Rabelais

Bolensteinsestraat 12 3603 AZ Maarssen Nederland Kaart

Over het restaurant Rabelais

In dit eetcafé is de stijl en sfeer van vervlogen tijden nog een beetje te voelen. Smaakvol ingericht met oog voor stijlvolle details. Een heerlijk plekje om te genieten van de goede dingen in het leven. Uitsluitend seizoensproducten en verse ingrediënten. Een restaurant in een authentiek pand, gelegen in het hart van het nostalgische Maarssen-dorp. Laat je verwennen door de medewerkers van Rabelais op elk moment van de dag en voor elke gelegenheid.

Meer informatie over restaurant Rabelais

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag vanaf 17:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Folkert V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
goede prijs/kwaliteit verhouden, gezellig restaurantje
Dave W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Kom er regelmatig voor een elke weer verrassend 3 gangen menu voor een goede prijs. Leuk sfeer, goed eten en altijd parkeergelegenheid.
Davidoff uit Amersfoort
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wij waren bij een van de voorgangers van dit eetcafe wel geweest, maar nog nooit bij de huidige eigenaars. We hebben er met ons gezin gegeten. De gastvrouw was vriendelijk, we hadden een prettige tafel in de hoek. Uitstraling en sfeer passen bij een eetcafe. We hadden alle vijf een ander voorgerecht. De zalm met salade was lekker, de gamba's niet bijzonder, de hapjes van de proeverij waren wisselend van smaak, carpaccio was lekker. De eend en hertenbiefstuk waren goed van smaak. De groente eromheen niet. De vis en de biefstuk waren lekker. Spareribs lekker, maar erg veel. De kinderen hadden een creme brullee gedeeld. Goede keuze want het was een vrij groot portie. Kortom het eten was okee. Het was wel een gezellige avond met elkaar, voor € 36,- pp. Het was qua smaak en sfeer meer een hapje eten dan uit eten gaan.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Begin november op de zaterdagavond aangeschoven met drie personen. We ging voor de a la carte en zaten aan een ruime tafel. Heerlijk mandje brood met kruidenboter. Voorgerecht van garnalen, carpaccio en een salade. Alles smaakvol. Als hoofd hadden we saté , zalm en spare ribs. Bijgarnituur was prima en vers. Overigens was de bediening attent en aardig. We hadden geen plek meer voor dessert. De knappe kok kwam nog even een praatje maken. Leuke vent trouwens. De rekening vonden we erg laag. Het was het echt waard.
Kortom, een fijne avond gehad! Fam Nikerk uit Maarssen
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het was even geleden, maar uit eten bij Rabelais blijft "een feestje". De uiensoep blijft voor mij de TOPPER. Nergens zo perfect. Ondanks dat we hier een enkele keer komen, wist de keuken nog dat we een extra schaaltje sla op prijs stellen. Waren vergeten het te vragen, maar kwam wel mee. Dat deze zaak op vrijdag vol is, verbaast ons niet. Merk je nog wel eens dat een nieuwe zaak in de loop van de tijd in kwaliteit inboet, niets van dit al. Prijzen en kwaliteit zijn/blijven plezierig. Was wel iets onrustiger als we gewend zijn, maar je publiek kies je nu eenmaal niet uit. Komen gauw weer terug.
Tiggerhobbes S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het was een verademing toen ik binnen kwam. De vriendelijke bediening en de enthousiaste benadering. De keuze en buiten de kaart om waren goed. Maar het was fantastische en goed klaar gemaakt. Fantastisch gewoon.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Het heet een Eetcafe te zijn maar de gerechten zijn minstens op bistro-niveau, zo niet hoger. Vooraf hadden we een salade met eendenborst. Krokant aan de buitenzijde en rood/rose van binnen gecombineerd met stukjes stoofpeer, granaatappel, walnoot en sla. Ik heb zelden zo iets lekkers gegeten. Het hoofdgerecht was hazenrug met een bijpassend garnituur. Ook bijzonder goed en heerlijk met een bijpassende soepele volle Castiliaanse rode wijn. Toe kaas en mijn partner een brownie. Hier worden we blij van!
Gras S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Voor mijn verjaardag mocht ik uit eten met mijn vriendinnetje, dit restaurant is dichtbij dus we konden op de fiets :)
we zijn verwend door de bediening en hebben heeeeerlijk gegeten, het was wel een beetje druk...

we kregen zelfs een sterretje bij ons ijsje

was erug leuk
Reddy T.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Hoewel de buitenkant van dit eetcafe niet direct aanleiding gaf hier te gaan eten zijn we toch naar binnenstapt. Na de vriendelijke ontvangst en een drankje aan de gezellige bar een leuk tafeltje uitgezocht.
Het voorgerecht "Escargots uit de oven"was voortreffelijk, zo ook het hoofdgerecht de sliptong in roomboter gebakken.
De kok kwam persoonlijk langs of er nog wensen waren en/of het eten naar wens was.
Het personeel, met name een dame die zich Corrie noemde was heel charmant. Top...
Voor mij een echte aanrader en ik kom zeker terug.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na de recensies gelezen te hebben zijn we hier ook gaan eten. Eten is goed. Cappatio vooraf en lekker. Cayun Wok was inderdaad lekker pittig de biefstuk was ook goed. Als dessert Deadly Chocolade met verse brouwnie. Bediening vriendelijk en kwam geregeld vragen of alles naar wens was. De entourage is minder. Vergelijk het met eten bij de buurvrouw. Ze verdienen een echt restaurant.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Heerlijk hier gegeten. Mijn vriend en ik gingen voor het maandmenu. Heel prettig geprijsd met vis vooraf en een lekkere botermalse steak. Sausje en groenten en frieten er bij. We lieten bediening de wijn kiezen en kwamen met een heerlijke Franse Bordeaux. Altijd erg vriendelijk. Tot besluit nog koffie en een praatje met de leuke kok. Het was een hele fijne avond. Bedankt. Carla en Mohammed
Wilma H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Hebben heerlijk gegeten. Waren met zes personen. Vijf namen het maandmenu. Ook het a la carte was goed. Bediening was goed. Ook de kok kwam nog vragen of alles naar wens was. Komen er zeker nog een keertje terug
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Goed eetcafé eten wat je niet vaak op deze manier tegenkomt. Prima prijs/kwaliteit-verhouding. Op woensdag was het zeer rustig in de zaak. Doordeweeks hoef je dus niet te reserveren in het weekend is dat wel aanbevolen. Het maand menu was meer dan ok. Ook vrij grote porties. Bij het bestellen van een glas wijn werd niet de indruk gewekt dat er keuze was. Dit vond ik een minpuntje. Witte wijn was ok, maar niet super. De rode wijn kon mij iets meer bekoren. Beetje vreemd vond ik het gerecht van mijn tafelgenoot. Deze had gekozen voor de daghap; asperges traditioneel. Omdat zij geen vlees eet zou zij sliptong erbij krijgen. Bij het serveren van het eten, bleken het twee sliptongen te zijn met een combi van stukjes asperges en haricot verts. Dit kreeg ik ook als groente bij mijn vleesgerecht. Nagerecht ook groot; parfait en creme brulee was in orde. De thee na het diner smaakten ons beiden vreemd, net of er iets niet helemaal goed mee was.
Laura W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Gezellig, gemoedelijk en prima gerechten. Tafelgenoot genoot van het dagmenu. Lekker klaargemaakt, prima prijs kwaliteit verhouding. Vegetariërs komen er ietwat bekaaid vanaf: 1 gerecht opende kaart. Bediening is vriendelijk, en kaart is recht door zee. Locatie is prima met parkeerplaatsen voor de deur.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Bij rabelais weten ze het je moeilijk te maken om iets te kiezen. We hadden helaas niet zoveel tijd anders hadden we zeker voor het dagmenu gekozen. Nu heb ik mij beperkt tot een heerlijk stukje vlees. Prettige bediening
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Gezellig binnenkomen met een vriendelijk ontvangst.
De doorgang bij de bar is een beetje krap, dus niet op het einde gaan zitten. Ook de tafels staan erg dicht op elkaar gepropt. Het eten is lekker en de bediening is prima. Een klein probleempje als iets te rauw wordt snel opgelost. Naderhand wordt er nog even gevraagd of alles naar wens is.
Het eten is lekker en eenvoudig. De Bourgondische champions zijn smakelijk. De roerbak schotel mag wat mij betreft ietsje minder zout, maar smaakte verder prima. Prijs kwaliteit is goed in balans, ik kom hier graag nog eens terug.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
We hadden geluk. Zonder reservering was er nog een tafel vrij. De ontvangst was zeer vriendelijk en de bediening ZEER attent. Meerdere malen werd gecheckt of alles naar wens was. Kwaliteit van het eten was goed! De slibtong was op verzoek iets doorgebakken en smaakte prima. Fijne ervaring en meteen gereserveerd voor ons volgende bezoek de 23e.

Tot dan!!
MadelondeJong .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Value for money! Gezellige ambience, attente en kordate bediening, eenvoudig maar smaakvol bereid eten: Gezellig en onbezorgde vrijdagavond uit. Witte huiswijn smaakte prima. Ik bestelde de slibtongen: Prima bereid. Pluspunt: Zoutarm dieet is geen enkel probleem en wordt ook met precisie uitgevoerd. Alles werd zonder vragen of zuchten vers voor me bereid, zonder zout. Heel fijn en servicegericht!
Antoinettepr .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Prima restaurant met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ook net na alle drukke kerstdagen zat het nog redelijk vol. Wij aten carpaccio, sateh en dat was allemaal prima.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Op 2 de Kerstdag met vrienden/ familie hier met 6 personen een menu genuttigd.
Het bestond uit 4 gangen. We konden nog wat veranderen want een persoon wilde geen vis. Dus dat werd aangepast. Fijn dat dit kon. De smaken waren prima in balans. Fijne attente bediening die goed advies gaf. Het was erg druk maar zij bleven allert. Erg fijn. Heerlijke huiswijn er bij. Tot slot koffie met bonbons. Prima naar ons zin gehad en we waren allen zeer enthousiast.