Pura Vida

36/40 Grote Overstraat 7411 JC Deventer Nederland Kaart

Over restaurant Pura Vida

In Pura Vida laat eigenaar Edwin Jimenez al zijn gasten de sleur van de dag vergeten. Hij maakt je graag blij met zijn passie, het bereiden van de lekkerste Caribische gerechten. De warme sfeer in Pura Vida geeft je nieuwe energie, precies wat je nodig hebt. De kaart straalt van de feestelijke gerechten, die je meenemen naar de Dominicaanse Republiek. Een plek waar je graag nog eens terugkomt voor wat extra zon in je leven.

Meer informatie over restaurant Pura Vida

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke (wat jonge en onervaren) bediening. De gastvrije chef heeft aandacht voor zijn klanten en zet voor een redelijke prijs een heerlijk menu op tafel.
Idris Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een super vriendelijk ontvangst. Ik was een half uur eerder gearriveerd dan mijn broertje en kreeg gezelschap van de bedienden, erg fijn. Goed gesprek gehad. Mooie inrichting, warm en sfeervol. Heerlijke gerechten en het eten was goed bereidt. Goede wijnkaart. Kortom; genoten! Hier kom ik zeker weer terug!
MKKaya .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Pura Vida
Samen met mijn vriendin gegeten op de terras van Pura Vida. Pura Vida is gevestigd op een zijstraat van de Brink en daardoor wat rustiger.

Wij namen de Paleta en daarna een coctail. De Paleta is een heerlijke zachte stuk vlees in een eigengemaakte jus. Daarnaast opgediend met gebakken aardappelpartjes en gebakken groente. De groente nog vers en knapperig op het bord. Het eten zo lekker, dat ik vergat om mijn vriendin aandacht te geven. Wat mij betreft absoluut een aanrader.

Bediening
Vriendelijk personeel. De chefkok kwam nog een praatje maken. Mooi om te zien hoe er met passie gekookt werd.

Sfeer
De sfeer is rustig, romantisch. De aquarium die binnen in het restaurant is gevestigd is een echte eye-catcher. Fijne muziek op de achtergrond.

Wij komen zeker nog een keer terug. Er was meer op de kaart dat volgens ons nog een keer geproefd moet worden.
MFransen .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We vonden dit een heel verrassend restaurant. Het eten is origineel (bijvoorbeeld gebakken banaan met gamba's) en wordt op een originele manier opgediend. Bovendien was het erg lekker. De wijn was goed. Het personeel was erg vriendelijk. Ik had verteld dat mijn man jarig was en toen kreeg hij bij zijn nagerecht 'gefeliciteerd' in chocola geschreven. En we kregen om die reden de thee en koffie na afloop gratis. De ambiance is gezellig. We gunnen het de eigenaar/ kok (afkomstig uit de Dominicaanse Republiek) en het overige personeel erg dat dit restaurant een succes wordt! Nog een tip voor hen: biedt ook een 2- en 3-gangenmenu voor een vriendelijke prijs aan. En een verrassingsmenu is voor mensen die voor het eerst komen misschien net iets te spannend.
Revdwe .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We hebben goddelijk gegeten!
Kok/eigenaar Edwin Jimenez maakt met liefde zijn (Caribische) gerechten klaar en dat proef je! Verrassende combinaties van ingrediënten die ook nog eens prachtig worden gepresenteerd. Het restaurant is smaakvol ingericht. Op de achtergrond Caribische muziek, hoort erbij en is absoluut niet storend. Prettige bediening.
In tijden heb ik niet zo lekker gegeten. Ik kom er heel graag nog eens terug!
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Laast met mijn vriendin bij puravida gegeten in deventer. Een erg leuk en gezellig. Wij hebben gekozen voor het verassing menu van de chef. We kregen als voorgerecht een salade met lam erg lekker. Als hoofdgerecht een vis om van te smullen en een desert van huisgemaakt ijs erg lekker. Wij hebben een super leuke avond gehad bedankt daarvoor. Dit restaurant is een echte aanrader
Bianca-Jaco .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Het eten is klaargemaakt door een kok met passie. Zeer zeker ook voor de vegetariër een uitstekende plek. Fijne gerechten zonder de standaard geitenkaas. Een verademing.

Als voorgerecht maistaartjes met een lekkere frisse salade en Pechugin, gefrituurde kipfilet met een fijne salade.
Als hoofdgerecht hadden wij de Mofongo, bakbanaan met een heerlijke romige saus. Deze is ook met gamba's te verkrijgen maar vegetarisch is geen probleem. De Paleta, rundersucade bereid als biefstuk was niet te versmaden. Hier kom je voor terug.
De cocktails zonder alcohol zijn ook erg lekker. Zeker de cocktail ananas/rijst.
Een toetje hebben wij dit keer overgeslagen. We moeten dus wel terug voor de hangop met mangosaus bijvoorbeeld.
Pjwd .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Met een vriendengroepje een weekend naar Deventer.
Kwamen na enige twijfel terecht bij Pura Vida. Wat een verrassing! Een assorti aan voorgerechten besteld. Simpelweg heerlijk. Gambas, calamares, roti, etc. Hoofdgerecht op advies Paleta besteld. Idem een prachtig stukje vlees gecompleteerd met aardappelpartjes in de schil en gebakken groente. Flesje valpoliccella erbij. Kortom een aanrader.
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het was verrassend rustig bij binnenkomst en dat is altijd een beetje jammer want dat gaat wat ten koste van de gezelligheid, maar we vertrouwden erop dat dat vast wel goed zou komen, en dat deedd het ook. Als vooraf de kipfilet en de calamares. Beide waren erg lekker al had er iets minder dressing ( chilliesaus?) op de salade van de calamares gemogen.
Zowel mijn partner en ik gekozen voor de paleta, erg mals en smakelijk. Tot slot een dessert gedeeld en wij waren helemaal voldaan. Correcte bediening en ook de chefkok/eigenaar kwam nog even langs aan tafel. Mooi om te zien hoe enthousiast en passievol iemand in zijn vak kan zijn. Wij komen nog een terug!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijke sterke koffie, lekker (vlees) hoofdgerecht en het lekkerste toetje ooit (hangop met framboos en warme mangosaus) en dat allemaal in een mooi aangeklede omgeving, gave vloer van baksteentjes, alles keurig netjes en comfortabel en geen eenheidsworst.
Dit resteaurant moet je echt gezien en geproeft hebben. Anders als anders lees ook de recensies van andere mensen hier.
Nel S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Bij Pure Vida voel je je direct thuis. De bediening is prettig, geeft je een welkom gevoel. Het eten is zeer verrassend. De Caribische twist doet het erg goed. Ik heb zelden zulk heerlijk klaargemaakt vlees gegeten, zeker niet in Nederland in een goed betaalbaar restaurant. Ook de groente was perfect klaargemaakt. Lekker knapperig en toch gaar. Ik ben niet van de rauwe groente die even snel door heet water gehaald zijn. Het nagerecht top!! Kortom, een restaurant waar ik vaker wil eten en dat zeker ook ga dien.
Donato S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
De kaart bij Pura Vida is niet groot. Maar dat is wel iets waar ik blij van wordt. Bij te veel (verschillende) gerechten op één kaart vraag ik me altijd af of alles wel zo vers is en of alles goed bereid kan worden. Hier is dat gelukkig niet het geval, stuk voor stuk mooie gerechten op de kaart.
Als voorgerecht gekozen voor de Carpaccio. In dit geval dungesneden IJsselvallei rundermuis met salade en krokant van zoete aardappel, gepofte amaranth en vinaigrette van basilicum. Niet vaak kom je Carpaccio tegen die zo dun is gesneden en zo ongelooflijk mals is. Het mooie stukje vlees (kont van de koe) smelt bijna weg op je tong. De salade, iet wat overdadig rucola, ligt mooi op de Carpaccio en daarover heen de vinaigrette van basilicum die kwa smaak fijn aanwezig is. Je proeft licht de sterke basilicum smaak zonder dat deze gaat overheersen en daar nog bij een heerlijk krokantje van zoete aardappel. Apart is elke gedeelte van het gerecht lekker, maar wanneer je een hap neemt met een stukje Carpaccio, vinaigrette, sla en het krokantje heb je alles in je mond waardoor de smaken prachtig samen komen zoals de kok het bedoelt heeft. Prachtig gerecht!
Als hoofdgerecht gekozen voor de Paleta. Rundersucade bereid als biefstuk. Een plaatje op mijn bord was het resultaat. Het vlees prachtig bereid, mooi rood aan de binnenkant, buitenkant nog mooi krokant gebakken. Het vlees lag op een mooi jus’tje en een bedje van groenten. De groenten leken zacht, en doodgekookt. Maar op het moment dat je de groenten in de mond stopte hadden deze de smaak nog helemaal in zich, lekker krokant, lekker gekruid. Een gepoft tomaatje vol van smaak en begeleidt door mooie aardappel partjes. Krokant van de buitenkant, lekker zacht aan de binnenkant en bijzonder gekruid met een licht zure mayo die het geheel mooi in balans brengt. Het zoete van de tomaat, zure van de mayo en de mooie robuuste smaken van het vlees. Het is lang geleden dat ik een stukje rood vlees gehad heb wat zo op deze manier perfect is bereidt. De smaak van het vlees zelf is in zijn waarde gelaten en de jus geeft een lichte toevoeging die de smaken versterkt. De hoofd_caraardappel is ook zoveel mogelijk in zijn waarde gelaten, smaakt ook gewoon naar aardappel en met kruiden wordt deze smaak versterkt. Een ontzettend prachtig gerecht, mooi opgemaakt en zeer zeer smaakvol!
Hemelse Dominicaanse hangop met vanille en warme mangosaus. En ook dit was een top gerecht. De hangop had een mooie stevige structuur waarin de vanille na_cargoed terug was te proeven. De warme mangosaus was een traktatie voor de papillen. De pure smaak van mango, warmt versterkt, gleed door de mond samen met de fijne smaken van vanille en laat nog even lekker een fijne nasmaak achter. Als verassing zaten er nog stukje koek in die het gerecht een lekker stevige bite geven.
Daarnaast was het personeel en de kok uiterst vriendelijk! En gepast trots op hun mooie gerechten met altijd een oprechte glimlach op het gezicht.
K H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Bij binnenkomst viel het op dat het erg rustig was bij Pura Vida voor een vrijdagavond. Leuk dat het restaurant echt een Caribische sfeer uitademt. Zoals het aquarium (dat van twee kanten is te bezichtigen) en kleine details zoals de kussens met zeesterren. Het viel me op dat er goede wijnen op de kaart staan en in tegenstelling tot de meeste restaurants, meer witte dan rode wijnen!

De carpaccio was supermals en werd iets anders geserveerd dan op de kaart stond. Persoonlijk had de zoete aardappel en aardappelchips en mayonaise-dressing niet gehoeven maar mijn tafelgenoot vond het een keer wat anders. De pechugin (gefrituurde kip) was iets aan de droge kant maar verder prima (dezelfde dressing als de carpaccio).

Als hoofdgerecht gekozen voor de Paleta (rundersucade bereid als biefstuk) en de Merlan steak. De rundersucade waren we het over eens, heel smaakvol. Ook het idee van de aardappelpartjes met kerrie uit de oven was goed bedacht alleen nét iets teveel kerrie en misschien de oven te heet (verbrande kruiden smaak). Ook de gestoofde sla is niet een standaard bijgerecht, zeker lekker maar niet onder de sucade waardoor de sucade minder bite (knapperig) heeft en de aardappels drenken in het sap wat vrijkomt. De steak werd geserveerd met friet (ipv aardappelpartjes zoals vermeld op de kaart). Daar waren wij wel blij mee, even iets anders dan de kerrie aardappels.

Wij waren wel erg benieuwd naar de Boruga (Dominicaanse hangop) met vanille en mangosaus. Deze was machtig maar zeker lekker! Het tweede nagerecht viel tegen. Vanille (Roomijs van vanille en rum met een vleugje citroen, hierbij een coulis van framboos en gesuikerde bladerdeegjes). Ten eerste omdat er geen rum over het ijs zat. Daarnaast waren er geen gesuikerde bladerdeegjes aanwezig maar een andere geroosterde koek, geen goede combi.

Het idee achter Pura Vida spreek zeker aan. Meegenomen worden in een andere wereld met andere smaken. Een welkom gevoel. Op een aantal kleine punten kan verbeterd worden maar de essentie is prima!
Christian T.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Pura Vida. Dit knusse restaurant met warme bediening serveert heerlijke gerechten waar de smaak vanaf spat! Als voorgerecht de heerlijke risotto met zalm. Zeker niet te weinig maar je wil meer... Daarna de verschillende bereidingen van Parelhoen met daarbij smaakvolle rijst en grilgroenten. Tenslotte de overheerlijke chocoladecake met ijs. Je merkt hier aan alles dat de kok alles zelf met veel passie bereidt. We komen hier zeker weer terug. Tip: verzin iets orgineels voor de vier sneetjes brood met boter vooraf.
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Dineren bij Pura Diva was dineren waar ik blij van wordt. Originele en zeer smakelijke gerechten met mooie ingrediënten. Heerlijke voorgerechten bestaande uit roti en carpaccio en vervolgens een ribeye die perfect gebakken was met smakelijke groenten. De paella de pescado van mijn partner was ook uitstekend. Negerecht van Crème brûlée van Licor 43 met verse sorbet van framboos was ook top. Sfeer en bediening zeer aangenaam.
Erikte .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wij hebben afgelopen zaterdag gegeten in dit restaurant en het was een zeer aangename verrassing. De voorgerechten (vegetarisch) waren verrassend goed, origineel en culinair.
Wij hebben nog nooit ergens zo'n lekker dessert gegeten als hier, wat een beleving !
De wijn, bediening en aankleding is ook helemaal goed. Dit restaurant is een van de beste van Deventer.
Ingridbax .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten,een menukaart met verrassende recepten!
Geweldig vlees en een super vriendelijke bediening.
De kok kwam zelf een van de gerechten aan tafel brengen waar maak je dat nog mee.
Een geslaagde avond voor ons en als we weer in Deventer zijn gaan we zeker nog een keer terug!!
Mvdsteeg .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
We hebben hier prima gegeten met onze opgroeiende kinderen. Er was een mooi plekje een beetje apart aan een ronde tafel. Vriendelijke en persoonlijke bediening. Lekker eten, originele gerechten.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Weinig toe te voegen aan alle lovende recenties tot nu toe. Ga hier niet heen als je niet wilt weten hoe heerlijk ijs van geitenkaas kan zijn, of hoe hangop zo lekker kan zijn dat zelfs iemand met levenslange aversie ertegen ervan smult. Caraïbische warmte ook in de mensen zelf. Wat mij beteft een Michelinster waard.
GMBISSCHOP .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Met zakenrelaties gisteren gedineerd bij Pura Vida en wij vertoeven met enige regelmaat in de betere restaurants in Nederland. We werden alle vier ongelofelijk verrast door de gerechten die de chef-kok ons voorschotelde. Zeer exquise van smaak met heel veel bijzondere ingrediënten; bij elke hap een andere smaakbeleving. Top!! De kok vertelde dat hij zijn kookkunsten heeft opgedaan in zijn geboorteland in de Caraïben. De keuken is zeer onderscheidend t.o.v. de West Europese. Een absolute aanrader voor Deventer!!