Pure C

Boulevard de Wielingen 49 4506 Cadzand Nederland Kaart

Over restaurant Pure C

Sexy Zeeuws strand

Resto bar Pure C is sexy. Vlotte bediening. Een bezielde eigenaar in de vorm van Sergio Herman. En spannende menu’s. Het is heerlijk uitwaaien met een cocktail aan het Zeeuwste strand van Cadzand aan de Machtige Noordzee. Pure C geeft je het ware vakantiegevoel.

Meer informatie over restaurant Pure C

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 12:00

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Marlies84 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Op woensdag 21 september heerlijk geluncht met als toegift het prachtige nazomerweer. Vooral de amuses en de voorgerechten waren bijzonder geslaagd. Toch een paar punten van kritiek: de muziek was erg overheersend, we moesten veel geld betalen voor het water en bij het kopje koffie na afloop werden ongevraagd friandises geserveerd, waarvoor een forse prijs gerekend werd. Bij een restaurant van dit niveau zou je dit niet verwachten!
RogierSluyter .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
afgelopen vrijdag een meer dan fantastische lunch genoten in deze relaxte zaak. uitermate kundig bediening, spraakzaam, van Pools tot Hongaars, echte Zeeuwen en natuurlijk Belgische toppers in de bediening. Uitleg van de gerechten zodanig dat het begrijpelijk is. Géén one men show tijdens de uitleg van de wijnen. Prachtige combinaties wijn spijs. Alles liep op rolletjes ondanks 75 couverts tijdens de lunch. Alle lof voor het team.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Pure C is gevestigd in het Strandhotel van Cadzand-bad. Via een bouwput kom je via een ongezellige hotellobby in het restaurant wat daarentegen een schitterend uitzicht biedt op de Noordzee, met in het zuiden de Belgische kust en in het noorden het scheepverkeer van de Westerschelde, een omgeving die ook het karakter van de menukaart weerspiegelt.
De bediening die vooraf een champagne of een gin-tonic adviseerde was deels Vlaams, deels Engels, het is waarschijnlijk upselling, maar het komt wel opdringerig over.
We kozen voor een menu met 4 voorgerechten, een hoofdgerecht vis en een nagerecht, dit alles begeleid door een wijnarrangement.
Vooraf kwamen 4 amuses, die varieerden van lekker zoals de tongschar en de peulvruchten tot geweldig, zoals de oester met margarita en de rendang met tofu op little gem.
Het eerste voorgerecht was een stukje gemarineerde haring met schijfjes choggiabiet en waterkers, het tweede voorgerecht een kopje krabsoep en een halve avocadoschil gevuld met krab, verbena en hazelnoot. En eigenlijk waren de amuses en deze eerste voorgerechten de hoogtepunten van de avond, op basis waarvan je als cijfer alleen maar tienen kan geven.
Er werden twee wijnen tegelijkertijd bijgeschonken, een duitse riesling en een catalaanse rose, die je door elkaar kon drinken.
Voorgerecht 3 was een mosselbereiding met een stukje zeewier, citroen en peper, en voorgerecht 4 waren dunne plakjes coquille met pompoen en munt.
Als hoofdgerecht werd een dorade geserveerd, die wel knapperig was, en die begeleid werd door plakjes courgette en paella in een saffraansaus, die te hoog op smaak was.
Vergeleken met de rest was dit gerecht nogal wat gewoontjes.
Het nagerecht, een nogal melige clafoutis van kers met witte chocola en lavendel smaakte zeker naar lavendel, maar als je daar niet van houdt proef je voornamelijk zeep, en het was zeker het minste gerecht van de avond. Het is ook weer niet zo, dat het laatste gerecht in je geheugen bepalend is voor de hele avond, meer het is wel zo dat je meer verwacht van een restaurant, waar Sergio Herman zijn naam aan verbindt.
Guido M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijk gegeten, mooie "zilt" 8 gangen menu inc de wijnen. Wel heel klassiek als in weinig fusion. En de "zeelandse bieren als probeersel waren een mooie afluiting van een uitermate capabele bediening
Bea D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij waren voor 2 nachten in het strandhotel en zaterdag's eten bij Pure C. Denk je dat je alles qua eten al hebt meegemaakt maar dit was werkelijk waar fantastisch! Ook wij namen het 8 gangen menu en we lieten ons adviseren voor de wijn. Wat direct opvalt is de geweldige uitstraling van het restaurant met uitzicht op de zee. Alsof je aan zee zit. Alle gerechten hebben een zoetje en een zoutje en veel citrus. Alsof je de zee proeft. Dit hebben we niet eerder zo geproeft. We zaten eigenlijk al vol maar hebben toch nog koffie genomen omdat we de friandises wilde proeven die we voorbij zagen komen. De sfeer is losjes en toch professioneel, daar houden wij van. Hoe krijgt Sergio en zijn team het voor elkaar dat ook dit restaurant van uitzonderlijke klasse is? En ja, het hotel stelt niet veel voor, maar dat staat keurig aangegeven op de site en wij hebene in Cadzand geen "betere" accomodatie gezien. Wij komen zeker terug.
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij Pure C. We hadden een arrangement geboekt met hotelovernachting. Dat hotel is niet om over naar huis te schrijven, maar dat ben je vergeten zodra je het restaurant instapt en het terras opstapt.

We begonnen de middag op het terras met een glas champagne en wat zit je daar fantastisch! Uitzicht op zee en duinen, en toen brak ook de zon nog eens door.

's Avonds schoven we aan voor het 8-gangen diner. Dat begon op het terras met de huiscocktail en met vier amuses. Die waren elk erg lekker, maar voor mij sprong vooral de 'portobello, zoete ui, merlot' eruit. Daarna gingen we naar binnen en volgden 8 kleine gerechten, met passende wijnen. Vooral de eerste wijn, de Pardas Rupestris, was fantastisch.
Van deze gerechten vonden we vooral de 'peulvruchten, geitenkaas, aardbei' en 'zeeuws spek, radijs, lamsoor' heel goed smaken. We sloten af met een lekker dessert en nog eens 6 zalige friandises. Daarvan sprong die met citroen, met van binnen een pittige verrassing, eruit. Daar zitten eten en drinken, terwijl buiten de zon ondergaat, was een prachtige ervaring.

De bediening was professioneel en vriendelijk. Ik kreeg ook een eigen menukaart, omdat ik geen vis, schaal- en schelpdieren eet. Als ik een minpuntje mag noemen, dan is het dat we wel veel verschillende gezichten zagen. En dat soms de nieuwe wijnglazen halverwege de gang al op tafel werden gezet.

We gingen verzadigd slapen (waarbij we wel wat overlast hadden van de verbouwing die 's nachts door bleek te gaan) en mochten de volgende ochtend weer op het terras van het restaurant plaatsnemen. Dit keer voor een uitgebreid en lekker ontbijt!

Kortom, we hebben een geweldig uitje gehad bij Pure C. Een plek om naar terug te gaan, maar wel als de verbouwing van het hotel is afgerond.
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Eten bij een meester. Een weekend Cadzand is de moeite waard door PureC. Het bijpassende hotel is een grote dissonant, maar dat is de enige echte kritische noot. We vonden het niet echt gastvrij en als je uitcheckt maar nog niet naar huis wil, kun je in een ongezellige hal terecht zonder dat je koffie of thee krijgt aangeboden, (of kopen kunt).

Maar dan het restaurant! Want daar kwamen we voor. In 1 woord fantastisch. We besloten ter plekke niet het 6, maar het 8 gangen- menu te nemen. Met bijpassende wijnen. De bediening was charmant, maar niet allemaal even ervaren. De wijn liet dus af en toe even op zich wachten.

Maar de kwaliteit van het eten, de opmaak van de borden, de prachtige borden en schalen, het uitzicht op zee, het meubilair, de loungemuziek. De hele beleving maakt het tot een geweldige en culinair orgastisch genot. Ik kan er met mijn verstand niet bij, dat de man, die hier staat te koken, nog maar 1 ster heeft, maar dit heeft niet alleen met het eten te maken, als ik me niet vergis.
Heb je wat te vieren en of wat te besteden, ga dan lekker een fiks stuk wandelen op het strand, rol het restaurant in en laat je verwennen. Neem de hele avond en geniet je te pletter van alle smakelijke plaatje op je bord. Doen!
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Fantastisch eten met een wijds en ruig uitzicht. Van het wanstaltige gebouw waarin Pure C huist heb je als gast geen last: je kijkt naar buiten vanuit een mooi een evenwichtig aangeklede ruimte waarin vele details op maat gestyled zijn. Men kijkt uit op de zee en het strand. In de keuken legt men de nadruk op zuren met een bite. Originele gerechten waar ik nog lang aan terug zal denken. Grote klasse. De wijnen passen en laten je glimlachen bij de gerechten. De cider bij het nagerecht met zoete aardappel was raak. De bediening neemt de tijd voor je en is uiterst vriendelijk. Dit restaurant maakt alle verwachtingen waar.
Anne Fleur H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Door veel verkeershinder en tegenslagen met onze auto kwamen mijn vader en ik anderhalf uur te laat bij het restaurant. Natuurlijk hadden wij hier erg de balen van maar keken alsnog erg uit naar de ervaring bij het sterrenrestaurant waar wij beiden maanden naar uit hadden gekeken.
Eenmaal aangekomen bij onze tafel werd ons het verkleinde menu aangeboden, waar wij wel van baalden maar natuurlijk begrepen. De eerste 2 gangen werd ons al gelijk voor de neus gezet en vervolgens nadat wij net ons bestek hadden neergelegd werd de volgende gang op tafel gezet. Dit was weer hetzelfde bij de volgende gang. Nadat mijn vader hier iets van had gezegd werd dit wel iets beter. Verder werd er door de bediening, waarvan er slechts 2 Nederlands spraken, nauwelijks op ons gelet. Toen wij wat extra water wilden bestellen hebben wij wel 10 minuten moeten wachten voordat wij oogcontact kregen met een van de bedienden.
Ook met het wijnarrangement was er een probleem. Doordat het zo gehaast ging allemaal, deed de bediening of eenzelfde wijn bij 2 gerechten hoorde, wat duidelijk niet het geval bleek toen zij een "andere" bijpassende wijn vervolgens aan ons schonken.
Als klapper op de vuurpijl kwamen wij er met betalen achter dat wij wel de volle mep moesten betalen voor eigenlijk het hele menu. En ja, wij weten dat we veel te laat waren en dit natuurlijk heel vervelend is, maar bij een michelinsterrenrestaurant mag wel een betere professionaliteit verwacht worden.
Conclusie: het eten en de locatie zijn zeker de ster waard. De bediening en service het tegenovergestelde.
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het was niet de eerste keer (en zeker niet de laatste keer) dat we bij Pure C zijn wezen eten. Het blijft een gelegenheid waar het koken op een hoog plan staat. Een voorwaarde is wel dat je van de zee houdt: niet alleen het prachtige uitzicht maar ook in de gerechten komt de zee in al zijn verscheidenheid terug. Als amuse kregen we bijvoorbeeld een heerlijke oester in combinatie met een groen appelsmaak, voortreffelijk. Naast verschillende vis en schaaldiergerechten moeten we enige stukje vlees ook niet vergeten, heerlijk mals en van hoge kwaliteit. We hebben weer uitstekend vermaakt, ook dank zij de aangenaam informele bediening. Als we nog een minpuntje mogen noemen: de muziek die iets zachter en iets minder monotoon had gemogen. Het heeft echter de pret op geen enkele wijze gedrukt!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Wij hebben donderdag 11 februari een lunchmenu gereserveerd bij Pure C. Wij hadden ons er erg op verheugd. Maar het viel ons tegen. Het gebouw, waar Pure C in gelegen is, heeft geen uitstraling. eenmaal binnen, is het erg licht, en mooi ingericht.
De bediening, was te nonchalant en soms leken ze wat arrogant en ongeinteresseerd. De sommelier, draaide zijn verhaaltje af, maakte geen contact met ons, en was slordig met het inschenken. Sommige leden van de bediening, spraken louter Engels en waren niet altijd goed te verstaan. We wisten soms niet, wat we te eten kregen.
Dat is allemaal jammer, want het draagt niet bij tot het plezier wat je kan hebben met een lekker etentje. De gastheer, was wel hartelijk. Maar het leek allemaal teveel een 'concept', wat werd afgewerkt. De bezieling, de passie voelden wij niet.
We hebben echter ook van enkele gerechten genoten. Vooral de vacherin, en de griet waren hemels. Het uitzicht op het strand van Cadzand, is ook geweldig. Maar alles bij elkaar, was het te weinig, om vol lof onze ervaringen te verspreiden.
Vietje65 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Het was een verademing. Het ontvangst, het personeel, het eten, het wijn arrangement, alles. We hebben het 8 gangen menu met wijnarrangement genomen. Amuses waren verrassend, zeker de duindoornbes met paling en crème cru. Elke gang met wijn was prachtig en de oester met een klein Duiveltje was super, zo ook de duif was een gerecht wat ik niet had willen missen ( langzaam gegaard op hooi. Nagerecht van witte chocolade, mango en five spices was uitmuntend. Koffie met friandise
Zelden zo geweldig en lekker gegeten als hier. Pluim voor het personeel. W'll be back!
Guinnifer .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
In Februari bij Pure C gegeten, en ook al was het nog te koud voor het terras en te vroeg donker voor een mooie zonsondergang bij het eten was het een ervaring die voor herhaling vatbaar is.
> Eten: fris, vers en absoluut heerlijk! Originele combinaties, duidelijk met veel liefde en discipline klaargemaakt. Ook leuk met wat een vrolijke touch en absoluut niet stijf, zoals bijv de duif waarbij we een 'duivenpoot' over de rand van ons bord hadden hangen (tevens de lekkerste duif die ik ooit gehad heb!)
> Wijn: goede combinaties met het eten, ook leuk dat er originele dingen tussen zaten (bijv. bij een van de gangen een Duvel) wat ook past bij de ontspannen sfeer van Pure C.
> Sfeer: ik vind Pure C een enorm fijne plek om heen te gaan. Het lounge concept bevalt mij goed. Ruim opgezet, ontspannen sfeer met een grapje hier en daar. Absoluut geen sterrentent met stijve, formele sfeer maar waar je gewoon lekker gaat eten en genieten.
> Bediening: Erg vriendelijk en attent. Enige minpuntje is dat het wel redelijk 'druk' was qua bediening, telkens weer andere gezichten en mensen dus zeker aan het begin de hele tijd wat onrustig.
> Locatie: een behoorlijk eind rijden vanuit de randstad, maar het zeker waard. Cadzand-bad is een heerljke plek, en Pure C biedt je echt een restaurant ervaring die anders dan anders is (echt weg van alles, echt ontspannen).

Kortom: ik kom graag weer een keer terug bij Pure C!
Stef B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Het stond al heel lang op het lijstje, eten bij Pure C. Ruim van tevoren geboekt, een kamer in het strandhotel erbij. Het hotel wordt verbouwd, er komt een groot stuk bij. Wat de omgeving enigszins op een rommelige bouwput doet lijken. Het uitzicht is prachtig al zie je er in de donkere avonduren er uiteraard niets van. In de zomer, zo stel ik mij voor, is het prachtig genieten van de vergezichten op de zee. Er hangt een ongedwongen sfeer, met loungemuziek die iets harder staat dan normaal. Het stoort niet, al heb ik niet zoveel met die muziek. Vrij monotoon. De jonge bediening is vlot, voorkomend, attent en spraakzaam. Leuk. Prachtige wijnkaart. Mooie huizen op de kaart. In dubio of we een bijpassend wijnarrangement zouden nemen. De mening van de sommelier gevraagd. Hij gaf ruiterlijk aan dat hij zelf zou kiezen voor een lekkere fles, zodat hij weet dat elke slok lekker is. Dat hebben we gedaan en er geen spijt van gehad. Een heerlijke fles uit Spanje, Albarino druif. Paste goed bij het vismenu. Zo'n eerlijke mening wordt gewaardeerd! Het eten, 7 gerechten en leuke amuses. Mooi gepresenteerd, prachtige frisse smaken. Er wordt veel gewerkt met citrus, wat de gerechten een boost geeft. Alle gerechten hebben in de basis een zalf, een zuur een krak. Erg goed en doordacht. Geproefd o.a. een mooi stukje van hert, scheermessen, nasi goreng met sambal taotje en mossel, vergetarisch gerecht met Mont D'Or kaas erin verwerkt, schelvis en als dessert chocoladeverwennerij. Erbij een leuke dessertwijn. Het restaurant is zeer zeker sterwaardig. Ontspannen bediening, kennis van zaken, keuken op hoog niveau. Een 2e *? Dat denk ik niet. Zelf vond ik het nasi gerecht lekker, maar mijn vrouw vond het te pittig en eigenlijk niet lekker, allebei vonden we het Mont D'Or gerecht niet zo spannend, al hoewel de presentatie in de kaasdoos leuk was. De kaas was nauwelijks te proeven. Zou ik de pretentie van een Michelin recensent hebben, dan komt een 2e * in beeld als alle gerechten hetzelfde hoge niveau halen. Wat er verder van zij, wij hebben een geweldige avond gehad, de attentie van een heerlijk verjaardagstaartje spreekt voor zich. Dank. Na afloop nog even met de jonge chef gesproken. Erg leuk dat hij de tijd nam. Jonge vent. Knap dat hij al op zo'n hoog niveau kookt. Complimenten!. Hier moet je een keer gegeten hebben.
Knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Fantastisch gegeten bij Pure C, super amuses, geweldige bereiding van oester, de Nasi goreng wow, Fungus ook helemaal top, alleen de Jan Hagel met Gorgonzola was niet helemaal mijn smaak maar tafelgenoten vonden het ook heerlijk. Minpuntje.... toch het wijnarrangement
sommige combinaties waren voortreffelijk maar te vaak werd teveel het randje opgezocht met te speciale smaken om een wow effect te krijgen wat bij mij niet is gelukt. Service was uitstekend !
L704t7 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
In navolging van bijna alle andere recensies sluiten wij ons aan bij de excellente beschrijvingen voor wat betreft het eten. Dat was bijzonder en wanneer je een visliefhebber bent is het zeker meegenomen. Een plezier om zien was de bedrijvigheid in de keuken. Ongelooflijk hoe de vele medewerkers als een geoliede machine er in slaagden de vele uitzonderlijk samengestelde menuutjes In een vloeiende beweging aan en weg brachten.
Het decor hebben we op een 5 gezet en niet vanwege de inrichting maar vanwege de muziek die bijna 5 u lang als een gekmakende dreun op ons af kwam. Een zware bastoon was het enige wat we hoorden. Het kostte enorme energie om onze aandacht er van af te leiden. Zelfs onze zin om te eten verdween bijna maar we hebben ons vermand en de marteling voor het gehoor doorstaan. We bleven overnachten en ja hoor bij het ontbijt was die zelfde eentonige (bas)dreun er weer terug. Ons advies is dus: neem oordopjes mee en geniet van het eten.
KoCa .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Pure C heeft een ster! Vraag me niet hoe want in geen enkel opzicht sterwaardij gegeten. Verbouwing zit eraan te komen dus zal ik niet meerekenen. Tijdens aperitief komt voorrecht al en is er meteen een enorm tempo ingezet waardoor je niet ontspannen zit te eten. Wijnarrangement niet spectaculair. Sterker nog, zeer matig. Indisch verzinsel van de chef beetje treurig voor als je een beetje kennis hebt van de Indische keuken. Pure C is een leerschool voor aankomend talent. Dat zeker maar geen ster waardig op dit moment. Drijft erg op de naam van Sergio! Als het van Sergio is dan is het goed gaat niet op! Jammer! Zonder ster hadden 'redelijk' gegeven! Gegeven de sterren prijs komen we niet terug.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Genoten! Het eten was geweldig. De bijpassende wijnen top! De ene verrassing na de andere. We kozen voor het acht-gangenmenu en werden bij de amuses al omvergeblazen door de ganzenlever in een wortelballetje. Ook de gefrituurde oester, nasi met mosselen, funghi en het rund blijven (waarschijnlijk nog lang) bij. Jammer dat de bediening meerdere steken liet vallen. Dat werd daarna meestal gevolgd door vriendelijke excuses, maar toch. We gaan weer terug als de verbouwing van het hotel gereed is en zijn dan benieuwd naar de zeebaars in zoutkorst en het koetje in de wei.
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Hier kan je alleen maar genieten. Alles is met zorg, vakkunst, liefde, passie en gedrevenheid bedacht en bereid. Kan alleen maar lof geven voor de keukenbrigade en de totale bediening. Ze weten heel goed waar ze het over hebben en hebben mensenkennis waardoor je een aangename tijd hebt. Twee ienie minie puntjes waar Pure C misschien iets aan heeft:
- doordat de gerechten klein (maar fijn) zijn, zou kleiner bestek handiger eten zijn.
- ontvangst, bediening en aandacht perfect alleen dat je bij het afrekenen dan zo simpel in de rij moet staan...
Ik hoop dat jullie zo geinspireerd blijven als nu zonder het gevoel dat voor de gast bij het uit eten gaan hoort uit het oog te verliezen.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
enorm lekker gegeten ...we hadden een 8 gangen menu....alles was verschrikkelijk lekker behalve de schelvis ....ik ben geen liefhebber van deze vis maar eet hem wel , maar het leek wel of ze hem vergeten te kruiden waren of zo ....geur noch smaak aan , ik zou hem echt van het menu halen ....de rest was uit de kunst ...de bediening was los en erg aangenaam....van ons groepje van 5 was er 1 persoon die ineens allergisch voor kreeft bleek te zijn ....we zagen later op de rekening dat de rest van de menu voor haar niet aangerekend was ....erg aardig .....Met ons eetclubje hebben we er een jaar over gedaan om in pure C een plekje te kunnen krijgen ...ik hoop echt dat dat sneller kan na de uitbreiding want we willen echt nog een keer terug .....1 minpuntje mbt de wijn ...we vroegen een droge witte wijn en kregen een zoete rieslinger....we laten altijd de sommelier kiezen en zijn zowel vroeger in ' oud sluis ' als in the jane nog nooit teleurgesteld geweest qua wijnen ....voor de rest was het gewoon af...er mag echt een ster bij wat ons betreft