Rabelais

Bolensteinsestraat 12 3603 AZ Maarssen Nederland Kaart

Over het restaurant Rabelais

In dit eetcafé is de stijl en sfeer van vervlogen tijden nog een beetje te voelen. Smaakvol ingericht met oog voor stijlvolle details. Een heerlijk plekje om te genieten van de goede dingen in het leven. Uitsluitend seizoensproducten en verse ingrediënten. Een restaurant in een authentiek pand, gelegen in het hart van het nostalgische Maarssen-dorp. Laat je verwennen door de medewerkers van Rabelais op elk moment van de dag en voor elke gelegenheid.

Meer informatie over restaurant Rabelais

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Rabelais

Johannes R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Lekker gegeten. Prettige service.
leonie Z.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Sparibs vielen niet van het bot helaas. Daarnaast moesten we telkens erg lang wachten tot we werden geholpen. Voorgerecht was oké, niet bijzonder. Wij komen hier helaas niet meer terug.
Margaretha A.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Dit is wel echt een cafe - het eten kon ermee door, de bediening was matig, het interieur wanstaltig - maar met de prijzen van een restsurant.
Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Alle keren super lekker gegeten bij Rabelais! Bij Rabelais kun je ook zeer goed terecht, als je een glutenallergie hebt of lactoseintollerant bent. De kok komt zelfs aan tafel om af te stemmen wat wel en niet geschikt is. Ideaal! De bediening is zeer gastvrij, enthousiast en meedenkend en de sfeer is er altijd goed; heel sfeervol. Zeker een aanrader!
Coby M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
De bediening was heel vriendelijk het eten was heerlijk zeker om er meer te gaan eten.
Hennie G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Lekker gegeten en prima prijs kwaliteit.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Prima eetcafe in Maarssen. Vanwege het prachtige weer buiten aan een tafeltje gegeten. Ruime keuze en er was ook nog een maandmenu. Daarnaast werd aangegeven dat we zelf gerechten mochten aanpassen, ontzettend leuk. Vlotte en aardige bediening. Lekker gegeten.
Beata D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten vanmiddag! We komen zeker nog een keer terug!
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Met z'n vieren genoten van lekkere gerechten. Vriendelijke en service gerichte bediening.
Aimee B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Heerlijk, gevarieerd eten, tegen een zeer betaalbare prijs ivm de kwaliteit die je er voor krijgt! Gezellige en knusse sfeer. En de kok maakt het helemaal af, door de gerechtjes met gemak af aan te passen naar jouw persoonlijke wensen!
Wendy O.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Ontvangst allerhartelijkst. Onze jassen werden aangenomen en we konden eerst iets drinken aan de bar.Menu van de maand ( soepje,lamsschouder en ijs ) was super! Zeker voor deze prijs. De chef zorgde ook voor mooie bijpassende wijnen bij onze gerechten. Wij komen hier zeker nog eens terug!
Geert P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heb inmiddels al weer een aantal keren gegeten bij Rabelais. Een eetcafé, maar met restaurantwaardige gerechten voor een schappelijke prijs. Het maandmenu is wat dat betreft een toppertje, maar ook a la carte is het genieten.
Een avondje uit in een ongedwongen sfeer. En ook niet onbelangrijk; in de straat gratis parkeren.
Graag tot de volgende keer.
Folkert V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
goede prijs/kwaliteit verhouden, gezellig restaurantje
Bea W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Ik heb al meerdere malen bij Rabelais gegeten, en telkens weer waren we blij verrast! Het eten is van zeer goede kwaliteit en ze hebben een gevarieerde kaart: er zijn ook opties voor vegetariërs. Kortom, een aanrader!
Bung Davidoff W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Kom er regelmatig voor een elke weer verrassend 3 gangen menu voor een goede prijs. Leuk sfeer, goed eten en altijd parkeergelegenheid.
Davidoff uit Amersfoort
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wij waren bij een van de voorgangers van dit eetcafe wel geweest, maar nog nooit bij de huidige eigenaars. We hebben er met ons gezin gegeten. De gastvrouw was vriendelijk, we hadden een prettige tafel in de hoek. Uitstraling en sfeer passen bij een eetcafe. We hadden alle vijf een ander voorgerecht. De zalm met salade was lekker, de gamba's niet bijzonder, de hapjes van de proeverij waren wisselend van smaak, carpaccio was lekker. De eend en hertenbiefstuk waren goed van smaak. De groente eromheen niet. De vis en de biefstuk waren lekker. Spareribs lekker, maar erg veel. De kinderen hadden een creme brullee gedeeld. Goede keuze want het was een vrij groot portie. Kortom het eten was okee. Het was wel een gezellige avond met elkaar, voor € 36,- pp. Het was qua smaak en sfeer meer een hapje eten dan uit eten gaan.
Katrien D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Begin november op de zaterdagavond aangeschoven met drie personen. We ging voor de a la carte en zaten aan een ruime tafel. Heerlijk mandje brood met kruidenboter. Voorgerecht van garnalen, carpaccio en een salade. Alles smaakvol. Als hoofd hadden we saté , zalm en spare ribs. Bijgarnituur was prima en vers. Overigens was de bediening attent en aardig. We hadden geen plek meer voor dessert. De knappe kok kwam nog even een praatje maken. Leuke vent trouwens. De rekening vonden we erg laag. Het was het echt waard.
Kortom, een fijne avond gehad! Fam Nikerk uit Maarssen
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het was even geleden, maar uit eten bij Rabelais blijft "een feestje". De uiensoep blijft voor mij de TOPPER. Nergens zo perfect. Ondanks dat we hier een enkele keer komen, wist de keuken nog dat we een extra schaaltje sla op prijs stellen. Waren vergeten het te vragen, maar kwam wel mee. Dat deze zaak op vrijdag vol is, verbaast ons niet. Merk je nog wel eens dat een nieuwe zaak in de loop van de tijd in kwaliteit inboet, niets van dit al. Prijzen en kwaliteit zijn/blijven plezierig. Was wel iets onrustiger als we gewend zijn, maar je publiek kies je nu eenmaal niet uit. Komen gauw weer terug.
Tiggerhobbes S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het was een verademing toen ik binnen kwam. De vriendelijke bediening en de enthousiaste benadering. De keuze en buiten de kaart om waren goed. Maar het was fantastische en goed klaar gemaakt. Fantastisch gewoon.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Het heet een Eetcafe te zijn maar de gerechten zijn minstens op bistro-niveau, zo niet hoger. Vooraf hadden we een salade met eendenborst. Krokant aan de buitenzijde en rood/rose van binnen gecombineerd met stukjes stoofpeer, granaatappel, walnoot en sla. Ik heb zelden zo iets lekkers gegeten. Het hoofdgerecht was hazenrug met een bijpassend garnituur. Ook bijzonder goed en heerlijk met een bijpassende soepele volle Castiliaanse rode wijn. Toe kaas en mijn partner een brownie. Hier worden we blij van!