxed avondje al verloopt het afrekenen dan weer wat kil. Als dit alles wat warmer zou zijn heb je werkelijk een topavond.