Pure Passie

Naaldwijkseweg 386 2691 RA 's-Gravenzande Nederland Kaart

Over restaurant Pure Passie

Passie voor het Westland

Bij Restaurant Pure Passie proef je een stukje Westland. Bij het restaurant in het kassengebied krijg je streekgerechten samengesteld uit verse producten van het Westland. Je proeft de passie van de koks voor hun gerechten in dit intieme restaurant.

Meer informatie over restaurant Pure Passie

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 11:00
- Diner vanaf 17:30

Marina R.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag een workshop Big Green egg gehad over het juiste gebruik van de Big Green egg, welke accessoires handig zijn en het bereiden van gerechten hiermee.
Gerechten waren o.a.
Flamm kuchen, grillen van groenten en gamba’s ,zalm en spek roken, spek, gevulde procureur langzaam garen, m.r.ij. omloop grillen, runder rib eye caveman style, chocoladetaartje met vloeibare vulling. De eigenaar deed de naam van het restaurant eer aan en vertelde alles met 'pure' passie.
Het was weer een feestje bij Pure Passie.
Ook de groep was leuk.
Milan S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Gisteren hebben we voor ons jaarlijkse teamuitje gekozen voor restaurant Pure Passie.
We werden door Leonard en z'n team hartelijk ontvangen op het terras en hebben eerst lekker in de zon een borreltje gedronken.
Vervolgens werden we meegenomen naar de kas van Adrienne Scheffers waar Leonard samen met haar zijn verse groenten, fruit en kruiden verbouwd. Hier hebben we nog de radijsjes voor ons voorgerecht geplukt. Dat is pas rechtstreeks vanaf de koude grond op je bord, verser kun je het niet hebben, toch?
Daarna gingen we naar de andere kas waar Leonard zijn eigen Mangelitza varkens; "Knabbel en Babbel" met hun negen biggetjes komt voeren met groenten en brood uit zijn eigen restaurant. Wat een mooi leven moeten deze varkentjes hebben als ze iedere dag eten krijgen van restaurant Pure Passie.
Na deze leerzame en leuke excursie zijn we teruggegaan naar het restaurant waar we genoten hebben van een heerlijk diner met dito wijnarrangement dat geserveerd werd door Claudia.
Pure Passie is echt een restaurant waar de passie van Leonard en zijn team vanaf druipt. Een pareltje tussen de kassen van het Westland die het bezoek meer dan waard is.
Leonard en Claudia, bedankt voor een perfecte middag en avond, we komen weer terug!!!
G En J ..
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Al eerder hier geweest en toen hebben ik aangegeven, dat het jammer is, dat je niet eens een karaf kraanwater kan krijgen bij de maaltijd. Onbegrijpelijk, hier is nog niets in veranderd. Als je vooraf een drankje neemt en een fles wijn bij het eten, mag je toch verwachten, dat je er water bij krijgt? De meeste restaurants doen hier niet moeilijk over en gezien de prijzen hier, mag je dit toch wel verwachten, vind ik. Hoe meer service, hoe hoger de fooi. Het personeel was aardig, maar niet altijd allert, vooral als je gegeten hebt en evt. nog koffie wilt, is er niemand (meer) te zien. Het eten was verrassend, maar het vlees hier en daar taaie stukjes. Door het zielige gedoe over het water, komen we niet meer terug.
Manon G.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Aantal keren geweest en eten is altijd super! Koken als sterrenrestaurant al hebben ze geen ster. Kok houdt van bijzondere groenten en dat merk je. Voor vegetariërs ook super. Bediening is vriendelijk, wijn is goed. Aanrader!
Shinshan .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Hier gegeten met Valentijsdag. We waren hier al eerder geweest, toen uitstekend. Verwachtingen waren dus hoog. Zaak zat dit keer gezellig vol.

Gekozen voor het verrassingsmenu vis met bijpassend wijnarrangement. Voorgerecht was een salade van rivierkreeftjes. Wat een sensatie van smaken. Dit was echt het beste gerecht van de avond. Hierna de zalm met groenten. Prima van smaak, maar niet echt bijzonder. Het dessert een gerecht met allerlei chocolademoussen. Machtig, maar erg lekker. Wijnen waren lekker, maar ik vond ze niet helemaal bij de gerechten passen.

Helaas moet ik voor de service een lager cijfer geven. Het personeel was erg behulpzaam, maar er worden veel fouten gemaakt (ook bij tafels naast ons). Scherpte ontbreekt hier. Ook ruim 1,5 wachten op het hoofdgerecht is echt te lang.

Kortom, weer prima gegeten. Prijs/kwaliteit prima in orde. Service kan beter. Wij komen hier zeker nog eens terug.
Rina E.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Weer een heerlijke avond beleefd in Pure Passie in een ongedwongen fijne sfeer met een top bediening die niet aan tafel komt zeuren maar wel altijd alert is op wat er gebeurt in het restaurant. De gerookte eendenborst van de Big Green Egg als start wat een smaakbeleving mede door de frisse groenten! Tussen: gebakken gamba's met gepofte knoflookboter groenten, wortelpure, sambalkroepoek, paksoi. Hoofd: Koningsvis heerlijk op de huid gebakken, prachtig gerecht met groenten en opvallend!! ui, had dit niet verwacht maar een voortreffelijke smaak. Na: banaan gegrild op de BGE met gerookt rum ijs, witte chocolade mousse, gepofte bananencake echt heel apart. Kortom een restaurant waar je heerlijk ontspannen kunt genieten, met geen storende muziek!
Voorendt .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Het eten was heerlijk en de bediening aardig. Toch ga ik er nooit meer terug. We dineerden met 6 personen; totale rekening 385,00 euro en toch werden 2 flesjes gefilterde kraanwater in rekening gebracht voor 7,50. Normaal kraanwater mocht niet geschonken worden, zei men. Ik ben van mening dat een karafje kraanwater gratis geschonken moet worden als daarnaast ook alcoholische dranken besteld worden. Erg jammer dat men er zo moeilijk over deed.
Het restaurant zag er gezellig uit maar het was er te donker om de menukaart te kunnen lezen.
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Met een zakenrelatie hier geluncht en het vrij simpel gehouden. Evengoed was alles prima verzorgd, en de geserveerde gerechten (tikkie aan de prijs dat wel) waren uitstekend te noemen. Vond bovendien de lunchkaart sowieso vol staan met uitdagende gerechten, dus moet zeker nog een paar keer terug :)
Sander R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wij hebben een heel gezellige avond gehad in Pure Passie. Dat was mede te danken door het zeer vriendelijke personeel. Dat is toch waar ze het verschil maken. Helaas zaten wij aan een hogere tafel waar we met onze benen nergens op konden leunen behalve dan de stoel.

Het eten was keurig en mooi opgemaakt, maar ik miste soms wel wat smaak explosies. Ik ben niet zo'n green egg fan, want de rooksmaak overheerst vaak dan. Toch beetje jammer als je die smaak niet echt kan waarderen.

Maar eerlijk is eerlijk, een avond in Pure Passie is bijzonder genoeg om over te slaan. Het heerlijke glas wijn wat geschonken wordt, is de kers op de taart.
Yo L.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Met wat jongere kinderen die niet zoveel lusten beland je vaker in eetcafés dan je lief is.
Als je dan een keertje wat te vieren hebt en je mag zelf kiezen, is het niet moeilijk kiezen in Westland: Pure Passie natuurlijk ! De kaart wisselt regelmatig maar er staan altijd overheerlijke gerechten op die met heel veel zorg en aandacht worden bereid. Glutenvrij eten is geen enkel probleem en als je voor het verassingsmenu kiest en als enige hint meegeeft dat je niet erg van zoetigheid houdt en zelfs bij het pre dessert wordt hier rekening mee gehouden, dan weet je dat de gastvrouw en chef hun zaakjes heel goed op orde hebben.
Top zaak, top avond met mooie gerechten van streekproducten en natuurlijk het Big Green Egg.
Snel weer terug voor meer passie !
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Voor het eerst bij Pure Passie wat een feestje! Heerlijke broodjes met smeersels, de gepofte knoflook was zalig. De proeverij van voorgerechten is echt een aanrader, het gebruik van allerlei cresstjes is geweldig! Hoofdgerecht: veel heerlijk verse groentjes, super mals vlees uit de BGEgg. kortom het was af! En dan bij d afrekening nog heerlijke zelfgemaakte pepermunt (verslavend lekker!)En als klap op de vuurpijl kregen we nog een zakje met zelfgemaakte koekjes mee, wat een aardig gebaar!
Sap66 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Voor de eerste keer bij Pure Passie gegeten. We hadden hier hoge verwachtingen van maar het viel toch een beetje tegen.
Het voorgerecht met de Gamba's (sous vide gegaard in kreeftenolie) vond ik niet voldoende, 3 kleine gamba’s die ik wel eens lekkerder gegeten heb, en was zeker geen €12,50 waard.
De Rundercarpaccio was wel erg lekker en voldoende.
Als hoofdgerecht hadden we een Dorade waarop niets aan te merken was echter de op de Big Green Egg gegrilde Cote de boeuf viel gigantisch tegen. Op de menukaart stond dat het 200 gram zou zijn maar dat was zeker niet het geval en door al het vet heb ik nog geen ons vlees gegeten, en dat voor €30! Op mijn commentaar kregen we te horen dat dit vlees zo hoort te zijn. Deze reactie had ik niet verwacht van een restaurant met dit prijsniveau. Ja, ik weet dat dit soort vlees vet bevat maar ik verwacht wel dat er genoeg overblijft om op te eten.
De tussengerechtjes van het huis waren verrassend en lekker. Ook het nagerecht was in orde.
Bij het afrekenen werd gevraagd of het allemaal naar wens was geweest en toen ik het voorval nogmaals noemde werd het afgedaan als “jammer”.
Jammer was het zeker en het zal zeker onze keuze om nog eens te gaan beïnvloeden.
Addie P.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wat een feest!!!! Een super ervaring. De buitenkant van het pand doet niet vermoeden dat er zo'n geweldige topper gevestigd is. We waren met 4 personen en hadden veel te praten. Het werd een avondvullend programma met 1 hele kleine aantekening dat we wel erg lang op het hoofdgerecht moesten wachten, maar het hele restaurant was vol, dus excuus hadden we er wel voor. Het werd later ook nog goed gemaakt doordat de kok/eigenaar nog een praatje kwam maken en uitgebreid zijn passie toelichtte. Het gebruik van verse en vooral plaatselijke producten lichtte hij toe en de pure passie sprong er van af. Het eten was geweldig. We kozen voor het verrassingsmenu maar wel met vis als hoofdgerecht. De gamba's als voorgerecht met een heerlijk garnituur vielen direct in de smaak, net zoals het konijn als 2e gerecht. De dorade, op de huid gebakken, als hoofdgerecht was een feestje: prima bereid en met verrassende bijgerechtjes. Dessert weet ik niet zo goed meer, want ik had het wijnarrangement genomen (ik hoefde toch niet te rijden) en dat kwam goed binnen, zeker omdat het geweldige wijnen betrof. Mooi opgebouwd en afgesloten met een Asti bij het dessert (dat heb ik wel onthouden) Nogmaals: het was een feestje en zeker voor herhaling vatbaar.
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Samen met mijn vriend gegeten op een zondagavond, en gekozen voor het verrassingsmenu. Erg goed, zeker het vlees van de Big Green Egg was erg lekker. De rode (huis)wijn is een aanrader. Het was wat stil, waardoor we een beetje het idee hadden dat we moesten fluisteren, maar dat ligt natuurlijk meer aan ons. Erg lekker en goede bediening!
Martineveenman .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Heerlijk gegeten bij restaurant Pure Passie. Erg uitgebreide en diverse kaart - veel te moeilijk om te kiezen! Erg verrassende ingrediënten op de kaart (ijspegels, pompoenpitolie, tonkabonenmousse), evenals de presentatie van de gerechten (dessert in een bloempotje bijv.): super!
We kregen een heerlijk auberginesoepje en een mango met kokos pre-dessert van het huis, waarvan je zou wensen dat je het elke dag voor je neus kreeg.
Bovendien was dit etentje voor 2 verjaardagen, wat het personeel gaandeweg had opgemerkt. Dus de desserts waren mooi versierd met chocoladeletters die mij en de andere jarige feliciteerde: erg leuk! De wijn was ook erg goed, evenals de koffie en thee.
Last but not least: huisgemaakte koekjes mee naar huis in een schattig zakje.

Met andere woorden: Ga een keer naar Pure Passie, je bent direct verliefd!
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Voor het 4 gangenmenu gekozen. Goede uitleg van de gerechten en wijnen.
Veel streekproducten worden gebruikt.
Alles was heerlijk van het brood tot dessert.
De kok heeft veel passie voor het bedrijf en vertelt hier enthousiast over.
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Op een plek waar je niet direct een uitstekend restaurant denkt te vinden, in ’s-Gravensande bij Hoek van Holland, zit Pure Passie. Onze groep van 5 personen werd hartelijk ontvangen en naar de tafel gebracht. Chef Leonard Elenbaas heeft uitstekende Iens-recensies verkregen. Dat wist een van ons en had ons daarom hier uitgenodigd. De Chef heeft de afgelopen tijd (zoals zoveel van zijn collega's) veel met de Big Green Egg gedaan (het alleen een BBQ noemen doet het flink tekort) en over het gebruik daarvan (en grillen in het algemeen) een fraai boek geschreven - "Hete Kolen” - een aanrader voor iedereen die deze zomer meer uit zijn BBQ wil halen.

Voor ons was een zesgangen verassingsmenu, inclusief bijpassende wijnen, afgesproken en dat was één groot feest. Alles met eerlijke en verse ingredienten van leveranciers die hun producten serieus nemen. Veel kruidemelanges en olieën maakt de Chef zelf en als je erom vraagt laat hij graag het e.e.a. in zijn keuken zien. Een bijzonder goed menu met als uitschieters een bitterbal met zoveel smaak, garnalen met een heerlijk verfijnd pikantje door (eigen gemaakte) vadouvan olie en de absolute topper: het ree. Sinds een bezoek aan een zeker sterrenrestaurant in 2005, leek het ree van hen niet te overtreffen. Tot nu toe. Het ree bij Pure Passie was simpel gezegd ongekend goed; Uitzonderlijk mals, net even op de Big Green Egg, heerlijk! In een woord: perfect.
De maaltijd werd afgesloten met een prachtig kaasplankje, koffie met lekkere friandises en eigengemaakte bijzondere likeuren.
Een feest om hier te zijn en deze topper is een absolute aanrader.
MisssI .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Diverse keren werd mij aangeraden om eens bij Pure Passie te gaan eten, nu snap ik waarom. Als barbecueliefhebber was de keuze voor het Big Green Egg menu snel gemaakt. Het is magnifiek wat chef-kok Leonard en zijn team hierop bereiden. De smaken van ieder gerecht waren perfect met elkaar in balans. Twee persoonlijke favorieten waren de gegrilde coquille met paksoi, gerookte rode biet, vadouvanolie, hazelnootcrumble en knolselderijcrème en de pulled pork met wortel, bloemkool, cornichons, bloemkoolcouscous, piccalillycrème en siroop van dennetoppen. Het is mij nog nooit gelukt om pulled pork te maken dat zo zacht en mals was. Reden genoeg om het boek Hete kolen, waarvan Leonard een van de auteurs is, direct aan te schaffen in de hoop op deze manier iets van de chef te leren. Ook het Bob-(wijn)arrangement was een aangename verrassing. Als chauffeur kon ik op deze manier van alle wijnen genieten. Een aanrader!
Michel W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Weer eens bij Pure Passie gegeten. We hadden hier al een aantal keren gegeten en dat was prima bevallen. Deze keer viel dat echter een beetje tegen. Het begon al met de Amuse wat onbestemde en enigszins aangebrande korreltjes waren in een bloempotje met daarboven blaadjes van radijsje. Grappig, maar echt niet lekker. Het voorgerecht was daarentegen weer fantastisch. Het hoofdgerecht daarna; op de Green Egg gegrild vlees, was echter behoorlijk taai en hebben we dan ook laten staan. Op ons commentaar kregen van de eigenaresse de lauwe reactie dat dit zo hoorde. Naast het feit dat we echt wel weten hoe vlees hoort te smaken, is dit niet echt de reactie die je in een restaurant van dit wat hogere prijsniveau verwacht.
Nagerecht was dan wel weer in orde, maar deze keer viel het totaal toch tegen.
We komen hier overigens echt nog wel terug. Andere keren waren prima. Maar dit was een uitglijder die eigenlijk niet mag voorkomen.
Shinshan .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Ik rijd hier regelmatig langs en mede door de goede recenties hier eens wezen eten. De binnenkomst was hartelijk. Restaurant heeft een mooie, frisse uitstraling. Toiletten waren brandschoon.

Vooraf vers brood, deze was heerlijk. Zelfs aan de thee werd veel aandacht besteed. Dat belooft veel goeds voor de rest. Als voorgerecht de gamba's. Deze waren heerlijk mals en gelukkig niet droog. Erbij verse, lokale groenten. Als hoofdgerecht de schartong. Ook deze was prima. Als desert nog de proeverij, proeven van alle deserts van de kaart.

Blijkbaar had de kok gezien dat we hier voor het eerst waren, want hij kwam vragen of alles naar wens was geweest. Deze kok heeft passie voor zijn werk, de naam van het restaurant is zeker goed gekozen. Vol enthousiame vertelde hij over de groenten die dagelijks vers in het westland worden gekocht en zelfs sommige vis wordt lokaal gevangen. Super!

Als ik toch nog wat minpunten moet noemen. De desserts vind ik wat duur ten opzichte van de rest. Ook denk ik dat parkeren met name in het weekend nog weleens lastig kan zijn.

Kortom, een zeer aangename ervaringen. Wij komen hier zeker terug.