Puur Mercure

Heuvelpoort 300 5038 DT Tilburg Nederland Kaart

Over het restaurant Puur Mercure

Geniet van het goede leven

Je hoeft geen hotelgast te zijn om te kunnen genieten bij Puur Mercure. Dit is de trendy, eigentijdse, smaakvolle en vooral gezellige brasserie van het Mercure Hotel in Tilburg, waar iedereen zich meteen thuis voelt. Maak kennis met het gastvrije en ontspannen karakter van deze heerlijke eetgelegenheid en laat je door de enthousiaste bediening een avondje lekker in de watten leggen. Het zal je hier gegarandeerd aan niets ontbreken!

Meer informatie over restaurant Puur Mercure

• : Parkeerplaats

7,1
6,9

Jouw recensie over het restaurant Puur Mercure

Natasja J.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Bediening was traag en had geen oog voor de gasten. Ook behoorlijke tijd moeten wachten op de kaart en uiteindelijk om kaart moeten vragen. Alles ondanks een halfleeg terras en volledig leeg binnenrestaurant.
Eten was redelijk.
Desiree V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Onsympathieke, onvriendelijke en inadequate bediening, we moesten ook lang wachten.
Misleidende reclame: er stond een aanbieding op een bord op de stoep om klanten binnen te lokken, maar de aanbieding gold alleen als je had gereserveerd.
Eten matig van kwaliteit, zeker in verhouding tot de prijs.
De maaltijd werd opgediend op een rustieke plank (in plaats van een bord), waar het vet van het eten vanaf droop, en dit drupte via de tafel (met latjes en kieren) vervolgens op onze kleren. Er kwam géén excuus toen we dit aan het personeel aangaven!
Het was niet moeilijk om te besluiten dat we hier dus nooit meer gaan eten.
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
We hadden een high-tea gereserveerd. Bij de reservering onze de allergie gemeld van mijn vriendin. De bediening was op de hoogte en de kok kwam aan tafel om te informeren. Er was met alles rekening gehouden en er werd volop meegedacht. Een fantastische service ! Zelden meegemaakt.
Leo S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Het eten was goed ,de wijn ook ,maar zeer zuinigjes geschonken tov de prijs!
Veroniquevanb V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
De high wine was heerlijk. Goed verzorgd met goed gevulde glazen wijn, heerlijke culinaire gerechtjes en goede uitleg van de bediening. Met de humor van de bediening was onze avond compleet. Het was voor herhherhaling vatbaar!
4appels .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Voor ons was een bezoek aan Puur een verrassing! De ambiance is dermate sfeervol dat je je zeker niet in het restaurant van een hotel waant en de geserveerde gerechten waren echt allemaal meer dan goed! Uitstekend van smaak, mooi van presentatie, echt verzorgd! Mooie keur aan wijnen die per glas te bestellen zijn, kortom: wij hebben genoten. Valt er dan niets te verbeteren? Gasten even persoonlijk verwelkomen bij binnenkomst en net zo begeleiden na afloop kost niet veel moeite maar maakt gastvrijheid wel 'af'.
scheffer_rene .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Op vrijdag avond naar dit restaurant gegaan om de verjaardag van onze dochter nog even af te sluiten met een etentje. Wat mij opviel is dat alle restaurants bezet waren in Tilburg behalve Puur. WIj bestelden een Ribeye en tweemaal de Coque au Vin. Alle gerechten werden koud/lauw geserveerd. De Coque au Vin was werkelijk rampzalig. een aantal botten opgediend in een lauw warme vettige drab in een gietijzeren schaaltje. Naast het schaaltje lage en wit broodje plomp verloren. De kip was werkelijk smakeloos, De champignons waren niet te vinden en de saus was groezelig vet. Nada we dit gemeld hadden, kwam de leiding van de bediening vertellen dat ze dit gerecht als team goed bevonden hadden en dat ze er volledig achter stonden. Indirect werd ons verteld dat onze mening niet correct was ! We hebben koffie gratis gekregen maar eigenlijk hadden we het gerecht niet moeten betalen. Omdat het mijn dochters verjaardag was, wilde ik daar niet al te veel ophef over maken. Kortom een van de slechtste eet ervaringen van de afgelopen jaren. We komen hier nooit meer terug !
JC D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Geen speciaal Kerst menu. Was geen enkel probleem. Hebben met onze vrienden een gezellige avond gehad. Maar vooral heerlijk gegeten.
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Aangename sfeer, maar de menukaart is vergeleken met eerdere bezoeken zeer sober.
Bedienend personeel is vriendelijk maar zeer onbekwaam. Hoe puur Metcure aan een 8,2 komt is mij een raadsel.
Paul C.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Prima eten voor een goede prijs. Geen verrassingen. De tarte tatin was echt slordig opgemaakt, wel erg lekker. Het personeel had het druk met onderling converseren, dat stoort me áltijd. Wel aardige jongens hoor.
Toby V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Via Iens online gereserveerd, eenmaal in het restaurant aangekomen bleken ze niets te weten van een reservering en werden we aan een toevallig lege tafel geplaatst. Na een half uur gezeten te hebben zonder dat er iemand van de bediening langskwam, kwam er eindelijk iemand vragen of we iets wilden drinken. Drinken en de menukaart werd gebracht, na een kwartier kwam er iemand vragen of we onze keuze hadden gemaakt. Keuze opgegeven, menu werd niet terug meegenomen, ze liggen waarschijnlijk nu nog op die tafel. Na een half uur kwam het voorgerecht. Dit smaakte verder goed. Nadat het voorgerecht op was kwam de bediening de borden meenemen, waarbij de helft, waaronder lege glazen en flesjes, bleven staan. Een uur gewacht op het hoofdgerecht, waarna er iemand kwam om te zeggen dat er iets fout was gegaan, kan gebeuren. Echter, in dat uur is er niemand langs de tafel gekomen om ons drinken aan te bieden / de andere helft van het voorgerecht weg te nemen. We zouden een drankje van het huis krijgen, toch fijn, want we hadden dorst. Bij het brengen van het hoofdgerecht (biefstuk, rare) was deze totaal niet rare, maar eerder medium-well done. Zonde, want de smaak was wel goed. Bij afnemen van het hoofdgerecht werd weer niets te drinken aangeboden. Dessert volgde snel op het hoofdgerecht, en was een "chocoladeverrassing". Volgens mij doelde ze hier erop dat t een verrassing was dat er iets op je bord lag, het was namelijk 1 bonbon, 1 kokosbolletje en een brownie van 1x1x1cm. Hierna maar snel afgerekend en weggegaan.
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Goede prijs/kwaliteitsverhouding ! Prima en voldoende gegeten voor relatief weinig geld. Personeel vriendelijk, en behulpzaam. Conclusie: voor een doorsnee restaurant een dikke 8
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Voor/hoofd en nagerecht kwalitatief zeer goed.
Verschillende mensen dus verschillende wensen,ook hier wordt rekening mee gehouden.
Goede uitleg over de diversiteit van de kaart en persoonlijke wensen worden ingewilgd.
Ook zeer goede uitleg over de bijpassende wijn,waarin ook een zeer grote diversiteit.
Kortom een aanrader,en tot slot hulde voor het bijzonder kundig en vriendelijk personeel.
Diane V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hadden een verrassings menu van de chef i.c.m. een bier arrangement. De verschillende gangen waren stuk voor stuk heerlijk en de biertjes erbij maakten het geheel compleet.
bart D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Na de sauna hadden we trek, en de keuken serveert daar ook. Voorafjes, carpaccio-uiensoep, prima in orde. Hoofdgerechten, wiener schnitzel-visjes, ook. Geen culinaire verrassingen op de kaart maar waarom zou dat ook moeten. Bediening was vriendelijk en correct.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Op vrijdagavond nog last minute willen uiteten met z'n vieren. Kok Verhoeven en Hofstede zaten al vol en daarom kwamen we bij brasserie Puur Mercure terecht. Leuk om iets nieuws uit te proberen, want deze kenden we nog niet (wel Taste die zich in hetzelfde pand bevindt). De brasserie was erg rustig! We hadden allemaal voor het 3-gangenkeuzemenu gekozen. Alhoewel het restaurant vrij leeg was, werden we niet goed in de gaten gehouden door de bediening. Glazen stonden lang leeg en als je iemand nodig had moest je moeite doen om de ober te wenken (een keer zelf naar de bar toe gelopen). Het duurde ook lang voordat het eten op tafel stond. Jammer was dit, vooral omdat het niet druk was met gasten.

Het eten was lekker; vooraf had ik de carpaccio en die smaakte goed. Als hoofdgerecht koos ik de bouillabaisse. Deze was erg lekker, maar iets (ook voor de prijs) te mager gevuld. Drie kleine stukjes vis, twee gamba's en nog kleine Noordzee garnaaltjes. De bouillabaisse werd op verzoek wel bijgeschonken. Het dessert was prima, maar niet als verwacht. Ik koos voor de parade van chocolade, maar het leek meer op een bord met verschillende friandises (friandises stonden ook apart op de dessert kaart). De moelleux die een tafelgenoot had was heerlijk!

Al met al prima eten (ik vind het eten een 7,5 waard, maar dat is niet mogelijk op deze website), maar qua service kon het een stuk beter! De prijs-kwaliteitverhouding is goed bij het nemen van een menu. De prijzen van de gerechten los zijn redelijk hoog in vergelijking met wat je krijgt.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Met twee vriendinnen een high wine gedaan bij Puur mercure. Het is echt heel gezellig om zo in een ongedwongen setting aan van alles te knabbelen, lekker te kletsen en ondertussen goede wijntjes te drinken. Aangezien ik bij een hightea de zoete dingen nooit het lekkerst vind is dit een beter alternatief. Maar ik weet niet van veel plekken waar ze er met amuses, voorgerechten en toetjes een decadent tintje aan geven. En dat vind ik toch wel leuk :)
judith V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
De stoelen zaten lekker en het ziet er aardig uit, maar het eten viel gezien de prijs wel wat tegen en de bediening was afschuwelijk.
WIJ waren met 4 personen,
Eerst brood met tapenade, olie en zout genomen. Was gewoon lekker.
Als voorgerechten hebben wij genomen: insalata caprese (erg weinig voor 7,50), uiensoep (goed en met een stukje brood) en een salade asperge (mooi geserveerd, wat lekkere zalm en gamba's maar nauwelijks asperge voor 8,50). Toen ik vroeg of ik er een beetje brood bij kon krijgen keek de serveerster of ze vuur zag branden. Dat hoorde er niet bij en kon ik dus ook niet krijgen.
Als hoofdgerecht hebben wij genomen een vega spaghetti (was wat saai en dat voor 10,50), een hollandse biefstuk, een wiener schnitzel en een gamba's. Deze gerechten (16,50 en 17,00) werden op het bord geserveerd; er zat een klein beetje rauwkost bij en een beetje patat met mayonaise. De hoeveelheid rauwkost en patat was erg magertjes.
Wij hebben alle vier twee drankjes genomen maar een karaf gewoon water erbij bleek niet mogelijk te zijn.
Omdat het ook allemaal erg lang duurde en de gerechten ook nog niet eens gelijk op tafel waren gekomen hadden wij geen zin meer in een toetje. Het was in dit restaurant genoeg geweest.
Ik vroeg om de rekening en - ongelooflijk maar waar - die werd op tafel gesmeten terwijl de serveerster luid zei "dat is dan 102,10".
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt en ik ga hier zeker nooit meer heen.
E M.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Op de website stond een lunchspecial voor 5,50 euro. Soep, broodje, sapje en koffie of thee. Toen wij hier naar vroegen werd er naar de kaart verwezen waar alle lunchgerechten op stonden en wist de serveerster niks van deze actie. Na enig aandringen ging ze t vragen en kostte het nu 6 euro voor een tomatensoep en een broodje kipfilet. Of we er nog iets bij wilden drinken? Zat er toch bij? T was koffie/thee OF sapje. Nou ja dan maar afrekenen. Toen was t ineens 6,50 euro. Haal deze actie dan gewoon van de site af!
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Wij zijn er voor een high tea geweest, dit was erg uitgebreid en eens wat andere hapjes dan anders; net wat luxer. De high tea werd in gangen geserveerd, klein soepje e.d. vooraf, hapjes als 'hoofd' en naderhand een klein dessertje. Alles was heerlijk! Een complementair glaasje bubbels en een goodiebag maken het wel af, erg leuk!
Volgende week gaan we er met een grote groep eten, dus ik ben benieuwd hoe het bij het diner is.