Pura Vida

36/40 Grote Overstraat 7411 JC Deventer Nederland Kaart

Over het restaurant Pura Vida

In Pura Vida laat eigenaar Edwin Jimenez al zijn gasten de sleur van de dag vergeten. Hij maakt je graag blij met zijn passie, het bereiden van de lekkerste Caribische gerechten. De warme sfeer in Pura Vida geeft je nieuwe energie, precies wat je nodig hebt. De kaart straalt van de feestelijke gerechten, die je meenemen naar de Dominicaanse Republiek. Een plek waar je graag nog eens terugkomt voor wat extra zon in je leven.

Meer informatie over restaurant Pura Vida

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Catja S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Pura Vida. Caribische keuken op zijn best. Echt soulfood. De kok Edwin en zijn medewerkers zorgen ervoor dat je een echt avondje uit bent. Geen gehaast met mooie muziek zachtjes op de achtergrond. Ik had Risotto con Corvina als voorgerecht (dit is eigenlijk een hoofdgerecht) heel verrassend. De vis was heerlijk gekruid en zacht. Daarna de Paleta, runder sucade gegrild en dun gesneden geserveerd. Als toetje de onvolprezen Boruga (hangop met mango) romig met een verrassende crisp. Wijn was prima. Kortom fantastisch gegeten. De kok kwam zelf af en toe langs met uitleg en een klein hapje tussendoor. Echt een aanrader.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, bijzonder smaakvol gekookt. Ontzettend aardige service, hier en daar tikje onhandig maar te allen tijde gastvrij en sympathiek
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Wij kennen ongeveer alle restaurants van Deventer, maar deze steekt er, samen met een paar andere restaurants, met kop en schouder boven uit. Wat een topgerechten !
Alles supervers, veel groente, heerlijke vis en lekker mals vlees. Voor vegetariërs 1 van de beste plekken in de stad. Het toetje, de hangop met mango, is het beste toetje dat wij ooit gegeten hebben. En dat allemaal voor een gunstige prijs, echt top.
Antina H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ik heb erg genoten en we zijn erg verwend. Het eten was heerlijk en ook de wijnen waren heerlijk. De gastheer was ontzettend aardig en attent. We hebben een fijne avond gehad en komen zeker terug.
Elles B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk eten, een goed gevuld bord welke in elk opzicht kwalitatief perfect was. Ook de garnituur was tot in perfectie bereidt.
Het toetje met de hangop is echt een aanrader!!!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Een verfrissende ontdekking! Heerlijk eten, echt een aanrader.
Cisca D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Zeer klantvriendelijk , meedenkend personeel.Bijzonder en lekker eten. Dachten goed mee over specifiek dieet en speelden daar zeer goed op in. Verrassende lekkernijtjes. Zeker voor herhaling vatbaar.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Aangemoedigd door de goede recensies op Iens trokken wij naar Deventer. We werden hartelijk ontvangen. De cocktails zijn echt heerlijk, het eten kan een stuk beter. De roti leek meer op Hollandse sla waarin met moeite een boontje te vinden was. De krokante kip was lekker spicy. De banaan met garnalen had veel weg van babyvoeding, er zat geen kraak aan. De sukade was een verweesd stuk vlees op een bed van ijsbergsla. Het dessert een opgewarmd appeltje met kaneelijs. Dit moet een stuk swingender kunnen!
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke (wat jonge en onervaren) bediening. De gastvrije chef heeft aandacht voor zijn klanten en zet voor een redelijke prijs een heerlijk menu op tafel.
Idris Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een super vriendelijk ontvangst. Ik was een half uur eerder gearriveerd dan mijn broertje en kreeg gezelschap van de bedienden, erg fijn. Goed gesprek gehad. Mooie inrichting, warm en sfeervol. Heerlijke gerechten en het eten was goed bereidt. Goede wijnkaart. Kortom; genoten! Hier kom ik zeker weer terug!
MKKaya .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Pura Vida
Samen met mijn vriendin gegeten op de terras van Pura Vida. Pura Vida is gevestigd op een zijstraat van de Brink en daardoor wat rustiger.

Wij namen de Paleta en daarna een coctail. De Paleta is een heerlijke zachte stuk vlees in een eigengemaakte jus. Daarnaast opgediend met gebakken aardappelpartjes en gebakken groente. De groente nog vers en knapperig op het bord. Het eten zo lekker, dat ik vergat om mijn vriendin aandacht te geven. Wat mij betreft absoluut een aanrader.

Bediening
Vriendelijk personeel. De chefkok kwam nog een praatje maken. Mooi om te zien hoe er met passie gekookt werd.

Sfeer
De sfeer is rustig, romantisch. De aquarium die binnen in het restaurant is gevestigd is een echte eye-catcher. Fijne muziek op de achtergrond.

Wij komen zeker nog een keer terug. Er was meer op de kaart dat volgens ons nog een keer geproefd moet worden.
MFransen .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We vonden dit een heel verrassend restaurant. Het eten is origineel (bijvoorbeeld gebakken banaan met gamba's) en wordt op een originele manier opgediend. Bovendien was het erg lekker. De wijn was goed. Het personeel was erg vriendelijk. Ik had verteld dat mijn man jarig was en toen kreeg hij bij zijn nagerecht 'gefeliciteerd' in chocola geschreven. En we kregen om die reden de thee en koffie na afloop gratis. De ambiance is gezellig. We gunnen het de eigenaar/ kok (afkomstig uit de Dominicaanse Republiek) en het overige personeel erg dat dit restaurant een succes wordt! Nog een tip voor hen: biedt ook een 2- en 3-gangenmenu voor een vriendelijke prijs aan. En een verrassingsmenu is voor mensen die voor het eerst komen misschien net iets te spannend.
revdwe .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We hebben goddelijk gegeten!
Kok/eigenaar Edwin Jimenez maakt met liefde zijn (Caribische) gerechten klaar en dat proef je! Verrassende combinaties van ingrediënten die ook nog eens prachtig worden gepresenteerd. Het restaurant is smaakvol ingericht. Op de achtergrond Caribische muziek, hoort erbij en is absoluut niet storend. Prettige bediening.
In tijden heb ik niet zo lekker gegeten. Ik kom er heel graag nog eens terug!
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Laast met mijn vriendin bij puravida gegeten in deventer. Een erg leuk en gezellig. Wij hebben gekozen voor het verassing menu van de chef. We kregen als voorgerecht een salade met lam erg lekker. Als hoofdgerecht een vis om van te smullen en een desert van huisgemaakt ijs erg lekker. Wij hebben een super leuke avond gehad bedankt daarvoor. Dit restaurant is een echte aanrader
Bianca-Jaco .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Het eten is klaargemaakt door een kok met passie. Zeer zeker ook voor de vegetariër een uitstekende plek. Fijne gerechten zonder de standaard geitenkaas. Een verademing.

Als voorgerecht maistaartjes met een lekkere frisse salade en Pechugin, gefrituurde kipfilet met een fijne salade.
Als hoofdgerecht hadden wij de Mofongo, bakbanaan met een heerlijke romige saus. Deze is ook met gamba's te verkrijgen maar vegetarisch is geen probleem. De Paleta, rundersucade bereid als biefstuk was niet te versmaden. Hier kom je voor terug.
De cocktails zonder alcohol zijn ook erg lekker. Zeker de cocktail ananas/rijst.
Een toetje hebben wij dit keer overgeslagen. We moeten dus wel terug voor de hangop met mangosaus bijvoorbeeld.
Pjwd .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Met een vriendengroepje een weekend naar Deventer.
Kwamen na enige twijfel terecht bij Pura Vida. Wat een verrassing! Een assorti aan voorgerechten besteld. Simpelweg heerlijk. Gambas, calamares, roti, etc. Hoofdgerecht op advies Paleta besteld. Idem een prachtig stukje vlees gecompleteerd met aardappelpartjes in de schil en gebakken groente. Flesje valpoliccella erbij. Kortom een aanrader.
wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het was verrassend rustig bij binnenkomst en dat is altijd een beetje jammer want dat gaat wat ten koste van de gezelligheid, maar we vertrouwden erop dat dat vast wel goed zou komen, en dat deedd het ook. Als vooraf de kipfilet en de calamares. Beide waren erg lekker al had er iets minder dressing ( chilliesaus?) op de salade van de calamares gemogen.
Zowel mijn partner en ik gekozen voor de paleta, erg mals en smakelijk. Tot slot een dessert gedeeld en wij waren helemaal voldaan. Correcte bediening en ook de chefkok/eigenaar kwam nog even langs aan tafel. Mooi om te zien hoe enthousiast en passievol iemand in zijn vak kan zijn. Wij komen nog een terug!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijke sterke koffie, lekker (vlees) hoofdgerecht en het lekkerste toetje ooit (hangop met framboos en warme mangosaus) en dat allemaal in een mooi aangeklede omgeving, gave vloer van baksteentjes, alles keurig netjes en comfortabel en geen eenheidsworst.
Dit resteaurant moet je echt gezien en geproeft hebben. Anders als anders lees ook de recensies van andere mensen hier.
Nel S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Bij Pure Vida voel je je direct thuis. De bediening is prettig, geeft je een welkom gevoel. Het eten is zeer verrassend. De Caribische twist doet het erg goed. Ik heb zelden zulk heerlijk klaargemaakt vlees gegeten, zeker niet in Nederland in een goed betaalbaar restaurant. Ook de groente was perfect klaargemaakt. Lekker knapperig en toch gaar. Ik ben niet van de rauwe groente die even snel door heet water gehaald zijn. Het nagerecht top!! Kortom, een restaurant waar ik vaker wil eten en dat zeker ook ga dien.
Donato S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
De kaart bij Pura Vida is niet groot. Maar dat is wel iets waar ik blij van wordt. Bij te veel (verschillende) gerechten op één kaart vraag ik me altijd af of alles wel zo vers is en of alles goed bereid kan worden. Hier is dat gelukkig niet het geval, stuk voor stuk mooie gerechten op de kaart.
Als voorgerecht gekozen voor de Carpaccio. In dit geval dungesneden IJsselvallei rundermuis met salade en krokant van zoete aardappel, gepofte amaranth en vinaigrette van basilicum. Niet vaak kom je Carpaccio tegen die zo dun is gesneden en zo ongelooflijk mals is. Het mooie stukje vlees (kont van de koe) smelt bijna weg op je tong. De salade, iet wat overdadig rucola, ligt mooi op de Carpaccio en daarover heen de vinaigrette van basilicum die kwa smaak fijn aanwezig is. Je proeft licht de sterke basilicum smaak zonder dat deze gaat overheersen en daar nog bij een heerlijk krokantje van zoete aardappel. Apart is elke gedeelte van het gerecht lekker, maar wanneer je een hap neemt met een stukje Carpaccio, vinaigrette, sla en het krokantje heb je alles in je mond waardoor de smaken prachtig samen komen zoals de kok het bedoelt heeft. Prachtig gerecht!
Als hoofdgerecht gekozen voor de Paleta. Rundersucade bereid als biefstuk. Een plaatje op mijn bord was het resultaat. Het vlees prachtig bereid, mooi rood aan de binnenkant, buitenkant nog mooi krokant gebakken. Het vlees lag op een mooi jus’tje en een bedje van groenten. De groenten leken zacht, en doodgekookt. Maar op het moment dat je de groenten in de mond stopte hadden deze de smaak nog helemaal in zich, lekker krokant, lekker gekruid. Een gepoft tomaatje vol van smaak en begeleidt door mooie aardappel partjes. Krokant van de buitenkant, lekker zacht aan de binnenkant en bijzonder gekruid met een licht zure mayo die het geheel mooi in balans brengt. Het zoete van de tomaat, zure van de mayo en de mooie robuuste smaken van het vlees. Het is lang geleden dat ik een stukje rood vlees gehad heb wat zo op deze manier perfect is bereidt. De smaak van het vlees zelf is in zijn waarde gelaten en de jus geeft een lichte toevoeging die de smaken versterkt. De hoofd_caraardappel is ook zoveel mogelijk in zijn waarde gelaten, smaakt ook gewoon naar aardappel en met kruiden wordt deze smaak versterkt. Een ontzettend prachtig gerecht, mooi opgemaakt en zeer zeer smaakvol!
Hemelse Dominicaanse hangop met vanille en warme mangosaus. En ook dit was een top gerecht. De hangop had een mooie stevige structuur waarin de vanille na_cargoed terug was te proeven. De warme mangosaus was een traktatie voor de papillen. De pure smaak van mango, warmt versterkt, gleed door de mond samen met de fijne smaken van vanille en laat nog even lekker een fijne nasmaak achter. Als verassing zaten er nog stukje koek in die het gerecht een lekker stevige bite geven.
Daarnaast was het personeel en de kok uiterst vriendelijk! En gepast trots op hun mooie gerechten met altijd een oprechte glimlach op het gezicht.