Puur Big Burger

Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Afgelopen zaterdag na een drankje bij de Puur met de kids naar huis en daar een grote burger besteld, een Big cheese burger met extra toppings. De burger werd warm bezorgd en was erg lekker.
Dit is de 3e keer dat ik hier bestel en omdat het weer prima was besloten om een positief bericht te plaatsen.
Marjanne V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Het decor is niet heel goed onderhouden en verre van schoon. Onze tafel was enorm vies en ik moest er zelf om vragen of deze mocht worden schoongemaakt. Vervolgens werd deze afgenomen met een servetje, met als resultaat: nog steeds een smerige tafel. Ik heb er maar bij gelaten, maar ik eet graag aan een schone tafel. De bediening was gehaast, kortaf en geïrriteerd. We voelden ons niet welkom of te gast en dat is jammer, want we waren gezellig een avondje uit. De keuze was erg beperkt; we konden maar uit twee gerechten kiezen. Doorgeven hoe we onze burger bereid wilden, kon niet want "we bereiden 300-400 burgers per dag dus daar beginnen we niet aan". Het frituurvet was ontzettend vies met als resultaat hele oude, slappe en vette friet die je niet moet eten, anders wordt het overgeven geblazen. De nachos to share, de gamba's en de carpaccio waren ok vandaar de 6 voor het eten. Onze hond kreeg wel een bakje water, op eigen initiatief, vandaar de 4 (en geen 2). Het decor is leuk en heeft potentie, vandaar de 4.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Afgelopen vrijdag gegeten ontvangst is hartelijk en de bediening is hartelijk Wij moesten even wacht aan de bar maar binnen een aantal minuten mochten wij aan tafel. Ruime keuze aan oa hamburgers, die goed wansmaak zijn, mijn advies is wel om een de kleine te bestellen deze zijn groot genoeg.
Me.steur .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Aardige bediening. Goed eten. Heel druk met vuurwerkfestival en AH bonnen.
Wat langer wachten op ons eten maar alles met een lach en hard werken goed
gekomen. Aangename sfeer. Prima prijs kwaliteit verhouding.
Alice B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ik kwam terecht bij dit restaurant omdat wij naar het internationale vuurwerk wilden kijken en heb gebruik gemaakt van de AH actiebon. Het menu bestond uit carpaccio of scampi, het hoofdgerecht een enorme burger (zag er goed uit) of schol met friet en dressing, het toetje bestond uit crème brule of koffie. Onze keuze was scampi/schol/crème brule en koffie. De scampi's smaakten voortreffelijk, de schol was niet lekker, smakeloos gebakken en was zacht (misschien een sausje erbij?) De crème brule was prima. De bediening kon het niet allemaal aan omdat het erg druk was m.a.w. de bediening was goed/vriendelijk en behulpzaam. Of ik hier nog een keer kom eten? Niet voor de schol maar ik wil die enorme burger weleens proberen, die zag er goed uit!
AHeemskerk .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het zal alles met de drukte rond het Internationaal Vuurwerkfestival te maken gehad hebben, de zaak zat vol en men had kennelijk iemand ingehuurd om bij te springen in de bediening. Zij was nogal onhandig, stootte tot tweemal toe mijn stoel aan bij het langslopen en dat zag ik ook bij anderen ook gebeuren. Een beetje onhandig type dus, duidelijk niet gewend te bedienen. Ze keek ook niet of nauwelijks rond als ze het terras op kwam en weer naar binnen verdween. We hadden op eigen initiatief buiten plaats genomen. (Binnen was sowieso alles al gereserveerd en geen plaats meer, ondanks onze reservering(sbevestiging) via Iens de avond tevoren. De onhandige serveerster kwam vragen wat we wilden drinken en vertelde ons zo het keuzemenu van de AH-actie te komen uitleggen. We hebben haar aan onze tafel niet meer terug gezien. De (vermoed ik) eigenaresse nam nogmaals onze bestelling op. Het is niet het type restaurant waar de bediening in uniform loopt maar dat geeft niets. De sfeer is er wel leuk. Het eten mag naar onze smaak wel pittiger, we vonden het flauw. Er werd frites bij de gerechten geserveerd maar zout en peper behoort kennelijk niet bij de standaard tafeldekking.
Al met al duurde alles erg lang, maar dat zal ongetwijfeld de drukte geweest zijn.
Marvin P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met de ah actie even lekker gegeten voordat we naar het vuurwerk gingen kijken.
Lekkere hamburger gegeten en hele gezellige medewerkers maakten dat het een aangenaam verblijf was
Sylzzz .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Voor vegetariërs geen aanrader. Beanburger erg zout.. Friet matig.. Dessert was op dus kregen we een appeltaartje.. Vrij matig ook. Wel superleuke bediening en gezellig terras
PeterF48 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Mijn vrouw was dit weekend op bezoek bij haar oudste vriendin. Ik mag wel mee maar om de één of andere reden is het toch gezelliger als ik niet mee ga. Leek mij een afdoende reden om schaamteloos vreemd te gaan… Uiteraard spreek ik dan in culinaire zin.
De meeste recensie die ik tot nu toe al hier heb achter gelaten gaan over eetgelegenheden op nog geen kwartier van mijn voordeur. Mijn wortels liggen dan wel in die met alcoholwazems doortrokken voorstad van Rotterdam maar tot op heden heb ik nog niet de moeite genomen om daarvan iets te beschrijven. Goeie reden om het dan maar over zaterdag te hebben.
Zoals de meeste 070-ers wel weten was dat het eerste weekend van het vuurwerkfestival op het Scheveningse strand. Goede vriend Cor woont toevallig nabij de boulevard en inmiddels is het een traditie aan het worden dat ik minimaal 1 avondje meepik. Scheveningen is 1 van de weinige steden in Nederland waar je met gunstige weersomstandigheden het zomeravond gevoel kan krijgen dat de gemiddelde Nederlander alleen ervaart als hij een kilometertje of 1200 zuidelijk is afgereisd. Deze keer had ik er al aan 50 genoeg.
Niet dat het weer zo gunstig was, overigens. Denk dat het kwik niet boven de 20 graden is gekomen. Dat in combinatie met de milde miezer en de scherpe wind, bracht dan weer herinneringen boven aan eindeloze verregende vakanties op de Veluwe. U begrijpt ik had het moeilijk om het droog te houden. Heeft dus ook zijn charme.
Wij wilden voor het grote feest toch graag even een goede hap naar binnen werken. Ik anticipeerde een grote drukte bij de in ruime mate aanwezige strand- en boulevardtenten. In het verleden heb ik daar meerdere malen goed en lekker gegeten maar met deze drukte wilde ik het risico niet lopen. Sowieso heb ik de ervaring dat de leukste tentjes juist niet op de a1 lokaties zitten.
Met dat in het achterhoofd struinden we straten achter de boulevard af. Onze 1e keus bleek nog op vakantie. Pech voor ons! Of juist niet want de 2e tent die onze aandacht trok was Puur Eten & Drinken. De zaak was al aardig gevuld. Achter de ruiten toonde zich een gemêleerd publiek: stelletjes van 20, 40 en nog ouder, opa’s en oma, en complete gezinnen, alles in een gezellige ongedwongen eetcafé ambiance met de laagdrempeligheid van een buurtkroeg waar je al 10 jaar komt. Wat mij betreft kon het al niet meer mis gaan. Waar is de ober? Ah daar! “Doet maar een tafel voor 2 personen, ober!”
Al ras waren wij voorzien van een puik Palmpje van de tap en de spijskaart. Die toonde naast een aantal lustopwekkende hamburgers van een volwassen formaat ook een paar gebraden kipreceptjes. Dat is iets wat in de Europees georiënteerde restaurantkeukens deze dagen zelden voorkomt. Jammer want ik ben gek op een goed stukje kip. Was nog heel moeilijk om te besluiten want de spareribs op de tafel naast ons zagen er ook goed uit en ook die hamburgers waren niet mis.
Gezien de krappe tijd beperkten we ons tot slechts een hoofdgerecht. Een blik op de aanwezige gevulde borden had ons al overtuigd dat we daar genoeg aan zouden hebben. Vriend Cor ging voor de Big Old Dutch Burger met een topping van, oude kaas, piccalilly en zure uitjes, ik koos voor de pittige kip, een kriel kippetje met een pittig en ook rijk kruidenboeket in z’n buikje.
Puur is gezegend met een ober met een buitenzintuigelijk talent. Hij verscheen steeds onaangekondigd op de momenten dat ik een vers bier overwoog. Heel knap. De keuken werkte die avond ook behoorlijk rap. Voor dat we het wisten, werden onze rijk gevulde planken gebracht. Ja inderdaad planken. In de beroemde bistro traditie serveert Puur haar gerechten op een plank. Let op! Niet plankje want ze zijn aangepast aan de niet misselijke porties. Je kan rustig spreken van een immense burger. Niet zo vreemd dat dat Amerikaanse hamburgerrestaurant met die Schotse naam hier nauwelijks tegenop kan concurreren. Een bescheiden eter zou niet eens aan de (prima) patatjes beginnen. Mijn kip was zonder meer heerlijk. Overheerlijk zelfs met nog steeds een mediterraan kruidenboeket maar nu aangevuld met een pittig pepertje in de buikholte en een zoetig knapperig velletje en daarbij wat lepeltjes van een rijke balsamico. Daarnaast hadden we ook allebei een goed gevulde sla aangemaakt met een prima frisse rinse dressing. Als ik het allemaal niet zo snel verslonden had, zou ik ook hier details kunnen geven maar helaas.
Als extra pluspunt moet ik de mayonaise melden. Ik heb er thuis één die zwaar de voorkeur geeft aan frietsaus maar ik blief echte mayo. Altijd erg blij als ik die dan ook krijg. Cor was ook zeer te spreken over zijn keus hetgeen zich bewijst in het feit dat hij zijn bord eerder leeg had. Bij een burger van 400 gram en een baal friet is dat een niet geringe prestatie.
De ober toonde wederom zijn bovennatuurlijke talent door koffie te gaan zetten tijdens mijn laatste hap. Dat rook wel erg goed. Uiteraard was hij die koffie niet voor ons aan het zetten maar wij kregen acuut trek. De 2 volgende koppen waren voor ons. Ook hier alle reden voor tevredenheid.
Al met al een uitstekend adresje met een prima keuken, goed bier, een joviale bemanning, een oprechte kind vriendelijkheid en verreweg de leukste wc-kranen die ik ooit heb mogen openen. U moet zelf maar gaan kijken waarom. Je kan ook thuis laten bezorgen maar als ze bij mij om de hoek zouden zitten, weet ik wel waaraan ik de voorkeur zou geven.
Dat is meteen mijn 1 puntje van kritiek: ze zouden bij mij in de straat moeten zitten, nondeju!
Reiniern .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Ik heb hier op een zaterdag samen met mijn vriendin gegeten. Bij binnenkomst hadden we een heel aangenaam gevoel. Het eetcafé was gezellig ingericht en we konden er comfortabel zitten. De bediening stond ook toe dat het kleine hondje dat we bij ons hadden bij ons in de hoek mocht liggen. Helaas werd ons gevoel naarmate de avond vorderde steeds minder.

Om te beginnen duurde het meer dan een half uur voordat we eindelijk een menukaart kregen. Dat terwijl we herhaaldelijk om aandacht van de serveerder vroegen en gebaren ontvingen dat hij ons gezien had en eraan zou komen. Na het opnemen van de bestelling duurde het letterlijk bijna een uur voordat we eindelijk ons eten kregen! Dit alles terwijl minimaal één van de serveerders zich vooral bezig hield met taken die minder prioriteit zouden moeten hebben dan het serveren van wachtende klanten, zoals het voeren van gesprekken met gasten aan de bar en het wassen van glazen terwijl er al genoeg schone glazen klaarstonden. De eigenaar en/of manager stond ondertussen zelf vooral bij de kassa op zijn telefoon te kijken en ging af en toe even lekker op het terras zitten. Ook een groep achter ons moest heel lang wachten en herhaaldelijk om aandacht vragen.

Wij hadden de classic burger en de op het oog verrassende old Dutch burger met piccalilly besteld. Wij hadden beiden gekozen voor de "lady burger" van 150 gram in plaats van 250 gram. Ze waren goed geprijsd. Ze waren zeker niet de lekkerste die we ooit gegeten hadden, maar ze smaakten wel aardig. Al konden we dat niet meer heel goed beoordelen met de honger die we op dat moment hadden.

Toen we de rekening vroegen werd ons door de serveerster die gedurende de avond wat meer attent was dan de andere als goedmaker een kopje koffie van het huis aangeboden. Alhoewel het in geen verhouding stond tot de slechte bediening die we hadden ontvangen, konden we het toch wel waarderen. Ik heb het ook meegenomen in mijn beoordeling van de service. De serveerster vertelde ons dat ze het onverwachts druk hadden door een grote groep en veel bestellingen via Thuisbezorgd. Dat verklaart natuurlijk nauwelijks dat we zo veel moeite moesten doen om überhaupt de aandacht te krijgen van de bediening wanneer men niet druk bezig was met serveren.

Kortom; alhoewel het eten mij wel oké leek en ik er in de buurt woon, zal ik door de buitenproportionele slechte service er zeker niet voor kiezen om hier nog een keer terug te komen. Het lijkt wel of ze hier helemaal geen andere klanten willen dan de klanten die er al jaren komen.
Moniek L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Heerlijke grote burgers wij hadden er 1 met blauwe kaas, Lekkere frietjes. Gezellig eetcafe. Fijne bediening die alles voor je doet. Goed ook dat je kunt kiezen in grote van de burgers. Wat ik zou aanraden is meer slorten vlees qua burgers. Dus bijvoorbeeld een kipburger of lamsburger zou ook lekker zijn. Tot de volgende keer!
Shelly H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Puur was vroeger een heel ander restaurant, met een avontuurlijkere keuken. Nu is het vooral een eetcafé. Maar daar is niets mis mee als het goed gedaan wordt en dat vind ik hier absoluut! De burgers zijn top en ruime porties. Als je gewoon lekker wilt eten zonder veel pretenties of dure rekeningen kan je hier goed toeven. Ander pluspunt is dat ze erg vriendelijk zijn voor kinderen. Ook de kinderkaart is prima. Onze kids zijn grote eters maar daar wordt goed mee omgegaan.
Je kan kiezen tussen veel verschillende burgers, vlees is mals en lekker. Je hebt een vrouwen en mannen variant maar ook de grote schijf is mals en zeker niet droog. Als je daar geen trek in hebt is bijvoorbeeld de entrecote ook erg lekker. En precies bereid zoals ik vroeg. Medium was ook echt medium.
Prijs kwaliteit is goed in verhouding. Minpunt vind ik de bereikbaarheid van het toilet. Die is beneden waar je met een steile trap naar afdaalt. Duidelijk alleen voor mensen die goed ter been zijn. Wij waren met oma en dat is even een ander verhaal. ????
Shea .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Valentijnsdag gegeten, eenvoudig toch lekker voorgerecht, hoofdgerecht; eend, lekker. Bediening top! En gezellig druk.
Een prima avond en voor herhaling vatbaar.
Arne M.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Puur is zo'n eetcafé waar we wel eens eten, als we geen zin hebben om te koken maar ook niet om sjiek uit eten te gaan. Zowel de big burgers als de wat complexere gerechten doen het goed. (Typische eetcafégerechten van het niveau daartussen zoals sateh of entrecote bestel ik eigenlijk nooit.)

De prijs-kwaliteitsverhouding van Puur is goed. In het cijfer voor het eten wegen we dat mee.

Puur heeft lage en hoge tafeltjes, en je kan er natuurlijk eten aan de bar. Sommige mensen hebben daar niets mee - wij houden er wel van! Minpuntje: er komt af en toe flink wat kou binnen. Dat zorgt voor een kleine afwaardering op decor.

Kinderen zijn welkom bij Puur. De kindergerechten kloppen met wat ze willen, de portionering is goed, en de gerechten zijn sympathiek geprijsd. Er wordt bij Puur niet moeilijk gedaan over extra bakjes mayonaise of slagroom - ze komen snel en je ziet ze niet op de rekening terug. Dat is belangrijk, want kinderen moeten later goede restaurantbezoekers en IENS-recensenten worden...
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Wilde even simpel uit eten en ben hier geweest voor een hamburger. Goed te doen. Lekkere friet erbij, hamburger groot genoeg. Hoe liever zelf iets meer van hamburger die van puurder gehakt zijn gemaakt, maar de smaak was goed.
Nadeel vind ik dat de zaak nog al luidruchtig is, zonder dat het druk was. Ligt aan de akoustiek denk ik.
Zal hier zeker nog wel eens terug gaan als ik een makkelijke hap wil doen.
Ja Z.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Het decor krijgt een 6 want we zaten op t terras en de zon scheen, maar niet meer in ons hartje toen de " lekkerste biefstuk aan de kust" geserveerd werd, want die was PUUR slecht.
Het is geen aanrader om deze te nemen. Jammer !! en slecht opgelost door de bediening.
Pookie .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
Alles in balans; de sfeer, de kaart en de bediening.
Met daghappen elke dag voor een vaste prijs waaronder de Sate XL (topper), met een lekkere bite en heerlijke verse frieten.
Ook de Big Burger smaakt erg goed. (ook te bestellen via Burgers on wheels overigens)
Dames bij de vraag of je een lady variant wil, zou ik aanraden om ja te zeggen, want Big is hier dus echt BIG!
Salades en het heerlijke eigengemaakte Aioli met brood zijn ook een aanrader. Gewoon lekker en fijne prijzen!
Tina S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Wederom heerlijk gegeten. Mijn vriend en ik komen hier vaker. En recentelijk is de menukaart veranderd. Dus wij konden niet wachten om die nieuwe gerechten te proberen. We hadden het Chinese Pannekoekje met eendenborst en de Beef Tataki als voorgerecht. Deze gaan wij de volgende keer zeker nog eens bestellen. De smaken waren erg goed gecombineerd en het was niet teveel. Als hoofdgerecht de Entrecote en de Ossenhaas saté. Vlees was heerlijk mals. De pepersaus bij de entrecote, word met verse pepers gemaakt, dat verschil proef je duidelijk. We hadden helaas geen ruimte meer voor het toetje. Het personeel is zeer vriendelijk en uitnodigend. Wij komen zeker weer een keertje terug!
Armando O.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Puur! Eetcafe, helemaal gezellig, lekker eten voor een goede prijs! Aanrader is de Super ossenhaassate, heerlijk mals!! Mijn vriendin had t Franse kippetje, die er ook erg smakelijk uitzag, en dat tezamen met een goede wijn, zeker voor een Eetcafe
Tot snel!!