Pure (Thermae 2000)

Cauberg 25 6301 BT Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart
31-436092084

Over restaurant Pure (Thermae 2000)

Nagenieten van Limburg

Of je nu een dagje Maastricht, een bezoek aan de Limburgse heuvels of een dagje bij het nabijgelegen spa Thermae 2000 achter de rug hebt, de dag sluit je af bij restaurant Pure in Valkenburg. Een restaurant voor de fijnproever. Geniet van heerlijke Franse streekgerechten terwijl je kijkt naar het prachtige Limburgse landschap en de ondergaande zon.

Meer informatie over restaurant Pure (Thermae 2000)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

Borghart .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Het verassings menu € 34,95 bestaande uit 3 gangen viel erg tegen. Er was weinig keuze in het menu. Eén van ons had een waterige witvis en de andere een rauwe rib-eye steak. Twee karafjes water kosten 7,50 extra. Het uitzicht op het terras en de bediening maakte veel goed.
Riekje B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We hebben een verrassingsmenu gehad wegens een Iens deal. Je kon wel kiezen : vlees of vis! We kozen vis vooraf en vlees als hoofdgerecht. Vooraf een amuse die heerlijk smaakte. Er was voldoende brood met boter en de eendenborst was voortreffelijk. Veel smaken erbij van bijzondere groenten. Ook het nagerecht bevatte heerlijke ingrediënten, staafjes rabarber, marshmallow, ijs , teveel om op te noemen en te onthouden. De bediening was goed en de obers vertelden veel over de gerechten die we aten op een ontspannen manier. Heerlijk gegeten. Het decor is niet intiem, wat stijf in onze ogen. De tafeltjes staan dicht op elkaar . Gelukkig hadden we geen buren!
Myra V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Na een dagje welness heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. We kozen voor een 3-gangen-diner al la carte met een verrassingsdessert, alles was even prachtig opgemaakt op de borden, en zeer smaakvol. Dit gecombineerd met een amuse, heerlijk knapperig brood en prima wijn, maakte het tot een heerlijk avondje uit. Wij komen zeker terug!
Dank voor deze prachtige recensie! Wij zijn u graag een volgende keer. Groet, Thermae 2OOO
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Samen met mijn dochter hier genoten, als onderdeel van 2 dagen in Thermae 2000, compleet met overnachting, heerlijk diner op de eerste avond en geweldig ontbijt op de volgende ochtend, in dit à la carte restaurant.
Het 3-gangen verrassingsdiner (op basis van een Groupon voucher € 29) werd voorafgegaan door een verrassende amuse, gevolgd door knapperig bruin volkorenbrood met wat boter, waarna een smaakvolle tomatensoep, een o zo smakelijk heilbotfilet – ruime portie hoor - op een bedje van quinoa met wat groenten en een kreeftachtige dressing bovenop om het af te maken en heerlijk dessert. Alhoewel ik de wijn wel aan de prijzige kant vond (€ 8,00 per glas), wilde ik toch in Limburgse sferen blijven en koos voor een lokale wijn (Apostelhoeve) dus vooruit dan maar…
Ontbijt de volgende ochtend (voor hotelgasten mag dit in badjas!) is geweldig hoor! Niets ontbreekt en het is bijna teveel om op te noemen. Dus hierbij een greep uit het rijke aanbod: van minicroissants, tot diverse soorten rozijnenbrood, allerlei soorten kleine broodjes, ontbijtkoek e.d. en allerlei zoetigheden. Diverse kaassoorten, verschillende vleeswaren w.o, achterham, gerookte zalm, brie en ga zo maar door. Tutti frutti, diverse varianten ei, worstjes, poffertjes. Enorme variëteit, het is echt niet allemaal op te noemen… Sappen, koffie, waters. En voor wie het laatst gedrukte nieuws liggen en diverse ochtendbladen om door te bladeren…
Het was een heerlijke ervaring en overal vriendelijke bediening en goede service, zowel in dit restaurant als in het hotel! We komen graag nog eens terug.

MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
In een wellness resort verwacht ik luxe. Alles moet schoon en fris en luxe zijn zodat je onbekommerd kunt relaxen. De eetgelegenheid waar wij zaten (broodjes ed) was het allemaal gewoon net niet. De balie was heel inefficiënt ingericht, waardoor je lang in de rij moest wachten. Niet erg, maar zonde want onnodig. Er liepen 5 mensen rond die allemaal hard aan het werk waren, maar continu met 6 dingen tegelijk bezig waren. Het stroopte op bij het maken van de verse broodjes, terwijl bij de kassa niemand stond. Maar goed, dat is een kleinigheid. Het eten zelf was erg lekker, wij hadden brood met oude kaas, stroop, pijnboompitjes en rucola. Echt heerlijk. Maar de omgeving was toch erg 'zwembadachtig'. Witte stoelen lijken passend, maar je ziet ook ieder kruimeltje erop. Dus alles bij elkaar matig, maar de kwaliteit van het eten was prima. Zeker omdat het echt terplekke vers klaarmaakten.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Na een dagje spa, hier gegeten, maaltijd salade geitenkaas was goed, erg lekker en voldoende, na chocoladedessert was ook heerlijk. Gewoon lekker ontspannen met een goed wijntje na een dagje spa. Wel iets aan de prijzige kant, en de bediening iets te amicaal/populair. De omgeving is prachtig, uitkijken over het Limburgse landschap.
Marcel En Liezel R.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Bijzonder prettige avond gehad. Uiteraard prachtig uitzicht op het zonondergaande Limburgse landschap. Alles was van een prima kwaliteit. Van de bediening tot en met het nagerecht. De verse beetgare biologische groenten konden de vergelijking met Beluga de volgende dag met gemak doorstaan. Ook de witte wijn van de Müller Thurgau druif van het lokale wijndomein Apostelhoeve was een eye-opener voor ons en bezorgde ons weer eens een prachtige wijn-spijscombinatie. Bijkomend plezier was dat we zo ons bedje in konden rollen en de volgende ochtend al voor de reguliere openingstijd gebruik konden maken van de thermale baden. Met uitzicht op alweer dat fenomenale Limburgse landschap. Dit keer met het zich met de mist vermengende stomende thermale water als smaakmaker.
Croquembouche .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Laatst heb ik hier gegeten na een dagje in de spa van Thermae 2000. Om onszelf zo lang mogelijk te laten genieten van de spa besloten we om in het restaurant Pure te dineren. 's Morgens kun je hier terecht voor het ontbijt en 's avonds wordt het omgetoverd tot een luxe restaurant. Vooraf werd warm, versgebakken brood geserveerd en een amuse van wild. Mijn vriend koos ervoor om het verrassingsmenu te nemen, ik wilde graag à la carte eten. De coquilles die ze op de kaart hebben staan als voorgerecht zijn zeker de moeite waard. Precies goed gebakken en heerlijk vers. Dit laatste geldt eigenlijk voor alle producten waarvan Pure gebruik maakt. De gerechten klinken simpel, maar de opmaak is prachtig en de smaken gebalanceerd.

Niet alleen het eten is goed, ook de service. Je hoeft niemand te wenken wanneer je glas leeg is, want wanneer dit het geval is staat er iemand van de bediening naast je tafel om je glas water bij te vullen of een nieuw drankje te halen. Leuk detail is dat Pure hetzelfde water - met nog wat extra zuivering - gebruikt als in de thermale baden. Leuk is ook dat de bediening met trots uitlegt wat er op de borden ligt.

Het decor is mooi, alleen wetende dat er 's morgens mensen in badjas ontbijten in hetzelfde restaurant doet licht afbreuk aan de status. Wanneer je dit niet weet, valt het echter niet op. De aankleding is strak en modern met verschillende tinten grijs en heeft blauwe accenten.

Pure is echt een aanrader, zeker wanneer je een dagje of weekendje spa hebt gedaan en je geen zin hebt om ver te rijden voor het diner. Ook zou ik hier vaker eten als ik niet in Noord-Holland woonde.

SanneBuren .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Na een drukke dag shoppen in Maastricht voor het eerst gegeten restaurant Pure om tot rust te komen.
Het restaurant heeft een mooi uitstraling en een warme, gezellige sfeer. Zeer vriendelijk personeel en vooral ook heerlijk gegeten. Hier komen we nog eens terug!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Op een mooie zomeravond buiten op het terras gegeten bij Pure. Het restaurant bevindt zich in Thermae 2000 bovenop de Cauberg, waardoor je een prachtig uitzicht over de omgeving hebt. We kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu, wat we later nog uitgebreid hebben met een kaasplankje en een begeleidend wijnarrangement. Kwaliteit van de gerechten prima en mooie bijpassende wijnen. Bediening bijzonder vriendelijk en ook niet zuinig met het bijvullen van de glazen. Het terras is 's avonds erg sfeervol, binnen is het restaurant echter een stuk minder gezellig. Dit is niet vreemd aangezien het 's ochtends wordt gebruikt als ontbijtruimte, maar het decor doet hier echt afbreuk aan het eten. Met mooi weer komen wij echter zeker terug!
Elleke0410 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2012
Wij hadden gekozen voor een 3 gangen surprise menu. Het begon met een lekker amuse, toen het voorgerecht, een stuk gerookte zalm, met bietjes, en komkommer mousse met wat sla. Heerlijk. Daarna als hoofdgerecht gegrilde zalm, heerlijk gegrild nog lekker rose van binnen zoals het hoort, met diverse soorten groenten (erwtjes, peultjes, groene asperges en hele dunne sperciebonen), heel lekker gekookt beetgaar, dus niet slap of klef. Als toetje, 2 aardbeien, yoghurt ijs, een choco cake'je met een frambozen drankje van pure framboos. Het was echt lekker alles. Niet te veel, niet te weinig dus helemaal goed. Zou het zo weer doen als ik naar het zuiden afreis.
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Een vijf gangen verrassingsmenu.
Een teleurstellende amuse van zalm en wat rare sla.
Droog gebakken stukje vis op een bedje groente, twee toefjes krab mousse, twee koude mosselen in pittige tomatensaus en weer die rare sla. De mosselen zijn aardig.
Fantastische (was het prei?)soep met een stukje zalm en één overdreven crouton belegd met plakjes kaas.
Hierna een flink stuk speenvarken en een gefrituurde aardappel verrassing. Lekkere aardappel. Het varken was helaas wat hard en weinig smaakvol. De peper/zoutmolen moest ingezet. De smaak kwam vooral voort uit de saus waar weinig van was. Prima Chardonnay huiswijn erbij.
We vertelden dat we niet al te lang wilden blijven zitten met nog een sauna ronde in het verschiet. Terwijl er niet meer dan vijf tafels bezet waren duurde het toch nog een kleine 20 minuten voor het kaasplankje met 5 soorten kaas kwam. Weliswaar mooi opgemaakt met walnoten, rode pitloze druiven, Limburgse stroop in gelei vorm en stukjes roggebrood. Bediening wist de kazen niet goed te benoemen.
Vieze koffie. Laten staan. Deze cappuccino heeft niets met Italië te maken. Geserveerd met vette (oude?) bonbons met weinig smaak. Ook laten staan.
Bediening is zeer attent maar het was dan ook niet druk.
Een paar jaar geleden was de kwaliteit beter. Of is de echte chef op vakantie?