Radio Royaal

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Duur
Rene1968 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Gisteren met een zakenrelatie gegeten. In verband met de drukte was a la carte niet mogelijk. Menu vlees, vis of vega en mixen was mogelijk.
Ik koos het vis menu en mijn relaties vlees.
Alle drie de gangen waren ronduit lekker, verse producten, goed op smaak en redelijk creatief gepresenteerd. Vlotte bediening en een goede vibe in het restaurant. Kom zeker weer !
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Afgelopen twee weken drie keer met een groep van 30-60 mensen wezen eten. Leuke oud-industriele omgeving op voorheen Philips terrein met groot interieur met machines in productie omgeving; harde materialen maken de akoustiek niet ideaal. Eenvoudige gerechten, niet bijzonder, maar OK. Wat opvalt is de flexibiliteit van chef en personeel. Last minute wijzigingen, verplaatsen tafel opstelling, ivm weersverandering naar binnen/buiten, toestaan funquiz; heel plezierig.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Met 10 collega's bij dit restaurant gegeten. Een leuk en niet standaard restaurant. We kregen als groep een kaart aangeboden met een 3-gangen-menu voor 32 euro. We konden uit 2 voor-, hoofd-, en nagerechten kiezen. De gerechten waren lekker maar erg bescheiden. Voor m.n. de mannen aan tafel was het te weinig. Wat frites en/of groentes op tafel zou dit kunnen voorkomen. De gerechten worden mooi opgediend en de ambiance is leuk.
Nelleke555 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Afgelopen zaterdag bij radio Royaal wezen eten. Er was (te) weinig bediening voor de hoeveelheid gasten zodat ik na 20 minuten naar iemand toegelopen ben en gevraagd heb of we een drankje konden bestellen. Het wuiven wat we veelvuldig hadden gedaan was niet gezien door de 2 man personeel.
Het eten was lekker maar schrikken was toen de rekening kwam.
Voor een half glaasje witte wijn werd een prijs gevraagd van €6,50!!!!! Dit is niet leuk meer...
Wat we wel positief vonden was dat de fles kraanwater voor niets was, daar kunnen andere restaurants dan weer een voorbeeld aannemen.
Leuk om er een keer geweest te zijn maar niet voor herhaling vatbaar.
Cato1896 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Sinds lange tijd weer eens bij Radio Royaal gegeten en ik vond het heerlijk!
Vooraf de salade met geroosterde bloemkool en de Flammenkuche met geitenkaas en vijgen, gewoon lekker, goede combinatie. Daarna de gegrilde kip en de zwaardvis prima klaargemaakt met mooi garnituur en meer dan voldoende. Als dessert de Pasteis del nata en Omelette Siberienne, gewoon goed en lekker. Daarbij een enthousiaste en vriendelijke serveerster en wij hadden een heel leuke avond. Een aanrader zeker ook v.w.b. de locatie.
Ven .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Met een groep van 15 personen gegeten. Men heeft geen Prosecco of Cava, helaas alleen Duitse bubbles. De huiswijn, zowel wit als rood is matig van smaak, idem de Port daarin zat bezinksel.
Het eten is goed van smaak maar uitgekiend karig qua hoeveelheid en je moet voor de bijlage's extra betalen! Het dessert is ingekocht, afsneden en een beetje quasi chic opgemaakt.
Kortom: wenig vuer veul in een trendy omgeving en daarna ergens in een snackbar bijeten.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Met drie personen hebben we hier gegeten. Het restaurant is alleen met een steile trap bereikbaar, maar is heel bijzonder. Een grote fabriekshal met nog originele apparaten ("compressoren" aldus de bediening). De keuken is geheel open dus je ziet alles gebeuren.
Het menu was een A4'tje op papier en dat tekent wel wat het idee is, eenvoudige gerechten met een voornamelijk Vlaams/Franse/Duitse origine.

Ik had gerookte makreel vooraf, die was lekker maar ik vond de begeleidende aardappelsalade er niet zo bij passen voor een voorgerecht.
Als hoofdgerecht had ik een kippetje te kluiven. Helaas kreeg ik geen vingerkommetje of vochtig doekje erbij om mijn vingers schoon te maken. De begeleidende groenten (wortel) had van mij wat meer garing mogen hebben.

Het leek alsof er in het restaurant een duidelijke drive en passie missen, een duidelijke chef-kok die leiding gaf aan het team maar vooral aan de smaak.

De bediening was vriendelijk maar uitermate nonchalant, soms langzaam en ook zeer informeel gekleed. Al met al waren de gerechten net iets te duur voor de bistro kwaliteit die geserveerd wordt.
CornelisMaria .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Leuke culturele plek in oude philipshal. Lekkere en eenvoudige gerechten. Twee keer in 3 jaar geweest. Zeker een aanrader om een keer heen te gaan. Meer geschikt voor met een groep dan als stel (beetje ruime opzet). Kaart lijkt niet te veranderen, maar concept klopt goed.
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Naar aanleiding van de positieve recensies op Iens met een groep van 15 personen een 3 gangen menu genomen. Helaas viel het eten tegen. Mijn schoonzus heeft haar vleesgerecht niet opgegeten omdat de smaak haar niet beviel. Zelf had ik als hoofdgerecht vis die reeds afgekoeld was en net iets te droog. Verwacht geen spannende smaaksensaties. Het gebouw is prachtig en er is veel te doen voor kinderen wat het extra leuk maakt. Het is zelfs mogelijk om te badmintonnen.

Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Blijft een leuke locatie om te dineren. Voor jong en oud. Wij waren in het gezelschap van een echtpaar van 82 en 83 en zij hebben net zo genoten als wij. Overige tafels bezet door families met kinderen, stellen, groepen vrienden.
Driegangen menu voor een goede prijs en lekker vers. Genoeg keuze. Prima wijnen erbij gedronken en de bediening was goed aanwezig. Al met al een aanrader, op het steeds gezelliger wordende Strijp-S!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Wat een ervaring om hier op de buitenplaats te eten onder de blauwe parasols. Door pech waren we drie kwartier te laat, maar ons tafeltje was keurig gereserveerd gebleven en de bediening had erover gewaakt. Als welkomstdrankje een bubbel en schaaltje brood. Heerlijk bijkomen en in de verte de klanken van een band. Voorgerecht van flammkuchen met ui en spek was heerlijk, evenals de vissoep. Plankje charcuterie was bijzonder, maar wat weinig. Als hoofdgerecht is de guiche van tuinbonen veel te klein. Bedolven onder de bladeren van artisjok (heerlijk) was het zoeken naar de guiche. Voor deze prijs (€ 18,--) verwacht je meer. Door de bijbestelde verse frites hadden we uiteindelijk voldoende. Maar de locatie en de ontzettend attente bediening maakten dit alles meer dan goed. In de winter gaan we eens binnen eten!
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Met een groep van 13 personen op zaterdag gegeten. Jammer dat het niet vol was. Dat zou de ruimte en de keuken meer recht doen. Zijn ze in Eindhoven al uitgekeken op dit erfgoed? Aan de prijs-kwaliteit verhouding ligt het wat mij betreft niet. Wat iedereen gegeten heeft, weet ik niet meer, maar vrijwel iedereen was zeer tevreden. Sowieso uitstekend dat je met 13 personen à la carte kunt eten. Dat kan maar in weinig restaurants. En de bediening en het tempo hadden er niet onder te lijden. Zelf at ik vichyssoise met nieuwe haring, kalfsribeye en rabarber met crumble na. € 31 voor drie van dergelijke gangen is geen geld. De vichyssoise was prima, bij de ribeye zat een heerlijke puree van gerookte pastinaak en de beurre maître d'hôtel was uitstekend. Met meer citroen dan de originele bedenker beoogde, maar ik vond het een verbetering. De rabarber was zalig, evenals de crumble. Het zoete van de crumble werd gecompenseerd met karnemelkroom. De rabarber was behoorlijk 'bijgezoet'. Die had van mij best iets meer zurigheid mogen behouden. Uitstekende wijnen gedronken, maar dat mag dan ook wel voor die prijs. De wijnkaart is vrij klein en er staan m.i. te weinig 'middenklassers' op. Enkele wijnen onder en rond de 30 euro, en dan schiet het vrij snel omhoog naar 60 tot 90 euro. Wij dronken o.a. een Pauillac van 65 euro en een Brunello di Montalcino waar we erg blij van werden, maar die de besteding ook flink opjoeg. Uiteindelijk waren we circa 70 euro pp kwijt, wat toch niet teveel is voor hetgeen waarvan we hadden mogen genieten.
T&js .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Over deze unieke locatie en het gebouw is al genoeg gezegd dachten wij. Wij aten hier met z’n drietjes en hadden wat haast en hebben de 1e gang voorbij laten gaan. Achtereenvolgens koos de 1e persoon voor de Skrei met risotto nero en de 2e voor Zeewolf met gegrilde lente-ui en chioggia biet. De beide visgerechten waren prima op smaak en mooi gepresenteerd. Onze laatste tafelgenoot ging voor het gelijktijdig opdienen van 2 voorgerechten nm: de flammkuchen' met ui i.c.m. een salade van black Angus, selderij, appel en walnoten. Ook hier, beiden prima op smaak. Als nagerecht gingen wij alle drie voor de café Gourmand. Deze keuze ging helaas helemaal de mist in en zijn in overleg door de overigens de plezierige en vrolijke bediening alle drie niet berekend. Klasse. Als wij wat meer tijd hebben komen wij zeker terug op deze plek in Eindhoven.
Aalheks Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Ontvangst was zeer welkom en lekker los. Paste helemaal bij het (industriële) interieur. Er hangt ook een enorme schommel waar je even kan schommelen terwijl je wacht! Als voorgerecht de gerookte Black Angus waldorfsalade. Om te smullen. Hoogtepunt van het diner. Daarna eendenborst en eendenbout, waar ik niet zo gauw het verschil tussen zag of kon proeven. Was niet uitmuntend lekker en misschien wel een beetje taai, maar in verder prima. Bij het toetje sprong de tarte tartin er wel echt uit. Rode wijn werd koud geserveerd en is voor 4,- aan de wat dure kant. Maar het menu kostte slechte 31,- dus al met al ben ik een tevreden restaurantbezoeker ;-)
French .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Reservering gedaan, later nog gebeld om te melden dat er twee mensen bijkwamen. Allemaal geen probleem.
Gedineerd met een groep van acht op een zaterdagavond in maart. Ontvangst was heel vriendelijk en gastvrij. De kaart heeft mooie gerechten en ruim voldoende variatie in eten en drinken. De bediening was heel vlot en erg vriendelijk. En dat alles in het mooiste decor van Eindhovens industrie-cultuur.... heel goed gedaan. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer in de zaak en uiteindelijk ook niks te duur uit. Een echte aanrader, dit restaurant!
Miro2 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Het gebouw op zich is mooi, bijzonder om hier te eten. Toch vind ik dat het restaurant hier niet voldoende uit heeft gehaald. Papieren tafelkleden, tl buizen met spinnenwebben, plastic stoelen goedkoop ikea servies. Prima maar niet behorende bij de prijs die ze vragen. Ook verdient het gebouw meer dan dat. Eten was oke, toetje (dame blanche) was heerlijk. Personeel is vriendelijk, erg casual en informeel. Lijken alleen te reageren op roepen en komen niet uitzichzelf vragen of je iets wil drinken, de menukaart wil of vragen of het smaakt.

Al met al leuk om eens binnen te zijn geweest. Ik zou er misschien nog wel gaan lunchen maar een diner, dat niet.

Voorzitter .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Wat direct opvalt is de rauwe industriële sfeer van het oude fabriekspand waarin Radio Royaal is gelegen. Een groot pluspunt is de ruimte (zo groot dat je er zelfs kan badmintonnen). Desondanks heeft het een warme en stijlvolle uitstraling, mede door de inrichting met oude designmeubels. Het is daardoor niet helemaal aangepast aan de normen van deze tijd, maar dat heeft juist zijn charme.

De service was prima en vooral de ontvangst bij binnenkomst door een hele vriendelijke dame. Ook prettig was het (gratis) tafelwater en brood. De drankenkaart mag wellicht iets uitgebreider voor wat betreft niet alcoholische dranken. Het wijnarrangement was daarentegen prima. Net als de keuze voor Stella Artois, een pils dat je in Nederland niet zo vaak meer tegenkomt.

We hebben gekozen voor een driegangen menu. Vooraf de charcuterie en tomatenbouillon met zeebaars genomen. En als hoofdgerecht beiden het lamsvlees. Daarbij zat polenta en daar ben ik niet zo'n fan van. Het bleek echter gewoon mogelijk om dat de wijzigen in pommes dauphine.

Het nagerecht was voor de een kazen met rogge-krentenbrood. En dat viel best goed in de smaak. Ikzelf had de dame blanche. Normaal een beetje een suf klassiek nagerecht, maar op zijn tijd wel lekker. Leuke twist was dat de chocoladesaus aan tafel warm over het ijs werd gegoten. Dit kwam de smaak zeker ten goede.

Al met al een topavond gehad. We komen zeker terug!
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Radio royaal heeft een dusdanige locatie dat het toch echt een keer geprobeerd moest worden. De locatie is dan ook fraai, de rest ronduit teleurstellend. Het duurt 5 minuten voor iemand überhaupt tijd heeft om ons te woord te staan, terwijl de zaak voor nog geen kwart gevuld is en er wel vier mensen rondlopen. Ook tijdens het serveren gaat het regelmatig mis, lang wachten, tot drie keer toe een bestelling voor drinken doen en drie! keer is de serveerster het 'vergeten'.

Het eten zelf kent twee kanten. Het lamsvlees is mals, smaakvol en boterzacht. De aardappels zijn vettig en de polenta is zo droog en smaakloos, bijna knap dat je dit voorelkaar krijgt.

Het kaasplankje als dessert bevat drie kleine stukjes kaas, standaard smaken, maar wel met lekker vijgenbrood.

Ondanks het decor is de ervaring teleurstellend en niet nodig. De bediening is met eenvoudige instructies veel klantvriendelijker te maken en met wat meer aandacht in de keuken is daar ook eenvoudig voor helemaal goed eten te zorgen.
Denizek .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Ik heb deze plek gekozen voor onze bedrijfsuitje. Om te beginnen, heel bijzondere plek , oude Philips energyhuis. Mooi open keuken, ruim en verfrissend locatie. Het eten was uitstekend. Als voorgerecht had ik zelf risotto negro en vond ik het een aparte, wel lekkere gerecht. Er was ruime keuze voor voorgerechten waarvan iedereen heel blij van werd. Het hoofdgerecht keuzen waren uitstekend, super goed voorbereid vlees en dag van de vis. Als nagerecht was ik super blij met mijn citroen panna cotta met aardbeien, wat een fijne lekkere combinatie, jammer dat het op was. Damme blance à table was ook favoriet van de rest van de mensen. Nog een fijne aanvulling met deze heerlijk eten was dat flesje water opvreten tafels stond en die zodra het leeg was ingevuld. Het bediening was ook prima. Overal Radio Royaal wordt een plek waar ik aan mensen aanraden en zelf zeker opnieuw bezoeken.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Weer super lekker gegeten. Risotto en vis van de dag (zeewolf) waren perfect. Alles erg vers en gezond. Super vriendelijke bediening en heerlijk buiten in het zonnetje gezeten. Hier moet je echt een keer zijn geweest.