Raderstoomboot De Majesteit

Maasboulevard (naast nr. 100) 3063 NS Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Raderstoomboot De Majesteit

Maak het mee LIVE! Stel je voor... je stapt aan boord van een koninklijk stoomschip. Het warme welkom door de bemanning, de prachtige entourage, de sfeervolle salons, de fonkelende lichtjes in de haven...Het brengt je direct in de juiste sfeer voor een spetterend evenement. Alles op het cultureel erfgoed getuigt van een vurige passie voor stoom. Deze unieke radersalonboot wordt als enige in Nederland aangedreven door een authentieke stoommachine. Bewonder dit schouwspel van paardenkrachten, kom even los van de waan van de dag, om daarna weer vol inspiratie uit te waaieren.

Meer informatie over restaurant Raderstoomboot De Majesteit

Metro of tram naar Oostplein
  • Kom je met de auto?
    Gebruik voor de navigatie Maasboulevard 100

Voordelig
Erg kort
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met dit bericht wil ik de bemanning van de Raderstoomboot De Majesteit heel hartelijk bedanke voor de geweldig verzorgde avond afgelopen 3 september 2016.

Samen met mijn familie en vrienden heb ik aan boord mijn verjaardag mogen vieren.

Een ieder heeft genoten van de perfecte verzorgen, heerlijk eten en drinken, fijne muziek en super gedanst.

Nogmaals heel hartelijk dank!
JoannaGemma .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We hebben een mooie dag gehad op De Majesteit. Tijdens de vaartocht genoten van de muziek en lekker gegeten. Het gebak was heerlijk vers, alleen de koffie zou wat sterker mogen. Het buffet met warme en koude gerechten was goed verzorgd, er was volop keus en het smaakte heerlijk.
De bediening was erg vriendelijk en attent.
En bij dat alles was het weer ook nog alleszins redelijk, de verwachte buien bleven grotendeels weg en regelmatig kwam de zon tevoorschijn zodat het ook aan dek goed toeven was.
Hoi Joanna, goed om te horen dat je er zo van genoten hebt! De koffie is inderdaad niet heel sterk. Volgende keer gewoon een lekkere espresso vragen! En ja, gelukkig waren de weergoden ons ook nog goed gezind. Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om te weten, daar kunnen wij ook weer van leren.
Rita D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het was een top avond
Eeten was top
Personeel was ook top
Mensen die klaagen over het eeten klop niet het eeten was goed
En als je niet goenoeg eeten en drinken heb gehad is je eigen schuld
Wij kwaamen niets tekort aan eeten en drinken
Ik ga zeker weer een keer mee
Il had een top avond op de boot
Beste Rita, hartelijk dank voor je reactie. Leuk om te lezen dat je zo'n top avond hebt gehad! Het is een optelsom van allerlei fijne dingen, lekker eten & drinken, live muziek & shows, rondlopen over de dekken, je haren in de wind laten wapperen, uit je bol gaan op de dansvloer, genieten van de vaart door de havens, en ga zo maar door. Heerlijk, dat je er zo van genoten hebt! Dat is precies onze bedoeling. Graag tot ziens aan boord!
Sandradegekste .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Afgelopen zaterdag heb ik een rondvaart gemaakt op Radarstoomboot de Majesteit. Mijn partner vertelde mij dat wij samen met zijn familie een rondvaart door de Rotterdamse haven zouden maken en dat het een all-inclusive feest was met een Amerikaans thema. Aan dat thema zou ook een Valentijnstintje verbonden zijn. Helaas heb ik hier niks van gemerkt - matige versiering. Bij binnenkomst kregen wij een 'welkomstdrankje'. Hier was niks mis mee. Wij konden kiezen uit een glaasje Prosecco of verse jus. Al snel daarna ontvingen wij een 'amuse'. De amuse had niks met het thema 'Mississippi' te maken. Ook het buffet was matig. Er is sprake van een lopend buffet. We stonden vaak in de rij om opnieuw ons bordje te vullen. Hadden wij ons bordje eindelijk gevuld, stonden de vuile borden nog op tafel!! De bediening was best langzaam en maakte nauwelijks oogcontact. Zo zaten wij te eten met lege glazen! Als afsluiter kregen wij een chemisch ijsje voorgeschoteld. Het bevatte een kleurstof waarvan de bediening niet kon uitleggen wat het was. Ik wil altijd weten wat ik voorgeschoteld krijg. Dit vond ik dus best slecht. Het entertainment was goed en het was een leuke show!!
Beste Sandra, hartelijk dank voor je uitgebreide verhaal. Het was inderdaad geen Valentijnfeest, ook nooit de opzet geweest, immers het was op 13 februari. De Showboat Party heet Mississippi Steamboat Night. De starter bestond uit een California Roll, Pasty en Shrimp salad, toch wel heel Amerikaans, maar misschien niet zo bekend als een bijvoorbeeld een hot dog en pancake. Verder ging ons funteam rond met popcorn en alligator, uit de moerassen van de Mississippi. Het hoofdgerecht is inderdaad van het buffet met typische Amerikaanse gerechten, koud en warm. Iedereen wordt per tafel uitgenodigd om lange wachtrijen te voorkomen. Het nagerecht was in de kleuren van de Amerikaanse vlag, rood-wit-blauw maar ik kan me voorstellen dat de kleur blauw niet lekker overkomt. Je hoeft je niet ongerust te maken, alles wordt volgens de hygiene code vers aan boord bereid. De kleur blauw wordt gemaakt met eetbare kleurstof. We nemen al je opmerkingen ter harte en zullen het in ons team bespreken. Nogmaals onze dank namens de gehele crew van De Majesteit, Christine
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Beste Lezers ,

Afgelopen 30 Mei J.L met De Majesteit meegeweest .( Een geweldig grote mooie Radarstoomboot in R'Dam )
Wij waren uitgenodigd door een vriendenstel vanwege mijn Rotterdamse afkomst ( Ik woon namelijk al 25 jaar in het Limburgse Venlo )

Ik had mij er ontzettend op verheugd en ja alles maar dan ook alles was wat ik mij er van had voorgesteld.
Het thema was " Show Boat " met muziek uit de jaren 70/80 en 90 met een hapje en een drankje zo was mij verteld . Ik heb geen idee hoeveel gasten er op de boot kunnen maar volgens mij zeker 400 / 450 ( fantastisch voor bedrijfsfeesten of andere grote evenementen )

Een hapje en een drankje !!!! Een geweldig spectaculair buffet uit de grond naar boven komt . Geweldig ..en heerlijk . Uitmuntende bediening zeer gastvrij , heb geen moment zonder een pilsje of wijnte gestaan .

Live muziek , ontzettend leuk en zeer gezellig . Dan natuurlijk de rondvaart met al het moois wat Rotterdam te bieden heeft .Het heeft bij mij een ontzettend fijne en mooie ervaring achtergelaten .

Ontzettend jammer dat wij in het Zuiden niet zoiets hebben , maar wie weet varen ze die kant ook wel op . Ik ga in iedergeval nog eens zakelijk terug om deze ervaring te delen .

Hierbij wil ik dan ook het Team van De majesteit bedanken voor deze onvergetelijke dag .

Met vriendelijke groet,

Alex Khanna

Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Gisteren hebben we mijn schoonvader een "cruise & dance" cadeau gedaan op deze raderstoomboot uit 1926. Terwijl deze een rondje door Rotterdam vaart is er entertainment in de vorm van een band met danseressen welke dans muziek van de jaren 60 tot heden coveren.
Het is een all-inclusive concept: Drank & eten is volledig inbegrepen. Voorgerecht en diner zijn in buffetvorm.
Bij de entree krijgen we een glaasje prosecco of jus d'orange. Eenmaal aan tafel krijgen nadat we ons drinken hebben besteld vrij snel onze "amuse". Deze komen rechtstreeks uit de koelkast en de koude gamba's en kippaté komen zo totaal niet tot hun recht. Deze hadden ze beter even weer terug op kamertemperatuur kunnen laten komen. Dan hadden ze waarschijnlijk veel beter gesmaakt.
Het buffet bestaat uit diverse koude & warme gerechten. Het eerste deel zijn de voorgerechten (diverse salade's, paté, zalm) en daarnaast staan de hoofdgerechten (Mul, stoofvlees in bier, aardappelgratin, stoofpeertjes, gevulde champignons, beenham, etc... Voor ieder wat wils en allemaal smakelijk. Geen culinaire hoogstandjes, maar zeker niets mis mee.
Als dessert werden er ijsjes met rood fruit uitgedeeld: Erg lekker van smaak, maar wel veel ijskristallen in het ijs. Dit werd vervolgens afgesloten mer een poging-tot-koffie: Een nogal slappe, waterige bak met een chocolade muntje. Dit laatste had echt wat beter gemogen.
Uiteindelijk hebben we er prima gegeten en de entertainment was ook weinig mis mee. De bediening was vriendelijk en vlot en hield onze glazen goed gevuld.
Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie. Fijn dat u het zo naar uw zin heeft gehad. We zullen uw puntjes ter harte nemen.

Reactie van proever:

Graag gedaan. Het was een geslaagde avond!
Ruurd W.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
De Havendagen meegemaakt vanaf de Majesteit. Sfeervol schip in Topdecor met entertainment en service in stijl'. Het lunchbuffet was uitstekend: cocktailgarnalen met frisse smaak ( niet doorsnee cocktailsausje), heerlijke gegrilde ham. De rode mul was top. Voor vleesliefhebbers mooie lamschops en speciale kip met goeie gratin. Mooie geproportioneerd, Je hoeft je bord niet vol te laden, er is ruim voldoende. Goeie rose en dat allemaal in een zeer betaalbaar arrangement onder het motto 'good food and gordious views ;-)'