Puur Mercure

Heuvelpoort 300 5038 DT Tilburg Nederland Kaart

Over restaurant Puur Mercure

Geniet van het goede leven

Je hoeft geen hotelgast te zijn om te kunnen genieten bij Puur Mercure. Dit is de trendy, eigentijdse, smaakvolle en vooral gezellige brasserie van het Mercure Hotel in Tilburg, waar iedereen zich meteen thuis voelt. Maak kennis met het gastvrije en ontspannen karakter van deze heerlijke eetgelegenheid en laat je door de enthousiaste bediening een avondje lekker in de watten leggen. Het zal je hier gegarandeerd aan niets ontbreken!

Meer informatie over restaurant Puur Mercure

• : Parkeerplaats

• Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,1
Sylmako .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Voor/hoofd en nagerecht kwalitatief zeer goed.
Verschillende mensen dus verschillende wensen,ook hier wordt rekening mee gehouden.
Goede uitleg over de diversiteit van de kaart en persoonlijke wensen worden ingewilgd.
Ook zeer goede uitleg over de bijpassende wijn,waarin ook een zeer grote diversiteit.
Kortom een aanrader,en tot slot hulde voor het bijzonder kundig en vriendelijk personeel.
Diane V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hadden een verrassings menu van de chef i.c.m. een bier arrangement. De verschillende gangen waren stuk voor stuk heerlijk en de biertjes erbij maakten het geheel compleet.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Na de sauna hadden we trek, en de keuken serveert daar ook. Voorafjes, carpaccio-uiensoep, prima in orde. Hoofdgerechten, wiener schnitzel-visjes, ook. Geen culinaire verrassingen op de kaart maar waarom zou dat ook moeten. Bediening was vriendelijk en correct.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Op vrijdagavond nog last minute willen uiteten met z'n vieren. Kok Verhoeven en Hofstede zaten al vol en daarom kwamen we bij brasserie Puur Mercure terecht. Leuk om iets nieuws uit te proberen, want deze kenden we nog niet (wel Taste die zich in hetzelfde pand bevindt). De brasserie was erg rustig! We hadden allemaal voor het 3-gangenkeuzemenu gekozen. Alhoewel het restaurant vrij leeg was, werden we niet goed in de gaten gehouden door de bediening. Glazen stonden lang leeg en als je iemand nodig had moest je moeite doen om de ober te wenken (een keer zelf naar de bar toe gelopen). Het duurde ook lang voordat het eten op tafel stond. Jammer was dit, vooral omdat het niet druk was met gasten.

Het eten was lekker; vooraf had ik de carpaccio en die smaakte goed. Als hoofdgerecht koos ik de bouillabaisse. Deze was erg lekker, maar iets (ook voor de prijs) te mager gevuld. Drie kleine stukjes vis, twee gamba's en nog kleine Noordzee garnaaltjes. De bouillabaisse werd op verzoek wel bijgeschonken. Het dessert was prima, maar niet als verwacht. Ik koos voor de parade van chocolade, maar het leek meer op een bord met verschillende friandises (friandises stonden ook apart op de dessert kaart). De moelleux die een tafelgenoot had was heerlijk!

Al met al prima eten (ik vind het eten een 7,5 waard, maar dat is niet mogelijk op deze website), maar qua service kon het een stuk beter! De prijs-kwaliteitverhouding is goed bij het nemen van een menu. De prijzen van de gerechten los zijn redelijk hoog in vergelijking met wat je krijgt.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Met twee vriendinnen een high wine gedaan bij Puur mercure. Het is echt heel gezellig om zo in een ongedwongen setting aan van alles te knabbelen, lekker te kletsen en ondertussen goede wijntjes te drinken. Aangezien ik bij een hightea de zoete dingen nooit het lekkerst vind is dit een beter alternatief. Maar ik weet niet van veel plekken waar ze er met amuses, voorgerechten en toetjes een decadent tintje aan geven. En dat vind ik toch wel leuk :)
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
De stoelen zaten lekker en het ziet er aardig uit, maar het eten viel gezien de prijs wel wat tegen en de bediening was afschuwelijk.
WIJ waren met 4 personen,
Eerst brood met tapenade, olie en zout genomen. Was gewoon lekker.
Als voorgerechten hebben wij genomen: insalata caprese (erg weinig voor 7,50), uiensoep (goed en met een stukje brood) en een salade asperge (mooi geserveerd, wat lekkere zalm en gamba's maar nauwelijks asperge voor 8,50). Toen ik vroeg of ik er een beetje brood bij kon krijgen keek de serveerster of ze vuur zag branden. Dat hoorde er niet bij en kon ik dus ook niet krijgen.
Als hoofdgerecht hebben wij genomen een vega spaghetti (was wat saai en dat voor 10,50), een hollandse biefstuk, een wiener schnitzel en een gamba's. Deze gerechten (16,50 en 17,00) werden op het bord geserveerd; er zat een klein beetje rauwkost bij en een beetje patat met mayonaise. De hoeveelheid rauwkost en patat was erg magertjes.
Wij hebben alle vier twee drankjes genomen maar een karaf gewoon water erbij bleek niet mogelijk te zijn.
Omdat het ook allemaal erg lang duurde en de gerechten ook nog niet eens gelijk op tafel waren gekomen hadden wij geen zin meer in een toetje. Het was in dit restaurant genoeg geweest.
Ik vroeg om de rekening en - ongelooflijk maar waar - die werd op tafel gesmeten terwijl de serveerster luid zei "dat is dan 102,10".
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt en ik ga hier zeker nooit meer heen.
E M.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Op de website stond een lunchspecial voor 5,50 euro. Soep, broodje, sapje en koffie of thee. Toen wij hier naar vroegen werd er naar de kaart verwezen waar alle lunchgerechten op stonden en wist de serveerster niks van deze actie. Na enig aandringen ging ze t vragen en kostte het nu 6 euro voor een tomatensoep en een broodje kipfilet. Of we er nog iets bij wilden drinken? Zat er toch bij? T was koffie/thee OF sapje. Nou ja dan maar afrekenen. Toen was t ineens 6,50 euro. Haal deze actie dan gewoon van de site af!
Simone-91 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Ik ben al meerdere malen bij Puur Mercure wezen eten. De prijs/kwaliteit verhouding is hier erg goed. Zo kun je een 3 of 4 gangenmenu nemen voor een prima prijs. Als je de gerechten los besteld, zijn ze nog steeds erg goed betaalbaar. Ook de kwaliteit van het eten is goed, vooral de carpaccio en de truffelpasta vind ik er erg lekker! De bediening is verder prima, niets bijzonders. Ik zal hier zeker nog regelmatig terug komen.
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Wij zijn er voor een high tea geweest, dit was erg uitgebreid en eens wat andere hapjes dan anders; net wat luxer. De high tea werd in gangen geserveerd, klein soepje e.d. vooraf, hapjes als 'hoofd' en naderhand een klein dessertje. Alles was heerlijk! Een complementair glaasje bubbels en een goodiebag maken het wel af, erg leuk!
Volgende week gaan we er met een grote groep eten, dus ik ben benieuwd hoe het bij het diner is.
RCM .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Enige tijd geleden gegeten bij Puur in Tilburg. Dat was een feestje. De gerechten waren smaakvol en keurig opgemaakt. Het enthousiasme van de keukenbrigade spetterde er van af! I.v.m zwangerschap kon ik niet alles eten. De keuken had sommige gerechten daarom aangepast tot een creatie die misschien wel lekkerder was dan het origineel. Tussen elke gang een extra hapje of amuse en op het eind ook nog huisgemaakte friandises. Dit alles in een strakke doch intieme omgeving met uiterst vriendelijk bediening.
Een zeer geslaagd avondvullend programma!