Over restaurant Quinty's

Ontdek de keuken van Texel

Een bruine kroeg met kroonluchters aan de ene kant en een modern familierestaurant met paars-roze accenten aan de andere kant. Er wordt gewerkt met echt Texelse en oer-Hollandse producten zoals kokkels en lamsvlees en elk gerecht kan in small, medium of large besteld worden. Achterin het restaurant is er een speelruimte voor kinderen en er zijn regelmatig goochelaars. Een pareltje in badplaats De Koog!

Glas champagne

Diner 17:00 - 21:00

Lang
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Niet alleen een gezellig restaurant qua uitstraling maar ook heerlijk eten en fijne bediening! Voor mensen met een allergie is het ook zeker aan te raden, de terug koppeling is namelijk Vrij snel en er wordt goed mee gedacht wat er wel en niet gegeten kan worden.

Bij aankomst meteen een gratis drankje omdat zij vier weken dicht gaan wat erg werd gewaardeerd en ons verzoek voor een tafeltje bij het raam wat in eerste instantie niet zou lukken toch wel gelukt!

Komen zeker terug!
Barbara R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Fijn dat je kunt kiezen hoe groot je je portie wilt hebben, small, medium of large. De witlofsoep is overheerlijk!! Leuk dat ze veel doen met streekproducten. Gezellig en warm ingericht.
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Een bistro is inderdaad een goede benaming, gezellig eetcafe zou ook kunnen. De ontvangst was goed en ondanks dat het erg druk was, werden we ontzettende vriendelijk en goed geholpen met de snelheid die kon. Het eten was wat je er van mag verwachten. Genoeg keus, grote porties dus zeker genoeg. Het was niet altijd even verfijnd en bijvoorbeeld de Tesselse stoof was wat aan de zoete kant. De nachos todos daarentegen waren prima, lekkere verse guacamole en goed gesmolten kaas en ook het plankje was als starter een aanrader.
G. B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Prima eten tegen een schappelijke prijs; prettige ontvangst en een
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Prima en gezellig restaurant
Zeer professionele gastheren en -vrouwen
Kwaliteit van de gerechten is uitstekendBeperkte wijnkaart maar voor ieder wat wils en van goede kwaliteit
WahKet .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Alle gerechten kun je je in small,medium of large bestellen. Dat is een leuke manier om kennis te maken met verschillende Texelse specialiteiten. Vooral het lamsstoofpotje was heerlijk. Ondanks de kou zaten we door de heaters lekker warm.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Met 2 personen lekker gegeten in dit gezellige restaurant, waar het opvallend druk was (in vergelijking met restaurants in de buurt). Vooraf namen wij de Texelse kokkels en de lamsrollade (beiden small). De Texelse kokkels waren overheerlijk, al zat er helaas een kokkel tussen met erg veel zand, met als gevolg langdurig gekras tussen de kiezen. Dit gemeld aan de bediening, werd doorgegeven aan de keuken, maar hierop verder geen reactie gehad helaas. De ananaschutney bij de lamsrollade was geslaagd, niet te zoet, maar lekker kruidig gemaakt. Als hoofdgerecht namen wij het als beste geteste lamsstoofpotje, inderdaad erg lekker (medium). Na afloop nog een espresso en een cappuccino. De hoeveelhede waren groot, een volgende keer zouden wij van het voorgerecht de medium kiezen en van het hoofdgerecht de small versie.
Senseimaikel .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Vrijdagavond met vier personen bij quinty s uitgekomen waar we gingen dineren. We werden vriendelijk ontvangen, het restaurant ziet er erg mooi uit, het personeel is erg vriendelijk. Het belangrijkste is natuurlijk het eten. We hadden eerst een voorgerecht, Turks brood en nacho todos. Dit was al meteen goed.
Voor het hoofdgerecht hadden we vis, vlees en pasta. Alle gerechten waren erg lekker. Met name het stoofpannetje lam is een aanrader. Een plus punt is dat je kan kiezen uit klein middel grote porties. Helaas hadden we geen ruimte meer voor een dessert maar das een goede reden om terug te komen. Al met al quintys is een toptent.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Altijd leuk om hier te gaan eten met kleine kinderen. Veel speelruimte zodra er zelf rustig gegeten kan worden. Stoofpotje en het duivels potje waren heerlijk.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Wat een sfeervolle zaak! Na een wandeling heen en weer in de Dorpsstraat, toch uitgekomen bij zo ongeveer de eerste zaak aan het begin van de straat, vanwege de gezellige sfeer, de kaarsjes en het interieur met verschillende oude stoelen en kroonluchters etc. Heerlijk gegeten, totaal niet standaard!!! Texelse kokkels, lamsham, lamsfilet en lamsstoofpot, smullen gewoon!!! Vergezeld van een Texelse Skuumkoppe! En geweldig het Small/Medium/Large concept. Voor mij perfect, kon ik toch gewoon mijn voorgerechtje en hoofdgerecht helemaal op! Tot slot een proeverijtje van Texelse likeuren en bonbonnetjes, zo lekker!!! Voor de Koog een aanrader!!!!!
In G.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Vandaag een kop koffie en chocolademelk gedronken met een stuk appeltaart met slagroom. Niks op aan te merken. Pluspunt was dat we er gratis water bij kregen. Het ziet er gezellig uit alleen het personeel mag iets spontaner reageren.
Gaston G.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Kwamen hier al jaren, helaas is het verval definitief ingetreden. Vuile borden, plakkerige tafel. Als je net een maand bent dicht geweest zou er toch tijd genoeg moeten zijn geweest om de boel eens grondig te reinigen,
Dan het eten, een mosterdsoep die matig van smaak was en het meest leek op een opgewarmde zak uit de supermarkt, daar heb je geen kok voor nodig. En een Quinty's burger die half rauw terug ging naar de keuken, gaf nog meer de indruk dat hier een kok ontbreekt. Welliswaar kregen we excuses en de burger verscheen niet op de rekening, maar liever wil je lekker eten.
Kortom, in dit vakantiedorp kan je je geld beter uitgeven bij een zaak die er wel iets van wil maken.
Mamamaartje .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Gisteravond bij Quinty's gegeten. Voor de kinderen een feestje. Voor de volwassenen wat minder (wat een herrie;)). Het eten is prima. De keuze tussen s,m en l had wat ons betreft niet gehoeven. De saté in maat L 3 stokjes, voor die prijs hadden we meer verwacht. Er werden drie puntzakken friet bijgeserveerd, er werd gezegd dat 1 zak voor drie personen was, dit konden we bijna niet geloven, dus nog 1 bijbesteld. Ik had zelf voldoende aan het lamsvlees (small). De kindermenuutjes vielen in de smaak, ook lekker wat fruit en appelmoes erbij. Het dessert was goed, een dame blanche met lekker ijs. Bediening is vriendelijk en er is een magnetron om zelf je babyvoeding op te warmen. De kinderen hebben zich vermaakt in de speelhoek en de clown deed ook zijn best;)
Een tip: serveer eerst de kinderen hun eten en daarna de volwassenen.
Christina H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wij waren afgelopen weekend 2x bij Quinty's. Ten eerste omdat mijn zoon graag vooraf brood met aioli wilde en biefstuk en ze verschillende porties serveren. Vrijdag waren we er rond kwart voor 7 werden vriendelijk ontvangen. Vooraf de medium turksbrood met aioli en bruchetta besteld. Die is echt heerlijk, zorgt wel voor kruimels op de tafel is niet aan te ontkomen. Als hoofdgerecht heeft mijn zoon de medium biefstuk (medium) genomen en ik het lamsstoofpotje. Ik vroeg of er melkproducten hierin verwerkt waren aangezien ik slecht tegen lactose kan. Bij het opdienen van de hoofdgerechten zat er wel holandaise saus over de groenten. kleine misser waarvoor wel excuses werd aangeboden en het was mogelijk dit te herstellen, maar hier heb ik zelf geen gebruik van gemaakt. Zaterdag waren we iets eerder en hebben ditmaal het grote Turks brood met bijbehoren genomen. Hierbij krijg je voor 2 euro dus het dubbele van het medium gerecht... hadden we eerder moeten weten. We hadden dezelfde serveerster als de dag ervoor en wist dat ze geen hollandaise saus moest serveren, compliment. Als hoofdgerecht heeft mijn zoon de kleine biefstuk genomen en ik de special van de dat Wild duo met hert en wild zwijn. De kruiden op de kleine biefstuk waren zoveel minder dat mijn zoon aangaf het de dag ervoor toch veel lekkerder te vinden dus dit is wel een aandachtspuntje, het wild duo was echt heerlijk! al met al, als we weer in de koog zijn, dan komen we zeker weer bij Quinty's eten.
Angela O.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Tijdens een weekendje Texel op zoek naar een leuk restaurant in de Koog. We werden hartelijk ontvangen en kregen een mooi plekje in de hoek ivm onze hond. Fijn dat je kunt kiezen uit S M L. Wij zijn geen grote eters dus kozen beide voor S. Vooraf hebben we om een broodje gevraagd, was lekker. De hoofdgerechten werden vlot gebracht. Een biefstukje, prima gebakken en een lekker visje. Jammer dat de saus geschift was. Omdat het personeel niet meer naar ons omkeek ook niets over kunnen zeggen. Ook hadden we nog wel een 2e drankje gelust maar helaas, niemand die even bij ons kwam. Na een paar keer zwaaien gaven wij het ook maar op. Al met al prima, maar zeker nog verbeterpunten! Beetje upselling hier en daar kan echt geen kwaad ????
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Adverteren doet een boel, echter de kwaliteit en de vriendelijkheid bij Quinty's bereikt voor een ieder het beoogde doel!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Lekker avondje uit bij Quinty's.
Heerlijk gegeten, gezellige bediening, leuke plek bij het raam.
Gerechten voorzien van aparte vergeten groenten, was top.
Kan het zeker aanbevelen.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Leuk voor kinderen, maar daar is alles mee gezegd. Lamsstoofpotje was veel te zout en vlees was karig. Groente was muf. Pannekoek van de kinderen was vet en hard en het wafeltje in het kinder ijsje was echt ontzettend oud. Kon het buigen zonder dat het brak. Ik ben niet snel ontevreden, maar zo slecht heb ik in tijden niet gegeten.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
We zaten aan een rustig tafeltje. Wij waren met vier volwassenen. Restaurant is erg kindvriendelijk, maar je hebt er als volwassenen nauwelijks last van. Eten was lekker. Carpacio was mooi opgemaakt en ook de salade (kleine portie) was een heerlijk voorgerecht. Biefstuk lekker mals. Leuk opgemaakte toetjes. Bediening is klantgericht en vriendelijk.
We hebben genoten van onze avond hier,
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Vorige week dinsdag en donderdag dit restaurant bezocht voor een diner. We werden naar dit pand gelokt door de mogelijkheid die men bood om gerechten klein, medium of groot te bestellen. Dit leek ons als kleine eters een prima optie.
Daar ik zowel voor de dinsdag als de donderdag hetzelfde voorgerecht en hoofdgerecht had, zijn deze dagen voor een schrijven goed te combineren.
Dinsdagavond hadden wij een mooie plek aan het raam met uitzicht op het terras en konden wij het drukke voetgangersverkeer leuk gadeslaan.
Uiteraard namen we vooraf een drankje. Voor mij was het weer eens een uitgelezen moment om kennis te maken met een nieuw speciaal bier: Gouden Carolus Classic, een verrukkelijk donker Belgisch bier. Mijn lief hield het bij een ijsthee en bruiswater.
Om de eerste trek te stillen, bestelde mijn partner alvast een schaaltje met tortilla chips met huisgemaakte guacamole en salsa dipsauzen. Vooral de salsa viel bij ons goed in de smaak.
Zowel mijn disgenote als ikzelf opteerden beide dagen voor de kleine variant van zowel voorgerecht als hoofdgerecht.
Dinsdag nam mijn geliefde de niet op de kaart staande maissoep met garnalen vooraf. Daar was ze prima over te spreken. Donderdag besloot ze het Duivels potje (pittig gebakken grote garnalen) te nemen en ook die wist ze bijzonder te waarderen. Ik koos beide dagen voor de Texelse lamsrollade met een ananaschutney. Dit voorgerecht werd smakelijk gepresenteerd met verschillende slasoorten, cherrytomaatjes en de verfrissende chutney. Het smaakte zoals het er uitzag. Absoluut geweldig. Het mocht dan de kleine variant zijn, ik vond het een volwaardig voorgerecht met flink wat lamsvlees.
Als hoofdgerecht had ik beide dagen het lamsstoofpotje. Volgens de kaart was dit tot twee keer toe een prijswinnaar. Dit kan ik volledig billijken, want dit gerecht is echt uitzonderlijk goed. Hierbij werden gevarieerde groenten geserveerd, alsmede zoete aardappelpuree en krieltjes. Ook goed gebakken frites ontbrak niet. Ik dacht dat mijn tafelgenote lamskoteletjes had genomen, maar daar die niet op de kaart staan, zullen het wel de lamshaasjes zijn geweest. Hoewel ze die prima vond smaken, vond ze mijn gerecht veel lekkerder en daarom besloot ze op donderdag met mij mee te doen en bestelde ze ook het stoofpotje. Daar ik het vlees van het stoofpotje (klein!) niet op kon, probeerde ze van mij dit gerecht uit en was ze gelijk helemaal om! Uiteraard had ik nog zo’n heerlijk biertje genomen en zij nog een ijsthee.
Dinsdag nam mijn geliefde een dessert (donderdag niet): een sorbet met vruchtjes, helaas voorzien van slagroom. We waren jammer genoeg vergeten te melden dat zij absoluut niet van slagroom houdt, dus ik mocht me tegoed doen aan haar slagroom. Het ijs was zeer goed en de vele vruchtjes lekker, aldus mijn lief. Zelf liet ik me verleiden tot de proeverij van 5 Texelse likeuren. Hoewel ik eigenlijk niet zo van likeuren ben, vond ik de smaken in deze proeverij toch wel heel erg fijn. Zo verschillend ook. Echt een aanrader die proeverij!
Het personeel was op beide dagen zeer alert en behulpzaam. Ze hadden met z’n allen de zaak goed onder controle. Beide avonden bevielen ons uitstekend.