Over het restaurant PUUR M

Bij restaurant Puur M komen groente en fruit uit de eigen moestuin. Die bevindt zich in Lent onder de naam Warmoes Historische Tuinderij, een levend museum vol onbespoten vruchten en groenten. In de keuken van Puur M komen ze volledig tot hun recht. Ze worden bereid tot kleurrijke creaties met verrassende smaken en gecombineerd met diervriendelijk geproduceerd vlees of duurzame vis. Wil je een lekker glas wijn erbij of liever iets zonder alcohol? De vriendelijke bediening adviseert je graag.

Bij Puur M draait het om pure smaken. In het met villa’s gevulde dorp Berg en Dal gebruikt chef- kok Maarten de Jong lokale en dagverse producten, die hij op steeds weer verrassende manier verwerkt in z’n gerechten. Van traditioneel tot vernieuwend.

Glas champagne

9,5
9,4
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
We hebben gekozen voor het verrassingsmenu incl. wijnarrangement, en het geheel klopte helemaal! Erg goed op elkaar afgestemd, met verrassende combinaties.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Het was soms wat lastig om elkaar te verstaan. De tafels zijn redelijk breed, waardoor je ver van elkaar af zit, en de ruimte klinkt wat hol. Mijn moeder had moeite om over het geluid van andere gasten heen te komen zowel met luisteren als met praten. Verder alleen positieve ervaring met eten en bediening! Groeten Ellen
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Meerdere malen geweest, blijft genieten!
Treintje W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Super bediening, allemaal uiterst vriendelijk en goede uitleg over de producten die op tafel werden gezet. Gezellige locatie en inrichting en het eten was een groot feest voor alle smaak pupillen.
hans R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Voortreffelijk. Wij eten regelmatig "buiten de deur", maar dit restaurant was het beste sinds lange tijd!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten en gedronken. Blijft een feestje!
Cees h V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Uitstekend gegeten bij PuurM . Genoten van de avond met een heerlijke 4-gangen diner. De doverse gerechten werden als prachtige plaatjes opgediend en smaakten voortreffelijk. De geadviseerden wijnen waren klasse. De bediening was vanad de entree tot aan de koffie uitstekend. Een aanrader restaurant PuurM.
Zijn wij opnieuw in Berg & Dal dan zjopen wij graag weer te genieten bij PuurM
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Een echt originele kaart met mooie smaakcombinaties en texturen, erg sympathieke bediening: met stijl en toch spontaan en ontspannen. We hebben enorm genoten!
ap V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Te veel componenten op bord die overbodig en/of te vlak van smaak waren, rubberen gelei (dessert-amuse), op soppig vel gebakken visje (3x3cm), geen kruiden en specerijen gebruikt, wel zoute huzarensalade in salade nicoise. Bovendien nul-komma-nul chemie met bediening, die strikte zakelijk was, zoals met dit warme verrassingsgerechtje: 'heerlijk iberico-varken met aardappelvariaties en verse groenten' voor een flintertje gefrituurd buikspek, een gefrituurd blokje 'vlees' (precies te gaar) , een veeg aardappelpuree op een te heet bord (aangekoekt en droog), een koud schijfje aardappelbereiding, een veeg diepgroen (doperwt ? niet gekruid), 2 eetlepels gebakken doperwtjes en twee opgewarmde groene aspergepunten. Het dak eraf!
Bij binnenkomst werd de tafel aangewezen (letterlijk), en bij afscheid het oordeel over de maaltijd gelaten aangehoord. Helaas. Puur, niet in de herhaling voor ons. Een te groot verschil tussen de ambitie, de kwaliteit van de keuken en (te) weinig enthousiasme/gastvrijheid.
Susan V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Lekker gegeten! Bediening was goed en sfeer was goed. Ik heb een leuke avond gehad. Serveersters waren aardig en voorgerecht was lekker
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
De kwaliteit van het eten is zeker twee Michelinsterren waard.
Alexander B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heerlijk gegeten
Marc C.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Een fijne avond gehad, heerlijk eten! Gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu aangevuld met uitstekende geselecteerde wijnen.
Een aanrader!
H.H. E.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
in één woord geweldig
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk eten van echt een hoog culinair niveau. Heel vriendelijke bediening met kennis van zaken. Wij komen hier erg graag en prijs- kwaliteit verhouding is prima.
Jos P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Het positieve van vele vorige recensenten deel ik niet.
De genuttigde gerechten waren gemiddeld bezien niet meer dan redelijk.
Een matige kreeftenstaart en een redelijke krabsalade vooraf werden gevolgd door een goede maar karige lamsschotel en een smakelijke kalfsschotel.

De geserveerde glazen bijpassende wijn waren eveneens niet meer dan redelijk maar de hoeveelheid rode wijn die bij de hoofdgerechten werd uitgeschonken was dermate gering dat ik in eerste instantie dacht dat het proefslokjes waren. Neen dus en dat voor 6 euro, foei.
Als men denkt dat de gast dan nog wel een tweede glas zal bestellen, zit men er helemaal naast.
Liever zonder wijn dan nogmaals een oplichtersglaasje.

De entourage was eveneens matig, dicht op elkaar.
Maar de bediening was vrolijk en entousiast.
Liesbeth T.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Heerlijk gegeten met super wijnen erbij! Leuke combinaties voor het eten. Enige minpuntje: haal bij de kreeftenstaartjes het darmkanaal eruit, dat staat mooier en smaakt lekkerder.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Professionele, vlotte en fijne bediening, lekker eten, het zijn echt kunstwerkjes op je bord! We komen zeker terug.
anja N.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Heerlijk gegeten, lekkere wijn, verassend, menu, prima prijs.
Germa A.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Geweldige service, heerlijk gegeten, er werd met allerlei wensen rekening gehouden. Voor sommigen waren de porties aan de kleine kant.