Over het restaurant Pur Sang

Bijzondere verfijnde gerechten vind je hier! Net even anders, net even meer zorg en liefde op je bord. Creatieve gerechten, mooi opgemaakt met verrassende combinaties. Een feest om hier uit eten te gaan. Voornamelijk seizoensgerechten met verse ingrediënten. Mooie wijnkaart waarop je zeker een bijpassende wijn zult vinden. Het restaurant is sfeervol ingericht en heeft een knusse atmosfeer. Ruimte voor 34 gasten – plus een paar plaatsen aan de bar - dus intiem en gezellig. Al zin om te reserveren?

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Pur Sang

Maandag 12:00 - 21:30
Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag t/m zondag 12:00 - 21:30

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,2
9,2
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Aangezien ik alleen was had men wat tijdschriften voor mij klaar gelegd om het wachten iets te veraangenamen.
Voorgerecht met eendenlever was buitengewoon goed bereid. Ik vond de presentatie ietwat te kleurrijk; ben niet zo van de versiering. Kan iets te maken hebben met mijn voorkeur voor de Italiaanse keuken.
Vegetarisch gerecht torteloni van bospaddenstoelen was zeer smakelijk, volwaardig en prima van cuisson.
Voor mij één van de beste restaurants in de regio.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Fijne plek. Wij aten de salades voor lunch, erg lekker de geitenkaas salade, rijkelijk gevuld en heerlijke port dressing. De gereikte zalm salade was met zelf gerookte zalm maar verder vrij basic. Chardonnay was goed. Top bediening. We komen zeker terug.
Jan Marinus V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Prettige persoonlijke benadering, empatisch. Weet wie er weer zitten. Gastvrouw weet de regie te houden over het geheel. Kortom erg prettig. Tip van de week: Dat espresso-apparaat zou eigenlijk in de keuken moeten staan (zijn toch minder prettige geluiden). Maar al met al is het fantastisch lunchen en dineren daar. Heel goed dus.
Klaske E.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Menu redelijk geprijsd. Wij maakten een combinatie met de kaart en dan wordt het direct een stuk duurder. Wijn is prijzig. De gegrilde runder tournedos was verrukkelijk en echt een aanrader. Frietjes komen niet vanzelf maar zijn zeker de moeite waard en daar wordt niets extra's voor gerekend. Ook voor de kannen water hoef je niet extra te betalen.
Ipv de groentechips kunnen ze beter direct dat heerlijke broodje met boter op tafel zetten. Conclusie; zeker de moeite waard en het zou nog mooier zijn als de wijn wat betaalbaarder werd.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Heerlijk gegeten en prettige bediening.
Geluidsniveau vond ik te hoog.
Maar een toprestaurant!
Dick en Mira H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Een heerlijk diner met topkwaliteit eten. Alle smaken zijn goed op elkaar afgestemd. Als klant voel je een persoonlijke benadering die warm is.
Anoeska D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wij komen hier met regelmaat, wat een verwennerij! Echt een aanrader, alles is in balans... Heerlijke gerechten, goede gastvrouwen, mooie wijnen en fijne/rustige entourage. Wij komen snel weer terug!
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Zondag 30 oktober met 10 personen een aangepast menue gegeten. Super goed van smaak en presentaties. De eigenaars,kok en gastvrouw zijn geboren voor dit werk. De indeling en sfeer is om terug te komen. Wat een warmte en gastvrijheid.
Anja Q.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk buiten op het terras gegeten. We zijn ontzettend in de watten gelegd door de eigenaresse :) Super bedankt voor de prettige avond, lekkere gerechten en de verzorging!

Groeten,
Marrit en Anja
Maks D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
vanavond voor de 1e keer in Pur Sang mogen eten, mogen ja want het is werkelijk een voorrecht om hier te mogen genieten van de ptofessionele en heel gezellige bediening en te genieten vd fantastische gerechten en heerlijke wijnen.... een aanrader voor een avond heerlijk uit eten en verwend worden met prachtige smaken
Alana V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Super lekker geluncht . Het was lekker rustig en de bediening Was super aardig en erh snel. heerlijke hamburger gegeten zin om meer te proberen. wij komen zeker nog een keer terug!
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Onlangs hebben wij hier een heerlijke lunch genuttigd. Wij hadden gekozen voor de 2 gangen lunch. Beide gangen waren perfect bereid. De eerste gang was een visgerecht en werd gevolgd door een vleesgerecht. De bediening is vriendelijk en professioneel. Het restaurant is bovendien mooi ingericht en al met al zeker een aanrader!
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Pur Sang, een echt avondje uit! Wat een genot. Compleet genieten! Vriendelijk personeel, goede keuken. Een totaal plaatje wat een echte aanrader is.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Begin december hebben wij gegeten bij Pur Sang. Een restaurant waarbij de deur uitnodigend open staat, warm en gezellig ingericht. Zowel de verrassingsmenu's als de à la carte kaart zagen er veelbelovend uit! We kozen voor een aantal gerechten van de kaart met seizoensgebonden ingrediënten; onder andere risotto met eekhoorntjesbrood, terrine van gevogelte en krokante kalfszwezerik. Het was allemaal heerlijk en perfect bereid. Ook de bediening is heel prettig, je voelt je hier direct thuis. Een mooie wijnkaart maakt het plaatje compleet, hierbij een goede prijs-kwaliteit verhouding. Bedankt, hier komen wij heel graag terug!
Anoeska D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Hier ben je echt een avond uit, genieten op en top!
Mooie gerechten, echt uitgebalanceerd. Goed advies in de bijpassende wijnen. Voor een culinaire avond maar ook voor een drankje/hapje zomers op het terras (toen lunchsalade, was ook perfect)
Warm welkom, goede gastvrouw.
Alleen de stoelen nodigen niet uit om lang na te tafelen, vandaar een verbeter mogelijkheid bij decor. Maar zeker meer dan de moeite waard!
Machteld V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Pur Sang is gewoon pur sang!
Dat merk je aan alles, in de pure zin van de uitdrukking...
Ga er heen en ontdek het zelf.
Je merkt het al: we hebben GENOTEN!
Bedankt!!!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Voordat we naar het bos in Schoorl gingen eerst even lunchen. In Schoorl zelf zit niet veel bijzonders dus reden we na goede verhalen paar kilometer door naar Groet om te lunchen bij Pur Sang.

Het was nog lekker weer dus buiten plaats genomen en werden we vriendelijk geholpen en kregen we meteen de kaart. Gekozen voor een 2 gangen verrassingsmenu ( € 25,-) Dit bleek de juiste keuze.

Als voorgerecht heerlijke risotto met eekhoorntjesbrood, kastanje en zelfgemaakte bitterbal van paddenstoelen. De Risotto was goed bereid en mooi van smaak en erg lekker in combinatie met de paddestoelen.

Als hoofdgerecht op de huid gebakken eendenborst met ravioli van eendenlever, gebakken witlof, koolrabi en creme van pastinaak. Dit was wederom een feestje! de gaarheid van de producten waren top en alles vol van smaak. hierbij een heerlijk bijpassende glaasje rood uit spanje en je bent gelukkig.

We hebben heerlijke gegeten bij Pur Sang en komen zeker een keer terug tijdens het diner!!
Marja65 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
We hebben op maandagavond heerlijk gegeten bij Pur Sang. Alles was heerlijk op smaak, prachtig gepresenteerd en de sfeer was ook zeer prettig. De gerechten zijn spannend door een mooie combinatie van pure smaken. Mijn man had als voorgerecht zacht gegaard buikspek met een lichte erwtensoep, ik had een mousse van knolselderij met asperges, truffel, eigeel en knapperige sesamwafeltjes. Echt een gerecht om je vingers bij af te likken. Ook het hoofdgerecht, tamme eend met linzen en bietjes, was verrukkelijk. We kregen er een prachtig glas wijn bij. Het toetje was een feestje, vooral het rozepeperijs was super. Zoiets heb ik nog nooit gegeten. Echt een aanrader. We komen hier vast nog eens terug.
Max V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Mijn hoofdgerecht was een overheerlijke ravioli gevuld met gestoofde kalfssucade omgeven door krokante zwezerik, tuinbonen, koolraap, paddestoelen en gele biet.
Voorgerecht een creme van knolselderij met asperge, truffel, eidooier en crostini.
Ook heel bijzonder en zo lekker, jammer dat het te snel op was. Mijn partner werd verwend met de gegrilde yellowfin tonijn waarbij o.a. komkommer, soja en sesam. Als hoofdgerecht had ze de geroosterde rode mul in langoustinejus met daarbij chutney van venkel en tomaat, zeekraal en paksoi. Een en ander werd begeleid door een heerlijk frisse salade en perfecte huisgemaakte frieten. Prijs- kwaliteit verhouding uitstekend en uitmuntende bediening door mevrouw zelf. Bovendien is Pur Sang in Groet een heel aangenaam restaurant om een paar uurtjes door te brengen. Zeer gezellige ambiance ondanks de rustige avond dat wij er waren.
Aster59 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Pur Sang is puur genieten.
Wij hadden het restaurantweek menu.
Alle gerechten zijn ware kunstwerkjes. De combinatie van diverse smaken is heerlijk. Bediening uiterst vriendelijk en servicegericht. Wij komen zeker terug!