Pura Vida

36/40 Grote Overstraat 7411 JC Deventer Nederland Kaart

Over het restaurant Pura Vida

In Pura Vida laat eigenaar Edwin Jimenez al zijn gasten de sleur van de dag vergeten. Hij maakt je graag blij met zijn passie, het bereiden van de lekkerste Caribische gerechten. De warme sfeer in Pura Vida geeft je nieuwe energie, precies wat je nodig hebt. De kaart straalt van de feestelijke gerechten, die je meenemen naar de Dominicaanse Republiek. Een plek waar je graag nog eens terugkomt voor wat extra zon in je leven.

Meer informatie over restaurant Pura Vida

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Goede menu kaart. Gekozen voor gamba met krokant laagje en gefrituurde kip als voorgerecht. Goed bereid met heerlijke saus.
Hoofdgerecht een risotto met corvina vis en een runder sucade als biefstuk bereid. Beide heerlijke gerechten. Verrassend voor vis en vlees liefhebbers.
Wijn vond ik aan de prijs. Wijn werd geschonken in goedkoop glaswerk.
Je merk dat er met liefde gekookt wordt.
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Ontzettend lekker gegeten, fijne sfeer, leuk personeel! Nabij de keuken gezeten, het is duidelijk dat men hier erop uit is om jou als klant een mooie avond te bezorgen.
Daniel V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Als de bediening op hetzelfde niveau als het eten komt; een fijn restaurant!
olaf Z.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten en een absoluut een aanrader tussen de vele andere "standaard" restaurants in de stad. Eigenaar met hart voor de zaak die er samen met zijn personeel alles aan doet om je een fijne en plezierige avond te bezorgen. En dat is gelukt! Alleen mag de wijn de volgende keer iets beter op temperatuur zijn.......
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Super lekker gegeten. Waren aangenaam verrast door de vriendelijke bediening, de kok die ons kwam verrassen met heerlijke hapjes maar vooral de kwaliteit van de gerechten. Echt een topper!
Kevin E.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Goede service, snel geholpen. Kok kwam een praatje maken en was geïnteresseerd in onze mening. De Mofongo en Boruga echt een aanrader.
Catja S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Pura Vida. Caribische keuken op zijn best. Echt soulfood. De kok Edwin en zijn medewerkers zorgen ervoor dat je een echt avondje uit bent. Geen gehaast met mooie muziek zachtjes op de achtergrond. Ik had Risotto con Corvina als voorgerecht (dit is eigenlijk een hoofdgerecht) heel verrassend. De vis was heerlijk gekruid en zacht. Daarna de Paleta, runder sucade gegrild en dun gesneden geserveerd. Als toetje de onvolprezen Boruga (hangop met mango) romig met een verrassende crisp. Wijn was prima. Kortom fantastisch gegeten. De kok kwam zelf af en toe langs met uitleg en een klein hapje tussendoor. Echt een aanrader.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, bijzonder smaakvol gekookt. Ontzettend aardige service, hier en daar tikje onhandig maar te allen tijde gastvrij en sympathiek
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Wij kennen ongeveer alle restaurants van Deventer, maar deze steekt er, samen met een paar andere restaurants, met kop en schouder boven uit. Wat een topgerechten !
Alles supervers, veel groente, heerlijke vis en lekker mals vlees. Voor vegetariërs 1 van de beste plekken in de stad. Het toetje, de hangop met mango, is het beste toetje dat wij ooit gegeten hebben. En dat allemaal voor een gunstige prijs, echt top.
Antina H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ik heb erg genoten en we zijn erg verwend. Het eten was heerlijk en ook de wijnen waren heerlijk. De gastheer was ontzettend aardig en attent. We hebben een fijne avond gehad en komen zeker terug.
Elles B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk eten, een goed gevuld bord welke in elk opzicht kwalitatief perfect was. Ook de garnituur was tot in perfectie bereidt.
Het toetje met de hangop is echt een aanrader!!!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Een verfrissende ontdekking! Heerlijk eten, echt een aanrader.
Cisca D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Zeer klantvriendelijk , meedenkend personeel.Bijzonder en lekker eten. Dachten goed mee over specifiek dieet en speelden daar zeer goed op in. Verrassende lekkernijtjes. Zeker voor herhaling vatbaar.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Aangemoedigd door de goede recensies op Iens trokken wij naar Deventer. We werden hartelijk ontvangen. De cocktails zijn echt heerlijk, het eten kan een stuk beter. De roti leek meer op Hollandse sla waarin met moeite een boontje te vinden was. De krokante kip was lekker spicy. De banaan met garnalen had veel weg van babyvoeding, er zat geen kraak aan. De sukade was een verweesd stuk vlees op een bed van ijsbergsla. Het dessert een opgewarmd appeltje met kaneelijs. Dit moet een stuk swingender kunnen!
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke (wat jonge en onervaren) bediening. De gastvrije chef heeft aandacht voor zijn klanten en zet voor een redelijke prijs een heerlijk menu op tafel.
Idris Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een super vriendelijk ontvangst. Ik was een half uur eerder gearriveerd dan mijn broertje en kreeg gezelschap van de bedienden, erg fijn. Goed gesprek gehad. Mooie inrichting, warm en sfeervol. Heerlijke gerechten en het eten was goed bereidt. Goede wijnkaart. Kortom; genoten! Hier kom ik zeker weer terug!
MKKaya .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Pura Vida
Samen met mijn vriendin gegeten op de terras van Pura Vida. Pura Vida is gevestigd op een zijstraat van de Brink en daardoor wat rustiger.

Wij namen de Paleta en daarna een coctail. De Paleta is een heerlijke zachte stuk vlees in een eigengemaakte jus. Daarnaast opgediend met gebakken aardappelpartjes en gebakken groente. De groente nog vers en knapperig op het bord. Het eten zo lekker, dat ik vergat om mijn vriendin aandacht te geven. Wat mij betreft absoluut een aanrader.

Bediening
Vriendelijk personeel. De chefkok kwam nog een praatje maken. Mooi om te zien hoe er met passie gekookt werd.

Sfeer
De sfeer is rustig, romantisch. De aquarium die binnen in het restaurant is gevestigd is een echte eye-catcher. Fijne muziek op de achtergrond.

Wij komen zeker nog een keer terug. Er was meer op de kaart dat volgens ons nog een keer geproefd moet worden.
MFransen .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We vonden dit een heel verrassend restaurant. Het eten is origineel (bijvoorbeeld gebakken banaan met gamba's) en wordt op een originele manier opgediend. Bovendien was het erg lekker. De wijn was goed. Het personeel was erg vriendelijk. Ik had verteld dat mijn man jarig was en toen kreeg hij bij zijn nagerecht 'gefeliciteerd' in chocola geschreven. En we kregen om die reden de thee en koffie na afloop gratis. De ambiance is gezellig. We gunnen het de eigenaar/ kok (afkomstig uit de Dominicaanse Republiek) en het overige personeel erg dat dit restaurant een succes wordt! Nog een tip voor hen: biedt ook een 2- en 3-gangenmenu voor een vriendelijke prijs aan. En een verrassingsmenu is voor mensen die voor het eerst komen misschien net iets te spannend.
revdwe .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We hebben goddelijk gegeten!
Kok/eigenaar Edwin Jimenez maakt met liefde zijn (Caribische) gerechten klaar en dat proef je! Verrassende combinaties van ingrediënten die ook nog eens prachtig worden gepresenteerd. Het restaurant is smaakvol ingericht. Op de achtergrond Caribische muziek, hoort erbij en is absoluut niet storend. Prettige bediening.
In tijden heb ik niet zo lekker gegeten. Ik kom er heel graag nog eens terug!
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Laast met mijn vriendin bij puravida gegeten in deventer. Een erg leuk en gezellig. Wij hebben gekozen voor het verassing menu van de chef. We kregen als voorgerecht een salade met lam erg lekker. Als hoofdgerecht een vis om van te smullen en een desert van huisgemaakt ijs erg lekker. Wij hebben een super leuke avond gehad bedankt daarvoor. Dit restaurant is een echte aanrader