Quartier Latin

Utrechtsestraat 49 1017 VH Amsterdam Nederland Kaart
31-206227419

Over het restaurant Quartier Latin

Traditioneel Frans in hartje Amsterdam

Restaurant Quartier Latin is een gezellig, intiem restaurant en is typisch Frans ingericht. Compleet met Franse afbeeldingen en Franse chansons. Op de kaart staan geliefde Franse specialiteiten zoals escargots, tournedos, crêpes en verder diverse vis- en wildgerechten. Naast de klassieke Franse gerechten, serveren ze seizoensproducten die ze vers inkopen. Traditioneel Frans was nog nooit zo lekker!

Meer informatie over restaurant Quartier Latin

• Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Zeer aan te bevelen
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Vlotte en leuke, gastvrije ontvangst. Overzichtelijke en duidelijke kaart met een ruime keuzemogelijkheid. Er werd prima rekening gehouden met onze wens om op tijd in Carré te kunnen zijn. Eten was smaakvol en goed bereid en voldoende. Komen zeker nog eens terug.
johanna R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Matig tot redelijk eten. Kruidenboter bij brood en op escagots uit een pakje. Foie gras op de kant en klare carpaccio in stukjes erop gefrommeld ipv netjes geschaafd. Detong was goed gebakken evenals de zwijnsmedaillons. Redelijk fantasieloos opgediend. Bedienend meisje lief maar totaal onervaren en geen horecatijger..
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Prettig restaurant. Eenvoudige, maar goed gemaakte gerechten
Dinie T.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
30 jaar geleden voor het laatst hier gegeten. Toen een fijn en goed restaurant en dat is het nu nog steeds
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
QL slaagt erin je het gevoel te geven 20 jaar terug te gaan. Ouder echtpaar verzorgen keuken en bediening met klassieke gerechten. Niet spannend maar ook niet veel mis mee. Behalve dan de karige portie groenten bij hoofdgerecht.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Best sfeervol. Ook de Franse chansons vond ik goed passen bij Quartier Latin
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Je voelt je hier binnen een paar minuten thuis. Sympathieke ontvangst en niets is de eigenaar teveel. De kwaliteit van de gerechten is beslist bovengemiddeld. Zelden werd vlees zo goed bereid. Ook de begeleidende groentegerechten waren dik in orde. Kortom een prima zaak om snel weer eens terug te komen !
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Vanavond heerlijk gegeten! Alsof je je even in Parijs waant. Zeker een aanrader.
tacokievit K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Ons bezoek heeft volledig aan onze verwachting voldaan. Lekker eten, geserveerd door vriendelijke mensen in een keurige ietwat gedateerde / klassieke relaxte omgeving.
M V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Goed eten in een vriendelijke franse ambiance.
coby S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vriendelijke en deskundige bediening, heerlijk eten en een gezellige ruimte zo luidde onze gezamenlijke mening over Quartier Latin. Wij kozen als voorgerecht eendenpaté en als hoofdgerecht licht gebakken coquilles met garnituur voor de één en voor de ander krokant gebakken zwezerik. Het nagerecht viel wat tegen; een 'crèpe' met sinaasappelsaus, ijs en slagroom. Daar kan wat meer van worden gemaakt.
Johnblo123 B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Top gegeten ....de sole groot lekker en 30% voordeliger Dan bij de grote buurman
Aanrader
Huub P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Prima gegeten bij Quartier Latin in een echt Franse ambiance. Het driegangen-menu gekozen van 27,50. Voor deze prijs heerlijk gegeten. Als voorgerecht hebben we de salade Quartier Latin en paté Gibier genomen. Beide zeer smaakvol en mooi verzorgde voorgerechten. Als hoofdgerecht de lamsbout en de eendenborst gegeten. Beide waren zeer mals en goed klaargemaakt. De garnituur was prima en kon gewoon bijbesteld worden. Daarbij de huiswijn gedronken wat een prima Franse merlot bleek te zijn. Omdat we geen echte merlot-fans zijn hebben we deze eerst even mogen voorproeven.
Als nagerecht hebben we genoten van de echt franse Mousse au Chocolat. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Al met al een zeer geslaagd diner op Franse wijze!
Collie10 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Prima restaurant met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Niet alleen de naam is Frans, maar dat geldt ook voor de ambiance en het eten. Het is een smalle pijpenla met cafémeubilair: kleine tafels en houten stoelen. Naast de à la cartekaart is er een driegangenmenu van € 27,50. Vooraf hadden wij beiden een salade (Salade Quartier Latin – met appel, avocado en gerookte eend) / Aspergesalade met lamsham). Beide op de Franse manier bereid: niet al te groot en iets zurig. Precies zoals je in Frankrijk krijgt, weet ik uit ervaring. Vervolgens gamba’s (goed) en gegrillde lamsbout met grove groene mosterdsaus, die zeer mals, uitstekend bereid en zeer smakelijk was. Bij de hoofdgerechten worden frites, aardappelgratin en een iets te klein bakje groente geserveerd. Als nagerechten kozen wij het kaasplankje en de Mango Charlotte, ook hierop was niets aan te merken. Je kunt merken dat er met zorg en aandacht gekookt wordt. Bediening is uiterst vriendelijk, je voelt je er echt gast.
Anja P.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vroeger hier vaak gegeten, maar is een beetje buiten onze "vaste" looproute komen te liggen. I.v.m. bereikbaarheid en goede ervaringen van vroeger voor familiedag (18 personen) voor Quartier Latin gekozen. Ondanks dat het restaurant niet groot is, zaten we prima. We hadden menu QL en het eten was prima, net als de bediening. Het restaurant zat voor de rest ook vol, maar alles liep op rolletjes. Onze looproute maar weer eens aanpassen zodat we weer eens wat vaker kunnen binnenlopen.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Welkom in de jaren '80! Alles is hier ouderwets, van de inrichting tot het type gerechten op de kaart. Dat hoeft niet direct erg te zijn: het eten is prima en de bediening vriendelijk.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Eten van prima kwaliteit, buiten de kaart om lekkere coquilles gegeten.
Als hoofdgerecht de ribeye en ook buiten de kaart om konijnenbout, zeer goed klaargemaakt. Service goed en vriendelijk. Alleen is het interieur wel toe aan een makeover.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Je waant je weer terug in het Frankrijk waar we allemaal zo van houden. De uitstraling, de eenvoudige maar uitgesproken Franse inrichting, de muziek op de achtergrond, het eten. Madame (alleen!) in de keuken, Monsieur bedient. Heerlijke kalfszwezerik, op huid gebakken kabeljauw haas (precies zoals die moet zijn) en nog veel meer moois. Het restaurant bestaat al 40 jaar (30 jaar in handen van de huidige eigenaren). Dat verbaast ons niets. Warm aanbevolen!
diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We komen al heel wat jaren zo af en toe bij Quartier Latin en eigenlijk hebben we altijd een mooie ervaring en een tevreden gevoel na afloop. Ook deze keer. Het restaurant is een beetje een pijpenla, maar op een gezellige manier. De tafeltjes en vooral de stoelen zijn wel een beetje sleets geworden, dus, hoewel het zijn charme heeft, is het misschien toch tijd om daar wat aan te doen. We hebben van de kaart gekozen; een paar gerechten komen ook terug op het voordelige 3-gangen menu. Carpaccio en salade van het huis waren heerlijk en fris. De eendenborst en het lamsvlees precies goed rosé. De bijgerechten in aparte aparte schaaltjes op zich goed (lekkere dressing op de sla), maar wat zuinigjes afgepast. De Macon Rouge was eenvoudig maar dronk heerlijk weg. Klassieke profiterolles en de crepe waren prima. Goede koffie met wat friandises. Zeer vriendelijke bediening. Parijs naast de deur; we komen weer terug!