PUUR ZEE Restaurant by Imko's

Van Ogtropweg 2 1949 BA Wijk aan Zee Nederland Kaart

Over het restaurant PUUR ZEE Restaurant by Imko's

PUUR uit ZEE Meesterkok Imko Binnerts en Vinologe Cathy Moerdijk resideren sinds twee jaar met hun PUUR ZEE restaurant in de zeer fraaie Villa de Klughte tegen de duinen van het pitoreske Wijk aan ZEE. De prachtige hotelkamers en de fraai verbouwde restaurants vormen het decor van een knusse, persoonlijk en intieme eetbeleving. Het concept is "vis zonder compromis”. Pure smaken uit de zee die perfect worden gecombineerd door de wijnen van Cathy.

Glas champagne

9,3

Jouw recensie over het restaurant PUUR ZEE Restaurant by Imko's

Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Na een wat rommelige ontvangst werd alles weer goed gemaakt met het voortreffelijke menu. Mooie wijnen en een uitgebreide uitleg hierover. Kortom, de avond was zeer geslaagd!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Met ze 3 gegeten en gekozen voor het 6 gangen menu. Met heerlijke sauvignon erbij hebben we genoten van al het heerlijks uit de zee van kreeft tot kaviaar en rode mul tot zeebaars . Alles opgediend als schilderijtjes en super van smaak. Al met al een hele ervaring om bij Imko te eten en zeker komen we weer een keer terug.
Rieks J.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Iets verder uit elkaar zou fijn zijn
Wim C.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Bijzondere kwaliteit gekoppeld aan een persoonlijk en warm welkom waarbij ook geassisteerd werd om de auto op een moeilijke parkeerplek te parkeren. Enthousiaste sommeliers (2) en de beste Vis kok van Nederland.
Gemiddeld ben je 150 pp kwijt, keurig prijs voor een sterren restaurant wat (gelukkig) geen ster heeft.
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Heerlijk gegeten! Alles was zeer vers en van goede kwaliteit. Ook de bijpassende wijnen waren heerlijk en soms erg verrassend, zoals de wijn uit Luxemburg en Israël! Erg vriendelijke bediening die met passie uitleg gaf over het eten en de wijnen. Ook de amuses waren fantastisch, voor de amuse voor het kaasdessert kunnen me ze ‘s nachts wakker maken! Kortom het was een topavond!
Ann P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Wat een buitengewone keuken, vriendelijk personeel echt een aanrader.
Corine B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Heerlijke kleine visgerechten met verfijnde smaken. Vriendelijke en deskundige bediening die goede wijnadviezen gaf. Kortom een avond waarop we verwend werden en heerlijk genoten.
Ineke R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Het eten was geweldig. Een ware smaakexplosie. Er hangt een prettige sfeer en de bediening is erg vriendelijk.
Kortom, voor herhaling vatbaar.
ab S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
wij zijn heel warm ontvangen en hebben uitstekend gegeten.
precies wat ik van Imko verwachhte is uitgekomen.
hulde !!!
wij komen zeker terug.
janneke K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Goed besluit van Imko om zich weer te richten op het culinair hoge niveau, want daar hoor hij.
Een keer gegeten in Haarlem en dat was absoluut geen succes.

Het eten was heerlijk!!!
Annette R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Erg goed en lekker gegeten, enthousiaste, vakkundige en uiterst vriendelijke bediening, de porties mogen wel iets groter.
alieblokhuis .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Dit is culinair genieten op hoog niveau, zowel qua eten als qua drinken.Prijzig, maar het geld waard. Trek er een avond voor uit. Er valt steeds iets te genieten. Het wijnarrangement is een aanrader.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Uitstekende eten, mooie gerechten die uitstekend op smaak zijn, heerlijke combinaties en toch duidelijke herkenbare gerechten. De bijpassende wijnen waren ook uitstekend. Op een vrijdagavond waren drie tafels bezet, daardoor miste de echte gezellige dynamiek. We werden bediend door een vriendelijke dame en twee stagiaires. De bediening was goed maar soms ook wat stuntelig. Voor dit dit geld verwacht je toch topklasse. Bij elkaar opgeteld een uitstekend restaurant als je in de buurt van Wijk aan Zee bent en je van dit soort luxe restaurants houdt. Ik zou er echter niet speciaal voor omrijden, daarvoor missen nog een paar (kleine) puzzelstukjes.
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Wat een geweldige avond hebben wij gehad. We zijn volledig in de watten gelegd door Imko en zijn team. Een vlotte dame in de bediening die je het gevoel dat je ontzettend welkom bent. Hierdoor zaten wij ontzettend ontspannen i.p.v. het "opzitten" wat we in andere restaurants wel eens hebben. Alle gerechten waren even bijzonder. De coquilles (met paddenstoelen), de zalm (briljant) en de kabeljauw (mega vers) sprongen er voor ons nog extra boven uit. Een absolute aanrader. Wij komen spoedig weer.
MarcelvanVelzen .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Alle gerechten waren bijzonder van smaak, een verrassing en evenwichtig.
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Gisteren heerlijk gegeten bij Imko Binnerts Puur Zee. Zeer hartelijke en fijne ontvangst door zijn vrouw. Brood werd onbeperkt bijgevuld, lekkere olijfolie bij het brood. We hadden zes gangen besteld (door een misverstand werden het er vijf, maar dat was ook prima). Wijnarrangement waarbij er werd bijgeschonken, daar hou ik wel van. Makreel Gado Gado is hemels, daar mag je mij gerust een vol bord van geven. Hele fijne visgerechten, hier kun je echt heerlijk eten. Overnachting in hotel, prima geslapen, fijn ontbijt. Aanrader, ik kom zeker terug.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
De paling op het bord gaf wel een vieze bijsmaak aan de avond, aangezien deze vis ernstig met uitsterven wordt bedreigd. Imko gaf zelf aan dat hij gastronoom is en geen wereldverbeteraar, maar dat neemt niet weg dat je een verantwoordelijkheid hebt dat het nageslacht ook ervan kan genieten. Voor de rest heerlijk gegeten.
Beste Martijn, we begrijpen je bezwaar. Echter, ook in de palingbranche is men zich zeer bewust van de toekomst van paling. Het is immers niet in hun belang dat paling daadwerkelijk uitsterft. Onze palingleverancier Hollandpaling uit Spaarndam is een heel oud familiebedrijf en ondersteunt met iedere kilo paling die wordt verkocht de stichting Dupan. Deze stichting is zeer actief betrokken bij de toekomst van paling en voert een actief beleid om het kweken van paling vergaand te verbeteren voor wat betreft de grondstof. Ook daar is discussie over maar wij ondersteunen van harte het beleid van deze stichting. In die zin bedoelde ik mijn opmerking dat ik geen wereldverbeteraar ben maar gastronoom.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Erg lekker en goed eten en niet te veel en goede wijnen etc
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Fantastische gerechten, met een heel verfijnde smaak. We hebben genoten. De bediening is zeer correct, vriendelijk en toch ook heel gezellig.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Wij hebben in oktober het genoegen gehad om bij Imko en Cathy te mogen dineren en overnachten. De kamers zijn ontzettend sfeervol ingericht en de locatie zo dacht bij het strand is heel fijn. Smiddags lekker uitwaaien en Savonds lekker eten. Het 7gangen diner was een beleving die compleet was met de zorgvuldig uitgezochte wijnen erbij. Echt een heerlijke avond uit!