Puur

Lange Jansstraat 28 3512 BB Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Puur

Gabrielle .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten met een vriend van mij. Eigenaresse Monique is zeer vriendelijk. Leuke ambiance. En de gerechten waren heerlijk!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
De kaart is spannend en de opmaak van de borden heel mooi. De smaak viel ons echter wat tegen: bij de koude loempiaatjes met gerookte zalm en avocado was wat weinig (maar wel lekkere) sojasaus en die pepte het mèt de wasabimayonaise op. De agnusbeef was qua hoeveelheid uitstekend, maar de door ons gevraagde medium was wel erg raw uitgevallen. We hebben deze twee dingen ook gemeld. De bediening nam het serieus op, was onze indruk. Hoogtepunt waren de frietjes van zoete aardappel. De bedienende vrouw was spontaan, informeel, wat past bij de zaak. De zaak zelf was sober, beetje kaal ingericht. De banken aan de muur maken het tot een 7. Het open raam gaf de nodige frisse lucht, maar ook verkeerslawaai. De Spaanse rode huiswijn was heel aangenaam. WC is in de kelder, steile trap, schoon. Ik zou Puur nog wel eens willen proberen.
Selfkant .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
In een woord: teleurstellend. Het enige positieve was de bediening waarbij de juffrouw met het donkere haar een 10 verdient.
Allereerst hebben we 45 minuten op het voorgerecht (soep) moeten wachten. Daarna weer zo'n 35 minuten op het hoofdgerecht en na het hoofdgerecht nog eens 30 minuten op het nagerecht.
Kabeljauwfilet met venkel en een verse pasta met limoen en knoflook: moest 2 keer terug naar de keuken. Eerste keer omdat de vis - een piepklein stukje dat volgens ons nog geen 100 gram was - niet gaar was (een papperige brij), tweede keer omdat er weinig tot geen smaak aan zowel pasta als vis zat. Beetje extra limoendressing met knoflook, maar dat mocht er niet meer van maken dan het was. De gegrilde venkel was te hard, er moest flink hard gesneden worden.
Entrecôterolletjes met een vulling van lente ui en taugé, met een soja saus: de entrecôte was bijna doorzichtig dun. Er werd niet voldoende sojasaus bij geserveerd en zonder saus had het geheel helaas weinig tot geen smaak.
Lamsrack met gegrilde mediterrane groenten en een rozemarijn tomatensaus: als we elders in het land in een fatsoenlijk restaurant een lamsrack bestellen, krijgen we minimaal 4 tot 5 lamskarbonaatjes/ribjes in een rack. Bij PUUR kregen een lamsrack van slechts 2 karbonaadjes. Het geheel zonder veel smaak, de tomatensaus moest het 'm doen. Zeer kleine portie.
Nagerecht: Karamel mousse met noten crumble en kaneelijs. De notencrumble ontbrak. De mousse was een crème zonder karamelsmaak. De saus was licht crèmekleurig, suikersmaak, maar geen karamel. Het kaneelijs was het meest redelijke onderdeel.
Opmerking: ook pure smaken kunnen soms wat kruiden gebruiken zodat de smaak nog meer tot zijn recht komt.
Positief was de versheid van de ingrediënten en de koffie was lekker. Het decor was althans naar onze smaak gedateerd, minimaal en hier en daar kapot (leer van sommige stoelen/banken).
Kortom: voor deze prijzen hadden we toch echt ietsje meer verwacht.
Ekstralars .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Nette ontvangst bij binnenkomst. Voorgerechten bospaddestoelensoep en fricandeau waren lekker, hoofdgerecht heilbot was prima, beetje een dik stuk. De mc Angus steak was ook redelijk aan de dikke kant maar smaakte goed. Misschien het vlees iets dunner en een salade erbij? Nagerecht was lekker, chocoladetaart met framboos en scropino. Fout opgenomen in de bestelling maar snel gecorrigeerd. Uitserveren mag wat sneller, voorgerecht duurde lang. Bediening kwam later op de avond wat drukker over (vanwege een grotere andere groep?) wat minder klantvriendelijk overkwam.

Leuke kleine accommodatie welke redelijk gezellig overkomt.

Kortom prima gegeten maar voor ons redelijk "gewoon" voor een nette prijs. Bediening mag wat relaxen en volhouden om later op de avond attent te blijven.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gisteravond hier een prima menu gegeten. Een heerlijk voorgerecht (krabmousse) en een flink hoofdgerecht (tonijn met sesam). De bediening is alert, vriendelijk en ongedwongen waardoor het restaurant een fijne sfeer uitademt. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Monique is een fijne gastvrouw!
Selma D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Leuk tentje. We hebben er met zn 5en gegeten. De menukaart biedt genoeg keuze. De bediening erg vriendelijk en alert. Prijs kwaliteit prima. Fijn dat je in Utrecht nog ergens kan eten onder de 20 euro en ook nog lekker. De huisgemaakte patat ook erg goed! Enige minpunt is de akoestiek, nogal lawaaierig. Gaan er zeker nog eens heen.
Rido .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Klein aangenaam en sfeervol eettentje, tussen eetcafé en restaurant in. Rustige naturel inrichting en prettige zitjes; een verademing om relaxed een hapje te eten. Vriendelijke en adequate bediening; we vroegen om extra groente of salade bij ons hoofdgerecht hetgeen snel werd gerealiseerd. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Geen uitgebreide kaart, maar gerechten no-nonsens goed klaargemaakt en opgediend. De tonijnsteak met sesam en een teriyakisaus - precies goed gebakken - blijft heerlijk om te eten. Lekkere wijn en frietjes. Een glas kraanwater geen probleem. Goed toeven en we blijven terugkomen.
Klimbim .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Top tent. Heerlijk en eerlijk eten, voor een mooie prijs. Kok heeft passie voor eten. Bediening spontaan en gezellig. Gastvrouw geeft je, echt gevoel dat je keer op keer welkom bent. Aanrader in utrecht
Fijne_proever_ .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Heerlijke tent met erg lekker eten en drinken (ook juices!). Kinderen meenemen is geen probleem. Zorg dat je tegen wat rumoer kunt want het is hier vaak druk ...en niet zonder reden dus... :)
Koriandrea .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Heerlijk avondje op het terras. Aan het begin zelfs nog in de zon. Niet het mooiste plekje van de stad, maar dat werd ruimschoots goed gemaakt door het gezellige interieur binnen, de heerlijke (biologische) kipsate, maar vooral door de supervriendelijke en gastvrije bediening en eigenaresse.
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Spontaan binnengelopen op zoek naar een klein, lekker hapje en uiteindelijk toch gewoon volwaardig gegeten. Vriendelijke, spontane bediening, fijne zitplekken en een heerlijk hoofdgerecht. In de grote drukte elders is dit een plek waar je kunt eten & praten (zonder dat het te stil is, hoor!). Net een beetje uit de loop, maar echt een aanrader.
Vincent Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Heerlijk gegeten! Het restaurant doet zijn naam eer aan, de ingrediënten zijn vers en rijk van smaak. Bediening allervriendelijkst!
Pura Vida .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Het is geen grap; vandaag 10 jaar PUUR. Feestelijk onthaal, al 10 jaar constante kwaliteit en gezelligheid!
Chef Cas was weer in zijn sas.
Genoten!
Roosje44 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Door het noodweer hier naar binnen gerend maar wat een heerlijke verrassing. Super lekker gegeten en gedronken. De bediening was zeer vriendelijk en snel ondanks ze het in haar eentje moest doen. Respect! Prijs kwaliteit prima. Een leuk klein restaurant waar we zeker terug zullen komen. Een aanrader!
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Afgelopen woensdag wederom heerlijk gegeten bij Puur. Prijs kwaliteit verhouding blijf ik hier echt top vinden. Een absolute aanrader voor een avondje heerlijk eten in Utrecht!
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Al vele malen gegeten bij Puur, maar zag dat ik er nog nooit een recensie over had geschreven! Dat maak ik bij deze goed.
Puur is een klein restaurant midden in het centrum van Utrecht, het is recent verbouwd (en ze zijn nog steeds bezig wat kleine dingetjes te optimaliseren) en moet zeggen dat ik het nog mooier vind geworden! Leuke van puur is dat het niet zo groot is, waardoor er een intieme sfeer is, zonder dat je het gevoel hebt dat je bij elkaar op schoot zit!
Zoals iemand eerder al opmerkte is de prijs/kwaliteit verhouding van het eten echt uitstekend. Er is een regelmatig variërend 3-gangen menu voor 25 euro en je kunt van de kaart kiezen. De gerechten zijn misschien niet super vernieuwend, maar wel echt heel erg smakelijk bereid en daar gaat het toch om. Bovendien krijg je veel garnering (frietjes lekker!) Wat je zeker ook niet moet laten staan is de aioli.
Verder is ook nog eens de bediening vriendelijk, betrokken en alert! Kortom het is niet voor niets een plek waar ik regelmatig kom.
Joost E.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Na een vermoeiende middag vergaderen trek in een eenvoudige hap eten. PANG, een schot in de roos. Hier geen fratsen maar gewoon eerlijk en lekker klaargemaakt eten zonder poespas.
Rundercarpaccio, gekonfijte parelhoen, pastinaaksoep, sate van kippendijen, canneloni met bospaddenstoelen en salade Tallegio. Service met een glimlach, ondanks dat de zaak zo goed als vol zat en de serveerster het alleen moest doen. Verwacht hier geen hoogwaardig culinair niveau, maar gewone, lekkere gerechten tegen een ZEER schappelijke prijs.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Op een vrijdagavond de stad in om ergens te eten, en bij Puur terecht gekomen. Een vriendelijk, klein, prettig ingericht restaurant, waar het op deze warme zomeravond een stuk rustiger was dan meestal.
Je wordt hier hartelijk ontvangen, en de service is plezierig. Het eten is gewoon goed, maar niet bijzonder of spectaculair. gezien de prijsstelling had ik hier iets meer van verwacht, het is weliswaar niet duur, maar zeker niet geodkoper dan een aantal betere restaurants in het centrum.
Wij hadden vooraf de gravad lax, en als hoofd de tonijnsteak met teriyaki saus, met een sgroppino toe. Smakelijk, maar niet memorabel.
Omwille van de locatie en service zullen we hier nog wel terug komen.
Mark Uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Dichtbij de Stadsschouwburg en prima zicht op de drukte van de Lange Jansstraat. Bij binnenkomst worden onze jassen aangenomen. We besluiten uiteraard om een tafeltje bij het raam te nemen.

We starten met een Ruby Port en een witte Chardonnay. Van het huis brood met olie en mayonaise. De oosterse proeverij als voorgerecht delen we met z'n tweetje. Als hoofdgerecht de tonijnsteak en de gevulde entrecôterolletjes. Beide erg smakelijk.

Als dessert de limoncello-meringue taart. Mooi opgemaakt in een sjeik diep bord, niet handig, maar het oog wil ook wat. Jammer dat de keuze van de koffieleverancier ook bepalend is voor die onogelijk verpakte koekjes. Een bonbon komt hier beter tot z'n recht.

De bediening is gedurende de avond erg vriendelijk, beetje té vriendelijk als je het mij vraagt.
Inge-5 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Heerlijk gegeten! Geweldige tonijnsteak. Alle gerechten waren zeer smaakvol een ook mooi opgemaakt. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeer vriendelijk personeel. Meubilair is prima maar de inrichting zou iets 'spannender' mogen.