Pure (Thermae 2000)

Cauberg 25 6301 BT Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart
31-436092084

Over het restaurant Pure (Thermae 2000)

Nagenieten van Limburg

Of je nu een dagje Maastricht, een bezoek aan de Limburgse heuvels of een dagje bij het nabijgelegen spa Thermae 2000 achter de rug hebt, de dag sluit je af bij restaurant Pure in Valkenburg. Een restaurant voor de fijnproever. Geniet van heerlijke Franse streekgerechten terwijl je kijkt naar het prachtige Limburgse landschap en de ondergaande zon.

Meer informatie over restaurant Pure (Thermae 2000)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

Jouw recensie over het restaurant Pure (Thermae 2000)

Boudewijn C.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk 3-gangen menu gehad. Zeer goed bereid, heerlijke smaken en een mooi opgemaakt bord met veel kleur. Chapeau voor de koks! Echt een aanrader dus.
Ingeborg K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Het verassings menu € 34,95 bestaande uit 3 gangen viel erg tegen. Er was weinig keuze in het menu. Eén van ons had een waterige witvis en de andere een rauwe rib-eye steak. Twee karafjes water kosten 7,50 extra. Het uitzicht op het terras en de bediening maakte veel goed.
Riekje B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We hebben een verrassingsmenu gehad wegens een Iens deal. Je kon wel kiezen : vlees of vis! We kozen vis vooraf en vlees als hoofdgerecht. Vooraf een amuse die heerlijk smaakte. Er was voldoende brood met boter en de eendenborst was voortreffelijk. Veel smaken erbij van bijzondere groenten. Ook het nagerecht bevatte heerlijke ingrediënten, staafjes rabarber, marshmallow, ijs , teveel om op te noemen en te onthouden. De bediening was goed en de obers vertelden veel over de gerechten die we aten op een ontspannen manier. Heerlijk gegeten. Het decor is niet intiem, wat stijf in onze ogen. De tafeltjes staan dicht op elkaar . Gelukkig hadden we geen buren!
Myra V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Na een dagje welness heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. We kozen voor een 3-gangen-diner al la carte met een verrassingsdessert, alles was even prachtig opgemaakt op de borden, en zeer smaakvol. Dit gecombineerd met een amuse, heerlijk knapperig brood en prima wijn, maakte het tot een heerlijk avondje uit. Wij komen zeker terug!
Dank voor deze prachtige recensie! Wij zijn u graag een volgende keer. Groet, Thermae 2OOO
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Samen met mijn dochter hier genoten, als onderdeel van 2 dagen in Thermae 2000, compleet met overnachting, heerlijk diner op de eerste avond en geweldig ontbijt op de volgende ochtend, in dit à la carte restaurant.
Het 3-gangen verrassingsdiner (op basis van een Groupon voucher € 29) werd voorafgegaan door een verrassende amuse, gevolgd door knapperig bruin volkorenbrood met wat boter, waarna een smaakvolle tomatensoep, een o zo smakelijk heilbotfilet – ruime portie hoor - op een bedje van quinoa met wat groenten en een kreeftachtige dressing bovenop om het af te maken en heerlijk dessert. Alhoewel ik de wijn wel aan de prijzige kant vond (€ 8,00 per glas), wilde ik toch in Limburgse sferen blijven en koos voor een lokale wijn (Apostelhoeve) dus vooruit dan maar…
Ontbijt de volgende ochtend (voor hotelgasten mag dit in badjas!) is geweldig hoor! Niets ontbreekt en het is bijna teveel om op te noemen. Dus hierbij een greep uit het rijke aanbod: van minicroissants, tot diverse soorten rozijnenbrood, allerlei soorten kleine broodjes, ontbijtkoek e.d. en allerlei zoetigheden. Diverse kaassoorten, verschillende vleeswaren w.o, achterham, gerookte zalm, brie en ga zo maar door. Tutti frutti, diverse varianten ei, worstjes, poffertjes. Enorme variëteit, het is echt niet allemaal op te noemen… Sappen, koffie, waters. En voor wie het laatst gedrukte nieuws liggen en diverse ochtendbladen om door te bladeren…
Het was een heerlijke ervaring en overal vriendelijke bediening en goede service, zowel in dit restaurant als in het hotel! We komen graag nog eens terug.

MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
In een wellness resort verwacht ik luxe. Alles moet schoon en fris en luxe zijn zodat je onbekommerd kunt relaxen. De eetgelegenheid waar wij zaten (broodjes ed) was het allemaal gewoon net niet. De balie was heel inefficiënt ingericht, waardoor je lang in de rij moest wachten. Niet erg, maar zonde want onnodig. Er liepen 5 mensen rond die allemaal hard aan het werk waren, maar continu met 6 dingen tegelijk bezig waren. Het stroopte op bij het maken van de verse broodjes, terwijl bij de kassa niemand stond. Maar goed, dat is een kleinigheid. Het eten zelf was erg lekker, wij hadden brood met oude kaas, stroop, pijnboompitjes en rucola. Echt heerlijk. Maar de omgeving was toch erg 'zwembadachtig'. Witte stoelen lijken passend, maar je ziet ook ieder kruimeltje erop. Dus alles bij elkaar matig, maar de kwaliteit van het eten was prima. Zeker omdat het echt terplekke vers klaarmaakten.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Na een dagje spa, hier gegeten, maaltijd salade geitenkaas was goed, erg lekker en voldoende, na chocoladedessert was ook heerlijk. Gewoon lekker ontspannen met een goed wijntje na een dagje spa. Wel iets aan de prijzige kant, en de bediening iets te amicaal/populair. De omgeving is prachtig, uitkijken over het Limburgse landschap.
Marcel En Liezel R.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Bijzonder prettige avond gehad. Uiteraard prachtig uitzicht op het zonondergaande Limburgse landschap. Alles was van een prima kwaliteit. Van de bediening tot en met het nagerecht. De verse beetgare biologische groenten konden de vergelijking met Beluga de volgende dag met gemak doorstaan. Ook de witte wijn van de Müller Thurgau druif van het lokale wijndomein Apostelhoeve was een eye-opener voor ons en bezorgde ons weer eens een prachtige wijn-spijscombinatie. Bijkomend plezier was dat we zo ons bedje in konden rollen en de volgende ochtend al voor de reguliere openingstijd gebruik konden maken van de thermale baden. Met uitzicht op alweer dat fenomenale Limburgse landschap. Dit keer met het zich met de mist vermengende stomende thermale water als smaakmaker.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Op een mooie zomeravond buiten op het terras gegeten bij Pure. Het restaurant bevindt zich in Thermae 2000 bovenop de Cauberg, waardoor je een prachtig uitzicht over de omgeving hebt. We kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu, wat we later nog uitgebreid hebben met een kaasplankje en een begeleidend wijnarrangement. Kwaliteit van de gerechten prima en mooie bijpassende wijnen. Bediening bijzonder vriendelijk en ook niet zuinig met het bijvullen van de glazen. Het terras is 's avonds erg sfeervol, binnen is het restaurant echter een stuk minder gezellig. Dit is niet vreemd aangezien het 's ochtends wordt gebruikt als ontbijtruimte, maar het decor doet hier echt afbreuk aan het eten. Met mooi weer komen wij echter zeker terug!