Quartier Latin

Utrechtsestraat 49 1017 VH Amsterdam Nederland Kaart
31-206227419

Over restaurant Quartier Latin

Traditioneel Frans in hartje Amsterdam

Restaurant Quartier Latin is een gezellig, intiem restaurant en is typisch Frans ingericht. Compleet met Franse afbeeldingen en Franse chansons. Op de kaart staan geliefde Franse specialiteiten zoals escargots, tournedos, crêpes en verder diverse vis- en wildgerechten. Naast de klassieke Franse gerechten, serveren ze seizoensproducten die ze vers inkopen. Traditioneel Frans was nog nooit zo lekker!

Meer informatie over restaurant Quartier Latin

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren
Coby S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vriendelijke en deskundige bediening, heerlijk eten en een gezellige ruimte zo luidde onze gezamenlijke mening over Quartier Latin. Wij kozen als voorgerecht eendenpaté en als hoofdgerecht licht gebakken coquilles met garnituur voor de één en voor de ander krokant gebakken zwezerik. Het nagerecht viel wat tegen; een 'crèpe' met sinaasappelsaus, ijs en slagroom. Daar kan wat meer van worden gemaakt.
Johnblo123 B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Top gegeten ....de sole groot lekker en 30% voordeliger Dan bij de grote buurman
Aanrader
Huub P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Prima gegeten bij Quartier Latin in een echt Franse ambiance. Het driegangen-menu gekozen van 27,50. Voor deze prijs heerlijk gegeten. Als voorgerecht hebben we de salade Quartier Latin en paté Gibier genomen. Beide zeer smaakvol en mooi verzorgde voorgerechten. Als hoofdgerecht de lamsbout en de eendenborst gegeten. Beide waren zeer mals en goed klaargemaakt. De garnituur was prima en kon gewoon bijbesteld worden. Daarbij de huiswijn gedronken wat een prima Franse merlot bleek te zijn. Omdat we geen echte merlot-fans zijn hebben we deze eerst even mogen voorproeven.
Als nagerecht hebben we genoten van de echt franse Mousse au Chocolat. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Al met al een zeer geslaagd diner op Franse wijze!
Collie10 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Prima restaurant met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Niet alleen de naam is Frans, maar dat geldt ook voor de ambiance en het eten. Het is een smalle pijpenla met cafémeubilair: kleine tafels en houten stoelen. Naast de à la cartekaart is er een driegangenmenu van € 27,50. Vooraf hadden wij beiden een salade (Salade Quartier Latin – met appel, avocado en gerookte eend) / Aspergesalade met lamsham). Beide op de Franse manier bereid: niet al te groot en iets zurig. Precies zoals je in Frankrijk krijgt, weet ik uit ervaring. Vervolgens gamba’s (goed) en gegrillde lamsbout met grove groene mosterdsaus, die zeer mals, uitstekend bereid en zeer smakelijk was. Bij de hoofdgerechten worden frites, aardappelgratin en een iets te klein bakje groente geserveerd. Als nagerechten kozen wij het kaasplankje en de Mango Charlotte, ook hierop was niets aan te merken. Je kunt merken dat er met zorg en aandacht gekookt wordt. Bediening is uiterst vriendelijk, je voelt je er echt gast.
AnjaWaterman .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vroeger hier vaak gegeten, maar is een beetje buiten onze "vaste" looproute komen te liggen. I.v.m. bereikbaarheid en goede ervaringen van vroeger voor familiedag (18 personen) voor Quartier Latin gekozen. Ondanks dat het restaurant niet groot is, zaten we prima. We hadden menu QL en het eten was prima, net als de bediening. Het restaurant zat voor de rest ook vol, maar alles liep op rolletjes. Onze looproute maar weer eens aanpassen zodat we weer eens wat vaker kunnen binnenlopen.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Welkom in de jaren '80! Alles is hier ouderwets, van de inrichting tot het type gerechten op de kaart. Dat hoeft niet direct erg te zijn: het eten is prima en de bediening vriendelijk.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Eten van prima kwaliteit, buiten de kaart om lekkere coquilles gegeten.
Als hoofdgerecht de ribeye en ook buiten de kaart om konijnenbout, zeer goed klaargemaakt. Service goed en vriendelijk. Alleen is het interieur wel toe aan een makeover.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Je waant je weer terug in het Frankrijk waar we allemaal zo van houden. De uitstraling, de eenvoudige maar uitgesproken Franse inrichting, de muziek op de achtergrond, het eten. Madame (alleen!) in de keuken, Monsieur bedient. Heerlijke kalfszwezerik, op huid gebakken kabeljauw haas (precies zoals die moet zijn) en nog veel meer moois. Het restaurant bestaat al 40 jaar (30 jaar in handen van de huidige eigenaren). Dat verbaast ons niets. Warm aanbevolen!
Diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We komen al heel wat jaren zo af en toe bij Quartier Latin en eigenlijk hebben we altijd een mooie ervaring en een tevreden gevoel na afloop. Ook deze keer. Het restaurant is een beetje een pijpenla, maar op een gezellige manier. De tafeltjes en vooral de stoelen zijn wel een beetje sleets geworden, dus, hoewel het zijn charme heeft, is het misschien toch tijd om daar wat aan te doen. We hebben van de kaart gekozen; een paar gerechten komen ook terug op het voordelige 3-gangen menu. Carpaccio en salade van het huis waren heerlijk en fris. De eendenborst en het lamsvlees precies goed rosé. De bijgerechten in aparte aparte schaaltjes op zich goed (lekkere dressing op de sla), maar wat zuinigjes afgepast. De Macon Rouge was eenvoudig maar dronk heerlijk weg. Klassieke profiterolles en de crepe waren prima. Goede koffie met wat friandises. Zeer vriendelijke bediening. Parijs naast de deur; we komen weer terug!
Kvb1071ZR56 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Uitstekende slakken, tournedos goed klaargemaakt (gevraagd om medium en dat was ie, wat tegenwoordig zelden zo is) roquefort saus iets te dun. Gegrilde arnalen goed. Vriendelijke en attente bediening.
Willyschouten .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. Vooraf de slakken en als hoofdgerecht de entrecote angus. Wat voortreffelijk smaakte. De bediening was uiterst vriendelijk en het gevoel dat wij welkom waren. Het decor deed ons voelen of wij in Parijs waren. (wij komen vaak in Parijs. Gaan hier zeker vaker eten.
Wkromhout68 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Quartier Latin doet zijn naam eer aan. Gezellige Franse sfeer. Uiensoep heerlijk entrecotes en zalm prima en volgens wens klaargemaakt. Als er Fransen in de zaak zitten en geanimeerd praten en eten weet je zeker dat het goed zit.
Kreveld .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Kwaliteit van het eten is goed, en deze kwaliteit is over de jaren gehandhaafd. Met een uitverkocht huis is het achtergrondniveau van het geluid wel erg hoog. De opname van de bestellingen maakte een wat knullige indruk. Ondanks de schriftelijke opname is voor een van de vier hoofdgerechten een andere schotel geserveerd dan besteld. Bij het nagerecht is ten tweede male gevraagd wat de eigenlijk de bestelling was. En bij de koffie was het van eenzelfde laken een pak als bij het hoofdgerecht, ook een van de vier onjuist overgekomen.
Lroeleveld .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op eerste kerstdag heerlijk gegeten, mooie vis in mooie saus, prachtige salade vooraf en heerlijke crèpe toe. Natuurlijk heel druk, maar bediening was vriendelijk en attent. Doen we nog een keer
Lvanhoof .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Heerlijk gegeten op eerste kerstdag. Vriendelijke bediening. Gezellig. Ik nam veel vis (coquilles, zalm/tonijnhapje en gamba's) die allen lekker waren. En mijn favoriete desert crème brulee was super. Klein maar fijn restaurant. Stoeltjes zouden een kussentje kunnen gebruiken.
George D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Prima restaurant, eigenlijk past alles wel bij elkaar: setting, decor, de service en de kwaliteit van de gerechten: allemaal ruim meer dan voldoende, prijzen zijn fair.

Naast de kaart nog diverse andere gerechten. De quiche jambon is niet meer beschikbaar, maar dit wordt direct aangegeven, dat is altijd erg fijn.

Paté Gibier (erg lekker van smaak)
Medaillons de sanglier (perfect gebakken, zeer goede saus)
Crêpe Quartier Latin (flensje, vanille ijs, zeer lekkere sinaasappelsaus)

Tafelgenoot:
Flensjes ganzenlever
Eendenborst in portsaus met honing/thijm

Garnituur wellicht iets mager.

(lastig kiezen, diverse andere lekkere gerechten op de kaart)

Incl. Irish coffee en wat glazen wijn ca. EUR 100,00.

Zeker voor herhaling vatbaar.
Stefanwijdenes .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Heerlijke hert tournedos gegeten. Zeer gastvrij ontvangen, goede bediening en sfeer. Ik zou er zeker nog een keer naartoe gaan!
Mrc.hustinx .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wij hebben er lekker gegeten. Wat niet zo leuk was dat de twee mensen die voor de bediening waren elkaar niet mochten en nare opmerkingen van de man tegen het meisje. Was jammer want daar krijg je veel van mee als klant.
Beste mevr. Hustinx wij zijn blij dat u lekker heeft gegeten bij ons. We doen ons best om de gasten zo goed mogelijk te bedienen. De man in de bediening is de eigenaar en hij wil dat zijn gasten goed bediend worden ( al 28 jaar is dit het streven geweest ). Dit proberen wij ook over te dragen aan ons personeel. Het meisje van gisteren is nieuw en moet nog alles goed leren en soms moeten we extra duidelijke instructies geven, immers de gasten willen lekker eten en goed bediend worden. Het waren geen nare opmerkingen, maar duidelijke gerichte instructies zodat het personeel zo goed mogelijk haar werk kon uitvoeren. Maar we zijn blij met uw opmerking, weer een mooi moment om het intern mee te nemen.
We zien een graag nog een keer terug.

Met vriendelijke groet,

Team QL
Alyans .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Weer lekker gegeten afgelopen zaterdag! Toch wel mijn favoriete restaurant in Amsterdam! Veel variatie in bijgerechten. Carpaccio is een echte aanrader. Heerlijk!
MKader .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Vorige week donderdag waren we opzoek naar een goed steak restaurant, maar gingen toch maar voor Frans. Het werd Quartier Latin in de Utrechtsestraat en wat zijn wij blij dat we hier naar binnen zijn gestapt. Zeer goed eten en alles was goed voorbereid. Pate was lekker qua smaak, daarna entrecote van de grill en mocht met een ander saus PERFECT!! En voldoende bijgerechten waar je niet extra voor betaald, waar zie je dit nog. Goed eten zoals het hoort.