PUUR ZEE Bar Bistro by Imko's

Van Ogtropweg 2 1949 BA Wijk aan Zee Nederland Kaart

Over het restaurant PUUR ZEE Bar Bistro by Imko's

Bij PUUR Zee Bar & Bistro ben je van harte welkom om te genieten van een mooi menu maar je bent net zo welkom om even binnen te lopen voor een glas wijn of een heerlijke pint. Geniet even van een echt lekkere bitterbal of een van de heerlijke bites die Imko & team met veel liefde voor je bereidt. Veel wijnen te bestellen per glas!

Het in Haarlem befaamde Wijn & Ko heeft een fraai zusje geopend in Wijk aan Zee. In hotel Villa de Klughte, tegen de duinen, staat de deur wagenwijd open. Veel wijnen per glas, heerlijke kleine gerechtjes en een 3 gangen keuzemenu met vis, vlees en vegetarische mogelijkheden.

Levensgenieters en wijnliefhebbers kunnen hier ook terecht voor een feestelijke gelegenheid, de 'Sunday Wine Experience' (1e zondag van de maand) of zelfs een geheel verzorgde bruiloft.

Glas champagne

- Wijnbar 16:30 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant PUUR ZEE Bar Bistro by Imko's

monique V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
bijzonder gezellige bistro; op prachtige locatie- we zijn hier nu twee keer geweest en het eten is fantastisch. ook heerlijke wijn. wij worden vaste klant!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Geweldige ruimte, zet decoratief. Vriendelijke ontvangst. Alles ging even snel. De gerechten waren goed met bijpassende wijnen.
noordermeerpartners .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Super bistrootje super entrecootje. Bediening jong maar derhalve nog beter gemotiveerd.
We komen nog zeker een keer terug.
Pia V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Heerlijk gegeten in vriendelijke ambiance!
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Puur Zee, Restaurant en Bar Bistro
Dit restaurant met aparte bistro te Wijk aan Zee is een absolute aanrader om er een weekendje weg van te maken, want het heeft 12 hotelkamers in een schitterend gerenoveerd hotel vlakbij het strand. Als je niet gaat overnachten zet de Uber-app op je telefoon!
Wij bestelden een 5-ganger diner plus bijpassend wijnarrangement, beetje prijzig resp. €72,50 en €42,50 maar dan krijg je uitgekiende exclusieve gerechtjes. Als aperitief bestelden wij champagne van Leclerc Briant, die is gekozen als beste van 2017. De fles mochten we leeg drinken, €50.
Wij zaten met zijn vieren aan een flinke tafel in de sfeervolle, iets minder formele bistro, maar konden toch het restaurant menu bestellen.
De amuses met Japanse invloeden en het waterkers soepje met Spaarnwouder paling beloofden alle goeds.
Het voorgerecht; gemarineerde zeebaars was bijzonder mooi gepresenteerd en de Duitse zachte Pinot Blanc van Vignoble des 2 Lunes paste goed bij de zachte smaken.
Vervolgens lag er door inktvis gekleurde zwarte rijst met zeefruit plus een grappig schuimsopje op ons bord, waarbij sommigen van ons de rosé Donia Maria 2016, Julio Bastos enigszins flauw vonden smaken.
Door naar de gegrilde zeetong!! Met een apart bijgeschonken klassieke saus. Heerlijk met een glas Südtiroler Pinot Blanc uit de kelders van St. Michael-Eppan 2016.
De onberispelijke tarbot wordt verrassend genoeg vergezeld van een glas rode wijn op 15 graden Celcius; Umathum van Zweigelt. Er liggen stukjes biet bij en een fluwelen saus met een fris zuurtje, wordt ook apart uitgeserveerd.
Als nagerecht nemen we de kazen, maar er komt eerst nog een pré-dessert, wat enigszins overbodig lijkt. Het laatste gerecht laat wat lang op zich wachten en daarom hebben we de bijpassende Moscatel Anejo van De Muller al op, voordat de kaas er is. Niet getreurd, er wordt gewoon nog eens ingeschonken door de Sommelier en mede-eigenaar Cathy. Alle lof voor Imko en zijn geweldige personeel; het was een gedenkwaardige en perfecte avond!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
we aten in de bistro, heel prettige bediening rn vervolgens onderscheidend goed eten, waaronder de beste oesters ooit. driegangenmenu van ruim 30 euro, zo verschrikkelijk lekker gegeten (en gedronken!)voor relatief weinig geld.Vraag wel de wijnkaart,de wijnprijs kan anders wat tegenvallen.Maar al met al een absolute aanrader op een toplokatie
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
relatief kleine tafeltjes met eenzijdige opstelling. dwz 1 persoon heeft uitzicht en de andere niet.
Selma V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Driegangenmenu was kwalitatief goed en niet duur.
e R.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Heerlijk gegeten en goede service!
Ank W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Een ritje vanuit Haarlem naar Wijk aan Zee is het absoluut waard, ook nu weer een feestje om bij Imko te dineren! Mooie entourage, heerlijke gerechten, het is hem weer gelukt!
M C.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Prima eten; geen culinaire hoogstandjes maar een "eerlijk" bord met o.a. aandacht voor groenten!
De gastvrouw was vriendelijk, echter erg "aanwezig" en liet hier en daar een steekje vallen waaronder de rekening die tot 2x toe niet juist was.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
De service is goed, gastvrij en vriendelijk. De sfeer wat stijf en de tafels staan dicht op elkaar. Het eten vond ik echt niets bijzonders en de bijpassende wijn tegenvallen. Ik had door de recensies hoge verwachtingen, deze zijn helaas niet uitgekomen. Vond het behoorlijk aan de prijs.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijke smaken gecombineerd met lekkere wijnen. We kregen uitgebreide informatie door de sommelier! Wat ik ook fijn vond was dat de porties niet zo enorm groot waren.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Als het restaurant Imko's Puur Zee op zondagavond gesloten is, dan is de bistro van herbergier Binnerts en chef Jacco Calf een zeer goed alternatief. Een gezellig bar met open haard en een paar mooie typische bistro tafeltjes in een knusse setting. In tegenstelling tot het restaurant worden hier ook landdieren geserveerd, en dat valt zeker niet tegen.
Een mooi gegrild stukje tonijn om mee te beginnen. Daarna een heerlijk witlofsoepje met zalm en kwartelei, een mooi stukje rogvleugel en als hoofdgerecht mooi zacht gegaard rundvlees. Een mooi chocolade en noten dessert om het af te ronden. De vrouwe des huizes, Cathy Moerdijk schonk ons deze avond een aantal heerlijke Kroatische wijnen, tot en met een fantastische dessertwijn aan toe. Zo willen we het weekend wel vaker afsluiten.
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk eten, goede bediening, mooie en romantische plek. Veel lekkere wijnen per glas en goed advies van de serveerster.
P_Roever .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Het eten was uitstekend. Op de bediening was ook niets aan te merken: vriendelijk, vakkundig en correct.
We hebben gegeten op het terras aan de voorzijde. Een klein nadeel hiervan is, dat er een nogal drukke straat langsloopt.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Leuk terras bij het zwembad. Mooie ambiance.
Eten was in orde, porties bij het hoofdgerecht niet al te groot.
We hadden er een salade bij moeten bestellen, onze schuld.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bourgondisch restaurant met een echte specialiteiten kaart. Wijn was ook erg goed. Tevens perfect verzorgd. Mooie locatie aan de rand van het duin.
Ellie C.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Wijn & Ko in Wijk aan Zee. De ober was vriendelijk met een vleugje humor. De wijn was heerlijk en het driegangenmenu diner was perfect. Zowel het Vitello Tonnato als de day catch, dit keer Schol met wat zeevruchten en een heerlijke saus met wortel, doperwtjes en wat kriel. Het toetje is een aanrader. Citroentaartje met frambozensorbet en heerlijke zoete aardbeitjes.
Marianna D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Het eten en de wijnen waren heerlijk. De stoeltjes zitten niet prettig en de inrichting mag voor een bistro iets informeler en gezelliger.