PUUR M

Zevenheuvelenweg 87 6571 CJ Berg en Dal Nederland Kaart

Over restaurant PUUR M

Bij restaurant Puur M komen groente en fruit uit de eigen moestuin. Die bevindt zich in Lent onder de naam Warmoes Historische Tuinderij, een levend museum vol onbespoten vruchten en groenten. In de keuken van Puur M komen ze volledig tot hun recht. Ze worden bereid tot kleurrijke creaties met verrassende smaken en gecombineerd met diervriendelijk geproduceerd vlees of duurzame vis. Wil je een lekker glas wijn erbij of liever iets zonder alcohol? De vriendelijke bediening adviseert je graag.

Bij Puur M draait het om pure smaken. In het met villa’s gevulde dorp Berg en Dal gebruikt chef- kok Maarten de Jong lokale en dagverse producten, die hij op steeds weer verrassende manier verwerkt in z’n gerechten. Van traditioneel tot vernieuwend.

Glas champagne

9,3
Voordelig
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten met goed passende wijnen in een rustige prettige omgeving. Ik kom zeker nog eens terug
Sjoerd K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Goede wijn, gezellig en vooral kwaliteit bij elk gerecht. We hebben ons laten verassen, een aanrader wat ons betreft.
I K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Eigenlijk klopte alles hier in dit restaurant. Het eten was echt heerlijk, de bediening prima, de inrichting gezellig en effectief (bijv glazen die in een kastje naast de tafel staan zorgt ervoor dat de bediening niet voor ieder glas door de zaak hoeft te lopen). Zij verdienen een hele hoge score!
Marjo G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Er wordt echt een feestje gemaakt van uit eten gaan. Heerlijke en prachtig gedecoreerde extraatjes tussendoor. Voor wie geniet van verschillende smaakjes en van prachtig gedecoreerde borden. Niet voor de grote eter die de nadruk legt op véél eten. Zeker voor deze prijs/kwaliteit-verhouding: TOP!
Ineke M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Puur M is helemaal top. Ik voelde me helemaal verwend door het uitstekende eten en de attente bediening.
Douwe S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten, altijd net even anders elke hap genieten met daarbij een goed passend glas wijn.
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De hoge verwachtigen zijn door Puur M geheel waargemaakt. Wij kozen voor het 4 gangenverrassingsmenu van zalm (vooraf), zeebaars (tussengerecht) en Ibericoham (hoofdgerecht) met bijpassende wijnen. De gerechten zijn mooi opgemaakt en zijn bovendien smaakvol. De combi van gerechten en wijnen is goed gekozen. De bediening is vlot en vriendelijk. De omgevingsgeluiden zijn ietwat hinderlijk. Wij hebben een heel leuke avond gehad.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
In een woord fantastisch! Een 10'
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gister heerlijk en gezellig gegeten! Mooie, verrassende gerechten, prima wijnen. Aanpassingen ivm dieet waren perfect en met zorg bereid. Vriendelijk, enthousiast personeel gaf goed informatie en dacht mee bij afwegingen in gerechtkeuzes. En ook niet onbelangrijk : goede akoestiek en tafels ver genoeg uit elkaar, zodat wel elkaar goed konden verstaan. Prima stoelen. AANRADER!
Chmbilthoven .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Zaterdagavond gegeten met 6 vriendinnen. In één woord fantastisch! Op en top genieten, van de ontvangst tot het vertrek. De eigenaresse, tevens vinoloog, raadde een heerlijke wijn aan. De jongeman die met ons vervolgens het menu doornam was zo enthousiasmerend dat we bijna allemaal het specials menu, aangeraden door de chef kozen. Vervolgens kwamen er heerlijke amuses en verraste hij ons ook nog met heerlijke ibericoham. De specials smaakten niet alleen heerlijk maar alles zag er ook geweldig mooi en aantrekkelijk uit. De sfeer was erg goed en toen er na het special dessert ook nog twee amuses desserts werden opgediend voelden we ons helemaal door en door verwend. Wat een heerlijke beleving dit restaurant. Hier komen we graag terug al betekent dat dat we 2 uur moeten rijden.
KCBr .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De gerechten zijn uitstekend, misschien wel ster-waardig. Verrassende combinaties en zeer goede kwaliteit.
Puur M laat het helaas een beetje liggen in de service en bediening. Overigens was de bediening wel zeer vriendelijk en correct, maar vanaf de amuses tot aan het eerste gerecht hebben we zeker anderhalf uur moeten wachten. Na een half uur wachten werd er een schaaltje boter en olie op tafel gezet, echter zonder brood. Toen eenmaal het eerste gerecht kwam hebben we wel aangegeven dat we al dachten dat ze ons vergeten waren. Dit was gelukkig niet zo, maar meer woorden werden er niet aan gespendeerd.
Al met al toch een aanrader, omdat de gerechten echt heel goed zijn.
Pauline C.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Alles was helemaal goed, de locatie, het eten en de bediening. We hebben een 3 gangen chefs special menu gegeten. Heerlijke smaak combinaties vergezeld van een perfecte wijn. Echt iets om vaker heen te gaan!
Renilde S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met 2 vriendinnen heb ik hier gegeten op vrijdag. Een prachtige zaak met een mooie uitgebreide kaart. Allemaal schilderijtjes op ons bord, die ook nog eens fantastisch smaakten. De steak tartare was heerlijk en absoluut niet standaard. Ook de kwartel en de heilbot smaakten geweldig.
Enig minpuntje was dat de bediening ons weinig aandacht gaf en wel erg druk was met glazen poetsen. Zo kregen we bijvoorbeeld pas een half uur na binnenkomst onze drankjes en was het lastig om tussentijds wat te bestellen. Afgezien daarvan hebben we heerlijk gegeten.
Followtheleader .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Puur M is een mooie zaak waar je met goede prijs kwaliteit kunt eten. wij namen het 3 gangen menu en de smaken waren bijzonder goed te noemen. De huiswijnen zijn lekker bijpassend en we hadden gewoon een hele fijne avond
Haasje40 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Gisteravond weer echt super heerlijk gegeten. Al doe smaken. Zo puur.
En wat een geweldige rustige top bediening met top uitleg over de gerechten en de wijnen. Wij komen regelmatig bij Puur. Tis echt ons lievelingsrestaurant
Mignon V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Bijzonder gegeten, alles heel goed doordacht en heerlijk. Laagdrempelig restaurant waar je echt in de watten wordt gelegd. Goed wijnarangement dat ook met veel enthousiasme passend bij gerechten wordt gekozen. Echt een toprestaurant voor een fijne prijs.
Claudia Z.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
We hebben echt genoten van het begin tot het eind bij dit mooie restaurant. Fijne gastvrouwen die je echt welkom heetten en echt belangstelling en aandacht voor je hebben. Het eten was niet alleen heel erg lekker, kleine smaakexplosies in je mond, maar werd ook erg mooi gepresenteerd. We waren vergeten friet erbij te bestellen, maar we hebben dit niet gemist in het 3-gangenmenu. We wonen in Deventer, maar komen zeker nog eens terug!
Pinglijn13 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Wat een fantastische ervaring. Jullie hebben een prachtige dag voor ons perfect gemaakt met jullie gastvrijheid, eten, enthousiasme en service. Een 3-gangen verrassingsmenu gehad met wijnarrangement en koffie na. Tussendoor verwend met allerlei amuses en ook bij het dessert dat we wilden delen, kwamen jullie op eigen initiatief met halve glazen bijgaande wijn. Wat een service. Bij vertrek kregen we zelfs verwarmde jassen.
NicoleKK .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wat een super restaurant. Een echte aanrader voor een avondje uit. Al een paar keer eerder geweest en het totaalplaatje is helemaal compleet. Heerlijke gerechten van amuse tot dessert. Tip: laat je verrassen door de kok. Er werken echte professionals, ze weten waar ze het over hebben en laten je welkom voelen. Kortom: een aanrader!
Patricia R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Al 3 keer eerder at ik hier. Alle keren wilde ik een lovende recensie schrijven, maar ik vergat het altijd. Terwijl ik ook nu weer van zwevend van geluk het pand verlaat. Die amuses, de gerechten. pfff zo lekker! Tel daar bij op: heel sympathiek en vakkundige mensen, die iets te vertellen hebben, maar niet op de voorgrond treden. Ik had het verrassingsmenu en zou het direct weer nemen. Sterwaardige smaaksensaties die als een sprookje op je bord zijn beland. Het nagerecht was een variant op de ouderwetse Nuts. Dat was het enige gerecht dat ik niet zo hemels vond. Anders had het eten van mij een 10 gekregen. Wat ook een vermelding verdient is de Brumble op de kleine cocktailkaart. Ik ben een zoetliefhebber die niet van wijn houdt. Meestal neem ik Gin Tonic, maar deze Brumble is een echte aanrader voor zoetliefhebbers. Ik vond het zo lekker dat ik het zelf weer wilde maken. Ik belde met Puur en een hele aardige kok deed navraag en vertelde me excact wát, en ik welke hoeveelheden ik nodig had. Lief hoor!