Puur Vlieland

6,7

Jouw recensie over het restaurant Puur Vlieland

Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Hierheen gegaan omdat we trek hadden in pizza en niet te veel geld uit wilde geven(uit eten op Vlieland is niet erg goedkoop). De inrichting is creatief en er is zowel een voorgedeelte, als achtergedeelte plus een tuin. In het achtergedeelte kan diegene die op de bank zit nog wel eens nat worden bij regen. Misschien iets om op te letten?

We kozen voor de pizza vegetariana en de pizza van de maand(cranberry's, geitenkaas en rode ui). Die eerst genoemde was flauw en niet bijzonder van smaak, maar die tweede was echt heel lekker! Een super goede combinatie die een vast plekje op de kaart verdiend! Helaas waren de bodems van de pizza's erg hard en droog, vergelijkbaar met restaurante pizza's uit de supermarkt. Daardoor zou ik dit toch niet aanraden.

De bediening was verder prima.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Goede bediening. Lekker gegeten. Pizza van de maand en lasagna. Super. Ook de wijn erbij en desert was echt goed. Aanrader!!
ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Het viel me erg tegen, ik heb het eten afgehaald. Het bestelde viel erg tegen en het klopte ook niet met wat we hadden besteld. De rode bieten salade bevatte niks van wat werd beschreven, echt alleen maar rode bietjes. De rest was acceptabel, maar ook niet meer dan dat.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Lekker eten en vriendelijke, persoonlijke bediening. Gevarieerde menukaart, ook gerechten met lokale invloeden. Vooral mijn nagerecht was fantastisch: vanilleijs met espresso.
Ylona K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hebben met 5 man pizza gegeten. De bodem van de pizza was keihard, alsof het veel te lang in de oven heeft gezeten. Niet lekker! Toen we het aangaven gaf de eigenaar aan dat het zo hoort. Nou ik heb ze nog nooit zo hard gehad! Daarnaast zat de eigenaar zijn personeel af te foeteren midden in het restaurant, lekker sfeertje zeg maar. Ik ga hier nooit weer heen, geen aanrader!
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
De kaart is aangepast tot groot verdriet van de kinderen. De kindertapas is bijv aangepast in 2 gehaktballetjes, stukje komkommer, 3 snoeptomaatjes en 3 dikke frietjes voor 7,50.
Prijs is bij meer gerechten erg hoog voor wat je krijgt.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Gemoedelijke bediening, tapas €17,95 was prima. 7 verschillende 'potjes', we hadden het idee dat een andere tafel een andere samenstelling had van tapas. Wij (2 personen) hadden ook niet twee identieke planken,waardoor we eigenlijk nog meer konden delen.
-brandnetelkaas, worst, gehaktballetjes in tomatensaus, uiringen, inktvisringen, kippenvleugel, sparerib.
als dessert hebben we heerlijke brownie met slagroom gegeten.
Voor twee personen €60,- zonder alcholische drankjes.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Prima restaurant met een gevarieerde kaart in de hoofdstraat van Vlieland. Gewoon een lekkere pizza gegeten, lekker wijntje er bij. Niet hoogstaand, maar wel een aanrader!
cucimulut X.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Na een fietstocht over het eiland gingen we met z'n achten eten bij PUUR Vlieland. We zaten achterin, in de ruime uitbouw. Het was er druk, veel groepen andere vakantiegangers ook. Maar de lachende bediening verwerkte alles geolied. Een echte aanrader: de fusilli met spinazie, bleu de Wolvega (Friese schimmelkaas) en walnoten, een perfecte combinatie! De pizza's (4 formaggi, jutterspizza, margerita) waren redelijk, de bodems een beetje broodachtig. De kindertapas met knakworstjes, bitterballen en kippenvelugeltjes was een leuke vondst; misschien alleen ook nog een bakje tomaatjes/komkommer erbij doen? Ondanks de drukte verschelen alle gerechten opvallend snel en tegelijkertijd bij ons op tafel.
Renate B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Gezellig eetcafe met wat bonte inrichting, Onduidelijk welke kaart gevoerd wordt, Nederlands, Spaans en Italiaans door elkaar. Personeel is vriendelijk. Wij hadden een salade caprese vooraf en een italiaanse bol met kruidenboter en pesto. Het hoofdgerecht was een pizza frute di mare en melanzane. Het eten was oke maar niet erg bijzonder. Prijs kwaliteit verhouding is goed.
kordeboer .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Puur is een fabriek, dat is op zich prima. makkelijk eten voor de toeristen. Echter.... op vrijdagavond is het druk en moet je reserveren. hebben we gedaan, om 20:00 waren we welkom. Tafels dicht op elkaar grote groepen en veel onnodig geluid. We bestellen 3 pizza en 1 pasta. Duurt meer dan een uur. Bij navraag krijgen we het commentaar dat het druk is.
Ja het is druk. Ja je richt je restaurant in als overdekte fabriek in een setting wat vroeger een terras was. Dus ga dan niet tegen je gasten vertellen dat het druk is... maar zorg er voor dat je het op orde hebt. Oh ja, het eten. rauwe champignons op een pizza??? droge pasta? Ver van een aanrader. Ga ergens anders eten voor 25 euro meer en je hebt een topavond!
BosBoonstra B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
We aten hier met zijn tweeën pizza. Wat jammer dat de bodem niet zelf gemaakt wordt. Hij wordt zo uit de fabriek aangeleverd en is te dik en slap. Verder kwam volgens ons de tomatensaus rechtstreeks uit blik; ook niet vers dus. Gelukkig was het beleg erop royaal en goed van smaak. De bediening is vriendelijk en attent. Wij zaten in het achterste gedeelte van de zaak. Hier zaten veel gezinnen met kinderen en een slechte akoestiek, herrie dus. Tip: vraag bij reservering om een tafeltje voorin.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Gisteravond gegeten bij Puur Vlieland. Voor de maandagavond was t redelijk bezet. Gekozen voor brood met kruidenboter en pesto als voorafje. Kregen lekker warm broodje met schijfje kruidenboter en bakje pesto. Beiden goed van smaak. Hierna viel keuze op pizza van de chef, met rucola en serranoham en de pasta arrabiata. Beleg van pizza was lekker, maar bodem was helaas niet krokant. De pasta goed warm en op smaak, maar miste wat olijfolie voor de smeuïgheid. Op bord stond keurig een bakje met parmezaanse kaas, vlokken en rasp...prima! Bediening was vriendelijk. Jammer vond ik de muziekkeuze. Deze zaak vraagt om Italiaanse achtergrondmuziek...zou de sfeer m.i. zeker verhogen.
X V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Bij Puur geweest om een pizza af te halen. Vriendelijke ontvangst en een zeer gezellig restaurant. We hadden pizza tonijn en een pizza van de chef. Alletwee superlekker, echt een aanrader
Stef V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Hier gegeten, vooraf wat brood met kruidenboter en een dressing, goede starter. Daarna de pizza van de cheffin. Zalm, kappertjes en rucola. Het smaakte goed, maar gezien de prijs had ik toch wat meer zalm verwacht. Het mocht de pret niet drukken.
Na een Irish Coffee, lekker!
De heer die ons bediende (en tevens de andere gasten) deed het erg netjes en was behulpzaam, ondanks dat het later op de avond toch erg druk werd. Knap gedaan.
De mooie tafels staan wel erg dicht op elkaar.
Wij zullen hier vast nog een keer komen voor een (snelle) pizza.
Reitse .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een beginnende traditie voor het mooie hardloop evenement op het eiland, een pastadiner bij Puur.

De kinderstoel stond reeds klaar en voor we het wisten kwam er een plankje brood met, aanrader, groene pesto! Uiteraard ook kruidenboter die eveneens prima smaakt.

Voor het hoofdgerecht waren vrouw en kind even naar buiten. Toen het geserveerd werd wilde ik ze ophalen, echter was een tweede lid van de bediening dit al gaan regelen. Service!

De lasagne is van prima kwaliteit, goed warm, zacht en vullend. Het kindermenu zag er ook prima uit voor zolang dat zichtbaar bleef, zoon at er goed en smaakvol van. Ook mijn vrouw genoot van haar vegetarische pasta.

De desserts waren eveneens van goede kwaliteit (tiramisu en panna cotta).

De volgende dag goed hard op kunnen lopen, maar ook terugdenkend aan een leuke avond eten.
Ize B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Prima voor een makkelijke pizza of pasta. Met een fijne selectie bieren plus borrelgarnituur en vriendelijke service (en, als rock-liefhebber, goede muziek!) is Puur een uitstekend café voor een drankje later op de avond.
-Astrid- .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Puur Vlieland ziet er veelbelovend uit. Helaas maken ze dat niet helemaal waar. Zelf hebben we gekozen voor een vleesgerecht en iets vegetarisch. Beide smakelijk, maar niet om laaiend enthousiast over te worden. Naar onze smaak te weinig (Italiaans) gekruid.

Bij binnenkomst werd ons gevraagd of we alvast wat brood en olijfjes wilden, en dat wilden we wel. Later bleek dat hiervoor bijna 10,- in rekening werd gebracht. Het was wel zo netjes geweest als dat vooraf was vermeld.

Al met al wel lekker gegeten, maar voor wat we uiteindelijk moesten betalen, hadden we ook naar een luxer restaurant kunnen gaan. Jammer dat het meer uitstraalt dan dat het waar maakt.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Vandaag was het tapas dag. In een wat winderige serre, omdat de deur niet goed sloot konden wij toch nog genieten van de Vitello tonato. Twee maten. Een kleine bord voor bij het driegangen menu en een groot bord volgens het a la carte menu? De pasta, die bij het menu hoorde smaakte prima. De tapas assortie waren niet verrassend. Twee gehaktballetjes, drie kippenkluifjes, plakjes gerookte ham etc.
Aardige mensen in de bediening.
Annelies R.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Vriendelijke mensen bij Puur. Hoewel ze zich bij binnenkomst zichtbaar de benen uit het lijf moesten rennen, wisten ze ons toch te behouden voor een tafeltje in het achterste deel van het restaurant. Dat leek een overdekt terras, waar op zich een prettig rommelig-artistiekerige sfeer hing, maar waar het blijkbaar niet echt goed warm te krijgen was en de verlichting grote afbreuk deed aan de gezelligheid. De naam sprak ons echter aan (hier moest wel duurzaam en met liefde bereid eten geserveerd worden) en zoonlief was al in de weer met stiften van het huis, dus we bleven toch maar. Veel te koud buiten om verder te zoeken. Er werd lekkere rode huiswijn geschonken, maar het voorgerecht maakte te weinig indruk om te onthouden. Man en zoon hadden als hoofdgerecht een pizza, waar ze best tevreden mee waren. Ik ging voor de pasta met een lokale kaas, spinazie en walnoten. Een vervanging voor de walnoten (daar krijg ik een zere tong van) was helaas niet voorhanden. Dan maar kijken hoeveel happen ik kon verdragen. Dat viel mee. Het was een lekker en simpel gerecht, maar wel enorm veel, wat mij betreft. Een toetje paste er niet meer in.