Quattro Gatti

Hartenstraat 3 1016 BZ Amsterdam Nederland Kaart
31-204214585

Over restaurant Quattro Gatti

Over Italië gesproken

Vier Katten. Dat is de betekenis van Quattro Gatti. Puur Italiaans is alles wat je hier tegenkomt. De chef, geboren in Turijn, heeft gekookt over de hele wereld. Zijn stijl is puur, handgemaakt en royaal. Met de open keuken, planken vol boeken en potten is de sfeer hier informeel doch elegant. Leuk detail: Quattro Gatti is deel van het decor van de film "Hartenstraat".

Meer informatie over restaurant Quattro Gatti

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Duur
Erg kort
Theo N.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Met veel zin en vol verwachting gaan eten bij Quattro Gatti in Amsterdam. Klein en leuk/cozy ziet het er uit. Wij waren de enige gasten die avond ("heeft u gereserveerd?"), maar werden helaas zonder enige interesse welkom geheten. We bestelden een glas rode huiswijn (die was lekker) en brood met olijven en olijfolie als voorgerecht. Als hoofdgerecht een ravioli pasta met truffelgehakt. Het brood bleek een soort van papadum te zijn. Niet echt wat wij hadden verwacht maar niet onsmakelijk. Wel flink uitgeschoten met de zoutstrooier op enkele stukken (heel zout ..).
Daarna kwam ons hoofdgerecht. Wij hadden een pasta ravioili verwacht, maar tot onze grote verbazing kregen wij een soort van (chinese?) dim sums gevuld met gehakt. Wij roken in het begin wel een vleugje truffel, maar helaas smaakte het nergens naar. Toen wij daar een opmerking over maakten kregen wij van de kok zeer nijdig te horen dat hij er zijn hele hart ingestopt had en het was dus totaal ons probleem dat wij het niet lekker vonden. Er was geen gesprek mogelijk. Wij voelden ons totaal schofterig behandeld en zijn daarom (na het afrekenen) onmiddelijk vertrokken. Ons toetje toen maar ergens anders gegeten (Toscanini - was heerlijk). Helaas in jaren niet zoiets meegemaakt. Jammer maar wij komen hier dus nooit meer terug.
Tanja M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
De ravioli kalfsvlees met zwarte truffelsaus, leken meer op vleesgevulde dumlings met een olieachtig sausje dat naar truffels rook maar niet smaakte. Enorm veel zout op het knapperig met olie besprenkelde brood. Alleen de olijven en de wijn waren lekker. De service was slecht en de sfeer ongezellig.
Redozric .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Écht Italiaans eten, met passie en liefde door een vakman bereid. Vaker hier gegeten, elke keer weer is het een groot genot. Royale porties, intense smaken, beknopte kaart maar wel ruime keus voor liefhebbers van vlees, vis of vega. Kan niet warm genoeg worden aanbevolen!
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Geweldige verse, pure ingrediënten! Vooraf asperges met ei en verse truffel, daarna coquilles met paprika en verse kruiden en gevulde aubergine. Als dessert hadden we zelf gemaakt gebak. Erg authentiek, heeft niets te maken met andere 'Italianen'. Je waant je op vakantie. Lieve dames in de bediening, dank voor de fijne avond!
Henny J.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant!!! Echt Italiaans; met passie gemaakt. Je moet even de tijd hebben maar een pareltje in deze stad! Het is zeker niet het goedkoopste maar echt goed, zuiver eten. Gerund door twee mensen die zich de benen onder het lijf vandaan lopen, maar alles met passie!
AdinDeNederlands .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Bij de deur van deze kleine restaurant staat een bord: "Qui si fa la vera cucina italiana senza comromessi e si servono vini di qualità" ("Hier vindt u de authentieke Italiaanse keuken zonder compromissen en serveren kwaliteitswijnen").
Het is waar, een kijk op de menukaart is voldoende om te begrepen wat de chef Milos bedoelt: traditie recepten met een moderne visie. En de wijnen kaart is ook interessan.
Maar hier, in deze recensie, we raden de gebakken aan.
Het wat zeker een plus punt is dat ze zijn gemaakt door Milos met, 'whenever is possible', met ingredienten van Nederlanse bedrijfen.
We stoppen daar elke week om te genieten of mee te nemen een cassata (onze super favoriet), cannoli siciliani, een hele crostata (yes!) en de babà napoletani.
Als het nie druk is dan gaat Milos graag een gesprekje doen of een ije geven voor huikoken.
Als Milos en de personnel ook Nedrlands zouden spreken ...dat would be nice!
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Het eten in dit restaurant is lekker en smaakvol. Aan het begin van de lunch is het nog rustig in het restaurant en is de bediening o.k. Als het drukker wordt, is het niet meer bij te benen voor de serveerster. De rekening is een onaangename verrassing: €75,00 voor bruscetta vooraf, gegrilde groente als hoofd en een glas cola en water voor twee personen is echt te veel!
Eveline M.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wat een aanfluiting. Ik begrijp niet dat dit restaurant overleeft in een stad met zoveel alternatieven. De bediening is ronduit onbeschoft en absoluut niet geschikt om in de horeca te werken. Je wordt op z’n best bejegend alsof je blij mag zijn om hier je geld naar toe te mogen brengen (55 euro voor 3 gangen).

Lang wachten hoeft geen punt te zijn. Communicatie hierover is dat wel. Dat heeft niets met Italië te maken als wel met gastvrijheid. Na een uur werden de voorgerechten met stuurse blikken en zonder boe of bah op tafel geklapt.

We hadden driemaal smakeloze bouillon met tortellini die niet gaar was en eenmaal pasta met coquilles en gamberi. Bremzout. En nee, niet ‘het is nou eenmaal een zout gerecht’, maar meer een ‘het prikt aan alle kanten en ik proef niets anders dan keukenzout gerecht’. Ik heb 1 van de dames mijn punt uitgelegd en gevraagd het gerecht terug te nemen. En vervolgens gebeurt er niets. Weer 0 communicatie en enkel boze blikken van het bedienend personeel.
Ik heb de kok verteld dat ik mij als klant totaal niet serieus genomen voelde, laat staan gastvrij behandeld. Van hem kon ik een vrij agressieve uitbrander krijgen. Wij zijn vertrokken. De tafel van vijf personen naast ons trouwens ook.

Ik ken verschillende restaurants in Amsterdam met meer couverts, die ook met 1 chef en zelfs maar 1 persoon bediening werken en prima service & heerlijk eten bieden. Quattro Gatti ziet mij nooit meer terug.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Echt Italiaans eten, verrukkelijk. Jammer genoeg is het binnen erg warm, klein en zit je boven op elkaar. 1 chef en 1 serveerster, beiden super aardig en behulpzaam, duurt wel enige tijd voor het eten gereserveerd wordt. Schrok wel van de rekening!
Jurjen L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Het eten was lekker, maar matig getimed (anderhalf uur tussen voor- en hoofdgerecht met een overzoete spoom tussenin als compensatie). De bedienende jongedame had geen overzicht, was kortaf en schonk verschillende wijnen in dezelfde glazen (achteraf vragend of dat oké was). De hitte achterin het restaurant was overweldigend (geen afzuiginstallatie). Toch hebben we genietend van het eten en het gezelschap een prachtige avond gehad.
Spekblog W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Achter het decor van wat een Italiaanse ijssalon lijkt, gaat een oer-Italiaans rustieke keuken schuil. Prosciutto met gegrilde vijg en tijm was een smaakexplosie - simpel en heerlijk. Zwart/bruine risotto met stevige paddenstoelen, gestoofd lam met polenta, en dan met van die jammie jus erbij. Alles hoog op smaak, grote porties en heerlijk. En zoete bediening bovendien.
Roberto .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Op aanraden van vrienden bij de Italiaanse lunchroom aan de negen-straatjes gaan eten voor een uitgebreide Italiaanse lunch. Quattro gatti is een klein restaurantje met maar enkele tafeltjes buiten. Bij binnenkomst zien we dat het personeel bestaat uit de chef en een enkele serveerster.

Vooraf de Pane Carasao met olijven besteld, dit gefrituurde(?) brood was mooi op smaak gebracht met Roosmarijn, zout en peper en de olijven waren erg lekker. Voor 3,50 een erg grote portie gekregen en werd dus een beetje saai, maar de olijven maakten veel goed, 7.

Als hoofdgerecht de Rundermedaillons. Deze werden geserveerd op een bedje van kruiden onder andere Roosmarijn en Salie op gloeiende lavastenen, met Parmezaanse kaas en truffelolie. De presentatie was erg mooi om te zien. Het vlees was echter iets te ver door gegaard, waardoor het iets taai werd. Ook de truffelolie heb ik niet echt kunnen bespeuren. De salade en aardappel waren wel goed op smaak. Jammer dat het vlees verpest was, een 6.

Als dessert kregen we een koffie granita aangeboden. Deze had een erg sterke koffie smaak en werd geserveerd met mascarpone room in een mooi glas. Een mooi dessert om mee af te sluiten 9.

Als het vlees minder gegaard was had ook het hoofdgerecht heel goed kunnen zijn, smaken waren prima in orde en het voorgerecht en dessert waren heel goed dus voor het eten een 7,2.

De Service was heel goed en het vlotte serveerstertje deed heel erg haar best een 8.

Het decor was in orde, maar binnen was het redelijk krap en buiten een beetje druk een 7.

Uiteindelijk kan ik Quattro gatti wel aanraden, maar met als kanttekening dat als er weinig personeel is je beter een gerecht kan nemen dat niet te nauw in bereidingstijd is. Ingrediënten, kookkunst en service zijn prima in orde. En de Italiaanse authenticiteit is zeker te vinden bij de vier katten.
Peter735 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
We zijn hier toevallig terecht gekomen en kijken nu pas op de recenties. Wij hebben heerlijk gegeten in een typisch Italiaanse sfeer.

Voorgerechten: Vitello met zomertruffel. Verse salade met dun gesneden vlees en verse truffel aan tafel geraspt.
Geflambeerde kreeftjes met zomer salade. Aan tafel geflambeerd en erg lekker.

Tussen gerechten: Tortellini met kaas en ham en zomer truffel, Tagliatelle met safraan en st. jacobsschelpen. De pasta werd vers gemaakt. Wederom erg lekker.

Hoofdgerechten: Zeebaars waarbij ik de chef vroeg te kiezen hoe klaar te maken. In papier gevuld met groenten en kruiden. Wordt aan tafel open geknipt en dan krijg je zo'n wolkje kruiden in je neus. Het bleek over heerlijk. Tagliate di Manzo is gegrilde biefstuk met verse kruiden.

Dessert: we konden niet kiezen uit de vitrine en kregen onder andere cassata en aardbeien Tiramisu. Beiden vers en erg lekker.

Ivm reizen slechts 1 glas wijn geprobeerd maar was zeer goed van smaak, prima temperatuur en redelijk van prijs.

Rekening was 150 euro.

Opmerking: het is de bedoeling dat je een menu kiest. Losse gerechten valt duur uit omdat er een toeslag is bij 1 gerecht.

Serveerster spreekt alleen Engels en Italiaans.

Kleine tafeltjes en weinig ruimte. Toilet extreem schuine trap die onmogelijk begaanbaar is als je slecht ter been bent.

Wij gaan zeker terug.
Frederik B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Knus Italiaans restaurant in de negen straatjes die gerund wordt door een chef en een olijke, pittige tante.
Je moet de tijd nemen om van het eten te genieten. Het is altijd goed bereid en de porties zijn eerder te groot dan te klein. Laatste keer had ik een tarbot uit de oven. Mega lekker en perfecte garing.
De wijnen zijn altijd goed. De dame in kwestie heeft me altijd een goede aanbeveling gedaan die in het budget paste.

Het is een avondvullend programma waar je absoluut "all the way moet gaan". Zeker niet goedkoop, maar wel waar voor je geld. Aanrader!
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Oei, het gaat hier behoorlijk mis. Veel te grote porties, bepaald niet lekker, tegen een veel te hoge prijs. We hebben een groot aantal restaurants bezocht uit het boek 'Italia a Tavola' (100+ beste Italiaanse restaurants). Dit was duidelijk de slechtste. Sneu voor de vriendelijke serveerster.
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Quattro Gatti 100x langs gelopen en daar uiteindelijk voor mijn verjaardag gaan eten met familie. Nu weet ik niet meer precies wat ik allemaal genomen heb, maar ik herinner me dat er overal verse truffel overheen werd geraspt, daar was ik erg over te spreken, alleen vond ik het bij voor en hoofdgerecht wel wat veel en niet zo gebalanceerd ( werkelijk alles was met truffel toen) Ik vond het wel erg goed, maar wel superduur en daar vond ik het dan weer niet goed genoeg voor. De service was wel alleraardigst en ik kreeg een mooi taartje met sterretjes als verrassing ( en dat waardeer ik altijd, als de keuken iets speciaals voor je doet als ze horen dat je jarig bent!
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
gisteren heerlijk gegeten met vrienden. We waren al een beetje vol verwachting gezien een aantal negatieve recensies op deze site.
Maar wij herkennen er niets van.
Zeer vriendelijke bediening, heerlijk en overvloedig gegeten.
Aan de prijs, ja. Maar iedere cent waard.
Een aanrader voor iedereen die eens heerlijk wil genieten en bereid is hier iets meer voor te betalen.
Dank voor een heerlijke avond Quattro Gatti!
Ron P.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
19.00 binnen uit de keuken word geroepen zoek maar een plaats uit.19.25 het bestelde flesje water 20.00 de bestelde wijn van 19.00 om 20.45 het voorgerecht tartaar en sint Jacobs schelpen prima 21.30 risotto en ravioli vallen erg tegen dan gevraagd duur het nog lang voor het hoofdgerecht 21.50 hoofdgerecht lamskoteletten en zeebaars beiden vallen erg tegen eindelijk de rekening 22.20 zonder dessert/espresso want anders was het 24.00 geworden terwijl het niet druk was,uiteindelijk de rekening 192.00 zonder dessert of koffie voor 2 personen en 1 fles wijn van 35.00 belachelijk voor slecht eten en een nog slechtere bediening wat is deze mevrouw arrogant ik had er al over gelezen in de recensies maar dit klopt allemaal.we hebben hier een paar jaar geleden meerdere malen gegeten en toen was alles prima maar nu beschamend en slecht !!
Jeroen___ .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Klein restaurantje, heerlijk eten, bediening is inderdaad niet altijd even snel, maar er is ook maar één persoon in de bediening, en ik had geen haast! Dame in de bediening is erg leuk en spontaan. Herken de reacties hieronder helemaal niet.