PUUR ZEE Restaurant by Imko's

Van Ogtropweg 2 1949 BA Wijk aan Zee Nederland Kaart

Over het restaurant PUUR ZEE Restaurant by Imko's

PUUR uit ZEE Meesterkok Imko Binnerts en Vinologe Cathy Moerdijk resideren sinds twee jaar met hun PUUR ZEE restaurant in de zeer fraaie Villa de Klughte tegen de duinen van het pitoreske Wijk aan ZEE. De prachtige hotelkamers en de fraai verbouwde restaurants vormen het decor van een knusse, persoonlijk en intieme eetbeleving. Het concept is "vis zonder compromis”. Pure smaken uit de zee die perfect worden gecombineerd door de wijnen van Cathy.

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant PUUR ZEE Restaurant by Imko's

Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Uitstekende eten, mooie gerechten die uitstekend op smaak zijn, heerlijke combinaties en toch duidelijke herkenbare gerechten. De bijpassende wijnen waren ook uitstekend. Op een vrijdagavond waren drie tafels bezet, daardoor miste de echte gezellige dynamiek. We werden bediend door een vriendelijke dame en twee stagiaires. De bediening was goed maar soms ook wat stuntelig. Voor dit dit geld verwacht je toch topklasse. Bij elkaar opgeteld een uitstekend restaurant als je in de buurt van Wijk aan Zee bent en je van dit soort luxe restaurants houdt. Ik zou er echter niet speciaal voor omrijden, daarvoor missen nog een paar (kleine) puzzelstukjes.
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Wat een geweldige avond hebben wij gehad. We zijn volledig in de watten gelegd door Imko en zijn team. Een vlotte dame in de bediening die je het gevoel dat je ontzettend welkom bent. Hierdoor zaten wij ontzettend ontspannen i.p.v. het "opzitten" wat we in andere restaurants wel eens hebben. Alle gerechten waren even bijzonder. De coquilles (met paddenstoelen), de zalm (briljant) en de kabeljauw (mega vers) sprongen er voor ons nog extra boven uit. Een absolute aanrader. Wij komen spoedig weer.
MarcelvanVelzen .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten in dit mooie restaurant. Alle gerechten waren bijzonder van smaak, een verrassing en evenwichtig.
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Gisteren heerlijk gegeten bij Imko Binnerts Puur Zee. Zeer hartelijke en fijne ontvangst door zijn vrouw. Brood werd onbeperkt bijgevuld, lekkere olijfolie bij het brood. We hadden zes gangen besteld (door een misverstand werden het er vijf, maar dat was ook prima). Wijnarrangement waarbij er werd bijgeschonken, daar hou ik wel van. Makreel Gado Gado is hemels, daar mag je mij gerust een vol bord van geven. Hele fijne visgerechten, hier kun je echt heerlijk eten. Overnachting in hotel, prima geslapen, fijn ontbijt. Aanrader, ik kom zeker terug.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
De paling op het bord gaf wel een vieze bijsmaak aan de avond, aangezien deze vis ernstig met uitsterven wordt bedreigd. Imko gaf zelf aan dat hij gastronoom is en geen wereldverbeteraar, maar dat neemt niet weg dat je een verantwoordelijkheid hebt dat het nageslacht ook ervan kan genieten. Voor de rest heerlijk gegeten.
Beste Martijn, we begrijpen je bezwaar. Echter, ook in de palingbranche is men zich zeer bewust van de toekomst van paling. Het is immers niet in hun belang dat paling daadwerkelijk uitsterft. Onze palingleverancier Hollandpaling uit Spaarndam is een heel oud familiebedrijf en ondersteunt met iedere kilo paling die wordt verkocht de stichting Dupan. Deze stichting is zeer actief betrokken bij de toekomst van paling en voert een actief beleid om het kweken van paling vergaand te verbeteren voor wat betreft de grondstof. Ook daar is discussie over maar wij ondersteunen van harte het beleid van deze stichting. In die zin bedoelde ik mijn opmerking dat ik geen wereldverbeteraar ben maar gastronoom.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Erg lekker en goed eten en niet te veel en goede wijnen etc
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Fantastische gerechten, met een heel verfijnde smaak. We hebben genoten. De bediening is zeer correct, vriendelijk en toch ook heel gezellig.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Wij hebben in oktober het genoegen gehad om bij Imko en Cathy te mogen dineren en overnachten. De kamers zijn ontzettend sfeervol ingericht en de locatie zo dacht bij het strand is heel fijn. Smiddags lekker uitwaaien en Savonds lekker eten. Het 7gangen diner was een beleving die compleet was met de zorgvuldig uitgezochte wijnen erbij. Echt een heerlijke avond uit!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Fantastisch visrestaurant met verrassende gerechten. Met veel liefde voor het vak en groot vakmanschap gekookt. Geweldige ambiance en deskundige, gastvrije bediening. Een absolute aanrader.
Gerrit W.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Mooie kaart en schitterende dinergangen. Perfect!.
bartdebeer .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Imko blijft top visgerechten verzinnen en serveren. Het restaurant ligt wat afgelegen in Wijk aan Zee maar is de rit beslist waard. Je kan ook blijven slapen in het hotel in hetzelfde klassieke, smaakvol ingerichte pand.
Wij aten fantastische cocquilles met truffel, overheerlijke tarbot met rode koolsap, kabeljauw met heerlijke saus van gekonfijte ui en een mooi sinaasappeldesert. Katy wist weer spannende wijnen te serveren, die prachtig combineerden met de gerechten. Wat een aanrader. Begrijp alleen niet waarom hij nog geen Michelinster heeft.
Loege S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Puur zee zorgt voor een hoge kwaliteit van wijn en spijs in een mooie omgeving. Service was top, maar wel een verschil qua persoonlijk contact met de verschillende crew leden.
Dirk Jan T.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Prachtige fijnzinnige keuken, erg mooi dat ze dit niveau alweer een hele tijd volhouden. De inrichting is niet opzichtig en je zit er rustig, ongehinderd door andere gasten.
E.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Kunstwerkjes van snaaksensaties met heerlijke passende wijn!
Abcdefghijklmnopqrstuvwxyz alle letters van het alfabet... en
marga K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
wij hebben meerdere keren hier gegeten en het is altijd top zeer verfijnde gerechtjes met heerlijke smaken een aanrader.
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Een heerlijk etentje met mijn vrouw. Een geheel menu maakt de avond gezellig. Een aanwinst voor de hele (grote) omgeving. Alleen het parkeren voor de deur is moeizaam. Een wandelingetje van 10 minuten moet je er voor over hebben.
Bert C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Weer heerlijk gegeten, mooie wijnen bij de 7 gangen. Uitgebalanceerde gerechten, dessert was een feest! Nuchtere bediening, geen poespas. Houden wij van
Martijn Z.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
De ontvangst was hartelijk, de bediening was vriendelijk, hoffelijk en warm, het eten en de bijpassende wijnen waren heerlijk!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Dieet wensen super opgepakt. Zelfs op verzoek de "Socca de Nice". Klasse, komen snel weer langs. "A la Carte" is voor ons wenselijk en dus een opbouwende kritiek. Ga zo door. Klasse.
eugenie K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Imko en zijn brigade koken op michelinster niveau. Wat een verrukkelijke vis gerechten. En dat in een heel gemoedelijke gezellige sfeer. Je wordt volledig in de watten gelegd. Topwijnen erbij geserveerd. Als je visliefhebber bent neem de moeite om naar wijk aan zee te gaan.