Queen of Sheba

Dinsdag 17:00 - 23:30
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Waxwax .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ik ben GEK op Ethiopisch eten en probeer dan ook alle restaurants in Amsterdam uit. Vorige week nog ergens in Amsterdam oost bij de dappermarkt gegeten wat een tegenvaller was deze week bij queen of sheba en wat was dit een aangename verrassing gewoon bij mij in de buurt. Ik had een paar dagen geleden er ook al eten besteld wat erg goed smaakte dus kon de verleiding niet weer staan om er ook even langs te gaan. Heb met mijn dochter van 8jaar de sheba mix van 3 gerechtjes voor 1 persoon besteld en dat was meer als genoeg voor ons twee! Ze kwamen halverwegen met nog meer injera's aan die we niet opkregen. het is een restaurant wat veel meer gasten verdient met goede prijzen voor het eten dat je krijgt en zeer vriendelijke bediening! Mijn dochter kreeg achteraf ook nog een ijsje van de zaak. Wij komen hier zeker vaker terug!
Kala_ten .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Het beste Afrikaans restaurant in Amsterdam. Vaak krijg je eten heel snel bij een Afrikaans restaurant, maar je proeft meteen dat het uit een magnetron komt. Ik vind de rundvlees in rode saus heel lekker. De Enjara's zijn ook heerlijk.

Bij Queen of Sheba heb ik het gevoel dat alles vers wordt bereid terwijl je wacht. Het duurt wel even, dus neem goed gezelschap mee. Voor onze dochter van 2 ligt er veel speelgoed om mee te spelen en dat is ook wel fijn.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Queen of Sheba was de perfecte plaats voor mij om bij te komen van een dag in de stad. Ik kwam eind van de middag aan en was de enige gast. De eigenaar was super vriendelijk, een hele goede sfeer samen met zijn vrouw en kinderen. Het eten was super, de hoeveelheid was bovengemiddeld, de thee was heerlijk.

Verbeterpunten: De champignons waren mij iets te zwart. Het decor sprak mij absoluut aan, alleen het speelgoed in de hoek vooraan zou misschien beter uit het zicht kunnen (in een kastje o.i.d.).

Dank jullie!
Daph_ne .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Heerlijk eten en superaardige gastheren en gastvrouw. Voor de deur is een speeltuin waar de kinderen perfect kunnen spelen, zonder dat er verkeer voorbij komt. De kinderen vonden t ook leuk om met hun handen te eten en allerlei smaken uit te proberen!
Alainlecroix .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Hier eet je de mooiste en lekkerste injera's van amsterdam.
Heerlijke spicy "prutjes" erop en gezellig eten met je handen!
Een echte aanrader als je eens echt iets anders eten wilt.
TanjaTB .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij Queen of Sheba. ´Pannekoek´met ongeveer tien hoopjes groente, vlees en saus. Meer dan genoeg voor ons twee. Het duurde een tijdje voor we het eten kregen, maar het was de moeite waard. Mooi kleurig ingericht en lekker muziekje.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Heerlijk gegeten bij Queen of Sheba. Gevoel in Ethiopie te zijn, midden in de amsterdamse staatsliedenbuurt. Sfeervol, heel vriendelijk en gezellig.
Echt een aanrader.
Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Anderhalf uur moeten wachten, terwijl wij de enigen in het restaurant waren. Tussendoor een "zoethoudertje" gekregen: een injera met rode linzen. Het hoofdgerecht werd, zoals gebruikelijk, geserveerd op een grote schaal. Een van ons tweeën is vegetariër en had ook een vegetarisch menu besteld, maar het vlees en de vegetarische gerechten lagen door elkaar heen en tegen elkaar aan. Ook was het eten lauw. Viel erg tegen en we kennen vele betere Ethiopische restaurants in Amsterdam!
AlitadeR .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Zebhi Assa, een heerlijke visschotel gegeten. Het is zo bijzonder, dineren in een afrikaans restaurt. Je waant je echt in een andere wereld. Heel erg apart. De mensen zijn zeer voorkomend. Het restaurant met zijn aparte geuren en kleuren is heel bijzonden vind ik.
Inachia .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Via kennissen had ik deze plaatst ontdekt, de locatie is jammer tussen de huizen, niet opvallend dus.
Eten is precies genoeg voor 4 personen, lekker met de hand eten. Tent is fraai ingericht,
Eten was voor ons niet pittig,wij zijn gewend om scherp te eten, maar was heerlijk de moeite waard om een keer te proberen. Zou ook mijn vrienden kring aan raden om daar te gaan.
Eigenaar was erg vriendelijk. wat ik wel mis op de menu kaart is het uitleg van de maaltijden, wat je precies op je bord krijgt. Duurde wel wat lang voordat je wat te eten kreeg, maar je kan dan vooraf thee of een heerlijk soepje vragen en geduldig wachten op de maaltijd is de moeite waard.
Merwede .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Ik begrijp niet dat er zulke lovende recenties worden gegeven bij dit restaurant.Wij eten erg veel buiten de deur en proberen ook steeds andere keukens.Maar ik moet zeggen dat dit zeer matig was.Dat er geen bestek werd gegeven was wel weer eens een andere ervaring.De servetjes die je erbij kreeg bleven aan je vingers plakken.Zeer irritant was het heen en weer geren van de kinderen(geen oppas,dus ze moeten mee naar de zaak) met hun vriendjes en de harde muziek.
Wij gaan hier niet meer heen.
Kimberley V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Wij hadden een Grouponbon gekocht, waarbij we 3-gangen van de kaart konden kiezen. Queen of Sheba ligt midden in een woonwijk, aparte locatie. Eerste indruk was OK. Restaurant ziet er typisch Afrikaans uit, niet bijzonder mooi. Aardige gastheer, wel ontzettend traag en spreekt matig Nederlands. Voorgerecht was prima, konden we overigens niet kiezen (geen idee wat het nou eigenlijk was). Hoofdgerecht zag er ontzettend leuk uit. We hadden allebei een ander gerecht gekozen en dit werd geserveerd op een grote kleurige schaal met een paar kleine gerechtjes erbij en een soort luchtige pannenkoeken. Het eten was lekker en vers gemaakt! Porties waren ook meer dan prima. De dessertkaart kan overigens wel iets uitgebreider gemaakt worden. Je kon slechts kiezen uit 3 ijsgerechten, wat in de praktijk erg weinig voorstelde. Diverse soorten ijs (zo stond het op de kaart), bleek gewoon een bolletje vanilleijs en aardbijenijs te zien! Maar wellicht doen Ethiopiërs niet aan desserts.

Enige minpuntje aan de avond, waren de kinderen (van de eigenaar?) die luidruchtig in de keuken aan het rennen en spelen waren, niet erg hygiënisch en zeker niet netjes. Maar over het algemeen hebben wij lekker gegeten, weer een nieuwe keuken uitgeprobeerd! Leuk dus om te proberen, maar ik zou er niet nog een keer naar toe gaan.